<3 Huhtikuiset 2011 <3

Heipähei täältäkin!
Tänään lähti vika kuukausi kun tyttö vielä 1v! Ja synttäreitä oon jo miettiny ja järkkäilly. Muumisynttärit tulee olemaan ja tarjolla on esim. pikkumyyn pikkulettuja+muumimamman mansikkahilloo, nuuskamuikkusen nakkikaloja (nakkia käärittynä lehtitaikinaan) sekä muumipapan kävelykeppejä (pullia kävelykepin muodossa).... ja kutsuissa on muumilaulu vähän mukailtuna et siitä käy ilmi et on synttärit ja sit tytön kuva muumien kans ku oon kirppareilta ja kaupoista ostanu niitä muumipehmoja sille ku on halvalla tullu vastaan.
Kutsutaan perhettä ja kavereita muksuineen.. Saa nähdä pitääkö laittaa kahelle päivälle ku 1v synttärit on niin hulinaa kun kaikki oli samana päivänä.

Tyttö tykkää leikkiä muumeilla, dubloilla ja nukeilla enimmäkseen. Joka päivä katsoo myös ainakin sivusilmällä teletappeja sekä unelmatarhaa. Unelmatarhasta makapaka on suosikki ja apsi deisi. Apsi deisi on myös pehmona mikä juttelee enkuksi ku sen mahaa painaa niin siitä tykkää kans.

Varasin 2v neuvolan justiin nii saatii synttäripäivälle. Sit näkee noita mittoja. Välillä tuntuu et maha on pohjaton kaivo ja ei mitää muuta tekis ku syömässä olis, mut sit välillä ei mikään kelpaa. Nyt ku on ollu kipeenä (yhtäkkiä nousi 39 kuume ja oli pari päivää, tänään vaan 38) nii ei oo kyl syöny paljo mitää. Yöllä sentää ite halus mehua.

Aamusin tyttö tulee yleensä meiän sänkyyn ja välillä ihan viereen pötköttää mut sit ku haluu nousta niin sanoo et "saisi potalle" tai "pissalle" ja toisinaan sit pussaa poskelle ja vetää kädestä ku "auttaa" ylös sängystä.

Puhuu jo tosi paljon kans meillä, ei nyt mikään runeberg vielä ole, mutta kuitenkin selkeästi ja mitä ihmeellisempiä sanoja osaa...

Hyppii kans tasajalkaa ja nousipa yhtenä päivänä plaston mopon istuimen päälle seisomaan ja sieltä huuteli et "äiti kato". Ilman käsiä sielä heilu vaa.. Sain otettua kuvanki :D

Kengät pitää kokoajan mennä ite laittaan jalkaan vaikka sisälläki oltais vaan. Pukemisessa ja riisumisessa on tullu minä-ite kausi... Ei saa auttaa pois vaatteita mut ei myöskään päälle.. Välillä sit on vaa pakko ku ei voi ootella pitempää..

Nyt täytyy mennä jatkaan.. Synttäreitä ootellessa :)
 
Viimeksi muokattu:
Nopsaan vaan. Meillä oli 1v synttärit muumi teemalla ja nyt on cars kun nuo autot on niin pop :)
Meillä kans kengät pitäs olla koko aika jalassa ja jo piiitkään on itse ne osannut pukea. Nyt kun meille tuli stonz kengät niin nekun on sellaset tossumaiset niin ei ihan niin helppoa enää ole :) Mutta terveys etusialle :) Meillä puetaan joitain itse ja autettuna riisuu itse. Likaset vaatteet vie itse pyykkiin ja kauhee riskaaminen jos ei saa viedä.

Meillä on kauhee sairastelu kierre. Alko meidän rollon reissusta jossa siskon lapsella nous kuume samana iltana kun sinne mentiin muutaman päivän myöhemmin pojalla nous ja kuume oli niin kova että oksentikin kerran. Kauhajoelle kun päästiin niin illasta meidän kakkosella nous ja mulla kuume. Kotiin kun päästiin niin oltiin viikko kipeenä, kunnes esikoinen alko oksentamaan. Pari päivää oli oksentamatta ja alotti uudestaan mies alotti tuollon kans ja kakkonen myös kuorutti kerran sänkynsä ihan totaalisesti (onneks yhdellä kerralla selvittii neidin kohdalla) mulla tuli tollon sit ripuli ja sit tuosta kun parannuttiin niin pojalla alko ripuli ja pari päivää sen jälkeen niin mulla. Ainiin ja ton kuumeen jälkeen mulla oli poski- ja otsaontelon tulehus. Että oisko nyt sairasteltu tarpeeks tälle vuotta?
 
Jokos masuilijalla on tervehdytty?

Täällä on tänään 2v pikkuneiti. Huomenna juhlitaan sitte isolla porukalla. Kovasti tykkäs toswta brion metrojunarata setistä mikä ostettii sille lahjaksi :) On aiemminki leikkiny junaradalla ku meil on se soikio rata mut nyt on enempi palikoita ja saa isomman radan :D

2v neuvolakin oli tänään ja kaikki sujui sielä hyvin. 86,5cm ja 13,2kg mittoja. Osas heittää ja potkasta palloa ja hypätä semmosen pötkön yli. Näki myös semmosia kuvia vihkosta lasit päässä (oisko ollu punaviher testi tms?) ja osas nimetä kuvista esineitä ja ruumiinosat :) Ja palikoista teki taas tornia niinku aiemminki jo.

Millasia neuvolatestejä teillä on tehty? Onko nää jotai ihan perustestejä jokapaikassa vai onko erilaisia :)

Meillä on kakkadraamaa tullu nyt viikon aikana. Viikko sitte oltii saunassa ja tytöllä tuli kakka sit suihkutiloissa. Sit ku se katto jalkojen väliin ja kakka oli vielä tulossa siis nii säikähti hirveesti ja huusi puoli tuntia varmaa ja sylii piti päästä jnejne. Nyt ei sitte potalle suostu meneen ja vaippa pitää olla kokoajan päällä. Hyvä ku ehtii pois ottaan vanhan. Kylvyssäkään ei suostu oleen vaikka ennen tykkäs kauheesti, mut nyt pelkää vissii et kakka tulee nii ei uskalla olla ilman vaippaa.

Sitä nyt sitte koitetaan saada normaaliksi asiaksi ja edellyttää et ihastellaan sit äiti ja isin kakkaa myös ku tyttö tuppaa tuleen veskiin touhuamaan aina ku sinne iteki menee.

Meenpä jatkaan leipomuksien tekoa :)
 
Meillä juhlittiin tänään 2vee synttäreitä ja pappa oli ostanut sähkökäyttösen mönkkärin ja voi jesta sitä hymyn määrää kun sai sen :) Tein sellasen auton muotosen kakun pojulle (kova auto fani) saa nähä koska haaveillaan oikeiden mönkkärien ja motocrossien perään.
 

Yhteistyössä