<3 Keskenmenon jälkeen plussanneet <3 KEVÄÄLLÄ JA KESÄLLÄ 2014

Tullaanpas herättelemään eloon tätäkin ketjua :)

Ultrasta hyviä uutisia saanneille onnea!

Ja sitten omaa (.):aa Neuvolasta ei niin hyviä uutisia tullut :/ Meidän jätkänpätkä on perse edellä tulossa. Kammotus! Asia varmistettiin ultralla ja vähän yli viikonpäästä tiistaina katsotaan tilannetta ja koetetaan mahdollisesti kääntää toinen raivotarjontaan. Nyt ei enää synnytys pelota, vaan päinvastoin! Kammoan sektiota niin paljon, että suoratsaan tässä on tullut rukoiltua, että pääsen alateiste synnyttämään :( Mutta jos kundi ei suostu kääntymään, niin sektioon tulen päätymään. Ellei ipana sitten päätä syntyä viimeistään viikolla 38 ja ole oikeanlaisessa "perätarjonnassa". Hemppakin oli laskenut niin,että kävin hakemassa rautalisää apoteekista ja samalla multivitamiinilisän. Herranpieksut,e ttä osaavatkin maistua pahoilta!

Myös rattaat kävin tänään noutamassa ja meillä on nyt maxicosin mura 4 kärryt kaikilla kivoilla herkuilla :) Tosin käytetyt, eivät uudet. Jännittää tsoin saatiin, että jääkö vaunut autorempan takia hankkimatta, mutta onneksi ei. Ei sitten mennytkään niin paljoa, kuin pelättiin. Ja auto on huomenna käyttökunnossa, kun käymme sen uudestaan katsastamassa :)

Joosukka ja MiniMuru 35+3
 
Onko teillä kokemusta huuliherpeksestä raskausaikana? Sellainen tietty iski nyt ja muistan aiemmassa raskaudessa jotain valmistetta käyttäneeni lääkärin luvalla, mutta ei tietty mitään muistikuvaa mitä. Silloin tietty otin paljon löysemmin rantein kaikki lääkitykset, nyt olen ihan hyperkriittinen. Pyhinä tietty ei saa neuvolastakaan apuja. Googlettamalla ei oikein selviä juutataijaata. Esikko vielä virukseton joten olisi hyvä jos infektion saisi mahdnop karistettu niin ei ottaisi niin herkästi häneenkään, se on niin ikävä elinikäinen vaiva. Käsiä pesen fanaattisesti. Vinkkejä?

Joosukalle tsemppiä, toivotaan et pikkuinen päättäisi kääntyä hetikohta itsekseen! Itsekin olen miettinyt et jos pylly edellä oltaisiin tulossa niin sektioon päätyisin itsekin, vaikkakin toivon totisesti ettei tarvitse. Ekasta alatiesynnytyksestä kuitenkin sen verran hyvät kokemukset, palautuminen eri luokkaa kuin isosta leikkaushaavasta.
 
Alien Eli tuota, lääkkeestä en osaa sanoa juuta enkä jaata, mutta! Ei suuseksiä, ettei tartu ukosta myös sinun genitaliauleelle. Ja jos on huuliherpes, kun vauva on syntynyt, niine i pusuja vauvalle, edes poskeen tms.
 
alien_1 mulla oli huuliherpes alkuraskaudessa flunssan yhteydessä. Käytin apteekin Zoviraxilla, koska laskin että on jokatapauksessa turvallisempaa käyttää voidetta, kuin odottaa että pahimmassa tapauksessa virus tarttuu sikiöön.

Fujin jaksamista loppurutistukseen :)
 
Onnea ultrassa hyviä uutisia saaneille! :heart: tulee ihan itku kun muistelee alkuvaihetta :)

Fujin Tsemppiä loppuraskauteen ja toivottavasti pikkuinen kohta saapuu maailmaan :)

Täälä on menny pikkuisen kanssa ihan hyvin paitsi mahavaivoja täälä on ollu sitäkin enemmän, eli nyt muutamana päivänä huutanu illalla monta tuntia putkeen, eli toivottavasti ei olisi koliikkia, nimittäin nämä 2 päivääkin on ollu niin raskaat, että en ole muutakuin itkeny! On niin raskasta kun pikkuinen vain huutaa, vaikka kaikkia ollaan yritetty : / Viikkailin tuossa äitiysvaatteita pois kaapista ja voi kun tuli ikävä raskausaikaa! Kaikki kävi vaan niin äkkiä kun olisi vielä ainakin 3 viikkoa pitänyt masua kasvatella! Ja myös se pistää itkettämään kun miettii yritysaikaa jossa 3 keskenmenoa jouduttiin kokemaan ja nyt meillä on pieni vauva. Haluaisin niin olla taas raskaana! Mutta vuoteen en saisi tulla raskaaksi section takia. Ja nyt pulmana onkin sitten taas ehkäisy! Huoh. :D Täälä tosiaan on väsymys aiheuttanu hieman itku kohtauksia :D

Miwwi ja vaavi 1kk 1 päivä
 
Viimeksi muokattu:
Heipparallaa!!
Oon vähän palstahiljaisuutta pitänyt kaikesta kun ei oo vaan ehtinyt :)
tiistaina mulla oli np-ultra ja pienellä kaikki hyvin! Turvotusta oli 0,9 eli ei mitään. Riskilukuakaan ei saatu ja veriarvot vaikuttaa hyvältä. Oli 2 päivää isompi mitä varhaisultrassa laskettiin ja nyt täsmäs ihan menkoista lasketuun.

Aika uskomaton olo :) Nyt alkanut myös välistä tuntumaan siltä kun joku painelis pikkukivilläa kohdussa <3 :D
 
Miwwi Ihana kuulla et pikkuisen kanssa menee hyvin! Ja ne masuvaivat..ne on inhottavia!! Toivottavasti helpottavat pian! :heart: Ja mitä tulee raskausajan kaipuuseen..ei muuta kuin uutta putkeen heti kun se vuosi alkaa olla täynnä! ;) Nauttikaa nyt kumminki siitä vauva-ajasta, se eka vuosi menee kuin siivillä! :)

Ambrosia onnittelut hyvistä ultraluulumisista! Mahtavaa että kaikki oli tällä kertaa kunnossa. Nyt vaan nautit raskaana olosta! :)

raparperitaivas Jos olet vasta keskenmenon kokenut ja kaipaat vertaistukea niin tuolta vauvakuume-osiosta löytyy oma ketju keskenmenon jälkeen kuumeileville. Se on ihan huippu ryhmä, josta saat varmasti paljon tukea! :) Pahoittelut keskenmenosta ja tervetuloa mahdollisimman pian tänne uudelleen plussanneiden puolelle! :heart:

Omassa navassa ei kummoista..Sairaslomailen, kun työ on fyysisesti niin raskasta etten enää koe jaksavani. Kaikenlaista pientä vaivaa on, mutta ei niistä sen enempää! ;) Ihan hyvillä mielin mennään eteenpäin tätä odotusta.

fujin lienee jo saanut odotuksensa onnelliseen päätökseensä? Tuuhan kertomaan ilouutiset kunhan jaksat! :heart:

MiNalo ja natiainen 24+3
 
Toothielle tsemppiä. Alkuvaiheessa pelot on voimakkaimmillaan ja joka nippailua ja tuntemusta tai tuntemattomuutta analysoi epätoivon vallassa... Alussa kyllä oireet voi kyllä olla olemattomat ja silti kaikki etenee hyvin. Itse ramppasin mielenterveyden takia varhaisultrassa useamman kerran euroja säästelemättä, ekan kerran 5+? yksityisellä, 7+? oli julkisen ultra ja sitten vielä nt-ultra. Silti olin varma et jossain homma taas kosahtaa. Sen jälkeen stressasin kohdunkaulasta ja sitäkin ultrattiin pari kertaa... Tällä kertaa onneksi kaikki on edennyt hyvin ja loppusuora häämöttää. Neljä pettymystä sitä ennen joten ymmärrän hyvin pelkosi. Jaksamista kovasti.

ON: Kiitos kommenteista yskänrokkooni, nenässä se taas oli, nyt hellittämässä. Zovirazin halvempaa versiota siihen apteekista sain ja neuvolakin sen siunasi. Olen sitä myös peittänyt Compeedin huuliherpeslaastareilla vaikkeivat ne ihan kunnolla klyyvariin istu, ompahan hieman suojaamassa muita tartunnalta. Nehän on lääkkeettömiä. Toivotaan et jäi ainoaksi tähän raskauteen...

Perusneuvolakäynti oli tiistaina ja kaikki ok hieman alhaista hemppaa lukuunottamatta. En saa normirautaa tyhjään mahaan otettua oikein, öisin en sitä aina muista vessareissulla ottaa ja päiväsaikaan on hankala löytää tarpeeksi pitkää "syömätöntä" hetkeä niin ettei tulisi heikotusta. Neuvoivat sitten toisen valmisteen mikä otetaan ruuan kanssa, on vaan aika kallis. Arvelen kantavani yli 200e fyrkkaa apteekkiin kuussa vitamiinien yms. osalta jo nyt, voi kääk :D Eilen vaivakseni ilmaantui häpyluun erkanemiskivut, jee. Liikkuminen meni vähän lisää vaivalloisemmaksi. Kohdunkorkeus on 30, hieman yläkanttiin ja vatsanahka kiristääkin. 3 viikkoa töissä jäljellä. Magnesiumia ostin suonenvetoihin ja toivon niistä olevan hyötyä myös supistuksiin, tiedä sitten, niitä tulee aikalailla, osa napakoitakin. Väsy vaivaa mut kyllä tässä vielä ton 3vk töissä jaksaa.

Alien & Hippu vk 32+1
 
Alien_1

Hei! Olen taustalla seuraillut tämän ketjun elämää... Itselläni oli keskenmeno 07/13. Nyt olen taas raskaana ja varmaan meillä on melkein samoihin aikoihin laskettuaika, mulla 19.6. Tämä raskaus on ollut todella rankka aiempiin raskauksiini verrattuna. Olenkin tuuminut mielessäni olisikohan keskenmeno ollut syynä siihen että tämä raskaus on tavallista haasteellisempi. Miten sinulla? Olen tässä vaiheessa taas päässyt kärsimään uudelleen alkuraskauden ilosta; aamupahoinvoinnista ;) ihanaa, kuten voitte arvata.

tsemppiä kaikille!

Innukka ja piskuinen 32+3
 
Innukka juu, minun LA on 20.6. Itse raskaus on minulla mennyt fyysisesti hyvin, henkinen puoli sitten taas on ollut sitä rankempi... Tällä hetkellä olen yksi hormoonimyrsky, mielialat heilahtelee rajusti. Pahimmilta olen yrittänyt läheiset välttää mutta omassa päässä on tekemistä. Huonot yöunet ja esikoisen korvatulehduskierre ei hirveästi helpota tilannetta. Tietty pelko on vieläkin puserossa vaikkakin onneksi vähän lievempänä, vauvan liikkeet tuntuu selvästi mikä helpottaa. Kaikkeen vaan reagoi tosi äärimmäisesti, pienetkin vastoinkäymisest tuntuu suurilta näillä hormooneilla.
 
Toothie tsemppiä pelkojen kanssa kamppailuun! :hug: Helppoa se ei ole. Mulla hävis kaikki oireet tässä raskaudessa rvn 8 alussa ja minähän olin ihan varma kohtalostani. Mutta niin vain oireet oli poissa sen pari viikkoa ja sitten tulivat takaisin moninkertaisina.

Omassa navassa ei uutta..Tässä mennään sitä "seesteistä" keskiraskauden aikaa. Joopa joo, seesteisyys on kyllä kaukana kun olo on mikä on. :D Mutta en valita! Onnellinen oon jokaisesta hetkestä. Potkut tuntuu jo todella voimakkaina ja poitsu jumppaakin iltaisin ihan hulluna! :heart:

MiNalo ja natiainen rv 25+0!!!! Poksista POKS!!
 
Minimii synty eilen mitoin 3480g ja 50cm.
Synnytys käynnistettiin kalvojen puhkaisulla ja oksitosiinilla. Synnytys oli nopea 3,5h ja raju. Sain kahteen kertaan pudendaalin ja spinaalinki,eikä ne vaikuttaneet mitenkään.
lääkäriki oli ihmeissään.
Edellinen synnytys oli luomu,kun en ehtinyt lievityksiä saamaan. Ja tämä oli vielä kivuliaampi.
Itse selvisin kahdella tikillä ja ollaan vauvan kans osastolla.
 
Tillu79 ONNEA tuhannesti koko perheelle!! :heart: Tyttökö vai poikako tuli? Anteeksi jos olet sukupuolen joskus maininnut enkä muista...tai lieneekö tuo minimii viittaus tyttöön. ;) Oikein hyvää vointia sekä sinulle että vauvalle!
 
sarasofialle paljon jaksuja viikonlopun ylipääsemiseen ja toivottavasti nyt maanantaina olisi kaikki hyvin. Uskon kyllä että varmasti pelottaa ja paljon :'(

Mäkään en muuten uskalla oikein viikkoja laskea. Puhelin muistuttaa ku uudelle viikolle mennään, mutta en vieläkään osaa käsittää tai luottaa. Toki vaan sen takia kun eka raskaus täytyi keskeyttää 21+0. Keskeytyneestä keskenmenosta en oikein osannut surra tai kehittää pahempaa stressiä edes.

Mä meen edelleen päivä kerrallaan, mutta oon mä jo vähän onnistunut onneksi asennoitumaan että pieni on tulossa. Oon nimittäin allekirjoittanut vuokrasopparin saunallisesta kolmiosta minulle, vauvalle ja koiralle :D
 
MiNalo:
Juu tuplat syntyi tosiaan 2/13 täysaikasina (rv 38+3)
Ovat nyt siis 1v2kk ja vuosi on ollu kyl tosi rankka. Taaperohan oli 1v3kk kun tuplat syntyi.

Kaksoset ovat nukkuneet n. 1-4h vuorokaudessa. Toisella refluksi, toisella paha korvakierre. Sumussa on menty.
Mutta on tämä niin ainutlaatuistakin tietysti :) ja paljon ilonhetkiä :)
Raskaudessa tuli 38kiloa joista nyt 36kiloa pois :D eli tehokkaat personaltrainerit mulla!
Lopullisen päätöksen myös tein syksyllä että 5 tyttöä riittää meille, ja mut steriloitiin essuremenetelmällä syyskuussa.
Loppusaldonahan mulla oli sitten 11. Raskaudesta 4 onnistunutta joista viimeinen toi tuplat. :)
 
  • Tykkää
Reactions: MiNalo
Neiti-81 Oltiin siis yhtäaikaa tässä pinossa, kun sain 3. keskenmenoni 11/2012. Pitkä on ollut tieni tänne asti...
On taatusti ollut rankkaa pienten kanssa..voi että. Mutta varmasti iloakin on riittänyt! :) Toivottavasti pysyisivät terveinä niin helpottaisi sitä arkea. Ja siis aivan mahtavaa, kuinka oot saanut raskauskilot pois! Toivottavasti itse pystyn karistamaan kilot myös..kunhan nyt ensin päästään kesällä lopultakin synnyttämään tämä kauan odotettu pikkukakkonen! :D Ja minä hullu haaveilen jo kolmannestakin, mutta täytyy nyt ensin katosa kuinka tämä loppuraskaus ja ennen kaikkea synnytys sujuu. Että jääkö pahojakin traumoja! ;)

Edit. Voi, miten ihana kuva tyttösistä! Suloisia ovat! :heart:
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä