3-kymppiset ensikertalaiset vol.11 <3

Kolmekymppinen ensikertalaisuudesta haaveileva ilmoittautuu joukkoon! Vauvasta olen haaveillut ensin itsekseni viime kesästä asti, ääneen loppuvuodesta asti ja nyt yhdessä miehen kanssa ensin vähän "vahinkoa" (ilman ehkäisyä) odottaen ja nyt sitten ihan ääneen toivoen viimeisen muutaman viikon ajan. Eilen alkoi uusi kierto, joka oli kyllä ihan täysin odotettavissa, ja tämä kuukausi ollaan todennäköisesti työmatkalla kumpainenkin ihan just väärään aikaan :unsure: Mutta jospa tähdet asettuisivat kohdilleen ja mekin pääsisimme tämän tuulen matkaan :LOL:

Ingaliini.....31 v.....kp 2/27-28.....yk1....luomu
 
Minut voi poistaa kokonaan listoilta, myös taustalta.

Tämä unelma oli nyt sitten minun osalta tässä. :cry: Sain amh-testin tulokset lääkäriltä ja se romahdutti mun maailman täysin. Mun arvo on matalista matalin, mikä tarkoittaa, että mun munasarjojen toiminta on loppumassa pian kokonaan. Hoitoihin olisi kiire, mutta koska emme ole miehen kanssa parisuhteessa, en voi enkä aio pyytää, että hän lähtisi hoitoihin kanssani (ja samalla valehtelemaan, että olemme yhdessä, vaikka emme ole... ainoastaan yrittäneet lasta 9kk). Yksin minulla ei yksikertaisesti ole varaa hoitoihin. :cry: :cry: :cry: Enkä ehdi enää edes säästää tuhansia, koska lääkäri oli sitä mieltä, että odottaa voi korkeintaan muutamia kuukausia enää...:cry:
Luonnollinen raskautuminen ei olisi täysin mahdotonta (vaikkakin epätodennäköistä), mutta en aio enää kiusata itseäni tai toista osapuolta tällä väkisin yrittämisellä... annan hänelle hänen oman elämänsä takaisin ja ehkä itsekin löydän joskus rauhan....

Tänä aamuna (aamuyönä) tipahti lämmöt ja raskaustesti negatiivinen. Menkat alkaa tiistaina. Osasin tätä jo pelätä, mutta silti se tuntui, kun olisi vedety matto jalkojen alta. Oli niin korkealla toiveet, kun oli se aukiolotutkimuskin tehty. Mun viimeinen toivo... :cry:

Toivon sydämestäni teille muille parempaa onnea ja unelmien täyttymystä ja jo plussanneille onnellista odotusta. ❤ Ja kiitos kaikille kannustuksesta ja vertaistuesta tämän pitkän matkan varrella... ❤❤❤
 
Minut voi poistaa kokonaan listoilta, myös taustalta.

Tämä unelma oli nyt sitten minun osalta tässä. :cry: Sain amh-testin tulokset lääkäriltä ja se romahdutti mun maailman täysin. Mun arvo on matalista matalin, mikä tarkoittaa, että mun munasarjojen toiminta on loppumassa pian kokonaan. Hoitoihin olisi kiire, mutta koska emme ole miehen kanssa parisuhteessa, en voi enkä aio pyytää, että hän lähtisi hoitoihin kanssani (ja samalla valehtelemaan, että olemme yhdessä, vaikka emme ole... ainoastaan yrittäneet lasta 9kk). Yksin minulla ei yksikertaisesti ole varaa hoitoihin. :cry: :cry: :cry: Enkä ehdi enää edes säästää tuhansia, koska lääkäri oli sitä mieltä, että odottaa voi korkeintaan muutamia kuukausia enää...:cry:
Luonnollinen raskautuminen ei olisi täysin mahdotonta (vaikkakin epätodennäköistä), mutta en aio enää kiusata itseäni tai toista osapuolta tällä väkisin yrittämisellä... annan hänelle hänen oman elämänsä takaisin ja ehkä itsekin löydän joskus rauhan....

Tänä aamuna (aamuyönä) tipahti lämmöt ja raskaustesti negatiivinen. Menkat alkaa tiistaina. Osasin tätä jo pelätä, mutta silti se tuntui, kun olisi vedety matto jalkojen alta. Oli niin korkealla toiveet, kun oli se aukiolotutkimuskin tehty. Mun viimeinen toivo... :cry:

Toivon sydämestäni teille muille parempaa onnea ja unelmien täyttymystä ja jo plussanneille onnellista odotusta. ❤ Ja kiitos kaikille kannustuksesta ja vertaistuesta tämän pitkän matkan varrella... ❤❤❤
Oon käynyt täällä lukemassa teidän kuulumisia, ja varsinkin sun kiertoja oon jännittänyt! Mä olen todella pahoillani sun puolesta, ja toivon sulle paljon voimia jatkoon! ❤ Mä todella toivon, että saisit kuitenkin olla onnellinen! ❤ Iso halaus, olet ajatuksissa!
 
@MamaBlue voi kuinka surullista :cry: oon niin pahoillani sun puolesta :( Juuri nyt on varmasti tosi vaikeaa mutta kuten itsekin totesit niin asioilla on tapana järjestyä, tavalla tai toisella... On ollut kiva vaihtaa ajatuksia kanssasi vaikka tämä "palstatuttavuus" taisi nyt ainakin toistaiseksi jäädä aika lyhyeksi. Toivon sulle ison halauksia kera kaikkea hyvää ja paljon voimia, pidä huolta. <3
 
@MamaBlue olipa uutisia :cry:
Ei tuohon oikein osaa mitään lohduttavaa sanoa. Kyllähän se maailma aina tuollaisesta romahtaa, ainakin vähäksi aikaa.
Upeata kun pystyt ajattelemaan toista osapuolta noin reilusti. Moni olisi tilanteessasi itsekäs...
Aina voi käydä ihme kohdallasi, vaikka todenäköisyydet on mitä on.
Kunhan tästä selviät, niin aina on myös adoptio. Silloin saa olla ihan yhtä äiti lapselle joka rakastavan perheen tarvitsee.
Kaikkea hyvää joka tapauksessa. (y) Kyllä se elämä varmana alkaa hymyilemään, kunhan pääset järkytyksen yli ja opit elämään uusien haaveiden ja toiveiden siivittämänä... Nyt olet vain pakotettu tekemään uudet suunnitelmat :unsure: luonto on perseestä välillä....
 
@MamaBlue Vetää aika sanattomaksi :( Joskus tietysti kaikkia annettuja odotuksia vasten kuitenkin ihme tapahtuu...

Jostain ne eväät arjesta selviytymiseen kuitenkin löytyy silloinkin kun tragedia kohtaa - jos vain haluaa ne löytää :). Joskus hyvinkin pieni asia voi pelastaa päivän. Tsemppiä hurjasti!!
 
27.2.2017



***Lisäys- ja muutospyynnöt listaan punaisella, kiitos!​
Nimimerkki.........Ikä.....Kiertopv/pituus......yk.......luomu/lääk.kierto


Toukkahaave87...29v......kp 37/29..............yk 4..........terolut
Mimm1...............33v.......kp 36/26-32.........yk 5..........luomu
Ihanapa...............28v......kp 31/29-31.........yk 6..........luomu
Vauvakuume85...31v......kp 27/29-31.........yk 15.........luomu
Taaartsan............35v......kp 21/29-30.........yk 1..........luomu
Miinula................32v......kp 18/28...............yk11.........luomu
IinesAnkka82.....34v...... kp 16/29-42..........yk4...........luomu
SannuB...............33v......kp 10/29...............yk 2..........luomu
Mamushka..........32v......kp 10/28-30..........yk3..........luomu
hill4.....................36v.......kp 5/29................yk4...........luomu
Ingaliini................31v......kp 4/27-28...........yk1...........luomu
Shih....................29v.......kp ?/25-2............yk 1...........luomu
Sano Pirkka........33v..................................yk 5...........luomu
Sinikukkanen......34v..........yk 18.............plussa 7.2. 1. PAS
Lallastiina...........35v..........yk 17.............plussa 7.2. luomu
Avokado83.........34v.....ya 01/16…........plussa 19.2. luomu

c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget/lutinus, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol, b=bemfola, or=orgalutran

Taustalla:
Blackcat, Sekopuolinen, Kicumisu, Iitukka81, Evangelina, Millimolli85, Miu84, Pikkumyy0285, janna83, Sonara, Keinuilija, kicumisu, Reirei85, Muruhaave

Plussanneet 2015:

vauvatoiveinen.....38v...........................4.1.
MelodyPop...........33v.......yk2...............21.2.
Lennis.................29v.......yk3...............16.3. km
Liljah..................31v.......yk4................3.4.
Hironea...............36v.......ya 2010..........7.4. 1. ICSI
Maybelle.............32v.......yk2................11.4.
Metsäläinen.........................................16.4.
Tamariini..............32v.......yk4...............20.4.
Fiidu...................34v.......yk1................23.4. km
NeitiPelargonia......32v.......yk1...............24.4.
OmaAurinkoinen....32v.......yk2...............14.5.
Pöllötär...............28v.......yk2.................14.5.
Norna.............................yk 4/5.............5/15
Rockwell...............................................27.5.
Kippu..................35v.......yk7................18.6.
Lili85...................30v......yk2................13.7.
Fiidu...................34v.......yk3................23.7.
Lillans.................37v.......yk2................23.7.
Vilijonkka_ ..........32 v....ya 2012 ..........20.8 1. IVF/2.PAS...km
MamaBoo.............31v.......yk9...............22.8 km
Hupikonna............32v.......yk 3..............17.10.
Pioni84................31v.......ya 6/2014.......20.10.
Pumpulipallero......29v........yk 4…...........29.10.
Emilno..................32v........yk 1..............7.11.
Tiikeriankka.........30v.........yk 2.............15.11.
Infinity..................36v........yk 3...............3.12.
Tilulilu...................34v........yk 21............17.12. 3. inseminaatio
Lennis...................30v........yk 11.............23.12.

Plussanneet 2016:

PikkuPöllö..........32v...........yk 7..............23.1.
Sekopuolinen..........................................22.3.
Lillans.................37v.........yk2(13)..........3.
Särki...................31v.........yk 1...............29.4.
Sonara................37v.........yk11..............31.5. (biokemiallinen)
Piinamiina...........34v.........yk3................28.5.
Mustikk4.............28v.........yk19..............21.6. 1.IVF/tuoresiirto
Sonara................37v.........yk12.............29.6. (tuulimuna)
hill4....................36v...........ya 4/16.........luomu (keskenmeno)
Maya.................31v............ yk 1..............luomu
Liinu_................3xv............yk 3..............luomu
mamihaave.......33v...........yk 6..............luomu
miu84................32v..........ya 11/13........2.11. luomu
BlackCat........................ya 1/14..........26.12. 1.ICSI/tuoresiirto
ReiRei85...........31v.......yk 6................

Plussanneet 2017:


Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle.
 
Viimeksi muokattu:
Listaa päivitelty taas, meniköhän oikein... Mitenkä listan kärjessä keikkuvien piinailut?
Lisäsin sut @Reirei85 tuonne plussanneisiin, olit unohtunut taustalle :).

Täällä ei kuulu oikein mitään uutta. Ei tätä oikein vielä osaa ottaa tosissaan. Oireita vieläkin tosi vähän, mielialanvaihteluja olen alkanut huomata (miesparka) ja naamaan on tullut (tavallista enemmän) finnejä... Pahoinvointia, hajuherkkyyttä yms. ei ainakaan vielä ole ollut. Napostella tekee kyllä mieli koko ajan, ehkä ne finnitkin johtuu vaan liiasta sokerista :whistle:. Kauheen hitaasti aika vaan kuluu edelleen! Mulla kun on vielä töiden suhteen vuodenajalle tyypillisesti hiukan hiljaisempaa eli pyörittelen peukaloita suuren osan päivästä :rolleyes:.
 
Kärjessä keikutaan, menkkoja ei kuulu ja viimeisin testi tehty reilu vko sitten lauantaina, jolloin tyylipuhdas nega. Sen jälkeen gynellä käyty, joka määräsi kilppari-, prolaktiini- ja verikokeet, niissä ainakin omaan silmään kaikki ok. Joten jatkotutkimuksiin Tampereelle taidetaan päätyä :unsure: Soittoaika näistä kokeista ensi maanantaina.

Eli viimeisin testi siis tehty kp28/dpo18 (ehkä).. Ja nyt siis kp37/29. Voishan se olla plussa, mutta kun en millään usko, olishan sen pitäny näkyä tuossa testissä... Ja jos siellä olis ollut jotain, niin olisko se gyne voinut viime viikolla sen nähdä? Ja jos siellä jotain olis ollut, niin voiko sisätutkimus sitä jotenkin vahingoittaa? :unsure: Ehkäpä mä jossain kohtaa testailen uusiks...

Mun masistelusta huolimatta plusmerkkistä viikkoa kaikille... :)
 
Voi @MamaBlue, olen todella pahoillani. Elämä se osaa olla julmaa välillä. Mutta varmasti sullekin on varattu tulevaisuuteen myös ihania yllätyksiä, joista et vain vielä osaa haaveilla. Toivon sinulle voimia tämän asian käsittelyn.

Meiltä lähtee tänään viikkovieraat pois ja päästään vihdoin nautiskelemaan toisistamme. Ovulaatio loistaa poissaolollaan, mikä on toisaalta hyvä, ei ole tämä kierto vielä mennyt harakoille. Tai noh, nyt on kp 19, että ei tästä kovin hyvää luteaalivaihetta ole luvassa vaikka hedelmöitys tapahtuisikin.

Joka tapauksessa tänään olisi aika gynelle. Jospa tämä tästä selkiytyisi.
 
@MamaBlue oon niin pahoillani... Kiitos sulle ihan kauheasti kaikista sun viisaista ja avuliaista kirjoituksista, on ollut tälläselle "vasta-alkajalle" iso hyöty niistä.!

Onnea plussasta @Avokado83!

Täällä reissusta palailtu ja oon melko varma että su sain ovisplussan kiinni tikkuun. Tosin olin niin malttamaton että testiaines oli vähän vähäinen, mutta kyllä siinä mun silmään ihan tasavahvat viivat silti oli. Tänään ja eilen sitten haaleammat. Yhtään en tiedä miltä pitäisi tuntua mun kropassa oviksen joten se joko oli tai ei ollut tai sit on vasta tulossa :ROFLMAO: Jokatapauksessa nyt voi olla jännät paikat kun ekaa kertaa oon sitten melko varma myös ajoituksen oikeellisuudesta...

ja @Taaartsan ymmärrän että mietityttää noi miesten aivoitukset. Mä en ainakaan viitti ees noista ovisplussista mitään huudella. Kyllä se näki kun testejä tein mutta ei ees kysynyt mitään ja ehkä parempi niin ettei just mene sit pakkotouhuiksi :)
 
  • Tykkää
Reactions: Avokado83
@IinesAnkka82 Mjoo. Meillä meni eka kierrossa siihen et mies vähän häkeltyi kun lipsautin että "nyt vois olla otollista" ja sitä sitten piti vähän puida, että mitkä on pelisäännöt.

--> Mies sanoi, että "täysin pimennossa"-systeemiä ei kannata, koska ei ole tietenkään tyhmä, vaan toki huomaa asioita, jolloin se täysi pimennossa oleminen ei kuitenkaan onnistu. Sanoi olevansa helpottunut ihan siitä, että saa ennen otollista aikaa (tyyliin muutamaa päivää ennen) varoituksen, et nyt h-hetki lähenee, niin osaa orientoitua hommiin. Mutta ei halua tietää mitään sen tarkemmin. Eli tarkka ovulaation aika / kierron vaiheet jne on sitten ihan minun omana tietona. :) Toivon todella että toimii näin, eikä tarvitse ruveta puimaan aihetta heti uudelleen.

Kp22 ja aika kuluu hi-taas-ti...
en usko että meni ajoitukset ihan kohdilleen, mutta silti
 
Meilläkin on vähän tällaista nyt-olisi-otollinen-hetki -hommailua eikä se kummastakaan ole oikein kivaa (kun tietää että tänäänkin _pitäisi_). Hmm...Ehkä jatkossa jätän otolliset hetket omaan tietooni.
No mutta, tuossa iltapäivällä oli selkeät oviskipuilut, eilen laitettu tavarat torveen odottamaan ja tänäänkin vielä voisi vähän tuuppaista, ihan varmuuden vuoksi ja huomennakin vielä viimeisen päälle. Eiköhän se sitten siitä. ;)
 
Mamablue:lle iso voimahalaus! Jostain syystä ei puhelimella onnistunut tägäys.

Omaan napaan: tänään kp 32/29-30. Toissapäivänä tehty puhdas nega huomenna testi uusiksi. Alamahassa pientä menkkamaista jomittelya, mutta yleensä tyypillinen alaselän kipuilu puuttuu, naama kukkii kuin kesäpuutarha. Mies sanonut minun olevan kireän oloinen, lisäksi oon ollut vähän normaalia väsyneempi.
No aamullapa näkee mitä testi kertoo.
 
Heippa! Uusi kuumeilija ilmottautuu joukkoon. Viime kesänä päätimme että vauva saa tulla jos on tullakseen, no eipä ole näkynyt ja tästä syystä alkaa olla jo hieman paniikki päällä. Nyt otettiin sitten järeämmät aseet käyttöön ja tässä kierrossa tein ovulaatiotestin ja latasin kiertosovellukseno_O Testissä sain 3 päivän ajalta vahvistuvan viivan mutta en kuitenkaan yhtä vahvaa. En sitten tiedä. Saako kaikki muut testailijat ohjeen mukaisen viivan?

Ikää siis 32 ja kp 20/28 :)
 
Kolmekymppinen ensimmäisestä vauvasta haaveileva ilmoittautuu joukkoon! Olen haaveillut viime keväästä asti(heti kun se 30 tuli mittariin niin yhtäkkiä tuli vauvakuume). Ollaan yritetty viime kesänä muutama kuukausi, ja sitten oli syksyllä muutaman kuukauden tauko kun mies oli ulkomailla. Nyt on taas aloitettu tänä vuonna ja tammikuussa ei tärpännyt, mutta nyt jännitän olisiko tuo helmikuu tärpännyt! Ei tätä jännitystä kestä :D Menkkojen olisi pitänyt alkaa eilen, mutta mulla ei ole kauhean luotettava kierto . (tai siis katselin aiempia kiertoja, että vaihteluväli on jotain 28-33 päivää ollut) Enkä uskalla vielä toivoa enkä edes testata, vaikka se uteliaisuus varmaan huomenna aamulla voittaa jos ei ole menkat vieläkään alkanut.

Sori kun oon vähän hölmö mutta miten tuo KP siis lasketaan?:unsure:
Ehkä siis kp 30/30, jos oikein tajusin, ja ikää 31. :)
 
Tervetuloa @NAGES @Shuubiduu ja @Ingaliini . Mä oon ihan varma että tää verkon vertaistuki auttaa monia plussaamaan :whistle: tai jos ei muuta niin ainakin säästää miestemme hermoja kun voidaan muualle purkaa myös mietteitämme .

@Shuubiduu kp 1 on tosiaan ensimmäinen vuotopäivä. Käsittääkseni tuhruiluita ei lasketa eli ensimmäinen kunnon vuotopäivä. Mäkin oikeestaan vasta lokakuussa rupesin googlailemaan näitä asioita kun ehkäisy jätettiin pois. Eipä ole tarvinnut paljon mietiskellä ovulaatioita tai kiertoja kun on pillereitä popsinut :LOL:
 
@Ihanapa pidetään silti vielä peukkuja (y)
@NAGES Jos saa suositella, niin musta helpoimpia on ne Clearbluen hymynaamat - ei tarvii arvella viivoja vaan tulee tosiaan selkeä hymynaama näyttöön. Aika monella tuntuu olevan niiden viivojen tulkitsemisen kanssa ongelmia.
@IinesAnkka82 juu, oma mies näköjään hyppii ihan seinille, jos näitä mietteitä hänelle purkaa o_O Kivaa siis saada muista vertaistukea!
 

Yhteistyössä