3-kymppiset ensikertalaiset vol.11 <3

Mä kyllä niiiiin aion ens kiertoon ostaa digitaalisia ovistestejä. Mielestäni tein vahvan plussan sunnuntaina ja huvikseni sitten jatkoin testausta kuitenkin. Ma-to ihan selkeä nega ja tänään sitten ykskaks olikin aika tumma toinenkin viiva. Haluaisin sanoa ettei kuitenkaan ihan niin vahva kun kontrolliviiva mutta selkeästi vahvempi kun alkuviikosta. Hämmentäää. Touhuiluiden kannalta ei väliä vaikka plussa oiskin vasta tänään, mutta jotenkin vaan ärsyttää kun ei voi olla varma sitten että koska se ovis on. Joten digitestit seuraavaksi. Tietty toivoen että seuraavaa kiertoa ei edes tule :whistle:
 
Mä vähän tuskastelen ovistestien kanssa myös. Nyt käytössä on onestepin liuskat. Tiistaina gyne ultran perusteella ennusti ovulaation tälle päivälle. Eilen ja tänään liuskatesti näytti vähän tavallista vahvempaa viivaa, mutta ei missään tapauksessa yhtä vahvaa kuin kontrolliviiva. Arpomiseksi menee.

Ja kyllähän touhuilla voidaan vaikka joka päivä, mutta haluaisin kuitenkin tietää että edes ovuloin. Ja olis kiva tietää myös dpo jos joskus päästään niihin raskaustestailuihin saakka.:devil: Mur!
 
Mä luulin että olen ainoa joka meni vaan entistä enemmän sekaisin noista ovulaatiotesteistä, kiva saada vertaistukea @Miinula ja @IinesAnkka82. Tosin muut oireet oli kyllä tässä kierrossa hyvin vahvasti sitä mieltä mitä se tummeneva, mutta ei yhtä tumma viiva kertoi. Nyt on sitten kp22/27-28, ei jaksais millään odotella. Musta tuntuu että tämä oli ensimmäinen kierto kun ajoitus oli just eikä melkein. Pitäs yrittää olla :cool:, mut ei pysty :LOL:
 
Tulen tänne taas kirjoittamaan, kolmatta kertaa tänään....

Niin, olin siis siellä gynellä kolme päivää sitten tiistaina. Lääkäri sanoi heti tekevänsä meistä lähetteen ennen kuin ehdin asiaa edes kysyä saati housuja riisua. Ultrassa (kp19) todettiin yksi isompi follikkeli oikealla, mutta vasen munasarja vaikutti olevan vaurioitunut ja kokonaan pois pelistä. Luteaalivaiheesta gyne ei hämmästyksekseni ollut lainkaan huolissaan, vaikka se on mulla pisimmilläänkin vain 7 päivää. Sain labralähetteen seuraavan kierron alkupäiville, kilpparit, prolaktiini, fsh ja lh.

Kaiken kaikkiaan jäi hyvä fiilis, kun ei mitään kovin huonoja uutisia tullut.
Mutta ihmetys oli kyllä suuri, kun tänään kotiin tullessa pöydällä odotti kirje sairaalasta! Meille on varattu aika naistentautien pkl:lle jo 6.4.! Ja mä vasta puhaltelin gynehöyryjä ulos ja tasailen pulssia sen jäljiltä! Mä en edes tiennyt että posti kulkee näin nopeasti! Kääk, tulee kiire järjestää töistä vapaata! Oon ihan täpinöissä ja yksin kotona, niin en voi edes purkaa tätä kellekkään! Nytkö se vauva sitten oikeesti tulee?!
 
Hei wau, tännehän on pätkähtänyt uusia tyyppejä ihan urakalla. Tervetuloa kaikille tasapuolisesti! Mukava saada uutta porukkaa, keskustelu vilkastuu vielä entisestään!

@MamaBlue'lle isot isot virtuaalihalit huonoista uutisista, jos vielä täällä piipahdat.

Kiva kuulla teidän kokemuksia noista ovistesteistä. Mä oon ajatellut, että en lähtisi niiden kanssa vielä puljaamaan, mutta toisaalta olisi se kiva tietää tarkemmin, että milloin se otollisin aika on. Ehkä ensi kiertoon otan lämmönmittailut mukaan, koska se on aika yksioikoista dataa.

Ja siis täällä on nyt ehkä ovisaika. Oon nyt hieman sekaisin siitä, kun Fertility Friend sanoo, että olisi ollut torstaina mutta omasta mielestä laskennallisesti se olisi vasta tänään ja vielä ei ole mitään ovismerkkejä ollut. Tosin mun kroppa taitaa olla vähän sekaisin, kun on vaihdettu aikavyöhykettä ja takana on viisi lentoa (yhteensä joku 20h koneessa...) muutaman päivän sisään. Että ehkä ne tikut helpottais asiaa kuitenkin! Paneloinnit jäänee yhteen kertaa, miehelle iski vatsapöpö, joten ymmärrettävää, ettei lapsentekohommat kauheasti innosta :poop: siis kumpaakaan :X3:

Oliko teissä ketään, kuka käyttää jotain sovelluksia apuna, FF tai joku muu?

Merkkaatteko sinne menkat ekasta kunnon vuotopäivästä alkaen? Mä epäilen, että toi ovisaikakin johtuu siitä, että merkkasin FFään tuhrut ja se laskee sen siitä lähtien. Joku taisi siitä sanoakin, että alkaa näyttää otollista aikaa kunnolla vasta jonkin ajan päästä, kun on kerännyt tarpeeksi dataa...

Mutta täällä nyt kp 14/28 ja aloitellaan aikaerosta toipumista. Vauhdikasta lauantaita kaikille!
 
Kp 27/29-30. (dpo 12? ei varmuutta)

Testasin OneStepin liuskalla negan. Tuntemukset ollut samanlaiset kuin normaalikierroissakin, ite olen ihan varma että ei oo tärpänny. Tää kierto ollut paljon kivuttomampi kuin aiemmin, kun ei ole kuparikierukka enää käytössä. Mielenkinnolla odotan, että millaset menkat on pitkästä aikaa ihan "luomuna". Odotukset on, ettei menkkakrampit ole niin pahoja.

Vai voiko testi edes tässä vaiheessa mitään näyttääkään? Lähinnä sen vuoksi testasin, kun illalla pitäis mennä keikalle, ja mietin että voinko juoda oluen tai kaksi.
 
Minut voi poistaa kokonaan listoilta, myös taustalta.

Tämä unelma oli nyt sitten minun osalta tässä. :cry: Sain amh-testin tulokset lääkäriltä ja se romahdutti mun maailman täysin. Mun arvo on matalista matalin, mikä tarkoittaa, että mun munasarjojen toiminta on loppumassa pian kokonaan. Hoitoihin olisi kiire, mutta koska emme ole miehen kanssa parisuhteessa, en voi enkä aio pyytää, että hän lähtisi hoitoihin kanssani (ja samalla valehtelemaan, että olemme yhdessä, vaikka emme ole... ainoastaan yrittäneet lasta 9kk). Yksin minulla ei yksikertaisesti ole varaa hoitoihin. :cry: :cry: :cry: Enkä ehdi enää edes säästää tuhansia, koska lääkäri oli sitä mieltä, että odottaa voi korkeintaan muutamia kuukausia enää...:cry:
Luonnollinen raskautuminen ei olisi täysin mahdotonta (vaikkakin epätodennäköistä), mutta en aio enää kiusata itseäni tai toista osapuolta tällä väkisin yrittämisellä... annan hänelle hänen oman elämänsä takaisin ja ehkä itsekin löydän joskus rauhan....

Tänä aamuna (aamuyönä) tipahti lämmöt ja raskaustesti negatiivinen. Menkat alkaa tiistaina. Osasin tätä jo pelätä, mutta silti se tuntui, kun olisi vedety matto jalkojen alta. Oli niin korkealla toiveet, kun oli se aukiolotutkimuskin tehty. Mun viimeinen toivo... :cry:

Toivon sydämestäni teille muille parempaa onnea ja unelmien täyttymystä ja jo plussanneille onnellista odotusta. ❤ Ja kiitos kaikille kannustuksesta ja vertaistuesta tämän pitkän matkan varrella... ❤❤❤
Voi ei! :( Tsemppiä ja voimia kovasti. En osaa oikein muuta sanoa...
Toivon, että kaikki kääntyisi vielä parhain päin. Ja joku muukin kirjoitti tuossa aiemmin, että onneksi on adoptiomahdollisuuskin olemassa. Kaikkea hyvää sinulle!
 
@SannuB Mä oon käyttänyt lähinnä menkkojen seurantaan Period Tracker-appia. Siinä on mukana myös ovulaatioarvio sekä voi merkitä omia muistiinpanoja mielialoista tai sänkyhommeleista. Nyt oon seurannut ovulaatiota siitä ja laittanut oireita ylös. Luulen vaan etten jaksa niitä oireita niin kauheen tarkkaan seurailla enää. Kahden kierron seurailut riittänee. Katotaan ni oon viikon päästä täällä varmasti kertomassa oireitani :D
Ovulaatio pitäis olla näillä main ellei ole jo ollutkin. Tsemit kaikille!
 
6.3.2017



***Lisäys- ja muutospyynnöt listaan punaisella, kiitos!​
Nimimerkki.........Ikä.....Kiertopv/pituus......yk.......luomu/lääk.kierto


Toukkahaave87...29v......kp 44/29..............yk 4..........terolut
Mimm1...............33v.......kp 43/26-32.........yk 5..........luomu
Ihanapa...............28v......kp 38/29-31.........yk 6..........luomu
Vauvakuume85...31v......kp 34/29-31.........yk 15.........luomu
Miinula................32v......kp 25/28...............yk11.........luomu
IinesAnkka82.....34v...... kp 23/29-42..........yk4...........luomu
SannuB...............33v......kp 17/29...............yk 2..........luomu
Mamushka..........32v......kp 17/28-30..........yk3..........luomu
hill4.....................36v.......kp 12/29................yk4...........luomu
Ingaliini................31v......kp 11/27-28...........yk1...........luomu
Taaartsan............35v......kp 1/29-30...........yk 2..........luomu
Shih....................29v.......kp ?/25-2............yk 1...........luomu
Sano Pirkka........33v..................................yk 5...........luomu

c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget/lutinus, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol, b=bemfola, or=orgalutran

Taustalla:
Sekopuolinen, Kicumisu, Iitukka81, Evangelina, Millimolli85, Pikkumyy0285, janna83, Sonara, Keinuilija, kicumisu, Reirei85, Muruhaave

Plussanneet 2015:

vauvatoiveinen.....38v...........................4.1.
MelodyPop...........33v.......yk2...............21.2.
Lennis.................29v.......yk3...............16.3. km
Liljah..................31v.......yk4................3.4.
Hironea...............36v.......ya 2010..........7.4. 1. ICSI
Maybelle.............32v.......yk2................11.4.
Metsäläinen.........................................16.4.
Tamariini..............32v.......yk4...............20.4.
Fiidu...................34v.......yk1................23.4. km
NeitiPelargonia......32v.......yk1...............24.4.
OmaAurinkoinen....32v.......yk2...............14.5.
Pöllötär...............28v.......yk2.................14.5.
Norna.............................yk 4/5.............5/15
Rockwell...............................................27.5.
Kippu..................35v.......yk7................18.6.
Lili85...................30v......yk2................13.7.
Fiidu...................34v.......yk3................23.7.
Lillans.................37v.......yk2................23.7.
Vilijonkka_ ..........32 v....ya 2012 ..........20.8 1. IVF/2.PAS...km
MamaBoo.............31v.......yk9...............22.8 km
Hupikonna............32v.......yk 3..............17.10.
Pioni84................31v.......ya 6/2014.......20.10.
Pumpulipallero......29v........yk 4…...........29.10.
Emilno..................32v........yk 1..............7.11.
Tiikeriankka.........30v.........yk 2.............15.11.
Infinity..................36v........yk 3...............3.12.
Tilulilu...................34v........yk 21............17.12. 3. inseminaatio
Lennis...................30v........yk 11.............23.12.

Plussanneet 2016:

PikkuPöllö..........32v...........yk 7..............23.1.
Sekopuolinen..........................................22.3.
Lillans.................37v.........yk2(13)..........3.
Särki...................31v.........yk 1...............29.4.
Sonara................37v.........yk11..............31.5. (biokemiallinen)
Piinamiina...........34v.........yk3................28.5.
Mustikk4.............28v.........yk19..............21.6. 1.IVF/tuoresiirto
Sonara................37v.........yk12.............29.6. (tuulimuna)
hill4....................36v...........ya 4/16.........luomu (keskenmeno)
Maya.................31v............ yk 1..............luomu
Liinu_................3xv............yk 3..............luomu
mamihaave.......33v...........yk 6..............luomu
miu84................32v..........ya 11/13........2.11. luomu
BlackCat........................ya 1/14..........26.12. 1.ICSI/tuoresiirto
ReiRei85...........31v.......yk 6................

Plussanneet 2017:
Sinikukkanen......34v..........yk 18.............7.2. 1. PAS
Lallastiina...........35v..........yk 17.............7.2. luomu
Avokado83.........34v.....ya 01/16….........19.2. luomu

Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle.
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa @NAGES ja @Shuubiduu, ja muille mukavaa maaliskuuta :)!

Mulla on ollut WomanLog käytössä jo ennen yrittämisen alkua, ja oon ollut ihan tyytyväinen. Se näyttää laskennallisen ovisajankohdan ja siihen voi merkkailla kaikenlaista, mutta harmi kyllä ainakaan ilmaisversioon ei saa merkattua todellista ovispäivää - mä sitten vähän sovelsin eli merkkasin ovisplussapäivän mielialakuvakkeista hymynaamalla.

Kukas haluaa seuraavaksi listanpäivittäjäksi, jos mä ens viikolla pääsen siirtymään tuonne odottavien puolelle? MamaBluenhan piti olla "manttelinperijä" mutta nyt vissiin tarvitaan joku toinen innokas.

Täällä sama oireeton olo vaan jatkuu, tosi vaikea kuvitella että tuolla sisuksissa ketään olisi :alien:! Tällä viikolla verikokeisiin ja ens viikolla ultraan.
 
Täällä mitä ilmeisimmin kp 1, eli uuteen kiertoon näyttäis homma lähtevän. :barefoot: Ei tullut yllätyksenä, koska ajoitukset taidettiin sössiä. Silti vähän kirpasee, vaikka tää olikin vasta eka kierto.

Mä kiikun kahden vaihtoehdon välillä tässä, joko alan kyttäämään ovulaatiota tikuilla/sylkitestillä, tai sitten heitän kalenterin kyttäämisen kokonaan romukoppaan. En tiedä kumpi on parempi vaihtoehto.
 
Yh sieltä ne menkat tietysti tuli. :/ En tiedä viitsitäänkö yrittää tässä pariin kuukauteen kyllä kun meillä ois häät tulossa elokuussa. Vaikea päättää! Jos nyt sitten tulisikin plussa niin joutuisi vähän uudelleenmiettimään häämekkoa(heh, tosi tärkeä asia), vielä olin aatellut, että voisi siirtää häät vuodella eteenpäin jos nyt ois tullut plussa, mutta ei oikein ehkä enää nyt.

Mutta mietin että pitäisi varmaan mennä gynegologille tsekkaamaan että onko kaikki kunnossa kun jotenkin tulee heti mieleen jos ei ole tärpännyt 4-5 kuukauteen että onkohan mussa joku vika! (joo tiedän että se on vaan se 20-25% todennäköisyys joka kuukausi :D) En kyllä tiedä mitä ne siellä tarkistaa! Jotain munasolujen määrää? Vai tekeekö ne jotain testejä ihan?
 
@SannuB mä olen käyttänyt sellaista kun Ovia Fertility tämän kierron. Latasin ainakin 5 erilaista, mutta tykkäsin eniten tuosta Oviasta.

@Shuubiduu mä olen mietiskellyt samaa, tosin kävin kyllä viime syksynä ihan normaali gynekologisen tarkastuksen ja kaikki näytti olevan kunnossa.

Nyt kp 26/28-33 ja hätäisenä testasin aamulla negan :( No, ei auta kun jatkaa yritystä.
 
Viimeksi muokattu:
@NAGES heh, tiedän tunteen, tuun pari päivää kierrossa sun perässä ja kuumottaa testata.. Testit suorastaan huutaa mua tuolla kaapissa..

@Lallastiina, mä katon ainakin tän kierron "tuloksen" vielä ja sit voin harkita tuota listanpäivittäjän pestiä jos ei ole muita vapaaehtoisia (y)

Mies yllätti viikonloppuna kaljapäissään. Rupesi puhelemaan että mitäköhän meissä on vikana kun en ole jo raskaana. En ollut yhtään ajatellut että mies edes miettii asiaa saati on siitä huolissaan. Piti sitten rauhotella reppanaa että tämä kierto on oikeestaan vasta meidän ensimmäinen jossa ajoitus on todennäköisesti ollut kohdallaan. Alkuvuodesta oli reissuja ja sairasteluita ja petihommat täysin väärään aikaan. Oli silminnähden helpottunut tiedosta joten pitänee pitää häntä sittenkin vähän enemmän kärryillä näistä asioista :)
 
Mulla on käytössä WomanLogPro, ollut jo monta vuotta. Toimii hyvin ja ennustaa oikein. Olen ladannut myös WomanLog Pregnancyn.. ihan vain tulevaisuuden varalle. Nyt olen käyttänyt sitä "ihan huviksi" siten, että laittanut sinne vikat menkat ja tutkiskellut että mihin la osuisi. Kun sitä aikaa voi kuitenkin aina muuttaa... :)

Viikon päästä voi taas testata, eli piinapäivät. Huokaus.
En nyt oikein tiedä mutta ovulaatiomaisia alavatsakipuja on ollut ihan päivittäin. Tuonne WomanLogiin kun yleensä laitan kaikki krampit ja päänsäryt ja flunssat ja väsymykset, niin nämä alavatsakivut pompsahtaa sieltä selkeästi esiin. Tämän kuun ovis tuntui sellaiselta kolmen päivän molempien munasarjojen munasolutykitykseltä. Ehkä mä saan viitoset tai jotain o_O
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala
Pahoitteluni uuteen kiertoon joutumisesta @Taaartsan ja @Shuubiduu.

Ja kiitokset kaikista apps suosituksista. Tuosta Oviasta luin muualtakin ja joku sanoi sen myös olevan visuaalisesti kiva. Toisin kuin FF.

@IinesAnkka82 Miehet! Yhtenä päivänä niitä ahdistaa lastenteko ja toisena ne on huolissaan tai innoissaan <3 Tällaista ainakin meillä on havaittavissa. Joko siellä on kaivettu testit esiin?

Meillä on @Sano Pirkka'n kanssa melko samat piinailupäivät käynnissä, sun oireet kyllä kuulostaa lupaavilta. Omalla kohdalla en kyllä usko raskautumiseen, toimintaa oli kerran otollisilla hetkillä ja viimeiset 2 päivää olen ollut sellaisessa vatsataudissa, että terve. :poop::poop::censored:Melkoinen pikadieetti tuli otettua. Mies oli jo innoissaan, että alkoiko raskauspahoinvointi :D Salaa kyllä itsekin sitä mietin ekan oksennuksen jälkeen, mutta se olisi tarkoittanut, että tärppi olisi tullut jo viime kierrosta. Eli eiköhän se joku ruokamyrkytys vaan ollut, probiootteja vaan kroppaan, niin eiköhän se tästä.
 
Muutaman kerran päivässä tapahtunut alavatsan nippailu on muuttunut koko alavatsan jomotukseksi. Menkkojen pitäisi alkaa vasta tasan viikon päästä. En tiedä voiko olla tällaisia oireita vain viikko oviksen jälkeen? Nythän olisi vuorossa kiinnittyminen?
 
Täällä on menkat kärsitty ja yk 7 alkanut eli täällä kp 10/29-31. Edellinen kierto venähti 35 pvä. No uutta kehiin taas. Tilasin tähän kiertoon raskaiskeijun sivuilta digi ovis testejä, josko niistä olisi apua.
 
Muutaman kerran päivässä tapahtunut alavatsan nippailu on muuttunut koko alavatsan jomotukseksi. Menkkojen pitäisi alkaa vasta tasan viikon päästä. En tiedä voiko olla tällaisia oireita vain viikko oviksen jälkeen? Nythän olisi vuorossa kiinnittyminen?
Ihanaa, et meillä on @Sano Pirkka sama kierto, voi vertaistukea oireita!!! Koska täällä alkoi eilen menkkajomotus. Aaltoillen, ei ihan koko ajan. Ja eilen tuli myös paperiin verta vessakäynnin yhteydessä, en oo aiemmin kärsinyt mistään tiputteluista kesken vuodon, joten myönnän että toiveet hieman heräsi. En toisaalta usko edelleenkään, että olisi napannut, mutta eilen kävin lueskelemassa jotain oireketjua ja siellä oli useampi, kenellä oli vatsatauti dpo4-6 päivillä. Mähän kärsin sen alkuviikosta, joten ajallisesti sopisi. En sitä ovispäivää tiedä, mut nyt on 8 päivää ainoasta paneloinnista. :sneaky:

Ja siis kahvi ei maistu, se on outoa, koska normaalisti juon vähintään pannullisen päivässä. Mutta, en nyt tosiaan nosta toiveita, koska se voi hyvin olla tuon vatsataudin jälkioirekin. Mutta mitään niitä oireita, mitä viime kierrossa muka tunsin, en ole tuntenut :ROFLMAO: Yksi testi on kaapissa, ajattelin ensi to tehdä sen, kun on tiedossa kavereiden kanssa loma perjantaista alkaen, niin tietää saako ottaa alkoa vai ei.

Sori, tuli tosi omanapainen viesti, mutta piti päästä purkamaan jonnekin. Miehelle en oo sanonut näistä mitään, kun haluan mielummin sitten yllättää. Meidän ystäväpariskunta sai esikoisen viime viikolla ja kun kuvia saatiin niin mies kyllä leperteli ihan urakalla. Et on tää sillekin iso juttu.

Huh. Oikein ihanaa viikonloppua kaikille! Jään kyttäilemään, josko @NAGES ja @IinesAnkka82 tois meille plussauutisia pian :love:
 

Yhteistyössä