3-kymppiset ensikertalaiset vol.11 <3

Onkos kellään mitään piristäviä uutisia? :) Täällä kp 29 ja negatesti tehty aamulla. Aikaistahan periaatteessa vielä, mutta taitaa kyllä mennä seuraavaan kiertoon kohta. Toivottavasti kierto pysyis kuitenkin suht lyhyenä eikä venyis taas sinne jonnekin 40pvn kieppeille..
 
Ja niin pyörähti käyntiin yk6, kp24. Oikeasti odottelin että vasta kp28+ tapahtuisi jotain.

Sano Pirkka........33v..................................yk 6...........luomu

Tuli vedettyä pienet menkkaitkupotkuraivarit. Otti vähän koville. Kun sitä laskee, että puuhailut tapahtuu juuri Oikeana hetkenä ja takaraivossa kaikuu terkkareiden "se nappaa sitten kerrasta" -pelottelut.

Vähän mietin gynellä piipahtamista. Vai pitäisikö mennä vasta syksyllä? Mietinkö nyt vähän liikaa? Toisaalta puoli vuotta tämän ikäisenä on vähän ajan tuhlausta.

Ja selvennykseksi, kyllä mä olen tiennyt varsin hyvin ettei se ole yli kolmekymppisenä mitenkään helppoa. En siis todellakaan ole odottanut että heti kerrasta tai viimeistään toisesta.
 
Harmittelut negasta @IinesAnkka82! Mä näin, että olit kirjoittanu ja toivoin, että olet ilmoittanut plussauutisista. Mutta tokihan se on vielä mahdollista, joten ei vielä heitetä kirvestä kaivoon!

Ja pahoittelut @Sano Pirkka uudesta kierrosta. Ymmärrän sun pettymyksen. Mulla on vasta yk2 ja nekin vähän tjottailua ja silti mua vähän stressaa, että entä jos ei puolen vuoden päästäkään oo natsannut. Mä ehkä kävisin itse gynellä, ihan vaan oman mielen rauhoittamiseksi. Onko sun kierto ollut yleensä säännöllisesti yli tuon +28pv?

Täällä piinaillaan todenteolla. Mulla oli kaapissa yksi testi mutta kusasin siihen kuitenkin jo 3 päivää sitten, jotta ei tarvitsisi miettiä sen tekemistä ennen kuin menkat on myöhässä. Jos siis on. Olo on ristiriitainen, toisaalta to-pe tullut tuhruttelu antoi hieman toivoa. Mutta se fakta, että panelointia oli vain kerran eikä oviksen aikataulusta ole mitään tietoa, on plussaa vastaan. Sellainen oire, mitä ei ollut viime kierrossa, on vasemman rinnan kipeytyminen. Joskus ne kipeytyy ennen menkkoja, mutta yleensä vasta 2 päivää ennen menkkojen alkua. Mutta joo, oon kyllä tosi hyvä kuvitteleen näitä oireita, jotta varmin oire tässä on se, jos menkat jää tulematta :ROFLMAO:
 
Mulla on ollut tällaisia kiertopäiviä:
lokakuu 29
marraskuu 28
joulukuu 32
tammikuu 25
helmikuu 27
maaliskuu 24

Sen takia en ole niitä tuohon listaan laittanutkaan. Esim. viime vuonna huomasin selkeästi, että toisessa munasarjassa on pitempi kierto ja toisessa lyhyempi. Nyt se ei ole ollut niin selkeää.
 
13.3.2017



***Lisäys- ja muutospyynnöt listaan punaisella, kiitos!​
Nimimerkki.........Ikä.....Kiertopv/pituus......yk.......luomu/lääk.kierto


Toukkahaave87...29v......kp 51/29..............yk 4..........terolut
Mimm1...............33v.......kp 50/26-32.........yk 5..........luomu
Vauvakuume85...31v......kp 41/29-31.........yk 15.........luomu
Miinula................32v......kp 32/28...............yk11.........luomu
IinesAnkka82.....34v...... kp 30/29-42..........yk4...........luomu
SannuB...............33v......kp 24/29...............yk 2..........luomu
Mamushka..........32v......kp 24/28-30..........yk3..........luomu
hill4.....................36v.......kp 19/29................yk4...........luomu
Ingaliini................31v......kp 18/27-28...........yk1...........luomu
Ihanapa...............28v......kp 13/29-31.........yk 7..........luomu
Taaartsan............35v......kp 8/29-30...........yk 2..........luomu
Shih....................29v.......kp ?/25-2............yk 1...........luomu
Sano Pirkka........33v..................................yk 6...........luomu

c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget/lutinus, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol, b=bemfola, or=orgalutran

Taustalla:
Kicumisu, Iitukka81, Evangelina, Millimolli85, Pikkumyy0285, janna83, Sonara, Keinuilija, kicumisu, Muruhaave

Plussanneet 2015:

vauvatoiveinen.....38v...........................4.1.
MelodyPop...........33v.......yk2...............21.2.
Lennis.................29v.......yk3...............16.3. km
Liljah..................31v.......yk4................3.4.
Hironea...............36v.......ya 2010..........7.4. 1. ICSI
Maybelle.............32v.......yk2................11.4.
Metsäläinen.........................................16.4.
Tamariini..............32v.......yk4...............20.4.
Fiidu...................34v.......yk1................23.4. km
NeitiPelargonia......32v.......yk1...............24.4.
OmaAurinkoinen....32v.......yk2...............14.5.
Pöllötär...............28v.......yk2.................14.5.
Norna.............................yk 4/5.............5/15
Rockwell...............................................27.5.
Kippu..................35v.......yk7................18.6.
Lili85...................30v......yk2................13.7.
Fiidu...................34v.......yk3................23.7.
Lillans.................37v.......yk2................23.7.
Vilijonkka_ ..........32 v....ya 2012 ..........20.8 1. IVF/2.PAS...km
MamaBoo.............31v.......yk9...............22.8 km
Hupikonna............32v.......yk 3..............17.10.
Pioni84................31v.......ya 6/2014.......20.10.
Pumpulipallero......29v........yk 4…...........29.10.
Emilno..................32v........yk 1..............7.11.
Tiikeriankka.........30v.........yk 2.............15.11.
Infinity..................36v........yk 3...............3.12.
Tilulilu...................34v........yk 21............17.12. 3. inseminaatio
Lennis...................30v........yk 11.............23.12.

Plussanneet 2016:

PikkuPöllö..........32v...........yk 7..............23.1.
Sekopuolinen..........................................22.3.
Lillans.................37v.........yk2(13)..........3.
Särki...................31v.........yk 1...............29.4.
Sonara................37v.........yk11..............31.5. (biokemiallinen)
Piinamiina...........34v.........yk3................28.5.
Mustikk4.............28v.........yk19..............21.6. 1.IVF/tuoresiirto
Sonara................37v.........yk12.............29.6. (tuulimuna)
hill4....................36v...........ya 4/16.........luomu (keskenmeno)
Maya.................31v............ yk 1..............luomu
Liinu_................3xv............yk 3..............luomu
mamihaave.......33v...........yk 6..............luomu
miu84................32v..........ya 11/13........2.11. luomu
BlackCat........................ya 1/14..........26.12. 1.ICSI/tuoresiirto
ReiRei85...........31v.......yk 6................

Plussanneet 2017:
Sinikukkanen......34v..........yk 18.............7.2. 1. PAS
Lallastiina...........35v..........yk 17.............7.2. luomu
Avokado83.........34v.....ya 01/16….........19.2. luomu

Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt on monella näköjään piinapäivät! Plussapuhalluksia kaikille (y)! @Sano Pirkka Harmittelut uudesta kierrosta! Aika jännä tuo jos kierron pituus vaihtelee noin eri munasarjapuoliskoilla.

Täällä vielä roikutaan, keskiviikkona selviää onko kyydissä vielä joku. Oireita ei vieläkään ole kuin nuo tissit :cautious:.

Keskiviikkona kävin labrassa. Ensin piti melkein tunti jonottaa että pääsi näyttämään lähetettä, sitten hetki että otettiin sisään, sitten otettiin yks verikoe ja juotettiin sitä sokerilitkua (täällä ne tekee sokerirasituksen yli kolmevitosille vissiin kerran joka kolmanneksella), ja sitten piti odottaa toinen tunti toista verikoetta, ja kaikki tämä täpötäydessä odotustilassa jossa mahtui tuskin mukavasti seisomaan :whistle:. Kivasti sitten perjantaina iskikin joku nielutulehdus, just kun vilustumisesta paranin :mad:.
 
Viimeksi muokattu:
kp9 / 28-30. Bongasin aamulla sylkitestillä tuota ns. saniaiskuviota. Kertoo lähestyvästä ovulaatiosta. Ovulaatiolaskuri antoi arvion et ovulaatiopäivä ois 20.3. eli maanantaina. Mutta oisko ehkä jo aikasemmin? Melkosen jännää tämä mikroskoopilla leikkiminen :D:D
 
@Lallastiina'lle kiitos listan päivittämisestä ja kiva, kun roikut täällä vielä. Kyllä siellä varmasti joku on tiukasti kiinni, vaikka oireita ei olekaan. Oon lueskellut piinapäivien ajankuluksi erinäköisiä oirekeskusteluja ja osalla ei tule koko raskauden aikana mitään oireita. Ehkä sä oot yksi niistä 'onnekkaista' :)

@Taaartsan Apua, mikä on sylkitesti?? Mä oon tiennyt vaan oviksen bongauksesta tikuilla. Kaikkea sitä oppii... Mutta nyt vaan hommat siellä käyntiin, voihan sitä varmuuden vuoksi paneloida ensi viikolle saakka ;)

Täällä on todellista piinailua. Me siis vaihdettiin maata Aasiasta Euroopan puolelle tossa 1,5 vko sitten ja täältähän ei sitten löydykään raskaustestejä joka kioskista, mihin ehdin jo tottua. Eilen yritin hypermarketistakin, niin eheii. Siitä olisi saanut hyvän sketsin, kun kielitaidottomana yrittää kysyä raskaustestejä :ROFLMAO::ROFLMAO:

Joten en pääse ainakaan himotestaamaan. Yhdellä hetkellä pää sanoo, et odotetaan to saakka, et jos ei tuhruvuoto ala. Toisella hetkellä se huutaa, et mä haluun tietääääääää. Nyt kp 25/28-29, joten kyllä jollain testillä vois jo näkyä. Viime kierrossa mulla hävis kaikki oireet kp 23, nyt ne on vaan pahentunut, että ehkä ehkä... Yritän kuitenkin pysyä pessimistinä, sillä ne ei pety ;)

Mitäs @Mamushka32'lle kuuluu? Mennään aika samoilla päivillä, piinauttaako siellä?
 
@SannuB Esitin coolia alkukierrosta ja väitin etten muka kyttäile oireita tässä kierrossa-enpä! Ihan oon ahkerasti kytänny. Sä oot malttanut odottaa tosi pitkälle! Mulla nyt kiertopäivä 23/28-30 ja testi jo huutaa kaapissa. Tässä kierrossa oireina on ollut rintojen arkuus ja ätläkkä olo. Jotenkin epäilen tuota ätläkkyyttä näin aikasin ja toisaalta rinnatkin on ollu joka kierrossa arat. Mutta katsotaan :)
 
@SannuB Joo ostin tollasen ovulaatiosylkitestin.:) Ei ole kertakäyttöinen kuten liuskat, vaan laite pitempiaikaiseen käyttöön. Se on tollanen huulipunan kokoinen "minimikroskooppi". Aamulla sipaistaan sylkeä linssille ja annetaan sen kuivua. Jos on hedelmällinen aika menossa, niin syljen estrogeeni muodostaa mikroskoopin kuvaan "saniais"-kuvioita. Heti ekassa kierrossa bongasin kuvioita, kun älysin että linssiosaa pyörittämällä saa kuvaa tarkennettua.

Ja tosiaan nyt yk2, ja kp 9 menossa. Tänä aamuna napsahti jo kidemuodostelmia kuvaan (eilen ei vielä näkynyt mitään). Eli ovulaatio on tulossa. Saa nähä vahvistuuko nuo saniaiskuviot vielä tässä lähipäivinä. :D Että jos tykkää näpräämisestä niin tää on ihan hauskaa hommaa.
 
@Mamushka32 En mä olisi näin pitkälle malttanut, jos niistä testejä saisi ruokakaupasta :D Mä olin kans ihan cool aluksi, aloin kyttään oireita vasta kp20, kun tuli pientä rusehtavaa tavaraa. Innostuin, että olisiko kiinnittymisestä...
Milloin meinaat testata? Mä varmaan to aamuna, jos huomenna lähtis metsästämään testejä. Tosin sit voi olla, etten malta odottaa aamuun tai huomiseenkaan! Argh, olispa jo viikonloppu, niin olis vähän viisaampi tässä asiassa!

@IinesAnkka82 Mä niin ymmärrän ton odottelun tuskan. Ja mitä se on sitten, kun plussa tulee. Odottelua odottelun perään. Mä pidän peukkuja, et sulla päättyy tuo vaihe pian!

@Taaartsan Onpa mielenkiintoisen kuuloinen. Onkohan tuon tulkinta helpompaa kuin tikkujen... Mitä noita himotestaajien pinoja oon lukenut, niin ei se ovisbongaus oo tikuillakaan ihan yksinkertaista.
 
Mulla ei usko riittänyt tuohon minimikroskooppiin, mutta hienoa kuulla @Taaartsan että se toimii. Montako päivää putkeen se saniaiskuvio näkyy? Onko ovulaatio heti saniaisia seuraava päivä vai miten sitä tulkitaan?

@Sano Pirkka, harmi juttu kun yritys pitkittyy. Sinuna kävisin gynellä. Itse ainakin sain käynnistä lisäpuhtia yritykseen. Jos vaikka löytyisikin joku selkeä hoidettavissa oleva syy sille, ettei tärppää. Tai toisaalta, tieto ettei mitään vikaa ole huojentaa myös. Haittaa käynnistä ei ainakaan ole.

Kiitoksia kysymästä @IinesAnkka82, täällä ei tarvinnut piinailla oikeestaan ollenkaan kun vuoto alkoi dpo5. Nyt siis yk 12 käynnissä ja huomenna verikokeisiin. Lapsettomuuspolin aika on kolmen viikon päästä. Vähän jännittää, mutta sillä lailla hyvällä tavalla. On semmonen olo, että kohta alkaa tapahtua.
 
Päätettiin sit kuitenkin yrittää vielä tässä kuussa. Sitten tulee vaan söpöt vauvamaha hääkuvat jos nappaakin :D Tai no, päätettin ja päätettin. Ei jaksettu mennä ostamaan kortsuja. Heh. Ovulaation pitäis olla parin päivän päästä mutta koska mun kierto heittelee siten että voi olla mitä tahansa 27-32 pv, niin ei se kyllä millään tasolla luotettava arvaus päivä oo mitä Womanlog sanoo.

En oo pystynyt koskaan kyllä tikuttamaan ovulaatiota ainakaan niitä mitä ostin kun siinä pitäis olla 4 tuntia pissaamatta ja jos aamupissa ei kelpaa. En mä koskaan oo noin kauan paitsi jos en juo mitään! Toi sylkitesti kuulostaa ehkä sellaselta jota voisi kokeilla.
 
@Miinula Oon nyt vähän aloittelija tässä itsekin sylkitestin kanssa, mutta ilmeisesti joitakin päiviä kestää tuo estrogeenipiikki, eli näkyy sylkinäytteessä sitä saniaiskuviota. Kun hedelmällinen vaihe alkaa, saniaiskuvio vähitellen lisääntyy ovulaatiota kohti. Ja käsittääkseni se kuviointi häviää sitten kun ovulaatio on ohi. Jotkut lähteet kertoo et saniaskuviota alkaa näkyä 3-5 pv ennen ovulaatiota.

Jos tuohon on uskominen, niin mun ovulaatio tapahtuu luultavasti pe-su (eikä vasta ma kuten ovulaatiolaskuri antoi arvioksi). Mutta jokatapauksessa, tää hedelmällinen aika kannattaa hyödyntää :)

Seurantaa pitäs tehdä päivittäin, että huomaa näytteissä tapahtuvan muutoksen, ja nimenomaan aamulla ennen syömistä/juomista/hampaiden pesua saa parhaan sylkinäytteen. Ei tää varmaan täysin ongelmaton ole tulkita, mutta onko sitten ne liuskatestitkään, en tiedä. Jotain osviittaa näistä kuitenkin saa. (y)
 
  • Tykkää
Reactions: SannuB
Kp 26/28 ja digitesti näyttää negaa. Uskottava se on, että oireet on nyt jostain muusta. Toki voihan sitä spekuloida sillä tein testin päiväpissasta tunnin pidätyksellä, kun en malttanut enää odottaa huomisaamuun. Mutta menkkoja jään odottelemaan, katsotaan miltä näyttää v-lopun jälkeen. Vaikka kuinka yritin olla pessimisti, niin kyllähän tuo "ei raskaana" hieman kirpaisee aina.

Mites @Mamushka32, olisko sulla plussauutisia meille?
 
Enpä mä täältä näemmä mihinkään lähde... Ultrassa eilen todettiin tuulimuna :(:mad:. Ei näkynyt ketään eikä mitään, tyhjä pussi vain.
Tyhjennys tehdään ja lisäksi kaavinta, ottavat päiväksi osastolle. Mulla on yks isompi työ jonka dedis on huomenna, enkä voi jättää sitä kesken, joten maanantaille menee. Sitten pitää odotella seuraaviin menkkoihin että voi aloittaa alusta.
 
@Lallastiina voi perse! Ihan epäreilua! Tsemppiä sulle! Tulipa mälsä olo sun puolesta :cry:

@Mamushka32 kiitos kysymystä, ei uutta tähtien alla... Yllärinä työasioihin liittyvä viikonloppureissu ja kotiudun vasta ma iltana. En ottanut testejä mukaan, hyvä minä! Eli ma ilta tai ti aamu testiä jos ei menkat nyt tässä ala viikonloppuna (äläalaäläalaäläala). kp 33 menossa, ei mitään tuntemuksia mihinkään suuntaan :eek:
 
  • Tykkää
Reactions: Mamushka32
Voi @Lallastiina :( Tosi kurjaa ettei vielä ollut sinun vuorosi.
Vaikka nyt harmittaa, niin koita nähdä asian valoisa puoli. Tiedät että jotain on tapahtunut! Se nyt ei ollut vaan vielä tämä kierto missä päästään loppuun asti.
Mua ainakin lohdutti ajatus, että jotain tapahtui sillon kun eka plussani osottautui kohdun ulkoiseksi. Kyllähän sitä alkaa toki heti plussan jälkeen jo kovasti haaveileen ja se kaikki sit romahtaa hetkeksi... Mutta selvästi siellä kuitenkin on aktiivisia munasoluja ja sopivaa kasvualustaa (y)
Parempaa onnea ensi kerralle! Kyllä se sieltä varmana tulee...
 
Kiitos kaikille tuesta :love:. Mä olen jotenkin ollut enempi kärttyinen kuin murheissani, vaikka oli ne kyyneleet eilen siinä vaiheessa aika lähellä kun mies yritti osaaottavasti autossa hellitellä, piti siinä sitten ärähtää etten halua mitään hellimisiä nyt :rolleyes:. Onhan se sillekin kova paikka, vaikka se onkin epäileväisempi ollut koko ajan.

Pitää tosiaan ajatella, että jo se hedelmöittyminen oli puoli voittoa, niin kuin joskus taisin sanoa. Ja pahemminkin olisi voinut olla, esim. löytyä sikiö ilman sykettä tms. Toivon vaan ettei seuraavalla kierroksella tartte ihan yhtä kauan odottaa plussaa kuin ekalla kierroksella...

Kunhan maanantaista selviän niin ahdan itseni "tauolla" täyteen iberiankinkkua, sushia, punkkua ja salmiakkia sun muuta kiellettyä...
 

Yhteistyössä