3-kymppiset ensikertalaiset vol.11 <3

@Mamushka32 Kyllä mä ottaisin ihan huoletta muutaman lasillisen, en nyt ehkä kuitenkaan mitään räkäkännejä vetäisi :). Temppiä jännäilyyn!

@IinesAnkka82 Mulla ei ole apteekin ovistesteistä kokemusta, mulla halpis-OS:t näyttää LH-huipun selvästi, mutta sen kerran kun kokeilin Pregcheckejä en saanut kunnon plussaa ollenkaan. En vaan tiedä oliko silloin syynä sattumanvarainen ovuloimattomuus vai vaan vähemmän herkät testit. Mä kyllä luin jostain että ei edes saman merkin eri testejä pitäis vertailla, kun se väriaineen määrä voi vaihdella jne. Ota noista sitten selvä :rolleyes:.
 
Hei naiset, mitä tekisitte minun sijassani? Kaverilla on huomenna isot synttärit. Ovulaatiosta on huomenna 6 päivää. Olisitteko täysin juomatta, saattaisitte ottaa lasin tai kaksi vai jättäisitte laskematta? Kiitos jo näin etukäteen!
Mä olen ollut suurimman osan ajasta (viimeiset 5kk) melko kuivin suin. Mutta kyllä olen silloin tällöin ottanut juoman tai pari. Ja eilen maistui pari GT:tä oikein hyvältä pitkän työpäivän jälkeen (niistä tuli kyllä tosi laimeita). Ja kuten IinesAnkkakin sanoi, normaalia elämää kunnes tulee plussa testiin. Mun kokemus juomattomuudesta/alkoholittomasta siideristä löytyy muutaman sivun takaa (loka-marraskuu). Suosittelen miettimään asiaa tarkoin :rolleyes:

Huomenna olisi kp28 ja periaatteessa voisin tehdä testin...
 
Huomenta naiset!

Ihan ensiksi, paljon onnea @Taaartsan! Mäkin alan uskoa, että ihmisiä tulee oikeasti myös raskaaksi tän kaiken yrittämisen jälkeen!

Ja seuraavaksi kiitän kaikkia myötätunnosta. On kyllä paska fiilis äidin vuoksi. Ennuste on huono, parantumiseen tähtäävää hoitoa ei aloiteta. On tässä aika paljon nieleskeltävää. Mitään aika-arviota ei olla tässä vaiheessa vielä saatu, kun lääkkeiden purevuudesta ei tiedetä. Joka tapauksessa seuraavasta vuodesta on tulossa elämäni raskain.

Meillä oli nyt eka lapsettomuuspolin käynti. Mua hirveesti huvitti, kun sisätutkimuksen aikana lääkäri, hoitaja ja opiskelija tuijottelivat mun jalkoväliä, mutta huolehtivat kovasti siitä, että verho on varmasti niin, ettei mieheni näe, mitä sen takana tapahtuu. Teki mieli sanoa, että se on nää maisemat nähny aika monta kertaa.

Mulla on nyt seuraava ultra parin viikon päästä. Vähän stressaa tää kova ramppaaminen... Joudun aina yhden käynnin vuoksi olemaan 3 tuntia kesken päivän töistä pois, ja mun työpaikalla sitä ei mitenkään vaivihkaa tehdä. Töissä en meidän yrityksestä ole puhunut.

Mä olen myös pitänyt linjaa, että ovulaation jälkeisinä päivinä oon lasillisen voinut ottaa, @Mamushka32.

Ja voi @Lallastiina, tosi kurjaa joutua taas odottamaan, ihan kuin sitä ei olis tehty jo tarpeeksi.

@IinesAnkka82 kyseli ovistesteistä. Ostin 60 kpl raskauskeijusta, onestep. Musta ne on ollut hyviä ja halpoja, yhtä kiertoa lukuunottamatta on ovis aina löytynyt. Olen vielä mukavuudenhaluinen ja testaan aamulla, vaikka parempi olisi vähän myöhemmin.

Tällaista tänään, terkuin
Miinula kp1/29 yk13
 
Jaha, täällä on kohtalotovereita, pahoittelut uudesta kierrosta kaikille. Ja tietysti Miinulalle vielä extrapahoittelut. Kuulostaa pahalta äitisi tilanne :(

Negan ehdin tehdä tänään aamuyöstä. Ajattelin, että oon muutenkin aamuvirkku, niin eiköhän se riittävän lähellä aamua ollut mulla. Ei ainakaan jääny raskaustesti kaappiin kuumottamaan. Aamulla vielä ehti menkat alkaa, ihan ajallaan :cry: Yk2 km:n jälkeen ja yhteensä yk7 alkaa.

Rupesin taas miettimään, pitäisikö se toinen vesirokkorokotus käydä ottamassa, mutta ehdin/ehdittiin päättää, että ei. Toivottavasti mies ehtii parantua flunssasta (eikä tartuta muhun) ennen mun ovista, että päästään yrittämään. Ja toivottavasti mun ovis tapahtuu. Lääkärissä voisi kyllä käydä, tai ainakin polille soittaa maanantaina.

Sitten mun rivi myös tältä päivältä:
Maaria1980, 37v, kp1/25, yk 2/7
 
Viimeksi muokattu:
Hei,

yritin etsiä sitä @Sano Pirkka :n viestiä alkoholittomiin juomiin liittyen, mutta taisin hypätä juuri sen sivun yli. Muistaisitko sinä tai @Mamushka32 sivunumeroa missä kyseinen viesti on? Vai pitäiskö se laittaa tänne uudestaan, jos täällä useammat asiaa miettii?

Kiitos tsempeistä! Täällä ollaan jo huomattavasti paremmalla mielellä jo. :)
 
:poop::poop: Eipä tainut olla mitään kiinnittymisvuotoa, vaan jotain keskikierron sekoilua ja tissien kova kipuilu vaan pms:ää, joka kyllä jatkuu edelleen. Kp 25 ja yk4 taitaa olla pikkuhiljaa ovella. Kierto näköjään lyhenee ja lyhenee, ollut piiiitkään 28-30, viime kierto 26.

Tai kai tässä nyt toivoa on siihen saakka, kunnes verilöyly alkaa kunnolla, mutta sen verran tuttua tuhrua on ilmennyt. Ajattelin, että huomenaamulla dippaan testin (piti tänä aamuna jo, mutta olin niin unessa, et en muistanut koko juttua :ROFLMAO:), mutta katsotaan tarvitseeko niitä tuhlata...

Sori negailut, pakko se on myöntää, että tuo pieni vuoto herätti toiveet, vaikka yritinkin olla tosi cool. Taidan tilata ovistikut tulevaan kiertoon ja poiketa gynellä oviksen aikaan. Nyt sentään näyttäisi siltä, että seuraava ovis on mahdollista hyödyntää, että jotain positiivista sentäs :)
 
@Miinula paljon tsemppiä!

Omaan napaan: viime kiertoon tilasin raskauskeijusta clearbluen digi-ovistestejä. Viime kierrossa en kuitenkaan ovuloinut ollenkaan.. ja tietenkin maalailee heti piruja seinille. Tähän kiertoon ostin samoja testejä, toivottavasti tässä kierrossa testi mulle hymyilis..

Mieskin jo sanoi että turhaanhan sitä sillon teininä peloitellaan että se on heti ensimmäisestä kerrasta raskaana.. jos testi ei tässäkään kierrossa hymyile ajattelin varata ajan gynelle...

Täällä meneillään siis yk 8, kp 13/ 29-31
 
Ehkäisyneuvolan terkkari joskus aikoinaan kertoi, ettei nainen oikeasti ovuloi joka kuukausi. Muistaakseni sanoi näin että ovuloimaton kierto on yleensä myöhään syksyllä ja toinen on keväällä.

Ja toinen juttu oli se, että munasarjassa alkaa kypsymään 2-5 munasolua mutta yleensä vain yksi kypsyy loppuun asti ja tapahtuu ovulaatio. Toki on niitä poikkeuksia (kuinkas muuten...) ja tuleekin epäidenttiset kaksoset/kolmoset jne.
 
  • Tykkää
Reactions: Ihanapa
@SannuB kuis sulle kävi, teitkö testin?
@Ihanapa samaa oon vähän naureskellut että ihan turhaan on kyllä teininäkään pelännyt että "jos kumi onkin pettänyt tietämättäni". En ois varmaan raskautunu silti :LOL:

Täällä kp 18 ja ovulaatiosta ei tietoakaan. Ei yllätä. Kai se pitäs henkisesti valmistautua että menis gynelle kuulemaan että onko kaikki hyvin alakerrassa.

Mites se kannattais sit tehdä? Siis että minä kiertopäivänä jos haluaa selvittää että ovuloiko ylipäätänsä jne. Vai onko sillä väliä? Ja mitä testejä kannattaa pyytää ja mistä kaikesta muistaa sanoa? Ainakin että on pitkät kierrot ja että vuoto niukkaa ja ei tiedä ovuloiko..

Ja sit toinen epämääräinen kysymys joka on tässä vaivannut.. Onko kellään muulla ollut hormonilääkityksen LOPETUKSEN jälkeen mielialaoireita?! Aina kuullut että tulee niiiiin seesteinen ja hyvä olo kun hormonit lopettaa. Paskanmarjat. Mä oon ihan pirun ailahtelevainen, itkettää ja vituttaa enempi kun koskaan elämässä ja lisäks järkyttävä turvotus ollu jo pari kuukautta. En yhdistä mihinkään muuhun kun pillerien lopetukseen koska elämätilanne on huomattavasti kevyempi kun aikoihin... Outoa..
 
@IinesAnkka82
Aikoinaan mulla pillerit aiheutti mm. kasvojen ihon totaalikuivumisen ja loppuvaiheessa apeaa mielialaa/masennusta, sekä erinnäisiä muita oireita, jotka helpottivat pian pillereiden lopetuksen jälkeen.

"Omilla hormoneilla" meno sitten vasta onkin metkaa. Menkkojen alusta ovulaatioon asti on sitä seesteistä, tasaista menoa. Ovulaation jälkeen pinna kiristyy ja tulee nipsahdeltua pienestäkin. Ja tietty itkettää joskus. Ihan kaikki. Sitten pistää vituttamaan kohta alkavat menkat. Ja sitten kaikki alkaa taas alusta.
 
13.4.2017



***Lisäys- ja muutospyynnöt listaan punaisella, kiitos!​
Nimimerkki.........Ikä.....Kiertopv/pituus......yk.......luomu/lääk.kierto


Toukkahaave87...29v......kp 82/29..............yk 4..........terolut
Ingaliini................31v......kp 49/27-28..........yk1...........luomu
SannuB...............33v......kp 29/26-28...........yk 3.........luomu
hill4.....................36v......kp 22/29.................yk5...........luomu
IinesAnkka82.....34v...... kp 19/29-42...........yk4...........luomu
Ihanapa...............28v......kp 15/29-31.........yk 8..........luomu
Miinula................32v......kp 6/29...............yk13.........luomu
Maaria1980........37v......kp 6/25...............yk 2/7........luomu
Mamushka..........32v..................................yk4...........luomu
Sano Pirkka........33v..................................yk 7...........luomu

c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget/lutinus, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol, b=bemfola, or=orgalutran

Taustalla:
Kicumisu, Iitukka81, Evangelina, Pikkumyy0285, janna83, Sonara, Keinuilija, Muruhaave, Shih, Mimm1, Vauvakuume85, Lallastiina


Plussanneet 2016:

PikkuPöllö..........32v...........yk 7..............23.1.
Sekopuolinen..........................................22.3.
Lillans.................37v.........yk2(13)..........3.
Särki...................31v.........yk 1...............29.4.
Sonara................37v.........yk11..............31.5. (biokemiallinen)
Piinamiina...........34v.........yk3................28.5.
Mustikk4.............28v.........yk19..............21.6. 1.IVF/tuoresiirto
Sonara................37v.........yk12.............29.6. (tuulimuna)
hill4....................36v...........ya 4/16.........luomu (keskenmeno)
Maya.................31v............ yk 1..............luomu
Liinu_................3xv............yk 3..............luomu
mamihaave.......33v...........yk 6..............luomu
miu84................32v..........ya 11/13........2.11. luomu
BlackCat........................ya 1/14..........26.12. 1.ICSI/tuoresiirto
ReiRei85...........31v.......yk 6................

Plussanneet 2017:
Sinikukkanen......34v..........yk 18.............7.2. 1. PAS
Lallastiina...........35v..........yk 17.............7.2. luomu (tuulimuna)
Avokado83.........34v.....ya 01/16….........19.2. luomu
Taaartsan............35v......yk 2..................6.4. luomu

Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle.
 
Kiitos @Lallastiina kun jaksat päivitellä. Hyvä ajatus tuo listan siivoaminen.

@IinesAnkka82 pohti gynen ajankohtaa. Jos haluaa nähdä selkeän johtofollikkelin, niin ultra kannattaa tehdä juuri pari päivää ennen oletettua ovulaatiota. Ekalla privan käynnillä olin kp 19 (ovis yleensä mulla n. kp 22) ja hienosti näkyi silloin. Nyt sairaalakäynnillä ultrattiin kp 25, eikä siitä oikeastaan saatu mitään irti kun ovis oli jo mennyt. Seuraavaksi mulla alkaa sairaalan puolesta kierron kartoitus, ja ne halusivat ekan ultran kp 12, kuten tekevät kaikille. Sanoivat kyllä, että on luultavasti mun tapauksessa liian aikaisin ja joudutaan uusimaan, mutta jostain se haarukointi pitää aloittaa.
Toivottavasti tästä on jotain hyötyä ajankohdan suunnittelussa.
 
  • Tykkää
Reactions: IinesAnkka82
Heippa! Kehtaisitko @Lallastiina päivittää minulle Yk 5. Kiitos! Tässä kierrossa oli mukana vehnänalkioöljy, akupunktio ja shiatsuhieronta ja ei tärppiä! :poop: Ei sitä ihan oikeesti tajunnu miten vaikeeta hommaa tää on ennen ku tähän ite ryhty! :eek:
Nyt kaikille ihan hitosti plussaonnea!
 
Viimeksi muokattu:
Moikka vaan!

Mä olin pääsiäisloman äitini luona. Käväsin kyllä lueskelemassa seuraamiani ketjuja, mutta en jaksanut muistella salasanaani, niin en kirjoitellut mitään. Ja alunperin suunnittelinkin palstailutaukoa.

Täällä vaikuttais testin ja limojen mukaan olevan ovis tänään ja kp on 12/25. Tänään olisi tarkoitus sitten talletella. Mutta tulossa siis lyhyt kierto, luulisin että 24 päivää vain.

Aloittelin viikko sitten kp3 tai kp4 Gelèe Royalet. Yhtenä päivänä jätin kapselin ottamatta, kun oli vatsa niin kipeä. Keskenmenon jälkeiset toisetkin menkat oli niin niukat, että yritän noilla kapseleilla parantaa tilannetta.
 
20.4.2017



***Lisäys- ja muutospyynnöt listaan punaisella, kiitos!​
Nimimerkki.........Ikä.....Kiertopv/pituus......yk.......luomu/lääk.kierto


Toukkahaave87...29v......kp 89/29..............yk 4..........terolut
Ingaliini................31v......kp 56/27-28.........yk 1...........luomu
IinesAnkka82.....34v...... kp 26/29-42..........yk 4...........luomu
Ihanapa...............28v......kp 22/29-31.........yk 8..........luomu
Miinula................32v......kp 13/29...............yk 13.........luomu
Maaria1980........37v......kp 13/25...............yk 2/7........luomu
SannuB...............33v......kp 11/26-28...........yk 4.........luomu
hill4.....................36v......kp 2/26-29............yk 6..........luomu
Mamushka..........32v..................................yk5...........luomu
Sano Pirkka........33v..................................yk 7...........luomu

c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget/lutinus, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol, b=bemfola, or=orgalutran

Taustalla:
Kicumisu, Iitukka81, Evangelina, Pikkumyy0285, janna83, Sonara, Keinuilija, Muruhaave, Shih, Mimm1, Vauvakuume85, Lallastiina


Plussanneet 2016:

PikkuPöllö..........32v...........yk 7..............23.1.
Sekopuolinen..........................................22.3.
Lillans.................37v.........yk2(13)..........3.
Särki...................31v.........yk 1...............29.4.
Sonara................37v.........yk11..............31.5. (biokemiallinen)
Piinamiina...........34v.........yk3................28.5.
Mustikk4.............28v.........yk19..............21.6. 1.IVF/tuoresiirto
Sonara................37v.........yk12.............29.6. (tuulimuna)
hill4....................36v...........ya 4/16.........luomu (keskenmeno)
Maya.................31v............ yk 1..............luomu
Liinu_................3xv............yk 3..............luomu
mamihaave.......33v...........yk 6..............luomu
miu84................32v..........ya 11/13........2.11. luomu
BlackCat........................ya 1/14..........26.12. 1.ICSI/tuoresiirto
ReiRei85...........31v.......yk 6................

Plussanneet 2017:
Sinikukkanen......34v..........yk 18.............7.2. 1. PAS
Lallastiina...........35v..........yk 17.............7.2. luomu (tuulimuna)
Avokado83.........34v.....ya 01/16….........19.2. luomu
Taaartsan............35v......yk 2..................6.4. luomu

Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle.
 
Viimeksi muokattu:
Mulle voi päivittää kp 2 (26-29), yk 6 (km:n jälkeen) eli uusi kierto odotetusti päällä. Nyt alkaa tukihoito limakalvolle lääkkeellisesti. Eli tähän kiertoon lataan sitten suuret toiveet - niistä voi sitten rysähtää äitienpäivän tienoilla mukavasti alas niin että paukkuu. Ai minäkö pessimistinen!! :mad:
 
Heippa hei!

Täällä on ollut niin isoja (positiivisia) muutoksia elämässä, että ei oo ehtinyt yhtään palstailemaan. Valitettavasti ei kuitenkaan ole plussauutisia jaettavana. Eli yk4 ja kp11/26-28 käynnissä ja ovis kolkuttelee ovella. Jätin kuitenkin harkitsemani ovistestit ostamatta, enkä muistanut gynellekään aikaa varata, mutta tavaran laadusta pääteltynä näin on. Myös FF:n data sitä näyttäisi ja viime kierrossa osui oireiden perusteella oikeaan. Joten tiedossa vihdoin sellainen kierto, jossa ihan aikuisten oikeasti päästään yrittään, kun ollaan samassa maassa :)

Saatiin myös kavereilta tietää, että hekin ovat yrittäneet jo jonkin aikaa ja olisivat halunneet kertoa raskausuutiset, mutta joutuivatkin kertomaan keskenmenosta. Otti itsellekin tosi koville se uutinen ja yhdessä sitä itkettiin, koska tiedän kuinka kova se halu lapsen saantiin on.

Sit olis vielä kysymys, johon kaipaan kokemuksia. Onko teillä alkanut kierrot heitellä, kun ootte alkanut yrittää? Mun kierrot on ollut tosi täsmällisiä ja nyt kolme edellistä ollut 28, 26 ja 25 päivää. Eihän se heitto nyt paljoa ole, mutta etenkin se, että ne lyhenee tuntuu oudolta. Mutta pitää seurailla, että miten se kehittyy. Jos enää kehittyy ;) Kauheet odotukset tästä kierrosta, onneksi uuden arjen myötä ei oo aikaa kytätä oireita!
 
Kiitos päivityksistä @hill4 ja @SannuB ! Tsemppiä molemmille tähän kiertoon (y)!

Mulla on ollut aika säännöllinen kierto aina, mutta yrittämisen alettua alkoi heitellä - ekakin kierto venyi, niin että tietty ehdin heti innostua että tärppäsi... Arvelen että heittelyllä oli tekemistä sen kanssa, että kokeilin joinakin kuukausina eri ravintolisiä ym. (helokkiöljy, maca, gelee royale, jne.), joista jotkut pidensi kiertoa.

Täällä ihmetellään omaa kiertoa, nyt on jotakuinkin 5 viikkoa tyhjennyksestä. Viime viikolla tuli ihan vähän tuhrua, sitten viikonloppuna normaalia valkkaria mutta molempina iltoina tuli hiljalleen voimistuvia kuukautiskipuja. Maanantaina ei mitään, tiistaina tuli taas kipuja ja pyyhkiessä jonkin verran punaista, ja ajattelin jo että nyt alkaa kp1, mutta ei. Eilenkään ei mitään paitsi sitten illalla uudelleen hitunen punaista... :confused:
 
Olisi pitänyt ostaa niitä ovulaatiotestejä. Tietäisi että ovuloiko edes.
Mitään kipuja/nipistelyjä/vääntämistä ei ole ollut kertaakaan tällä viikolla. Kohdunkaulanlima tuli kp13, kp11 ja kp14 oli jotain toimintaa. Aika väsynyttä toimintaa :sleep: Työt, harrastukset ja muutama pakollinen meno vielä illalle niin yritä siinä sitten viritellä jotain romanttista "nyt olis potentiaaliset hetket" -sessiota.

Turhaa sitä on gynelläkään käydä kun ensimmäinen kysymys on varmaan "kuinka monta kertaa on seksiä ovulaation ajankohtana". Hmm...useimmiten kerran, jos hyvin menee niin kaksi.

Vielä jaksaa huutonaurattaa.
 

Yhteistyössä