3-kymppiset ensikertalaiset vol.11 <3

Moi kaikki,

Voisin liittyä seuraanne jos ok?

Eri ketjuja selailin mut tää taitaa olla sopivin: 30 v. ja ekaa aloiteltu yrittelemään pitkän mietinnän jälkeen.

Eka yrityskerta, kp 35, mutta kun menkat epäsäännölliset niin ei kauheasti uskoa ole muuhun kuin että 38-päivän kierto vaihteeksi, niitä on ollut.

Toki piinailen yllättävän paljon vaikka ei kai kovin todennäköistä ole että salamatärppäys. Muiden piinailuista lukeminen on onneksi vähän rauhoittavaa, siis siinä mielessä että en ole yksin menettämässä järkeäni :/

Mies sanoo vaan että "ota rennosti". Helpommin sanottu kuin tehty!

(Laitan punavärillä tiedot kunhan opiskelen miten se tehdään, hih.)
 
  • Tykkää
Reactions: atvk87
Heippa taasen kaikki,

Nyt alkoi menkat ja tosiaan 24päivää sitten lopetin minipillerit. Hassun iloinen voi ollakin, että kroppa lähti pelittämään :)

Saas nähdä asettuuko kierto heti tasaiseksi, kun aikoinaan se oli ihan kellon tarkka.

Eipäs muuten täältä mitään ihmeellistä, otin käyttöön Cluen ja sieltä miehen kanssa jo valmiiksi katseltiin mahdollisia otollisia päiviä :D

@histamiinihepo Tervetuloa joukkoon Mekin vasta aloitettu yrittämään, jänniä aikoja :)
 
Heippa taasen kaikki,

Nyt alkoi menkat ja tosiaan 24päivää sitten lopetin minipillerit. Hassun iloinen voi ollakin, että kroppa lähti pelittämään :)

Saas nähdä asettuuko kierto heti tasaiseksi, kun aikoinaan se oli ihan kellon tarkka.

Eipäs muuten täältä mitään ihmeellistä, otin käyttöön Cluen ja sieltä miehen kanssa jo valmiiksi katseltiin mahdollisia otollisia päiviä :D

@histamiinihepo Tervetuloa joukkoon Mekin vasta aloitettu yrittämään, jänniä aikoja :)
Kiitti!

Tsekkailin Cueta, näppärä. Itse oon lähinnä näin alkuun tarkkaillut oireita paperikalenteriin, en tosin kauhean tarkasti.. Ovulaatio-oireet oli itsellä helppo bongata, vaikka eihän ne varmasti kerro et tapahtuuko ovulaatio lopulta? (Vai sekotinko nyt?)

Itse en monen muun tapaan ole käyttänyt mitään hormonaalista ehkäisyä kymmeneen vuoteen joten ei kierron tasautumisjännäystä. Sen sijaan jonkin verran heittelyä kierrossa parin vuoden aikana, stressin piikkiin on laitettu.

(Pitkä selostus sori. Päässä pyörii paljon asiaa!)
 
@histamiinihepo Tervetuloa vaan! Riittää kun pistää punaisella iän, kiertopäivät ja yrityskierrot, niin lisäilen listaan :).

Lämpöjen mittaus taitaa olla ainoa tapa vahvistaa kotikonstein, että ovis on tapahtunut. Sitä varten pitäisi siis mitata joka aamu ennen sängystä nousua samasta paikasta, esim. suusta (kainalon lämpötila ehkä vaihtelee herkemmin) suunnilleen samaan aikaan koko kierron ajan ja merkata sovellukseen (fertility friend, womanlog tms. mitä näitä on). Sitten sovellus luo käyrän josta näkee mahdollisen lämmönnousun. Mulla esim. aamulämmöt tavallisesti enintään 36.4 ja oviksen jälkeen vähintään 36.6 eli isoista eroista ei ole kyse.

Menkat kärsitty, n. viikon päästä pidetään sitten taas maratonit...
 
@histamiinihepo Tervetuloa vaan! Riittää kun pistää punaisella iän, kiertopäivät ja yrityskierrot, niin lisäilen listaan :).

Lämpöjen mittaus taitaa olla ainoa tapa vahvistaa kotikonstein, että ovis on tapahtunut. Sitä varten pitäisi siis mitata joka aamu ennen sängystä nousua samasta paikasta, esim. suusta (kainalon lämpötila ehkä vaihtelee herkemmin) suunnilleen samaan aikaan koko kierron ajan ja merkata sovellukseen (fertility friend, womanlog tms. mitä näitä on). Sitten sovellus luo käyrän josta näkee mahdollisen lämmönnousun. Mulla esim. aamulämmöt tavallisesti enintään 36.4 ja oviksen jälkeen vähintään 36.6 eli isoista eroista ei ole kyse.

Menkat kärsitty, n. viikon päästä pidetään sitten taas maratonit...
Kiitti selvityksestä. Mittaamaan siis.

Tiedot tosiaan 30 v. kp 37/30-40 yk1

Piinailua edelleen, varmaan huomenna ostan testin jos ei alkanut. Oireita ei ole, tai no...kuvittelen kyllä kaikenlaista!
 
En oo lomalla tänne kerinny oikein kattelemaan! Tosi ihanaa että täällä on tullut plussauutisia! :love: Ja uusia jäseniä. :)

Mutta menkat taas tuli ja meni ja nyt on kp11/30 yk 8.
Ja taas toivotaan että tää ois se "the kierto" :D Harkitsen jo korvakuumemittarin ostoa että vois alkaa kattelee noita lämpöjä kun ne ovistikut on niin hankalia mulle. :D
 
Moikka,

Mutkin voi muuten lisätä listalle:

Suziella..........35v.......kp 6/29?..............yk 1............luomu

Täällä odotellaan hedelmällisiä päiviä mutta silti heilutellaan peittoja melki päivittäin varmuuden vuoksi :D Kun en tie koska ovuloin, ensimmäinen luomukierto vasta menossa pillerien jätön jälkeen, siksi en edes varmaksi tiedä kierron pituuttakaan, mihin se asettuu jatkossa.. toivoisin (niinkuin varmaan moni muukin) että heti nappais mutta jääpi nähtäväksi :)
 
3.8.2017



***Lisäys- ja muutospyynnöt listaan punaisella, kiitos!​
Nimimerkki.........Ikä.....Kiertopv/pituus......yk.......luomu/lääk.kierto

Toukkahaave87...30v......kp 45/??..............yk 6..............lz
hill4.....................36v.......kp 22/26-29...........yk 9...........lz
Shuubiduu..........31v.......kp 13/30..............yk 8...........luomu
Lallastiina............35v......kp 8/28?........yk 3 (tm jälk.)..luget
Suziella...............35v.......kp 6/29?.............yk 1............luomu
histamiinihepo....30v.......kp 2/30-40.........yk 2...........luomu
Sano Pirkka........34v................................yk 10............luomu

c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget/lutinus, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol, b=bemfola, or=orgalutran

Taustalla:
Kicumisu, Iitukka81, Pikkumyy0285, janna83, Sonara, Keinuilija, Muruhaave, Shih, Mimm1, Vauvakuume85, Ingaliini, Ihanapa


Plussanneet 2016:

PikkuPöllö..........32v...........yk 7..............23.1.
Sekopuolinen..........................................22.3.
Lillans.................37v.........yk2(13)..........3.
Särki...................31v.........yk 1...............29.4.
Sonara................37v.........yk11..............31.5. (biokemiallinen)
Piinamiina...........34v.........yk3................28.5.
Mustikk4.............28v.........yk19..............21.6. 1.IVF/tuoresiirto
Sonara................37v.........yk12.............29.6. (tuulimuna)
hill4....................36v...........ya 4/16.........luomu (keskenmeno)
Maya.................31v............ yk 1..............luomu
Liinu_................3xv............yk 3..............luomu
mamihaave.......33v...........yk 6..............luomu
miu84................32v..........ya 11/13........2.11. luomu
BlackCat........................ya 1/14..........26.12. 1.ICSI/tuoresiirto
ReiRei85...........31v.......yk 6................

Plussanneet 2017:
Sinikukkanen......34v..........yk 18.............7.2. 1. PAS
Lallastiina...........35v..........yk 17.............7.2. luomu (tm)
Avokado83.........34v.....ya 01/16…........19.2. luomu
Taaartsan............35v........yk 2................6.4. luomu
Miinula................32v.........yk 13.............10.5. luomu
MamaBlue..........38v.........yk 12.............14.5. lz
Maaria1980........37v.........yk 3/8...........29.5. luomu
SannuB...............33v.........yk 5...............1.6. luomu
IinesAnkka82.....34v..........yk 7..............20.6 luomu
Risukko..............29v.........yk 3..............28.6. luomu
Mamushka.........32v..........yk 6.............11.7. luomu
Jesy....................34v.........yk 2.............18.7. luomu


Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle.
 
Viimeksi muokattu:
No niin, menkat alkoikin eli eka yrityskierto taputeltu. Hyvä puoli: kierto ei mennyt kamalan pitkäksi eikä ylitetty 40 päivän rajapyykkiä.

nyt tosiaan kp2/30-40.......yk2 ......luomu

@Shuubiduu : ostin tänään @Lallastiina n vinkistä kuumemittarin! Pitänee alkaan mittaileen. Jotenkin huvittaa kun lämpöjen kirjailusta ylös tulee mieleen Tahdon asia-sarjan Nenna Tiutinen mikä ei paras mielikuva :D Siinä sarjassa ekaa kertaa törmäsin siihen, että lämpöjen seuraamisella ovulaatiota tarkkaillaan.
g
 
Minäpä välillä ilmoittelen itsestäni!
Tänään 3/29-31 ja yk taitaapi olla jo 14. Oon pysyny kesän palstalta pois, jos se jotain auttaisi mutta...
Kunhan vuoto loppuu ajattelin varata yksityiselle puolelle gyne ajan. En jaksa tätä ainaista muutaman päivän itkemistä, kun ei vieläkään vauvaa kuulu eikä näy..
 
Kiitti tsempeistä ja sitä samaa kaikille.

Aamulämmön mittaukset on saanut kulmat kohoileen: luulin että teen jotain väärin kun 35.9 näyttää, mutta googlailun perusteella mahdollista. Tuntui vaan tosi alhaiselta mut niin kai se sitten on.

@Ihanapa toivottavasti gynereissu selvittää jotain. Voimia sinne <3
 
@ToukkaHaave87 Tsemppiä uuteen kiertoon!
@Ihanapa kiva kuulla sinustakin! Tsemppiä gynelle!

Täällä pärähti tänään kp11 ihan yllärinä vahva ovisplussa testiin, ja mä menin ihan rikki :rolleyes:. Olin niin suunnitellut että aloitetaan tänään tallettelut, niin ehditään ainakin parina päivänä tallettelemaan ennen plussaa, viime kierrossahan se tuli kp13. Mutta ei. Saatiin me sitten mun surkeasta mielialasta huolimatta illalla kertaalleen talleteltua. Mutta hukkaan taisi mennä tää kierto kun meni niin myöhään.
Harmittaa kun valkkarikin oli jo vähemmän otollista, kun kahtena edellisenä päivänä oli aika lupaavaa, mutta odotin sen vielä paranevan (liikaa infoa -varoitus: valkkari oli liukasta muttei kirkasta eikä venyvää). Ei mun kroppa näemmä tämän parempaan pysty valkkarin suhteen vaikka olen vedellyt myo-inositolia jonka pitäis vahvistaa ovista, greippimehua ja helokkiöljyä... Mitäköhän vielä vois kokeilla?
 
Nyt on kyl kroppa näköjään sekaisin kun multa tulee jotain ihme välivuotoja nyt tässä ovulaation aikaan! Tai sitten on todella aikaiset menkat.. Mulla ei oo oikeestaan ennen tullut verta tässä välissä niin on kyllä tosi hämärää. Onko muille käynyt mitään tällaista? Ja lähinnä kun ensin tuli lauantaina ja nyt tänään, mutta eilen ei tullut mitään, että ei sinänsä kuulosta menkoilta...
 
Terkkuja lomalta!
Tai no lomat tuli lusittua ja pidin täältäkin ihan tarkoituksella "lomaa".
Miten tämän nyt kertoisi. Kun ei koskaan ole ollut tällaisessa tilanteessa.
Nimittäin plussa tuli testiin viikko sitten ja tänään vielä toinen varmistus, joka kertoi että "Raskaana 3+".

Sano Pirkka.....34v.........yk10..... 30.6

(mikä tuo viimeinen päiväys on? Laitoin viimeiset menkat...)


Kannatti heittää kalenterit pois ja panna silloin kun lystää (eli tasan yhden kerran tuossa kierrossa :LOL: ) Ai mitkä seksihelteet? Ei paljoa näkynyt.


Oikeasti ajattelin ettei tästä nyt tälläkään kertaa mitään tule ja tuli sitten otettua lasillinen jos toinenkin. No, tehty mikä tehty. Menkkojen oletettuna alkamisajankohtana rinnat tulivat yhtäkkiä superkipeiksi ja sitten odottelin vielä muutaman päivän ja tein apteekin raskaustestin. Nyt on kai 5+4 ja joka päivä on jotain uutta pientä, mutta ohimenevää oiretta.


Plussapuhureita! Tulkaa perässä.
 
  • Tykkää
Reactions: Shuubiduu
@Lallastiina pakko huudella täältäkin vielä että kerrasta voi tosiaan tärpätä. Meillähän se meni just niin että sain töiden jälkeen vahvan ovisplussan ja illalla puoliväkisin oli erittäin pikaset (ei oltu n.viikkoon hommailtu joten jäi aika lyhyeksi) :D Siihen jäi tallettelut ja toistaseksi edelleen raskaana. Pe ultra jossa sitten varmistuu että onko siellä vielä eloa..
 
  • Tykkää
Reactions: Lallastiina
Tulin äskettäin gyneltä ja olipahan kokemus, paljon sulateltavaa... Kävin siis sillä mielellä että pari vuotta edellisestä käynnistä ja kun nyt yritys alussa. (Yksityinen, liian kallis oikeestaan mut menköön.)

Oletin et vilkuilee munasarjoja ja niin tekikin ja ne ok, mut en arvannut et saan lähetteen moneen verikokeeseen. Tää siksi että oon syönyt pitkään lääkitystä joka kuulemma voi vaikuttaa ovulaatioihin. Tavallaan hyvä et tutkitaan ja yritän saada omalääkärin kirjottaan saman labra-lähetteen jotta en vararikkoudu... Mut toisaalta fiilis et apua jos jotain on vialla. Oon miettinyt et voi olla jotain häikkää kun kierto pidentynyt mut en ollut valmistautunut et heti testaus.

Tiedän et yksityisellä tutkitaan herkemmin koska raha mut.... Äh. En ees oo varma mitä testataan, hormoneita? Pitää tsekata omakannasta.

Ainakin sain reseptin vahvempaan foolihappoon.

Sori omanapailu. Jotenkin vaan odotin et tollasta verikoetta ehdotetaan jos on kauemmin yrittänyt mut kai se sit vaihtelee et onko syytä epäillä?
 
Joo niinhän se on @Adiela, mä vaan olin niin valmistautunut henkisesti että tässä kierrossa talletellaan jo ennen plussaa ja useamman kerran otollisina päivinä eikä jätetä kaikkea vain yhden lastin varaan :D. Nyt sitten vaan odotellaan piinapäiviä...

@histamiinihepo Varmaan ainakin ihan perusverikokeet ja sukupuolitautitestit tehdään heti alkuun. Eri hormonien testaus on tietääkseni kierron ajankohdasta riippuvaista, eli tehdään joko ihan kierron alussa tai n. viikko oviksen jälkeen. Jos näistä on kyse niin olet varmaan saanut ohjeet, milloin mennä. Tsemppiä tutkimuksiin!
 
Voisinpa liittyä joukkoon. :)
Ikää siis 31v. Ehkäisy jätetty pois kesäkuussa, nyt menossa yk 2. Kierrot elellyt omaa elämää viimeiset puoli vuotta, joten hankala sanoa muutakuin kp 22/32-47. Toivotaan kovasti, mutta ei oteta asiasta paineita. Tullee, jos on tullakseen. :)
 
Liittyisin myös vauvakuumeilevaan joukkoonne. Ensimmäinen kierto nyt taitaa olla ohi ja on kyllä aiheuttanut jyrkän vuoristoradan tunteille. Joo, nyt varmaan ajattelette, että hohhoijaa, taas ekasta kierrosta hermoilija ja hävettää kyllä vähän itsekin. Vähän tietoja musta. Oon 31v, mies 30v. Vauvasta oon haaveillut jo vuosia mutta tapasin aiemmin vain rupikonnia, joten varsinaiset yritykset on lykkääntyneet tänne saakka. Miehen kanssa tavattiin kaks vuotta sitten ja heinäkuun alussa mentiin naimisiin. Sen jälkeen alkoi yritys ja vaikka niin koitin ajatella järkevästi, että eihän se nyt voi ekasta kierrosta tärpätä, niin pettymyshän on silti valtava. Keväällä niin säännöllinen 28pv kierto venyi nyt ainakin 39 pv mittaiseksi (tänään pientä tiputtelua mutta kattoo ny alkaako kunnolla). Tietty useampi nega on tullut tehtyä. Eilen kävin verikokeessa mutta sain siitä vasta tänään vastauksen, siis nega. Aamulla ehdin vielä tehdä haamuksi kuvittelemani testin, mutta nykyisessä valossa tais olla viivanpaikka. Ja sit tulikin pientä vuotoo. Mut katotaan listaan rivi kunhan nää menkat alkaa kunnolla.

Oon täs viimepäivinä lukenut ketjun viestit läpi vuoden alusta saakka. Ihana on ollut huomata kuinka muillakin on ollut samanlaisia mietteitä yrittämisen alussa. Mies opiskelee väliaikaisesti toisella paikkakunnalla niin yksin näiden asioiden pohtiminen kotona on aika stressaavaa. Mennään varmaan aika kevyellä yrittämisellä tässä aluks, tai siis ei mitään ovistestejä tms. Kun kuitenkaan välimatkan takia ei mahdollista yrittää tiettyinä päivinä. Mies saa sit arkena kerran viikossa ajella kotiin tekee talletukset. No, tuskinpa sitä haittaa:whistle: . Huh, tulipa pitkä teksti. Ehkä sitä ahdistusta vähän purkaantui (y).
 
Moi pitkästä aikaa! Pidin kesälomalla taukoa täältä, en tikuttanut ovista ja yritin ottaa oikeen rennosti (aikamoisen stressin olin jo kehitellyt itelle tästä yrittämisestä). Ehkä uskallan jo myöntää, että viime viikon torstaina tuli selvä plussa herkkään testiin. Mulla ei siis ollut mielestäni mitään oireita, kunhan huvikseni testasin jos ne menkat siitä sit alkais kun saa negan pois alta. On ollu tosi epäuskonen olo, niin vähän oireita (ei väsymystä, ei pahoinvointia), että pelottaa tuleeko tästä mitään. Mut yritän rauhottua ja sen näkee sitten mitä tässä tapahtuu :) Oli siis yk 5. Paljon plussaonnea kaikille vauvahaaveilijoille :love:
 

Yhteistyössä