3-kymppiset ensikertalaiset vol.11 <3

Täällä menossa kp 4 jo, Letrot aloitin eilen. Tuo ikäkin on valitettavasti muuttunut kesän aikana. Eli:
hill4.....................37v.......kp 04/26-29...........yk 10...........lz
Pitäisi soitella klinikkaan, onnistuuko tähän kiertoon inssi. En jaksanut ulkomailta lomalta perjantaina soitella.
 
Onnea @Shona, tsemppiä ja liimaa, että kyytiläinen pysyy mukana :)
@hill4 , toivotaan että onnistuisi inssi tässä kierrossa! Mä oon letrojen kanssa menossa muutaman päivän sun edellä, tänään kp9 ja letrot lopetin eilen.

Tänään oli ensimmäinen Bemfolan pistäminen (piikkikammoinen selvisi jo toista kertaa ittensä piikityksestä!) ja niitä olisi vielä huomiselle ja tiistaille. Keskiviikkona sitten ultrataan ja toivotaan, että siellä kasvaisi hyvä munasolu.

Eilen oli ystävän häät, ihanaa ja kaunista! Vieraana oli jokunen puolituttu, joita en ole useampaan vuoteen nähnyt. Tottahan sitten jossain kohtaa tuli kysymys, että "no jokos teillä on lapsia?" Otin jokaista vauvakysymystä kohden yhden extra-avecin kakun ja kahvin seuraksi.. :cautious:

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!!
 
Liityn mukaan.
Abby87 30v kp 5/28 yk2
Pillerit jätettiin pois ja nyt yhdet luomumenkat juuri loppunut ja todellinen yritys alkaa. Pitkään jännitti alkaako oma kierto ja nyt sitten mihin asettuu. Ennen pillereitä aika tarkka ollut, joten sitä toivotaan nytkin. Ovistestejä tilasin kaappiin niin saa kokeilla onnistuuko oviksen nillä nappaamaan. :)
 
Vihdoinkin täti löysi perille. Huh, meinas jo alkaa stressaamaan ;) Elikäs listaan voisi laittaa Vesinokkaeläin 31v kp 1/28 yk 2 luomu. Vaikka viime kierto venyi sinne 44 päivän mittaiseksi niin kai mä luotan, että kierto palautuu pikku hiljaa takas normaaliksi.
 
Joo niinhän se on @Adiela, mä vaan olin niin valmistautunut henkisesti että tässä kierrossa talletellaan jo ennen plussaa ja useamman kerran otollisina päivinä eikä jätetä kaikkea vain yhden lastin varaan :D. Nyt sitten vaan odotellaan piinapäiviä...

@histamiinihepo Varmaan ainakin ihan perusverikokeet ja sukupuolitautitestit tehdään heti alkuun. Eri hormonien testaus on tietääkseni kierron ajankohdasta riippuvaista, eli tehdään joko ihan kierron alussa tai n. viikko oviksen jälkeen. Jos näistä on kyse niin olet varmaan saanut ohjeet, milloin mennä. Tsemppiä tutkimuksiin!
Kiitti! Ilmeisesti niitä hormoneita olis tarkotus myös tutkia ja tarkemmat ohjeet seuraa.
 
Meillä meni tää kierto kyllä ihan läskiksi. Kerran saatiin talleteltua ( sekään ei oikein onnistunut kun mies laukesi vähän mihin sattui :cautious:) ja sekin oli ihan ihmeellinen ajankohta, ei todellakaan mun ovulaatio. Tikutin ahkerasti ovulaatiota mut kaikki näytti kyl ihan nollaa. Vitutta kun tää kroppa ei toimii niinkuin haluisin ja ovulaatiota on ihan mahdoton arvailla.

Nyt menossa siis kiertopäivä ööh, 26. Nyt ilmaantunut ihan järkyttävä turvotus, ja edellisaamuna en saanut aamupalaa alas. Epäilen että joko a) olen saanut vatsataudin tai b) menkat yhtäkkiä tulossa. On tää yhtä arvailua :rolleyes:
 
@Adiela88 onko sulla yleensä tollaset oireet ennen menkkoja? Mä kans eilen aamulla arvasin menkkojen alkavan kun paino oli päivässä noussut kilolla ilman suolan mässäilyä. Nyt kyllä määrästä huomaa, että oli pitkittynyt kierto :rolleyes:. Meillä laskennallinen ovulaatio ajoittuu silleen, että saatetaan olla lähes koko edeltävä viikko anoppilassa ja vaeltamassa ja sen jälkeen mies menee taas toiselle paikkakunnalle opiskeluja varten. Oon sit laatinut suunnilleen tuntiaikataulua missä välissä pitää talletukset tehdä :LOL:. Onneks mies on täysillä mukana niin ei pidä ihan hulluna.
 
Meillä meni tää kierto kyllä ihan läskiksi. Kerran saatiin talleteltua ( sekään ei oikein onnistunut kun mies laukesi vähän mihin sattui :cautious:) ja sekin oli ihan ihmeellinen ajankohta, ei todellakaan mun ovulaatio. Tikutin ahkerasti ovulaatiota mut kaikki näytti kyl ihan nollaa. Vitutta kun tää kroppa ei toimii niinkuin haluisin ja ovulaatiota on ihan mahdoton arvailla.

Nyt menossa siis kiertopäivä ööh, 26. Nyt ilmaantunut ihan järkyttävä turvotus, ja edellisaamuna en saanut aamupalaa alas. Epäilen että joko a) olen saanut vatsataudin tai b) menkat yhtäkkiä tulossa. On tää yhtä arvailua :rolleyes:
Toivotaan parasta!
 
16.8.2017



***Lisäys- ja muutospyynnöt listaan punaisella, kiitos!​
Nimimerkki.........Ikä.....Kiertopv/pituus......yk.......luomu/lääk.kierto


_kiki_..................34v.......kp 24/28..............yk 1...........luomu
Shuubiduu..........31v.......kp 26/30..............yk 8...........luomu
Lallastiina............35v......kp 21/28?........yk 3 (tm jälk.)..luget
Suziella...............35v.......kp 19/29?.............yk 1............luomu
histamiinihepo....30v.......kp 15/30-40.........yk 2...........luomu
ToukkaHaave87..30v....kp 12/29...................yk9.........lz+b+pr+t
Genmaicha..........34v......kp 8/28.................yk 1..........luomu
hill4.....................37v.......kp 7/26-29...........yk 10...........lz
Abby87...............30v.......kp 7/28...............yk 2..........luomu
Vesinokkaeläin....31v.......kp 2/28..............yk 2..........luomu


c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget/lutinus, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol, b=bemfola, or=orgalutran

Taustalla:
Kicumisu, Iitukka81, Pikkumyy0285, janna83, Sonara, Keinuilija, Muruhaave, Shih, Mimm1, Vauvakuume85, Ingaliini, Ihanapa


Plussanneet 2016 ja plussauspäivät:

PikkuPöllö..........32v...........yk 7..............23.1.
Sekopuolinen..........................................22.3.
Lillans.................37v.........yk2(13)..........3.
Särki...................31v.........yk 1...............29.4.
Sonara................37v.........yk11..............31.5. (biokemiallinen)
Piinamiina...........34v.........yk3................28.5.
Mustikk4.............28v.........yk19..............21.6. 1.IVF/tuoresiirto
Sonara................37v.........yk12.............29.6. (tuulimuna)
hill4....................36v...........ya 4/16.........luomu (keskenmeno)
Maya.................31v............ yk 1..............luomu
Liinu_................3xv............yk 3..............luomu
mamihaave.......33v...........yk 6..............luomu
miu84................32v..........ya 11/13........2.11. luomu
BlackCat........................ya 1/14..........26.12. 1.ICSI/tuoresiirto
ReiRei85...........31v.......yk 6................

Plussanneet 2017 ja plussauspäivät:
Sinikukkanen......34v..........yk 18.............7.2. 1. PAS
Lallastiina...........35v..........yk 17.............7.2. luomu (tm)
Avokado83.........34v.....ya 01/16…........19.2. luomu
Taaartsan............35v........yk 2................6.4. luomu
Miinula................32v.........yk 13.............10.5. luomu
MamaBlue..........38v.........yk 12.............14.5. lz
Maaria1980........37v.........yk 3/8...........29.5. luomu
SannuB...............33v.........yk 5...............1.6. luomu
IinesAnkka82.....34v..........yk 7..............20.6 luomu
Risukko..............29v.........yk 3..............28.6. luomu
Mamushka.........32v..........yk 6.............11.7. luomu
Jesy....................34v.........yk 2.............18.7. luomu
Sano Pirkka........34v........yk10..... 30.6


Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle.
 
Viimeksi muokattu:
Mäkin ajattelin testailla, vaikka epäilen ettei meillä nyt kuitenkaan mitään supersiittiöitä ole. JOS, iso JOS, ovulaatio olisi ollut viime viikon ti, niin nyt olisi dpo 8. Ehkä testailen siis muutaman kerran, ihan vaan koska yk1 enkä oo vielä päässyt testailemaan :sneaky:
 
  • Tykkää
Reactions: Lallastiina
Heips,

Täällä uusi palstalainen ja ensikertalainen, ikää 34 v. Ollaan vasta alussa yrittämisessä, kierukka poistettiin viikko sitten maanantaina (kp 14) jolloin gyne totesi, että munarakkula on juuri irtoamaisillaan. Kierto on n. 28 päivää ja ollut yleensä säännöllinen. Seuraavana päivänä ovulaatiosta eli tiistaina viikko sitten oli pientä ovulaatiovuotoa tod näk ja seksiä tiistaina ja keskiviikkona. Olen varautunut henkisesti pitkäänkin odotteluun ennen tärppiä, mutta...

Sunnuntaina eli 5? dpo tuli kevyttä, hailakanpunaista vuotoa aivan vähän. Alaselkä oli vähän kipeä ja pientä kramppailua ja nykimistä tuntui. Niukkaa tuhruvuotoa on tullut sen jälkeen tähän saakka eli nyt 4 päivää, nyt vuoto jo vähän rusehtavaa. Kevyt kramppailu ja turvotus on jatkunut, maanantaina oli myös vähän kuumeinen olo, eilen pää kipeä ja tänään kurkkukipua - voi toki olla kesäflunssaa. En ole mitannut lämpötiloja.

Tuntuu kaiken kaikkiaan kuin kuukautiset olis alkamassa, mutta myös uudenlaisia nykäisyjä ja jomotusta. Ällöttävä olo on myös ollut viikonlopusta saakka, ei oikein ruokahalua. Kuukautisten pitäisi alkaa 22.8. aikoihin.

Että katsotaan nyt että olisko voinut käydä nyt jo tuuri vai onko tämä nyt vaan liiallisen itsensätutkailun tulosta. o_O tuntuu kyllä siltä että jotain erilaista tapahtuu nyt, mutta eipä oo oikein vertailukohtaa... toivotaan parasta ja kiva liittyä joukkoon! :)

_kiki_.........34 v.....24/28.....1 yk.......luomu
 
Hei kaikki. Olen uusi palstalainen, toivottavasti vielä mahtuu joukkoon!

Olen 34-vuotias ja tällä viikolla jätettiin puolison kanssa ehkäisy (kondomi) pois.

Todettakoon, että olen hieman epäileväinen sen suhteen, voinko edes tulla raskaaksi: minulla on todettu muutamia vuosia sitten joitakin hormoneihin liittyviä häikkiä, jotka saattavat pahimmillaan estää raskautumisen.

En oikein tiedä näistä vauvajutuista mitään ja olen aika pihalla kaikista tällä palstalla käytettävistä termeistä ym. jutuista. Suokaa siis anteeksi, jos vaikutan jotenkin pöljältä :)

Vauvakuume on minulle ihan uusi tunne, ajattelin aiemmin että en edes haluaisi lapsia, vaikka lapsista ihan pidänkin. Puolisoni on aina halunnut lapsia ja hänen kanssaan eläessä olen 8 yhteisen vuoden aikana kasvanut ajatukseen, että olisi ihana nähdä yhteinen lapsemme ja hänet isänä. Toivottavasti se olisi vielä mahdollista.

Genmaicha..........34 v..........kp 8/28..........yk 1..........luomu
 
Kiva että tulee lisää väkeä! :) Saadaan lisää elämää tähänkin ketjuun. Mä meinaan tulla nyt vapaalla ihan höperöksi yksin kotona siivotessa. Onneks mies tulee taas huomenna kotiin viikonlopuksi. Jos sit pääsis jo peittoakin heiluttelemaan. Pitäähän sitä taas harjoitella tärppipäiviä varten :p.

@_kiki_ , mullakin oli ekassa kierrossa noin viikko ovulaation jälkeen jos minkälaisia alavatsatuntemuksia. Kyllä sitä näköjään saa itseltään ajatuksen voimalla menkatkin myöhästymään. Toivottavasti sulla tuntemukset johtuvat todellisemmasta syystä (y)
 
Tänään testattu aamu- ja iltapissasta ihan puhdas nega. Yritin käännellä valossa mutta eipä siinä mitään näkynyt dpo 9 menossa. Tosin en tiedä millon mun ovulaatio on ollut joten voi olla + - mihin suuntaan vaan.

Tänään ilmaantunut alaselän jomotus, ruokaa ei edelleenkään juuri tee mieli. Vuotokaan ei startannut kunnolla, jotain pientä liurua tuli eikä taas hetkeen mitään. Täytyy kai vaan seurailla.

@Lallastiina Miten siellä etenee testailut? ;)
 
@Adiela88 Tsemppiä testailuun!

Tilasin testejä mutta tulevat varmaan vasta ens viikolla, hätähousuna ehkä joudun käymään apteekissa sitä ennen :rolleyes:. Ovistestissä tänään näkyi tuskin mitään, luulis niiden jo alkavan tummentua jos olis plussaa enteilemässä. Ei oo niin mitään lupaavia oireitakaan, tavanomaisia epämääräisiä tuntemuksia alavatsassa vaan.
Menkkoihin olis kalenterin mukaan vielä viikko, mutta kun ovis oli aikaisin luulisin menkkojenkin tulevan pari päivää ajoissa.
 
Aloitin tänään ovistikuttelun. Viime kierrosta en ovista saanut bongattua, mutta nyt hailakka viiva testissä kp9/28 jospa se sieltä sittenkin tulisi. Varautunut olen pidempään odotteleen niin kierron tasaantumisen kuin plussankin kanssa, mutta ihanaa jos nyt jo olisi toivoa.
 
:D en minäkään ensin meinannut tikuttaa näin alussa, mutta kun muuten vaivaa ja mietin, että tapahtuuko ovulaatiota ollenkaan.
Kauhea vauvakuume ollut jo pari vuotta ja nytten kun mies vihdoin kysyi aloitetaanko yritys olen niin innoissani ja malttamaton.
 

Yhteistyössä