3-kymppiset ensikertalaiset vol.11 <3

17.10.2017



***Lisäys- ja muutospyynnöt listaan punaisella, kiitos!​
Nimimerkki.........Ikä.....Kiertopv/pituus......yk.......luomu/lääk.kierto

_kiki_..................34v......kp 56/28................yk 2...........luomu
Ihanapa..............29v......kp 49/29-31...........yk 15.........
histamiinihepo....30v.......kp 46/30-40..........yk 3...........luomu
Tilliina..................29v......kp 32/30............yk 3.........luomu
Atvk87................30v.......kp 19/?..................yk3...........luomu
Abby87...............30v.......kp 16/28...............yk 4..........luomu
Genmaicha..........34v......kp 16/27.............yk 3.........luomu
Lallastiina............36v......kp 1/28?........yk 6 (tm jälk.)...luget


c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget/lutinus, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol, b=bemfola, or=orgalutran

Taustalla:
Kicumisu, Iitukka81, Pikkumyy0285, janna83, Sonara, Keinuilija, Muruhaave, Shih, Mimm1, Vauvakuume85, Ingaliini, Shuubiduu, hill4


Plussanneet 2016 ja plussauspäivät:

PikkuPöllö..........32v...........yk 7..............23.1.
Sekopuolinen..........................................22.3.
Lillans.................37v.........yk2(13)..........3.
Särki...................31v.........yk 1...............29.4.
Sonara................37v.........yk11..............31.5. (biokemiallinen)
Piinamiina...........34v.........yk3................28.5.
Mustikk4.............28v.........yk19..............21.6. 1.IVF/tuoresiirto
Sonara................37v.........yk12.............29.6. (tuulimuna)
hill4....................36v...........ya 4/16.........luomu (keskenmeno)
Maya.................31v............ yk 1..............luomu
Liinu_................3xv............yk 3..............luomu
mamihaave.......33v...........yk 6..............luomu
miu84................32v..........ya 11/13........2.11. luomu
BlackCat........................ya 1/14..........26.12. 1.ICSI/tuoresiirto
ReiRei85...........31v.......yk 6................

Plussanneet 2017 ja plussauspäivät:
Sinikukkanen......34v..........yk18.............7.2. 1. PAS
Lallastiina...........35v..........yk17.............7.2. luomu (tm)
Avokado83.........34v.....ya01/16…........19.2. luomu
Taaartsan............35v........yk2................6.4. luomu
Miinula................32v.........yk13.............10.5. luomu
MamaBlue..........38v.........yk12.............14.5. lz
Maaria1980........37v.........yk3/8...........29.5. luomu
SannuB...............33v.........yk5...............1.6. luomu
IinesAnkka82.....34v..........yk7..............20.6 luomu
Risukko..............29v.........yk3..............28.6. luomu
Mamushka.........32v..........yk6.............11.7. luomu
Jesy....................34v.........yk2.............18.7. luomu
Sano Pirkka........34v........yk10.............1.8. luomu
Suziella...............35v........yk1...............26.8. luomu
ToukkaHaave87..30v........yk9................1.9. lz+b+pr+t
Vesinokkaeläin....31v........yk2..............10.9. luomu

Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle.
 
Hei!
Miekin voisin liittyä joukkoon kuumeilemaan.
Esikoinen tosiaan miehen kanssa haaveissa :)
Itsellä ikää 30, vaikka nimimerkki näyttääkin että 26 :LOL: mies täytti juuri 25
Ovista en vielä ainakaan tikuttele ja muutenkin mennään tulee jos on tullakseen meininkillä ainakin nän aluksi.
Haastetta hommaan tuo miehen reissutyö joten ihan senkään takia en ole alkanut sen kummemmin asiaa stressaamaan..

tässä nämä tiedot
nenni26....30v......kp17/?....yk2....luomu
 
  • Tykkää
Reactions: Genmaicha
Älä masennu @Abby87 , meillä tuo edellinen plussa napsahti kerrasta, eikä mulla ollut hajuakaan että edes ovuloin.

Täällä kp 17 menossa ja ei mitään erikoisempia tai ainakaan selkeitä ovistuntemuksia. Täytyy pohtia jaksaako tehdä noita ovistestejä kun jotenkin niistä tulee aina turhaa stressiä. Oman kropan kuuntelu on kivempaa kuin silloin voi haihatella kaikenlaista :ROFLMAO::ROFLMAO:
 
Tervetuloa @nenni26 mukaan!

Täällä kp21 ja ei mitään. Oispa ees lyhyt kierto. Mulla oli aina selkeät tuntemukset ehkäisyn aikaan, täsmällisesti kierron puolessa välissä oli tissit kipeet ja turpos ja sit valkkaria tuli enemmän. Vaikkei silloin edes pitäis ovuloida. Nyt luomuna ei mitään oireita edes kuvittelemalla. Myös seksihalut on vähentyneet eikä niitä himokkaita päiviä enää ole. Oon niin pettynyt kun kroppa ei toimi. Alle kuukausi enää gynekäyntiin ja mieskin lupas osallistua kustannuksiin.
 
23.10.2017



***Lisäys- ja muutospyynnöt listaan punaisella, kiitos!​
Nimimerkki.........Ikä.....Kiertopv/pituus......yk.......luomu/lääk.kierto

Ihanapa..............29v......kp 55/29-31...........yk 15.........
histamiinihepo....30v.......kp 52/30-40..........yk 3...........luomu
Tilliina..................29v......kp 38/30............yk 3.........luomu
Atvk87................30v.......kp 25/?..................yk3...........luomu
Genmaicha..........34v......kp 22/27.............yk 3.........luomu
Lallastiina............36v......kp 7/28?........yk 6 (tm jälk.)...luget
Abby87...............30v.......kp 1/25...............yk 5..........luomu
nenni26...............30v......kp23/?..................yk2.........luomu


c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget/lutinus, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol, b=bemfola, or=orgalutran

Taustalla:
Kicumisu, Iitukka81, Pikkumyy0285, janna83, Sonara, Keinuilija, Muruhaave, Shih, Mimm1, Vauvakuume85, Ingaliini, Shuubiduu, hill4, _kiki_


Plussanneet 2016 ja plussauspäivät:

PikkuPöllö..........32v...........yk 7..............23.1.
Sekopuolinen..........................................22.3.
Lillans.................37v.........yk2(13)..........3.
Särki...................31v.........yk 1...............29.4.
Sonara................37v.........yk11..............31.5. (biokemiallinen)
Piinamiina...........34v.........yk3................28.5.
Mustikk4.............28v.........yk19..............21.6. 1.IVF/tuoresiirto
Sonara................37v.........yk12.............29.6. (tuulimuna)
hill4....................36v...........ya 4/16.........luomu (keskenmeno)
Maya.................31v............ yk 1..............luomu
Liinu_................3xv............yk 3..............luomu
mamihaave.......33v...........yk 6..............luomu
miu84................32v..........ya 11/13........2.11. luomu
BlackCat........................ya 1/14..........26.12. 1.ICSI/tuoresiirto
ReiRei85...........31v.......yk 6................

Plussanneet 2017 ja plussauspäivät:
Sinikukkanen......34v..........yk18.............7.2. 1. PAS
Lallastiina...........35v..........yk17.............7.2. luomu (tm)
Avokado83.........34v.....ya01/16…........19.2. luomu
Taaartsan............35v........yk2................6.4. luomu
Miinula................32v.........yk13.............10.5. luomu
MamaBlue..........38v.........yk12.............14.5. lz
Maaria1980........37v.........yk3/8...........29.5. luomu
SannuB...............33v.........yk5...............1.6. luomu
IinesAnkka82.....34v..........yk7..............20.6 luomu
Risukko..............29v.........yk3..............28.6. luomu
Mamushka.........32v..........yk6.............11.7. luomu
Jesy....................34v.........yk2.............18.7. luomu
Sano Pirkka........34v........yk10.............1.8. luomu
Suziella...............35v........yk1...............26.8. luomu
ToukkaHaave87..30v........yk9................1.9. lz+b+pr+t
Vesinokkaeläin....31v........yk2..............10.9. luomu

Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle.
 
Tervetuloa @nenni26 ja harmittelut uudesta kierrosta @Abby87 !

Tänne ei kuulu oikein mitään, paitsi että menin menkkojen aikana kai napsimaan liikaa ibuprofeenia ja maha ärtyi, kun nyt on sitten joutunut kärsimään ylävatsakivuista monena päivänä :devil:. Otin kyllä vatsansuojalääkettä mutta vissiin liian myöhään. Mulla oli sama ongelma viime vuonna samoihin aikoihin, outoa.
Tämä kuu ajateltiin mennä ihan luomumeiningillä ilman ovistestejä ja mitään, ja ruvetaan sitten miettimään sinne klinikalle menoa ihan oikeasti. Toisaalta löytyi joululomaksi yks sikahyvä matkatarjous josta on vaikea kieltäytyä, mutta olisko sitten kuitenkin liikaa rahanmenoa... Päätöksiä, päätöksiä :rolleyes:.
 
Mulle saakin muokata heti yk4. Alkoi aivan yllättäen töissä valua. Paha tää ennustamattomuus näissä.
Eli edellinen kierto oli taas lyhyempi, 25 päivää. Ja omasta mielestä taas ovuloimaton. Mietin et se gynekäynti 13.päivä on nyt sit varmasti ainakin mahdollisen oviksen jälkeen. Haittaakohan se?
 
Kiitos @Lallastiina vastauksesta! Aina oppii uutta. Tuskin silloin kuitenkaan on vielä uusia menkkoja, ei nää kierrot ehkä niin paljon lyhene.

Ja tottakai lähette matkalle! Lomailu rentouttaa ja antaa muuta ajateltavaa. Rahaa aina menee ja tulee.
Toivotaan, että ei tarttis sinne klinikalle teidän koskaan mennä. Mutta tollanen rennompi kierto voi olla hyvä idea. En usko, että kukaan jaksaa testailla kuukausia ja kuukausia putkeen, eiköhän siihenkin innostus laannu ajan kanssa. Turtuu odottamiseen.
Pikaista helpotusta mahakipuihin!
 
@Lallastiina Täältäkin peukut matkalle, mulle oli ainakin niin pelastus että lähdettiin km: n jälkeen matkalle. Sai ihan muuta ajateltavaa. :)

@atvk87 Toi on just niinkun Lallastiina sanokin varmaan tosi hyvä ajankohta gynelle, luulis että just ennen ovista ja sen jälkeen olis parhaimmat ajat ultrailla- niin näkee mitä tapahtuu vai tapahtuuko mitään.

Täällä on tänään kp 23. Mun ovulaatio vois ehkä olla kp 25, siitä viimeks plussasin, mutta vaikea sanoa kun ei mitään niin ihmeellisiä oireita oo. En nyt sitten tikuttele, yritän kuunnella kroppaa. Valkovuotoa ehkä nyt pari päivää ollu enemmän ja tissit vähän kipeämmät. Toivottavasti kahden seuraavan päivän aikana tulis jotain selkeetä merkkiä oviksesta, jos se on tullakseen. Tänään tarkotus talletella ainakin. :sneaky:
 
@Lallastiina Matkalle vaan, jos suinkin talous antaa myöden! Minnepäin? Etelään aurinkoon vai joku kaupunkiloma? :)

Täällä aika rento meininki. Ei olla edelleenkään alettu oviksia testaamaan ja on nyt sitten menty ihan fiilispohjalla, vaikka viimeksi menkkojen alettua sanoinkin, että tässä kierrossa vaikka aikataulutetaan hommat, ettei mene taas hukkaan yksi kierto :ROFLMAO: Veikkaan, että tässä äkkiä mieli muuttuu, jos plussaa ei ala tulla loppuvuoden aikana.
 
Päivitellään tännekkin välillä kuulumisia :)
loppukiertoa mennään ja tunne raskautumisesta on hyvin pieni.. ovis on luultavammin ollut viime tai toissa viikonloppuna.
ei mitään oloja tai tuntemuksia mihinkään suuntaan.. huoh... :cautious:
yrittänyt purkaa kaiken energian tuolla salilla ettei ainakaan tarvitsisi stressata tätä yrittämistä :)

parin viikon päästä voisi ensimmäisen kerran testata ellei täti kurvaa ennen sitä kylään :whistle:
 
Nyt on taas ollu niin paska fiilis. Tuli vauvauutisia tosi odottamattomalta taholta ja tuntuu etten ikinä onnistu.
Ja joo, tiedän että on paljon pidempiäkin pettymyksiä takana, mutta en osaa nyt yhtään suhteuttaa asiaa.
Oma olo on vaan itkuinen ja mieheltä ei saa sellasta tukea, mitä haluisin. Ei se osaa käsitellä asiaa oikeastaan.
Miten tästä asiasta pääsis eroon, ettei sitä ajattelis koko ajan ja miettis miks on niin virheellinen? Ja onko tää luonnon valinta, että mun ei kuulu saada jälkikasvua. Oon taas tosi surullinen. :cry:

edit. Siirsin gyneaikaa neljä päivää aiemmaksi, kun ei tästä kierrosta tiedä, jos taas lyhenee. Edellinen aika olisi ollut kp21 ja nyt se on sitten kp17. Toivottavasti saan heti hormonikuurin.
 
Viimeksi muokattu:
@nenni26 Pidetään peukkuja josko kuitenkin tulis tärppi. Meillä vähän samaan aikaan testailut ;)

@atvk87 Tiedän fiiliksen. Niin kauan kuin oon tiennyt että mulla on pcos, oon miettinyt tulenko edes koskaan raskaaksi. Oon surrut sitä niin lukemattomia kertoja, kun kierrot on ollut päin helkuttia. Oon yrittänyt olla ajattelematta ettei muiden onni ole itseltä pois, ja iloita muiden puolesta. Mut miten se on niin vaikeeta? Nyt tietty km : n jälkeen, oli ihan kauheeta. Oli pakko kääntää katse heti pois kun kadulla edes tuli raskaana olevana vastaan, ja sanoin miehellekin etten kestä yhtään vauvauutista lähipiiristä. Oli niin surkee ja paska fiilis. Rikkinäinen ja epäonnistunut.

Täällä kp 26 menossa. En oo yhtään kyllä varma ovulaatiosta, ensin ajattelin että se ois ollu viikko sitten, mutta sitten laskun mukaan se ois pitäny olla eilen. Keskiviikkona oli mun mielestä jomotusta vasemalla puolella, joka on mun toimivampi puoli joten hyvä sinäänsä. Tällä hetkellä oireet tissit kipeet ja valkovuotoa, eipä juuri muuta. Jos ei ollu ovista ollenkaan, niin kierto on varmaan joku 100 päivänen, mutta tissien kipeytyminen ehkä vois kieliä että pysytään normaalissa lukemissa. Vois jossain vaiheessa testailla, ihan vaan vaikka huvin vuoksi. :LOL:
 
@Adiela88 kuinka sulla on todettu toi Pcos? Oliko jotain oireita miksi hakeuduit tutkimuksiin vai löytyikö se sattumalta?

Tänään on onneks parempi fiilis eilisen masistelun jälkeen. Googlailin vähän noita lääkejuttuja ja yritin miettiä järkevästi.
 
@atvk87 Aloin aikoinani aavistelemaan et jotain vikaa varmaan on, kun kierrot on niin kovin pitkiä. Välillä runsaita ja välillä tosi niukkoja. Googlettelin sit kaikkea ja Pcos sopi oikeastaan kaikkeen, kun mulla on myös noita muita " oireita" kuten keskivartalo lihavuutta ja aknea. Mulla paino vaikuttaa ovulointiin ja nyt on taas vähän turhan paljon tavaraa keskivartalolla niin ovikset tuntuu tulevan epäsäännöllisesti. Nyt mulla myös ultratta tuo ja oikea on aika rakkulainen, vasen parempi, josta sitten yleensä ovuloinkin.

Hyvät että tänään parempi päivä! Se on jännä kun tässä tunteet vaihtelee välillä niin laidasta laitaan. Välillä rytee ihan pohjissa ja toisinaan näkee jotain valoakin.
 
@atvk87 Aloin aikoinani aavistelemaan et jotain vikaa varmaan on, kun kierrot on niin kovin pitkiä. Välillä runsaita ja välillä tosi niukkoja. Googlettelin sit kaikkea ja Pcos sopi oikeastaan kaikkeen, kun mulla on myös noita muita " oireita" kuten keskivartalo lihavuutta ja aknea. Mulla paino vaikuttaa ovulointiin ja nyt on taas vähän turhan paljon tavaraa keskivartalolla niin ovikset tuntuu tulevan epäsäännöllisesti. Nyt mulla myös ultratta tuo ja oikea on aika rakkulainen, vasen parempi, josta sitten yleensä ovuloinkin.
Aloitko ihmettelemään sitä jo ennen yritystä tai kuinka kauan on ollut tiedossa?

Mulla on ollut vuosien varrella paljon alavatsa- ja nivuskipuja ja myös yhdyntäkipua ja sellasia kipukohtauksia. Mietin nyt koko ajan, että jos mulla ois endo. Pcos-oireita ei ole, mut mietin et oisko endoa näkyny esim noissa papa-kokeissa ja muissa normigynetutkimuksissa. Aloin haaveilee aukiolotutkimuksesta, niin selviäisi että onko siellä tilaa!
 
Joo siis kyllä mä varmaan oon joku 7 vuotta sitä aavistellut ( vaikka nyt vasta ultralla se varmistui) , paljon ennen miestäkin jo. Kun tapasin miehen, käytin yli kaks vuotta ehkäisyrengasta - joka oli tosi hyvä lääke pcos oireisiin. Sillon oli tosi helppo unohtaa koko asia. No sitten kun jätin sen renkaan pois, niin kaikki oireet palasi ja kierrot onkin taas ollu ihan päin honkia.

Mulla ei endosta oo kauheesti mitään tietoa, mutta pcos : ihan voi ainakin ihan takuuvarmasti varmistaa ultralla - oisko endossa sama? En usko et ainakaan papassa näkyy. Onneks sulla on tulossa se gyne käynti niin saa varmasti apua asiaa. Niin ja mä ainakin olisin saanut jo jotain apua kiertoihin ( terolutit sainkin mutta muutakin) vaikka yritys oli alkanut vasta kesän lopulla. En kuitenkaan vielä huolinut, koska tiedän että ruokavaliolla voi vaikuttaa jos vaan itsekuri riittää. :sneaky:
 
  • Tykkää
Reactions: atvk87
Mulla ei oo kokemusta endosta eikä pcos:sta. Muistan että kesällä gyne sekä ultrasi että paineli vatsan alueen ja painellessa totesi ettei vaikuta että endoa olisi, eli ehkä sen voi ainakin joskus painelemalla tuntea? Papassa tuskin tosiaan näkyy.
@Adiela88: jokos pian testailet? Tsemppiä (y). Ja @nenni26 myös!

No niin, täällä joululomamatka varattu! Matka suuntautuu kaukoitään, yhden yön pysäkki ja koneen vaihto Roomassa mennen tullen, kaupunkireissausta lähinnä edessä.
Tämä kierto pidetään kokonaan paussia yrittämisestä, mikä varmaan tekee ihan hyvää. Tietty just nyt kroppa enteilee ovista tavallista vahvemmin, valkkaria riittää :rolleyes:. Ens kierto mennään sitten tjottaillen, ja sitä seuraavassa kierrossa ovis taitaa osua just reissun aikaan. Katotaan pitääkö yrittää kymppikerhoon :p.
 
@Lallastiina Peukut matkalle! Ja toivottavasti nämä kierrot olis niitä teidän kiertoja, kerran on tollanen mieltä nostattava reissukin edessä. :)

Testailin tänään ja ihan puhdas nega, minkä kyllä tiesinkin. Olipa silti pakko kokeilla tuuria :ROFLMAO: Villi arvaus että dpo 6-8 käynnissä, mutta jatketaan viikolla testailemista. :p
 

Yhteistyössä