3-kymppiset ensikertalaiset vol.11 <3

Toihan on kivaa, että oot niin rennosti ettei pysy laskuissa päivistä. Hienoa! Ja nopeesti se lääkäriaika tulee sieltä. Jännää!

Kiitoksia! Ei tää nyt oo mitään ihmeellistä vielä, viime kierto oli 25 päivää ja sitä edellinen 27, eli ei täs ny voi vielä odottaa mitään. Eikä jos pitkäksi venyy, koska olin tosiaan kp17 gynellä, eikä näkynyt ovista menossa eikä tulossa.

No nii, edit klo 19.25! Nyt ne alkoi. Mulla ei oo ikinä ennen alkanu illalla menkat, aina aamulla tai aamupäivällä. Jännää! Eikö se ollu niin, et nyt kp1 onkin vasta huomenna kun alkoi näin myöhään tänään? Eli 26-päivänen oli tämä kierto. Ja yk5 käyntiin.
Voi ei @atvk87 ku ne alkoi! :( Oli jotenkin niin toiveikas olo sun puolesta. Nyt vaan lääkäriä odotellessa.. onneksi on konsteja ovulaation saamiseksi. Teillä menee @Abby87 kanssa kyllä harvinaisen yksiin noi kierrot! :D Toivottavasti seuraava kierto on teidän! :)
Täällä eletään mitä lie kiertopäivää. Menkat tuli viimeks kp22 ni en siksikään luota enää mihinkään. Vv:ta tulee ihan sikana, sellaista voidemaista, gelee royalet tekee tehtävänsä. Valitettavasti ollaan pystytty aiottua vähemmän hyödyntää, miehellä vaikuttaa se liiallinen yrittäminen :( Onks muitten miehillä samoja "suorituspaineita"? Nyt vaa lekuria odotellessa, hyvä fiilis siitä ja sitä tulevaa leikkaustaki ihan hyvillä mielin odotan nyt :)
 
  • Tykkää
Reactions: atvk87
Voi ei @atvk87 ku ne alkoi! :( Oli jotenkin niin toiveikas olo sun puolesta. Nyt vaan lääkäriä odotellessa.. onneksi on konsteja ovulaation saamiseksi. Teillä menee @Abby87 kanssa kyllä harvinaisen yksiin noi kierrot! :D Toivottavasti seuraava kierto on teidän! :)
Täällä eletään mitä lie kiertopäivää. Menkat tuli viimeks kp22 ni en siksikään luota enää mihinkään. Vv:ta tulee ihan sikana, sellaista voidemaista, gelee royalet tekee tehtävänsä. Valitettavasti ollaan pystytty aiottua vähemmän hyödyntää, miehellä vaikuttaa se liiallinen yrittäminen :( Onks muitten miehillä samoja "suorituspaineita"? Nyt vaa lekuria odotellessa, hyvä fiilis siitä ja sitä tulevaa leikkaustaki ihan hyvillä mielin odotan nyt :)

Meillä myös mies ottaa välillä vähän suorituspaineita liiasta yrittämisestä, sekä töissä ollut tressiä, joten ollut halut muutenkin niukassa. Nyt vähän helpottanut, joten toivottavasti näkyy sitten makkarin puolella.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Pocahontas-
Heippa kaikille! Olen tässä jonkun aikaa seuraillut mukana ja nyt sain tehtyä itselle käyttäjätunnukset, niin jos osallistuisin vihdoin keskusteluun :) Olen 32 v. ja meillä alkoi juuri eilen yk 5. Kierto siis tosi samoissa kuin Abby87:lla ja atvk87:lla! Tänään siis kp 2/26.
 
  • Tykkää
Reactions: atvk87
Tervetuloa mukaan @Minji! Toivottavasti saadaan susta aktiivinen kirjoittelija. Täällä on taas ollut melko hiljaista? Välillä tuntuu että kaikki ketjut hiljenee kun mä kirjoitan niihin ja sit alkaa hävettää, vaikka kyse on varmaan sattumasta.
En oikein tiedä enää, nyt tää kierto tai ehkä endoepäily sai psyykeen jotenkin horjahtamaan. Sunnuntaina oli kauheet vatsa- ja selkäkivut menkoista, jouduin oikein ottamaan särkylääkettä iltapäivällä ja sit ihmettelin, miksen ollu aiemmin ottanut, vaan kärsinyt koko päivän. Tänään pitäis olla viimeinen vuotopäivä ja huomenna sit alkaa taas ihmettely ja tunnustelu.
Toivoisin kovasti jo sitä lähetettä keskussairaalaan, niin olis joku päivämäärä mitä odottaa, nyt on vaan epämääräistä vatkuilua tää elämä.
Tuntuu etten osaa yhtään nauttia siitä mitä mulla on, mietin vaan koko ajan sitä mitä puuttuu. Facebookissa tulee koko ajan vauvajuttuja jne.
Oon pari päivää vaan itkenyt peiton alla pimeessä töiden jälkeen illat.
 
Pitkästä aikaa vois tännekkin kirjoitella :rolleyes:
Loppukiertoa mennään, ja olo on taas sellainen ettei tärppi käynyt :(
Koko kuukausi ollut yhtä stressiä täynnä ja senkin takia ollut hiljaiseloa makuuhuoneen puolella.... :notworthy:

Ei mitään oireita, tuntemuksia, ei edes pms-oireita jotka yleensä nostaa päätänsä näin loppukierrossa :LOL:
Sovittiin miehen kans että loppuvuosi mennään tulee jos on tullakseen menolla, ja ensi vuoden alusta otetaan sitte poppakonstit käyttöön :sneaky:
Mutta aina tieten on toivoa ennen kuin täti punainen pyyhältää kylään (y)

Plussatuulia muille ja mukavaa alkanutta viikkoa :love:
 
Tervetuloa mukaan @Minji! Toivottavasti saadaan susta aktiivinen kirjoittelija. Täällä on taas ollut melko hiljaista? Välillä tuntuu että kaikki ketjut hiljenee kun mä kirjoitan niihin ja sit alkaa hävettää, vaikka kyse on varmaan sattumasta.
En oikein tiedä enää, nyt tää kierto tai ehkä endoepäily sai psyykeen jotenkin horjahtamaan. Sunnuntaina oli kauheet vatsa- ja selkäkivut menkoista, jouduin oikein ottamaan särkylääkettä iltapäivällä ja sit ihmettelin, miksen ollu aiemmin ottanut, vaan kärsinyt koko päivän. Tänään pitäis olla viimeinen vuotopäivä ja huomenna sit alkaa taas ihmettely ja tunnustelu.
Toivoisin kovasti jo sitä lähetettä keskussairaalaan, niin olis joku päivämäärä mitä odottaa, nyt on vaan epämääräistä vatkuilua tää elämä.
Tuntuu etten osaa yhtään nauttia siitä mitä mulla on, mietin vaan koko ajan sitä mitä puuttuu. Facebookissa tulee koko ajan vauvajuttuja jne.
Oon pari päivää vaan itkenyt peiton alla pimeessä töiden jälkeen illat.
Voi sua @atvk87 :( Ne on aina noi kierron ekat päivät niin rankkoja, varsinkin ku on viel menkat ni se jotenki konkretisoituu liikaa... Tiedän tunteen niin vahvasti. Ei ihme et välillä itkettää, tässähän on juuri saanu sairausdiagnoosin ni harvemmin se ketään varmaan naurattaa. Eikä ihme et näät vaan kaikkialla vauvajuttuja ja sitä jotenkin näkee vaa sen et ku vauva puuttuu elämästä ni kaikki muu on turhaa. Mäki oon aina ihan rikki menkkojen aikaan, selviää päivät mut sit iltaisin se pahenee.. mut siitä selviää ja tulee taas se uusi toivon kipinä :) Ja sit se vähän tuo toivoa ku saa sen ajan sinne polille, ku tietää et jotain ratkaisua on tulossa.. Kyllä se aurinko paistaa taas kunhan pääsette uuteen yritykseen, tsemppiä kovasti! Toivottavasti me saatais jo pian vauvamme <3
Täällä ei mitään kummempia muuten kuulu, siksikin hiljaista eli et tod oo loukannut ketää... vv:ta mulla tulee edelleen runsaasti ja ihan kastelee alushousuja ja nyt pari tuntia sitten alkoi koskemaan alavatsasta, just sen endometriooman kohdalta :O Ja ihme vihlaosija jotka selittynee Ensolla. Pelottavaa jos oireita siitä tulee lisää. Perjantaina onneksi selviää mitä tuolla alavatsalla tapahtuu ja muutakin..
 
Viimeksi muokattu:
Eikö täällä joku syönyt royal gelee? Ajatuksia siitä? Mietinnässä josko hakisi kokeiluun, kun moni niitä kehuu.
Mä syön niitä ainakin @Abby87 ja vaikea sanoa mitä hyötyä.. 2 kiertoa niitä syöny. 1. olin himokkaampi ja vv:ta enemmän, sit alkoiki menkat kp 22 illalla :D Nyt 2. gelee kierrossa vv:ta entistä enemmän, himot suuremmat vaa oviksen aikaan, rinnat arat.. huomenna kp 22 et saas nähä alkaako taas menkat silloin. Eli ei niistä haittaa ainakaan ole, mut en varmaan osta uutta purkkia ku nuo loppuu. Syön 1kps/pvä ja välillä 2kps. Lisäksi oon syöny multivita-raskausvitskun päivittäin alusta saakka, ennen yritystä pelkkää foolihappoa. Joskus harvoin sekoitan macaa smoothieen tms, sekin mukana 2 kiertoa.
Yk 9 meneillään ni pakko kokeilla kaikkia keinoja :D
 
24.11.2017



***Lisäys- ja muutospyynnöt listaan punaisella, kiitos!​
Nimimerkki.........Ikä.....Kiertopv/pituus......yk.......luomu/lääk.kierto

Genmaicha..........34v......kp 30/27.............yk4............luomu
nenni26...............30v......kp 16/29-34.........yk3...........luomu
Lallastiina............36v......kp 10/28?.........yk7 (tm jlk)....luomu
Naturamama.......32v......kp 9/29...............yk2...........luomu
Abby87...............30v.......kp 7/25...............yk6..........luomu
Atvk87................30v.......kp 6/?.................yk5..........luomu

c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget/lutinus, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol, b=bemfola, or=orgalutran

Taustalla:
Kicumisu, Iitukka81, Pikkumyy0285, janna83, Sonara, Keinuilija, Muruhaave, Shih, Mimm1, Vauvakuume85, Ingaliini, Shuubiduu, hill4, _kiki_, Ihanapa, histamiinihepo, Tilliina


Plussanneet 2016 ja plussauspäivät:

PikkuPöllö..........32v...........yk 7..............23.1.
Sekopuolinen..........................................22.3.
Lillans.................37v.........yk2(13)..........3.
Särki...................31v.........yk 1...............29.4.
Sonara................37v.........yk11..............31.5. (biokemiallinen)
Piinamiina...........34v.........yk3................28.5.
Mustikk4.............28v.........yk19..............21.6. 1.IVF/tuoresiirto
Sonara................37v.........yk12.............29.6. (tuulimuna)
hill4....................36v...........ya 4/16.........luomu (keskenmeno)
Maya.................31v............ yk 1..............luomu
Liinu_................3xv............yk 3..............luomu
mamihaave.......33v...........yk 6..............luomu
miu84................32v..........ya 11/13........2.11. luomu
BlackCat........................ya 1/14..........26.12. 1.ICSI/tuoresiirto
ReiRei85...........31v.......yk 6................

Plussanneet 2017 ja plussauspäivät:
Sinikukkanen......34v..........yk18.............7.2. 1. PAS
Lallastiina...........35v..........yk17.............7.2. luomu (tm)
Avokado83.........34v.....ya01/16…........19.2. luomu
Taaartsan............35v........yk2................6.4. luomu
Miinula................32v.........yk13.............10.5. luomu
MamaBlue..........38v.........yk12.............14.5. lz
Maaria1980........37v.........yk3/8...........29.5. luomu
SannuB...............33v.........yk5...............1.6. luomu
IinesAnkka82.....34v..........yk7..............20.6 luomu
Risukko..............29v.........yk3..............28.6. luomu
Mamushka.........32v..........yk6.............11.7. luomu
Jesy....................34v.........yk2.............18.7. luomu
Sano Pirkka........34v........yk10.............1.8. luomu
Suziella...............35v........yk1...............26.8. luomu
ToukkaHaave87..30v........yk9................1.9. lz+b+pr+t
Vesinokkaeläin....31v........yk2..............10.9. luomu

Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle.
 
Nyt muuten jännää! Meille avautui miehen kanssa tilaisuus ehkä yrittää myös tässä kuussa. Joudutaan siis olemaan erossa, mutta päästäänkin näkemään kp 15-16 jolloin appin mukaan on ovulaatio. Itse kuitenkin tunnen kroppani aika hyvin ja uskon ovulaation tulevan jo aiemmin. Jännäksi menee! :ninja:
 
Noi ovikset on kyllä siitä hankalia, kun pieni aika ikkuna ja voi tulla yllärinä aikasemmin. Onneksi aika hyvät merkit on niin osaa varautua. Tähän kiertoon toivottavasti päästään yrittämään enemmän, kun miehen työtressit on helpottanut.
 
Hiljaista pitelee. Ei oo simppatestin tuloksia tullu mihinkään näkyviin, eikä sitä mun prolaktiiniarvoakaan. Siinä näkyy vaan, että nähtävillä 14 vrk lääkärin kuittauksesta. Se gyne on vain torstaisin siellä Mehiläisessä. Eli oisko tänä perjantaina sit jo jotain.
Mulla kp12 ja mietin aiemmin, etten tuhlaa ovistestejä ollenkaan, kun sekin aiheuttaa vaan pahaa mieltä. Mutta nyt olen alkanut pyörtämään päätöstä ja tekis mieli testailla. Tänään ois kyllä ihan viimeistään viimeinen päivä alottaa ne.

Eiks kellekään kuulu mitään?
 
Meillä talleteltiin viikonloppuna nippa nappa kp11:n puolella, mutta sitten päätettiin että pidetään kuitenkin vielä paussia yrittämisestä tämä kuukausi, kun on se reissukin edessä. Ovis taisi tosin olla jo eilen kp13 eli teoriassa kai on joku pienenpieni mahdollisuus tärppiin. On muuten ollut kiva kun on voinut pitää ajatukset välillä ihan muissa asioissa :)!

@atvk87 Tylsä kun joudutte odottelemaan tuloksia, toivottavasti nyt pian tulisivat!

Paljon tilaisuuksia ja tsemppiä talletteluihin kaikille, jos saatais jokunen jouluplussa tänne (y)!
 
  • Tykkää
Reactions: atvk87
KP11 tänään ja ahkerasti ollaan jo harjoiteltu. Ovistestejä ei pitänyt enää tehdä, mutten malttanut olla ja hentoa viivaa alkoi tänään jo piirtymään. Ovis laskennallisesti KP 14, eli loppu viikko vielä heilutellaan peittoja.
Jos ei kierto tuota tulosta päätettiin että käydään testaamassa simpat ja katsotaan mitä sitten jatketaan.
 
@Abby87 toivottavasti plussa-aalto ylettää sinne teille asti (y)(y)
Toi simppojen testaaminen meilläkin ollut puheena, mies vaa selkeesti yrittää vältellä koko juttua vielä.. yk 9 siis menossa. Toisaalta vähän itsekin mietin et ehkä ihan hyvä kun ei tiedä jos spermassaki on jotain vikaa :rolleyes:
 
Hiljaista pitelee. Ei oo simppatestin tuloksia tullu mihinkään näkyviin, eikä sitä mun prolaktiiniarvoakaan. Siinä näkyy vaan, että nähtävillä 14 vrk lääkärin kuittauksesta. Se gyne on vain torstaisin siellä Mehiläisessä. Eli oisko tänä perjantaina sit jo jotain.
Mulla kp12 ja mietin aiemmin, etten tuhlaa ovistestejä ollenkaan, kun sekin aiheuttaa vaan pahaa mieltä. Mutta nyt olen alkanut pyörtämään päätöstä ja tekis mieli testailla. Tänään ois kyllä ihan viimeistään viimeinen päivä alottaa ne.

Eiks kellekään kuulu mitään?
Aloititko muuten ovistestit?
 
Aloitin, mullakin siis kp11, en tiiä mitä sekoilin tonne aiemmin. Negahan se oli.
Vastaan huomenna tarkemmin siihen sun viestiin!
Niin ja eikö ollu tyyliin, että 70% pareissa vikaa on naisessa ja 30% miehessä, tyyliin kärjistetysti. Joten se spermanäyte on halpa ja helppo tutkimus ainakin.
No mut hyvä ku aloitit, kunpa se ovis tulisi sulla nyt. Ne digitestit on ainaki itellä parhaita, ku niistä liuskoista pitää yrittää tihrustaa onko viiva millainen.. mut onhan ne aika kalliita :/
Ja joo spermanäyte on onneks halpa tutkimus, toivottavasti teillä tulee hyvä tulos viimeistään perjantaina siitä :)
 
Ensinnäkin onnittelut kaikille plussanneille, mikä ihana plussa-aalto täällä!! :love:

Suurkiitos kaikille mua lohduttaneille! :)

@atvk87 ihanainen, kiitos aivan ihanasta kommentista! <3 :love: Kyllä täällä on niin ihanaa ja maailman parasta vertaistukea! :) Kyllä tän tilanteen ja mielialan ymmärtää vain toinen saman kokenut nainen. Vaikka takana "vasta" alle vuosi yritystä ni on se niin hajottavaa. Mut nyt taas alkaa elämä voittaa täällä, enkä itke ihan koko ajan. Viikonlopussa oli positiivistakin :) En vaa jaksanu kirjautua/kirjoitella, mut ahkeraan oon lukenu täällä. Nyt sellanen tilanne et oottelen et menkat alkais ni sit ens kierron 15. pvä alotan primoja 10 pvä:n kuurin. Tai siis toki toivon ihmettä eli menkkojen poisjääntiä ja raskautta! :D Kokeilen 1kk ainakin ku se käsittääkseni parantaa kohdun limistä? Mun limis oli vaa 6mm kp 22, vissii aika huono..
No mut se minusta, miten sä oot jaksellut nyt? Ootat niitten kokeitten tuloksia, onpa tylsää ku pitää oottaa torstaihin tai perjantaihin saakka o_O Soittaako lekuri sulle silloin tulokset? Millä kp:lla sulla oli limis 3,4mm? Jännä toi helminauhamainen (munasarja/munasolut?), tuon sanonnan kuulee yleensä pco:n yhteydessä :eek: Oliko sulla se kysta endoa vai jotain muuta? Voi että sentään, ei oo sullakaan helppoa :( Miten lääkäri nyt tästä eteenpäin hoitaa sua, onks joku suunnitelma? Hyvä ku niit verikokeita nyt otti (olikse keltarauhasarvo?) ja miehen simppatestin, oispa ne nyt ainakin kunnossa. Onneks tajusit mennä hyvissä ajoin gynelle ni tiedät jo noin paljon alakerran meiningistä. Nyt ei vaa luovuteta eikä menetetä toivoa! :love:
Mä vastaan nyt tälle puolelle, kun täällä on selkeesti vähemmän tätä viestiliikennettä!
Tässä oli se gynen kirjoitus mun käynnistä, joka oli 9.11.:

"Tänään kp 17
US tav, lk:t siisit, portio siisti. Palp norm avfl kohtu, ei arista, adnexit norm, ei aristusta.
UÄ: Norm kohtu jossa ohut em 3,4 mm. Fysiol tilkka nestettä fd. Vas nrom kok ovario jossa melko tiivis strooma. Antraalifollikkeleita en saa laskettua, asettuneet helminauhamaisesti?
Oik ovaio kookkaampi4 cm x 3 cm, sekakaikuinen kystamuutos ovariossa? Follikkeleita en saa näkymään.
Tutkimukset:
Tehty lähete laboratoriotutkimuksiin:
S-PRL, S-TSH
Suunnitelma:
keskusteltu ****sairaalan gynekologin kanssa. Tehdään lähete sinne anovulatoristen kiertojen ja raskaustoiveen sekä ovariomuutoksen vuoksi. Soitetaan tietoa potilaalle. Edeltävästi potilaasta TSH ja prolaktiini. Miehestä spermanäyte."

En mä tosta osaa kyllä ite mitään tulkita. Toivottavasti vielä soittaisi, vai odottelenkohan nyt vaan sitä lähetettä.

Gyne siis kysyi onko mulla kivuliaat kuukautiset tai suvussa endoa, kun löydökset ilmeisesti näyttäisi semmoselta. Samalla sanoi tosta ohuesta limakalvosta, että hyvä alkio kiinnittyy vaikka koeputken seinään, että turhaan ollaan usein huolissaan limakalvon ohuudesta. Tosin näköjään siitä ei kannata olla huolissaan, kun on paljon muutakin huolissaan oltavaa. :D

En jaksanut ottaa tänään ovistestiä, kun se tuntuu niin turhalta. Muutenkin tajusin, että toi tutkimuksiin pääseminen ja niiden alkaminen kestää ja sitten vielä menee pari kiertoa niissä seurantalabroissa ja -ultrissa, niin voi olla, ettei mulla ole edes enää mahdollista haaveilla ylipäätään vuoden 2018 vauvasta. Se on aika musertava ajatus.

Ja oon testaillu vaan tikuilla, en halua nyt investoida parempiin testeihin, koska en usko, että saisin niihinkään mitään näkymään, kun tuntuu, ettei ovista yksinkertaisesti ole ollut kertaakaan. En tietenkään ole asiantuntija, katsotaan sitten mitä ne sanoo.

Tää on kyllä niin hyvää tukea jo siinä mielessä, että saa kirjoittaa nämä ulos johonkin ja sillä tavalla sitä pahaa oloa sitten purkaa muuallekin kuin miehelle.
Oon alkanut pelkäämään, että hänellä menee hermo pian siihen kun itken joka päivä sitä, että mitä tapahtuu tai ei tapahdu ja mitä jos jäädään lapsettomiksi ja mitä jos mun mielenterveys ei kestä tällasta pettymystä ja raskaita hoitoja ja ja ja ja.... Onhan tää nyt aika negatiivista ajattelua, mut tällä hetkellä en muuhun kykene. Olis varmaan kannattanu alottaa yrittäminen keväällä, niin ois edes ollut tässä vaiheessa kesä ja tekemistä, eikä tällanen marraskuun harmaus ja ikävä.
Buu! Oispa edes jotain kivaa odotettavaa. Joku matka tai jotkut kilpailut tai jotain.. Oispa vaikka edes häät tiedossa, joita suunnitella. Mut mies kuulemma kosii sit kun olen raskaana...

Toivottavasti sulla kierto lopuillaan ja pääset kohta jännittämään! (y) Oot kyllä ihanan positiivisen oloinen ihminen noin muutenkin!
 
Mä vastaan nyt tälle puolelle, kun täällä on selkeesti vähemmän tätä viestiliikennettä!
Tässä oli se gynen kirjoitus mun käynnistä, joka oli 9.11.:

"Tänään kp 17
US tav, lk:t siisit, portio siisti. Palp norm avfl kohtu, ei arista, adnexit norm, ei aristusta.
UÄ: Norm kohtu jossa ohut em 3,4 mm. Fysiol tilkka nestettä fd. Vas nrom kok ovario jossa melko tiivis strooma. Antraalifollikkeleita en saa laskettua, asettuneet helminauhamaisesti?
Oik ovaio kookkaampi4 cm x 3 cm, sekakaikuinen kystamuutos ovariossa? Follikkeleita en saa näkymään.
Tutkimukset:
Tehty lähete laboratoriotutkimuksiin:
S-PRL, S-TSH
Suunnitelma:
keskusteltu ****sairaalan gynekologin kanssa. Tehdään lähete sinne anovulatoristen kiertojen ja raskaustoiveen sekä ovariomuutoksen vuoksi. Soitetaan tietoa potilaalle. Edeltävästi potilaasta TSH ja prolaktiini. Miehestä spermanäyte."

En mä tosta osaa kyllä ite mitään tulkita. Toivottavasti vielä soittaisi, vai odottelenkohan nyt vaan sitä lähetettä.

Gyne siis kysyi onko mulla kivuliaat kuukautiset tai suvussa endoa, kun löydökset ilmeisesti näyttäisi semmoselta. Samalla sanoi tosta ohuesta limakalvosta, että hyvä alkio kiinnittyy vaikka koeputken seinään, että turhaan ollaan usein huolissaan limakalvon ohuudesta. Tosin näköjään siitä ei kannata olla huolissaan, kun on paljon muutakin huolissaan oltavaa. :D

En jaksanut ottaa tänään ovistestiä, kun se tuntuu niin turhalta. Muutenkin tajusin, että toi tutkimuksiin pääseminen ja niiden alkaminen kestää ja sitten vielä menee pari kiertoa niissä seurantalabroissa ja -ultrissa, niin voi olla, ettei mulla ole edes enää mahdollista haaveilla ylipäätään vuoden 2018 vauvasta. Se on aika musertava ajatus.

Ja oon testaillu vaan tikuilla, en halua nyt investoida parempiin testeihin, koska en usko, että saisin niihinkään mitään näkymään, kun tuntuu, ettei ovista yksinkertaisesti ole ollut kertaakaan. En tietenkään ole asiantuntija, katsotaan sitten mitä ne sanoo.

Tää on kyllä niin hyvää tukea jo siinä mielessä, että saa kirjoittaa nämä ulos johonkin ja sillä tavalla sitä pahaa oloa sitten purkaa muuallekin kuin miehelle.
Oon alkanut pelkäämään, että hänellä menee hermo pian siihen kun itken joka päivä sitä, että mitä tapahtuu tai ei tapahdu ja mitä jos jäädään lapsettomiksi ja mitä jos mun mielenterveys ei kestä tällasta pettymystä ja raskaita hoitoja ja ja ja ja.... Onhan tää nyt aika negatiivista ajattelua, mut tällä hetkellä en muuhun kykene. Olis varmaan kannattanu alottaa yrittäminen keväällä, niin ois edes ollut tässä vaiheessa kesä ja tekemistä, eikä tällanen marraskuun harmaus ja ikävä.
Buu! Oispa edes jotain kivaa odotettavaa. Joku matka tai jotkut kilpailut tai jotain.. Oispa vaikka edes häät tiedossa, joita suunnitella. Mut mies kuulemma kosii sit kun olen raskaana...

Toivottavasti sulla kierto lopuillaan ja pääset kohta jännittämään! (y) Oot kyllä ihanan positiivisen oloinen ihminen noin muutenkin!
Voi @atvk87 niin oot säki kuule ihanan positiivisen ja ihanan oloinen ihminen! :love: Pakostakin tässä odottaessa ja toivoessa sitä koittaa etsii niitä positiivisia asioita tästäkin. Kieltämättä toi ankeus ja pimeys masentaa entisestään, mut vuodenvaihteen jälkeen alkaa taas päivät pitenee, thank god!
Mitä tulee tohon jatkuvaan itkeskelyyn ni se on ihan normaalia tässä tilanteessa... mä luulen et me naiset vaa yksinkertaisesti koetaan tää rankemmin, se tyhjä syli ja "äidin vaiston" herääminen on niin konkreettista, ku haluaisi niin kovasti jo kokea sen! Ootteko kauan ollu yhessä? Me ollaan oltu kohta 2,5v. Mäki välillä miettiny ku tulee niitä pillityskausia, et toivottavasti mies ei kyllästy muhun ja lohduttamaan mua. Huonoina päivinä saattanut mennä hyvä fiilis piloille jo pelkästään vauvojen näkemisestä. Mut hyvinä päivinä aattelen et tää on hyvä testi parisuhteen kestävyydelle, et ku kuitenkin vauva-aika on raskasta ajoittain ni ettei se sit oo se ensimmäinen vastoinkäyminen suhteelle ja sit ollaan kunnon kriisissä. En nyt osaa tän paremmin selittää, toivottavasti tajusit :D Kohta tulee taas parempia päiviä teillekin usko pois! Mäkin voin just nyt taas henkisesti paremmin.
Onneks gyne teki teillekin lähetteen erikoissairaanhoitoon ja konsultoi toista gyneä ja laitto labroja, joten asia etenee ja toivoa on!

Tosta gynen lausunnosta kyllä kieltämättä tulee esiin et tilanne on hankala :unsure: En oo itekään asiantuntija ni en uskalla sanoa paljon mitää.. mut se nyt tulee esiin että molemmissa munasarjoissa joku hyvälaatuiselta vaikuttava muutos. Limakalvo on tosiaan ohut, mut hyvä et gyne sanoi ton ettei se siihen kaadu :) Toi prolaktiini-arvo jos on ilmeisesti liian korkea ni aiheuttaa lapsettomuutta, siihenkin Googlen mukaan joku hormonilääke auttaa hyvin. Hyvä et se otti sen ja kilpirauhasarvon, hyvin poissulkee 2 hormonaalisia häiriöitä aiheuttavia juttua... Paljon muuta en osaa sanoa, varmaan lapsettomuuspuolen keskustelijoista joku osaa paremmin vastata, lueskelen siel välilll ja ne kyl tietää tosi paljon.. Mut joo ymmärrän ettei huvita testata kalliilla testeillä ovulaatiota just nyt :/ Onneks lääkäri varmaa soittaa sulle pian tuloksista ja jatkoista. Luulis et heti perjantaina! Jos epäselvyyksiä jää ni käy ihmeessä toisella gynellä myös, saat toisen arvion ja jos ei muuta ni pyydät suomentamaan ton tekstin ja mielipiteen. Aika paljon kyssäreitä gyne laittanu tekstiin muutenki... Kantsii nyt vaik kirjoittaa lapulle mitä haluaisit kysyä siltä gyneltä ku se soittaa, ku mä ainaki unohdan heti kaikki ku lääkärin puhuu :X3:

Ja sit onks teil mahdollisuutta tehä mitään matkaa nyt? Ees joku yks yö hotellissa eri kaupungissa vois piristää kummasti? :) Nyt älä menetä toivoasi, asiat järjestyy vielä varmasti ja mekin vähän vaivaiset kuumeilijat saadaan omat vauvamme syliin asti :love::love: Tsemppiä ❤
 

Yhteistyössä