3-kymppiset ensikertalaiset vol.11 <3

@atvk87 Pahoittelut menkoista! :(

Onko yrittäminen vaikuttanut teidän alkoholin käyttöön? Olen alkanut välttää alkoholia ovulaation jälkeen siihen asti kunnes taas menkat on alkaneet. Eilen näin kavereita illalla, mutta otin vaan limsaa. En jotenkaan haluaisi juoda mitään alkoholia. Yrittämisen alussa saatoin juoda useamman lasillisen piinaviikkoina, mutta nyt en enää. En siis mitään kännejä vetänyt, mutta muutama lasillinen saman illan aikana. Silloin kun mulla oli kuukaustiset myöhässä sen 4-5 päivää, oli jotain pikkujoulumenoa ja siellä tuli juotua varmaan 3-4 lasia ja mietin, että jos nyt olenkin raskaana niin varmaan sikiö on mennyt pilalle. Jotenkin se aiheuttaa mussa vaan liikaa stressiä, niin päätin etten lähtökohtaisesti ota mitään piinaviikkoina.

Vaan osa kavereista tietää meidän yrittämisestä, niin varmaan tämä aiheuttaa epäilyjä mahdollisesta raskaudesta.
 
@Genmaicha tosi kurja kuulla, lähetän täältä paljon tsemppiä!

@Abby87 tietämättömyys on kyllä ihan tosi kamalaa! Oisko mitään mahiksia että ovis oiski ollu myöhemmin, ja sit oiski pienemmät dpot? Oon ihan uuno noissa ovistesteissä kyllä että voin olla väärässäkin, mutta eikö ne vaan näytä ne hormonihuiput ja sitten itse ovis tulee sen jälkeen jos on tullakseen? Ei kai toivo ole vielä sentään menetetty.

@Minji mä oon sen verran rajoittanut alkoholinkäyttöä että lasia enempää en kerralla ota. Viinilasillisen olen ruoan kanssa vielä sillon tällön juonut, jos on maistunu. Luin jostain että viinin kohtuukäyttäjillä on jotenki tilastollisesti paremmat mahikset raskautua - varmaan toooosi tieteellisesti todistettu, mutta luotan tähän! (y)

Täällä menossa oletettu dpo5, eilen illalla tunsin voimakasta polttelua alavatsalla n. tunnin verran mutta ois aika aikasta oireilla, joten se oli varmaan jotain muuta.
 
Juon joskus lasin viiniä ja joskus menee muutama viikkokin ilman. Yritys ei oo oikeastaan vaikuttanut, koska en juo humalahakuisesti. Varmaankaan hoitojen aikana en uskalla ottaa yhtään.
Ei tartte pahoitella @Minji , ei ollut mikään yllätys. Lähinnä ihmetyttää kierron vaihtelu.

Vaikka punkkulasillinen vois kai olla oviksen jälkeen ihan jees! Parantaa verenkiertoa.
 
@amaia 22.ja 23.1. Näytti testi hymynaamaa ja tuolloin tiistaina oli selvät oireet (lima, nippailu ja pistely) päivän ajan ja loppui iltapäivästä. Sen jälkeen aika perus olo tasainen, kunnes nyt pari päivää hirveen alavatsan turvotus. Kahvi potkii ylös, närästää ja matkapahoinvointia.
Ainahan tietenkin voi kiertoon ottaa jostain häiriöö ja muuttua.

lisäys.
vuoto alkoi, joten huomisesta voi merkata kp1/26 YK9 :(
Milloinkohan nää menkkojen alkamiset ei enää olis pettymyksiä?
 
Viimeksi muokattu:
Voi ei, @Genmaicha :(, onpa täällä nyt epäonnea liikkeellä! Ja harmi @atvk87 ja @Abby87 menkoista! @amaia ja @-Lillis- Tervetuloa joukkoon!

@Minji, satunnaisesti tulee otettua viiniä tms. enemmän kuin lasillinen, mutta humalahakuista juomista en harrasta. Yrityksen alussa jätin alkoholijuomat kokonaan pois jo oviksesta alkaen, mutta sittemmin on tullut se linja, että absolutismi ja muu raskausajan ruokavalio tulkoon kehiin vasta, jos tulee plussa. Raskausajan vitamiineja kuitenkin olen syönyt yrityksen alusta lähtien.

Täällä olis vissiin ovispäivä tänään, siihen malliin nippailee vasemmalta. Näyttää siis kierto hiukan venyvän tavallisesta. Aamulla paneloitiinkin, mutta tuskinpa se johtaa mihinkään. En aio ottaa progesteroniakaan käyttöön tässä kierrossa, enkä testailla.
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos myötätunnosta kaikille :love: Tietääkö joku, kuinka nopeasti keskenmenon jälkeen kuukautiset yleensä palaavat?

@atvk87 Kyllä tää varmasti oli ihan km, verta tuli yhtenä iltana sen verran paljon (ja jotain klöntsääkin siinä), ja tuon isomman vuodon myötä päivittäin tuntemani alavatsakivut katosivat samantien. Pieni tiputteluvuoto jatkuu edelleen. Mulla oli kyllä vahva aavistus siitä, että kaikki ei ole OK, ne kivut eivät tuntuneet "normaaleilta", vaikka toisaalta luin netistä paljonkin tietoa, että monenlaiset kivut voivat kuulua alkuraskauteen.

@Minji Mulla ei yritys ole vaikuttanut alkoholinkäyttöön paljoakaan, koska juon yleensä 1-2 annosta kerralla ehkä parin kuukauden välein. Jos olisin parikymppisenä yrittänyt raskautua, tilanne olisi kyllä ollut vähän eri ja silloin olisi pitänyt vähän tarkemmin miettiä, mitä tekee ovulaation jälkeen :D
 
@Genmaicha Käsittääkseni tuo on aika yksilöllistä, riippuu mm. siitä kuinka nopeasti raskaushormonit putoaa nollaan (eli mitä vähemmän aikaa raskaus on kestänyt, sitä nopeammin pitäisi laskea).

Mulle lääkäri sanoi, että kierto voi hyvinkin venyä parilla viikolla, mutta mulla näyttäis ovis olleen tässä kierrossa vain n. 3-4 päivää tavallista myöhemmin, eli kierrosta pitäis sen perusteella tulla vain vähän tavallista pidempi. Tsemppiä!
 
Viimeksi muokattu:
5.2.2018



***Jos haluat lisätä tietosi listaan tai muuttaa niitä, merkkaa tiedot omaan viestiin punaisella, kiitos!***

Nimimerkki.........Ikä.....Kiertopv/pituus......yk.......luomu/lääk.kierto

kissaliikeri...........37v......kp 35/32................yk2..........luomu
franny.................35v.......kp 34/29................yk 2.........luomu
Frangipani...........35v......kp 27/??................yk5..........luomu
Minji....................32v.......kp 23/27...............yk6..........luomu
Lallastiina...........36v.......kp 19/28.................---..........luomu
-Lillis-..................30v.......kp 7/31.................yk3..........luomu
Abby87...............30v.......kp 3/26.................yk9..........luomu
Atvk87................30v.......kp 3/26.................yk8..........luomu


c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget/lutinus, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol, b=bemfola, or=orgalutran

Taustalla:
Kicumisu, Iitukka81, Pikkumyy0285, janna83, Sonara, Keinuilija, Muruhaave, Shih, Mimm1, Vauvakuume85, Ingaliini, Shuubiduu, _kiki_, Ihanapa, histamiinihepo, Tilliina, Genmaicha


Plussanneet 2017 ja plussauspäivät:
Sinikukkanen......34v..........yk18..........7.2. 1. PAS
Lallastiina...........35v..........yk17..........7.2. luomu (tm)
Avokado83.........34v.....ya01/16…......19.2. luomu
Taaartsan............35v........yk2..............6.4. luomu
Miinula................32v.........yk13...........10.5. luomu
MamaBlue..........38v.........yk12...........14.5. lz
Maaria1980........37v.........yk3/8.........29.5. luomu
SannuB...............33v.........yk5.............1.6. luomu
IinesAnkka82.....34v..........yk7............20.6 luomu
Risukko..............29v.........yk3............28.6. luomu
Mamushka.........32v..........yk6...........11.7. luomu
Jesy....................34v.........yk2...........18.7. luomu
Sano Pirkka........34v........yk10...........1.8. luomu
Suziella...............35v........yk1.............26.8. luomu
ToukkaHaave87..30v........yk9.............1.9. lz+b+pr+t
Vesinokkaeläin....31v........yk2............10.9. luomu
nenni26...............30v........yk3............5.12. luomu

Plussanneet 2018 ja plussauspäivät:
Lallastiina............36v......yk8 (tm jlk)....9.1. luget (km)
Genmaicha...........................................15.1.

Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle.
 
Onpas täällä oltu aktiivisia :)

Pahoittelut @Genmaicha, @atvk87 ja @Abby37 :(

@amaia mekin meinattiin ekasta yrityskierroksesta jänistää. Eka yritys olikin ihan varma ettei tärpännyt, kun jänistämisen takia aloitusta pitkitettiin :ROFLMAO: Ja nyt sitten haluaisi niin kovasti tulla raskaaksi, että jänistämiset on kaukana. Ovulaatiosta n viikko eteenpäin Mulla alkaa ihan kauhea piina. Vaikka kuinka joka kierrosta päätä, että nyt otan iisisti enkä kuvittele mitään oireita, niin silti on jo mukamas kaiken maailman oiretta ehtinyt olla o_O

Nyt on kp8/27 ja huomenna Alan tikutella. Veikkaisin että ovis olis vasta la.

Mä en käytä oikeastaa ollenkaan alkoholia joten se ei ole yrittämisen aikaan ollut teemana. Sellaisen tajusin vaan kun ekan yrityskerran jälkeen sain kamalan migreenikohtauksen ja otin normaali aspiriinia pahimpaan hätään ja lääkäri sitten motkotti:eek:, että ei sitä saa ottaa jos suunnitelee raskautta. Tää ei tosiaan vielä ekassa yk:ssa tullut mieleenkään, varsinkaan kovassa päänsäryssä. Nyt on sitten särkytilanteita varten paracetamolia(y).
 
Joo tota migreeniä mäkin oon miettiny @Frangipani82 ! Tai oikeastaan odotan kauhulla. Vaihdoin käsilaukun ibuprofeenit parasetamoliin että sitten jos iskee ei ole muuta käden ulottuvilla, mutta en kyllä tiedä mitä siitä tulee. Se ei yleensä mulla tehoa migreeniin ollenkaan (n)

Mäkin kuvittelin viime viikolla kaikenlaisia raskausoireita ja olin jo i h a n v a r m a että nyt se tärppäs heti ekasta :eek: Mutta tänään (dpo8 kai) ei enää ollenkaan tunnu siltä, ei siis niin minkäänlaisia oireita! Vaikka kuinka kuulostelen (ja lueskelen muiden oireita). Toisaalta, eikö vasta nyt niitä oikeastaan pitäisi alkaa tullakin? Viikko oletettuihin menkkoihin! ;)
 
Juu @amaia, raskausoireita ei voi olla ennen kiinnittymistä, kun ei ole raskaushormoniakaan vielä, ja koska kiinnittyminen tapahtuu tyypillisimmin välillä dpo6-12, ei varsinaisia oireita oikein kannata odotella paljon ennen dpo10:ä :). Heti ovista seuraavat "oireet" ovat mitä luultavimmin keltarauhasen (progesteronin lisääntymisen) aikaansaannosta. Vaikea niitä kaikkia tuntemuksia on silti olla kuulostelematta...
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: amaia
Hei taasen! Ketjussahan on ollut vilkasta. Kp9 ja yk3 täällä. Viime viikon lopulla influenssa kaatoi sängynpohjalle - nyt onneksi jo toipilaana. Kamala, kamala tauti...

Tuntuu muuten vähän hassulta käyttää tuota "yk" -merkintää ja numeroa sen perässä, kun ei tämä vielä varsinaisesti ole yrittämiseltä tuntunut. Ennemminkin ollaan annettu vasta mahdollisuus raskaudelle, ilman suunnitelmallista yrittämistä. Ehkä tämä vielä jossain vaiheessa sellaiseksi muuttuu, saa nähdä.

Varsinaisesta yrittämisestä puheen ollen: mietin, oisko ovulaation tikuttaminen uhka vai mahdollisuus? Kierrot heittää jonkin verran , joten en usko Flo:n ennustuksen tarkkuuteen, mitä ovulaation ajankohtaan tulee. Yleensä siis kierto 28-31 päivää, mutta väliin on sattunut silloin tällöin harvakseltaan pidempiä ja lyhyempiäkin. Ovulaatiotikut nyt ainakin siirtäis meidät tukevasti yrittäjien puolelle. Mites, onko täällä muuten muita kuumeilijoita, jotka ei vielä ovulaatiota testaile?
 
Jossain ketjussa täällä neuvottiin isojen suunnitelmien tekemisen "auttavan" plussan kanssa :D Otin kesätyön vastaan huhtikuu-syyskuulle. Vaikka tässä kierrossa menee LA jo marraskuulle, eikä varsinaisesti haittaa työtä, mutta jos uudet kuviot auttaisi ajatuksien siirtoa muualle yrityksestä.
kp 5/26 menossa, eikä kummempaa olossa. Menkat oli ja meni (2,5vrk vuotoa ja yksi tiputtelua) ja nyt odottelen oviksen lähestymistä. Digitestejä on vielä 4 kaapissa ja liuskoja vino pino.
Jännityksellä odottelen tässä kummipojan syntymistä. :love: Aamupäivällä käynnistettiin. :love:
 
Kummipojat on kyllä ihania @Abby87 :love: omani syntyi viime vuoden lopulla ja tämä täti on ihan myyty!

Tsemppiä @franny sinne sairastuvalle! Meillä on samansuuntainen meininki tämän perheenlisäyksen kanssa, että mitään varsinaista yritystä ei ole aloitettu eikä romantiikkaa mitenkään ajoiteta. Sen takia ei tunnu oviksen tikuttelukaan mun jutulta, koska se tekisi tästä niin tarkoitushakuista! :LOL: Varmasti mieli muuttuu kyllä kuukausien edetessä, jos mitään ei tapahdu. Mulla toisaalta kierto on aika säännöllinen ja luulen tuntevani oviksen itsekin.

Ja tosiaan @Lallastiina, juuri kun olin päässyt sanomaan että mitään raskauteen viittavia oireita ei ole, niin eilen illalla (dpo9) bongasin hieman rusehtavaa vuotoa, jota tänään (dpo10) on tullut ihan muutama tippa lisää. Menkkojen ei pitäisi alkaa vielä viiteen päivään, joten jään tulisille hiilille odottamaan, mitä huominen tuo tullessaan...
 
Viimeksi muokattu:
Mun kuudennen aistin voi näköjään heittää romukoppaan. :LOL:
Kävin eilen yksityisellä lääkäriasemalla ultrassa... ja siellä näkyi oikeassa paikassa oleva sikiö, jolla oli syke! :love:

Soitin eilen aamulla neuvolaan peruakseni ensi viikolle saamani ajan, jonka olin kerennyt sinne jo varata. Puhelimessa täti kuitenkin kuunteli "keskenmenon" oireet ja totesi, että eipäs peruta sitä aikaa vielä. Tämän puhelun jälkeen olin niin hämmentynyt, että varasin samantien ultran tuonne yksityiselle.

En tajua! Soitin silloin aiemmin voimakkaan vuodon jälkeen Naistenklinikan päivystykseen, selostin tapahtumat ja oireet sinne ihan samoin sanoin ja siellä ollut henkilö sanoi, että selvästi keskenmeno, ja ainoa jatko-ohje oli tehdä raskaustesti 3 viikon kuluttua. Ihmetyttää! o_Oo_Oo_O

Täällä siis Genmaicha nyt kuitenkin sitten raskaana, laskettu aika 22.9. tienoilla.
 

Yhteistyössä