3-kymppiset ensimmäistä odottavat

Moikka! Kiva, että kaipailitte kuulumisia: täällä on viikon ikäinen nyytti sylissä :love: Meidän tyttö (3900 g, 51 cm) syntyi 12.4.

En ehtinyt käynnistykseen, kun vedet meni ja lähdettiin sitten synnärille. Avautuminen alkoi lupaavasti, mutta pysähtyi 4 cm:iin eikä edistynyt oksitosiinillakaan. Sitten mulla lähtikin tulehdusarvot nousuun, ja vauvan syke oli korkea, niin lopputuloksena oli kiireellinen sektio. Jollain tasolla ehkä harmittaa, etten saanut kokea alatiesynnytystä, mutta tuossa tilanteessa päätös oli oikeastaan vain helpotus, ja varmasti paras ratkaisu. Ja tyttö on aivan ihana :love::love::love:

Bilirubiiniarvot on vielä hiukan koholla, yhden yön pikkuinen oli sinivalossa osastolla, ja nyt vielä joudutaan käymään labrassa tarkkailtavana. Pidän kaikki sormet ja varpaat ristissä, että huominen arvo olisi laskenut. Oltiin kuitenkin viikko yhteensä sairaalassa, niin alkaisi jo riittää sitä lajia. :( Mutta tietysti sitä tekee mitä vain, mikä on lapsen parhaaksi.

Tulen kyllä varmasti toiseen ketjuun juttelemaan, kunhan tämä vauva-arki tästä hiukan tasoittuu. :)
 
Onnea @fabula pienestä tytöstä :love:

Ja samoin onnea @Mustikk4 tytöstä :love:

Tervetuloa @Titityytyyy :)

Tulikin pitkä kirjoitustauko kun työt on ollut kertakaikkiaan niin hektistä ja sitten vapaalla onkin vaan koitettu levätä..

Tänne kuuluu hyvää.
Rakenneultrassa on käyty ja meille lupailtiin siellä poikaa :love:
Tuli kyllä niin paljon konkreettisemmaksi kun kuuli kumpaa sukupuolta vauva on:)
Nyt oon hymy huulilla aina kun mietin masussa potkivaa pientä poikaa :love:
Liikkeitä on tosiaan tuntunut jo useemman viikon ja se on kyllä tosi kiva...

Mitäs muille kuuluu?

BlackCat ja poikanen 20+6
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: fabula
Onnea tosiaan @fabula (y):love:
Joko olet tervehtynyt sektiosta? Ja onko kotiuduttu/miten se on sujunut?

Onnea @BlackCat poikalupauksesta :barefoot: kyllähän se antaa ihan eri fiiliksin kun tietää kumpaa sitä odottaa. Mulla lähti vähän shoppailumopo sillon käsistä, kun sai sukupuolen selville! :D

Täällä kaikki hyvin! Ei oo radia ja istukan paikkakin käytiin juuri katsomassa uusiksi, oli ensin vähän lähellä kohdun suulla, mutta nyt onneksi noussut, niin pääsee ainakin näillä näkymin synnyttään perinteisesti :)

Harkkasuppareita on tasaisesti jos ei muista ottaa rauhallisesti... Kohdunkaulaa kuitenkin oli vielä 4cm, että ei hätää sen suhteen. Suonenvetoa ja levottomat jalat vaivaa, yöt välillä huonoilla unilla. Ja närästys, se on syvältä.... Mutta kaikkineen olo ihan ok!

Vielä olisi kuusi viikkoa töitä ja sitten lomalle! Vauvalla alkaa olemaan jo kaikki tarvittavat vermeet hankittuna. Amme nyt puuttuu, mutta eiköös sekin jostain ilmene. Lähes kaiken olen löytänyt kirppiksiltä ja torista ym... Että ei tää niin kalliiksi tule mitä pelkäsin. Niin hyvää kamaa on kuiten käytettynäkin!

Äippäpakkauksen laitoin pari päivää sitten tilaukseen, kerta KelaKerttu ilmoitti että uusi on jaossa, sitä nyt odotellaan :geek:

-miu ja muru rv 29+5
 
  • Tykkää
Reactions: fabula
Onnea BlackCat poikalupauksesta! :) Ihan totta tuo, että jotenkin konkretisoitui tilanne silloin, kun sai kuulla sukupuolen.

Tsemppiä miu84 viimeisiin työviikkoihin! Me tilattiin loppujen lopuksi jollyroom-verkkokaupasta kylpyamme, sieltä löytyi kohtuuhintainen setti, jossa oli amme, jalat ja kylpytuki, ja ollaan ainakin toistaiseksi oltu tyytyväisiä. :)

Olen suhteellisen hyvin toipunut sektiosta, kipuja ei ole oikeastaan yhtään ja pystyn hyvin liikkumaan jne. Tietty kiertäviä liikkeitä saa vielä varoa, ja nelisen viikkoa on jäljellä kantokieltoa, eli mitään vauvaa painavampaa ei saa nostaa/kantaa.

Ollaan oltu nyt kotona vähän päälle viikko, ja vauva-arki on sujunut hyvin. :) Välillä on vaikeampia öitä, joiden jälkeen sitä on ihan poikki, mutta väsymys katoaa kummasti, kun ottaa prinsessan syliin. :love: Hän on jo alkanut hiukan seurustellakin, usein iltapäivisin on hereillä jonkin aikaa ja ihmettelee maailmaa.

Hyvää vointia kaikille, käyn varmaan vielä välillä täällä lueskelemassa, kun ehdin :)

fabula ja neitokainen 15 pvää
 
  • Tykkää
Reactions: miu84
Heippa kaikille ja onnea hiljattain lapsen saaneet! Tuota hetkeä odotellessa... :)

Täällä esittäytyy uusi plussannut, jos mukaan vielä mahtuu. Tänään pärähti digiin 2-3 viikkoa, joten pakko on uskoa että tämä on nyt totta. Esikoinen on minulla kyseessä ja hurjalta tuntuu, varsinkin kun onnisti jo yk 2:sella.

Heti täyttyi ajatukset kaikista hankinnoista, uudelleen järjesteyistä, työkuvioista, kummeista jne. Ja tietysti kielletyt ruoka-aineet luette. :D Mutta ennen kaikkea onnellinen fiilis! Oireita ei ole oikeastaan mitään.
 
Onnea plussasta @Tähti_1980 (y)
Kyllä tänne porukkaa kaivataankin! Tuo alku tuntuu hitaalta, mutta kyllä se yllättävän nopsaan menee :D
Oletkin tosiaan sen plussan saanut varsin tehokkaasti, kun ei tässä enää mitään teinejä olla :whistle: Ihanaa ettei kaikkien tartte sitä vuosikaupalla odotella!

Ite en oo liikaa viitsinyt noista ruuista stressiä ottaa. Vihannekset pessy tavallista paremmin ja ruokani kypsänä tilannut, mutta siinä se oikeestaan onkin. Kyllä mä olen vastaan tulleen salmiakin suuhuni laittanut ja hyvillä mielin käyttänyt suomalaisia tuorejuustoja, ne on pastöroitu kuitenkin. Kahvin juontia oon koittanut rajoittaa kun aiemmin sitä meni kuutisen kuppia päivässä, nyt 2-3 :coffee: Uskoisin, että jos harvon jotain hieman kyseenalaista (salmiakki,inkivääri jne) syö, niin ei siitä mitään voi tapahtua.

Täällä on nuo kummit lopultakin lapselle pyydetty! Siskoni olisi ollut periaatteessa se ykkönen, mutta ajateltiin, että koska hän on lapsen ainoa täti/setä ketä asuu 100km sisällä, niin on ihan kiva olla ne kummit erikseen ;) Täti on kuitenkin aina täti ja siskoni on nyt kuitenkin yksi tärkeimpiä ihmisiä ilman lisätitteleitä :love:
Kummeiksi tulee nyt rakas serkkuni ja miesystävän lapsuudenystävä.

Lasken hetkiä äippälomaan, vielä viisi viikkoa! Jaksaa jaksaa!

Kela on käsitellyt äippäpakkaus hakemukseni, joten mieluisaa postia odottelen ensiviikolle :geek:

-miu ja muru 29+4
 
Heipähei piiiiitkästä aikaa!

Jostain keksin, että vois tulla lukemaan kuulumisia ja tsekkaamaan Mustik4n tilanteen, ja täällähän oli muitakin uutisia! :)

Eli ensinnäkin hurrrrrjasti onnea Mustik4lle tytöstä!! :love::love: Toivottavasti käyt täällä vielä lukemassa.. Luin just tuossa äsken sitä meidän kuumeilijoiden ketjua vuodelta 2015. Kunpa oltais silloin tiedetty (tai luotettu siihen), kuinka ihanasti tässä vielä käy, olis sen koko projektin jaksanut paaaaljon paremmin.. :) Oon onnellinen teidän puolesta, nauttikaa vauva-ajasta! :love:

Ja sitte täällä onkin tuttuja nimiä kuumeilijoiden puolelta: ainakin BlackCat ja Miu84!! Tositosi paljon onnea teillekin!! :love: Lueskelen kohta vähän taaksepäin noita juttuja, niin saan ehkä käsityksen siitä miten teillä projekti eteni :)

Onnea kaikille muillekin yli kolmekymppisille ensikertalaisille! (y)

Meidän pojat ovat jo reilut 8kk vanhoja! :eek: Aika menee niin nopeesti.. Kaikki on sujunut hyvin, en voi valittaa. Ovat nukkuneet alusta asti suht hyvin, syöneet mallikkaasti jne. Olen pystynyt nauttimaan vauva-ajasta kyllä ihan täysillä :)
...ehkä vähän alkaa jo miettimään, et mitä jos vielä yhden lapsen yrittäisi saada.. :whistle: (Ollaan kyllä miehen kanssa 'sovittu', että lapsiluku on täynnä) Mut jos vielä yritettäis, en tiedä miten kestäisin henkisesti. Ois huippua jos vois oikeesti olla sillä tulee-jos-on-tullakseen -mentaliteetilla, mut tiedän, että se menee kuitenki siihen, että perustan vessaan testiaseman ovistikkuineen ja suurennuslaseineen :ROFLMAO: Ja siitä se pään hajoaminen sitten taas lähteekin.. (Tiedoksi tuntemattomille, näitä poikia tehtiin 2 vuotta ja tärppi tuli vasta inseminaatiolla, ehdin olla henkisesti aika rikki) Et jopa pidettäis lapsiluku kahdessa. Vaikka oishan se prinsessa (prinssi myös) vielä kiva.. :rolleyes:
 
  • Tykkää
Reactions: miu84
Hei pitkästä aikaa :)

Iso kiitos @Tilulilu :love:
Ihan tuli kyyneleet silmiin kun kuin viestisi #hormoonit :whistle:
Ihana kuulla teidän kuulumisia! Miten ne teidän pojat jo noin iso ja ovatkin, justhan sä vasta raskauduit ;)
Meillä tilanne mahdollisen seuraavan osalta on "helpompi" koska tuomiohan oli, että ainoa tapa saada lapsia on ICSI ja meillähän kävi vielä niin hieno tuuri, että alkioita on pakkasessa odottelemassa vielä 6. Joten ihan heti ei tarvitse kaikkea kuitenkaan aloittaa alusta...
Veikkaan nimittäin itsekin ettei rennoin rantein oikein osaisi kuitenkaan uuteen yritykseen suhtautua o_O

Kiva kuulla myös teidän vauva-arjesta @fabula :love:

Tervetuloa mukaan :) @Tähti_1980

@miu84 :lla alkaakin äippäloma jo häämöttää lähellä, eikö?

Äitiyspakkaus on tilattu ja Kelan sivuilta katsoin, että postitettu 24.5 joten ensi viikolla se vihdoin saapuu :love:
Oi että. Olen niin odottanut tilaamista ja että pääsen hypistelemään pakkauksen sisältöä :rolleyes:

Täällä kaikki hyvin, vauva potkii hirmuisesti ja äiti on aivan korviaan myöden rakastunut pikkuiseen :love:
Harkkasuppareita tulee koko ajan, mutta onneksi tilanne kohdunsuun osalta tarkistettu ja siellä kaikki on hyvin..
Sokerirasitus on ensi viikolla, se jännittää ja samoin mahdollinen radi- diagnoosi :unsure:

Mukavaa kesän alkua kaikille!

BlackCat ja poikanen 25+2
 
Viimeksi muokattu:
Jep, täällä tosiaan enää ensiviikko töitä ja sitten loma! Olen oikeestaan aika ylpeä, kun selvisin kunnialla ilman yhtään vauvasaikkua :D

Se äitiyspakkaus oli kyl ihana tänä vuonna! Olen kaikki pienet sieltä ottanut ja pessyt muiden joukkoon odottamaan :X3:

Alkaa oleen aika väsy jo. Nukkuminen vaikeaa, kun vähän väliä närästää tai suonta vetää. Jos ei muuta niin levottomat jalat häiritsee o_O

Nyt viimeiseen sunnuntaivuoroon! Kohta saa huilata!

-miu ja muru 33+3
 
ONNEA Mustikk4. Pakko oli tulla katsomaan että joko joko :love:
Ja kiva kuulla kuulumisia Tilulilu kans.
Meillä reilu 8kk jätkä täällä kovasti yrittää kontata. Unikoulu menossa..yösyötöt pois. 2yötä takana ja toinen oli ensimmäistä helmpompi. Ensyö toivonmukaan vielä helpompi (y)
Onnea myös kaikille muille tutuille ja tuntemattomille odottajille(y)
 
Heippa kaikille,
Ajattelin, että jos nyt vihdoin ja viimein rohkenisin kirjoittaa myös tänne odottajien puolelle. :) Jotenkin tämä kaikki on ollut niin uutta ja ihmeellistä ja toisinaan on vieläkin hirmuisen vaikea käsittää, että kyllä minä taidan raskaana olla!! :ROFLMAO::love: Plussan tein jo äitienpäivänä, silloin oli dpo 10 (3+0). Viiva oli haalea (tosin ihan ilman tihrustamista näkyvä kuitenkin) ja hirmuinen pelko iski heti, että viiva ei vahvistu tai katoaa kokonaan, kuten oli käynyt edellisessä kierrossa, joka päättyi kemialliseen. :( 5+ viikon alussa tuli ruskeaa vuotoa ja säikähdin jo, että menee kesken tai on kohdun ulkoinen. Ultrassa (5+2) näkyi kuitenkin sikiöpussi ja ruskuaisrinkula siellä missä pitääkin. Alkiota ei vielä oikein näkynyt.

8+2 kävin sitten jo alun perin sovitussa varhaisultrassa omalla hoitavalla lääkärillä ja siellä koin elämäni shokin, kun lääkäri totesi, että masussa köllöttelee raajoja vispaten kaksi vauvaa omissa pusseissaan ja molemmilla vahva syke ja vastasivat viikkoja 8+3. :love::love: Tämä shokki oli kuitenkin ihanin ikinä. :love: Olin jo päättänyt, että jos tulen joskus raskaaksi, on se ensimmäinen ja viimeinen kerta. Kuinka onnellista, että nyt saankin kaksi vauvaa yhdellä kertaa. Minulla nt-ultra vasta 21.7., mutta uskalsin tulla tänne nyt kirjoittelemaan, kun tilaamani doppler saapui eilen ja sain sykkeen kuulumaan toiselta puolelta. Juuri äsken kokeilin sitä uudelleen ja nyt tasainen, nopea jumputus löytyi molemmilta puolilta (tietenkään en varmaksi voi sanoa, kuulinko molemmat vauvat, mutta toivon kovasti niin).

Onhan tämä niin uskomatonta, että… :LOL::love::ROFLMAO::eek:;)

Oireista voisin sen verran sanoa, että olen voinut yllättävän hyvin. Etovaa oloa on tosin ollut melkein päivittäin jostain 6+ viikosta asti ja oikeastaan viime viikosta lähtien on ollut häiritsevän huono olo, erityisesti iltaisin. Oksentanut en ole (vielä ainakaan), mutta viime päivinä ei ole ollut kovin kaukana sekään. :sick: Lisäksi järkyttävä turvotus vatsassa ja ruokahaluttomuus (paino tippunut viitisen kiloa siitä, mitä se oli ennen plussaa), mutta toki minussa on mitä lähteä, joten ei haittaa (neuvolan täti oli samaa mieltä) :ninja::D. Kaikki lämpimät ruoat etoo, kylmät menee jotenkuten (jugurtit, marjat, hedelmät, leipä jne.)

Niin ja laskettu aika olisi siis 27.1.2018, mutta saahan nähdä miten käy tuplien kanssa…:love::love:

MamaBlue ja nallekarkit 10+0
 
Onnea tuhannesti tuplista :love::love: @MamaBlue

Mullakin oli viikolle 14 asti mahdotonta syödä lämmintä ruokaa... Ruisleipä, kreikkalainen jugurtti ja hedelmät oli ruokavaliota aika kauan :)
Toivottavasti sullakin pian alkaisi jo olot helpottamaan...

Täällä ollaankin sitte äitiysloman alkuun asti sairaslomalla :unsure:
Mullahan on ollut supisteluita jo melkein viimiset 10 viikkoa ja nyt muutama viikko sitten lääkäri totesi että vaikka kohdunkaulan tilanne on vielä hyvä ei kannata silti sitä nyt ärsyttää kun tilanne voi muuttua nopeastikin..
Radia ei ollut, vaan arvot oli tosi hyvät ja olen kyllä erittäin tyytyväinen siihen :)

Mitäs muille kuuluu?
Kovin on hiljaista täällä...

BlackCat ja poikanen 30+5
 
Tuplasti onnea @MamaBlue :love: Todella siistiä saada kaksi kerralla :D
Meidän heinäkuisten faceryhmässäkin oli yhdet tuplat, jotka reilu viikko sitten näkivät onnellisesti päivänvalon :X3:
Toi etova olo mullakin oli alussa, vaikka nyt uskallan väittääkin etten oksenna kertaakaan tämän raskauden aikana. Se alkuraskaus oli klementiinien sesonkia ja niitä tuli vedettyä kilokaupalla. Nyt maistuu nektariinit. Joten tuoreet hedelmät on ollut mun juttuni :rolleyes: ja suklaa.... Kaiken muodon suklaa :ROFLMAO:
Nyt ei sitten muuta kun odottelua odottelun perään. Olisin ittekin varmaan tarvinnut tuplat, kerta tän raskauden aikana on tullut tehtyä vaikka kuinka monta kirppislöytöä ym. Vaatteita olisi varmaan jo kahden edestä :rolleyes:

@BlackCat nauti nyt lomasta/saikusta. Eipä sitä sitten taas saakaan aikoihin rauhassa löhötä. Ihana kun saat viettää näin kauniin vuodenajan rennosti, eikä masukaan ole vielä tiellä (y)

Täällä odotetaan koska neiti haluaa ulos. Ei ole voinnin puolesta hätä, mutta olisihan se ihana hänet jo kohta tavata :barefoot:
Koti on valmis, ainakin melkein... Mieskin vissiin lopulta tajuaa että kohta ois lapsi meillä, soitti äsken ja sanoi että hänelle tuli mieleen, että meidänhän tarvii pakata se sairaalakassi!
Kun nyt oikeen mietin, niin se ihan oikeesti taisi olla eka sellainen, "meidän tarvii tehdä jotain tämän vauvan tulon eteen" kommentti mieheltä :LOL: Onneksi äidit ajattelevat näitä "mitä vauva tarvii" asioita paaaaljon aikasemmin ;)

Ei ainakaan vielä pelota tuleva. Toiveenahan mulla olisi, ettei kaikkia talon tarjoamia lääkkeitä tarvita. Mutta pitää katsoa kuinka kova paikka se sitten oikeesti on! Viimeksi kun kävin pari viikkoa sitten ultrassa tarkistuttamassa tarjonnan (oli onneksi kääntynyt), niin vauvan painoarvio oli jo 3,1kg, enteili ultraajan mukaan 3,8-3,9 laskettuna.

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille :)

T.Miu ja muru 38+4
 
Huomenta,
Ja kiitos @BlackCat ja @miu84 onnitteluista. Edelleenkin tämä tuntuu niin uskomattomalta - mutta uskottava se kuitenkin on. :love:

Teillä onkin raskaudet jo hurjan pitkällä :love:, Miulla jo kohta ihan loppumetreillä. Huh, jännitävää. ;) Mutta niin ihanaa, että kohta pääset tapaamaan pikkuisen. Toivottavasti kaikki menee hyvin loppuun saakka. (y)

Hedelmät ja marjat on kyllä ehdottomasti pelastaneet minut tällä hetkellä. Eilen yritin syödä lämmintä ruokaa (hyvin neutraalia perus sapuskaa - kanaa ja riisiä - josta yleensä kyllä tykkään), mutta muutaman haarukallisen jälkeen tuli stoppi. Ei vaan pysty. :sick: Söin sitten korvikkeeksi ison rasiallisen mansikoita jugurtin kera. Mansikat on kyllä ihania (vaikkakin kulutus huomioon ottaen tuhottoman kalliita), mutta yhden huonon puolen olen niissä kyllä havainnut. Mansikat poistaa nestettä ja ainakin mulle ne aiheuttaa sen, että pissalla pitää ravata tuplasti useammin, kuin normaalisti - ja se normaalikin on tässä tilassa USEIN. Käytännössä katsoen käyn siis mansikoita syötyäni pissalla 10 minuutin välein!!! :LOL::ROFLMAO::whistle::censored:o_O:p:D No mutta, jospa tämä jossain vaiheessa alkaisi helpottamaan.

Olen vähän huolissani proteiinin saannista. Tosiaan kala, kana ja liha on nyt melkein kokonaan jäänyt pois. Juustoa kyllä syön leivän päällä, jugurttia ja rahkaa jne menee ja juon maitoa ja syön pähkinöitä, mutta muuten on enemmän kasviksiin ja leipään painottunut tällä hetkellä ruokavalio. Joku käski laittamaan raejuustoa hedelmien ja marjojen sekaan - juu ei käynyt mulle alkuunkaan. :sick:

Onkos täällä muita enää lainkaan, vai joko kaikilla on omat pallerot sylissä? :)

MamaBlue ja nallekarkit 10+3
 
Ai niin ja piti vielä sanomani @BlackCat että tsemppiä sairauslomalle. Koitahan tosiaan nyt huilata ja nauttia vapaasta ja kesästä ja pitää huolta itsestäsi ja masuasukista. :love:

Mua itseäni jo vähän jännittää, että miten pitkälle selviydyn täällä töissä. Tosi monesta paikasta olen lukenut, että kaksosten odottajat jää yleensä sairauslomalle jo viimeistään vko 28-30, vaikka voisivat suht hyvinkin. Toki varmaan on niitäkin, jotka pärjää hyvin äippälomaan saakka, mutta omalla kohdallani olen jo alkanut stressaamaan sitä, miten järjestän työt ja kuka mun hommat tekee, jos joudun kovin aikaisin jäämään pois... vaikka ei kai se ehkä pitäisi minun päänvaiva edes olla... Näitä nyt vaan tulee mietittyä... :unsure:
 
Hei vaan, mä taidan täällä yksikseni kirjoitella! :ROFLMAO::LOL:

Mutta sen verran vaan ajattelin omaa tilannetta tulla päivittämään, että eilen oli nt-ultra ja se meni paremmin kuin hyvin. Masussa pötkötteli kaksi terhakkaa palleroa peput vastakkain ja potkivat toisiaan. :love::love: Molemmilla vahvat sykkeet ja nyt viimein varmistui, että molemmilla omat pussit ja istukat, eli kyseessä kaksosraskauksista se vähiten riskialttein. (y) Niskaturvotus toisella 0,9 ja toisella 1,1, eli sen suhteen ei pitäis olla mitään hätää. Kaikki rakenteet (raajat, silmät, aivot, nenäluut ja sun muut) oli paikoillaan. Veriseulan kävin ottamassa jo pari viikkoa sitten, mutta eilisen kätilön mukaan aika turhaan, koska kaksosraskauksissa noita veriseuloja ei oikein voi luotettavasti tulkita. En nyt aio kuitenkaan stressata asialla. Rakenneultrassa katsotaan sitten seuraavan kerran tilanne. Uskon kuitenkin, että kaikki hyvin. :)

Selvisi myös, että palleroiden koon perusteella olen jo 5 päivää pidemmällä ja laskettu aika aikaistui, eli on nyt 22.1.2018. (Oletinkin näin, koska tiesin ovulaation olleen aikaisin tässä plussakierrossa.)

Mikäs teillä muilla on tilanne? :rolleyes:

MamaBlue ja nallekarkit 13+5
 
Oi että, ihanaa että kummallakin pikkuisella kaikki on hyvin :love: @MamaBlue

Niin ja hyi, en mäkään laittaisi raejuustoa hedelmien ja marjojen sekaan :sick:
Mäkin alussa kun oksentelin, olin huolissani proteiinien saannista, mutta kun olo parani niin kyllä niitäkin sitten vauva on saanut vähintäänkin tarpeeksi :) Oon ihan lihan suurkuluttaja normaalisti nimittäin :whistle:
Ja älä sinä tuurauskuvioita mieti... Mullakin esimies ei tehnyt elettäkään mun tuurauksien eteen vaikka useasti puhelin hänelle supistuksista ja oloistani. Sitten kun jäinkin jo niin aikaisin sairaslomalle niin hän itse teki mun hommia minkä ehti :D Päätin jossain vaiheessa kevättä kun ensin itsekin asiasta stressasin, että ongelma ei ole minun ja jos esimies ei hoida omia töitään eli järjestä tuurauskuvioita niin enpä minä sille mitään mahda... Ja kuitenkin nyt se tärkeysjärjestys on vaan muututtava, ensin on vauva ja sun tapauksessa vauvat, sitten vasta muut :love:

Mitenkäs @miu84 onko tyttö jo masun ulkopuolella?

Itsellä supistelut on alkaneet olemaan jotenkin napakampia kuin ennen, nyt jo kivun kera tuolla alapäässä (sorry tais olla too much information :LOL:)
Sain neuvolasta lähetteen ja tod.näk. ensi viikolla meen äitiyspolille tarkistukseen kun maha on niin iso viikkoihin nähden... Näkeepä samalla onko supistelut tehneet jotain tuolla alhaalla...
Täällä kuitenkin henkisesti kaikki paremmin kuin hyvin, nautin mahasta, potkuista ja ajatuksesta että vihdoin, monien vuosien epävarmuuden jälkeen tämä onni meille suotiin :love:

BlackCat ja poikanen 33+3
 
Heippa vaan!
Ihanaa @MamaBlue että pienet voivat hyvin ja kaikki tarvittavat ultrassa löytyi! Toi on iso virstanpylväs (y)

@BlackCat miehän etin itselleni sijaisen ennen äippälomaa, kun ei esimies saanut aikaseksi :rolleyes:
Sulla alkaa oleen jo hyvät viikot kasassa, toivottavasti silti ei vielä kovin kypsät paikat ole, vielä siellä masussa olisi hyvä pysyä.

Meillä suuri päivä koitti lopulta!
Käynnistyi viimetingassa itekseen 25.7 RV41+5, oli jo aika seuraavalle päivälle, olen tyytyväinen että meni luonnostaan (y)
Synnytys oli hyvin pitkälle toiveideni mukainen kokemus! Supistukset alkoi mietona puolelta öin. Viiden aikaan keittelin miehelle kahvit ja soitin siskon kuskiksi. Sillon oli 7min välein supistukset. Meiltä kuiten matkaa tunti, niin en halunnut jäädä pelaan sekunttipeliä.

Sairaalassa käyrillä ensiksi ja supistuksien voimakkuudesta päättivät ottaa heti saliin.
Olin 3cm auki ja kaula hävinnyt. Eli ihan hyvään aikaan tultiin.
Sain koittaa ammetta (ihan jees) ja tensiä (ei kiva), kunnes löysin oman komboni. Kohdnunkaulan puudute ja ilokaasu jumppapallolla keikkuen :D

Sillä mentiin melkein loppuun asti. Kuiten vielä kätilö halusi laittaa pudendaalipuudutteen.
Jostain syystä supistukset eivät olleet tarpeeksi voimakkaita ja pieneksi harmikseni sain kuitenkin sen kanyylin jotta saatiin oksitoniinilla voimistettua suppareita. Klo:14:17, 52min ponnistelun päälle saatiin tyttö ulos :X3:
Itse synnytys oli hyvä kokemus ja isä oli upea apu touhussa!

Perjantaina saatiin lupa kotiutua ja tässä sitä nyt ihmetellään pientä ihmisen alkua :love::geek: Olen tosi onnellinen!
 

Yhteistyössä