3-kymppiset esikoisen saaneet

Mäkin sain siirrettyä kuvia koneelle, nyt jos malttaisin oottaa vielä ennen tilausta että räpsään tytöstä 3kk potretin :eek: 3kk! Ja jos vielä ristiäiskuvia löytyis joltain mitä en oo nähny. Harmittaa kun miehen veli oli kummina niin ei pystynyt ottamaan kuvia ja sitten muodollisuuksien jälkeen kahvit ja sitten tyttö söi ja nukahti sängylle niin jäi kuvat muutenkin vähälle. Mutta on niitä nyt onneksi jokunen :X3:. Olisin meistä tahtonut perhekuvan, mutta ehkä senkin ehtii vielä ottaa.
Parveke onkin varmasti mukavan suojaisa vaikka olis pakkasta enemmänkin.
Nyt viikko rotasta ja kakkaa tulee kunnon töräyksiä yhen sijasta 5 :poop: ja haisee tosi oudolle. Mutta niinhän se vissiin oli että nyt sitä virusta on eniten kakassa ja vähenemään päin.
Meillä tyttö on alkanu hyytymään jo 9 aikaan, enneb 10-11. Valitettavasti aamusin hän virkeästi kiljahtelee ja hymyilee jo 7 entisen 9 sijaan :ROFLMAO:. No mutta hyvä näin. Tullut itellekin lisää tunteja päivään ja ehtii sitä ottaa yhessä sohvalla aamupäikkärit.
Maistuuko teidän pienille jo omat nyrkit? Meillä on muutaman viikon käyny mahoton massutus kun nyrkit on kokoajan suussa. Tutti lentää kaaressa pois ku oma käsi on parempi. Nukkumaan mennessä tutti kyllä kelpaa sitten lopulta. Yöllä herään välillä kun toinen unissaankin maiskuttelee sormiaan, silloin tosin tiiän että tunnin sisällä hää herää syömää..
 
Ihanaa kun muutkin vielä tilailee paperikuvia, enkä vaan minä :D on niissä vaan oma tunnelmansa.

Meillä on nyrkit löytäneet tiensä suuhun, kauheaa maiskuttelua. Ja nyrkit on kokoajan tahmeat ja poimut täynnä nöyhtää :LOL: Meidän poju ei oikein tuttia oo kunnolla kelpuuttanutkaan, joskus puoliunessa yöllä hetkeksi. Ja kun on vähän imuotteen kanssa taisteltu niin ei oo sitä tuttia ihan kauheasti tuputettukaan.

Meillä kans annettiin viime viikolla rota ja vähän eri hajuista kakkas tulee, määrät on kyllä olleet samoja. Onneks ei sen suurempia oireita tullut.

Meillä on nyt tulevana lauantaina ristiäiset. Sain mun serkun valokuvaamaan, on siis ihan ammattilainen ja maksetaan hälle siitä hyvästä. Saadaan muut keskittyä juhliin ja ehkä kerrankin kelvolliset kuvat ;)

Oltiin nyt vauvan kanssa eka yö kaksin kun mies on työmatkalla, ihmeen hyvin on mennyt kun ruoka oli valmiina niin että vaan lämmitettiin.. pärjäiltiin sylikissan kanssa varsin hyvin.
 
Nyt on päästy "Pohjois-Koreasta". Kiitos länsimaisen lääketieteen, ihanan miehen ja hyvin nukkuneen lapsen. :D Päädyin sitten ottamaan unta purkista parina yönä peräkkäin ja sain nukuttua erinomaisesti. Sattumalta myös lapsi päätyi nukkumaan 7h putkeen. Mies oli valmistautunut heräämään, mutta lapsipa nukkui yön läpi aamuun. Valtava helpotus kun uni tuli. Viime yönä nukuin luonnollisesti ja sain jatkettua unta parin syötön jälkeenkin. Tämä ilahdutti kovasti. Toisilla kun kroonistuu aika voimakkaastikin tuo unettomuus.

Jännä kyllä tuo, että välillä voi tulla jopa 7h yö ja sitten taas toisinaan syödään 3h välein. Niin, oikeastaan siinä on se yhden syötön ero.

Nyrkkejä täälläkin syötäisiin, mutta pidetään vielä aika paljon tumppuja käsissä kun lapsi on niin kova huitomaan ja kasvot olisi muuten naarmuilla. Kynnet leikataan kerran viikossa kun ne kasvaa niin nopeaa. Motoriikan näkökulmasta ei varmaan niin hyvä ole tumppuja pitää. Neuvolassa kehottivat vielä pitämään just ton raapimisen takia. Kohta tulee kuitenkin 2kk täyteen. Hmm...
 
Joo kynnet kasvaa kyllä ihan hirveää vauhtia täälläkin! Välillä tekis omien tissien puolesta mieli pistää tumput vauvalle, mutta en oo sitten enää tullut laittaneeks.

Joskus oon myös pohtinut että olis kätevää, jos kädet sais syöttämisen ajaks irrotettua :p välistä vauva nipistelee nänniä toisella kädellä ja raapii rintakehää toisella. Imetyskoru onneks auttaa tuohon yläkäteen, mutta mikäs alakäteen auttais? Ja välistä vauva hermoaa, kun laittaa nyrkin nännin päälle ja imee sitä, kas kummaa kun ei maitoa tuu :ROFLMAO:

Ja onpa kiva kuulla, että sait nukuttua jenifer! Muutama yö tekee jo ololle ihmeitä, ja katkasee kierrettä. Mä joskus opiskeluaikojen alussa kärvistelin useamman kuukauden unettomuuden kanssa ja sitä sitten hoidettiinkin monta kuukautta ennen kuin alkoi helpottaa, sitä en kyllä toivo kellekään!

Vissiin ollaan vielä vanhempaa ikäpolvea paperikuvinemme:D
 
Täällä myös nyrkit suussa ja kynnet kasvaa nopeasti (teräviksi) :)

Leluista tuli mieleen, kun ostin pehmokuutioita, että oletteko muut vielä hankkineet mitään? Meillä on jokunen pehmolelu, muutama helistin, vauvakirjoja jne. Kaikkea kohtuullinen määrä, kun niin pienestä vauvasta vielä kyse mutta kovasti alkaa jo jutut kiinnostaa ja ottaapa poika jo kiinnikin kädellään :)

Hienoa Jenifer, että sait nukuttua!
Hyviä ristiäisiä Musicro.
Nipsunen, tosiaan hurjaa, että se 3 kk lähestyy! Meillä on nyt varattu jumppa 3 kk päiväksi :)

Täällä ähistään nykyään väsymystä iltaisin. Pieni taistelee unta vastaan mutta rauhoittuu viimenään kapaloon. Harvinaista, että olen hereillä vielä tähän aikaan, noh kohta nukkumaan, niin jaksan herätä.
 
Huippua jenifer että uni tuli :). Ja mahti unet teillä nukuttu!
Ei olis tumput huonot täälläkään! Vaikka kuinka yrittää pitää kynnet lyhyinä niin kyllä neiti noita narmuja saa aikaseks. Ei meillä kyllä kestäny käsissä irtonaiset tumpukat, vaan oli niitä bodeja missä ne oli valmiina. Tissit on kyllä nyt saanut viimeaikoina vaan hellää taputtelua viirujen sijaan :LOL:. Välillä naurattaa kun toinen tyytyväisenä hymisee ja taputtelee tai roikkuu siveyspoliisina paidanreunaa alas vetäen. Oon haaveillu imetyskorusta jonka vois sit antaa tytölle ekaksi kaulakoruksi myöhemmin. Niitä on niin kauniita.
Meillä on leluina muutama muusiikkia päästävä soitin joiden valoja katsellaan ja pehmokirjoja. Kirjojen rapinasivuja hän jo innokkaasti yrittää hipelöidä. Leikkimattokin on saatu mutta siinä ei oo vielä viihdytty ku pieniä hetkiä.
Poppie, iltaähinät kuulostaa tutulle. Meillä yleensä rauhoittuu unipussissa omaan sänkyyn.
 
Meilläkään ei vielä viihdytä leikkimatolla, kuin pieniä hetkiä. Poika hymyilee nykyään usein, on oikein hymypoika. Iltaähinät tosin jatkuu.

Täällä on alettu heräilemään sen klo 8-9 sijaan klo 7. Toivottavasti ei kauheasti aikaistu. Maitoa menee koko ajan isompia määriä; katsotaanpa sitten ensi kuussa paljonko on tullut painoa (melkein saa kädet treeniä kantelusta/nostelusta).

Nyt on tullut kiva tapa ja rytmi siitä parvekkeella nukuttamisesta.
Pitkät päikkärit nukutaan siellä raikkaassa ilmassa ja sitten on mulla aikaa siivoilla jne, mitä nyt tuleekaan mieleen.

Ollaan nyt kotiuduttu uuteen asuntoon, muutto vihdoin ohi, ja pojan huoneesta tuli tosi kiva, vaikka itse sanonkin. Kiva siellä sitten nukkua ja viettää aikaa vähän isompana.

Täällä odotellaan jo innolla kiinteiden maistelua, vaikka siihen yli kuukausi meneekin... Ajattelin aloitella perunalla ja porkkanalla, varmaankin.

Mukavaa v-loppua!
 
Meillä oli eilen ristiäiset, ja pojasta tuli Viljo Sulo Eevert. Viljo tuli siihen vähän ekstrana, kun mun isä rupes käyttämään sitä nimeä heti vauvan synnyttyä ja sitten mekin siihen tykästyttiin.

Leluja meillä on jonkun verran, lähinnä mitä on lahjaksi saatu. Leikkimatto on lainassa, sillä jonkin verran pötköttelee, ei kovin kauaa jaksa olla kerrallaan.

Meillä poika ei jostain syystä nuku parvekkeella, vaunulenkillä kyllä nukkuu hyvin, ja jatkaa usein unia eteisessä, mutta parvekkeelle jos vie, niin herää melkein heti. Ota siitä sitten selvää.

Tänään käydään mun työpaikalla viemässä ristiäisistä yli jäänyt kakku ja näyttämässä poikaa viikonlopun ahertajille.
 
Musicro: Aivan ihana nimi! <3 Meilläkin on aikas perinteinen nimi.

Poppie, kylläpä aika menee nopeaa kun jo kiinteissä. Siitä ne unetkin sitten pitenee. Näin olen ainakin kuullut. :)

Nipsunen: Kuulostaa tutulle tuo paidanreunan alasvetäminen. ;)

Vaunuissa nukkumisesta: Meillä nukutaan vaunuissa, jos ne liikkuu - sisällä/ulkona. :D Sisällä nukkuu pidempäänkin vaunuissa, mutta ulkona ei.
 
Meillä on nimi, joka on vähän aina "suosittu"; vanha mutta nykyäänkin kovin käytetty. Toinen nimi on harvinaisempi.

Täällä menee edelleen iso osa 56 cm vaatteista, vain osa jäänyt pieneksi. Osa 62 cm sopivia, osa isoja. Aluksi tuntui, että vaatteita on liikaa (kun ei täällä tule juurikaan pukli/pissa/kakkapyykkiäkään) mutta kun ne sopii niin pitkään, niin nyt määrä tuntuu sopivalta tai jopa vähän pieneltä. Tänään ostin muutamat Cirafin housut ja bodyn sekä Hillan bodyn. Nuo Cirafit on minusta ihan kivoja ja edullisia, vaikka pääosin käytetäänkin muun merkkisiä (sekalaisia) vaatteita.

Kyllä vauvat on kovin yksilöllisiä; toiset nukkuu ulkona ja toiset ei jne. :)

3 kk ikä lähestyy hui :eek:
 
Musicro aivan ihana nimi :love:.
Täälläkin jo vähän ootellaan että päästään maistelemaan uusia makuja. Nyrkit on jo niiiin nähty ja syöty :ROFLMAO:. Meil on tytölle muodostunu yks lempikirja jota jaksaa katella pitkään ja hihkua kuville ja vähän sitä on kiva maistaakin. Edelleen täällä illat väsykitinää. Neiti herää vaunuista 16-17 ja sit ei enää nukuta ennen yöunia...mut en valita kun muut unet nukutaan niin hyvin. Meillä myös pientä vierastamista havaittu ku 3kk kolkuttelee. Se ois ens viikolla sit ekat piikitkin neuvolassa :confused:.
 
Johan taas viikko on vierähtänyt. Eipä meidän arkeen oo kyllä mitään erityistä tullut tällä viikolla. Viljo kasvaa varmaankin oikein hyvin, edellinen neuvola oli 3 vkoa sitten ja vielä kuukausi seuraavaan. Mä jo harkitsin että kävisin yhdessä avoneuvolassa ihan uteliaisuuttani punnitsemassa pojun. Kyllä hän ainakin sylissä tuntuu tuhdimmalta koko ajan.

Kiva, kun hän ottaa koko ajan enemmän kontaktia, hymyilee aika paljon ja jokeltelee vähän. Osaa kyllä myös jo vaatia huomionsa :p että ei puolella silmällä hänen kanssa voi seurustella.

Mahavaivat on onneks helpottaneet aika paljon! Ilmavaivaa on jonkin verran joo, maitoa tulee yhä aika vuolaasti. Mutta ei kuitenkin joka pierua enää itkeskele, vaan paukuttelee aika vaivatta :LOL:

Meillä alkaa 56 vaatteet jäädä pieniksi :cry: ja vaipoissakin piti ottaa jo koko 3 käyttöön. Niin se mun vauva vaan kasvaa, kauhean haikeeta! Pakkasin tänään sivuun pienet vaatteet, ja näytti niin pieniltä ne koon 50 vaatteet jotka oli kuitenkin alkuun liian isot :ROFLMAO: Ja mä olin jo ihan tippa linssissä siitäkin että kohta tuo täysimetys loppuu, vaikka lapsi on vasta 2kk.

Ens viikkoon mahtuukin monet kivat kaveritreffit(y) ei kun hyviä alkavia viikkoja muillekin!
 
Hurjaa vauhtia joo rullaa nää päivät!
Onpa teillä musicro pitkä väli seuraavaan neuvolaan. o_O Meillä on 4 viikon välein. Eli 3 viikkoa edellisesta 2kk ja nyt torstaina 3kk. Minäkin varmaan mielenkiinnosta kävisin punnitsees. Ei oo kyllä enää tullu stressattuu painosta ku semmonen possupullero toi tyttö on. :barefoot:
Minäki välillä herkistyn ku on ollaan jo niiin isoa tyttöä jokelteluineen ja pystyyn pitää väkisin pönkätä. Ei enää saa kanniskella ku vauvaa, paitsi kun on väsy.
Kaveritreffit kuulostaa kivalta! Me mennään varmaan vihdoin kurkkaa ekavauvakerho perjantaina jos ei oo kauhiat rokotuksen jälkimainingit. Ei olla maltettu perjantaisin lähtee mihinkään kun isi-ihminen on ollu vapailla. :rolleyes:
 
On kyllä pitkä neuvolaväli, meillä on myös kuukauden välein (tulevana keskiviikkona seuraava aika).

On se tosi haikeaa, miten nää kasvaa, vaikka innolla sitä kehitystä seuraakin.

Just kun kehuin niitä Cirafin vaatteita, niin uudet housut hajosi muutaman tunnin käytön jälkeen. Mitkään muut vaatteet ei ole menneet miksikään. Ajattelin myydä pojan vaatteet sitten joskus kirpputorilla, kun ovat kuin uusia. Ostin nyt H&M:sta vähän uusia 62 cm vaatteita, kun siellä on ihan hyvä hinta-laatusuhde. Eilen käytiin kirpparilla ja ei löytynyt ihme kyllä mitään, paitsi itselle kerrankin (tai no, yksi lippis pojalle).

Poika on ruvennut vähän kitisemään ja meinaa huutaa muiden, kuin mun sylissä... Nyt taas nukkuu tyytyväisenä parvekkeella...

Hyvää alkavaa viikkoa minultakin!
 
Joo, meillä jättivät 2kk neuvolan välistä, kun 6 vkon neuvolassa oli kaikki niin hyvin. Jos olis ollut niukkaa kasvua tms niin sit olis tullut 2kk neuvola. Säästöä säästöä näköjään.. Ei muakaan kasvu stressaa, mutta uteliaisuus piinaa enemmänkin.

Meillä on muuten kanssa tuo, että vauva-asennossa ei kelpaa herraa kanniskella paitsi väsyneenä. Mitä pystympi, sen parempi hänen mielestään. Onneks viihtyy nykyään kantoliinassa.

Mä oon tykännyt Lindexin lastenvaatteista, tykkään niiden kuoseista ja oon ollu hinta-laatusuhteeseen myös tyytyväinen. Ja sopivat malliltaan meidän vauvalle. Mä laitan vielä suosikkivaatteet säilöön, kun toivotaan jossain vaiheessa sisarusta, ja ne mitkä jäi vähälle käytölle taidan vaan kiikuttaa johonkin uff:n laatikkoon. Oon saamaton myymään itse kirppiksellä mitään.
 
Mä tein taas viime kirppiskäynnillä löytöjä. Nyt oli lähinnä just Lindexin vaatteita. Kirppis ei oo mikää valtava mut välillä sattuu helmipöytiä nii löytyy monta vaatetta samasta. Tarkoitus olis itekin myydä tavaraa pois. Äiti ja anoppi kärräävät tavaraa aina mulle myytäväks ni olis taas useammaksi viikoksi. Kohta on enemmän aikaa tuommosiin kun mies jää pariksi kuukaudeksi opintovapaalle. Olis meillä tuolla kaupungin toisella laidalla pari kirppistä lisää mut ovat ahtaita ja tunkkasia ja itänaapurimme käyvät bussilasteittain siellä. Minun suosima kirppis on suht uusi, avara ja valoisa. Mahtuu vaunuillakin hyllyjen välissä menemään.
Otin tänään jo 3kk kuvan tytöstä. Nyt kun katto vierekkäin 1kk kuvan kanssa niin melko pulleroinen meillä :ROFLMAO:.
 
Olipa ikävä neuvolakäynti, tuntuu, ettei oikein mikään ole kuten pitää :(
Ensinnäkin poika on kasvanut huonosti (paino: 5425 g ja pituus 60 cm) ja tämän vuoksi on uusintakäynti alle parin viikon päästä. Toisekseen kielijänne pitää nyt mennä katkaisemaan hammashoitolaan (ärsyttää, ettei kireälle kielijänteelle tehty mitään jo synnärillä, koska saattoi olla syynä siihen, ettei imetys onnistunut ja siitä kuitenkin puhuttiin), kolmanneksi pojalla on (ehkä) ylijänteyttä ylä- ja alaraajoissa (pitää mennä fysioterapeutille); tosin tutkivat kun poika huusi pää punaisena ja jäykkänä itkusta, neljänneksi nyt pitää nukuttaa muuten kuin selällään, koska pää alkanut muovautua (kyllä tunnen itseni huonoksi äidiksi, kun en ollut tarpeeksi asiaa varonut - poika siis nukkunut "liikaa" selällään).

Jäi todella huono mieli tuosta käynnistä ja poika inhosi kaikkia tutkimuksia tänään yli kaiken, eikä rauhoittunut oikein millään. Kovasti huolettaa, on huono äiti-fiilis ja google on laulanut :cry: Sitä oli jotenkin aina niin iloinen, kun kaikki oli hyvin ja nyt sitten monta asiaa vähän pielessä. Harmittaa tosiaan sekin, että sen imetyksen epäonnistumisen olisi voinut välttää ja jooh, vähän "kaikki" harmittaa...

Lisäksi saatiin nyt sitten rokotteita ja jos itkuisuus jatkuu, jätetään se äiti-vauvajumppakin väliin. Annettiin parasetamolia varmuudeksi. Velliä pitää alkaa syöttämään jo ennen 4 kk ikää, kun korviketta menee niin iso määrä (että ei pitäisi syömisestäkään olla kiinni se, ettei poika kasva riittävästi).

No onneksi ei nyt ainakaan vielä todettu mitään vakavampaa. Tuli nyt omaa napaa kunnolla (n)
 
Voi Poppie. :( Onpa ollu kurja käynti. Uskon että on paskamutsi-olo, mutta sitä et varmasti oo! Kielijänne ois varmaan pitäny kyllä joko synnäriväen tai neuvolan huomata aiemmin. Miten toi ylijänteys ilmenee? Ja kallon painauma aika yleistä käsittääkseni kun selällään nukkuu:barefoot:. Meiän neidilläki kalju takaraivo nii lueskelin aiheesta. Ja kyllä se paino siitä varmasti lähtee hyvin nouseen. (y)Jos poika on eloonsa tyytyväinen niin teillä varmasti kaikki hyvin. Huomenna parempi päivä!
Miulla on ollu tänää kakka-äiti olo ku tyttö on vaan huutanu enkä oo saannu rauhoitettua unille päivällä, eikö mikää tunnu olevan hyvin.
Huomenna meillä neuvola...
Mitä mieltä uudesta äippäpakkauksesta? Ite tykkään kuoseista. Voisin kaikki paitsi lakanat ja ehkä toppahaalrin vaihtaa..
 
Kiitos mukavista sanoista Nipsunen, se jäntevyys on ilmeisesti jotain jäykkyyttä/kireyttä raajoissa, mitä en kyllä itse huomaa ollenkaan (paitsi itkiessä poika on jäykempi tietysti). Se kielijänne huomattiin jo synnärillä mutta sille ei tehty mitään ja myöhemmin sitten luin, että voi vaikeuttaa imetystä tai jopa ns. estää sen.
Harmi, että teillä itkupäivä, toivottavasti huomenna parempi! Tuo kyllä niin harmillista aina, jos vauva ei rauhoitu millään. Tsemppiä neuvolaan.

Tykkäsin uudesta äitiyspakkauksesta kovasti. Pitikin siitä kirjoitella. Mun mielestä makuupussi oli niin ihana, että ostin sellaisen netistä (Familon my niitä erän). Kuosit oli tosi kivoja tosiaan ja värimaailma kiva.
 
Lisäys: meilläkin meni itkuksi ja syykin selvisi: pojalla lämpöä, vaikka oli saanut lääkettä. Nyt lämpö laski ja poika nukahti vihdoin uuden lääkeannoksen saatuaan. Lämpöily/kuumeilu tuli haittana niistä rokotteista. Huh mikä päivä, oikein äitiyden iloa ja itkua - kyllä vaan tuntuu niin kauhealta, kun oma pieni on kipeä ja huutaa vaan.
Suosiolla jätetään jumppa väliin, ei kyllä mennä sinne yhtään kipeänä.

Neuvona muillekin, että ostakaa valmiiksi ja varuiksi lääkettä kaappiin :)
 
Onpa poppie teillä ollut kurja neuvolakäynti! Ja jännä tosiaan, ettei kielijänteelle tehty synnärillä tai aiemmin vielä mitään. Eiköhän se painokin siitä taas nousuun lähde kunnolla!

Meillähän katkaistiin kielijänteen kalvo heti silloin lastenlääkärin tarkastuksessa. Vähän ovat edelleen katsoneet että kieli jää vähän 'herttamaiseksi', mutta kun syö hyvin, paino nousee ja saa kieltä ulos suusta, niin ei oo tarvetta leikata enempää.

Nuo 3kk rokotteet aika usein vissiin nostaa lämpöä ja tekee muutenkin vähän itkuisuutta. Onhan siinä toki pieniin reisiin isot rokotteet.Mulle neuvolanterkka sano jo viime käynnillä, että hankkii etukäteen jo vauvalle särkylääkkeen sitten kotiin.

2017 äitiyspakkaus on ihana! Ai että, olispa saanut sen :D Vaikka en mä valita tuosta 2016 pakkauksestakaan. Mutta tuossa uudessa oli mun mielestä ihanat värit! Ja hyvä, ettei niitä haalarimallisia potkuhousuja oo kun yhdet, meillä niitä ei käytetä ollenkaan. Ja se collegehaalari oli tosi kiva! Lakanan kuosi tosiaan 2016 pakkauksessa kivempi. Ja mun mielestä oli pitkästä aikaa pakkaus joka ei oo mitenkään tyttö/poikamainen vaan sopii hyvin kummalle vain.

Meidän pikkupojulla on nyt muutamana päivänä ollut taas enempi mahavaivaa. Ollut vähän kitiseväinen, ja meinaa päiväunet keskeytyä. Nyt parhaillaan nukkuu mahallaan mun reisien päällä pieni reppana. Vissiin mulla maito edelleen suihkuaa että hän siinä nielee ilmaa, vaikka oon kaikkia keinoja kokeillut miten vois vähentää suihkuamista ja miten vauvan olisi hyvä syödä ettei nielis ilmaa.
 
Meillä piikit isketty reisiin ja neiti huus pää punasena niin et hengityski meinas unohtua :cautious:. Meni onneks ohi nopeesti ja nukahti syliin. On nukkunu huomattavasti enemmän ja hereillä kitisyttänyt mutta ei ainakaan vielä lämpöä. Lääke kyllä valmiina jos siltä näyttää et tarvii.
Meillä 3kk mitat oli 60,5cm ja 6060g. Kehotettiin oleskeleen enemmän mahalleen ku nytkin kun terkka sen mahalleen laitto, tyttö otti kiinni suojapapereista ja kierähti selälleen rullaten ittensä piiloon.:ROFLMAO: Hää ei tykkää.
Toivottavasti Poppie on ollu tänään parempi päivä.
 
Musta Musicro kans onnistuttu tekeen nyt huomattavasti molemmille sukupuolille sopivat värivalinnat! Toivottavasti teillä ei masu nyt joka päivä käy vaivaan. Missä iässä vauva oppii sitä suihkuamista hallitseen? Vai pääseekö siitä" vaivasta" eroon?(n)
 
Poppie: Olipas harmillinen neuvolakäynti. Joskus tuntuu, että yhteen päivään kasautuu kaikenlaista.
Eiköhän se paino sieltä taas nouse. Meilläkin painokehitys 2kk neuvolassa vähän maltillisempaa kuin aiemmin. Saas nähdä, miten sitten 3kk neuvolassa.

Jo valmiiksi jännittää 3kk neuvolan rokotteet... Mites jos lapsillenne on tullut lämpöilyä niin miten kauan sitä on kestänyt ja miten yöt ovat menneet?

Lämpöilystä puheen ollen, mitä mittaria käytätte? Äitiyspakkauksessa tullut mittari näyttää ainakin meillä ihan mitä sattuu. Testasin sitä itse ja näytti 35 eli liian alhaista lämpötilaa. Korvakuumemittaria on kokeiltu, mutta jotenkin en ole varma näyttääkö se vauvalla oikeita lukemia (kun on niin pienet korvakäytävät). Kätevä toki muuten.

Kallonpainaumista... Jäin miettimään, että eikö selällään nukkumista suositella erityisesti. Meillä vauva nukkuu selällään, mutta kääntää usein päätä toiseen suuntaan. Ei olla kuitenkaan juurikaan kyljelle laitettu.

Meillä on päiviin ja öihin tullut selkeämmin rytmiä. Yössä jo yksi pidempi unijakso n. 5h ja sitten vielä pari tuntia sen päälle. :) Päivisin on ruvennut nukkumaan myös vaunuissa. Aluksi ei viihtynyt vaunuissa, jos ne eivät liikkuneet. Ollaan myös pidennetty vaunulenkkejä, joten silläkin voi olla oma osansa. Ehkä pääsee jotenkin syvempään uneen siinä pidemmän vaunulenkin aikana.
Iltaitkuisuutta on alkanut olla selkesti enemmän. Aamulla ja päivällä on tyytyväisempi jostain syystä.

Osittaisimetyksellä mennään edelleen, vaikka oma maidontuotanto on valitettavasti vähentynyt selkeästi. Täytyisi koettaa sitä tehostaa. Välillä turhauttaa, kun tutut, erityisesti vanhemmat naiset sanoo, että maito riittää kun vaan imetät. Just. Sitten tutut tarinat riittävästä nesteiden saannista. Siihen kun totean, että koitin juoda nesteitä kolme litraa päivässä (oikein mittasin) ja ei päästy täysimetykseen. Toisinaan olen kokenut turhautumista siitä, että erityisesti ne neuvovat, joilla oma maidontuotanto on heti ollut runsasta. Varmaan tulee itsekin syyllistyttyä joissain muissa asioissa siihen, että kun joku asia on itselle helppoa niin ei osaa ajatella, että se ei ole sitä jollekin toiselle.

Uusi äitiyspakkaus on ihana. Kivoja värejä ja kuoseja. Tykkään myös siitä pehmolelusta. Se edellisen pakkauksen pehmolelu näyttää mun mielestä lähinnä yliajetulta jänikseltä. :D Yhtä kaikki tosi mahtava juttu, kun äitiyspakkauksia on mahdollista saada ja niihin selkeästi panostetaan.
 

Yhteistyössä