3-kymppiset toista lasta yrittävät

Päätin perustaa tämän ryhmän, koska vastaavaa kolmekymppisten ryhmää en löytänyt.

Toinen lapsi on siis yritteillä. Tänään 10.12.16 alkoi ensimmäiset oikeat menkat e-pillerien lopetuksen jälkeisen tyhjennysvuodon jälkeen, eli tänään on ilmeisesti kp1, yk1 (n)Eikö se lasketakin näin, että yk1 alkaa vasta ekojen oikeiden menkkojen alettua, eikä heti kun tyhjennysvuoto tulee??? :)Vikan e-pillerin söin 8.11.16.

Ennestään mulla ja miehelläni on 2v3kk lapsi:love: Ikää löytyy 37v.

Liittykää mukaan ryhmään muut toista lasta yrittävät kolmekymppiset(y):p


lataa.jpg
 
Moi! Olen 34v nainen johon on iskenyt syksyllä hirvee vauvakuume. Meillä on ennestään 8v lapsi. Ongelmana on ehkä parikin asiaa:
-Mies ei halua toista lasta enää (ikää jo 41v)
- Mulla ylioainoa 35kg...:(

Aloin puhumaan miehelleni toisesta lapsesta joulukuun alussa varovaisesti... En ollu uskaltanu aikasemmin sanoo mitää, ku tiesin et hän ei halua. Hän totesi tähän mun ehdotukseen joulukuun alussa et " vai niin" tai " en ala siihe hommaan enää".
Olen jättänyt nuvaring- renkaan pois jo lokakuussa, kuvse vei halut tyystin. Nyt ollaan kondomia käytetty. Mulla olis ollu ovulaatio ny jouluna 23-24.12 mut mies haki kortsun... :(
Oon puhunu sille viikottain ja sanonut et tää kuume vain pahenee..

Toki onhan mun ylikiloilla toki riskinsä. Kyl mä sen uskon tauan. Viime raskaudessa 8v sitte painoin synnäriltä lähtiessä 2kg vähemmän kuin raskausen alussa! Eli ts. Laihduin raskaus aikana n. 7kg... Uskomatonta mutta totta. Sillon olin odotuksen alussa kylläkin 18kg kevyempi kuin ny.

Mä luulen et tää vauva jää haaveiluksi.. Toki tää vauvakuume ei n saanut mussa aikaan kummallisia muotoja! Esim oon aina ollu huono muuttaan ruokailutottumuksiani..sen takia oonkin näin paljon ylipainoinen. Muttavauvakuumeiöu on saanut mut kokkaamaan itelle salaatteja ja juomaan vettä reilusti, että saisin aneenvaihdunnan liikkeelle.
Sanon vielä sen, et ekalapsi ei ollu suunniteltu. Tulin raskaaksi yhdestä kerrasta ilman kondomia! Ja mulla oli vielä menkat sillon yhdynnän aikana nii ajattelimma et ny ei ainakaa tuu raskaaksi..toisin kävi. Joten tää vauvaluume on uus sana mun miehelle ja mulle..
 
Moi! Olen 34v nainen johon on iskenyt syksyllä hirvee vauvakuume. Meillä on ennestään 8v lapsi. Ongelmana on ehkä parikin asiaa:
-Mies ei halua toista lasta enää (ikää jo 41v)
- Mulla ylioainoa 35kg...:(

Aloin puhumaan miehelleni toisesta lapsesta joulukuun alussa varovaisesti... En ollu uskaltanu aikasemmin sanoo mitää, ku tiesin et hän ei halua. Hän totesi tähän mun ehdotukseen joulukuun alussa et " vai niin" tai " en ala siihe hommaan enää".
Olen jättänyt nuvaring- renkaan pois jo lokakuussa, kuvse vei halut tyystin. Nyt ollaan kondomia käytetty. Mulla olis ollu ovulaatio ny jouluna 23-24.12 mut mies haki kortsun... :(
Oon puhunu sille viikottain ja sanonut et tää kuume vain pahenee..

Toki onhan mun ylikiloilla toki riskinsä. Kyl mä sen uskon tauan. Viime raskaudessa 8v sitte painoin synnäriltä lähtiessä 2kg vähemmän kuin raskausen alussa! Eli ts. Laihduin raskaus aikana n. 7kg... Uskomatonta mutta totta. Sillon olin odotuksen alussa kylläkin 18kg kevyempi kuin ny.

Mä luulen et tää vauva jää haaveiluksi.. Toki tää vauvakuume ei n saanut mussa aikaan kummallisia muotoja! Esim oon aina ollu huono muuttaan ruokailutottumuksiani..sen takia oonkin näin paljon ylipainoinen. Muttavauvakuumeiöu on saanut mut kokkaamaan itelle salaatteja ja juomaan vettä reilusti, että saisin aneenvaihdunnan liikkeelle.
Sanon vielä sen, et ekalapsi ei ollu suunniteltu. Tulin raskaaksi yhdestä kerrasta ilman kondomia! Ja mulla oli vielä menkat sillon yhdynnän aikana nii ajattelimma et ny ei ainakaa tuu raskaaksi..toisin kävi. Joten tää vauvaluume on uus sana mun miehelle ja mulle..
Anteeks kirjoitus virheet. Innoissani kirjoitin :D
 
Heippa Hemuliz! :) Mukava, että tulit tähän ryhmään. Toivottavasti sun mies innostuisikin vielä uudesta vauvasta(y) Eihän sitä koskaan tiedä.

Aika jännä, kun mullakin oli erinäisten merkkien mukaan ovulaatio ilmeisesti 23.12.16. Tein ovulaatiotestejä ja sitten 23.12 tuli pientä vuotoa siten, että paperissa näkyi pyyhittäessä verta. Veri loppui samantien. Jospa olisi ollut ovulaatiovuotoa:rolleyes: Nyt on menossa kp30 ja dpo16 ja menkkoa ei ole vielä ainakaan kuulunut. Rintoja turvottaa ja hieman aristaa ja alamahaa nippailee pistävästi sekä menkkakipumaisesti välillä. Lisäksi väsyttää, nälättää, pyörryttää ja palelee. Saapa nähdä miten käy. Odotukset on kyllä jo melko kovatkin:love::rolleyes:
 
Täällä 30v kovasti kuumeileva kotiäiti, joka (yhdessä miehen kanssa) haluaisi laittaa alulle pikkukakkosen ja sisaruksen 2.5v esikoiselle.:)

Multa poistettiin joulukuussa kuparikierukka kesken kiertoa kk jälkeen ja intoa piukassa jäätiin odottelemaan ovulaatiota. Kierto ollut tarkalleen 28vrk ja lähes tunnilleen aina vuoto alkanut ja olen tiennyt milloin ovuloinut. Paitsi nyt sitten kierukan poiston jälkeen.

Odottelin ovistuntemuksia ja sitä ennen jo hyvissä ajoin alettiin täyttämään munanjohtimia, mutta tuntemukset oli ihan epämääräset ja olin ihmeissäni, että ovuloinko vai en.

Oletettujen kuukautisten alkamisaikaan alkoikin sitten ovistyyppistä kirkasta limaa ja samanlaiset kovat vatsakrampit, joista plussasin esikoisen, mutta vielä mitä sieltä plussaa tullut tai kuukautisiakaan.

Nyt siis menossa kp 43/28 ja tänään taas tein negatiivisen testin. Jos olisi se normaali 28vrk kierto oviksineen, niin tänään olisi minun ovulaatiot suunnilleen. Mutta nyt tutkailen itseäni jo niin tarkkaan, että ihan pihalla missä mennään.

Luin kokemuksista, että myös kuparikierukan poiston jälkeen saattaa kierto mennä sekaisin, mikä oli minulle uutta. Meillä oli myös loma tuossa, niin mietin siirsikö innostukseni yhdistettynä lomanodotukseen ovulaatiota myöhemmäksi, tai säikäyttikö kokonaan pois. Tai onko ovulaatiot olleet paikoillaan, mutta menkat eivät tulleet jos limakalvo jotenkin vielä "vikainen" kierukanpoiston jäljiltä. Tai olenko raskaana, mutta testit eivät sitä vaan näytä...

Meillä tosiaan vasta ensimmäinen kierros menossa, mutta toivon, että ylipäänsä ovuloin ja miehelläkin olisi kaikki kunnossa. Joskus kun parissakin vuodessa voi tapahtua muutoksia.

Mutta täällä jatketaan "vähintään joka toinen pv" -taktiikalla, kunnes toisin todistetaan (tai miehestä puhti loppuu).

:)
 
Tervehdys myös Miri[muistankin sut kolmekymppisten ensikertalaisten ryhmästä aikoinaan, mitä kuuluu?] ja tahuna:) Esikoinen on mulla nyt 2v6kk. Eli saman ikäinen, kuin sulla tahuna. Mulla tuli ilouutisia tänään, eli nyt yk3 raskaana nyt 4+2:p:) tarrasukkia toivon:rolleyes: Raskausoireina on nyt väsymys ja vatsan nippailu. Muuta ei vielä ole ilmaantunut. Koputtaa puuta:D
 
Viimeksi muokattu:
Hei ihania utisia babygreen!!! Sylikaupalla onnea ja tarrasukkia!! ❤

Täällä menee ihan kivasti, päätettiin että aloitetaan yritys tässä keväällä. Päätös toi aika tavalla positiivista sävyä kevään odotukseen
 
  • Tykkää
Reactions: tahuna
Moikka kaikille! Ja heti alkuun onnittelut babygreenille, muistan sinut kun ensimmäisiä kuumeiltiin samoja aikoja ja pari kuukautta sinun jälkeen plussasin aikanaan... :D Myös mirin muistan samasta ryhmästä, moi :)

Meillä on nyt tyttö 2v3kk ja tjottailemalla on aloitettu tämä vuosi; sairastelun ja työmatkojen vuoksi yritys kyllä ollut niin ja näin :D
Eli nyt olisi periaatteessa yk 2/ kp11/30...
 
  • Tykkää
Reactions: tahuna
Onnea babygreen!
Täällä yk 2 ja kp 65/28!!! Tänään viimeksi negatestin tehnyt. Kierto on ihan jotain sekamelskaa kuparikierukan poiston jäljiltä. Näin pitkällä kierrolla ei oikein enää jaksa myöskään joka toinen päivä -taktiikalla mennä. Mutta ehkä se pian tästä.
 
Hei kaikki!
Taidan varovasti tänne jo ilmoitautua mukaan, vaikka yritys ei ihan vielä ole päällä. Mulla ikää 38v ja meillä on ennestään tyttö 8 kk. Ollaan puhuttu, että aloitettais yritys toukokuussa, että menis seuraava tulokas sitten varmasti vuoden 2018 puolelle. Voishan noille enemmänkin ikäeroa odotella, jos olis itse nuorempi, mutta kun on tuota ikää jo, niin ei haluta viivyttää enempää tätä kakkosen hankintaa. Tästä tuleekin sitten toinen ja viimeinen meille, jos nyt vielä tärppää. Ensimmäinen tärppäsi todella nopeasti, oliko jopa toisesta kierrosta.
 
Hei, uutena tähän ryhmään ilmoittaudun. Meillä 12 sikoinen ja toinen ollut haaveissa jo monen monta vuotta. 2009 keskeytynyt keskenmeno ja 2013 tuulimuna. Loppuviikosta pitäisi taas alkaa menkat ja toivo noussut oäälle raskaudesta. Sinänsä mitään isompaa syytä ei toivolle ole mutta aina se nousee uudelleen.
Ja siis 36 on itsellä ikää, alkaa pikkuhiljaa tukka biologinenkin aika vastaan jos tällä vauhdilla plussatestit jatkuu.
 
Messissä!

Täytän tänä vuonna 35, mies on kaksi vuotta vanhempi. Mulla on edellisestä liitosta kolmevuotias poika, miehellä kaksi jo teini-ikäistä lasta. Nyt toiveissa on yhteinen lapsi, ehkäisy jätettiin pois puoli vuotta sitten ja nyt on varattu yksityiselle aika että saisin Letrozolit.

Olin primääristi lapseton, esikoista tehtiin 2 vuotta. Lopulta tärppäsi vahingossa lähes luomuna, silloin apuna Terolutit ja kaikki mahdolliset kotikonstit :D Nyt syön Teroluteja, julkiselta emme vielä apua saa koska nyt menossa vasta yk6. Mulla on jo parikymmentä vuotta sitten todettu vaikea PCOS kaikilla herkuilla joten raskautuminen luonnollisesti on lähes mahdotonta. Miestä ei ole koskaan tutkittu mutta ilmeisesti sperma ei ihan sutta ja sekundaa ole koska sillä on aiemminkin tehty lapsia :D
 
Tervetuloa @Miljamaaria! Mukava saada lisää jengiä tänne

Täällä alkoi nyt piinaviikot, lähdettiin sittenkin hulluina nyt jo yrittämään, vaikka onkin ollut melkoista tuulenkääntyilyä tän suhteen :D

Oletteko te kaikki olleet ekasta asti varmoja, että haluatte toisen? Vai onko päätös kypsynyt pikkuhiljaa? Onko teillä ollut tiettyä ikäeroa toiveissa?
 
Minäkin liityn mukaan! Eli ikää 31v ja menossa mukana 3/16 syntynyt esikoinen. Nyt juurikin tänään alkoi yk6, pikkukakkonen näköjään antaa odottaa itseään kauemmin kuin esikko, joka tärppäsi jo yk2:sta. Mulla on ollut oikea haamujengi mukana, nimittäin kahdessa edellisessä kierrossa olen plussannut haamun, mutta menkat silti alkaneet.. helmikuussa sain vahvemman plussan ja sillloin olikin menkat jotain noin viikon myöhässä. Maaliskuussa plussasin samana aamuna ku ip alkoi menkat. Gynelle varasin silloin soittoajan, ja hän antoikin sitten luget käyttöön, tuo luteaalivaihe kun nyt raskaudenjälkeisissä kierroissa jäänyt noin 10pvään.. jos se syy noille kemiallisille raskauksillekin :( No, mut toivotaan että niiden avulla nyt tärppäis! Jotenki naiivisti ajattelin, että kun esikko tuli niin helpolla, niin tulis kakkonenkin. No.. ei mee aina niiku strömsöös :/
 
Tervehdys!

Minäkin liityn tänne varovasti mukaan jutusteluun. Ikää on 33 v. ja miehelläni lähestyy nelikymppiset. Esikoisemme on nyt reilu puoli vuotta ja salaa haaveilen jo toisesta lapsosesta, ehkä sen jälkeen vielä kolmannesta ja neljännestäkin. Imetän tällä hetkellä ja mielelläni jatkaisin sitä vielä pitkään, mutta harmillisesti sen vuoksi mulla ei ole vielä menkat alkaneet synnytyksen jälkeen. Toivoisin, että kierto lähtisi jo liikkeelle, niin voisi "tosissaan" alkaa yrittää seuraavaa. Haluaisin suhtautua lapsen "tekoon" mahdollisimman rennosti, mutta pahoin pelkään, ettei onnistu, kun kello tuntuu tikittävän korvan juuressa :(
 
Heippa! Minäkin voisin tänne tulla. Ikää tänä vuonna 34v. Esikoinen nyt reilu 2v ja sai alkunsa yk16, juuri oltiin saatu aika tutkimuksiin joka sitten peruttiin. Tiesin kyllä heti että toisen lapsen haluaisin. No nyt on toisen yritystä takana alkaen 6/2016. Sainkin plussan hiukan yllättäen yk 4 mutta se meni kesken rv8 ja nyt sitten menossa yk 6 km jälkeen. Olen ollut aika toivottomissa tunnelmissa tämän yrityksen suhteen km jälkeen mutta nyt on ainakin hiukan parempi. Nyt Kp 11 ja ovis koht käsillä. Tallettelut onnistuu yleensä , mutta meillä se tilanne että en voi oviksesta puhua miehelle, koska paineet. Eli täytyy itsekseen vaan yrittää ajoittaa oikeaan saumaan. Minäkin haluaisin osata suhtautua tähän yritykseen rennosti mutta en oikein kykene. Imetän myös vielä esikoista enkä tiedä josko se vaikuttaa mahiksiin, tosin olihan se yks raskaus tuossa joka ei kauas kantanut. Huomaan näkeväni raskaana olevia äitejä samanikäisten esikoisten kanssa ja tuntuu että tutut jotka saivat esikoisen samaan aikaan kanssani odottavat nyt toista. Muilla samaa? No, täytyy lukea teidän muiden jutut tarkemmin ajan kanssa. Kovasti toivon kaikille plussaa!
 
@Tiituu @Mertt1 @Iltasatu kiva kun tulitte mukaan!

Meillä oli ennen esikkoa "selvää", että toivotaan kahta lasta. Noh, asiat ei aina mene niin kuin on ajatellut, ja esikoisen raskausaika, synnytys ja vauvavuosi toivat eteen niin paljon odottamattomia vaikeuksia, että oltiin melkein 2 vuotta varmoja, että toista ei koskaan tulla edes yrittämään. Mulla mm. puhkesi todella epämiellyttävä ja ajoittain täysin toimintakyvyttömäksi iskevä, ei onneksi kuitenkaan vaarallinen, perussairaus raskausaikana ja sitten oli kaikenmoista muutakin. Nyt ollaan mm. terapian kautta saatu asiat niin hyvälle mallille, että uskallettiin lähteä yrittämään :) Ehkä myös parin läheisen ystävän pikkukakkoset ovat herätelleet vanhoja toiveita henkiin...

Plussatuulia toivon myös minä kaikille, mutta erityisesti teille kauan yrittäneille. En pysty edes kuvittelemaan, kuinka raskasta se voi pahimmillaan olla ja sydämestäni toivon, että teidänkin yk:t päättyisivät plussalistan kautta odottavien ja taas synnyttäneiden palstoille <3
 
  • Tykkää
Reactions: Miljamaaria
Heippa! Minäkin voisin tänne tulla. Ikää tänä vuonna 34v. Esikoinen nyt reilu 2v ja sai alkunsa yk16, juuri oltiin saatu aika tutkimuksiin joka sitten peruttiin. Tiesin kyllä heti että toisen lapsen haluaisin. No nyt on toisen yritystä takana alkaen 6/2016. Sainkin plussan hiukan yllättäen yk 4 mutta se meni kesken rv8 ja nyt sitten menossa yk 6 km jälkeen. Olen ollut aika toivottomissa tunnelmissa tämän yrityksen suhteen km jälkeen mutta nyt on ainakin hiukan parempi. Nyt Kp 11 ja ovis koht käsillä. Tallettelut onnistuu yleensä , mutta meillä se tilanne että en voi oviksesta puhua miehelle, koska paineet. Eli täytyy itsekseen vaan yrittää ajoittaa oikeaan saumaan. Minäkin haluaisin osata suhtautua tähän yritykseen rennosti mutta en oikein kykene. Imetän myös vielä esikoista enkä tiedä josko se vaikuttaa mahiksiin, tosin olihan se yks raskaus tuossa joka ei kauas kantanut. Huomaan näkeväni raskaana olevia äitejä samanikäisten esikoisten kanssa ja tuntuu että tutut jotka saivat esikoisen samaan aikaan kanssani odottavat nyt toista. Muilla samaa? No, täytyy lukea teidän muiden jutut tarkemmin ajan kanssa. Kovasti toivon kaikille plussaa!
@Tiituu meillä sama tallettelujen suhteen. Mies sanoo että jos tikutanki ovista ni en saa hälle kertoa plussasta, et tulee just paineita ja tallettelut ei onnistu :/ Sit ku mun pitäs tikuttaa ovis koska luget ja koska pitäs tietää ovis.. mut se kyl vie kaiken rentouden yrityksenki touhusta. Tiedän siis tunteen, et ole yksin tilanteen kanssa. Teillä on jo yritystä takana pidempään kun meillä (nyt eilen alkoi yk6), ja mullakin fiilikset alkaa olemaan aika ankeat välillä, en voi edes kuvitella mitä sinulla. Kovasti toivon teille tsemppiä ja plussatuulia ❤
 

Yhteistyössä