3-kymppiset toista lasta yrittävät

@Tiituu ymmärrän juu tuon itsesuojeluaspektin. Hyvä että sulla on konsti siihen:love: Mulla se toimii vähän toisinpäin. Että testaan ennen menkkojen alkua, ettei niiden alkaminen rysähdä niin pahasti.

@voikukka33 mä oon käyttänyt oviksen bongaamiseen pregcheckeja. Paketti/kierto on mun kohdalla riittänyt, kun oon niitä onnekkaita, joilla on aika säännöllinen kierto. Ovat toimineet hyvin! Ja komppaan @Miljamaaria a siinä, että raskaustesteistä Pregcheck on ihan ehdoton!! Näyttää aikaisin ja jos on nega niin mitään tulkinnanvaraa ei kyllä jää.
 


3-kymppiset toista lasta yrittävät

Hironea
| 38v | yk 1 | kp 13/25 | esikoinen 12/15
Iltasatu | 33v | yk2 | kp10?/26-29 | esikoinen 9/16
Miljamaaria | 34v | yk8 | kp19/35 | PCO, Letrozol, Metformin | esikoinen 3/14
Mininen85 | 32v | yk11 | kp5/25 | esikoinen 08/07
Miri81 | 36v | yk3 | kp25/~30 | esikoinen 1/15
Naadis | 29v | yk 6 | kp24/30 | km 10/16 (yk 1), kkm 4/17 (yk5) | esikoinen 10/13
Suzu85 | 31v | yk1 | kp33/28-34 | esikoinen 12/16
Tiituu | 33v | ya 6/16 | kp27/28-30 | km 11/16 | esikoinen 2/15
voikukka33 | 33v | yk4 | kp2/28 | esikoinen 11/14

Piinapäiviä viettävät
Naadis
dpo4
Miljamaaria dpo5
Miri81 dpo8
Tiituu dpo12

Taustailijat
Geesa
| 29v | tjot | kp--/24-26 | esikoinen 12/15

Plussanneet :love:
babygreen
| 37v | yk3 | 10.3.2017
tahuna | 30v | yk3 | 28.4.2017
Mertt1 | 32v | yk6 | 14.5.2017
Marjee | yk4 | 2.6.2017
anscu | 30v | yk2 | 7.6.2017
Infinity | 38v | yk2 | 17.6.2017
marjutan | 33v | yk28 | 27.6.2017
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Naadis
@Miljamaaria tota juhannusärsytystä on vissiin ollut liikkeellä enemmänkin! Meillä yksi onnistunut talletus juhannukselta (ja sekin meinas jäädä tekemättä...) Meillä siis kaksilahkeinen onnistuu taas ärsyttämään mun niin paljon, että tekis mieli nukkua sohvalla :ROFLMAO:
Eikö nää voi käyttäytyä huonosti vaikka menkkojen aikaa, eikä aina pilata fiilistä oviksen aikaa :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:

@voikukka33 Meillä esikko tärppäs ekasta kierrosta, 10/16 km tärppäs ekasta kierrosta ja nyt tämä kkm 4/17 kesti puoli vuotta tärpätä. Mä siis perjaatteessa raskaudun suht helposti, mutta kyytiläiset ei tunnu nyt pysyvän matkassa mukana :notworthy:
PCn testeihin luotan eniten, onestepin ovistikkuja vielä ens kietoon muutamia jäljellä, mutta aion ottaa siihen kyllä noi pct rinnalle. Raskautta en suostu testaan enää muilla kun pcn liuskoilla :)
 
Meilläkin ukko ollut nyt ärtyisällä päällä ja mua se ärsyttää... Mistä tulee mieleen et oisko pms ärsytyskynnystä taas madaltamassa. Sellainen olo et menkat alkaa just vaikka ei ois aika kuin vasta loppuviikosta.
 
@Naadis Ei oo hyvä noinkaan että helposti tärppää ja sitten menee kesken. :(

Vuotoa havaittavissa. Oikea kp1 on luultavasti vasta parin päivän sisällä kun on aina tiputtelua ennen sitä. Mutta eiköhän tämä kierto ollut tässä. :unsure:

Miestä ei tunnu haittaavan että päästään kunnolla yrittämään. :D Nämä ekat kierrot kun on olosuhteiden pakosta jäänyt vähemmälle. Kun vaan ei kovin pitkään tarvitsisi yrittää.
 
Sori @Naadis, käyn vähän hitailla :LOL: Jotenkin ei klikannut yhtään että sut saa lisätä piinailulistalle. Aivopieru korjattu (y) Meilläkin yksi onnistunut talletus juhannuksena, toinen tapahtui liian myöhään. Samaa mäkin olen miettinyt että eikö ne voisi perseillä joskus muulloin, oviksen aikaan tuntuu aina olevan jotain :cautious:

@Tiituu Olen samoilla linjoilla kuin @Miri81 että mulla on suojelumekanismina negan tikuttaminen ennen menkkoja :LOL: Ymmärrän kyllä sunkin tyylin ja esikkoa kuumeillessa mulla oli sama tyyli ekan vuoden. Samoin nyt ennen OI:n aloitusta, tiesin että en luomuna raskaaksi tule joten en tehnyt raskaustestejä. Mut mä olen tällainen kaikkihetimullenyt-tyyppi :whistle: Haluan tietää asap onko tärpännyt. Mua lohduttaisi tosi paljon jos saisin tikulla kiinni edes kemiallisen, tietäisi että edes jotain yrittäisi tapahtua. Apua, tuo taisi kuulostaa aika kamalalta :notworthy: Tarkoitin että vaikka olisikin vain kiinnittymisyritys mutta saisin testiin haamun, tietäisin että meidän sukusoluilla on saatu aikaan hedelmöittyminen. Tietäisi että olisi edes mahdollista tulla raskaaksi.

Täällä ei kummempaa. Eilen aamupäivästä oli jostain syystä aika rajuja kipuja, ensin pisti vasemmalle puolelle ehkä puoli tuntia ja sitten alamahalle tuli ihan järkyttävä paineen tunne. Tuntui että suunnilleen koko alapää putoaa pois ja sattui niin ettei päässyt kunnolla kävelemään. Sekin meni onneksi puolessa tunnissa ohi. Eilen huoletti mitä mahtoi olla mut kun siitä ei seurannut vuotoja tai vastaavaa niin totesin että ei kai se vaarallista ollut. Naisen kroppa on mystinen vempele :ninja:

Tässä kierrossa ei juuri toiveita ole. Talletuksia oikeaan aikaan tuli tasan yksi ja muutenkin nyt vaan on se fiilis ettei natsaa. Taas :LOL: Menkkojen pitäisi alkaa just kun lähdetään mökille ihan kahdestaan :devil: Ärsyttää! Me ollaan oltu tänä vuonna kerran kahdestaan kylpylässä tammikuussa, silloin oli menkat. Huhtikuussa meillä oli ukon ammatin puolesta lyhyt ulkomaan matka, koko sen ajan haitari vuoti :devil: Nyt sitten pitäisi vielä mökkireissunkin ajan vuotaa. Mulla kun on menkat tyyliä moottorisahamassamurha niin onpa tosi ihkua. Ja ainoa helpotus tuohon on e-pillerit :cautious: Menopaussia odotellessa... :LOL:
 
@Miljamaaria joo siis oon välillä kyllä testannut tyyliin dpo 10 mutta jotenkin sitten vellon pidempään siinä negan pettymyksessä sit ja vit...aa oottaa menkkoja. Kun taas jos ootan menkat niin se on se päivä pari maistelua. Ääh, miten voi aina menkat osua tollasiin ajankohtiin sulla ja jos vielä runsas vuoto niin vielä tylsempää :devil:. Ensin ukot perseilee ovisaikaan ja sit kun ois tiedossa kahdenkeskistä muuten niin sit menkat, argh. Osuu mullakin menkat tälle reissulle.

Kohta lähtö joten varmaan hiljenen hetkeksi, saanpahan myös muuta ajateltavaa :). Tsemppiä piinailijoille ja kaikille ja toivottavasti tulee plussia taas kohta :love:
 
Heipä hei!

Olipa kiva huomata, että täällä oli tällainen juuri mulle passeli topikki.

Meidän rakas esikoisprinsessamme on nyt 1,5v. Hän syntyi 31.12.2015 rakettien loisteessa ja koko kaupungin juhliessa. Ollaan jo silloin heti alkuun juteltu, että toista lähdetään jossain vaiheessa yrittämään. Halusin vain nauttia täysin siemauksin ensimmäisen lapsen vauva-ajan. Nyt tyttö alkaa olla jo niin iso ja omatoiminen, että huomaan liikuttuvani vähän väliä siihen miten nopeasti hän kasvaakaan.

Koko ajan ollaan oltu ilman mitään ehkäisyä, mutta meillä se ei tarkoita juurikaan mitään. Prinsessamme syntyi ICSI hoidon tuloksena ja 4 vuoden lapsettomuushoitojen jälkeen. Meillä on pakasteessa 5 alkiota odottamassa. Päätimme, että kesä yritetään luonnonmukaisin merkein = ei vielä stressata asiasta ja nautitaan kesästä tytön kanssa. Syksyllä sitten viimeistään palaamme klinikalle hakemaan alkio kyytiin keinotekoisin menetelmin. Jotenkin sitä pitää yltiöpositiivisuutta yllä ja niin kovasti tahtoisin kokea sen luonnollisen yllätyksen ja nähdä testistä plussan itse. Hölmöä ehkä...

Meillä lapsettomuuden aiheuttaa miehen heikkolaatuinen sperma. Minulla itselläni raskautumista hankaloittava tekijä on hyvin lyhyt luteaalivaihe. Huonoimmillaan vain 6-8 pvää ilman lääkitystä. Satunnaisesti väliin osuu kyllä normaalimpiakin kiertoja.

Nyt sitten olen ajatellut alkaa taas tikuttamaan oviksia niin ompahan sitten syksylle jotain konkreettista antaa lääkärille kiertojeni kulusta. Näin ollen ajattelin udella huolitteko tänne joukkoonne jännittämään. :)

Toki ollaan juteltu ja valmistauduttu siihen, että tämä yksi aarre saattaa olla se ainoa mikä meille suodaan, mutta ainahan sitä saa haaveilla, vai mitä ;)

eli:
Hironea, 38v, yk 1, kp 12/25, esikoinen 12/15
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Naadis
Moikka @Hironea !!! Onpa ihanaa että tuut tähän ketjuun!! Kuumeiltiin hetki yhdessä silloin 3-kymppiset ensikertalaiset -ketjussa, ja jäin silloin seuraamaan sun ja Meropen tilannetta kunnes tuli iloisia uutisia teillekin! Jotenkin teidän molempien "tarinat" meni niin ihon alle, että oli pakko jännittää teidän kanssa loppuun asti:love: Toivon ihan koko sydämestäni sulle sitä luomutärppiä!!:love:
 
Täällähän on ollu jussinakin aktiivista (y)

@Miljamaaria Ollaan vielä juhannuksen vietossa anoppilassa ja testin jätin kotia. Rätit kyllä raahasin, mutta ei vielä ole tarvetta tullu :ROFLMAO: Oloista en osaa päätellä mitää. Keksin joka kierrossa läjän sopivia oireita :LOL: Mutta huomenaamuna ajattelin testailla jos täti pysyy siihen asti poissa.
 
@Hironea Tervettuloa! Toivottavasti tulee lyhyt visiitti tässä ketjussa!

Omaan napaan, mä en ole oikeastaan koskaan kipeänä, mutta nyt tottakai, kun töissä on hektisimmät 4 viikkoa ennen kesäloman alkua, ja kun odotellaan mahdollista kiinnittymistä, alkaa flunssaoireet puskea päälle. Yleensä saan tuupattua sairastumista eteenpäin napsimalla buranaa ja muita troppeja, mutta nyt ei kyllä uskalla (n) pöh.. odottelua ja vitamiineja josko tää pöpö ei saiskaan musta kunnon otetta..
 
Mulla noiden olojen kyttääminen meni kanssa ihan mytinäks. Vähän väliä olin aivan tasan varma et tärppäs, koska nipisteli ja huimaili jne jne. Sitten se todellisuus oli aivan päinvastainen! Se kierto missä alkion istutus onnistui oli oireettomin ikinä. Sain klinikalta testipäivän mikä oli 12 päivää istutuksesta ja tottakai tein sitten testin. Olo oli niin normaali ilman yhtään mitään oireita, että negan testattuani en edes pettynyt. Ehdin kirjoitella klinikallekkin sähköpostia ja harmitella, ettei taaskaan onnistunut. Sain jopa jo uuden ajan kierron tarkistukseenkin. Siitä sitten 4 päivää myöhemmin mentiin jälkitarkastukseen ja kuinka ollakkaan ultrassa näkyikin pieni ryyni kyydissä! Näin se naisen kroppa on outo kapistus! :D
 
  • Tykkää
Reactions: Miri81 ja Naadis
@Suzu85 Kerro sitten hetihetiheti miten kävi! (y) Jännäilen muiden puolesta kun itsellä ei oikein ole olo että tarvitsisi piinailla :p

Oikein ihanaa lomamatkaa @Tiituu :love: Nauttikaa lomakohteesta ja toisistanne, rentoutukaa ja pitäkää hauskaa! :love:

@Naadis Voi viineri :poop: Flunssa on niin peestä :unsure: Toivottavasti vitamiinit puree ja tauti pyörtää pois! Kiva kun kaikki tropit jotka oikeasti edes vähän toimii lenssuun on sellaisia ettei niitä saa syödä raskaana :cautious:

@Hironea Esikon aikaan tuli myös kyttäiltyä oloja. Pidin jopa pari kiertoa oirepäiväkirjaa :LOL: Ja olihan niitä - mulla oli kahden vuoden yrityksen aikana ihan kaikki raskausoireet mitä voi ajatella. Tärppikierrossa olin jo luovuttanut niin etten edes kytännyt oireita enkä muista niitä olleenkaan ennen plussaa. Tai joo, oli krapulainen olo mutta sen pistin ihan muiden syiden piikkiin, ei mulla käynyt mielessäkään että olisin muka raskaana.

ON: Ei mitään uutta :LOL: Kp18 ja dpo4. Menkkaoloja kuten aina koska en erota alavatsan juilintoja toisistaan ;) Letrokierroissa kohdussa tuntuu oikeastaan koko ajan joltain, alkaa ennen ovista ja jatkuu menkkoihin asti. Jokin hormoni kai saa nämä aikaan. Uutena juttuna rintamuksen kihelmöinti, jotain hormonaalista sekin koska en edes voisi olla raskaana vielä. Jännä miten vielä 34-vuotiaana tulee uusia juttuja vastaan kuukautiskierrossa :D Ensi kierrossa voisin jättää letrot syömättä ja pitää taukokierron, saa kroppa tasoittua. Seuraavassa avustetussa kierrossa haluaisin kyllä sit taas ultraan ja reseptin irrotuspiikille.
 
Viimeksi muokattu:
@Miljamaaria Me mennään siis lähes samoissa päivissä!
Kyllä jos mäkin rupeen miettimään, niin ehkä jotain "oireita" vois ollakin, muttakun tiedän että vielä ei ole edes mahdollista että mitään oireita olisi! Hitto sentään tulee pitkät piina päivät. Mille DPO päivälle oot antanut itselles luvan testata ekan kerran? Meillä olis lauantaina Guns'n'Rosesin keikka tiedossa ja ehkä vähän skumppaa ja siideriä, mutta mutta.. Ei dpo7 vielä voi näkyä mitään haamulaisen esi-isiäkään testissä. :ROFLMAO:
 
@Naadis Jos olisin järkevä, yrittäisin viivyttää testiä ensi viikon perjantaille, silloin olisi dpo14. En mene nyt ihan takuuseen oviksen ajankohdasta koska se huippu oli niin pirun nopea, mulle ei ole koskaan aiemmin käynyt noin. Ihan uutta ja ihmeellistä. Eli jos ne mun sunnuntaiset kivut olikin vasta ovis (enkä päässyt testaamaan kun tein niin hulluna töitä ettei edes tullut vessahätä vaikka join :X3:) niin sit nyt on vasta dpo2... äh, joskus ensi viikon loppupuolella tikkusavottaa. Ennen dpo11 en usko mitään edes näkyvän.
 
Moi, mahtuiskos tähän porukkaan mukaan?
Täällä 33v nainen, esikoinen syntynyt 05/2012 ja sitten km 11/2015. Ollaan oltu 2015 keväästä lähtien vähän silleen että tulee jos tullakseen, ja tuo yksi km ainut kerta kun tärpännyt. No nyt sitten eilen (kp28, mulla yleensä kierto 26-27pvä) tuli haamuplussa kun testasin. Tänään uusi testi ja jälleen haamu.

Mä oon testaillut lähinnä just siksi että ei tarvis miettiä koska menkat alkaa jne. Mulla on tosi kivuliaat kuukautiset ja muutenkin koko tää pari vuotta on mennyt enempi vähempi silleen, että aina miettinyt alitajuisesti "voinko nyt ottaa alkoholia jos olenkin raskaana" tai "kannattaakohan nyt alkaa harjotella maratonille jos olenkin raskaana" jne. Eli elämästä tullut vähän ankeaa - sen vuoksi tänä keväänä käytiin Väestöliitossa tutkimuksissa ja mitään estettä raskautumiselle ei löytynyt. Katsotaan nyt, onkohan tämä nyt sitten plussaa vai mitä :)
 
  • Tykkää
Reactions: Naadis ja Miri81
Hei! Mäkin pitkästä aikaa päätin pistäytyä täällä kattomassa onko tullu uusia plussia, monella näyttää olevan jännät ajat edessä :rolleyes::love:

MUlla täällä pahoinvointi alkanut. Mulla pisti silmään tuo @Hironea lapsen ikä, teillä ilmeisesti syntynyt esikoinen 31.12.2015, jos nyt on 1,5v? :geek: ei varmaan ois muuten kiinnitäny huomiota niin paljo, mutta ku meillä syntynyt 4/16 esikoinen ja hän on nyt kohta 1,3v:oops: oon ärsyttävä pilkunviilaaja, tiedetään :eek:o_O

Pidän kaikille paljon peukkuja, että tästä kuusta tulisi paljon plussia:love: Tää ryhmä oli mulle iso voimavara ja sain tästä paljon tsemppiä yritykseen:love:
 
@anscu Juur näinhän se on. Ihan muutama tunti 2015 vuoden puolella. Ei tän taaperon matkassa haperoitunu pää pysy enää perässä.

ON: aloitin tänä aamuna oviksen tikuttamisen. Himmeä viiva tuli et toivoa on et ovis tulis tässä kuussa.

@Miljamaaria Mulla kävi juuri näin. Klinikalta saatu testipäivä oli dpo 11 ja silloin tuli aivan tyylipuhdas nega testiin vaikka loppujen lopuksi olinkin raskaana.
 
Tervetuloa @marjutan (y) Laitoin sut suoraan plussanneisiin, toivotaan ettei tarvikaan lisätä kuumeilulistalle :)

@voikukka33 Haluatko listaan tiedon siitä onko sun esikoinen tyttö vai poika? Yk päivitetty uuteen :poop:

@Suzu85 Damn :unsure: No, onneksi menkat pysyi poissa mökkeilyn ajan, sait viettää ainakin siinä mielessä tipattoman juhannuksen. Mä ainakin vihaan rättien ja tamponien kanssa kikkailua :cautious:
 

Yhteistyössä