3-kymppiset toista lasta yrittävät

Heippa kaikille! Täältä liityttäisiin joukkoon. Esikoista toivottaessa hengailin tuolla 3kymppisissä esikoista yrittävissä. Esikoinen on syntyny 01/16.

Heinäkuun lopussa lopetin minipillerit ja menkkoja ei oo kuulunu ollenkaan. En ymmärrä missä mättää, synnytyksen jälkeen ku noita pillereitä oon syöny ja pari kertaa unohtunu liuska ottaa reissuun mukaan, niin menkat alkanu aina säntillisesti kolmantena päivänä. Ja nyt kun niitä odottaa, niin ei mitään. Sillon ku esikoista varten lopetin yhdistelmäpillerit, niin menkat alko alle viikossa sillonki. Turhauttaa tämä odottelu.
Arvannette, että raskaustestejä on tullu tehtyä kun olo on ihan samanlainen kuin alkuraskaudessa viimeksiki. Mutta niin selkeetä negaa on, että ei epäilystäkään. Ens viikolla on eka palkkapäivä hoitovapaan jälkeen ja ajattelin heti varata aikaa gynelle, että tarkistelis ettei mitään näkyvää ongelmaa olis.
 


3-kymppiset toista lasta yrittävät

-OmaAurinkoinen-
| 34v | yk1 | kp3/?? | esikoinen 01/16
Esmenet | 38v | yk7 | kp5/28-37 | esikoinen 11/12
Hironea | 38v | yk3 | kp13/25 | esikoinen 12/15
Hyrräpää | 29v | yk4 | kp5/?? | km 4/17 | esikoinen 7/14
Iltasatu | 33v | yk3 | kp26/26-29 | esikoinen 9/16
Miljamaaria | 34v | yk10 | kp5/26-28 | PCO, Letrozol, Metformin | esikoinen 3/14
Miniminimini | 30v | yk1 | kp22/30-32 | esikoinen -15
Mininen85 | 32v | yk13 | kp5/26 | esikoinen 08/07
Naadis | 29v | yk8 | kp15/30 | km 10/16 (yk 1), kkm 4/17 (yk5) | esikoinen 10/13
Qmeilija | 30v | yk1 | kp12/26-30 | esikoinen -11
Suzu85 | 31v | yk3 | kp16/28-34 | esikoinen 12/16

Piinapäiviä viettävät

Taustailijat
Iltatähti83
| 34v | esikoinen 02

Plussanneet :love:
babygreen
| 37v | yk3 | 10.3.2017
tahuna | 30v | yk3 | 28.4.2017
Mertt1 | 32v | yk6 | 14.5.2017
Marjee | yk4 | 2.6.2017
anscu | 30v | yk2 | 7.6.2017
Infinity | 38v | yk2 | 17.6.2017
marjutan | 33v | yk28 | 27.6.2017
Miri81 | 36v | yk4 | 30.7.2017
Tiituu | 33v | ya 6/16 | 31.7.2017
 
Viimeksi muokattu:
Itse suosittelisin kp:1stä viettäville ja uuteen kiertoon lähteville paketillista jäätelöä ;) Ja tsemppiä ja helpottavia ajatuksia! <3

Täällä ovulaation tarkkaileminen jatkuu, eilen testit näyttä tyhjää, mutta jatkan nyt vielä tämän päivän ainakin. Eilen särki selkää oikealta puolelta, ihan niinku muka vuorokausi seksin jälkeen vois tulla oireita hedelmöittymisestä, haha. (naisen) Mieli on kyllä etevä näissä tempuissaan :D
 
Täällä ollaan pikkuhiljaa palattu takaisin töihin kolmen viikon kesäloman jälkeen. Tänään pääsee myös tutustumaan kolme päivää vanhaan vauvaan, esikoisemme toinen serkku syntyi sunnuntaiaamuna. Itsellä on kovin ristiriitaiset fiilikset tästä, tottakai olen erittäin onnellinen heidän puolesta, mutta sitten taas toisaalta olen niin pirun kateellinen :notworthy:
Nyt vaan koitan pitää vierailun ajan tunteet kurissa ja hajoan paloiksi vasta sitten kotimatkalla :cry:
täällä elellään vielä tätä tylsää oviksen edeltävää aikaa, ovistestejäkään ei ole yhtään kaapissa, yritän pidätäytyä vaan ihan go whit the flow- fiiliksessä ja pitää yllä reippaan tallettelutahdin, vaikka tuntuu ettei sekään oikeen nyt kiinnosta. Nyt mennään taas aallon pohjalla, ja ehkä sieltä joku päivä taas noustaan takaisin..
 
Tervetuloa uusille minunkin puolesta :)

Täällä sitten kroppa tekee mitä lystää. Bongasin oviksen tänään. Sellaset viikon päivät aikasessa o_O Eli jos vanhat merkit pitää paikkasa, niin tänään sitten tapellaan eikä talletella :ROFLMAO:
 
Vaikka niin piti olla testaamatta (ja yhtään testiä ei oo kaapissa) niin äsken bongattu ekat limat tälle kiertoo ja nyt pohdin päätäni puhki, että mikä kauppa olis lähimpänä, josta sais PCn testejä :ROFLMAO: Helkutti tätä mielialojen vaihtelua. Kalenterin mukaan ovis pitäis olla vasta viikon päästä, mutta eilen jo oli kauheeta juilintaa vatsassa :ninja:
No talletellaan talletellaan.. Ihan vaikka vaan varmuuden vuoksi :whistle:
 
Tilasin hetki sitten clearblue dual hormone ovistestejä :ROFLMAO: katsotaan miten tässä kierrossa sitten käy, noissa testeissä on ainakin se hyvä puoli ettei tarvitse tihrustella et onko plussa vai ei. Nyt on kyllä kierron tylsä vaihe meneillään, onneksi on nyt kaikkea muuta puuhaa paljon.
 
Mulla alko menkat tänään, harvinaista, että tästä asiasta voikin pieni ihminen olla onnellinen! Nyt alkaa sitten se jännitys, tai siis oviksen bongailu. Just tuossa mietin, että pitäis koittaa pitää pää kylmänä. Esikoinen tärppäs heti ekasta mahdollisesta kierrosta, mutta ikää on taas kaks vuotta enemmän ja muutenki, ei voi olla toista kertaa noin suuri onni. Koittaa olla odottamatta liikoja ettei pudotus ole liian suuri sitten jos ja kun menkat ens kuussa taas alkaa.

Kuinka teillä meni ekat raskaudet?
Mulla oli aika hankala. Selkä posahti töissä heti elokuussa kesälomalta paluun jälkeen, eli neljännellä kuulla. Siitä alko saikkuputki. Joulukuussa alko nousemaan raskausmyrkytys ja olin sairaalassa useemman reissun. Lopulta synnytys käynnistettiin rv 37+6 ja päätyi hätäsektioon 38+1. Nyt jos yhtään noin hankalasti menee, niin pistää kyllä jännittään miten selviän tuon esikoisen kanssa. No, turha tietenki murehtia etukäteen, mutta realististahan tuohonki on varautua.
 


3-kymppiset toista lasta yrittävät
-OmaAurinkoinen-
| 34v | yk1 | kp1/? | esikoinen 01/16
Esmenet | 38v | yk7 | kp2/28-37 | esikoinen 11/12
Hironea | 38v | yk3 | kp10/25 | esikoinen 12/15
Hyrräpää | 29v | yk4 | kp2/?? | km 4/17 | esikoinen 7/14
Iltasatu | 33v | yk3 | kp23/26-29 | esikoinen 9/16
Miljamaaria | 34v | yk10 | kp2/26-28 | PCO, Letrozol, Metformin | esikoinen 3/14
Miniminimini | 30v | yk1 | kp19/30-32 | esikoinen 2015
Mininen85 | 32v | yk13 | kp2/26 | esikoinen 08/07
Naadis | 29v | yk8 | kp12/30 | km 10/16 (yk 1), kkm 4/17 (yk5) | esikoinen 10/13
Suzu85 | 31v | yk3 | kp13/28-34 | esikoinen 12/16

Piinapäiviä viettävät

Taustailijat
Iltatähti83
| 34v | esikoinen 02

Plussanneet :love:
babygreen
| 37v | yk3 | 10.3.2017
tahuna | 30v | yk3 | 28.4.2017
Mertt1 | 32v | yk6 | 14.5.2017
Marjee | yk4 | 2.6.2017
anscu | 30v | yk2 | 7.6.2017
Infinity | 38v | yk2 | 17.6.2017
marjutan | 33v | yk28 | 27.6.2017
Miri81 | 36v | yk4 | 30.7.2017
Tiituu | 33v | ya 6/16 | 31.7.2017
 
Mulla meni eka raskaus aika kivuttomasti, loppua kohden jalkoja särki enemmän ja enemmän se paino, ja viimeisellä kolmanneksella myös harjoitussupistuksia paljon. Raskaus päättyi käynnistykseen ja lopulta syntyi 42+1. Jos jotakin toivoisin uudelta raskaudelta, jos sellainen joskus alkaa, olisi, että saisi kokea luonnollisen synnytyksen käynnistyksen, koska tuo käynnistys oli ainakin aivan kamalaa - tokikaan vertailukohtaa ei kyllä ole :D
 
@Naadis Näköjään nämä aikaset ovikset muodissa (y) Saitko haettua tikkuja?

@-OmaAurinkoinen- Eka raskaus oli ihan kamala. Inhosin oloa noin 95% ajasta. Supistuksia alko tulemaan reippaasti ennen puoltaväliä ja loppua kohin tosi ihanat liitoskivut. Onneksi kaveri tajusi tulla ulos 37+5. Tosin käynnistysaika olisi ollut samana päivänä :D

Täälläpä kaikilla näyttää olevan alku- tai keskikierto menossa. Ei voi ees jännäillä muitten puolesta vielä:ninja:
 
Jestas muuten nyt on listassa monta kp4! :eek: Jestas, tulee jännät loppukierrot :LOL:

@-OmaAurinkoinen- Eka raskaus meni puoliväliin suht hyvin. Tosin raskas fyysinen työ sai rv15 aikaan supistuksia jotka pehmensivät paikkoja ja oli pelko että tulee kesken ulos. Pari viikkoa pakkomakuuta auttoi. Puolivälin jälkeen iskias alkoi oikutella, reipasta kuukautta ennen laskettua aikaa verenpaine alkoi nousta, turposin ihan muodottomaksi ja lopussa jouduin lääkkeistä huolimatta makaamaan päivät. Synnytys käynnistettiin äiti-indikaatiolla rv40+5, jäppis syntyi hätäsektiolla rv40+6 kun vauvan sydämen syke ei tahtonut enää palata (kuristui napanuoraan). Kaikki tapahtui niin nopeasti ja ihmisiä juoksenteli hätääntyneinä ympärillä etten muista kaikkea ja ehkä parempi niin. Onneksi vauva jäi henkiin :love: Itse menetin aika paljon verta ja haava tulehtui osittain synnäriltä kotiutumisen jälkeen mutta en kadu hetkeäkään, on tuo palkinto kaiken sen arvoinen :love:

Niin joo, tosiaan se kp4. Vuoto kestänee viikon niin kuin ennenkin. En aio tilata nyt tikkuja, ihan turhaa lyödä niihin rahaa kun en oikeasti luomuna edes ovuloi. Raskaustestejä mahtaa olla kaapissa kaksi, niillä saa testattua jos kierto venyy yli 35 päiväiseksi. Kaksi kiertoa ja gynelle (y)

Mitäs muiden arkeen? Nyt lomalla päivittelen listaa kerran päivässä tai kahdessa, toki saahan sitä muutkin päivittää :) Panostan muksuun ja jätän somea ja nettiä vähemmälle, säätkin suosii :love: Ja muhun on iskenyt ihan järkky mustikkahulluus, selkä vääränä kyykin illat puskissa hyttysten syötävänä sormet sinivioletteina :ROFLMAO: Ihanaa arkea! :love:
 
Kp 4 täälläkin, eipä mitään ihmeitä.

@-OmaAurinkoinen- mulla esikoisen raskaus ja synnytys oli erittäin hyvä kokemus. Raskaus oli helppo ja päättyi ensisynnyttäjälle suht nopeaan synnytykseen rv 38+5, sairaalassa ehdin olla peräti 4h ennen kuin poika syntyi maailmaan :D muistan raskausajasta sen, että olin koko ajan äärettömän tyytyväinen itseeni ja siihen oloon, että kohta musta tulee äiti :love:
 
Hei vaan kaikille. ;)

Täällä esikoinen -11 lähti koulutielle ja äidille iski hätä ettei enää ole vauvaa. Minulla ikää 30.

Ehkäisy päätettiin jättää pois nyt, rengas oli käytössä. Ensimmäinen kierto menossa.

Esikoinen aikanaan päätti vain tulla, eli nyt olen vasta alkanut tutustumaan ovulaatioon ja kierron laskemiseen, lämpöjen mittaamiseen ja oireiden tutkimiseen.:p

Ja johan tässä onkin laskemista. Nyt eka kierto menossa ilman ehkäisyä, tikkuun tuli haalea toinen viiva aamulla ja yhtä paksu kuin kontrolliviiva nyt illansuussa, kp olisi nyt tänään 11. KP 26-30.

Testaatteko koskaan sen jälkeen kun plussa on jo tullut? (n) Tekisi mieli tietää kauanko tämä kestää. Ja mitä ovulaatio-oireita teillä on?
 
Hei vaan kaikille. ;)

Täällä esikoinen -11 lähti koulutielle ja äidille iski hätä ettei enää ole vauvaa. Minulla ikää 30.

Ehkäisy päätettiin jättää pois nyt, rengas oli käytössä. Ensimmäinen kierto menossa.

Esikoinen aikanaan päätti vain tulla, eli nyt olen vasta alkanut tutustumaan ovulaatioon ja kierron laskemiseen, lämpöjen mittaamiseen ja oireiden tutkimiseen.:p

Ja johan tässä onkin laskemista. Nyt eka kierto menossa ilman ehkäisyä, tikkuun tuli haalea toinen viiva aamulla ja yhtä paksu kuin kontrolliviiva nyt illansuussa, kp olisi nyt tänään 11. KP 26-30.

Testaatteko koskaan sen jälkeen kun plussa on jo tullut? (n) Tekisi mieli tietää kauanko tämä kestää. Ja mitä ovulaatio-oireita teillä on?

Minä testeilin tässä kierrossa pitkään, kun taas ei ole hetkeen tullu testattua niin seuraaviin kiertoihin on itselle tietoa. Tosin en tiedä tuliko sitä, kun viivat tummui ja haaleni ja lopulta todellinen lh-huippu tais jäädä nappaamatta, vaikka kaksi kertaa päivässä testailinkin.
 
  • Tykkää
Reactions: Qmeilija
Oletteko kirjanneet ensimmäisistä raskauksia ja niiden yk:sta oireita ylös? Itsellä on kolmelta kierrolta sisältäen tärppikierron, nyt ajattelin taas rustailla. Huomaan vaan etsiväni itsestäni juuri niitä tärppikierron oireita jos nyt, vaikka dpo5 :D Mutta mulla ehkä selkein ja aiempiin yrityskiertoihin poikkeava oire oli hiivatulehdus, joka iski noin kolme päivää ennen kuukautisten alkamispäivää! Kamalaa, toivon, että ensi viikolla iskee hiiva :D
 
@Suzu85 kyllä mä sitten hain niitä.. vaikka ei pitäny. Tänään alko selkeet oviskivut ja limoja tullut eilen ja toissapäivänä. vikasta onnistuneesta talletuksesta on 2 päivää, mutta onneksi viiva ei ole vielä vahvistunut, kun vasta puoleen, mitä sen pitäisi olla.. tänään taas rojua torveen :ROFLMAO::ROFLMAO::ninja:

@-OmaAurinkoinen- mulla oli super helppo raskaus esikoisesta, kaikki sujui ongelmitta ja terve poika 10apg.pisteillä syntyi 40+5 vuorokausilla :love: Synnytys oli hieman pitemmän kaavan mukaan (1,5vrk) ja kolme toisen asteen repeämää sain, mutta paranin tosi nopeeta onneksi :)

@Qmeilija oi, jännittikö äitiä eka koulupäivä kovasti :D Toivottavasti teillä tärppää nopeasti, Tervetuloa!

@miniminimini en oo koskaan kirjannut niitä ylös, mutta nyt kolmen raskauden perusteella tiedän jo aika hyvin ilman testiäkin, että koska on tärpännyt. Mulla tulee aina jo aikasessa vaiheessa repäsykipuja ja paineen tunnetta alavatsaan (johtuu voimakkaasti taakse kallellaan olevasta kohdusta)

@Miljamaaria ihanaa lomaa! Mä tuskailen täällä töissä ekaa viikkoa loman jäljiltä, ja motivaatio ihan nollassa :ninja:
 
  • Tykkää
Reactions: Qmeilija
@Naadis - ROJUA TORVEEN :D Nauran täällä töissä ääneen apua!

Hauskaa viikonloppua kaikille, ja noh, sitä rojua torveen myös sitte varmaan ;) :D

No jännittihän se ja itku meinasi päästä kun on nyt niin iso jo. :rolleyes:

Mulla myös taaksepäin kallistunut kohtu ja muistan kuinka vihloi noustessa tai äkillistä liikettä tehdessä alamahasta jo ennen kuin tiesin odottavani. Silloin tosin luulin että on jotain vialla mutta tuo eskarilainenhan se siellä oli.

Rojua torveen.:D:D:D
Meillä tuo iltajumppaaminen on säännöllistä:whistle: ja välillä parikin kertaa niin sen puoleen ei edes tikutusta tarvitseisi kun anyway peitot heiluu, mutta opinpahan tässä samalla tuntemaan omaa kehoa ja homma tuntuu jotenkin hassulla tavalla enemmän "todelta".
 
Mullaki ois ekaa kertaa ostettuna ovistikkuja... Katotaan, osaanko yhtään ajottaa niiden käyttöä. Mulla on puhelimessa käytössä Ovia fertility ja tykkään siitä. Ainakin ekaa raskautta toivoessa se autto oviksen löytämisessä niin, et ekasta kierrosta tärppäs. (y) Viikon oon nyt syöny myös Gelee Royalia, en tiiä senkään oikeesta tehosta, mutta sama ku ton apsin kans, ni tuotaki oli ekallaki kerralla. ;)

Hitsi ku kirjottelen nyt kännykällä, niin en pääse tarkistaan muitten juttuja. Aika samoilla päivillä taidettiin nyt olla menossa. :)
 

Yhteistyössä