3-kymppiset toista lasta yrittävät

Istahdan alas tähän teidän joukkoonne. Ikä onkin kaikille selvä sanoin monesko lapsi haaveissa ;)

Ehkäisyn jälkeen (syyskuussa) kuukautiset ovat seilanneet 30-34 päivän välillä. Välillä olen onnistunut ovulaation bongaamaan. Muttei ihan aina. Edellinen kuukausi oli pisin ikinä, ja uskon etten ovuloinut silloin.

Tässä kuussa selkeät ovisnippailut 29.1
Tai ainakin uskon niin, sillä oireet olivat juuri tuota tuttua nippailua ja repäisykipua. Seuraavana päivänä 30.1 ja 31.1 kohtu todella arka. Nippailua ja kramppeja havaittavissa :)

Dpo1: Vatsa todella kipeä, jonotusta ja kramppeja
Dpo2: Vatsa edelleen hieman kipeä, turvotusta.
Dpo3: Ei oireita
Dpo4: Reagoin vahvoihin hajuihin, työpaikkan tyhjä roskakori haisi kuvottavalle. Makea etoo, suolaiset herkut uppoaa.
Dpo5: Aaltoilevaa pahoinvointia, ei tehnyt mieli syödä. Nenä tukossa, tietyt hajut todella pistäviä. Jos jäi analysoimaan hajua tarkemmin ja miettimään sitä niin tuli jopa yökötystä. Yöllä ihmeellistä unta.
Dpo6: Järkyttävä ruokahalu, kaikki menee. Ilmavaivat, ummetusta ja ripulia vuorotellen. Vatsa siis sekaisin! Nukkunut päiväunet x 3 ja tuntuu että voisin mennä jo nyt nukkumaan. Nenä edelleen tukossa. Usein pahemmin unien jälkeen.

Jatketaan listaa oireista lähipäivinä... :)

Teki mieli tehdä raskaustesti mutta ainut jäljelle jäänyt RFSUn testi oli viallinen. Puuttui kokonaan tuo keskiosa mihin viivat ilmestyy jos on tullakseen. ++Onnea kaikille :)
 
  • Tykkää
Reactions: ahmis
Mikä kp sul yleensä ovis? Tärppäsikö teil esikoinen kuinka nopee?

Määrättiinkö sulle jo heti yk1 nuo letrot? Ja mikä ero sillä tuohon lugeen? On ihan pihalla ja siksi kyselyikä, sori! Kiva ymmärtää vähän näistä erilaisista lääkityksistä mitä täällä usein kuulee :).
Esikoinen tärppäs 8kk yrittämisen jälkeen. Mulla on luonnostaan tooodella pitkä ja epäsäännöllinen kierto (useimmiten 38-54pv), joten ovis on ollut aina milloin sattuu. Mulle oltiin alottamassa Letrozoleja jo esikoista yrittäessä, mut ehdinkin sit raskautua ilman. Nyt mulla ei ollut kuukautiset alkaneet imetyksen lopetuksesta huolimatta, ja tiedossa oli että kierto tulis joka tapauksessa olemaan yhtä sekava kuin ennenkin, niin siksi mulle aloitettiin ne Letrot jo heti yk1.

Letrozolit vaikuttaa niin, että ne aiheuttaa ovulaation. Niitä syödään 5 pv:n ajan kp 2-6, ja tällöin ovulaation pitäisi olla suurinpiirtein joskus kp 14 kieppeillä (riippuu vähän ihmisestä, mulla oli viimeksi vasta kp 17). Lugesteronista sen sijaan ei ole mitään hyötyä ovulaatioon, mutta se auttaa liian lyhyeen luteaalivaiheeseen, eli loppukiertoon. Ovulaatiosta oletettuihin kuukautisiinhan pitäisi olla vähintään 10 päivää, jotta alkio ehtii kiinnittyä kunnolla ja raskaus kunnolla alkaa. Mulla tuo on ollut alle 10 pv, joten siksi pitää syödä Lugesteronia sitä pidentämään.
 
  • Tykkää
Reactions: ahmis
En ole ehtinyt käydä taas aikoihin täällä lukemassa, mutta oho, mitä plussien suma!!! :) <3 Ihanaa, kovasti onnea teille kaikille! Toivotaan, että samat hyvät plussatuulet jatkuu tässä ryhmässä.:) Ja tervetuloa Mutsijaparimuuta!

ON: Nyt kp 13, ovulaatiota odottelen. Ei ole vielä mitään oireita, ja ovulaatiotestikin näyttää negaa. Taitaa taas olla ovis vasta siellä kp 17 hujakoilla. Vähän jo jännittää onnistutaanko hyödyntämään tämä ovis, kun edellinen meni harakoille. Miehellä on taas niin paljon muuta mielen päällä. Mut eiköhän se nyt sitoudu tähän kiertoon, ei sekään halua että mä joudun loputtomiin näitä lääkkeitä syömään.

Mulla tuli aivan kamala 2h kestänyt "oksennustauti" nyt alkukierrosta Letrojen aikaan, menin ihan puolitajuttomaksi. Ja edellisessä kierrossa iski Letrojen aikaan aivan hirveä nokkosihottuma. Vähän mietityttää, että onko vain sattumaa, vai voiko noi johtua tosta lääkkeestä...
 
@Oliivipuu79 ja @Idaiines kovasti onnea teille!!

Mulla pyörähti uusi kierto käyntiin jo maanantaina, eli liian aikaisin. Lyhentyvä kierto on vissiin merkki siitä että kroppa alkaa luovuttaa (mulla oli just 39v. synttärit joten ikäkriisiä pukkaa...). Tällä hetkellä tuntuu siltä että meille ei taida toista lasta tulla, joten sulattelen nyt tätä ajatusta ja otan vähän etäisyyttä tähän palstaan. Tsemppiä kaikille yritykseen!
Älä vielä luovuta, jos lapsi on toiveissa. Muista, että hyvää lääkkeellistäkin apua on saatavilla, jos tuntuu että sellainen on tarpeen. Toki tässä meidän iässä raskautuminen ei ole enää niin helppoa kuin nuorempana, mutta kyllä se vielä onnistuu. <3
 
Kiitos vastauksesta @eppula ! Oon taas vähän fiksumpi! Ja kiva kun sait heti alkuun apua niin tärppäisi nopeasti. Ja tosiaan oishan se kiva ertä mieskin voisi tsempata kun hänelt kuitenkin vaaditaan kolme panoa kun sinun täytyy kärsiä pahoinvoinnista ja piinailusta kokonainen kuukausi o_O.

Minä täällä jännitän mahtaako olla kemiallinen raskaus sitten kuitenkin tämä, ihan selvät viivat kyllä sain tänäkin aamuna mutta tosi hailurat eikä yhtään vahvistuneet toissapäiväisestä.. nyt vaan pitää sitten odotella josko menkat tulisi tänään tai huomenna ja jos ei näy niin sitten testannen uudelleen keskiviikkona. Voihan piina vaan jatkuu ja jatkuu (n). Toki kiva että sai edes ne viivat et toivoo on, mutta oishan se nyt kiva tietää varmasti et joko voi intoilla vai pitääkö taas aloittaa alusta..
 
  • Tykkää
Reactions: Nadine88
@Mutsijaparimuuta tervetuloa mukaan :)

@eppula kiva kuulla taas sinusta:love: Joko on ovis tärpännyt? Toivottavasti saat miehen innostumaan tähän kiertoon. Vähän kurjahan se noita lääkkeitä vedellä jos ei niiden tuomaa ovista pysty hyödyntämään ja jos ne aiheuttaa vielä tuollaisia fyysisiä oireita:unsure:

@ahmis Miltäs viivat näyttää? Onko tullut väriä lisää? :love:

Täällä dpo 3, jessus miten odottavan aika osaa olla piiitkä. Ei kyllä oo ollu niin sitten minkäänmoisia tuntemuksia...paitsi järkky räkätauti. Edellisestä taudista kun pääsi eroon, niin uutta pukkaa. Voisi vaikka lohdukkeeksi tulla tännekin plussatuulia :LOL::p:whistle:
 
Kiitos kysymästä @Röllykkä :love:! En oo tänään testannut mut ei oo menkkojakaan näkynyt joten olen lähtökohtaisesti mielestäni raskaana kunnes toisin todistetaan!

Huomen aamulla arvelin taas testailla, pitäkää peukkuja :)!

Ja piinailijan aika todellakin ON pitkä, tsemppiä sulle! Onneks se kuitenkin jälkikäteen katsottuna on aika lyhyt mut ei se siinä hetkessä yhtään lohduta.
 
@ahmis kiitos, eiköhän nää päivät tästä matele omalla painollaan taas :geek: Kurkkasin muuten toiseen ketjuun, mihin olit laittanut kuvan testistä, hyvältä näyttää:love:

Tuo lista muuten näyttää varmaan nyt jokaisen osalta vähän mitä sattuu, kun en aiemmin tajunnut päivittää muiden päiviä siihen, pelkästään omani :( Voin yrittää katsoa sitä tänään myöhemmin jos siihen sais jotain tolkkua (n)
 
3-kymppisenä toista lasta yrittävät
Kukkurainen | 35v | yk4 | kp6/28-30 | esikoinen -12
Eppula | 37v | yk3 | kp15/29-31 | Letrozol | esikoinen 07/16
Pumpulipalleroinen | 31v | yk0 | kpXX/XX | esikoinen 07/16
Toukokuinen
Röllykkä | 33v | yk 6, aloitettu 10/2016 | PCOS | kp 20/28 | Terolut | esikoinen 08/15
Miniminimini
Mutsijaparimuuta

Piinapäiviä viettävät
Mutsijaparimuuta dpo 9
Röllykkä dpo 4

Taustailijat
Iltatähti83 | 34v | esikoinen 02
Ruska82 l xx l ykxx | esikoinen
Esmenet | 39v | yk13 | esikoinen 11/12

Plussanneet :love:
Iltasatu | 33v | yk7 | plussa 1.12.2017
Miljamaaria | 34v | ykX | kpXX/26-28 | PCO, Letrozol, Metformin | plussa 30.12.17
Mininen85 | 32v | yk19 | plussa 10.1.2018
Oliivipuu79 l 38v l yk6 l plussa 28.1.2018
Idaiines | 33v | yk3 | plussa 28.1.2018
Ahmis | 32v | yk2 | plussa 3.2.2018

---
Nuin, vähän muokkasin, päivitin ja karsin listaa sen perusteella mitä keskusteluista sain bongattua :love: Toivottavasti ei mennyt ihan penkin alle :geek: Korjailkaa omaanne jos meni metsään :)
 
Hei vaan hei! Täällä alkoi menkat - ekaa kertaa aikoihin se tekee iloiseksi, joten keskenmenokiero on virallisesti ohi! Alkuviikosta tein testin ja siinä olin näkevinäni haamua/viivanpaikkaa, mutta eiköhän raskaushormoni ole poistunut kun menkat alkaa?

Tänään siis kp1. Koitanpa päivittää listan :)
 
  • Tykkää
Reactions: ahmis
3-kymppisenä toista lasta yrittävät
Kukkurainen
| 35v | yk4 | kp7/28-30 | esikoinen -12
Eppula | 37v | yk3 | kp16/29-31 | Letrozol | esikoinen 07/16
Pumpulipalleroinen | 31v | yk0 | kpXX/XX | esikoinen 07/16
Toukokuinen
Röllykkä | 33v | yk 6, aloitettu 10/2016 | PCOS | kp 20/28 | Terolut | esikoinen 08/15
Miniminimini | 30v | yk1 kkm jälkeen (kkm 1/2018), aloitettu 7/2017 | kp1/30-35 | esikoinen 15
Mutsijaparimuuta

Piinapäiviä viettävät
Mutsijaparimuuta dpo 10
Röllykkä dpo 5

Taustailijat
Iltatähti83 | 34v | esikoinen 02
Ruska82 l xx l ykxx | esikoinen
Esmenet | 39v | yk13 | esikoinen 11/12

Plussanneet :love:
Iltasatu | 33v | yk7 | plussa 1.12.2017
Miljamaaria | 34v | ykX | kpXX/26-28 | PCO, Letrozol, Metformin | plussa 30.12.17
Mininen85 | 32v | yk19 | plussa 10.1.2018
Oliivipuu79 l 38v l yk6 l plussa 28.1.2018
Idaiines | 33v | yk3 | plussa 28.1.2018
Ahmis | 32v | yk2 | plussa 3.2.2018
 
Voi ei Minimen85. Kerro ihmeessä lisää sitten kun jaksat.

Täällä jo kp17, ja ovista ei kuulu vaikka söin alkukierrosta Letrozol-kuurin. Viime kierrossa kp16 oli jo plussa testissä, ja kp17 ovis. Nyt ei kuulu mitään. Vähän huolettaa, että voiko ovis viivästyä tälleen lääkityksestä huolimatta, vai onko mun munasarjoissa jotain pahasti vialla. No, toivotaan et lähipäivinä tulis!
 
Tulin tänne vähän kurkkimaan kuulumisia :) Kiitokset tsempeistä kaikille, kyllä täällä vielä yritys jatkuu mutta en sen kummemmin seuraile kiertoa ja dpo:ita. Keskityn nyt muuhun elämään ja tärppää sitten jos on tärpätäkseen!

@Mininen85 voi ei, kauhea uutinen :( Voimia sulle, toipumiseen ja sitten uuteen yritykseen. Ehkä nää meidän tarinat saa vielä onnellisen lopun :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Röllykkä
3-kymppisenä toista lasta yrittävät
Kukkurainen
| 35v | yk4 | kp11/28-30 | esikoinen -12
Eppula | 37v | yk3 | kp20/31-34 | Letrozol+Lutinus | esikoinen 07/16
Pumpulipalleroinen | 31v | yk0 | kpXX/XX | esikoinen 07/16
Toukokuinen
Röllykkä
| 33v | yk 6, aloitettu 10/2016 | PCOS | kp 24/28 | Terolut | esikoinen 08/15
Miniminimini | 30v | yk1 kkm jälkeen (kkm 1/2018), aloitettu 7/2017 | kp5/30-35 | esikoinen 15
Mutsijaparimuuta

Piinapäiviä viettävät
Mutsijaparimuuta
dpo 14
Röllykkä dpo 9
Eppula dpo 0

Taustailijat
Iltatähti83
| 34v | esikoinen 02
Ruska82 l xx l ykxx | esikoinen
Esmenet | 39v | yk13 | esikoinen 11/12

Plussanneet :love:
Iltasatu | 33v | yk7 | plussa 1.12.2017
Miljamaaria | 34v | ykX | kpXX/26-28 | PCO, Letrozol, Metformin | plussa 30.12.17
Mininen85 | 32v | yk19 | plussa 10.1.2018
Oliivipuu79 l 38v l yk6 l plussa 28.1.2018
Idaiines | 33v | yk3 | plussa 28.1.2018
Ahmis | 32v | yk2 | plussa 3.2.2018
 
Kappas, ovis!:) Vihdoin, nyt kp20. Mulla ehti jo ovistestitkin loppua pari päivää sitten ja olin jo luovuttanut tän kierron suhteen, mut tänään on ollut niin kipeä jomotus oikeassa munasarjassa ja sellaiset limat, ettei asiasta ole epäilystäkään. Ja koska eilen heiluteltiin peittojakin, niin tässähän pääsee piinailemaan, jee!(y):)
 
  • Tykkää
Reactions: Röllykkä
@Esmenet kiva kun kävit vähän kertomassa kuulumisia. Meillä tärppäs ekan mukelon kanssa, kun päätettiin olla yrittämättä sen kummemmin 3,5v yrittämisen jälkeen. Joten nyt vaan tsemppiä kovasti :love:

@eppula jes, hieno homma, että ovis löytyi ja oli ajoituksetkin kohdillaan, nyt sit piinailemaan :)

Täällä tosiaan kp 25/28, mut dpo on vasta 9. Säännöllinen kierto on vihdoin saatu noilla Teroluteilla, mut tuo luteaalivaihe tuppaa kyllä jäämään näin ehkä vähän lyhyeksi (n) Mitään tuntemuksia ei oo, jomotuksia eikä nippailuita, ei siis näitä perinteisiä menkkaoireitakaan. Aika mateleeee :(
 
@Mininen85 - saat kaiken sympatiani, vaikken tiedäkään tarkalleen, mitä on tapahtunut. Kkm kokeneena ainoa ohjeeni on ett hetki kerrallaan, ja oikeasti hetki=minuutti. Nyt kun keskenmenosta on reilu kk, alkaa helpottaa.

@eppula lle tsemppiä piinailuun - hyvä ovisbongaus!

Joko pian piinailijat alkaa testaileen?

Ihanaa päästä aktiiviseen porukkaan mukaan! Täällä menkat alkaa olemaan loppumassa. Kummallista pistoa vasemmassa muniksessa menkkojen ajan. Nyt on kuurina menossa greipimehu+helokkiöljykapselit+foolihappo+raskaudesta jääneet mammavitskut. Toivon kovasti, että ovis tulisi aiemmin kuin kp20+.. Tikut odottelee valmiina :D Toivotaan, että mies on sit h-hetkellä valmiina :D Vähän kyllä jännittää, uusi raskaus pelottaa - vaikka sitä silti toivoo niin älyttömän paljon!
 
@miniminimini Tsemppiä uuteen yritykseen :love:

Täällä kp 27/28 ja dpo 11. Vieläkään ei alavatsalla mitään tuntemuksia, mutta rinnat on nyt pari päivää särkenyt huolella ja itku on itellä muutenkin ollut herkässä :cry: Alunperin ajattelin, että testailen vasta lauantaina, mutta jäin eilen illalla yksin kotiin hetkiseksi, niin en enää malttanut olla testaamatta ja ihan totaalinen negahan sieltä tuli vaikka miten valoa vasten tikkua pyöritteli. Melkeen harmittaa enemmän se, että tuli edes testattua.

Aiemmista terolut-kuureista kk alkanut yleensä 3 päivän kuluttua vikasta tabusta eli tänään, mutta luin netistä, että jollain voi kestää parikin viikkoa :( Ei auta muu kuin odotella (n)
 
3-kymppisenä toista lasta yrittävät
Kukkurainen
| 35v | yk4 | kp13/28-30 | esikoinen -12
Eppula | 37v | yk3 | kp22/31-34 | Letrozol+Lutinus | esikoinen 07/16
Pumpulipalleroinen | 31v | yk0 | kpXX/XX | esikoinen 07/16
Toukokuinen
Röllykkä
| 33v | yk 6, aloitettu 10/2016 | PCOS | kp 27/28 | Terolut | esikoinen 08/15
Miniminimini | 30v | yk1 kkm jälkeen (kkm 1/2018), aloitettu 7/2017 | kp7/30-35 | esikoinen 15
Mutsijaparimuuta

Piinapäiviä viettävät
Mutsijaparimuuta
dpo 16
Röllykkä dpo 11
Eppula dpo 2

Taustailijat
Iltatähti83
| 34v | esikoinen 02
Ruska82 l xx l ykxx | esikoinen
Esmenet | 39v | yk13 | esikoinen 11/12

Plussanneet :love:
Iltasatu | 33v | yk7 | plussa 1.12.2017
Miljamaaria | 34v | ykX | kpXX/26-28 | PCO, Letrozol, Metformin | plussa 30.12.17
Mininen85 | 32v | yk19 | plussa 10.1.2018
Oliivipuu79 l 38v l yk6 l plussa 28.1.2018
Idaiines | 33v | yk3 | plussa 28.1.2018
Ahmis | 32v | yk2 | plussa 3.2.2018
 

Yhteistyössä