35+ Lapsettomat

Ihanaa, Iines, ONNEA!!! :flower: Olipa kiva kuulla upeat uutiset. Paljon onnea koko perheelle!

Sharlin, hoitojen lopettaminen on iso päätös, mutta minulle se oli myös helpotus. Meillä oli seuraava suunnitelma valmiina (kv-adoptio). Hoitoihin meni rutkasti rahaa yksityisellä ja kaikki keinot yritettiin, mutta vihdoinkin tuntuu siltä, että jossain meitä odottaa pieni tyttö tai poika ja ehkä jopa yllättävän pian. Voi miten haluammekaan tarjota hänelle rakastavan kodin ja hyvät eväät elämään. Toivottavasti teilläkin on jotain jolla taivaltaa elämässä eteenpäin. Hyvää joulun odotusta!
 
Lekurikeikka käytynä.
Lääkäri on ihan ymmällään näistä minun vuotohäiriöistä...
Silloin 17.11 käynnillä limis oli 7mm, tänään 8mm... vaikka olen tiputellut/ vuotanut kolmatta viikkoa niin limis ei vaan ohene.

No joka tapauksessa hoidot etenee suunnitelmien mukaan:
Procren-pistos tämän viikon perjantaina.

1. ultra 21.12... jos limis tuolloin edelleenki liian paksu, pitää pistää toinen Procren-pistos... jos taas limis ok, päätetään Menopur-pistokset.

2. ultra 27.12... silloin viimeistään limiksen pitäisi olla ihannepaksuudessaan ja päätetään Menopur-pistokset

Minulta otettiin tänään hCG-hormoni verestä, varmuuden vuoksi, jos kohdunulkoinen raskaus aiheuttaa näitä vuotohäiriöitä.

Perjantai-aamuna käyn myös verikokeissa. Tuolloin otetaan:
S-PRL = prolaktiini
S-TSH = kilpirauhasarvo
S-PROG = keltarauhasarvo

Tänään ollut enää tiputteluvuotoa, vaikka eilen vielä vuoto oli todella runsasta.

Eiköhän asiat taas järjesty... kehtaaki tuo kroppa säikytellä tuolla lailla? =)
 
  • Tykkää
Reactions: Joku_päivä
Heippa... täällä onkin ollut vähän hiljaisempaa. Eikö kenelläkään ole mitään uutta kerrottavaa :)

Täälläkin parhaillaan melko rauhallista, toinen inssi takana ja testailemiseen vielä piiiiitkä aika. Pitäisi vaan jaksaa ajatella muuta, mutta mieli on kovin levoton. Kaksi munasolua oli kypsynyt eli periaatteessa tuplamahdollisuus (siis sanan kahdessa merkityksessä :D) ja muutenkin kaikki "maisemat" näytti kovin hyvältä. Olosuhteet siis periaatteessa kohdillaan, nyt vaan toivotaan tuuria tähän kertaan.
 
Heissan, hiljaista tuntuu olevan entisessä tukipinossa...
Kannatti kuitenkin tulla vilkaisemaan, kun silmiin osui Iineksen ilouutiset =)
Tuhannesti onnea, sinä jos kuka olet kaiken sinnikkyyden ja muiden tsemppaamisen jälkeen, kaiken onnen ansainnut <3

Sharlinille paljon haleja ja kaikkea hyvää, oli todella ikävä lukea että teillä ei sitten loppujen lopuksi tärpännyt =/

Meillä täällä kaksi ihanaa aurinkoa, pikku mullistusta, jotka saapuivat 02/2011. Ihan normikaksosarkea ei elomme ole ollut, koska toisella pojistamme synnynnäinen selkäydinvamma, silti kaikista murheista ja haasteista huolimatta, emme olisi ihanempia poikia voineet saada =) päivä kerralla mennään.

Tervehdykset pinotutuille :wave: ja iloista & onnekasta talvenjatkoa kaikille!
 
Vilkas Ihanaa, että tulit kertomaan kuulumisia! Olen miettinyt aina välillä, että mitäköhän teille kuuluu.. Toivottavasti selkäydinvammaan saadaan apua, jos ei juuri nyt ole vielä keinoja, niin toivotaan, että lääketiede kehittyy nopeasti.

Me ollaan selvitty surusta mielestäni yllättävän hyvin ja ajatukset ovat suunnattu sijaisvanhemmuuteen nyt kovasti. Lisäksi aloitin opiskelut, jotka tuovat omaa mielekkyyttä ja sisältöä elämään.

Kaikkea mahdollista hyvää teille!!
 
Heippa vaan!

Hiljaiselta tosiaan vaikuttaa tässä pinossa. Minne lie kaikki on kadonneet? Pino oli tippunut jo nelos sivulle.

vilkas kiitos :) kiva kun kävit kertomassa kuulumisia.

Sharlin :wave: kiva kuulla, että suru alkaa helpottaa. Mikä on teidän tilanne sijaislapsi-asiassa?

Olisi mukava kuulla teidän kuulumisia, joiden kanssa yhtä aikaa täällä pyörittiin aktiivisesti. Monesti mietin teitä, joilta täällä sain niin paljon tukea vaikeina vuosina. En nyt ala erikseen luetella teitä nimiltä, koska teitä on niin paljon. Mutta laittakaahan kuulumisianne, te jotka vielä olette hoidoissa ja te, joilla jo oma lapsi on.

Hyvää kevään alkua kaikille! Poikkeilen välillä kurkkimassa, josko joku tänne kuulumisiaan laittaisi.

terkuin Iines ja poika 3 kk
 
Hei,

Jos tätä ketjua vähän nostaisi, saisikohan mukaan uusia vähän aikuisempia yrittäjiä? ;) Saisiko ketjun puhallettua uuteen eloon?

Itse olen 39 vuoden kypsän ikään ehtinyt ja vasta nyt (3 vuoden tutkimusten, hutkimusten ja odottelun jälkeen) päässyt alkamaan ensimmäisen IVF-kierron. Viikko nenäsuihketta (Synarel/Nafarelin) takana, tänään eka Menopur-piikki, 450 iu. Pitkällä kaavalla siis mennään. Ongelmana meillä vaikea endo, oikea munatorvi täysin tukossa, alhainen AMH (2.75) ja korkea FSH (10 - 14.5 viimeisen puolen vuoden ajalta). 43-vuotiaan siipan uimarit kaikki kunnossa. Olemme hoidoissa asuinmaassamme Englannissa.

Olisi mukava vaihtaa kokemuksia sekä uusien että vanhojen ketjulaisten kanssa...

T. Lumi72
 
Onnea Iines pistoolisankarista!!!! :D Niin se vaan teilläkin lykästi, vaikka välillä olit aika epäuskoinen. Hieno juttu!!!

Täällä kans nautitaan vauva-arjesta. Päätettiin miehen kanssa, ettei lähdetä enään kokeilemaan toista, joten tää jää sitten meidän ainokaiseksi. Musta tuntuu ettei mun fysiikka enään kestäis, nytkin selkä on ollut aika romuna synnytyksen jälkeen. Meillähän pitäis aloittaa taas ihan alusta, koska pakkaseen ei mitään jäänyt. Mutta olemme todella onnellisia, että saimme edes yhden terveen lapsen! Ja minkälainen ihana hymypoika hän onkaan. :heart:

Ihanaa kesää kaikille ja hoidoissa oleville peukuja ja älkää luopuko toivosta!

Soulmama ja Roni 9,5 kk
 
Moikka, Minni, ja tervetuloa! Jos tää ketju ei lähde uudelleen käyntiin, kokeile tuota toista 'ekaa yrittävät 35+' -pinoa, olet varmasti tervetullut sinnekin, vaikka sulla toi yksi iltojesi ilo jo onkin. :saint:

Täällä piinapäivä nro 6 menossa yhden priima-alkion siirron jälkeen... Ihan OK fiilikset. Kohtalotovereitten negat vain surettavat. :(
 
Kyselen nyt epätoivosena tälläsen vanhan ketjun päähän, onko kellään 40 täyttäneellä tehty ivf (tai icsi) pitkällä kaavalla, miten on toiminu (jos vertaa mahdollisiin aiempiin hoitoihin) ja onko joku peräti onnistunu sellasella?
Itellä ei mitään uskoo, oisin vaan halunnu jatkaa lyhyillä vaikka heikosti menny nekin jo.. sellasella kuitenkin tullu loppuunsaakka onnistunu tuloskin. Yhteensä siis tehty 3 pitkää ja 3 lyhyttä kaavaa.

Kiitos jo etukäteen kokemuksista!
 
Hei kaikki, mahtaakohan tama keskustelu viela lahtea kayntiin enemmankin? Olisin kiinnostunut kuulemaan erityisesti yli nelikymppisten kokemuksista ivf:sta - mika toimi? Olen itse 45-vuotias, eli varmastikin sielta vanhemmasta paasta talla palstalla - vaikka enhan tietenkaan itseani tunne vanhaksi eika ole mitaan vaivoja tai laakityksia - ennen ei vaan ole ollut tilaisuutta yrittaa lasta ennen kuin nyt uuden miehen kanssa (44) viime vuodesta. Kesalla menimme tutkimuksiin, mitaan sen kummempia syita ei ole loytynyt, paitsi kohdun polyyppi, joka poistettiin syyskuussa. En uskaltanut sitten enaa enempia vain luomuna koettaa, joten nyt on ensimmainen ivf-kierto alkamassa. Kaikki laake- ja klinikkavinkit yms. otetaan kiitollisena vastaan. Tiedan toki, etta statistisesti mahdollisuudet ovat pienet, mutta emmehan me ihmiset ole pelkkaa statistiikkaa - ja toisaalta mitaan ei saa, jos ei yrita! Olen kovasti etsiskellyt kohtalotovereiden kirjoituksia ja loytanyt muuta ja kymmenen vuoden takaa. Ne rohkaisivat, joten toivottavasti tamakin teksti ehka rohkaisee jotakuta, ettei olla yksin yrittamassa!
 
@Mirumarumoru - kiitos! Hyodyllisia tietoja; asiat alkavat selvita. Varmastikin se pitka kaava voi olla aika raskas, kun oma hormonitoiminta ajetaan alas.

Oliko muuten punktio kovin kivulias? Jos on joitain vinkkeja, mita kannattaa tehda, niin kerrothan! :)

Mun mies jo on ihan valmistautunut, etta minusta tulee jotensakin suunnilleen raivohullu taman hoidon myota, kun hormoneihin vaikutetaan. :) Itse en nyt ihan niin voimakkaaseen hormonivaikutukseen osaa uskoa, tai ainakaan en sita sitten osaa kauheasti pelata, kun muutenkin minulla on yleensa mielialat joko korkealla taikka alhaalla, ei missaan keskitasossa. :)

Eilen piti paljastaa langon perheelle erinaisten kutsujen ja muiden menojen vuoksi, etta tallaista kuin ivf tulossa. Kuulosti pyortyvan puhelimen toisessa paassa. Ei kai ollut heille tullut mieleenkaan, etta miehellani ja minulla olisi tallaisia mielessa. Heille on nyt 7-kuukautinen luomuvauva, mutta he ovat kymmenen vuotta nuorempia. :)

Kylla sellainen plussa varmaan Sinulle viela tulee. On vain niin vaikeaa, kun hoidotkin tosiaan maksavat niin paljon, etta saa rahallisestikin jannittaa. Toivottelen parasta ja taalla olen peukut pystyssa!
 
Heippa!

Kiitos @Mirumarumoru vastauksesta. Yritan olla urhea punktiossa :) - ja toisaalta juu, aion ehdottomasti pyytaa tarpeeksi laakitysta. Kaipa siina pakko kestaa kun muutkin ovat kestaneet! :) Ja tarkeampaa tietysti on, etta nyt ensinnakin paasee sinne punktioon, ja etta siis munasolut ovat sen verran kehittyneet, etta punktioitavaa on.

Talla hetkella syon Primolut Nor:ia keskiviikkoiltaan asti. Sitten pitaisivat kuukautiset alkaa muutaman paivan sisaan (siis ellei ole tapahtunut ihmetta ja olisin raskaana!). Jos kuukautiset alkavat, pitaisi pistaa Elonva ensimmaisen kerran sunnuntaina. En ole koskaan pistanyt mitaan, joten ihan jannaa....... Harjoittelin klinikalla hieman, ja aion myos katsoa YouTube-videon. Vaittivat klinikalla, etta suoraan vatsaan vain painetaan navan alle oikealle tai vasemmalle puolelle, mutta ohjeissa itse asiassa kasketaan nostamaan sormilla sellainen ihopoimu ylos ja siihen sitten tuikkaamaan. Olen aika tukeva, joten se ihopoimun nostaminen ei mene ihan niin kuin kuvissa, mutta eikohan se siihen sitten mene, vaikka onkin rasvakerroksen kanssa vahan isompi ja kovempi poimu. :)

Yrittelen tassa kylla laihduttaakin ja muutamakin kilo on viime kuukausien aikaan lahtenytkin, mutta viela on paljon laihdutettavaa! :)

Olin kuvitellut voivani tehda vahan joulusiivousta ja jarjestelya lapsuudenkodissani, mutta ei taidakaan se onnistua tana vuonna - luin palstan kommenteista, etta munien viljelyjen aikana ei pitaisi kumarrella tms., etteivat lahde liian aikaisin liikkeelle. Eli taitaa menna lomailuksi ja esseen kirjoittamiseen ja tenttiin lukemiseen aika tuolloin sen sijaan (opiskelen lisaa toiden ohella). Hyva tama palsta, kun saa lisatietoja! :)

Kaikkea hyvaa sinne pain myos! :) Onko Sinulla jo jatkosuunnitelmia?

Terkkuja!
 
Kiitos @Mirumarumoru !

No, tanaan ovat Primolut Nor:in avulla siirretyt kuukautiset ilmeisestikin alkamassa... Eli huomenna pitaisi pistaa. Jannittaa... :)

Kysyin omalta laakariltani kortisonista, miniaspiriinista yms. Ei ollut kovin halukas antamaan. Hmmmmmmm... laitoin viestia peraan, etta haluan kokeilla kaikkia laakkeita, joista ei ole haittaa, vaikka ei olisikaan kaikkien tutkimusten todistamaa hyotya! Saa nahda, kuinka kadenvaanto onnistuu! :)

Tsemppia sinne pain ja hyvaa viikonloppua! Periksi ei anneta! :)
 
PS: Tanaan pistin itseeni ensimmaisen kerran Elonvaa, ja kylla kokeneemmista tama kuulostaa hassulta varmaan, mutta kylla meita kovasti jannitti! :) Ensimmainen ultra torstaina; voi, kunpa kehittyisivat ne munasolut nyt juuri oikealla tavalla...! :)
 
@Mirumarumoru - Kiitos! :) Taalla 'poden' yha pistoksen jalkeen sohvalla. Yrittelen vahan ajan paasta saada itseni kayntiin... taidan olla aika vasynyt ennen joululomaa. :)

Juu eka ultra to. Kerays luultavimmin 29.12., mutta tilannetta seurataan heti joulun jalkeen, etta voiko jo aikaisemmin.

Laakari sanoi kaikista ehdottamistani laakkeista, ettei ole todettu, etta ne auttaisivat... vastasin, etta haluaisin kokeilla kaikkia juttuja, joista ei ole haittaakaan, vaikka kaikki tutkimustulokset eivat laaketta tukisikaan. No Gonapeptylia myonsivat joskus kayttavansa, eli ehka saan ainakin sita, katsotaan. Taytyy viela kysella... Voi tietenkin olla ihan eri juttu, jos on esim. todettu. autoimmuunivasta-aineita, kuten sanoit.

Minulle ei ole tehty mitaan muita tutkimuksia kuin AMH ja kilpirauhaskoe, ja tietenkin ultra-aanet, jotka kaikki olivat hyvia. Laakari vain selvastikin uskoo, etta kyseessa on 'ika', jota ei siis voi mitenkaan hoitaa. Joskus kylla ajattelen, etta eikos kannattaisi tehda jokin koe tai tutkimus, josta ehka nakyisi jokin konkreettinen asia taikka arvo, jota voisi jollain laakkeella auttaa, mutta hanen mielestaan ei ole tarpeellista. Tietenkin toivon, etta han on oikeassa ja ehka viela vahan positiivisemmalla tavalla kuin han taitaa tarkoittaa... no, kohta olen kai maar naissa asioissa viisaampi... :) Mulla on elama - mika on ollut ja on ihan hyva elama! - vaan siis mennyt silla tavalla, ettei ole ollut mahdollista yrittaa raskautta ennen kuin maras-/ joulukuusta 2016, eli tavallaan en voi edes sanoa, onko ongelmaa sinansa. Mutta realistisesti on - ian vuoksi tietenkin hoitoihin mahdollisimman pian.

Tsemppia - ollaan me sitten ne laaketieteelliset ihmeet, joista voivat sitten laakarit turista keskenaan! :)
 
Heippa!

Tuli kaytya laakarilla, oli eka ultra, ja sain uusia laakkeita. Eli Menopur vaihdettiin Bemforaksi, ja sain myos sen Gonapeptylin. Kysyin myos Gele Royalesta (kuningatarhyytelo), kuulemma ei ole mitaan haittaakaan, niin kavin sitakin hakemassa.

Lisaksi loppuvaiheeseen tulee Klexane. Minulla oli 15 vuotta sitten pieni veritulppa mannertenvalisen lennon seurauksena; se yhdistettyna siihen, etta aidillani oli pari veritulppaa, niin kuulemma minulla on siihen sitten “taipumus”, ja pitaa ottaa paivittaisia ruiskeita munasolujen keraysta seuraavasta paivasta. Eli tama kai on tavallaan miniaspiriinin sijasta...?

Sanoi muuten tuosta kortisonista, ettei muille kuin esim. autoimmuunisen sairauden omaaville mahdollisesti - etta se kai sitten selitti sen asian.

Tanaan pistin ensimmaisen kerran Bemforaa ja pelastyin - juuri laskettuani viiteen yhtakkia ruisku suorastaan tuntui ponnahtavan ulos ja piikkikin oli sitten ihan vinossa. Onneksi aine tuntui menevan minne piti, sita ei ollut enaa ruiskussa... Kylla nakojaan taytyy varovainen olla, en ymmarra, miten noin kavi!!!!! Ehka auttaa, jos yritan ottaa loysemman ihopoimun, mihin pistaa? Vai otatteko poimua lainkaan?

Punktiota aikaistettiin yhdella paivalla, nyt ei enaa tarvi kuulemma ultrata, vaan sitten suoraan punktioon. Sanoin jo valmiiksi, etta pitaa olla kauheasti laakitysta, kun pelottaaa...! :)
 
@Mirumarumoru - kiitos! :) Loytyi 6 toiselta puolelta ja 5 toiselta; molemmissa talla hetkella 4 isompaa ja muut pienempia. Punktio on 28.12. ja alkion istutus on suunniteltu 2:ksi tammikuuta. Soitin tanaan laakariasemalle ja ihana katilo sanoi, etta se eilisillan pistos oli varmastikin OK. :) Yritan hanen neuvostaan tanaan puristaa mahaani vahan hellemmin! :)

Klexanesta viela, suunnitelma on, etta sita jatkettaisiin 12. raskausviikolle, eli aika monta pakettia, kun joka paiva pistetaan. Janna pistosmaratoni siis suunnitteilla! :)

Gelee Royale eli kuningatarhyytelo (ostin Biosorin 500mg x 2 paivassa, siella olisi ollut jokin muukin tabletti, jossa olisi 1000mg x 1 paivassa) on jotain erityista mehilaisvahaa/hunajaa, jota mehilaiset syovat, kun aikovat lisaantya. Eli jos alan surista, tiedan, mika syy on. :LOL:

Onko Sinulla aikataulu jo tarkemmin selvilla? Ensin kuitenkin tietenkin tassa joulu ihanasti valissa! En ole kylla viela kauheasti ehtinyt joulua miettia! Mieheni ja mina menemme isani luo, ja isani tykkaa laittaa ruokia, joten olemme siina suhteessa onnekkaita. Sinulle ja perheellesi toivottelen ihanaa joulua! :)
 
Kiitos @Mirumarumoru! Kylla, olen kiitollinen, etta munia on kasvanut. Nyt sitten odottelen niiden kehittymista ja kypsymista...

Ja nyt kun taas illalla piikitin, niin talla kertaa meni Bemfola ihan oikeaoppisesti sisaan! Tajusin, mika viimeksi meni vikaan - peukaloni luiskahti pois kynan mannalta, kun se on aika painava, mutta ei normaalin ruiskumainen. Ihanaa, kun tanaan meni hyvin. Jannitin ihan hirveasti myos Orgalutrania, mutta se meni itse asiassa kasittaakseni ihan hyvin.

YouTubessa on kylla sitten ihan kaikenlaisia videoita, kun on myos laakkeiden pistamisia... jopa espanjaksi katselin, kun yritin loytaa parhaat pistoskuvat... Orgalutraniin kylla katilon ohje oli hiukan erilainen mielestani, mutta hyvin silti videotkin auttavat muistamaan olennaisen ja jopa erilaisetkin ohjeet!

Iloista viikonloppua!
 
Viisitoista munasolun follikkelia kerattiin eilen, osa pienempia eika tiennyt tietenkaan, oliko niissa kaikissa munasolua sisalla. Labrasta sain tanaan tietaa, etta yhdeksan munasolua oli hedelmoittynyt. Nyt seurataan niiden jakautumista ja kehittymista. Pitkan viljelyn kautta mennaan. :)
 
Iloisia uutisia saimme klinikalta tanaan: kaikki yhdeksan hedelmoittynytta solua ovat myos alkaneet jakautua. Jos ei mitaan muutosta suunnitelmiin tule, niin siirto on tiistai-iltapaivana, ja muut yha jakautuvat solut laitetaan pakkaseen joko tuolloin taikka 1-2 paivaa myohemmin. :)
 

Yhteistyössä