35+ Lapsettomat

Iines mukavaa, että pääsette uudelle kierrokselle :)

Chloe saitteko klinikalta uuden piikin? Ei kai hoito mennyt pieleen?

Täällä rv huimat 5+0 ja todella pelokas ja epätodellinen olo...haluaisin joka päivä pissata tikkuun asian varmistamiseksi.

-tiki & :heart: :heart: -
 
Moi, kiva kun huolehditte. Tilanne on nyt ihan ok. Kävin ultrassa ja siellä oli kolme munasolua kypsymässä, kaksi 15 mm ja yksi 16 mm. Tiki: saatiin uusi piikki klinikalta eli eilen pistin vielä yhden Gonalin ja tänään irroituspiikki illalla. Huomenna välipäivä ja torstaina inssi. Oli muuten ongelmia sen eilisenkin näyte-Gonalin kanssa. Näköjään noissa näytepakkauksissa on vikoja mekanismissa. Ensimmäiset 6 ampullia sai auki ihan helposti, mutta nyt sitten nämä kaksi viimeisintä on olleet aivan sekundaa. Eilenkään emme saaneet miehen kanssa muovitulppaa katki, mies haki jopa tongit avuksi. :LOL: Onneksi mulla oli varasuunnitelma: otin näyteruiskusta (jossa liuos siis valmiina) männän pois, imin toisella ruskulla liuoksen ja ruiskutin sen kuiva-aineampulliin, imin takas ruiskuun ja pistin masuun sillä toisella ruiskulla. Olenko nero? :p

Nyt alkaa sitten taas piinistely, kääk. Ei taida kukaan muu aloittaa tällä viikolla? Mites muiden jo edenneiden piinistelyt menee? Huhuu!

Iines onko menkat alkaneet? Kuinka kauan niiden alusta menee ennen kuin Pas tehdään? Ovulaation aikoihin? Tehdäänkö sulle PAS ilman lääkkeitä vai hormoneilla?

Tiki, ymmärrän hyvin fiiliksesi, tuttua, tuttua. Olin ekan plussan jälkeen raskaustestien tukkuostaja... Eka ultra sen sitten viimeistään todistaa ja varmasti rauhoittaa mielesi. Tiedän, on piiiitkä aika odottaa sitä.

Wilhelmiinalle kanssa pitkää pinnaa. :flower:
 
Päätin rekisteröityä vihdoinkin, olen tämän keskustelualueen vakilukija ollut jo pitkään, valitettavasti... Olen 35 v., mies vähän nuorempi ja yritystä takana jo reilu vuosi. Nyt olemme hiljattain päässeet alkututkimuksiin selvittääksemme missä vika.

Tunnelmat ovat vaihdelleet alun innostuksesta epätoivon ja luovuttamisenkin kautta jälleen pieneen toiveikkuuteen. Ei kai tässä muuta voi kuin eteenpäin, sano mummo lumessa. :)

Eli heipat vaan kaikille! :)
 
Chloe toi on just niin tota... voi vitsi mikä tilanne jo toisen kerran... Mutta mieti mikä luovuus löytyy ihmisestä, kun on "pakko"! =) Kaikenlaisiin tilanteisiin sitä joutuukiin näissä hommissssa - ja kaikenlaisissa tilanteissa ;). Kerronpa muuten tilanteen pari ilta sitten. Meillä on kissa, joka kulkee perässä ja osallistuu asioihin, kuten koirat yleensä. No, iltalugejen aikaa oltiin tytöt siis kylppärissä. Lugepalleroa puristin siinä pakkauksesta, kun se luiskahti - viiuuh! - lensi lattialle ja kieri siinä iloisesti - ja kissa tietty täkynä perään! Tuli vähän kiire itsekin hyökätä palleron perään. Siinä sitten kissa löi lugen toiseen suuntaan ja innolla uusi hyökkäys samalla, kun minä koitin olla kissaa nopeampi. :LOL: Pari minuuttia lugelätkää pelattiin kylppärissä. Viihdoin sain sen kissan käpälän alta! Lähinnä en tosiaan halunnut, että kissa syö sen. Tuskin edes kipeäksi siitä tulisi, mutta hei: mun kalliit luget kissalle? No way! ;)

Wäinölle tervetuloa! :wave: Pidän peukkuja, että syy löytyy ja hommat etenee vauhdilla.
 
Minäkin siirryn taustalukijasta rekisteröityneisiin. Minä (-70) ja mieheni (-68) toivomme kovasti esikoista ja hoidoissa ollaan oltu yksityisellä noin puoli vuotta. Takana on kaksi inssiä, joista ei mitään tulosta. Nyt käynnissä eka IVF-prosessi. Puregonia ja Orgalutrania olen pistellyt ja punktio on todennäköisesti perjantaina. Huolestuttaa kovasti, että tuleeko olemaan mitään siirrettävää. Rakkuloita on 5-10, osa vielä kovin pieniä, pari hyvän kokoista tässä vaiheessa.
 
Tervetuloa Wäinö ja pottu :wave:

Chloe huimaa miten luovaa ongelmanratkaisua! Ei sitä arvaakaan mihin käytännön ongelmiin näissä kuvioissa törmää ;)
Auringonkukalla hoituu hyötyliikuntakin näiden hoitojen ansiosta. Vauhtia ja vaaratilanteita =)

-tiki & :heart: :heart: -
 
Nega :'( Vuotoa odotellessa... Lähden töistä päästyäni hikilenkille ja illalla korkkaan oluen lohdutukseksi, johan tässä taas absolutistina tulikin oltua.

Tervetuloa uudet, ja tsemppiä ja onnea kaikille vaiheisiinne! Palailen kommentoimaan enempi kun pahin pettymys on hälvennyt.
 
Tervetuloa mukaan Wäinö ja pottu!

Mullu lohdutusta täältäkin ja :hug:

Chloe jep, tänään siis todellakin kp1! Harvoin on näin iloinen menkoista. Mulla käytössä siis zumenonit, alkaen tänään. Sain ultra-ajan kp:lle 11, jolloin selviää se pas-päivä. Ymmärsin että pari päivää oviksen jälkeen. Se hoitaja jonka kanssa puhuin, sanoin että siellä lääkärit koittaa jättää zumet pois, ja yrittävät mahdollisimman paljon tehdä luonnolliseen kiertoon.

Zumeja käyttäneet! Onkohan kuinka tarkkaa toi zumen ottaminen, siis ootteko ottaneet sen kahdeksan tunnin välein? Mietin vaan et pitääkö viikonloppunakin laittaa kello soittaan ja herätä ottaan se. Lugejen kanssahan se sit taas on tarkkaa, jos/kun siihen asti päästään.
 
Chloe meidän kissaneidistä ja tekemisistään saisi kyllä hauskan kirjan, on meinaan niin utelias ja touhukas tyttö. Kissa, joka luuli olevansa koira. Mutta kiltti se on. Meidän pienet kummilapsetkin saavat tehdä mitä vaan. Mutta vessa-asioissa se on kyllä lady. Vahingossa se meille oli tulossa, tarjottiin puolihuolimattomasti sivulauseessa. No, ihan perhekokouksella päätettiin se sitten ottaa ja huolehtia 20 vuotta ;). Niin sai musta maalaiskissa kodin. Tuossa se juuri hiirensä kanssa syöksyili edestakaisin hetki sitten. Ja nyt makaa keskellä lattiaa "kuolleena".

Toivon Iines, että teidän koiranne paranee pikaisesti. Kurjaa, kun eläimet sairastuvat, eivät osaa kertoa mihin sattuu ja kuinka paljon...

Huomenna on meillä virallinen testipäivä. Testivälineistö on päätetty ja haalittu: mummun perintöä oleva Suomen kesäolymppialaisten muistolasi + Predictor. Apuvälineiksi pitää muistaa ottaa taskunauris, puhelin ja nenäliinoja. Eiköhän niillä yksi tulos saada aikaiseksi. Taidan levittää välineistön jo tänään illalla keittiön pöydälle niin ei tule sitten aamulla kiire. Voi nukkua pidempään. Tosin soittoaika V-liittoon on JO aamuysiltä - hitsi, työttömän pitää herätä noinkin aikaisin! Kello siis soimaan jo varttia vaille. Tulospalvelua voitte odottaa noin ysin jälkeen. Eiköhän pistetilanne ole silloin sitten varmistunut.
 
Mullu, voi surkeus, mikä karvas pettymys :hug: Paljon voimia sinulle!

Auringonkukalle peukutuksia huomisaamun hyvin valmisteltuun testihetkeen!

Chloella on ollut koettelemuksia, mutta hyvin on munikset kasvaneet. Toivottavasti irtoaa, osuu ja uppoaa hyvin! :heart:

Ja Iineskin pääsee pian taas tosi toimiin. Paljon tsemppiä sinulle! Toivottavasti koiranne tulee pian terveeksi. Stressihormonit laskee, kun seurustelee karvaisen kaverin kanssa. :)

Tervetuloa Wäinö ja pottu :flower: :flower:
 
Kiitos kaikille tervetulotoivotuksista! :)

Etsiskelin tuossa vanhoja keskusteluja luontaishoidoista, ja pari lyhyttä löytyikin, mutta onko joku tässä ketjussa käyttänyt luontaishoitoja (akupunktio yms. ) lapsettomuuden hoidossa? Mä alan olla jo niin höynä tän asian suhteen, että olen valmis kokeilemaan kaikkea..

Mäkin olen, niin kuin moni muukin tässä ketjussa, käynyt läpi huiman oppimisprosessin näiden tyhjiksi jääneiden yritysten kanssa. Aluksi tosiaan mentiin jumalattomalla itseluottamuksella, ja olin aivan varma että jo ensimmäisestä kerrasta nappaa ja suunnittelin jo suunnilleen mammaloman tekemisiä. Just joo... ei ihan niin sitten mennytkään. Jos tästä jotain positiivista voi löytää, niin nöyryyttä on tullut rutkasti lisää! ... Toisaalta oppimisprosessi on vielä kesken, koska olen niin äärettömän kateellinen ystävilleni, jotka ihan oikeasti ovat tulleet ekasta kierrosta raskaaksi (ettäs kehtaavat ;) ).

Mutta hienoa löytää vertaistukea ja löpistä täällä! :)

 
Nyt on pakko antaa vertaistukea oikein olan takaa Wäinö ;). Kaikki ON mahdollista. Kaksi viivaa saimme testiin! Raskaus jatkuu siis taasen toistaiseksi. No, voitte kuvitella, että NYT meillä vasta piina alkaakin... Mutta jotenkin olen niin varma, että yksi on vain kyydissä, eli se "tieto" hieman jo helpottaa tässäkin vaiheessa. Kolmen viikon päästä näemme ultrassa mikä tilanne.

rv 4+2 :heart:
 
Mullulle lohtuhalit.. kurjaa..

Wäinö ja pottu tervetuloa joukkoon!

Auringonkukalle huippuonnittelut!!!!!! Sullahan oli oikein kunnon välineistö testaamista varten, kyllä pisti hymyilyttämään =) Tervetuloa plussanneiden joukkoon ja jatkopiinailemaan!!!!!!!!!!!!!! :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

ON: tänään oli aamulla alkuraskauden ultra, ja pelotti kyllä melkoisesti mennä sinne, kun on hieman tätä tuhruakin ollut.. Noh, siellä näkyi kuitenkin KAKSI kaveria, sydämensykkeet, ja koot vastasi viikkoja, eli hieman kyllä helpotti oloa!!!
Josko varaisi jo sitten ajan neuvolaan pikkuhiljaa.. vaikea tätä on kyllä vieläkään uskoa..
:heart: :heart:
 
Vau miten ihania uutisia!! Moninkertaiset onnittelut plussanneille!! :flower:

Ja pahoittelut neganneille :hug:

on. Tänään käyty tyksissä, perjantaina siirretään viimeinen olki pakkasesta. Tunteet ristiriitaiset, toivottavasti edes selviävät sulatuksesta.
Jollei tästäkään tulosta saada, pitänee ottaa yhteyttä johonkin yksityiselle klinikalle, kai se "viimeinenkin hoito" pitänee tehdä, ei ainakaan jää kaihertamaan.
 
Ihanaa ja upeeta, sylinäydeltä onnitteluja Auringonkukalle ja vilhelmiinalle.:heart: :heart: :heart:

Mullulle tsemppiä ja eikun yrittämään uudelleen, kyllä se plussa sieltä vielä tulee.

Wäinölle ja potulle tervetuloa mukaan, teidän mukaantulo toi selvästi plussatuulia pinoon.

Chloe, selvisit nerokkaasti tuosta ampullin avaamisongelmasta. Mulla oli kans pieniä vaikeuksia lasisten nestepullojen kanssa, siinä oli sormet ja kädet verillä kun yritti pullon kaulaa katkaista oikeaoppisesti. Toivottavasti kaikki menee loppuun asti hyvin ja saadaan sinultakin hyviä uutisia.

Sinivatukallekin peukutukset loppuviikolle.

Minäkin naureskelin :LOL: Auringonkukan kissajutulle, täytyy muistaa etten jatkossa päästä koiria vessaan Lugejen laiton yhteydessä, ovat nimittäin se verran ahneita ettei tyydy leikkimään kivalla kuulalla...

Minä sumuttelen Suprecuria nyt viidettä päivää. Töissä on sen verran kiire, että aika kuuluu tosi nopeesti mutta lukiessani hyviä uutisia täältä, itsekin haluaisin olla jo paljon, paljon pidemmällä hoidossa. Meillä eka ultra on vasta 7.10 kun mennään pitkällä kaavalla ja siihen on vielä reippaasti aikaa.
 

Yhteistyössä