3kk rokotus

\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2006 klo 19:22 eräs kirjoitti:
Ei mitään, koska en antanut lapselleni sitä rokotusta... :D
Peesaan!Nykyisessä vitosrokotteessa on niin monta eri virusta,ettei se ole terveellinen vauvan elimistölle.Plus lisä-ja säilöntäaineet.Siksi elimistö reagoi voimakkaastikin ulkoisille myrkyille.
 
Meillä oli tyttö todella itkuinen ekana iltana ja seuraavanakin iltana annettiin särkylääkettä ja ärtyneisyys ja kiukkusuus jatkui kolmen viikon ajan. Jos meillä on vielä joskus pieni vauva, siirrän kyllä näitä rokotuksia ainakin 3 kk:tta
 
huolestunut äiti
Meille tuli todella pahoja oireita. Jo samana iltana alkoi vauvan jäykistely (meni aivan jäykäksi, alkoi itkeä) joka seuraavina päivinä paheni niin että päädyimme lopulta muutaman päivän kuluttua neurologille ja jopa aivokäyrään. Kaikki oli kuitenkin ok ja todennäköisyys oli kuulemma suuri, että kyseessä oli "vain" sivuoire rokotteesta. Tilanne alkoi helpottaa viikkojen päästä.
 
äitix1
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.06.2006 klo 22:28 huolestunut äiti kirjoitti:
Meille tuli todella pahoja oireita. Jo samana iltana alkoi vauvan jäykistely (meni aivan jäykäksi, alkoi itkeä) joka seuraavina päivinä paheni niin että päädyimme lopulta muutaman päivän kuluttua neurologille ja jopa aivokäyrään. Kaikki oli kuitenkin ok ja todennäköisyys oli kuulemma suuri, että kyseessä oli "vain" sivuoire rokotteesta. Tilanne alkoi helpottaa viikkojen päästä.
Voi että! :hug: Sääliksi käy pientä viatonta ressukkaa... Jospa ei muuta sitten tulis pienelle, mut tämä ei kyllä ole ollenkaan luonnollista, et tulee tälläisiä järkyttävän pelottavia oireita. Jospa ei jäänyt mitään vakavampaa.. Siksi en anna lastani rokottaa, kun tämä on se tosiasia, et ne eivät ole turvallisia ja aiheuttavat mitä kummallisimpia oireita. Voimia teille!! :flower:
 
Vähän kauhistuttaa nää jutut :eek: Meidän tytöllä ens viikolla 3kk neuvola ja rokotus pitäis laittaa, mutta vähän kyl kauhistuttaa jos niistä tollassia oireita tulee. Itsellä kun ei oo käynytkään mielessä ettenkö antais rokotusta antaa.. En oo ainakaan ikinä läheisiltä kuullu et heidän lapsille ois mitään haittaa ollu. Ainoastaan melkein järjestäen jokaiselle on siitä 1v rokotuksesta noussut vähän kuumetta. Täytyypä pohtia asiaa.
 
meidän lapselle ei tullut yhtään mitään enkä ole kenenkään läheiseni laspelle kuullut tulleen pientä kärttyisyyttä lukuun ottamatta mitään. anna veen rokottaa niin ei tule myöhemminkään mitään :)
 
nirppurotta harmaana
MÄ en antanut pojalle laittaa 3kk rokotusta, se laitetaan vasta joskus ens vuoden puolella eli poika vähintään 8kk ja silloinkaan ei laiteta tätä nykyistä vitosrokotetta, vaan haen apteekista vanhan kolmoisrokotteen.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.08.2006 klo 21:08 äippä77 kirjoitti:
Kovasti tuntuu juu tyttö vaivainen olevan kun sai tänään 3kk rokotteen :LOL: Ei edes tajunnu mitään kun rokote annettiin ja nytkin jokeltaa kovin tyytyväisenä sängyssään.. Että silleen. Kiitos kun pelottelitte!!! :kieh:
Odottapa muutama viikko,voipi tulla korvatulehdus,tms.tulehdus.
 
Nist
Minun kaksi täydellisesti ja ajallaan rokotettua lastani eivät ole eläissään sairastaneet mitään muuta kuin vaivaisia flunssia ja pari lievää mahatautia. Kertaakaan eivät ole olleet sairaalahoidossa, eikä kummallakaan ole ollut ainuttakaan korvatulehdusta. Ja lapset ovat jo kouluiässä. Kertaakaan eivät ole olleet edes koulusta poissa sairauksien takia. =)
 
Helmeri
Hei Nirppurotta Harmaana,
mihin perustuu päätöksesi rokottaa vasta 8 kk:n iässä? Itse olen kuullut että jos haluaa rokotuttaa lapsensa ennen vuoden ikää kannattaa rokottaa viim 6kk:n iässä. n. 6-12 kk:n iässä lapsen oma immuniteetti on alhaisimmillaan, koska äidinmaidon taudeilta suojaava vaikutus on heikentynyt eikä siinä iässä kannata rokottaa. Esim. ei nykyisessä eikä vanhassakaan rokotusohjelmassa anneta tuon ikäisenä mitään rokotuksia, vaikka siinä vanhassa annettiin useampi piikki.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.08.2006 klo 11:26 Helmeri kirjoitti:
Hei Nirppurotta Harmaana,
mihin perustuu päätöksesi rokottaa vasta 8 kk:n iässä? Itse olen kuullut että jos haluaa rokotuttaa lapsensa ennen vuoden ikää kannattaa rokottaa viim 6kk:n iässä. n. 6-12 kk:n iässä lapsen oma immuniteetti on alhaisimmillaan, koska äidinmaidon taudeilta suojaava vaikutus on heikentynyt eikä siinä iässä kannata rokottaa. Esim. ei nykyisessä eikä vanhassakaan rokotusohjelmassa anneta tuon ikäisenä mitään rokotuksia, vaikka siinä vanhassa annettiin useampi piikki.
meidän pelkkää korviketta koko ikänsä syönyt vauveli sai rokotteen just siinä 3 kk iässä, vaikka sillä ei olekaan äidiltä saatuja vasta-aineita.

rokotteen jälkeen oli aika unelias ja muutenkin koko loppupäivän normaalia paljon seura/sylikaipuinen
 

Yhteistyössä