3vuotias onkin vauva!

Alkaa tuntuun jo että huh huh meidän tarmokas kolmivuotias on vajonnut konttaus ikäisen tasolle.
Tämä on kestänyt jo joitain kuukausia sisko on 10kk.
Esikoinen on esim. alkanut pissiin housuun, vaatii yöllä nokkamukista maitoa, haluaa että ulkovaatteet riisutaan niin että otetaan hänet syliin, haluaa että häntä syötetään syöttötuolissa....Olen kyllä tehnyt väärin kun olen tehnyt kaikki nuo jutut mutta nyt päätin että ens yönä ei lipitetä maitoa! Onko muilla ollut vastavaa kun on tullut vauva taloon ja mitä neuvoja olisi antaa??? =)
 
Simmukka
Meillä myös 3-vuotias ja 10kk. Isovelistä on myös tullut vauva...mut onneksi vain silloin tällöin. Mun pitää nykyään myös riisuttaa vaikka osaa kyllä itsekin. Haluaa, että hänelle ostetaan oma hedelmäsose purkki kaupasta, mikä sit kotona täytyy syöttää niin kuin vauvaa. Haluaa myös joskus juoda nokkamukista maitoa ja välillä on myös halunnut "nukkua" vaunuissa/rattaissa sisällä.
No mä en oo siitä ressiä ottanu :) ...se taitaa olla vaan huomion kaipuuta ja toivon mukaan ohimenevää. Oon sit yrittäny ottaa jostain aikaa olla ihan kahdestaan tän 3 vuotiaan kanssa niin ei tarvii jakaa äitin huomiota. Meillä ei tää 3-vuotias oo yöllä kyl kaivannut mitään..nukkunu ihan normaalisti. Ehkä kannattais yrittää lopettaa sen maidon annon öisin... :wave:
 
Kiitos vastanneille.
Miten teillä tuo mustasukkaisuus onko ollut?
Meillä on melkein valehtelematta aamusta iltaan esikoinen pikkusiskon kimpussa... :\| Aika raskasta kun pikkusisko haluaa leikkiä paljon lattialla ja heti kun isoveljeä alkaa jokin asia jurppiin niin tyttö kumoon ja hirveä huuto alkaa. Olen yrittänyt puhua että ei noin voi tehdä ja että meidän kaikkien täytyy pystyä asumaan täällä Mutta siinä vaiheessa pojan korvat on aivan jossain muualla.....En tiedä onko se jatkuva komentelukaan hyväksi mutta en voi muutakaan kuin komentaa koko ajan!! Jos jollakin on vinkkejä tähän niin kiitän! En tiedä miten huomiota antaisin pojalle mitä te muut teette vaan toisen lapsen kans kahdestaan?? Eipä meillä ole auttanut tähän asti jos ollaan jotakin yritetty tehdä ja huomiota antaa kun en voi yksin ollessani sitä huomiota antaa yhtä aikaa kummallekkin kun mies on töissä. :/
 
kevätkukka
Kuulostaa tutulta!!

Meillä tyttö 2v9kk ja poika 1v3kk. Nykyään tyttö pitää useimmiten pukea ja riisua, välillä jopa syöttää.

Ja pikkuveljeä kiusataan, ottaa lelut pois, tuuppii pois tieltä jne.
Tosin poikakin on oppinut kiusaamaan isosiskoa. Kiipeää päälle, vie lempipupun jne.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.11.2004 klo 08:44 Äiti kirjoitti:
Kiitos vastanneille.
Miten teillä tuo mustasukkaisuus onko ollut?
Meillä on melkein valehtelematta aamusta iltaan esikoinen pikkusiskon kimpussa... :\| Aika raskasta kun pikkusisko haluaa leikkiä paljon lattialla ja heti kun isoveljeä alkaa jokin asia jurppiin niin tyttö kumoon ja hirveä huuto alkaa. Olen yrittänyt puhua että ei noin voi tehdä ja että meidän kaikkien täytyy pystyä asumaan täällä Mutta siinä vaiheessa pojan korvat on aivan jossain muualla.....En tiedä onko se jatkuva komentelukaan hyväksi mutta en voi muutakaan kuin komentaa koko ajan!! Jos jollakin on vinkkejä tähän niin kiitän! En tiedä miten huomiota antaisin pojalle mitä te muut teette vaan toisen lapsen kans kahdestaan?? Eipä meillä ole auttanut tähän asti jos ollaan jotakin yritetty tehdä ja huomiota antaa kun en voi yksin ollessani sitä huomiota antaa yhtä aikaa kummallekkin kun mies on töissä. :/
On ollu tota mustisjuttua, alku näytti hyvin, isompi ei vauvaa noteerannut mutta auta armias kun pikkuveikka oppi liikkumaan! Kaadetaan kumoon, potkitaan ym. mukavaa...
 
Simmukka
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.11.2004 klo 15:22 Kirsikka kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.11.2004 klo 08:44 Äiti kirjoitti:
Kiitos vastanneille.
Miten teillä tuo mustasukkaisuus onko ollut?
Meillä on melkein valehtelematta aamusta iltaan esikoinen pikkusiskon kimpussa... :\| Aika raskasta kun pikkusisko haluaa leikkiä paljon lattialla ja heti kun isoveljeä alkaa jokin asia jurppiin niin tyttö kumoon ja hirveä huuto alkaa. Olen yrittänyt puhua että ei noin voi tehdä ja että meidän kaikkien täytyy pystyä asumaan täällä Mutta siinä vaiheessa pojan korvat on aivan jossain muualla.....En tiedä onko se jatkuva komentelukaan hyväksi mutta en voi muutakaan kuin komentaa koko ajan!! Jos jollakin on vinkkejä tähän niin kiitän! En tiedä miten huomiota antaisin pojalle mitä te muut teette vaan toisen lapsen kans kahdestaan?? Eipä meillä ole auttanut tähän asti jos ollaan jotakin yritetty tehdä ja huomiota antaa kun en voi yksin ollessani sitä huomiota antaa yhtä aikaa kummallekkin kun mies on töissä. :/
On ollu tota mustisjuttua, alku näytti hyvin, isompi ei vauvaa noteerannut mutta auta armias kun pikkuveikka oppi liikkumaan! Kaadetaan kumoon, potkitaan ym. mukavaa...
Tutun kuulosta tekstiä... meillä myös alku meni hyvin...oltiin niin hoivaavaa että...nykyään ku pikkiveikka kävelee ni johan ollaan vähän väliä tuuppimassa sun muuta..no kyllähän sitä halaillaankin =)
 

Yhteistyössä