4-vuotias oli tänään surullinen, kun ei voi mennä naimisiin

Poika innostui tänään puhumaan naimisiin menosta. Kyseli kuka voi mennä ja kenen kanssa ja miksi. Poika ilmoitti, että haluaa naimisiin isän ja äidin kanssa. Kerroin, ettei hän voi mennä äidin ja isän kanssa naimisiin, että vanhemmat rakastavat lapsiaan ja huolehtivat heistä ilman naimisiin menoakin.

Meni puoli tuntia ja poika sanoi, että hän on surullinen. Syy oli se, ettei hän voi mennä naimisiin. Jotenkin niin hellyttävää näin äidin näkövinkkelistä. Koko ilta on muutenkin mennyt halaillessa ja pusutellessa, kun hän niiiiiiiiiiin rakastaa äitiä :heart: Tässä voi tietysti olla taustalla eilinen yöpyminen mummilla :heart:

Oli pakko avautua. Miten muiden lapsukaiset, haluavatko kaikki lapset naimisiin vanhempiensa kanssa?
 
Esikoiseni halusi naimisiin kanssani vähän alle neljän vanhana. Päätti sitten, että meneekin hoitopaikassa olevan tytön kanssa (koska minä jo olen naimisissa).

Muut perheemme lapset eivät ole ainakaan näin suorasanaisesti naima-aikeitaan ilmaisseet.
 
Alkuperäinen kirjoittaja nti Dina:
sehän kuuluu ihan normaaliin kehitykseen tuo vaihe! :) just näit käyty vastikään läpi koulussa. Toiset on jopa hurjan mustasukkaisia, pojat äideistä ja tytöt isistään.
Näin mä muistelisin myös. Mua vaan vähän kummastutti tuo ajatus, että mennään kaikki kolme naimisiin. Se tietty onnistuisi sen puoleen, että kukaan meistä ei ole naimisissa (vielä ) :LOL:
 
vieras
Kerro lapselle, että varmasti tulee rakastumaan ja löytämään itselleen hyvän puolison sitten kun sen aika on.

Meillä ei lapsilla ole oikeastaan tuota vaihetta ollut, että olisi äidin tai isän kanssa halunnut naimisiin, enempikin niin, että tyttö tahtoi naapurin pojan kanssa naimisiin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vakava sosiaalitapaus:
Alkuperäinen kirjoittaja nti Dina:
sehän kuuluu ihan normaaliin kehitykseen tuo vaihe! :) just näit käyty vastikään läpi koulussa. Toiset on jopa hurjan mustasukkaisia, pojat äideistä ja tytöt isistään.
Näin mä muistelisin myös. Mua vaan vähän kummastutti tuo ajatus, että mennään kaikki kolme naimisiin? Se tietty onnistuisi sen puoleen, että kukaan meistä ei ole naimisissa (vielä ) :LOL:
hih, sen verran huomaavainen muksu ettei halunnu pahoittaa iskän mieltä :D mut tosiaan joo, tuossa iässä kuuluu ihan asiaan, ja nimenomaan niin että pojat kuvittelee menevänsä naimisiin äidin kans ja tytöt isän kans.
 
Ajatuksia
Oi, ihana nuorimies. Itselläni ei asia ole vielä ajankohtainen, mutta onnistuisiko lohdutus loogisen päättelyn avulla.

Jos isä ja äiti olisivat menneet kumpikin omalla tahollaan naimisiin omien isiensä ja äitiensä kanssa, ei olisi syntynyt juuri tätä ihanaa ydinperhettä juuri tämän ihanan lapsen ympärille.
Samoin tämäkin lapsi voi jonakin päivänä löytää jonkun ihan muun ihmisen, ja vaikka ihmismäärä perheessä kasvaa, mummot ja ukit ja koko sukupolvien ketju kulkee aina vain mukana rakastamassa ja huolehtimassa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kerro lapselle, että varmasti tulee rakastumaan ja löytämään itselleen hyvän puolison sitten kun sen aika on.

Meillä ei lapsilla ole oikeastaan tuota vaihetta ollut, että olisi äidin tai isän kanssa halunnut naimisiin, enempikin niin, että tyttö tahtoi naapurin pojan kanssa naimisiin.
Kerroin kyllä ja mainittiin siinä pari esimerkkiäkin. Mutta ei ne tainneet olla ihan niin rakkaita kuin äiti :D
 
gd
Joo mun poika halus myös. On ekalla nyt ja katsottiin satuhäitä. Päätti sitten ottaakkin jonkun vaalean ja pitkätukkaisen. Mulla on aika lyhyt ja tumma. Vaaleat on nätimpiä kuulemma :) Korjas sitten, että hän voi olla siivoja kun äitikin on :D
 
vierailija
Me olemme juuri eroamassa ja lapsillekin olemme yrittäneet asiaa selittää. Silti 6v tänään kysyi, menevätkö äiti ja isi joskus naimisiin. Hiukan kirpaisi sydämestä :( Joko hän ei ole ymmärtänyt mitä ero tarkoittaa tai sitten ei tiedä mitä naimisiinmeno tarkoittaa. 4v on kyllä monta kertaa ihmetellut uudessa asunnossamme, että missä isi nukkuu, ja olen sanonut että isi nukkuu vanhassa kodissamme, ei täällä. Mutta näköjään eivät oikein vielä tajua. No, eiköhän asia tule konkreettisemmaksi jahka nyt kuun vaihteessa muutamme.
 
Alkuperäinen kirjoittaja gd:
Joo mun poika halus myös. On ekalla nyt ja katsottiin satuhäitä. Päätti sitten ottaakkin jonkun vaalean ja pitkätukkaisen. Mulla on aika lyhyt ja tumma. Vaaleat on nätimpiä kuulemma :) Korjas sitten, että hän voi olla siivoja kun äitikin on :D
No mähän olen blondi :D Juu muuten satuhäistä munkin poika aloitti keskustelun. Että äiti pidetäänkö satuhäät. Ja meillä ei tosiaankaan katsella tuota ohjelmaa eikä olla edes naimisissa isänsä kanssa. Mistä lie sitten tällaisia avioliittoaikeita saanut päähänsä :whistle:
 
gd
Alkuperäinen kirjoittaja vakava sosiaalitapaus:
Alkuperäinen kirjoittaja gd:
Joo mun poika halus myös. On ekalla nyt ja katsottiin satuhäitä. Päätti sitten ottaakkin jonkun vaalean ja pitkätukkaisen. Mulla on aika lyhyt ja tumma. Vaaleat on nätimpiä kuulemma :) Korjas sitten, että hän voi olla siivoja kun äitikin on :D
No mähän olen blondi :D Juu muuten satuhäistä munkin poika aloitti keskustelun. Että äiti pidetäänkö satuhäät. Ja meillä ei tosiaankaan katsella tuota ohjelmaa eikä olla edes naimisissa isänsä kanssa. Mistä lie sitten tällaisia avioliittoaikeita saanut päähänsä :whistle:
Ootko siivooja myös ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Mun 4 v poika ei tykkää tytöistä IKINÄ, ei YHTÄÄN. Ei edes isona. Eikä mee IKINÄ naimisiin paitsi äidin kaa. Eikä kukaan muu saa pussata häntä kuin ÄITI. IKINÄ.

Mun pullamössö :heart:
mun keskimmäinen ei IKINÄ rakastu mieheen. Ei.
Yäk. Nehän on olleet YÖK- poikia joskus.
Isänsä on ainoa kiva mies maailmassa. Tytär ei aio tosin isäänsä naida, mutta ehkä kuulemma jonkun kivan tytön.
Tai jos mies on pakko ottaa, saa se kuulemma sitten siivota :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja gd:
Alkuperäinen kirjoittaja vakava sosiaalitapaus:
Alkuperäinen kirjoittaja gd:
Joo mun poika halus myös. On ekalla nyt ja katsottiin satuhäitä. Päätti sitten ottaakkin jonkun vaalean ja pitkätukkaisen. Mulla on aika lyhyt ja tumma. Vaaleat on nätimpiä kuulemma :) Korjas sitten, että hän voi olla siivoja kun äitikin on :D
No mähän olen blondi :D Juu muuten satuhäistä munkin poika aloitti keskustelun. Että äiti pidetäänkö satuhäät. Ja meillä ei tosiaankaan katsella tuota ohjelmaa eikä olla edes naimisissa isänsä kanssa. Mistä lie sitten tällaisia avioliittoaikeita saanut päähänsä :whistle:
Ootko siivooja myös ;)
Höh, no en :( Siinä meni mun tsäänssit :snotty:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Mun 4 v poika ei tykkää tytöistä IKINÄ, ei YHTÄÄN. Ei edes isona. Eikä mee IKINÄ naimisiin paitsi äidin kaa. Eikä kukaan muu saa pussata häntä kuin ÄITI. IKINÄ.

Mun pullamössö :heart:
mun keskimmäinen ei IKINÄ rakastu mieheen. Ei.
Yäk. Nehän on olleet YÖK- poikia joskus.
Isänsä on ainoa kiva mies maailmassa. Tytär ei aio tosin isäänsä naida, mutta ehkä kuulemma jonkun kivan tytön.
Tai jos mies on pakko ottaa, saa se kuulemma sitten siivota :D
Niin että osaa ne tytökin :D :heart:
 

Yhteistyössä