4-vuotias pään magneettikuvauksiin

Mua pelottaa =( Lapsi (4v.) menee pian magneettikuvaukseen (kuvaavat pään), ja joudutaan nukuttamaan tutkimusta varten. Mua jotenkin hirvittää se tilanne, ja se että jos lapsella todetaan jotain kamalaa niiden kuvien perusteella.
Menee siksi kuvauksiin, kun pään ympärysmitta kulkee hieman yläkäyrän yläpuolella, ja on ollut jonkun kerran migreeniä.Päänympärys oli kuukausi sitten mitattuna 54cm.
Terv.hoitaja sanoi ettei ole syytä huoleen, että lapsen pään malli (hieman pitkulainen takaraivo)on vain sellainen, että tulee suurempi lukema kuin pyöreäpäisimmillä lapsilla.Terv.hoitaja sanoi vielä että heidän lastenlääkärinsä on tosi tarkka kaikessa, eli laittaa helpolla tutkimuksiin yms.
Huoh. Tiedän ettei kannattaisia huolehtia etukäteen, mutta mulla vaan pyörii tää asia mielessä ja pelottaa.

 
Ymmärrän huolesi, mutta onhan se niin, että kuvauksen jälkeen ainakin tiedät, onko kaikki hyvin, ja jos jotain ongelmaa selviää, sitä päästään heti hoitamaan.

Hyvää joulua sinulle ja perheellesi :hug:
 
a-k79
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.12.2004 klo 22:59 Sheena kirjoitti:
Ymmärrän huolesi, mutta onhan se niin, että kuvauksen jälkeen ainakin tiedät, onko kaikki hyvin, ja jos jotain ongelmaa selviää, sitä päästään heti hoitamaan.

Hyvää joulua sinulle ja perheellesi :hug:
samaa mieltä, itse olisin varmaan ihan kauhuissani jos meille ilmoitettas tollanen asia, mut hyvähän se on että tutkivat!!
 

Yhteistyössä