40+ odottajat vol 4 (päiv. yksärillä)

Hienoa Zandi! Mitään vinkkejä hyvistä äippähousuista ei löydy, kaikki oli kamalia valuvia jne.. Legginsit ja mekko, ne toimi :) Mekot oli iha normaaleja "nanson" ymv. Legginsit löyty henkkamaukalta, oli muute huonoa tekoa, parit ostin ja menivät raskauden aikana haaroista puhki. Laatua!

Onneks muuten olin pari viimeistä kk:ta sairauslomalla, en tiedä, mitä oisin töihin pukenut. Collegehousut oli ainoat hyvät housut ja niissä ny ei viittiny töissä käydä :)
 
Moikka!!

Voi Onni soikoon minkä myrkyn lykkäsi!! Ja oliko teillä jo toista kertaa näillä viikoilla menetys? Kyllä on epäreilua!!
PAljon jaksamista teille koko perheelle!!

Onnea synnyttäneille ja hyville ultra-kuulumislle. Tuo ultra on hieman kaksijakoinen. Toisaalta näkee vauvan, toisaalta voi olla että näkyy huonoja asioita. Minulla oli 16 v mukana ultrassa ja kyllä ennenkuin sinne menin niin monta kertaa sanoin että MUISTA, siellä voi tulla huonoja uutisia. Onneksi meillä näytti kaikki olevan hyvin..

Tuleeko Pirtsi kohta tänne?

Ei kai mulla muuta, n 24 viikkoa kasassa, loppua päin mennään. Kesälomaa suunnitellaan kovasti, hieman jännittää miten jaksan raskauden kanssa, mutta loma on aina loma..

Kilojen kanssa olen aika tyytyväinen, nyt + 1kg 400 g. Ihan ok..

Voikaa hyvin!!

Woodoo rv 24
 
Olen pahoillani, Onni! Niin surullista.

Ja onnittelut ollakkovai prinsessasta! Ihania vauvantuoksuisia hetkiä!

Itse edelleen yhtenä kappaleena... Eikä oikeastaan mitään merkkiäkään. Tänään 41+3. Perjantai aamuna yliaikaiskontrolli. Nähtävästi tästä viimeisestä raskaudesta saa "nauttia" aivan jokaisesta mahdollisesta päivästä ja viimeiseen asti!!
 
  • Tykkää
Reactions: Zenmama
Eksyin´syyskuisista tännekin palstalle, kun tuota ikää on yli 40v. Meille siis tulossa poika 2.9 ja nyt viikkoja jotain 23+. Odotus mennyt hyvin lukuunottamatta alun järkyttävää yökötystä. Nyt vointi ihan ok. Hb aika alhainen ja siksi väsyttää koko ajan ja lihakset on hapoilla pienistäkin liikuntayrityksistä. Painoakin on kertyny ja massu on ihan kiitettävän kokoinen. Rakenneultrassa koin pelon hetkiä, kun vasen aivokammio oli hieman suurentunut ja saatiin uusi aika lääkärille ultraan. Lääkärin mielestä voi olla huoletta, kun kammion koko oli alle raja-arvon 10. Tarkisti myös uudelleen rakenteet ja koon ja pitäis olla kaikki ok. Silti vähän takaraivossa pyörii ajatus, jospa jotain ei olekkaan kunnossa.
Luin muutamia teidän kommentteja ja Onni voi miten ikävää teille kävi, toivon voimia suruun!
 
Terve taas ja ihanaa kesäpäivää kaikille!! Eikös se kesä ole ihan jokapaikassa nyt, täällä etelässä usein unohtaa, että Suomi on iso maa ja etelän helle voi olla pohjoisen pakkanen. Nyt on kesäilmat!!
Nautin siitä, että yhdet huonosti istuvat housut on voinut vaihtaa muutamiin kesäversioihin, jotka istuu hyvin..

Tyydeli on ihan varmasti jo tositouhunsa hoitanut, nyt vain odotamme uutisia!!

Minä olen nyt ensimmäiset hankinnat vauvaan liittyen tehnyt, ostin kirpparilta tissiuojia, siis sellaisia kestosuojia, jonkun itse värkäämiä. Viimeksi ompelin muutmat itse, mut hirveesti ei nappaa joten valmiit on iso peukku! Lisäksi ostin villahaalarin alesta ja yhden vauvalelun vielä sieltä kirpparilta. Hassusti on näiden meidän lasten kanssa mennyt, samat lelut kiertää, ostan esikoiselle, myyn kirpparilla pois, ostan takaisin ja taas olen myynyt ja hupsis taas tulee samoja vastaan. Vähän niinku ois ollu vuokralla välissä.. Yleensä ostan halvemmalla kuin myyn. Hyvä näin. Tutut ja turvalliset, vaikkakin vanhat, lelut pelittää hyvin!

Rattaat, kaukalot ja muut isommat hankinnat ahdistaa eniten. Rattaisiin olen budjetoinut 100 e. Saa nähdä millaiset rotiskot sillä rahalla saan. Ihan sama, olen pihi enkä näe mitään järkeä maksaa rattaista useita satasia. Meillä on liikuttu paljon kyllä, mutta mahd pian on siirrytty avorattaisiin koska ne on näppärämmät. Ihan turha maksaa vuoden käytöstä maltaita. Saa nähdä mitä löydän.. Edellisen kärryt maksoi 55 e kirpparilla ja oli aivan mahtavat! 10 v vanhat mutta täysin ehjät. Tuskin tollasia löydän nyt mutta jos edes jotain...

Voikaa hyvin!!

Woodoo rv 24 noin
 
Viimeksi muokattu:
piti tulla kurkkimaan, joko tyydeli on käynyt ilmoittautumassa..

taas totutellaan yksikätiseen elämään, mut en valita, tähän asti typy ollut ihanan helppo ja tyytyväinen tapaus -ja nyt kun kehun, niin varmaan ottaa multa heti luulot pois :LOL:

pitää vielä kehua, et elämäni ainoa lähes tuskaton synnytys -sain kuin sainkin spinaalin, koska käynnistettiin ja synnytys edistyi hyvin. että ihan turhaan olen karmeat tuskat kolmen ekan kanssa kärsinyt, kun lääkitys kerran noin huipusti pelaa. nyt tarvitsi kestää vain muutama eka supistus, jotka kyllä oli aika tajunnan räjäyttäviä ja sitten ihana spinaali vapautti. ponnistusvaiheessa tunto alkoi kyllä palata, tunsin vauvan tulevan, mutta vain tunsin, en siis tuntenut kipua, aivan loistava kokemus, tähän on hyvä lopettaa nää touhut :)

mukavaa kevään jatkoa ja voikaahan paksusti :LOL:
 
Kopsaan tähän saman tekstin, mitä juuri toukokuisiin kirjoitin :cool:

Terkkuja Naistenklinikalta.
Eilen 12.5. ongittiin suunnitellulla sektiolla masusta pieni poika. Kokoa hällä 52cm, 4070g py37. Raskausviikot olivat 39+1. Syy sektioon radi ja mulla taipumus istukkaan, joka ei itsekseen irtoa. Ja tälläkin kertaa joutuivat painimaan ihan kunnolla istukan irtoamisen ja verenvuodon kanssa. Mulle laitettiin kohtuun ballongi joka täytettiin vedellä ja yhdessä kohdun suoistumisen kanssa sen olisi tarkoitis estää verenvuotoa. Jouduin siis makaamaan heräämössä 9h leikkauksen jälkeen. Isä ja vauva pääsivät onneksi viereen, mutta viihtyvät suurimman osan ajasta kahdestaan osastolla.

Yö sujui pienen kurkkiessa kurttukulmien alta maailmaa. Sai pari kertaa lisämaitoa (pipetti & pullo) ja pulautteli sitä aika hyvässä kaaressa ja nyt nukkuu sikeästi kainalossani. Mulla tää yskä tekee toipumisesta aika vaikeeta, mutta kipuja ei kauheasti ole. Paitsi yskiessä! Olen maannut kohta 24h paikoillani, joten katsotaan miltä kävelemään lähtö tuntuu. Mies on onneksi ollut apuna kaiken aikaa ja kuorsaa tuossaviereisessä sängyssä nyt. Hirveä nälkä mulla, vatsa yhtä iso kuin eilen sektiota ennen ja valivali. Jos nyt neljän alatiesynnytyksen ja yhden sektio. Jälkeen pitäs valita toinen, ottaisin empimättä alatiesynnytyksen, toipuminen kyllä niin eri luokkaa.

Zenmama ja Elliot 19h
 
Onnea Zenmama pienestä pojasta ja pikaista toipumista. :love:

Ollakovai, minuakin alkoi kiinnostaa tuo spinaali. Täytyypäs vähän selvitellä asiaa. Esikoiselta sain epiduraalin ja ilokaasua, mutta olihan se aika hirveetä. Mulle kävis semmonen kokovartalopuudutus... :D

Täällä oli pari viikkoa sitten rakenneultra ja kaikki näytti olevan normaalisti, poikalupaus saatiin. Varasin nyt vielä kuitenkin yksityiselle ajan 4D-ultraan, joka on vajaan parin viikon päästä. Ehkä vähän turhamaista, mutta nautitaan nyt tästä viimeisestä raskaudesta koko rahan edestä. :rolleyes:

Toveri on kovin liikkuvaista sorttia ja vatsa heiluu jo ihan reilusti puolelta toiselle. Hb oli laskenut aika reilusti alkuraskaudesta, mutta onneksi lähtöarvo oli niin korkea ettei vielä anemian puolella olla. Aloitin kuitenkin lisäraudan, jos sais vähän lisää virtaa. Joitakin hankintojakin on jo tehty, vaunut, sänky, sitteri ja jotain vaatteita. Äitiyspakkauksesta tuli juuri päätös ja se kotiutunee parin viikon sisällä. :)

Yhdistelmävaunut ostettiin käytettynä, nyt tekis mieli ostaa vielä Brion Smile -rattaat. Sais sitten kaukalon siihen näpsäkästi kiinni ja menis matkarattaista. Sattuuko jollakin olemaan kokemuksia näistä? Ja käykö violetit edes pojalle vai onko se ihan tyttöväri? :oops:
http://www.vaunula.fi/brio-smile-violet-rattaat-jalkapeite-p-2191.html

Meibijees 22+5
 
Apua! Täytyy rehellisesti myöntää, että mä unohdin teidät! Viikoksi. Anteeksi. Tämä vauvaelämä vaan vie jotenkin osan aivokapasiteetistäni tai ainakin muististani...

Ihana tyttö syntyi 7.5. Painoi 4100g ja oli 52cm pitkä!
Perjantain kontrollista supistukset pikkuhiljaa alkoivat. La aamuna vähän säännöllisemmin. Klo 16 mentiin synnärille, kun kivut oli jo napakammat. 4cm auki ja alettiin valmistella epiduraalia. Vaan haaveiksi jäi, tyttö syntyi tunnissa. Viimeinki tuli kiire maailmaan! Rv41+6 viikoilla.

Pikkusisko on kuin kopio isosiskostaan, joten elän esikon vauva-aikaa uudestaan! Jatkuvilla Dejavu fiiliksin!

On tuo vaan ihana! :love::love::love:

Onnellinen Tyydeli ja pikkusisko 7pvää vanha
 
Jei, onnea Zen ja Tyydeli :love: Zen, mä olen kanssa kuullut, et ei se sektiohaava, mut tosiaan se suolistossa oleva ilma, outs, paranemista (y)

Meibijees, mä voin tosiaan tuota spinaalia lämpimästi suositella, jos vain synnytys edistyy hyvin. Mullahan oli kohdunsuu auennut yön aikana 5cm ballongin kanssa aika pienillä supistuksilla ts en ollut oikeesti kipee. En tosiaan olis kolmen ekan synnytyksen jälkeen uskonut, miten tuskaton se prosessi voi oikeesti olla. Nyt oon miettiny, et kyllä mä olen ihan hullu ollut, kun esikonkin luomuna punnersin, enkä tajunnu kipulääkettä pyytää :LOL:

Jahas, se on taas mentävä
 
no, Tyydeli, annan tämän kerran anteeksi tuon hölmön unohduksen. Hurjasti onnea! ja meillä on sama että muistutti täysin isoveljeä. Mutta nyt on jo jotain omiakin piirteitä pikkuhiljaa tullut näkyviin.

onnea zenmama, mä olisin voinut kertoa ja jossakin olen varmasti kertonutkin. Älytöntä, ettei ne synnärillä koskaan varoittele.

ja onnea ollakovai... Olispas itselläkin ollut noin iisiä!
 



Odottaja ... (ikä) ..... moneskolapsi ......... Laskettuaika

Tyydeli................(42) ...... 2... 24.04.2016 (tyttö)
Ollakovai........... (41) ...... 4..... 27.04.2016 (tyttö)

Zenmama............(40) .... 5 ...... 14.05.2016
Mileena-74...........(41) .... 3 .....20.05.2016 (poika)
mai-ja......................(39)......3......19.05.2016
SuloinenSalaisuus..(40)... 11..... 16.06.2016
Tipuna.................(41) ..... 1 ...... 21.06.2016 (poika)
Zandi..................(41) ..... 2 .......08.07.2016
Meibijees............(37).....2.........15.9.2016
o0o.....................(40).....2.....06.10.2016
Elotar74............(41)....3.........29.10.2016
Almandiini75.......(40)....5........10.11.2016
Mandari.............(40).....3....26.11.2016

Menneet la:t:
Käpälätäti.........(40) .....1... 15.04.2016 (poika)
Pegonia ..............(44) ..... 10 .... 12.04.2016
Toukka16..........(39).... 3 ... 10.04.2016
tikis ................... (38)...... 4 ......15.02.2016




Syntyneet:


Nuca ................ (40), 29.12.2014, rv 37, 2800g, poika
Esteri1 ............. (41), 08.1.2015, rv 40+1, 3380g, 50cm, tyttö
helistin71 ......... (43), 15.1.2015, rv 38+4, 3100g, 51cm, poika
Vesipossu ........ (41), 04.4.2015, rv 41+4, 4180g, 55 cm, poika
Jopo73 ............. (41), 12.4.2015, rv 40+?, 3815g, 52cm, tyttö
Kampsu ............ (42), 13.2.2015, rv 37, 2450g, 44cm, tyttö
bugsy ................(44), 17.5.2015, rv 41+6, 4870g, 53cm, poika
vauvatoiveinen .. (38), 11.9.2015, rv 39+1(sekt), 3305g, 47cm, tyttö
Helmi1234 ........ (39), 19.9.2015, rv 39+3, 4070g, 51cm, poika
tetu68.................(47), 2.11.2015, rv 39+0, 3200g, 51cm, tyttö
Flutur..................(42), 16.11.2015, rv38+1(sekt), 2710g, 46cm, tyttö
Sahramiini...........(43), 17.11.2015, rv 40+5, tyttö
Mytti....................(41), 27.11.2015, rv38+5, 3046g, 48cm,
Äiti74...................(41), 1.2.2016 rv37+3 2865 g, 48,5cm. poika
Järkyttynyt....... (45), 14.2.2016 rv.41+3 4400g 52cm poika Kuoli + 10,5-16
Lumi <3................(42), 15.2.2016, 39+3, 3550 g, 50,5 cm, poika
Niittys.................(40), 1.4.2016, rv 38+1, 49cm, 3770g, poika

Karoliina74 ..........(41), 12.4.2016, rv 40+1, 3540g ja 53cm, poika


Listan päivitysohjeet: Valitse edellisen listan alaosassa "Vastaa" ja kun viestikenttä aukeaa, poista alusta ja lopusta ensimmäiset ja viimeiset [QUOTEjne.] -hakasulkeet sisältöineen.[/QUOTE]
 
Hei Surullisia uutisia pieni suloinen 14,02-16 syntynyt poikamme nukkui pois 10,5-16 Yöllä isin viereen .Yritin elvyttää vaan EI enään herännyt samoin läääkintähenkilö kunta. Kuolin syytä vielä tutkitaan. Olen nii Rikki kuin olla voin samoin mies ja sisarrukset:(. Kastejuhla oli 23,4-16 ja nyt alkaa hautajaisten järjestely :( NYYYH !!! :cry::cry:
 

Yhteistyössä