40+ odottajat vol 4 (päiv. yksärillä)

Moro,

mä olen niin vanha, että oon tänne täysin jämähtänyt. 10 v sitten jo edellisen kuumeilin ja odotin tässä palstalla. En kaipaa FB ryhmää, tosin harmillista se, että keskustelu vähenee kun jengiä katoaa muihin ryhmiin. Oon välillä käynyt syyskuisten pinossa vaklaamssa, onhan se niin, että eri ikä eri ongelmat, mutta ihan kivaa sinnekin on kurkata. Muutaman viestinkin olen laittanut, siellä parikymppiset varmaan miettii, että mitä toi mummu tossa inisee. Ihan sama. :ROFLMAO: tosin niitä FB ryhmiä oon välillä miettinyt, että mikä siinä on kun joku tohkeissaan ensin ryhmää perustaa ja sitten ilmoittelee että nyt kyllä suljen ryhmän. Entä jos joku vaikka just seuraavan pvnä ilmestyy ja haluaa mukaan, ni juu ei oisit tullut eilen?(n)

Tänne putoilee mukavasti porukkaa, jos vaikka saisimme keksutelua vilkkaammaksi. Selkeä viiva on tuossa edellisessä viestissä. peukut pystyyn vaan että pysyy!!

Vilkkaan keskustelun osalta tosin olen itse nyt 3 viikkoa poissa, koska lähdemme ulkomaille. Lekurin meilestä alakerta oli aivan mainiosti kiinni eli lomalupa tuli. Kyllähän mä itsekin tunnen, että kaikki on hyvin. Ja jos syntyy eurooppaan, niin sitten syntyy, on siellä muitakin lapsia synnytetty. En kyllä näe tätä riskinä. :unsure:

No mutta juu, hyvää kesää kaikille, palataan asiaan heinäkuussa kun vielä muuatamaksi viikoksi töihin palaan.. Apua, äkkiä tämä menee..

Woodoo rv 30 noin
 
  • Tykkää
Reactions: Babez74
Mä ymmärrän hyvin, että tämä palsta riittää ja facebook saa jäädä. Tämä palsta on kiva ja minusta on mukava, ku näitä voi lukea kaikki, jos jotakuta kiinnostaa. Kun varmasti jotkut nelikymppisenä yllätysraskaaksi tulevat miettivät, että olenko kehäraakki ja eihän kukaan saa lapsia enää tässä iässä. Täältä löytää sitten sen totuuden ja meidät virkeät nelikybäset. Minäkin täytän neljäkymmentä ensi kuussa.
Jos tässä raskaudessa menee kaikki hyvin, niin sit mun lapset on syntyneet ollessani 39v ja 40v. Ei huono :) Ehdin vielä siis ihan hyvin.

Hyvää matkaa woodoolle ja kiva, että pääset vielä vaihtamaan vähän maisemaa ennen pikkuisen syntymää. Taidat synnytellä aika samoihin aikoihin kuin minä viime vuonna. Tuossa tuo syyskuinen nyt painii imurin kanssa ja päristelee ja huutelee imurin putkeen. Se muuten kuulostaa hauskalta, kun se kumisee. Hän myös päryyttää käsivarttani vasten, kun seisoskelee sohvaa/jalkojani vasten. Se on eri hauskaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Babez74
Uskaltaisinkohan minäkin jo tälle puolelle... Tuntuu, että tässä ollaan oltu raskaana jo kauhean pitkään, kun plussasin viime viikolla. Todellisuudessa viikkoja on ehkä 4+5. :D Ihan varma en ole, kun kierto on viime aikoina vaihdellut, mutta ei tuo paljon voi heittää, kun testejä ja viivoja katsoo. Sain neuvolaan ajan epäviralliseen ultraan ja se on 4.7. Sittenpä selviää todelliset viikot, jos nyt sinne asti ensin päästään. Hieman "pelottaa" kaksoset, kun digi antoi Raskaana 2-3 jo päivää ennen kuin menkkojen olisi pitänyt alkaa. Ja mulla on aiemmin ollut kaksi kertaa tyhjä sikiöpussi kohdussa eli kaksoset on ollut tulossa, mutta toinen ei ole jaksanut kehittyä. Sitten vielä isompana pelkona on kohdunulkoinen, kun oikeaa puolta jotenkin jomottelee ja kaksi kertaa on tullut äkillinen ja todella voimakas kipukohtaus. Vainoharhainen heti kuvittelee, että jokin on todella pahasti pielessä. Vaan eipä tässä nyt muuta voi, kun odottaa heinäkuun alkua ja sitä ultraa.

Jos tämä raskaus nyt sitten loppuun asti menee niin la on minun laskujen mukaan 19.2. ja lapsosille tulee ikäeroa 1v 9 kk. Jos en olisi vanha kana, niin olisin tahtonut pidemmän välin, mutta toisaalta vauvakuume iski jo leikkaussalissa niin eipä sitä ikäeroa välttämättä olisi enempää tullut, vaikka olisin nuorempikin. Nyt kuitenkin biologinen kello määrää tahdin ja kun raskaudet ei meinaa loppuun asti mennä niin ei tässä voi kauheasti jäädä juupailemaan. Vähän tietenkin mietityttää, mihin tässä on ruvettu ja miten sitä jaksaa kahden pienen kanssa. Mutta toisaalta vaihtoehtojahan ei juurikaan ole ja kaipa sitä jaksaa... Jaksaahan muutkin ja vanhemmatkin kuin minä.

Vähän on epäuskoinen olo tämän raskauden suhteen, kun olin jo luopunut toivosta. Toinen kierto ilman ovistestejä ja kalenteria ja hupsista, miten kävi. :D Tavallaan on jotenkin luottavainen olo, että kyllä tämä tästä nyt sujuu, mutta samalla sitten pelkään, että km tulee ja just, kun kuvittelen tämän sujuvan. Ihmismieli on mielenkiintoinen... Yritän nyt kuitenkin ajatella, että km tulee, jos on tullakseen eikä minun luottavainen olo tai stressaaminen kumpikaan vaikuta siihen niin on sama olla luottavainen. Mulla on takana kaksi km:a (5+4 ja 11+6) ja nämä on mulle sellaisia rajapyykkejä. Ne, kun päästään ohi, niin vähän jo helpottaa. Toki pitää myös hermoilla varhaisultrasta, sitten np-ultrasta ja luonnollisest myös rakenneultrasta. Jos kaikissa on vauvalla asiat hyvin, niin sitten voi pelätä kohtukuolemaa tai jotain huomaamatta jäänyttä vakavaa vammaa. Ja synnytyksen jälkeen sitten kätkytkuolemaa. Ihanan huolettomat ajat menossa ja edessä siis! :D Synnytyksessä vammautumista en pelkää, kun sektiossa vissiin sellaista harvemmin tapahtuu ja olen päättänyt, että suunniteltu sektio on se, millä tämä bebe syntyy. Minähän olen pelkopotilas ja pelkäsin sekä alatiesynnytystä että sektiota. Esikoinen syntyi sektiolla, kun käynnistäminen ei tuottanut tulosta. Nyt siis tiedän, mitä se sektio on ja millainen on olo sen jälkeen. Se ei siis enää pelota toisin kuin normaali synnytys, joten sektio on mulla suunnitelmissa ja kaiketi jostain löytyy ihminen, joka sen mulle tekee. :D

Ohhoh, tulipa romaani, kun tyttö on päikkäreillä ja äidillä hetki omaa aikaa. Hyviä vointeja kaikille ja kirjoitelkaahan, että saadaan pidettyä ketju eläväisenä.

Oodikas ja salamatkustaja 4+5
 
Heippa,
Tulin jo nyt tännekin kirjoittelemaan, vaikka plussasinkin justiinsa ja su 4+0 vasta.

Olen lueskellut tätäkin palstaa - en kyllä kaikkea, mutta ihanaa että on 40+ omakin palsta! Minä pidän palstasta ja tosi kiva jos tänne jää muitakin ikätovereita fb:n ulkopuolellekin!

Mulla ei ole tällä vkolla ollut mitään oireita, enkä tuntenut kiinnittymistä - mutta, tänään illalla dpo13 kp29 - alavatsassa tuntuu juiliminen ja on keskellä kohtukipua.. Mitä tuntemuksia teillä on ollut ihan alussa?

Tää niin haluaa, että tällä kertaa onnistuis! Ja sais terveen esikoisen
 
Babez, minä kun olen loppupuolella tässä odottamisessa, niin sinä aloitat. Ihanaa meillä on yhtä odotusta kaik aika <3 Sit kun te saatte oman pienen syliin, niin pitääköhän meidän taas yrittää. :D
Onnea, onnea, onnea!!!

Oodikkaalle ja uudelle alulle ihan yhtä paljolti onnea!! Aina yhtä ihanaa, kun saadaan palstalle lisää plussaajia, jos nämä keskustelutkin pysyy sitä mukaa virkeänä.

Woodoolle ihanaa reissua!

Itsellä ei ollut mitään tuntemuksia ihan ihan alussa. Jossain vaiheessa tuli se törkeä väsymys ja en tehnyt mitään muuta kuin kävin töissä, tulin kotiin nukuin, söin miehen tekemän ruoan ja nukuin. Ja sitten alkoi vuodot, joita oli jotain vkolle 18-19. Ja varmaan lähes sinne asti jatkoin tuota jatkuvaa nukkumistanikin.

Zandi ja kilppari 37+1 (jee täysiaikaiseksi aletaan jo lukemaan!!!)
 

mai-ja......................(39)......3......19.05.2016
SuloinenSalaisuus..(40)... 11..... 16.06.2016
Tipuna.................(41) ..... 1 ...... 21.06.2016 (poika)
Zandi..................(41) ..... 2 .......08.07.2016
Boynty................(41)......?.........02.09.2016 (poika)
Meibijees............(37).....2.........15.9.2016
o0o.....................(40).....2.....06.10.2016
Elotar74............(41)....3.........29.10.2016
Almandiini75.......(40)....5........10.11.2016
Mandari.............(40).....3....26.11.2016
Sakariina....... (43)....1......14.1.2017
Helmi1234.....(39)....2........18.2.2017

Menneet la:t:
Käpälätäti.........(40) .....1... 15.04.2016 (poika)
Pegonia ..............(44) ..... 10 .... 12.04.2016
Toukka16..........(39).... 3 ... 10.04.2016
tikis ................... (38)...... 4 ......15.02.2016




Syntyneet:


Nuca ................ (40), 29.12.2014, rv 37, 2800g, poika
Esteri1 ............. (41), 08.1.2015, rv 40+1, 3380g, 50cm, tyttö
helistin71 ......... (43), 15.1.2015, rv 38+4, 3100g, 51cm, poika
Vesipossu ........ (41), 04.4.2015, rv 41+4, 4180g, 55 cm, poika
Jopo73 ............. (41), 12.4.2015, rv 40+?, 3815g, 52cm, tyttö
Kampsu ............ (42), 13.2.2015, rv 37, 2450g, 44cm, tyttö
bugsy ................(44), 17.5.2015, rv 41+6, 4870g, 53cm, poika
vauvatoiveinen .. (38), 11.9.2015, rv 39+1(sekt), 3305g, 47cm, tyttö
Helmi1234 ........ (39), 19.9.2015, rv 39+3, 4070g, 51cm, poika
tetu68.................(47), 2.11.2015, rv 39+0, 3200g, 51cm, tyttö
Flutur..................(42), 16.11.2015, rv38+1(sekt), 2710g, 46cm, tyttö
Sahramiini...........(43), 17.11.2015, rv 40+5, tyttö
Mytti....................(41), 27.11.2015, rv38+5, 3046g, 48cm,
Äiti74...................(41), 1.2.2016 rv37+3 2865 g, 48,5cm. poika
Järkyttynyt....... (45), 14.2.2016 rv.41+3 4400g 52cm poika Kuoli + 10,5-16
Lumi <3.............(42), 15.2.2016, 39+3, 3550 g, 50,5 cm, poika
Niittys...............(40), 1.4.2016, rv 38+1, 49cm, 3770g, poika

Karoliina74 .......(41), 12.4.2016, rv 40+1, 3540g, 53cm, poika
Ollakovai...?......(41), 27.4.2016, rv 40+0, 3600g, 50 cm, tyttö
Tyydeli................(42), 7.5.2016, rv 41+6, 4100g, 52 cm, tyttö

Zenmama...........(40), 12.5.2016, rv 39+1, 4070, 52cm, poika
Mileena-74.....(41) 20.5.2016, rv 40+0, 4250g, 54cm, poika


Listan päivitysohjeet: Valitse edellisen listan alaosassa "Vastaa" ja kun viestikenttä aukeaa, poista alusta ja lopusta ensimmäiset ja viimeiset [QUOTEjne.] -hakasulkeet sisältöineen.
 
Hei, heitin listan tuohon. Laittakaas muuttuneita tietoja vaikka punaisella ja lisäykset kans punaisella. En jaksanut poimia niitä yksitellen viesteistä, kun laiska olen :) Aika monella tulossa laskettu aika tuohon minun kanssa samoihin. Kivaaaa!
 
Tervetuloa Oodikas ja Babez74 tänne odottajien puolelle :)Minulla ihme kyllä aikasta oireetonta on tämä alku (paitsi rinnat on arat) välillä jopa pelottavan oireetonta... Isännällekin jo illalla tuskailin että pitäiskö vielä yksi varmistustesti tehdä :eek: vaikka päätin etten enää testaa. Varhaisultrassa sitten selviää onko siellä kaikki kuten kuuluukin...

Yöllä heräsin kyllä vatsan nippailuun/jomotukseen ja tietysti pelästyin että kai vaan.... nyt aamusta taas ei mitään tuntemuksia:rolleyes: tietysti parempi näin kuin se kamala kipu joka oli silloin kun kesken meni...

Voi Zandi... ihanaa! sulla alkaa loppu häämöttää ja saat pian pienen syliin:love:

Rentouttavaa lomamatkaa woodoo:)

Pidetäänhän naiset tämä palsta aktiivisena(y) ja nyt kaikille meille alkumatkalaisille tarrasukkia....

Nuppu73 ja papu 6+0
 
  • Tykkää
Reactions: Babez74 ja Zandi
Joyzy (42), 2, 12.2.2017

Alkuraskaudesta: dpo 5 tai 6 illalla iski hirmuinen mahanpuru. Ajattelin sen johtuneen illallisesta, silla soin paljon ja oli käytetty maitotuotteita valmiatuksessa. Tuntui siis kuin olisi hakemassa ruokamyrkytyksen tai ripuli. Mutta se meni ohi parissa tunnissa, ja lampo auttoi kipuun. Pari paivaa tuosta, tuli ulos outo kellertava limaklimppi, vahan kuin erittain paksua ja ei niin notkeaa ovislimaa varjaytyneena kellertavksi :sick:
Tuosta seuraavana paivana tuli erittain haalea haamu, riittavan vahva kuitenkin miehen nahda se myos. Ja pari paivaa sen jalkeen verikoe varmisti raskauden.

Oireita ei ole ollut paljoa, hiukan unirytmi ollut sekaisin, kova ummetus ja siita johtuva turvotus (kuin raskaana 4,5kk) ja tietty tissit arat ja kasvanut. Ei pahoinvointia, ei outoja mielitekoja tms. Eli olo on kuin ei raskaana olisikaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Babez74
Kiitos Zandi, Nuppu ja Joyzy

Zandi - ihanaa et vauva on nyt valmis tulemaan. Tosiaan peräkanaa mennään, kunhan pahimman yli päästään.

Millos soititte neuvolaan?

Ihanaa kun muillakin vähän oireita. Silloin tm oli ihan törkeitä vatsakipuja läpi yön, mitkä piti hereillä varmaan vkotolkulla ja ravasin verikokeissa ja ultrissa.

Tää tietty testas taas aamulla ja oli hieman tummempi viiva... Sen tummememista odotellessa. Ihanaa Nuppu jos on mielenlujuutta varhaisultraan. Millä rv lukemilla olet menossa? Itsekin sitä mietin, kunhan saan ensin digimittariin 3+
 
Babez, nyt mun laskujen mukaan menkoista olis 6+0, enkä ole vielä neuvolaan soitellut, ajattelin ensin käydä siellä varhaisultras joka on 29.6. Silloin viikkoja olisi 7+3.

Vaikka toisin tuolla aiemmin kirjoittelin siitä etten testaisi enää... niin arvakkaapa kun kävin apteekis muis asiois niin mikäs sieltä jäi käteen :rolleyes: näytöllinen pc... pakko, pakko saada se 3+:p ruutuun...
 
nuppu, joko teit digin? Mie tein ekan viime viikon lauantaina ja tarkoitus oli tehdä toinen nyt lauantaina, mutta sorruin jo perjantaina. :D Olin ihan hermona, että jos tuleekin se sama Raskaana 2-3, mutta onneksi tuli 3+ niin ei tarvinnut romahtaa ja alkaa panikoimaan. Mulla on toisessa keskenmenossa käynyt niin, ettei digissä viikot kasvaneet ja siitä sekä liuskojen viivoista arvasin jotain olevan pielessä. Nytkään en ole saanut liuskoihin tasavahvoja viivoja, mutta en olekaan tehnyt raskaustestejä. Ovistesteissä on viivat niin komean tummia, että luotan kaiken olevan ookoo. Vähän kyllä edelleen mietityttää nuo viikot, mutta digihän on 99% tarkka vain raskauden suhteen. Viikot osuu kohdilleen 93% eli virhemarginaali on isompi eikä kaikkea uskoa kannata laittaa diginkään varaan.

Oireista... Mulla on kauhea väsymys koko ajan ja huterasta olosta taisinkin jo valittaa. Eilen illalla välähti ja mittasin verenpaineen. Oli huikeat 99/65... Eipä tarvi miettiä enää, miksi päässä tuntuu kummalta ja olo on hutera. Mulla on normaalistikin yläpaine aika alhainen (110-115), mutta nyt ollaan niissä lukemissa, että olo kärsii. Tähän ei kyllä mitään pahoinvointia kaipaisi tai menee elämä taaperon kanssa melko hankalaksi. Onneksi miehellä on enää kaksi työvuoroa ennen kesälomaa niin on apuna, jos pahoinvointi iskee. Mullahan se tulee lähes kellon tarkasti ja alkaa rv 5+2. :D Ekassa keskenmenneessä pahoinvointi alkoi siis noilla viikoilla ja muutamana aamuna peräkkäin aina klo 10.20 olosta tuli kurja. Sitten aloin oksentelemaan ja olo oli huono ympäri vuorokauden. Tässä loppuun menneessä oli myös ensin muutama päivä pahoinvointia ja sitten oksennushanat aukesivat ja laatta lensi rv20+ asti keskimäärin 20 kertaa vuorokaudessa. En todellakaan tahtoisi nyt samaa vaivaa, kun on tuo taaperokin, mutta minkäs sille tekee, jos tulee. Noin muuten sitten on vain pieniä juilintoja ja rinnat aristaa ihan hitusen. Tyttöä odottaessa rinnat olivat niin kipeät, että suihkussa käyminenkin itketti, kun vesi tuntui tuhansilta neuloilta rinnoissa. En yhtään muista, missä vaiheessa tämä kipuilu alkoi, mutta toivon tämänkin suhteen pääseväni vähemmällä.

Jaahas, tuoksahtaa vaipan vaihdolta... Leppoisia oloja kaikille.

Edit. Oodikas (38), 2, 19.2.2017
 
Viimeksi muokattu:
Oodikas, en vielä tehnyt:rolleyes:säästelen huomisaamuun.... tein digin viime sunnuntaina ja se näytti 2-3 ja viikkoja oli tuo 5+0... nyt siis pitäisi tulla 3+:) silloin keskenmenneessä tein digin 4+0 ja se näytti 1-2, sitten tein uudelleen 5+0 ja se oli edelleen 1-2 sitä ihmettelin ja vuoto alkoikin sitten 5+3 :(

Jos ei kuulu meikäläisestä mitään huomisaamun jälkeen, digi on näyttänyt jotain muuta kuin 3+:rolleyes:

Jonkun raskauslaskurin mukaan huomenna olisi se 6+0... ja useampi laskuri näytti noita päiviä, joten elän nyt sen mukaan. Ultrassa toivottavasti tarkentuu (y)

Nuppu ja papu 5+6
 
Kiitettävää testaushimon hallintaa sulla. :D Me miehen kanssa vitsaillaan tuplapotista, kun tänään on 5+0 ja digi on ollut koko ajan edellä viikoissa. Kovasti jännittää, mitä varhaisultrassa paljastuu! Kun nyt olisi edes yksi oikeassa osoitteessa niin olisin onnellinen. Ja pakko lisätä tämä perinteinen: jos nyt edes varhaisultraan asti päästään.
 
  • Tykkää
Reactions: nuppu73
Nyt pelottaa:unsure: digi näytti raskaana 2-3... sanokaa ny mulle ettei vielä huolta... ei olisi pitänyt tehdä koko digiä:(

menkkakipu alkoi siitä paikasta kun aamulla testin tein... varmaan myötätunnosta.... huoh!! nyt ei auta kun odottaa mitä tapahtuu..
 
nuppu, ei ole vielä syytä huoleen! Tuolla just aiemmin kirjoitin, että digi antaa viikot oikein 93% eli ei siihen voi luottaa täysin. Ja se kipuilu on ihan mielikuvituksen tai hermostumisen aiheuttamaa nyt, kun luulet, että jonkin on pielessä. Mullakin on aina alkanut menkkakivut, kun olen nähnyt raskaustestissä kaksi viivaa. Mitä lie hermostumista tai pahimpaan varautumista se sitten onkaan. Nyt unohdat kokonaan, että teit digin ja jatkat raskaana olemista niin kuin tähänkin asti. Se tulee, mikä on tullakseen ja niin kauan kuin ole vuotoa eikä oikeasti kunnon kipuja, niin ei kannata murehtia. Tiedän, että on helpommin sanottu kuin tehty, mutta yritä. Tsemppiä!
 
Kiitos oodikas:) tuo kyllä helpotti :love: Tää palsta on hemmetti soikoon ollu jumis koko päivän:mad:just silloin kun olis teille tärkeetä asiaa :D töis piti vähän väliä käydä tarkistamassa ettei vaan mitään vuoda... ja kenellekkään ei voinu kertoa mikä hätä mulla on!!

On tää niin hullua... en mä aikaisemmis raskauksissa tällänen hermoheikko oo ollu... mut nyt kyllä rauhoituin jo siitäkin ku pääsen tänne purkamaan...

Tästä palstasta ja teistä arvon leidit onkin yhtäkkiä tullut iso osa minun elämääni:love::love::love:

Nuppu ja papu 6+0
 
  • Tykkää
Reactions: Iid@
Nuppu ja Oodikas - öynöy tartutin teihin tän digivainoharhan... Ei ollut tarkoitus. Nuppu sulla on jo ihanasti 6+ joten kyllä se siitä. Älä sä enää testaa, tulee vaan stressiä. Mä tosin mietin jo hcg mittauksiakin pari, jotta voisin varmistua.. Tosin ed kerran se nous niinkuin piti, mutta ruskuaispussi tuhjänä.

Mä testailen tässä välissä liuskoilla ja sit tasaviikoin ajattelin vielä 2 digiä kuluttaa.. Alavatsakipu oli ihan järkky ja piti hereillä viime yönä.. Tänään sotten torkkunut lapamatona koko päivän. Vatsa ihan törkeen turvoksissa! Ihan kuin ois 6kk++ raskaana.

Mä ajattelin kans joskus 7-8 vkoilla käydä alkuraskauden ultrassa ja toivoa, että kerrankin kuulis sydänäänet ja ne sanois, täydellisesti kiinnittynyt alkio täydelliseen paikkaan ja kaikki niinkuin pitää. Sitä iloa en ole koskaan päässyt nauttimaan.

Oon Nupun kans täysin samaa mieltä, että nää palstat on ihan elintärkeitä, kun ei voi miehen lisäks muiden kanssa asiasta keskustella!

Babez74 rv 4+1
 
Huomenta :confused:
Tänään on odotettu nt-ultra ja jonkun laskuopin mukaan 11+1. Jännittää niin paljon, että heräsin jo tunti sitten pyörimään.
Tämä jännitys ihan oikeasti toivottavasti hellittäisi jo, ärsyttää itseäkin. Pitää yrittää illalla tarkemmin kirjoittaa kuulumisia, mutta tähän väliin sanon babezille että tervetuloa tänne ja älä säikähdä jos niitä sydänääniä ei kuulu jos aiot mennä 7-8 kuuntelemaan. Minä kävin rv 9 + 2 siellä ja vaikka kuinka th yritti, ääniä ei kuulunut. Ja sekös vasta jäi harmittamaan!!
Ja noista muista odotusryhmistä, kuten aiemmin jo mainitsin niin ikään on meikäläisen makuun liian nuori, jutut ja ajatukset eivät kohtaa.
Täällä olen ja pysyn, muiden samanhenkisten kanssa ja illalla ehkä uskallan laittaa nimeni listoille, mikäli kaikki on hyvin:barefoot:.
Enää 9h ultraan. Toivottavasti teidän odotus on stressittömämpää kuin tämä järjetön vouhotus!

Ainiin, muille vouhottajille vielä vinkkiä, että vähän helpotti odotusta kun lopetin kokonaan netissä tiedon etsimisen ja laitoin palstan pannaan aika kokonaan. 40v kuulumisia taustalla lueskellut silloin tällöin, mutta muuten aika totaalisesti pysynyt erossa internetistä. Tieto lisää tuskaa :cautious:
 
Tervetuloa uudet, tuttuja tyyppejä kuumeilijoiden puolelta. :) Mukavaa, että piristyy keskustelut täällä.

Pirtsille tsemiä ultraan! (y) Zandillakin alkaa olla kohta jännät paikat. :love:

Täällä käynnistyi odotuksen viimeinen kolmannes ja tuntuu, et koko ajan jotain vaivaa... Pari viikkoa sitten oli kaksi viikkoa kestävät liitoskivut ja voin sanoa, että teki kipeetä. Olin lähes liikuntakyvytön ja särkylääkettä meni. Onneks ne helpotti ja osaa taas arvostaa kivuttomuutta. Nyt tosin tullut vaivaksi supistukset, jotka välillä tosi kipeitä. Miten mä en muista näitä vaivoja esikoiselta ollenkaan... :eek: Tyyppi tuolla mahassa on kuitenkin ihan tosi vilkas, joten eiköhän sillä kaikki hyvin.

Noita supistuksia vähän mietin, et milloin pitäis olla neuvolaan yhteydessä. Esikoisestakin oli suurinpiirtein samoilla viikoilla ja jouduin hetkeksi osastolle seurantaan. Ei vaan muistaakseni näin kipeitä... o_O

Muutama viikko vielä töitä ja sitten lomille lompsis. :)

Meibijees 28+1
 
  • Tykkää
Reactions: Zandi
Moikka! Aamuiset pikakuulumiset!
Dpo16 ja viiva vahvistumaan päin, mistä iso ilo! Viime yönä sain nukuttuakin, vatsakivut eivät valvottaneet, toivottavasti vain kohdun kasvukipuja... Kuvassa dpo 13-16



Pirtsille tsemppiä ultraan!!! Toivottavasti nyt näkyy se syke! Tuu heti kertomaan kuvien kera! Oispa itsellä jo tuo ajankohta, niin vois vähän huokaista... Luulen... Varmasti viisas neuvo tuo netittömyys. Tieto lisää tuskaa. Ja nimi listalle vaan! Positiivinen ajattelu auttaa!

Meubijeesille tsemppiä vikan kolmanneksen alkuun! Jestas että sika menee nopeasti - vastahan sä plussasit! Mites sulla meni alkuraskaus? Ja mee ihmeessä lääkäriin jos kivut on ylitsepääsemättömiä. Toisaalta hyvä että melskaa mahassa niin ei tartte pelätä onko elossa...

Hyvää hellepäivää kaikille!
 
Onko teillä kenelläkään kokemusta nukahtamislääkkeiden käytöstä raskausaikana? Mulla unettomuutta on enemmän ja toisinaan vähemmän ja käytän silloin tällöin zopinox puoli tbl. Neuvolasta ei kukaan vastaa... Sais edes yhden yön nukuttua
 

Yhteistyössä