40+ odottajat vol 4 (päiv. yksärillä)

Hei vaan,

Paljon täällä tapahtuu, mutta kun en itse enää ole töissä ja koneella niin tulee kommentoitua aika vähän.Puhelimella mulla ei kirjoittamisesta tule kuin kännitekstiä. Joskus kokeilin..

Voi, voih, kun me vanhat kanaset ei aina ihan toimita niinkuin toivoisi! Peukutan nyt että Nupulla olisi kaikki hyvin. Pahoittelut muille, joilla plussa on muuttunut uudestaan haaveeksi... Mutta onnea ja tervetuoa uudet, tänne mahtuu!!

Mun elämässä ei tapahdu mitään. Istun, ja odotan.. TYLSÄÄ!! Reilu 2 viikkoa laskettuun aikaan ja ihan turhaa on tämä olotila. Vointi on periaatteessa ihan ok, edelleenkään ei mitään raskausvaivoja, ei selkäkipuja tai vastaavia. Hengitys on ihan piipussa, en oikein voi liikkua ilman että tulee huono olo, mutta sille nyt ei mahda mitään. Paska sairaus tämä astma. Odotan, että olo paranee kun synnytän.. Toivottavasti. Kiloja plus 7 ja se ilahduttaa, kun ennestään oli jo ihan tarpeeksi..

Mä olen välillä käynyt noissa muissakin ketjuissa lueskelemassa, ja huomaan kyllä, että en ihan ole tässä sata lasissa rakentamassa pesää niinkuin pitäisi. Ei vois vähempää kiinnostaa. En ole tehnyt mitään. Mulla ei ole hoitoalustaa, pöytää tai pinnasankyä. Pinnasänky on vintillä, mutta en JAKSA sitä kaivaa esille, hoitopöytää ei tule, mutta ehkä joku alusta tarttis olla.. Kerkeää vielä.. Olen sanonut miehelle, että käy sitten ostamassa vaippoja kun hakee mut laitoksella niin eiköhän sillä pärjätä. Tissit mulla edelleenkin on
. Äitiyspakkaus on ollut sapumisesta asti olkkarin lattialla.. En myöskää pese mitään vaatteita etukäteen. Päälle vaan, näin on kolme edellistäkin hoidettu. Sitten kun syntyy niin pitää varmaan jotain vanhoja kätköjä kaivella, luulen että jotain voisi olla tallessa. Siis vaatteita. Mutta kun tosiaan jotkut stressaa kun sänkyä ei ole pedattu kk ennen laskettua jne, niin juu en vaan jaksa stressata. Laitokselle kaappaan hammasharjan ja imetysliivit, mikä se sellainen laitoskassi on:whistle:?

Ei ole tällä lapsella hääppöset lähtökohdat elämään, mutta onneksi loppupeleissä tavaralla ei ole väliä vaan sillä rakkaudella. Ja sitä meillä kyllä on:love:. Tai en tiedä, just tossa taas skitsoilin teinille, mutta kai sekin on rakkautta..

Terkut kaikille, tsempatkaa, jaksakaa ja kasvattakaa mahojanne!!

Woodoo rv 38
 
:p Woodis, kiitos! Ma taalla ratkesin nauramaan niin et kyyneleet valuu ja mies varovasti kysyi et "oisko syyta lahtea vessaan?" Epaili vissiin et vois nauraessa status vahinkoa :LOL:

Ihana muuten kuulla, etten sit ole ainoa joka ei sita pesaa oo niin kovin rakentanut. Viimeksi tais joo olla kassillinen vaatetta ja auto-istuin hommattuna kun laitokselle lahdettin, ja itselle en tainnut ottaa mitaan muuta kuin imetysliivit ja parit siteet.

Eepos, joo, Saksassa talla kertaa synnytetaan. Mietin just et mitenkaan noi kansalaisuus asiat tulee menemaan kun kaksois-kansalaisuus muksulle tulee suomi-usa, joten joudutaankohan me "perumaan/luopumaan" saksalaisesta kansallisuudesta muksun osalta? Taytyy kun tota jostain hyvissa ajoin kysya.

Nuppu, koetan olla stressaamatta, voi olla vaan paivan/pari heitto kiinnittymisessa tms.
 
woodoo, ei mullakaan ole mitään valmiina. Jotenkaan en vaan jaksa... vaikka mulla onkin leikkaus noin parin viikon päästä. Sen jälkeen vasta ei jaksakkaan yhtään mitään. Ja tuo sun mainitsemat tissit on mullakin, mutta se stressaa mua kun parin edellisenkin imetys on menny vähän niin ja näin. Eka meni osittaisella imetyksellä ja toinen täysin pullolla. Mulla on niin matalat nännit, et en oo oikein saanu hommaa kunnolla toimimaan. Pullollakin on omat hyvät puolensa, mut haluisin kyllä yrittää imetystä. Saa nähä miten käy. Mulla on nyt painoo tullu 11kg, mikä on mulle vähemmän kun odotin...no ehtiihän tuohon vielä kerätä kiloja parissa viikossa. Tsemppiä odottajille!
 
Heips kaikille!

Ultrakuulumisia: Gyne arvioi vatsan päältä raskausviikoiksi 8 mikä on oikeastaan aika mahdotonta mutta mulla nyt aina on heti alusta asti kohtu kasvanut nopeesti..

Mutta siis kohdusta löytyi ruskuaispussi, ei alkiota, ei sykettä... Gyne arvioi että nyt ollaan rv 5 joten ei vielä mitään oiken näkyisikään :rolleyes:Kahden viikon päästä uusi ultra ja silloin jo toivottavasti jotain näkyisikin. Lisäksi sanoi että näki kunnon keltarauhas"kimpun" joka hänen mielestään viittaa vahvaan alkuraskauteen.

Helpottunut olo sillä juuri tätä vartenhan minä sinne menin että saadaan selville viikot ja että raskaus on siellä missä pitääkin o_O Tästä nyt sitten päättelin että se digi näyttikin sitten oikein.

Nyt vain odotellaan ultraa ja toivotaan että kaikki menee hyvin :)

Nuppu 4+ jotain (ehkä)
 
Ihania uutisia Nuppu.

Meillä oli pojan rippijuhlat ja sen jälkeen kävin pienellä reissulla. Oon aivan poikki, kertakaikkiaan kuitti. Tuntuu että ei vaan virkisty millään.

Eilen kävin neuvolassa ja nyt on varattu ultrat, verikokeet, lääkärit sun muut. Sype-polille pääsemisestä puhuin heti ja pääsenkin sinne. Katsotaan nyt sitten auttaako se. Mutta se ei ainakaan auta, ettei menisi :)

Jossain vaiheessa oon vissiin itse lisännyt viikon ylimääräistä (toivorikkaana tietysti :D) ja viikot neuvolan mukaan on 9+3.

Bounty, minullakin on matalat rinnanpäät, mutta rintakumilla oon onnistunut imettämään kaikkia (paitsi kuopusta, mutta se oli lapsesta lähtevä juttu)

Hyvää vointia kaikille.
 
Täällä käyty nt-ultrassa eikä ollut kivoja uutisia, sillä pikkuiselta löytyi niskaturvotusta selvästi (0,8 mm yli normaalin). Nyt sit sydän syrjällään odotellaan jatkotutkimuksia. :( Ollaan päätetty että jos jotain poikkeavaa löytyy, raskaus keskeytetään. Ja jos niin käy, tuskin uskallan enää tähän ryhtyä. Ikää kuitenkin niin paljon mittarissa. :( Itku on herkässä ja edelleen on pahoinvointia ja väsymystä. Tunti kerrallaan mennään. Ensi viikolla ehkä tietää enemmän.

Parempaa vointia teille muille!
 
Voi Iid@, kumpa kaikki olisi hyvin!

Sain seulontojen tulokset, down riski 1:86, muut huomattavasti riskittomammat. Taytyy odottaa maanantaihin etta saa tarkemmat lausunnot kaannettya. Mutta en usko, etta lahdemme tarkempiin tutkimuksia ellei rakenne-ultrassa tule jotain muuta esiin.

Hitto, poika sitten sai paivakodista syyhyn, joten taalla on sitten imuroitu, pesty, pyykatty ja peseydytty tayspaivaisesti. Vaikka eka hoitokierros on nyt takana, taytyy hoito uusia viikon kuluttua ekasta, ja siihen asti saadaan paivittain siivota, vaihtaa lakanat & vaatteet (ja tietty peseytya itse). Leluja, mattoa jne on pussitettu kellariin kun kaikki mita ei voi pesta taytyy olla erossa ihmiskosketuksesta vahintaankin 4 paivaa.

Jos ei olis lemmikkeja, niin saataisin pakata pojan autoon ja lahtea vajaaksi viikoksi "lomailemaan" jotta paasis hommasta vain yhdella talon (4 kerrosta ja 5h+k+3vessaa) siivouskerralla. Noh, elama on! Toivon vaan, etta toukalla on masussa kaikki hyvin hoidosta huolimatta.
 
Voih Iida mitä uutisia:-( itse jännitän ensi vkon nt ultraa... Kun luin viestiäsi, elin hengessä mukana niin että vatsasta oikein kouraisi tuo uutisesi... Voimia ja jaksamista Iida!! Toivotaan parasta, ja että olisi ollut vain mittausvirhe. Mitkä sinun veriseerumien tulokset olivat? Ymmärrän täysin fiiliksesi.

Joyzy - tiedätkö mikä on tämän ikäisille normaali down riskiluku? Eikös se ole aika suuri? Toivotaan, että kaikki menisi hyvin maaliin asti.
 
Eilen sitten ihan varoittamatta hulahti reilusti verta :cry: tämä oli nyt sitten tässä. Poistun taustailijoihin ainakin joksikin aikaa.. luulen että yritys taukoaa nyt ellei lopu kokonaan.... henkisesti niin raskasta :(

poistun jälleen kerran. Teille muille toivotan ihanaa odotusta :)
 
Voi Nuppu, olen todella pahoillani. :(

Babez, meille ei kerrottu seerumitestin tuloksia. Lääkäri sanoi, että iän puolesta down-riski on jo 1:40. Turvotuksen jälkeen meidän riskiluku on 1:5 eli ei todellakaan hyvä... :( Vaikka vielä on toivoa, sitä jotenkin jo varautuu pahimpaan... :'( Toivon teille parempia ultrakuulumisia. Suurimmalla osalla kaikki onkin onneksi hyvin - iästä huolimatta.
 
Moi kaikille!
Voisin liittyä joukkoonne. Hetken kävin keväällä tuolla kuumeilijoiden joukossa ja plussasinkin. Tuo raskaus ei kestänyt vaan meni kesken :unsure:
Meillä on meininki tulee jos on tullakseen ja nyt viikko sitten tuli uusi plussa ja oireet kohdillaan. LA taitaa olla 24/26.4. Kierto vaihdellut jotta ihan varmaa en osaa sanoa. Digi näytti 1-2vko... ens viikolla testaan taas. Jos viikot nousee niin varaan juuri tuon raskausen keston määrittelyn takia ultran. :geek:

En vielä listoille halua vaan höpöttelen ja "taustailen" ennen varmuutta. Takana on 2km ja 2 lasta. Nyt "iltatähti" jos niin voi sanoa. T2008 ja P 2010 ja ikää minulla on 39v. :)
 
Voihan iid@ soikoon, millaisen yllärin elämä toi eteen. Kyllä on rankat ajat teillä. Tuo 1:5 on kyllä todella kova riskiluku... Samoilla linjoilla olen kanssasi, jos olisin raskausaikana jotain varmaa saanut tietää niin enn varmasti olisi enää raskaana... Vaikeeta vaikeeta. Tsemppiä ja haleja teille odottamisen ja päätösten kanssa. Peukutetaan, koska onhan tuossa 1:5 iso mahis että kaikki hyvin!!(y)

En noita riskiasioita oikein koskaan tajunnut, kun monella on lukuja ihan selkeinä.. Meille tuli netpostiin noin tunti ultran jälkeen kirje, jossa vaan lukee ettei kohonnutta riskiä ole. Mikä sitten on 40 + ylipainoisen riski? Ei hajuakaan, mutta korkeampi kuin nuorena. Kyllä sitä tässä LA:n lähestyessä väkisin miettii, että pitää olla valmistautunut siihen, että lapsella on jokin erityinen ominaisuus. Ettei lapsi ole täysin terve. Se on kai se riski, mikä otetaan aina kun lisäännytään, ja korotettuna tässä iässä..

Nupulle tsemppiä tilanteeseen. Teillä tuntuu tuo hedelmöittyminen olevan ihan lastenleikkiä, mutta munissa sitten mättää? Sinä taidat tänä vuonna täyttää 43? Tuossa iässä alkaa laatu vissiin aika nopeasti laskemaan, valitettavasti. JAtkakaa nyt vielä yritystä, kylä siellä se laatuyksilö odottaa..

Ja onnea uusille tulokkaille:love:, hienoa että saadaan lisää porukkaa tänne!!

Hei meidän mahdoton pesänrkennustilanne on saanut pienen tönäisyn, aamulla heräsin ja lkeittiön lattialla oli kasa pinnoja ja lautoja. Ohoh, mies hakenut pinnasängyn alas ja kuivasivat osia rätillä 6vn kanssa. Tohon se jäi kasaan, mutta on se lähempänä nyt vauvaa kun vintillä..

Olen aivan kypsä raskaana olemaiseen. Nyt on alkanut jomottaa ja kolottaa mahassa, esim kun tuo 6v haluaa paijata KOKO ajan, pakko sanoa että ei kun on niin arkana. Mitään varsinaista ennakkoa synnytyksestä ei ole, paikat on kipeänä ja herkkinä, mutta varsinaisia kivuliaita supistuksia ei ole. Kivuttomia kyllä, mutta niitä on muutenkin ollut jo kauan. Haluaisin, että tämä putoisi ulos jo, mutta tuskin kuitenkaan, eiköhän tässä vielä viikko pari hurahda.. Energiat nollassa ja en saa mitään aikaiseksi, mutta eiköhän tää tästä...

Babez taisi kysellä synnytyksistä, mulla on kolme siis tullut alakautta ja olen sitä mieltä että se on hyvä tapa synnyttää. Eka kun synnytin, niin valmistauduin kuolemaan. Selvisin hengissä ja totesin, että ei se niin paha ollut. Pari seuraava on mennyt aina helpommin ja toivon että niin tämäkin. Tosin, hieman huolettaa, että miten päin tämä täällä on. Mutta siis kyllähän se on ihan HIRVEETÄ tuskaa (ilman kivunlieitystä olen mennyt), eritteet lentää ja kaikki on huonosti. Eikä se lopu vauvan tuloon, sitten odotellaan istukkaa ja sitten on alapää tohjona ja ommellaan ja sitten pitäisi tarpeillä käydä ja hyi yök sitä sotkua ja kipua ja ällötystä. Mutta, tuleehan siinä sivutuotteena vauva, se on ihan kiva..:) Mitä lähemmäs taas tulee, niin sen enemmän inhottaa, mutta ajattelen, että kun valmistautuu kamalaan ei vi kuin yllättyä positiivisesti.. Ulos se joka tapauksessa tulee, halusin tai en..


Ai niin Joyzylle tsemppiä syyhyn kanssa!! YÖK, alkoi ihan taas itseänikin kutittamaan. Hirveesti on näitä hyppykuppia nykyään.. Ja taas tulee yksi lisää kantamaan niitä meidän perheeseen.. Toivotaan, että kupat pysyy poissa ja että te saatte myös punkit häädettyä!!

Terkut ja tsempit kaikille!!

Woodoo rv 38 noin.
 
No sittenhän tuota lukua en tule saamaan, kun me ei haluta sitä verikoetta. Tuskin sitä laskea voi, kun yksi tieto puuttuu?

woodoo, tuota samaa olen ajatellut, että tässä iässä mahdollisuus/riski saada jotain erityisempää kohoaa. Ja minun kuopushan on vaikeavammainen, joten omakohtaista kokemustakin on.

Joku kyseli synnytyksistä. Minulla on 5 lasta, jotka ovat alateitse syntyneet, ilman kivunlievitystä. 4 syntynyt avotarjonnasta ja 3 kertaa on häntäluu murtunut. Kaksi nuorinta on syntynyt reiluun 2 tuntiin ja se on ollut täyttä helvettiä. Siitä syystä haluankin tällä kertaa sinne sype-pkl juttelemaan. Muutamaa viikkoa ennen kuopuksen syntymää aloin heräillä yöllä, ajatukseen että hyvä luoja tämä lapsi saattaa syntyä milloin tahansa. Kun synnytys käynnistyi, aloin vapista kuin horkassa.
 
Kiitos woodoo :) joo kyllä näköjään raskautuminen onnistuu helposti mutta kun ei pysy niin ei... ja joo kyllä vaan parin kuukauden päästä 43v. ;)

Vuotoa ei kyllä eileisen hulahduksen jälkeen ole ollut, sellaista ihan vähän ruskehtavaa tulee kun paperiin pyhkäisee, ei muuta :rolleyes: pahemmin kipua ei ole... voiskohan olla niin että perjantainen gynen käynti jotenkin ärsytti paikkoja kun aika lailla joutui sitä vekotinta kääntelemään kun yritti alkiota etsiä :eek: no kaikkia pieniä toivon hippusia tässä mietiskelee.

Kävin vielä kannasta tsekkaamas mitä sinne oli laitettu: limakalvon paksuus 15mm, sikiöpussi+, ruskuiaspussi+, ei näy vielä sikiötä. Keltarauhanen selvästi näkyvissä vas., kohtu vastaa viikkoja 7-8. Jotenkin vaikutti hyvältä tuo mutta ei sitten ehkä kuitenkaan tarpeeksi.

Sulla kyllä hyvällä mallilla odotus ja pian saat ihanan nyytin viereesi :love:onnea siitä.

iid@lle voimia ja jaksamista tuevaan, päätöksen tekeminen on vaikeaa, uskon sen.
 
Voi Nuppu :cry:, pahoittelut menetykset, mutta toivon onnea tulevaisuuteen.

Tosta down-riskista, senhan siis kohoaa ian myota, ja siihen riskilukuun vaikuttaa moni asia. Sukurasitteet, aiemmat raskaudet ja syntyneet lapset, yli- ja alipaino, tupakointi, paihteet verikokeiden tulokset, niskaturvotus.
Tassa linkki karkeaan tukkoon pelkan ian myota:http://www.ds-health.com/risk.htm

Mut joo, mun lekuri siis tanttas seka isan etta aidin sukuhistorian aina isovanhempien vanhempiin saakka, kuolin iat+syyt, mahdollisest kehityshairiot, perinnolliset taudit jne. Todella perusteellisesti o_O ja naytti myos useimmab taulukon, niista naki niita mahdollisia riskilukuja jne pelkan ian perusteella, ja mahdollisia tuloksia jos nt- on normaali tai kohonnut jne.

Woodis, onnea sinne sangyn kasaamiseen, ja oo vaan iloinen et sankyyn kuitenkin paasiaista jo alas saakka, se on kuitenkin jo edistysta!

Meilla mies torkkui sohvalla kun ma kuurasin leluja, lattioita ja kylpyhuoneita :cautious: Noh, jos tasta taas lahtis pyykkayksen pariin jotta on puhtaita lakanoita, pyyhkeita ja peittoja aamuksi taas (y)
 
Mä oon täyttäny kuukaus sit 40v ja mun pelkkä ikäriski oli 1:110 eli vähän alle prosentin luokkaa. Muut riskiluvut mulle oli (lievä ylipaino) down 1:6300 ja se/ne muu 1:100000. Niskaturvotus oli mitatessa 1,2-1,4 ja tuolla korkeimmalla laitettiin seulakaavaan.

Mä synnytin esikoisen alakautta. Oli mulla toiveissakin, kun toinen raskaus melko pian oli suunnitelmissa. Jännätä saatiin loppuun asti, kun istukka oli siellä kohdunsuulla. Sikiö oli parhaassa mahdollisessa asennossa ja istukan reuna työntyi pään taakse. Toivottavasti toinenkin saisi tulla alakautta. Siinä on puolensa senkin takia, että se synnytyskanavan läpi työntyminen on käsittääkseni hyväksi sille vauvalle ja saa siinä jotain hyviä bakteereita jne. Pää myös usein muotoutuu paineessa "nätimmäksi". Mutta sektio on kans hyvä tapa tulla maailmaan, kun ei kaikki alakautta mahdu tai on jotain muita syitä sektioon.
 
Zammakko, pahoittelut
Iid@, voimia sinulle, toivottavasti kaikki menee hyvin
Nuppu, tsemppiä - välivuodoista huolimatta kaikki voi olla hyvin
Katayna, onnea!

Eipä aleta meillä lastenhuonetta rakentamaan. Tänään viikkoja 10+2. Ultrassa sikiöstä vain pienen pieni kaiku. Yhtä pieni kuin kaksi viikkoa aiemmin ja silloinkin oli alimittainen viikkoihin nähden. Ei sykettä. Keskenmeno siis, kuten jo aavistelinkin. "huokaus" - kolmas kerta tänä vuonna. Alkaa vaikuttaa epätoivoiselta yritykseltä.

Nyt tehdään lääkkeellinen tyhjennys, katsotaan sitten kuinka siitä eteenpäin.

Poistun täältä odottajien ryhmästä ja ehkä osallistun kuumeilijoiden keskusteluun kun/jos siltä alkaa taas jossain vaiheessa tuntua.

Tsemppiä kaikille!
 
Hui sentään, Iidalla ja Nupulla hermostuttavat ajat menossa! Hirvittävästi voimia koitoksiin ja Ireyonille myös.

Mä lupasin jollekkin ilmoittaa tänne niitä riskilukuja, mutta unohdin! Ja unohdin taas kun kirjauduin sisään! Lomat lusittu ja yövuorot alkavat jälleen. Tavallaan harmittaa, tavallaan ei. Tiedän, ettei tätä tarvitse jaksaa kun enää noin 3kk (ja siinä ajassa ehdin paisumaan valtavaksi!) ja varmasti alkaa väsyttämään vielä enemmän, mutta ajattelin että haen sitten sairaslomaa, jos en pysykkään enää öisin hereillä. En tiedä yhtään mitä odottaa.


Ensiviikolla ois rakenneultra! Se onkin sitten kolmas ja viimeinen kerta ennen synnytystä, kun näemme lapsemme. Toivon ja rukoilen, että kaikki on hyvin. Edelleen.

Olisimme kirpputoreilta ostelleet jo vähän vaatteita valmiiksi, mutta suurin osa vaatteista on joko/tai vaatteita, ja sukupuolta kun emme tiedä niin jäi ostamatta. Kai niitä vaunuja sun muita roippeita pitäisi vähän katsella, mutta itse arvelin, että kunhan rakenneultra on ohi, niin sitten uskallan ehkä ihan tosissani alkaa katselemaan tavaroita.

Liikkeet ovat edelleen hakusessa, välillä vatsassa kumahtelee oudosti, mutta hyvin vaikea havaita. Lääkäri sanoi, että minulla on istukka edessä ja se vaimentaa entisestään liikkeiden tuntua.

Painoa on tullut lisää paljon, onneksi terkkari on edelleen ollut armollinen. Ja sf-mitta otettiin ensimmäistä kertaa nyt, meni suoraan yläkäyrille mutta se on kuulemma normaalia, tasoittuu myöhemmin jos tasoittuu.

Tasaista, rauhallista odotusta täällä. :love:

Pirtsi plus 10kg ja rv 18+3.
 
Heissan pitkästä aikaa :)

Uijui Pirtsi, sinäkin jo noin pitkällä. Täällä peukut pystyssä rakenneultraan, eiköhän kaikki ole kunnossa. :love:

Woodoolla on kans jännät paikat ja ihan kohta pikkuinen sylissä. :love:

Paljon uusiakin tullut listalle. Tsemppiä kaikille vaiheisiinsa. Iid@lle jaksamista, eihän tuo turvotus aina merkitse automaattista tuomiota. Toivotaan, et jatkotutkimuksissa saat parempia tuloksia.

Itselläni riskiluvut olivat T18 1: 100 000, T13 1: 100 000, T21 1:2400, sanallisesti oli laitettu, että tulos normaali, riskit matalat. Niskaturvotus oli 1.85 ja ikää oli tuolloin 37. Paino normaali.

Joko Babez74:n nt-ultra takana? Entäs mikä on nuppu73:n tilanne?

Täällä ollaan jo äippälomalla. Vauvan sänky on kasattu, suurimmat hankinnat tehty ja pikkupyykkiä pesty. Sairaalakassin sisältöä voisi kohta alkaa miettiä, vaikka ei tässä mikään kiire vielä olekaan. Vointi on ollut vaihteleva ja tämä raskaus on todellakin ollut raskaampi sekä fyysisesti että psyykkisesti kuin esikoisen odotus 13 vuotta sitten. Tahti on todellakin hiljentynyt nyt raskauden loppumetreillä, ihan kuin hidastetusta elokuvasta tämä minun meno. Vanhuus ei tule yksin… :oops:

Vauva on raivotarjonnassa ja pää asettunut jo lantion kuoppaan. Peppua nostelee vielä aktiivisesti ylöspäin ja muutenkin muljahtelee päivittäin. Supistuksia tulee myös päivittäin, mutta ei mitään hälyyttävää vielä. Painoarvio oli viikko sitten 2,5 kiloa, joten aika keskikokoinen vauveli sieltä on tulossa. (y)

Meibijees 36+1
 
Heips kaikille!

Vuotoa ei juurikaan ole ollut, jotain rusehtavaa saattaa tulla pyyhkiessä. Siksipä päätin käväistä nyt kuitenkin siellä neuvolassa kun aika oli varattuna, vaikkakin meinasin sen moneen kertaan perua. Ajattelin että jospa tulis joku selvyys tähän. Konkari neuvolatäti ultras vatsanpeitteiden päältä ja heti näki että siellä kohdussa on jotain ja ei ihan satavarma ollut mutta aivan kuin olis jo sykkeen häivähdyksen nähnyt :) viikot n 6+0-6+2!!

Tokikin vaivaa tämä ruskea tihkuvuoto nyt jo viidettä päivää!! odotan vain koska se voimistuu..

Olin aivan varma että siellä mitään ole.. vähän hölmistynyt olo.. ens maanantaina lääkäri joka ultraa paremmilla laitteilla ja varmaankin alakautta. Mutta siis jos huonolla laitteella näkee sykkeen vatsanpäältä niin pakkohan siellä on jo ensi maanantaina näkyä jos ja vaikka mitä:rolleyes:

Mä olin jo suunnitellu ihan kaikkea muuta kuin vauva-asioita tulevaisuuteen... tokikin tässä on vielä monta mutkaa matkassa, mutta nyt eletään vain tätä hetkeä :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Karoliina74
Peukut Pirtsille, ihana kuulla, että kaikki on mennyt hyvin (y) Mekin ollaan ostettu vaatteita kirpparilta, facebookin kirppariryhmistä ja pari ihan uuttakin. Pinnis, hoitopöytä ja vaunut ostettiin käytettyinä. Turvakaukalon olen ajatellut ostaa uutena.

Onko muuten kellään kokemusta Brio Happy yhdistelmistä, sellaiset nimittäin tuli käytettynä ostettua, kun olivat niin hyväkuntoiset ja ihan nätit ja näpsäkän oloiset?

Nuppu: Minullahan oli sitä tuhruttelua pitkin alkuraskautta, ja olikohan joskus rv 11 tai 11+jotain, että hulahti ihan isosti sitä ruskehtavaa verta kesken työpäivän... Soitin silloin neuvolaan ja sain ajan seuravaksi aamuksi. Yön "odottelin", että kesken menee... Aamulla tsekkaus neuvolassa, ja kaikki oli OK. Ultratessa näkyi jotain tummaa istukan reunamilla, joten epäilys oli silloin hemotoomasta, joka vuosi pois. Sen jälkeen oli vielä pari kertaa pienesti tuhrua, mutta (sormet ristiin) sittemmin ei mitään, kaikki on mennyt hyvin.

Mulla oli rv 28+0 lääkärintarkastus sairaalassa. (Täälläpäin tämmöset 40+ odottajat kutsutaan sairaalaan, kun muut käy ihan normisti neuvolalääkärillä...) No, enpä tiiä mitä siitäkin sitten oli hyötyä: nuori erikoistuva lääkäri, enkä luottanut yhtään hänen tutkimuksiinsa... :cautious: Ja rv 36 uudestaan sinne, painoarviota sun muuta. Toivottavasti ei oo sama lääkäri :confused:

Tämmöstä tänne. Maha on pyöree kuin rantapallo :p ja kaikenlaista pikkukremppaa on välillä (närästystä, selkäsärkyä, lonkkasärkyä, yleistä ahdistusta :D) mutta kyllä täällä taaperretaan iloisesti eteenpäin!

Elotar rv 29+2
 

Yhteistyössä