40+ odottajat vol 4 (päiv. yksärillä)

Oijoi, Onnea kovasti woodoo :love: Nyt otat ihan rauhassa, kyllä ne tavarat sitten ajallaan paikoilleen löytää. Täälläkin muutto ohi ja edelleen remppa kesken, mut just nyt en jaksa stressata. Valmistunee sitten ajallaan. :whistle:

Olotila alkaa olla aika muhkea ja olisin jo melko valmis luopumaan tästä mahasta. Mitään merkkejä ei kuitenkaan ole suuntaan tai toiseen. Päivittäin supistelee ja välillä napakasti (kipeästikin), mutta ei kuitenkaan sillei että tässä mihinkään oltaisiin hetkeen lähdössä. Kyllä tässä joutuu asennoitumaan siihen, että ylihän tämä menee. Kaveri tuntuu viihtyvän hyvin pienessä yksiössään... Mut ei kuitenkaan montaa viikkoa enää. (y)

Hyviä vointeja kaikille. Joko Iid@:lla tilanne selvinnyt?

Meibijees 38+1
 
Lämpimät onnittelut Woodikselle ja Bountylle poika-vauvoista!!! Onpa ihania kuulumisia! Terveitä lapsia ja äiteetkin kuosissa näillä km:)

Bounty - oliko sulla elektiivinen sektio ja mikä meni pieleen sektiossa?

Woodis - aika sissi olet kun ilman kipulääkkeitä vetelit!

Vuorikristallille onnittelut ultrakuulumisista!

Kolmaskerta - justiinsa samaa kyselin itsekin - ei saa pelkän iän vuoksi niptiä - vain jos jää seulassa kiinni tai jos on jokin muu vakava perussairaus tms pätevä syy. Minäkin olisin halunnut.

Luin seulaohjeista, että tutkivat trisomia 21 & 18, mutta itse sain vain tuloksen 21:stä!! Täytyy reklamoida..

Mitähän Iidalle kuuluu?

Voikun olis jo terve lapsi sylissä, ni ei tarttis näitä asioita pyöritellä...
 
Ihanaa kuulla vauvauutisia!

Täällä alko huonot aavistukset kun napista painamalla rv 5+5 aamulla. Rintojen pingotus katosi, ja paha olo jäi tulematta. Menkkakivun häivähdyksiä, muutama isompi vihlaisu. Kävin lääkärillä hiivan ja pienen haavauman takia, ei huolta niistä, rasvaa vaan. Kokeili kohdunsuuta, ei kommenttia. Kysyin kohdun kokoa, sanoi ettei näillä viikoilla vielä normia isompi. Illalla ja yöllä alko kovat supistuskivut, 2xPanadol. Vuoto alkaa vähäisenä. Se siitä kolmannen kerran vuoden sisään. Jokohan antaisi periksi?? Ihanat kaksi 10 ja 12 syntyneet terveet pojat. Uusia uramietteitä. Antaisikohan olla vai käviskö vielä testit, jos niitä tarjotaan 39-vuotiaalle 3 km jälkeen. Huijattu olo, muuten ok, ehkä kovin paikka todeta, onko vauva-asiat jo ajanu minun ohi. En tiiä.

Tsemppiä ja onnistuneita raskauksia muille!!

KolmasKerta3
 
Täällä olikin roppakaupalla hyviä uutisia ja sitten oli huonojakin.

Pahoittelut, 3-kerta. Katso rauhassa mitä sydän sanoo ja lähdet etenemään sen mukaisesti.

Onnea vauvoista ja hyvistä ultrakuulumisista.

Itse olen nyt 15+5 menossa ja analysoin nt-ultran kuvaa. Yksi siellä oli sellainen, jossa se nub saattoi näkyä. Jos analysoin oikein, niin poika olisi tämäkin. Tuosta voi googlailla vaikka mitä hakusanoilla "nub theory" tai sitten "gender in 12 week ultrasound" . Ilman hipsukoita toimii nuo haut.
Vielä on kuukausi ja rapiat päivät päälle rakenneultraan. Siellä se sitten toivottavasti selviää, että löytyykö piipelsson. Mä varmaan tuijotan itte sitä ultrakuvaa koko ajan ja yritän etsiä merkkejä sukupuolesta. Ja pääasiahan kuitenkin on, että kaikki olisi hyvin. Tällai kotiäitinä on paljon enemmän aikaa miettiä näitä juttuja vaikka toisaalta tää raskausaika menee nopeammin.

Kolotuksia ilmenee nivusissa. Ei ole kivaa. Finnejä ei enää niin paljoa ja ovat kuivamaan päin. Pahoinvointia ei varsinaisesti ole, mutta ruoka ei oikeen meinaa maistua.

Helmi ja joku 15+5
 
Onnea Woodoo ja Bounty!!! <3

En ole jaksanut käydä täällä vähään aikaan, mutta tulin nyt kertomaan meidän kuulumiset... Saatiin Niptistä huonoja uutisia (21 trisomia) ja olen nyt toipumassa keskeytyksestä. :'( Luettuamme Downiin liittyvistä sydänvika- yms riskeistä, emme nähneet vaihtoehtoja ratkaisulle... :( Pidimme pikkuista hetken sylissä ja jätimme jäähyväiset... :'( Olo on lohduttoman surullinen ja toipumisessa menee varmasti pitkään. Vaikka raskaaksi tuleminen kävi helposti, en tiedä uskalletaanko enää yrittää vai oliko tämä nyt tässä. Ikää on jo niin paljon ja taitaa munasoluissa olla jo parasta ennen päiväys mennyt ajat sitten.. :( Pakko nyt ainakin hetki toipua ja miettiä sitten uudelleen. Tuntuu epäreilulta ettei saatukaan omaa pikkuista hoivattavaksi. :(

Oikein ihanaa ja onnellista odotusta teille muille ja voikaa hyvin! Käyn varmaan välillä lukemassa teidän kuulumisia. :) <3
 
Iida, kovasti voimia ja jaksamista surun keskelle! Varmasti oli oikea päätös tuossa tilanteessa. Kiitos kun jaksoit tulla jakamaan uutiset tänne. Tuli todella surullinen olo puolestasi...

Mutta... Minä rohkaisisin sinua vielä yrittämään, kun olette toipuneet, sillä yrityänyttä ei laiteta! Jokaisella meistä, nuorillakin, on hyviä ja huonoja munasoluja ja luonto päätti tällä kertaa valita toisin. Me käytiin kaikki julkisen puolen ivf hoidot, kunnes sanottiin, että ttsäänssit raskautua on slle 10% ja lopetetaan hoidot tuloksettomina. Sen jälkeen vielä tärppäsi yksi tuulimuna. Väestöliiton lääkäri kovasti loi toivoa ja sanoi nimenomaan, että vaikka amh arvot, munasolureservit on menossa laskusuuntaan, niin silti yli 40v munasolujen joukossa on niitä hyviäkin soluja. Ja niin me jatkettiin luomusti, kun odoteltiin ylsityisen puolen ivf hoitoa ja nyt siis raskaana. Ihmeitä voi tapahtua! Never give up! Itselläkin oli tm jälkeen fiilikset alhaalla, 3 km kokeneena, mutta toivo elää:)

Kaikkea hyvää sinulle Iida ja toivotaan, että sinunkin kohdalle tulee vielä ihme!

Ps. Tänään poksui rv15
 
  • Tykkää
Reactions: kalabaliikki
Pohdinpa tuossa aamusella lenkillä ollessani raskausoireiden vähyyttä? Toisina päivinä saattaa olla paljonkin huimusta ja toisina taas ei yhtään.. ainoa oirea oikeastaan on rintojen turvotus ja arkuus. Vatsa tosin pullottaa kuin olisi jo pidemmällä.

Sitten kun tuota aikansa miettii niin on ihan varma että ei siellä masussa ketään olekaan :rolleyes: voi pöh kun vois nauttia "oireettomuudesta"o_O jotenkin muka on vaan enemmän raskaana kun on oireita..

Vielä viikko neuvolaan, joten sinne asti on vain jaksettava odottaa ultraamista..

Nuppu 8+6
 
Nuppu, täällä ihan samat fiilikset, kun mullahan ei ole ollut sitä oksentamista/pahoinvointiakaan ja se mahakipukin on jo mennyt pois. Lähinnä rinnat, väsymys ja turvotus. Onneks on doppleri keksitty, jota sitten iltaisin kuunnellaan...muuten vois olla vieläkin epäuskoisempi olo.

Joko oot käynyt ultrassa? Mä taisin olla rv7, rv10 ja rv12-13.

Rv 15+4
 
Babez74 kävin ultrassa kun piti saada selville viikot, niin silloin oli 6+6.. Tänään paukahti 9+0 täyteen :) 13.9 on eka neuvola mutta en tiedä ultraavatko siellä vai ei.... vähän kyllä kätilö meinas että ultraisivat vissiin sen takia että varmistavat vielä viikot.... no sepäs ei mua haittaa.. päinvastoin:)

Mikä doppleri sulla on? koska aloit kuuntelemaan sillä tai koska vois mahdollisesti kuulla sydänäänet? Itse oon kans raskauskeijun sivuilla niitä katsellut mutta en ole vielä osannut päättää mikä niistä nyt olis hyvä :rolleyes: Ja oon sitäkin miettiny että jos en sitte saakaan ääniä kuulumaan niin sitten vasta paniikis olen:eek:
 
Kalabaliikki: Onko sulla vielä raskausoireita? Mulla on huimausta ja pahoinvointia edelleen.... ei joka päivä mutta silloin kun on niin todella huono päivä silloin :confused: näkyykö vatsa jo? mulla ainakin turha kuvitella että farkkuja laittais jalkaan sekä kaikki kuminauhavyötäröisetkin housut kiristää niin vietävästi o_O ei oikein tiedä mitä laittais jalkaan.... legginssit taitaa olla ainuat joita voi käyttää...... on se kumma jos ei joku töissä jo äkkää kun pukukopilla vaihtaa työvaatteita ;)

Vuorikristalli, tosiaankin tässähän saa jo itsekin kohta ruveta kuulostelemaan liikeitä, ei nyt toki vielä muutamaan viikkoon :rolleyes:viimmeisimmässä raskaudessa tunsin liikkeet 15+4 (neuvolakortin mukaan)
 
Kiitos teille kaikille lohduttavista sanoista! <3 Ja kiitos rohkaisuista yrittää vielä. :) Ihme kyllä sekin on jo käynyt mielessä, että josko kuitenkin vielä yrittäis ja että nyt ei luovuteta....en ole miehellekään sitä vielä ääneen sanonut. Hän haluaisi vielä yrittää. Jotenkin teidän tarinoiden lukeminenkin rohkaisee sitkeyteen - tässä iässä vauvan saaminen ei todellakaan ole itsestäänselvyys. Pitää nyt vielä hetki toipua ja katsoa sitten uskallanko lähteä tähän uudelleen. Mut voi tosiaan poistaa listoilta, mutta kenties palaan vielä uudelleen. :)

Oikein ihanaa odotusta teille ja ihanaa vauva-arkea nyyttinsä jo kotiin saaneille! <3
 
Iid@, kyllä se naisen mieli vaan on ihmeellinen! Menetyksistä huolimatta toive vauvasta ei katoa... Minulle eräs ystäväni valoi uskoa keskenmenojen jälkeen kun olin jo luovuttamassa... Uskoin häntä ja tässä sitä nyt ollaan :)
Oikein hyvää syksyä iid@ ja toivottavasti kuulemme vielä sinusta!

ON: menin sitten ja tilasin kotidopplerin muksutallista... Sitä odotellessa :)
 
Oli sitten nopeaa toimintaa muksutallilta... doppleri tuli vaikka eilen tilasin :) ja heti kokeilemaan.... Vaatii vissiin harjoittelua vielä tuon paikan etsiminen. En löytänyt kuin oman sykkeen mutta näytöllä näkyi kyllä tiheämpikin syke 125-155 en vain kuullut sitä :rolleyes: no täytyy jatkaa harjoitusta kunhan huusholli rauhoittuu...
 
  • Tykkää
Reactions: Babez74 ja Iid@
o0o

Meibijees.........(38).....2.........15.9.2016
o0o.....................(40).....2........06.10.2016
Elotar74............(41).......3.........29.10.2016 (tyttö)
Almandiini75.......(40)....5........10.11.2016 (tyttö)
Mandari.............(40).....3........26.11.2016
Truuly ...............(38)................ 1.12.2016
Pirunpelto....... (40) ......1........6.1.2017
Sakariina....... (43).......1.........14.1.2017
Joyzy .............(42)..... 2..........12.2.2017
Helmi1234.....(39).......2...........18.2.2017
Nuppu73........(42).........5..........2.4.2017
Babez74.........(42?).....1..........24.2.2017

Vuorikristalli.. (40v)...6..........14.3.2017/ KYS

Menneet la:t:
Tipuna...............(41)............1......21.06.2016 (poika)
mai-ja......................(39)......3......19.05.2016

Käpälätäti.........(40) .....1... 15.04.2016 (poika)
Toukka16..........(39).... 3 ... 10.04.2016
tikis ................... (38)...... 4 ......15.02.2016




Syntyneet:


Nuca ................ (40), 29.12.2014, rv 37, 2800g, poika
Esteri1 ............. (41), 08.1.2015, rv 40+1, 3380g, 50cm, tyttö
helistin71 ......... (43), 15.1.2015, rv 38+4, 3100g, 51cm, poika
Vesipossu ........ (41), 04.4.2015, rv 41+4, 4180g, 55 cm, poika
Jopo73 ............. (41), 12.4.2015, rv 40+?, 3815g, 52cm, tyttö
Kampsu ............ (42), 13.2.2015, rv 37, 2450g, 44cm, tyttö
bugsy ................(44), 17.5.2015, rv 41+6, 4870g, 53cm, poika
vauvatoiveinen .. (38), 11.9.2015, rv 39+1(sekt), 3305g, 47cm, tyttö
Helmi1234 ........ (39), 19.9.2015, rv 39+3, 4070g, 51cm, poika
tetu68.................(47), 2.11.2015, rv 39+0, 3200g, 51cm, tyttö
Flutur..................(42), 16.11.2015, rv38+1(sekt), 2710g, 46cm, tyttö
Sahramiini...........(43), 17.11.2015, rv 40+5, tyttö
Mytti....................(41), 27.11.2015, rv38+5, 3046g, 48cm,
Äiti74...................(41), 1.2.2016 rv37+3 2865 g, 48,5cm. poika
Järkyttynyt....... (45), 14.2.2016 rv.41+3 4400g 52cm poika Kuoli + 10,5-16
Lumi <3.............(42), 15.2.2016, 39+3, 3550 g, 50,5 cm, poika
Niittys...............(40), 1.4.2016, rv 38+1, 49cm, 3770g, poika

Karoliina74 .......(41), 12.4.2016, rv 40+1, 3540g, 53cm, poika
Pegonia............(44), 15.4.2016, rv 40+3, 4060g, 51cm, tyttö
Ollakovai...?......(41), 27.4.2016, rv 40+0, 3600g, 50 cm, tyttö
Tyydeli................(42), 7.5.2016, rv 41+6, 4100g, 52 cm, tyttö

Zenmama...........(40), 12.5.2016, rv 39+1, 4070, 52cm, poika
Mileena-74.....(41) 20.5.2016, rv 40+0, 4250g, 54cm, poika
SuloinenSalaisuus..(40) 2.6.2016, rv38+0, 3490g, 50,5cm, poika
Zandi.............(41), 3.7.2016, rv 39+2, 3770g, 49cm, tyttö
Bounty................(41). 26.8.2016 3500g, poika


Listan päivitysohjeet: Valitse edellisen listan alaosassa "Vastaa" ja kun viestikenttä aukeaa, poista alusta ja lopusta ensimmäiset ja viimeiset [QUOTEjne.] -hakasulkeet sisältöineen.
 
Viimeksi muokattu:
o0o
Hei pitkästä aikaa. En ole kesällä seuraillut palstaa ja päätin tulla kurkkaamaan teidän kuulumisia. Yritin myös päivittää listaa kännykällä ja toivottavasti tuli oikein. Oli vähän hankalaa kännykällä päivittää.

Onnittelut plussanneille ja synnyttäneille ja muille hyviä uutisia saaneille <3

Pahoittelut menetyksen kohdanneille!

Mitäs meibijees:lle listan kärjessä kuuluu? Minäkin olin tauon aikana kiivennyt jo kakkoseksi eli noin 3,5 viikkoa laskettuun aikaan. Nyt viikon ajan ollut menkkamaista alaselkä- ja reisiin heijastuvaa kipua ja kipeitä supistuksia. Esikoisen kohdalla näin kipeästi supistellessa ensimmäistä kertaa, alkoivat tosi kipeät synnytys supistukset jo muutaman tunnin päästä ja 8 tunnin päästä olin jo synnyttänyt. Ehkä nyt vain kakkosen ollessa kyseessä supistelee herkemmin kivun kera? Kohdun suuta oli tiistaina 2,5cm jäljellä ja sormelle auki. En tullut kysyneeksi että kun useampaan viikkoon ei ole supistellut lainkaan ja nyt viikon joka päivä, pitäisikö tarkistaa että ei ole oireetonta hiivaa tai tulehdusta? Vai kuulostaako ihan normaalilta?

Viimeisen raskauteni viimeiset viikot menossa. Kyllä jaksan vielä ja niin toivon onnistunutta synnytystä, tervettä lasta ilman vaurioita synnytyksestä sekä itsellekin nopeaa toipumista synnytyksestä . Vähän jännittää kuinka nopea se on, kun ensimmäinenkin oli jo kovin nopea ja esikoinen pitäisi viedä matkalla väliaikaiseen hoitoon kunnes äitini ehtii tänne ajella tyttöä hoitamaan.

Pitäisi saada aikaiseksi pakattua kassi esikoiselle sekä sairaalaa varten ja pestä lainasta tulleet pienet vaatteet. Muuten on melko valmista vauvan tuloon.

Tsemppiä muillekin!

o0o 36+2
 

Yhteistyössä