40+ SO WHAT (VOL.11)

  • Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti
Ottis
Juu, eipä mitään mur-mur. Happihypyn päivä jäi mulle kertavilaisulle mieleen :). Nyt ne on siellä päivitettynä. Jos löytyy virheitä, niin saapi vinkata. Hienoa huomata, ett todellakin meidän pinosta on noin moni raskaus saanut edetä onnellisesti loppuun asti ja päästy jo näkemään päiviä, jolloin pikkuiset ovat saapuneet maailmaan. Ei se mahdotonta ole vauvaa saada tälläkään iällä. (paitsi ett noi kaikki viimeksi huhuilemani ovat kuitenkin 2v nuorempia kuin esim. minä :ashamed: <-- Tylsä ilonpilaaja).

Nyt minä yritän kuitenkin tokkeentua laittamaan autoa lämmitykseen ja kolaamaan pihaa sen verran auki, ett pääsen tän päivän puolella käymään kaupassa. Mulla on nimittäin vain yksi side jäljellä ja voipi olla, että niitä alkaa tänään tarvita :headwall:.
 
vielä Ottis..mukava, jotta lomastasi osaat nauttia - kaipasit varmaanhin omaa rauhaa&aikaa:kiss:
Kurja jos se täti siellä jo ilmotteleepi tulostaan:(..

Miuilla vuoto ei ole runsasta - enämpi aina paperiin pyyhkäistessä tulee, kuin siteeseen.(hyytymiä pikkasen joukossa)
..mie uskon jotain olleen taas alullaan, koska vuoto tuoksahti JUURI samalle, kuin muissahin keskeytyneissä - makeammalle.(miusta ihan vainukoirahin tullunna tässä kuummeillessa:D)

Saahan nähdä, miten rentoisena osaan kuumeilla tämän kierron ilman O-testejä-Iiiiiiks:eek:
..R-testinhin ostan VASTA jos/kun menkat myöhässä!!
 
Miekin nohevana täällä: Laittelein Karjalanpaistin uunihin ja peukone raikaa - kohta puhdasta ripustelen ulos kuivmaan, saa raikkaan tuoksun vaattehiin!=)

Asiasta kolmanteen..kysäsisin lääkäriltä noista kemiallisista: Luetaanko ne keskenmenoiksi?..luetaan kuulemma JOS on selkeästi todistettu(hcg määritys/ultra)..eli miulla ainahin 2 todennettu ja kyllä se elokuinenhin vaan oli ihka OIKIA raskaus - loppui vain alkuunsa(rv4+5)

Tällä tahdoin sanoa, että miulla ei juurikaan ole mahdollisuutta raskautua enää sillä tapaa, että raskaus jatkuisi loppuun asti..uskottava se pikku hiljaksiin vain on..vaikka kipeää tekee:ashamed:

Metkun sivuilta:
Mikäli naisella on kaksi perättäistä keskenmenoa, on kolmannen raskauden keskeytymisriski kuitenkin jo 20-40%, riippuen onko naisella ennen keskenmenoja ollut myös onnistuneita raskauksia. Kolmannen keskenmenon jälkeen puhutaan toistuvista keskenmenoista.
On voitu kuitenkin todeta, että kolmenkin keskenmenon jälkeen 60 - 86 % naisista onnistuu seuraavassa raskaudessa ilman erityistä hoitoa.

(paitsi miun ikäisellä kun onnistumis % on muutenhin 1-5% luokkaa)
 
Viimeksi muokattu:
Ottis
Synkkiä tilastoja ovat nuo, mur-mur. Kurjaa kurjaa :headwall:, mutt eipähän ainakaan pudota korkealta, kun ei pää pilvissä leijailla. Ja tosiasia on, ett mitään ei saa jos ei yritä.

Minä kävin tunnin verran lumia luomassa ja kun alkoi niin suuta kuivaa, tulin keittelemään itselleni kaffet ja poikkeuksellisesti oikein kakun kera sen nautiskelin. Samalla ripustin pyykit kuivumaan. Kerrankin maltoin olla jouluna pyykkäämättä ja kylläpä pestävää olikin ehtinyt kertyä, vaikkei meitä olekaan kuin kaksi täällä sotkemassa. Autoa en ole vielä liekaan laittanut, sillä koska tädistä ei merkkiäkään näy, luulen ehtiväni ukon autolla vaippaostoksille, kun hän kotiutuu. Säästyy toi kauppakassi turhalta ajolta samalla :).

Mitäpä kuuluu Rominas ja Hysteria, onko oirehia? Oletteko malttaneet olla dippailematta =)?
 
Ottis
Tietääkö kukaan kauanko Raskauskeijulla kestää tilauksen lähettäminen? Tilasin nimittäin ihan varuulta kolme 25mIU/ml testiä ja hirmusesti kiinnostais tietää kauanko niillä yleensä menee toimituksessa?
 
Ottis miulla testit tulleet postilaatikkoon vuorokauden kuluessa kun R-keijulta tilailin!!:wave:
Olet sie olunna reipas Ottis, hywä tyttö;)

Niin..enhän mie noita tilastotietoja laitellut tänne, että ketään masentaisin, en olleskaan ihanaiset:kiss:

Selventyy itteläänhin vain selkeästi tämä asia enämpi kun luen painettua tekstiä, miten homma on: että kyllä nyt on vain varsinainen kuumeilu unhoitettava ja jos ihme tapahtuu - ihana juttu.:)
Mitään ehkäisyä en/emme ota ainakaan toistaiseksi edelleenkään käyttöön, mennään nyt näin jatkossahin.

Miulla on kuulkaas niin kipiät kyljet siitä sunnuntaisesta oksentelusta, Ai ai:O ja Oioioioioi!!!!!!:whistle:
 
Viimeksi muokattu:
Ottis
Kiitos tiedosta mur-mur. Toivottavasti tupsahtavat testit laatikkoon huomenna. Paitsi, että taisi olla neljän jäljestä ku ne tilasin, ett menee sittenkin varmasti ylihuomiseen.

Just tuli yhdeltä kaiffarilta tekstari, ett eikös meillä pitänyt olla tänään se naisten saunailta. Nyt odottelen mielenkiinnolla, miten reagoi, kun ilmoitin, ettei oikein nappaa, mutt ett voidaanhan me ryyppäämättäkin saunoa. Mies ei varmaankaan tuota sopparia muista, mutt katellaan. Olis kiva kun sen sais täältä illaks wegs ja voitais olla ihan tytöissä täällä.
 
Ottis
Morticia Kiitos! Osuvasti kirjoittelit joulun aikaan ex-miehestäsi miksi hän on exä :). Pitäis varmaan vihjasta omalle miten voi pahimmillaan käydä :LOL:.

mur-mur Tyttöjen iltaa siirrettiin parempaan aikaan, kun kaverillakin on mummon yms. kuskausta huomenna. Eikä tässä mielikään oikein ole siinä vireessä, että 'juhlituttaisi'.

ON Tekasin vielä illan ratoksi kreikkalaisen salaatin kreikkalaisista tykötarpeista paitsi ett tietenkin tomaatit yms. on suomalaisia, mutt pitää nyt varuulta tuhota kreikkalainen feta-salaatti =). Hullu olen kun minkäänlaisia toiveita elättelen.
 
I-K päivittelin listaan siun tietosi ajantasalle.=)
..laittelin Yk:n 18:sta ..oliko Ok?..edellinen kierto oli Yk17

Mitä siulle kuuluupi:)..onko suunnitelmissa hotoja/milloin?

Mukavia herkuttelu hetkiä Kreikkalaiseen tapaan Ottikselle!!!:wave:
 
Viimeksi muokattu:
Hyvää maanantai-iltaa ihanaiset :) :heart:

Ottis, voi Ottis :heart:, oon jännännyt sun puolesta niin, ettet tiedäkään, jotta nyt olis tosiaankin parempi sen tädin olla tulematta!!!!! Sun joulun sujumistakin jännäsin, kun miehekkees on usein sellanen taula-aivo! Mut onneks oot hengissä selvinnyt ja onneks täti ei oo tullu. Peukutan ihan hurjana ettei tuukaan!

Joo, pistele poskees vaan se feta ja kaikki kielletyt, kun jos vaikka et kohta saakaan enää. En muuten tiedä onks feta kielletty? Eihän se oo tuorejuusto.

mur-mur Kamala juttu se sun sairaalareissu. Hirviää. Onks lääkkeet purru? Kuinka pian pääset leikkaukseen? Kunpa pääsisit hetimiten, ihan vaik ens viikolla jo, jotta ei sitten tarvii operaatiota lykätä jos r-testiin se yllätysplussa pärähtäis :). inhottavia noi tilastot on kyllä, mutta juttelin mun gynelääkärin kanssa siitä, kuinka kauan kannattaa hoidoilla yrittää jos nyt ei onnaa, näistä onnistumismahdollisuuksista siis juteltiin ja se kertoi yhden raskaantumistapauksen, joka tilastojen mukaan oli melkein mahdotonta ja sanoi että tämä tapaus oli sen tilaston ulkopuolella. Niin että kaikkea kumminkin voi sattua ja patahtua. Sellaista +:heart:+ siulle toivon.

Onnea viidenmammalle! Toivotaan, että tämä kestää loppuun asti ja saatte kuudennen vaavin :).

Iida-karoliina Onnea sinulle kovasti tähän kiertoon!! :flower:
 
Kiitos kaunis Hystis
Voisinhan mie olla sellainen "ihme" tapaus sitten..vaikka esim. 47vuotiaana ja pieniin päin - Huh ja jepulis jee!!;):D

Oi ja voi, leikkausjonoonhan mie ekaks joudun ja se hototakuu aikahan on Suomessa sen 6kk maximissaan!
..eli tuon ajan sisään täytyis asia hoitaa, en siis todellakaan ole mikään akuutti tapaus.
Mikäli tulee lämpöilyä ja tulehdusarvot nousevat - sitten vasta!
 
Viimeksi muokattu:
Mahdotontako Kiitos onnentoivotuksista ja sinulle pikaista paranemista

Nuuttimukselle onnea tähän kiertoon, olkoon se tärppikierto :).

Tirlittan1968 Kiitti tarranauhasta :). Toivomme niin. Kiva kun käyt täälläkin vielä, etkä ole jättänyt meitä ihan. Toivottavasti sinulla ja massulla kaikki hyvin :heart:! Oot mun esikuvana, koska samana vuonna ollaan synnytty, joten on se mahdollista :).

Putunen +++++ sulle puhaltelen :heart:

ON Tänään on pp5, ei r-oireita. Lugestrone-pallerot aiheuttaa ihan pienen pieniä mahatuntemuksia, mutta viime kerralla kun plussasin, tuntemuksia oli hurjasti enemmän, silloin suorastaan VIHASIN niitä lugeja. Ja tällä yrityskerralla ei ole ollut sivuoireita mistään hormonipiikeistä eikä nyt näistä Lugeistakaan. Täysin oireeton siis. Paitsi totaalinen väsymys ollut jo viikon, mutta se johtuu siitä, että nukun huonosti.

Aijoo, yks oire on, en tosin tiedä mistä se on oire, mut oon huonotuulinen ja pinna kireellä. Mut se johtuu siitä, että en oo ihan onnellinen ja musta tuntuu pahalta, kun en rakasta tota miestä, joka rakastaa mua. Tunnen olevani paha ihminen :’(. Ainiin ja yks oire vielä: mieletön palelu koko ajan, mutta se johtuu siitä, että sisällä on 13 astetta, ellei huudata lämpöpumppua koko ajan. Mut siis, oireeton oon. Ja EN testaa ennen ku 5.1.2011 ellei tätsy tuu jo ennen sitä, jolloin ei ees tarvii testata (mut varmaan testaisin siinäkin tapauksessa kumminkin).

En oo viel päättänyt kuinka monta kertaa tän hoitorumban tässä tilanteessa pystyn vetämään läpi. Yks päivä viime viikolla ajattelin että mun maksimi viis kertaa, mutta nyt tuntuu etten pysty enää yhtäkään kertaa, jos tää ei nappaa. Ku tää sydämen rakkaustilanne on mikä on... mies rakastaa mua kuin tyttöystävää ja mä tykkään hänestä kuin ystävästä :ashamed:. Ainakin nyt. En tiedä sitte muuttuisko tunteet jos tää nyt onnais ja tulis vauva/t. Mut se olis sit eri tilanne ja sit mentäis niillä korteilla. Nyt ku kaikki on epävarmaakin epävarmempaa, mennään päivä kerrallaan näillä korteilla. Oonko ihan kamala ihminen?
 
Viimeksi muokattu:
Ottis
I-K ja liiza :hug: tädin tulosta, vaan eipä ole teillä enää pitkä matkaa uuteen ponnistukseen ja simppajahtiin. Onnea siihen :heart:!

Hysteria Et ole kamala, vaan tavallinen tunteva ihminen. Toivotaan tärpin tulevan ja tunteiden sitä myöten syvenevän :heart:!

ON Alamasua nippailee, vaan tädistä ei varjoakaan, vaikk kuin 'sormella kaivelis'. Yks digi mulla viel kaapissa on jemmassa. Ku vaan malttasin olla sen huomenna dippaamatta. Odottelen niitä halvempia testejä jos ei täti yöllä yllätä.
 
Hystis, eivät kyllä operoi sappea/kiviä raskauden aikaan, kuin pakon edessä - eli kivut sitä luokkaa, ettei lääkitys enää auta(eikä raskauden vuoksi voi käyttää)

Koetankin kovasti päästä nopsaan leikkaukseen, koska oireet ovat kerta kerralta kovemmat ja tulevat tiheämpään.

Ottis, onko siulla kierron pituus yleensä tuon 26vrk?
..jospa se nyt täti ei tuliskaan..toivon niin:heart:

Kaunita unosia kaikille!!
 
heippa!
En kyllä ikäni puolesta tähän ryhmään kuulu, mutta olen toisinaan lueskellut, ja nyt varsinkin Ottis sinua voisin vähän tsempata, sillä minä viime vuonna raskaaksi tullessani sain menkkojen ollessa jo päiviä myöhässä cb:n tavallisella testillä haamujen haamuja, monilla testeillä negoja ja kun menkat olivat JO KAKSI VIIKKOA myöhässä, näytti CB:n digi negaa, eli se siitä luotettavuudesta.
Lopulta sitten, kun menkat olivat 2,5 vkoa myöhässä, pamahti cittarin halpistestiin plussa heti.
Niin ne hormonimäärät kai ihmisillä vaihtelevat?!

Kyllä saa joskus vielä jännätä, jos lapsia lisää siunaantuu, kun tietää, että sen plussan tikuttamiseen saattaa mennä 4-5 vkoa oviksesta, huh!

Mutta tosiaan, älä heitä kirvestä kaivoon! :)
 
Ottis
Temple Kiitos tsemppaussanoistasi :flower:! Oliko sulla kovinkin vahvoja r-oireita tuolloin heti alusta asti?

mur-mur Mulla on viime aikoina kierto ollut sen 25 päivää eli menkat alkaneet kp26 ja tasan 14. vrk:na oviksesta. Ts. nyt menkat myöhässä jo.

:attn: Aloitin uuden pinon, sillä tämä on ainakin mun koneella pätkinyt pitkään, enkä tiedä saanko vieläkään tätä viestiä laitettua, vaikka omia kuviani poistin. Jostain resurssiongelmista ilmoitti ku olen yrittänyt saada tekstiä näkymään.
 
Ottis
Uusi pino löytyy täältä http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1897274-40-so-what-wol-12-a/

ON Illalla oli niin hurjat menkkamaiset jomotukset alamasulla, ett otin jo Panadolin, ja kun se alkoi vaikuttaa, iski valtavat kuumat aallot. Olin varma, ett sieltä se täti nyt tulee, varsinkin, kun tuntui kuin jotain olisi tuolla alapäässä valuskellut ja reilusti, vaan ei mitään, ei pisaraakaan punaista sen enempää siteessä kuin pyyhkiessäkään. Nukkumaan alkaessa vuodon tunne jatkui ja olin varma ett herätessä side olisi punainen, vaan ei, ei ole täti punanuttu ainakaan vielä tullut... Tunti sit heräsin ja pissasin jemmaan ja nyt odottelen päiväpostia, josko se mulle testejä toisi, en uskalla (raaski) dipata digitestiä.
 

Yhteistyössä