40+ so what wol.13

Molly oon pahoillani, tosi kurjaa ettei sitten jaksanutkaan :(

Virkille peukkuja, että jatkuis kuitenki (y)

Iid@lle tärppionnea :)

Roxanne, eii en kestä, sulla on siellä jo vauva nyt :love::love::love:

Uusia kirjoittelijoita on ilmestynyt, hyvä hyvä ja tervetuloa :)

Oma napa: tänään oli np-ultra, ja siellä kaikki hyvin. Verikokeet on otettu jo ja varsinainen tulos tulee toivottavasti jo tällä viikolla. Mulla on ollut tiputteluvuotoa tässä yli viikon, niin oltiin aika huolissamme ja jo varauduttu huonompaankin uutiseen :unsure: Ultraaja ei kuitenkaan nähnyt mitään, mikä selittäisi vuodot ja toukka sätki siellä menemään kyllä. Pitää vielä puhua omalle lääkärille että tarvisko jotain tutkia.

Mies olis jo aivan innoissaan kertomassa sukulaisille, mää yritän toppuutella että odotellaanhan vielä. Maha nyt ei sentään vielä näy niin ei siitä kärähdä, ja sit ku on vielä vähän läski ni ei kukaan mitään epäile :LOL:
Perjantaina on eka aika kätilölle, se ois varmaan ollut jo aiemmin, mutta venytin ilmoittautumista vähän turhankin pitkään. En osaa vieläkään kunnolla ajatella, että oon raskaana, synnärille astiko tää tunne voi jatkua :confused:

Mun pitäis vissiin siirtyä tuonne odottajien puolelle, mutta halusin tännekin kertoa meidän meiningit :)
zammakko ja nuijapää 13+3
AI NIIN ZAMMAKOLLE ISO RUTISTUS HALI PIENEN ODOTUKSEEN :love::love: ONNEA
 
Zammakko, onnea! Nyt voit huokaista! Onnea odotukseen!

Molly, alkoiko vuoto? Toivon sitä, ettei tarvitse mennä kaavintaan!

Luppana, kiva kuulla suakin. Miten olet toipunut?

Maarella sulla alkoi kunnon vuoto! Kuulostaa aikamoiselta.

ON: tein testin aamulla. Oli viivanen, mutta ihan liian valju. En usko oikeaan plussaan. Harmittaa ihan hirveästi! Tässä vielä kuva: http://aijaa.com/gFdFoj tuo aiempi testi ei näy oikein kunnolla. Ajattelen, että PP 10 pitäisi olla jo selkeämpi viiva.
 
Zammakko, onnea! Nyt voit huokaista! Onnea odotukseen!

Molly, alkoiko vuoto? Toivon sitä, ettei tarvitse mennä kaavintaan!

Luppana, kiva kuulla suakin. Miten olet toipunut?

Maarella sulla alkoi kunnon vuoto! Kuulostaa aikamoiselta.

ON: tein testin aamulla. Oli viivanen, mutta ihan liian valju. En usko oikeaan plussaan. Harmittaa ihan hirveästi! Tässä vielä kuva: http://aijaa.com/gFdFoj tuo aiempi testi ei näy oikein kunnolla. Ajattelen, että PP 10 pitäisi olla jo selkeämpi viiva.
Kiitos kysymästä.fyysiseti toipunut hyvin henkinen puoli on niin ja näino_O tuli niin totaalinen "tuomio" että pää tietää tilanteen mutta sydän on vielä ihmeissään,mutta kyllä tämä tästä vielä "iloksi" muuttuu:)

Minkä ikäinen alkio sulle siirrettiin oliko pas vai tuore siirto?
 
Tiistai 21.11.2017


nimi / ikä.....monettako kuumeilee....kp / kierron pituus

Karoliina74 (42)...............2................... 27/52-63
kettuperhe (40) ...............2................... 23/28-30
Iid@ (44) ........................2.................... 19/26-28
Kasenja (41) ...................2.................. 15/26-29
yöeläjä (43) ....................4................... 14/24-25
tatti55 (40) ......................3................... 5/?
Aamuska (40) .................1................... 1/23-31

Piinailupäivät:
Virkki (40) ....................... pp 11
Iid@ (44) ........................ dpo 2

Plussanneet ~12kk:
Iida-Karoliina...............-12/2016
Hupsu Haave (43).......-12/2016
Minzi (40).....................-01/2017
kalabaliikki (40)........... -02/2017
Roxanne (42) ..............-03/2017
Jimima (45)..................-05/2017
zammakko (43) ...........-09/2017

Taustailijat:
Vilaa (44)
Virkki (40)
Molly3 (44)
zammakko (43)
Eetuha (39)
Peppistiina (41)
Mamma vaan (44)
Vieläkömeillelapsi (40)
Miikkuliina (43)
Anniina74 (42)
Mun&sun (41)
ruutana (42)
nuppu73 (43)
tatti55 (40)
KeltainenSeepra
InMyDreams (41)
ThePutsku (41)


*Jokainen voi päivittää listan itse. Kun olet kirjautunut sisään, paina listan kohdalta "vastaa". Muuta päivät ja muokkaa mieleiseksesi, lopuksi poista #/quote - merkit ylhäältä ja alhaalta. Sen jälkeen lähetä ja vóila!

 
Viimeksi muokattu:
Virkki, olisiko vahvistunutta viivasta näkyvissä? Tai peräti hcg-mittausta labrassa luvassa?

IMD, harmin paikka! Menikö sinulla jo virallinenkin testipäivä eilen? Oliko teillä ihan selvä asia, että tämän kolmannen jälkeen ei kannata enää jatkaa? Meillä ollaan hyvin saman asian äärellä, yksi lapsi 3v on, toista hoidoilla kovasti yritetään. Kaksi pakastealkiota vielä odottaa ensi vuotta. Jos niillä ei tärppää, on mietinnän paikka, lähdetäänkö vielä kertaalleen keräykseen ja yritykseen, vai joko luovutetaan.

Aamuska, mikä sinun tilanne? Jos menkkoja ei kuulu, niin jossain vaiheessa varmistustestiostoksille...

Roxannea pitää minun varmaan kohta käydä etsimässä muistakin ketjuista. Onko synnytyskertomusta kerrottavana, menikö kaikki hyvin...?

Tsemppiä kaikille omiin vaiheisiin, myös siihen luovutuspäätöksen tekemiseen, jos sen aika on.

ON: ovulaatioaika olisi käsillä, jos nyt luomusti yleensä enää ovuloin. En ole tikuttanut enkä oirehtinut, seksiä pyritään miehen kanssa kuitenkin harrastamaan joka toinen päivä. Jospa osuisi yllärinä kohdilleen.
 
Virkki älä luovuta vielä. Kaikki voi olla vielä ihan hyvinkin. Oisko tosiaan veritesti mitään? Kyselit letroannostuksestani. Napsin niitä yhden (2,5mg) pillerin kp 2-6. Lääkäri kyllä määräsi kaksi pilleriä päivässä, mutta ajattelin ensin kokeilla yhdellä ja seuraava kierto sitten kahdella. Ainakin kovan päänsäryn onnistuin saamaan yhdelläkin ja aattelin, että jos ois ollu yhtään kovempi kipu, en ehkä ois kestänyt tai ainakaan töihin en ois pystyny menemään. No, seuraavassa kierrossa sekin tulee testattua. Ei ole siis kovin toiveikas olo tämän kierron suhteen...

Kasenja, jospa oiskin nyt niin ihanasti, että teille tulisikin luomutärppi. Hyvä että jaksatte pupuilla ahkerasti, joten toivotaan parasta! :)

Ihana kuulla Luppanankin kuulumisia! On kyllä varmasti rankka taival sulatella isoja asioita ja vauvaunelman murenemista. Voimia kovasti sinne! Me täällä jo jossain vaiheessa googlailtiin jopa kohdunvuokrausta ulkomailla, mutta siihen voi päästä vain, kun kaikki muut keinot saada lasta on käytetty. Toki se ei meille olisi edes taloudellisesti mahdollista, mutta kaikkeahan sitä voi päässään pyöritellä. :)

Ihana kuulla Zammakon kuulumisia myös! <3 Sinäkin oot jo pitkällä - ihanaa! Kiva kun käyt täällä tsemppaamassa meitä muita. :)

Roxannen kuulumisia täälläkin kovasti paljon odotellaan. Toivottavasti siellä on kaikki hyvin ja ihana pieni ihminen on vain vanginnut kaiken huomion. <3

Positiivista mieltä kaikille vaiheisiinne!
 
  • Tykkää
Reactions: Roxanne
Virkki: toivon kovasti parasta!

InMyDreams: olen todella pahoillani. Tällaisessa asiassa luovuttaminen on iso asia, voimia jatkoon!

Mukava kuulla onnistumisistakin, Roxanne ja zammakko. Se antaa uskoa siihen, että raskaaksi tuleminen voisi olla mahdollista vielä näin vanhempanakin.

Omaa napaa: tänään on siis kp 1, eli hanat aukesivat heti aamusta. Positiivista on kipuilun loppuminen. Olen toki pettynyt, mutta tämä taival on vielä alussa verrattuna moneen teistä täällä. Sikäli jaksan ylläpitää toivoa. Ehkä tällä inssillä tosiaan jotain tapahtui, mutta ehkä munasolut alkaa vain yksinkertaisesti olla huonoja, vaikka muita toimintoja potkisikin lääkkein hereille. No, hoidot jatkuvat. Henkisesti tuntuu jo nyt hieman raskaalta varsinkin, kun lapsia ei vielä ole ja kaipuu siihen ensimmäiseen on kova. En edes tunne ketään, joka olisi vastaavassa tilanteessa, joten vertaistukeakaan ei saa.

Kiitos teille kannustuksestanne ja tuesta! Se on arvokasta :love:
 
Pikainen päivitys tällekin puolelle: meille syntyi aikaisin ma-aamuna maailman ihanin pieni poikavauva. Nyt opetellaan uudenlaista elämää ja ihastellaan tuota aarretta. <3 Ihanaa kun olette olleet hengessä mukana ja tukena tällä pitkällä ja monesti toivottomaltakin tuntuneella taipaleella. Tulen kertomaan lisää ja kommentoimaan juttujanne kunhan päästään kotiin ja saadaan arki rullaamaan. :)
 
Hellou kaikille!
Olen lueskellut teidän ketjua taustalla jo jonkin aikaa ja nyt uskaltaudun virallisesti mukaan. Tsemppaava henki tuntuu olevan ryhmässä:)
Itse luokittelen itseni taustailijaksi. Toivoisin kovasti toki vielä vauvaa, mutta asennoidun jo siihen, että sitä ei meille enää suoda.
Ikää on jo 45 vuotta ja jonkinlaisia esivaihdevuosi oireita on jo. Kierto on lyhentynyt 28-30 pv:stä 26 pv. Ovulaatio kivut tulee todella aikaisin esim nyt kp 7 tuntuu nippailua munasarjan kohdalla. Selkeitä ovislimoja en enää huomaa, joten en tiedä tapahtuuko ovulaatiota enää? Viimeinen vk ennen menkkoja on varsin tuskaista. Yöhikoilua, heräilyä, itkua ja parkua. Voi mies parkaa:/

Olen eronnut 2 vuotta sitten ja nyt seurustellut uuden ihanan miehen kanssa lähes vuoden. Ollaan puhuttu, että jos raskaaksi tulisin olisi se maailman ihanin asia. Ollaan oltu 3 kiertoa ilman ehkäisyä ja meillä on vielä sekin ongelma ettei asuta vielä yhdessä, joten seksiä on lähinnä vain vkl, joten mahdollisuudet on todella pienet.
Minulla on ennestään 4 raskautta ja kolme lasta. Miehellä kaksi lasta.

Eli yritän ottaa asian rauhallisesti, vaikka aina ennen menkkojen alkua onkin toiveet korkealla. Mihinkään hoitoihin emme aio enää lähteä, vaan periaatteella tulee, jos on tullakseen. Sen verran täytyy myöntää, että hedelmällisyystestin tein ja se oli nega eli jonkinlainen pieni toive on kuitenkin olemassa.
 
Roxanne, hurjan paljon onnea! Sinun raskausaika meni jotenkin ihan hujauksessa! Nyt mukavia päiviä uuden tulokkaan kanssa.

Neuttaliina, Vau! Onnea yritykseen! Mulla on ihan samanlaisia oireita ennen kuukautisia, vaikka kierto voi olla 28 päivää. Kysyn mielenkiinnosta, että oliko sulla samanlaisia oireita ehkäisyn kanssa? Käytitkö kierukkaa/pillereitä? Itse pohdin, että otan ne pian käyttöön. Tervetuloa joukkoon! Toivotaan tärppiä!

Iid@, kurjaa tuollainen pääkipu! Toivotaan, että letroista on sulle apua!

ON: huomenna viimeinen testipäivä. Mulla on muistaakseni joku vanha lähete veritestiin, joten taidan kokeilla sitä! Ahdistaa! Kamalat kivut, mutta muutoin niin tyhjä olo. En edes muista, minkä ikäinen alkio siirrettiin, mutta oli siis pas ja muistaakseni 4pvn tyyppi?? Huomenna nähdään, onko viiva yhtään vahvempi!
 
Ensinnäkin Roxanne huimat onnittelut ja ihanaa vauvantuoksuista aikaa. Se menee niin nopeasti ohi. :love:

Nämä piinapäivät on ihan syvältä. Luulin jo, että tissit on kipeenä, mutta mulla olikin maanantaina tavallista rankempi salitreeni ja nyt on kaikki muutkin lihakset kipeänä eli se johtuu varmaan siitä. Olen nukkunut kaksi yötä todella huonosti. Varmaan ressaan sitä, että alkaako ne vaiko eikö. Jos täti pärähtää, niin täytyy varmaan alkaa haalimaan sitä lähetettä lapsettomuushoitoihin jostain. Mistä sen saa helpoiten? Voinko hakea sitä ihan työterveydestä vai pitääkö käydä gynellä? Yksityinen gyne maksaa vaan niin suolaisesti (tosin saan ne lääkärikulut sairaskuluvakuutukseen jos ei ole lapsettomuuden hoitoa, että miten sen tulkitsee). Ei kyllä ajateltu mitään varsinaisia hoitoja ottaa, kunhan varmistetaan että onko kummallakin systeemit kunnossa ettei turhaan kasvata odotuksia jos ei ole mitään mahdollisuuksia.

Testasin eilen piruuttani liuskatesteillä (ovis ja raskaus) ja kumpikin nega. :alien::alien: Hermo menee.
 
Roxanne, aivan ihaninta! Pesikää nyt rauhassa ja kunnolla. Muistelen, että itsellä oli ihan pöllähtänyt olo kun esikoisen kanssa sairaalasta kotiin. Kun ensin oli yritetty monta vuotta, ja sitten raskausaikana keskitytty vain siihen että synnytykseen asti selvitään ja päästään ehjänä kotiin. Synnärilläkin mulla tais mennä vähän pitemmän kaavan mukaan, viikko. Sitten yhtäkkiä oltin kotona, omin päin, ja siitä vain opettelemaan, miten ihan pienen ihmisen kanssa toimitaan. Hyvin se menee, mutta muutos on sen verran iso pääkopankin sisällä, että kannattaa antaa asialle aikaa.

Tervetuloa, nettaliina! Parhainta onnea yritykseen.

Virkin puolesta jännitän ihan nenänpää sinisenä.

Kettuperhe, itse sain joskus 5v sitten lähetteen yksityiseltä gyneltä (joka kyllä teki töitä myös julkisella puolella). Lääkärin lähete siihen joka tapauksessa tarvitaan, terveyskeskuksesta voi yrittää varata aikaa tätä varten. Yksityiseltä puolelta jos hakee lähetettä, hyödyksi on lääkäri, joka tuntee julkisen puolen lähetekäytännöt, mutta ei toki välttämätöntä. Entisellä asuinpaikkakunnalla olisi ollut helppo reitti tuossa asiassa soitto neuvolaan, ja lähete neuvolalääkäriltä, mutta joka paikassa ei kai palvelut toimi ihan noin. Työterveydessä riippuu siitä, millainen sopimus työnantajalla työterveyspalveluista on. Julkisella 40v on muuten myös ikäraja sille, tehdäänkö hoitoja (kaikkia tai mitään), mutta olettaisin, että nuo perustutkimukset joka tapauksessa saisi.
 
Torstai 23.11.2017


nimi / ikä.....monettako kuumeilee....kp / kierron pituus

Karoliina74 (42)...............2................... 29/52-63
kettuperhe (40) ...............2................... 25/28-30
Iid@ (44) ........................2.................... 21/26-28
Kasenja (41) ...................2.................. 17/26-29
yöeläjä (43) ....................4................... 16/24-25
tatti55 (40) ......................3................... 7/?
Aamuska (40) .................1................... 3/23-31

Piinailupäivät:
Virkki (40) ....................... pp 13
Iid@ (44) ........................ dpo 4

Plussanneet ~12kk:
Iida-Karoliina...............-12/2016
Hupsu Haave (43).......-12/2016
Minzi (40).....................-01/2017
kalabaliikki (40)........... -02/2017
Roxanne (42) ..............-03/2017
Jimima (45)..................-05/2017
zammakko (43) ...........-09/2017

Taustailijat:
Vilaa (44)
Virkki (40)
Molly3 (44)
zammakko (43)
Eetuha (39)
Peppistiina (41)
Mamma vaan (44)
Vieläkömeillelapsi (40)
Miikkuliina (43)
Anniina74 (42)
Mun&sun (41)
ruutana (42)
nuppu73 (43)
tatti55 (40)
KeltainenSeepra
InMyDreams (41)
ThePutsku (41)
nettaliina (45)


*Jokainen voi päivittää listan itse. Kun olet kirjautunut sisään, paina listan kohdalta "vastaa". Muuta päivät ja muokkaa mieleiseksesi, lopuksi poista #/quote - merkit ylhäältä ja alhaalta. Sen jälkeen lähetä ja vóila!

 
Kiitos tervetulo toivotuksista.

Virkki; Mulla oli hormonikierukka 10,5 vuotta (vaihdettiin toki kerran välissä) ja sen aikana ei ollut tämmöisiä oireita. Viimeiset puolivuotta tuli menkat ja silloin viikkoa ennen olin itkuinen tai pinna oli kireellä, mutta tuo hikoilu ja huonosti nukutut yöt on ihan uutta. Itsekkin oon jo muutaman kerran miettinyt, että otanko kierukan takaisin, kun raskauden mahdollisuus on kuitenkin niin pieni omalla kohdalla.
Peukut pystyssä sulle.
kettuperhe sulle tsemppiä piinapäiviin!

Mää ihmettelen näitä oviskipuja, kun en siis ole vielä testaillut ovista testeillä..ekat kivut alkoi kp 7, eilen kivut olivat kovimmat ja tänäänkin tuntuu pientä nippailua. Eli te jotka käytätte testejä ja tunnette kipuilua missä vaiheessa tuo ovis on oikeesti teillä ollut?

Kivaa päivää kaikille lumipyryssä huolimatta:)
 
Menkkojen pitäis alkaa maanantaina ja varmaan alkaakin. Testasin sellaisen liuskatestin aamulla ja niin selkeä negahan se oli. (n)
Finnejä on ollut oviksesta asti, että kertookohan se jotain jostain hormonitoiminnan häiriöstä? Mulla kyllä on helposti finnejä eri kierron vaiheessa. Mies jo kyseli, että miten se pääsee simppatestiin ja meinas ens viikolla työterkalta kysyä :)
 
Nettaliina, kiitos vinkistä! Otan ehdottomasti kierukan. Minua ei niinkään hiostuta, mutta valvotuttaa. Se on yhtä tuskaa! Jospa sulla tärppäis, etkä tarvitsisi koko kierukkaa hetkeen!

Kettuperhe, alkoiko uusi kierto?

ON: minun haalea plussa muuttui negatiiviseksi ja tänään alkoi kunnon vuoto eli kp1. Minun hoidot oli tässä ja minut voi poistaa taustailijoista. Kokeilen pari kiertoa letroja ja sitten loppuu meidän yritys. Hieman ahdistava fiilis, vaikkakin helpottunut. Ei enää piikkejä ja päätös on nyt tehty! Tervetuloa takaisin oma kroppa ja elämän uudet haasteet! Tähän voisi lisätä ainakin nämä (n):cry::love:(y)
 
Kyllä tuhrua alkoi tulla siihen malliin, että hanat aukeavat päivän sisään. Onneksi vaan alapäästä. Täytyy tässä kerätä itsensä ja jatkaa uuteen kiertoon. Eli yk3 kp1 alkanee huomenna. Vielä en haluaisi luovuttaa yrittämistä, mutta minkäs teet jo solut alkaa oleen huonompaa laatua ja jos ei tärppää, niin ei tärppää.
 
:devil::devil:
Nettaliina, kiitos vinkistä! Otan ehdottomasti kierukan. Minua ei niinkään hiostuta, mutta valvotuttaa. Se on yhtä tuskaa! Jospa sulla tärppäis, etkä tarvitsisi koko kierukkaa hetkeen!

Kettuperhe, alkoiko uusi kierto?

ON: minun haalea plussa muuttui negatiiviseksi ja tänään alkoi kunnon vuoto eli kp1. Minun hoidot oli tässä ja minut voi poistaa taustailijoista. Kokeilen pari kiertoa letroja ja sitten loppuu meidän yritys. Hieman ahdistava fiilis, vaikkakin helpottunut. Ei enää piikkejä ja päätös on nyt tehty! Tervetuloa takaisin oma kroppa ja elämän uudet haasteet! Tähän voisi lisätä ainakin nämä (n):cry::love:(y)
Voihan :poop: kun ei pysynyt kyydissä. En osaa mitään kovin lohduttavaa sanoa. Eli vielä pari letro kiertoo ja jos ei niistä tulosta niin sit tervetuloa "ELÄMÄ" oikeesti aika vapauttava fiilis ei lääkkeitä ei kalenteriin kyttäämistä ja rahapussukakin kiittää;)... Ja ainahan se luomu ihme voi tapahtua jos et siis ehkäisyä alota? Tekee ihmeitä myös parisuhteelle kun saa olla oma itsensä jälleen:love:... Jos ja kun olet/olette sen päätöksen tehneet niin se henkinenpuolikin on helpompi.. KAIKKEA IHANAA ELÄMÄÄSI TUO SE TULLESSAAN MITÄVAAN(y)
 
Voih, kurjia uutisia täällä. :(

Virkki
, olen niin pahoillani. :(:cry: Hatunnosto kuitenkin siitä, että olet päätöksen tehnyt - ymmärrän hyvin että pettymyskiintiö on nyt tullut täyteen. Kovasti yhä toivon, että letrojen avulla vielä ihme tapahtuisi, mutta jollei niin toivon kaikkea mahdollista hyvää elämääsi, uusia haasteita sekä ilon ja onnen aiheita. :love:

IMD:lle samoin suuret pahoittelut. :cry: Teille myös toivon kaikkea hyvää, on varmasti todella raskas päätös lopettaa hoidot. Ihanaa että olette kuitenkin saaneet hoidoilla yhden lapsen. :love:

Luppana, olipas kiva kuulla sinusta pitkästä aikaa! :love: Hyvä kuulla, että fyysinen toipuminen on sujunut hyvin. Kyllä se henkinen puolikin varmasti jossain vaiheessa ehtii mukaan, vaikka taatusti vie aikaa tuollaisen asian käsittely.

Onneksi zammakolla sentään hyviä uutisia! :):love: Hurjasti onnea, aivan ihana juttu! Tule ihmeessä tuonne odottajien puolelle pulisemaan. Itsekin varmasti käyn siellä vielä kommentoimassa ja kertomassa kuulumisia, vaikka jo vauvautunut olenkin.

Pahoittelut etten nyt ehdi muille kommentoida, toivotan vain yhteisesti kaikille voimia pettymyksien käsittelyyn ja tsemppiä ja onnea tulevaan!
 
Tulin tänne omanapaileen nopeasti. Soittelin gyneltä huomiseksi soittoaikaa, josko sais lähetteen sinne lapsettomuushoitoihin. Asia etenee siis. Mies pyytää torstaina lähetteen työterveydestä simppatesteihin.

Soitin myös yksityiselle lapsettomuuspolille, jossa käytiin eksän kanssa 5 vuotta sitten (kunnes suhde kariutui). Kaiveli mun vanhat tiedot, jotka oli ihan ok. Röörit oli auki ja ovulaatio silloin toimi. Hyvin se täti neuvoi puhelimessakin miten toimia ja kehotti tsekkaamaan ensimmäisenä kilpirauhasarvoista TSH -arvon. Mulla on juuri otettu työterveydessä verikokeita ja edellisen kerran tammikuussa. TSH arvon olisi hyvä olla raskautta yrittäessä alle 2,5 ja mulla se on nyt 2,6 :cautious: Sanoi, että on siinä rajoilla, että laitettaistko heilläkään vielä kilpirauhaslääkitystä, mutta kannattaa seurata. Tammikuussa onkin seuraavat labrat, jos vaan jaksan odotella sinne asti... Se kilpirauhanen voi alkaa meillä "vanhemmilla" tapauksilla hiipuun ja raskauden avuksi tarvitaan vähän lääkitystä. Hemmetin hyvä tieto tuo. Täytyy kysyä vielä siltä omalta gyneltä, että pitäiskö varuksi ottaa joku lääkitys pienellä annostuksella. (y)
 
Virkki, olipa kurja uutinen toiveita herättäneen testin jälkeen. Onnea letrokiertoihin! Ja varmaan helpottavaa, kun lopettamispäätös on tehty. Poistan sinut taustailijoista, mutta käy toki välillä huikkimassa kuulumisia, jos siltä tuntuu.

Nettaliina, kyselit oviskipujen ja ultralla/testillä todetun ovulaation yhteensopimisesta. Oma kokemukseni on, että joskus menee täysin odotusten mukaan, kovahko kipu tuntuu juuri silloin kuin ultran tai testin mukaan ovulaationkin olisi tapahduttava. Mutta harvoin, jos koskaan on näin yksiselitteistä. Ensinnäkin joskus ei ole kipuja ollenkaan, ja ovulaatio on kuitenkin tapahtunut. Itselläni esimerkiksi harvoin kipua tuntuu silloin, kun ovulaatio tapahtuu vasemmalta puolelta. Saattaa liittyä siihen, että sen puolen munasarja sijaitsee minulla jotenkin vähän epätyypillisesti, takana. Mutta joskus siis tuntuu kipua, joskus ei. Lisäksi oviskipuja saattaa tuntua jo päiviä ennen varsinaista ovulaatiota (munarakkula/t kasvaessa). Ja joskus kipua tuntuu todetun ovulaation jälkeen (keltarauhanen tuikkii). Oviskivut siis kertoo, että jotain tapahtuu, mutta pelkän kivun perusteella ei kyllä luotettavasti pysty sanomaan, mitä.

Kettuperhe, joko kierto alkoi eilen? Jos kilpirauhasarvojen kontrolli on sulla tammikuussa, kannattaa ehkä pyytää siihen muutkin mitattavaksi kuin tsh. Perusteena juuri se, että raskaustoive. T4v ja ehkä t3 myös, lääkäri osaaa arvioida, mikä tarpeellista.

Tervetuloa mukaan taas, Esteri1. Otan osaa keskenmenon johdosta!
 
  • Tykkää
Reactions: Iid@
Keskiviikko 29.11.2017


nimi / ikä.....monettako kuumeilee....kp / kierron pituus

Karoliina74 (42)...............2................... 35/52-63
Iid@ (44) ........................2.................... 27/26-28
Kasenja (41) ...................2.................. 23/26-29
yöeläjä (43) ....................4................... 22/24-25
tatti55 (40) ......................3................... 13/?
Aamuska (40) .................1................... 9/23-31
kettuperhe (40) ...............2................... 3/28-30

Piinailupäivät:
Iid@ (44) ........................ dpo 10
Esteri1 (44) .................... dpo 7

Plussanneet ~12kk:
Iida-Karoliina...............-12/2016
Hupsu Haave (43).......-12/2016
Minzi (40).....................-01/2017
kalabaliikki (40)........... -02/2017
Roxanne (42) ..............-03/2017
Jimima (45)..................-05/2017
zammakko (43) ...........-09/2017

Taustailijat:
Vilaa (44)
Molly3 (44)
zammakko (43)
Eetuha (39)
Peppistiina (41)
Mamma vaan (44)
Vieläkömeillelapsi (40)
Miikkuliina (43)
Anniina74 (42)
Mun&sun (41)
ruutana (42)
nuppu73 (43)
tatti55 (40)
KeltainenSeepra
InMyDreams (41)
ThePutsku (41)
nettaliina (45)


*Jokainen voi päivittää listan itse. Kun olet kirjautunut sisään, paina listan kohdalta "vastaa". Muuta päivät ja muokkaa mieleiseksesi, lopuksi poista #/quote - merkit ylhäältä ja alhaalta. Sen jälkeen lähetä ja vóila!

 
Viimeksi muokattu:
Joo menkat alkoi siis ihan ajallaan sillon maanantaina. Nyt mennään jo kp 3. En osaa tuota listaa päivittää, kun sössin sen kuitenkin jotenkin.

Mulla on mitattu kilpparit lokakuussa ja tammikuussa ja nyt sitten taas tammikuussa. Katsotaan mitä gyne sanoo tänään, kun soittaa illalla. Alkoi ahdistaan, että se kilppari heikkenee ja se vaikuttaa tähänkin asiaan. T4 oli mulla viimeksi 13,8 ja tammikuussa T4 oli 13 ja TSH 2,2. Varastorautahan mulla on myös nyt pudonnut 40 -> 25, muttei muka tarvitse rautalisää. Aloin silti syömään :)
 

Yhteistyössä