40+ so what wol.13

Onnekasta uutta vuotta kaikille! :)
Ja hurjasti alkuun onnea Karhuemolle!! Ihania uutisia palstalla pitkästä aikaa! Saako kysyä oliko tämä onnistunut siirto ensimmäinen lahjasoluilla tehty?

Kasenjalle toivon kovasti onnistumista syksyn saaliilla. Sinulla onneksi on saatu soluja säilöön asti, joten toivoa on. :)

Täällä ei mitään järisyttävää kerrottavaa - blääh. Letrot lyhensi mulla kierron viimeksi 21 päivään, ja ovis meni ohi ja nyt jo meneillään kp 14 ja ovis ollut ilmeisesti jo kuukautisten aikana. Myöhästyin taas testaamisessa, mut ollaan onneksi oltu aktiivisia petipuuhissa. En kyllä oikeasti enää usko onnistumiseen, kun nyt yli vuoteen ei ole tapahtunut mitään. :( Taitaa lahjasolut olla ainoa vaihtoehto, mutta en tiedä vielä olenko valmis siihen. Saas nähdä mihin päädytään. Kyllä tässä osaa olla kiitollinen, että on onneksi yksi lapsi. <3
 
Byääh... Kävin verikokeissa (seuranta muuten vaan), niin kilpirauhasarvo THS on pompannut 3,5:een. Raskautuvilla se olisi hyvä olla alle 2,5. Täytyy huomenna koittaa soittaa sinne lapsettomuuspolille, että pitäisikö sille tehdä jotain jo ennen kun meemme sinne, koska turha tässä odotella pari kuukautta ja mennä sinne todettavaksi, että se on mulla pielessä. :cry:
 
Kasenja, en tiedä tehdäänkö Eraa muualla kuin Dextralla. Mutta, taatusti on mahdollista käydä Dextralla vaikka pelkästään Erassa. Oliko sulla minkä verran epäonnistuneita siirtoja takana ja missä olette hoidossa? Voimia tuleviin siirtoihin :)

Iida, toki saa kysyä :) Lahjasoluilla toinen siirto toi plussan. Eran jälkeen ensimmäinen siirto. Eli omalla kohdalla lahjasolu ja Eratesti palkitsi. Tosin tulevana maanantaina tiedän ensimmäisen ultran jälkeen taas enemmän.
 
Varasin erikoislääkärin tuota kilpirauhasasiaa varten. Mies kävi simppatesteissä ja oli ollut kuulemma oikein mukavaa. Oli jättäny positiivista palautetta oikeen laatikkoon ja siellä voisi kuulemma viihtyä pidempäänkin. Oli oikeen ohjeet miten saa sopivaa videota kännykästä yhdistettyä isoon telkkariin. Oli kunnon ääneneristys, lehtiä, nuottiteline lehdille ja muutenkin kotoisaa :D
 
Hyvää loppiaista vaan kaikille, täällä tikahdutaan hellepäivän puristuksessa. Onhan se lämpö mukavaa, mutta kun alkaa mittari nousta lähelle +40 niin :confused:

kettuperhe, tuohan kuulostaa hotellilta tuo sun miehen näytteenantopaikka :LOL:

karhuemo kovasti tsemppiä ultraan (y) Sinäkö se muuten kyselit onko kukaan hoidoissa luovutetuilla soluilla? Meillähän on lahjamunasoluraskaus tämä.

ON: Mulla on tiistaina jo rakenneultra. Saadaan oletettavasti tietää myös sukupuoli, josta pääsenkin kysymykseen.

GALLUP: Me pidettiin miehen kanssa omat sukunimet naimisiin mennessä. Ja molemmat haluais lapselle omansa. Mies ehdotti, että jos tulee tyttö niin annetaan mun sukunimi ja jos poika niin annetaan hänen. Kuulostaako teistä reilulta vai oudolta? :cool:
 
Tsemppiä ultriin molemmille! Ihanat lämpötilat siellä (haaveilee lomasta)...

Kettuperhe: melkoinen näytteenottohuone Olen käsittänyt ettei ne aina ole noin luksusta...

Galluppiin: mä otin miehen nimen, jonka lapsetkin sai kun avoliitossa oltiin. Musta lapsilla kuuluu olka miehen sukunimi, mut oonkin siinä vähän vanhanaikainen. Tosin kyseinen nimi olis vaikuttanut molempiin päätöksiin. Eli jos ois ollut minusta liian tavallinen tms niin oisin pitänyt omani myös lapsilla tai ottanut yhdistelmän. Makustele miehen ehdotusta niin tiedät mikä tuntuu parhaalta Hyvä vaihtoehto ehdotuskin on

on: kp2 ja lääkäri varattu. Eikun eteenpäin
 
Torstai 11.1.2018


nimi / ikä.....monettako kuumeilee....kp / kierron pituus

Karoliina74 (42)...............2................... 78/52-63
Aamuska (40) .................1.................... 25/23-31
Iid@ (44) ........................2.................... 21/26-28
yöeläjä (43) ....................4.................... 16/24-25
kettuperhe (40) ...............2................... 14/28-30
Kasenja (41) ...................2................... 11/26-29
tatti55 (40) ......................3.................... 7/24
Vuorikristalli (41) .............7.................... 7/?

Piinailupäivät:

Plussanneet ~12kk:
Minzi (40).....................-01/2017
kalabaliikki (40)........... -02/2017
Roxanne (42) ..............-03/2017
Jimima (45)..................-05/2017
zammakko (43) ...........-09/2017
karhuemo75 (42) ....... -12/2017

Taustailijat:
Vilaa (44)
Molly3 (44)
zammakko (43)
KeltainenSeepra
InMyDreams (41)
ThePutsku (41)
nettaliina (45)

*Jokainen voi päivittää listan itse. Kun olet kirjautunut sisään, paina listan kohdalta "vastaa". Muuta päivät ja muokkaa mieleiseksesi, lopuksi poista #/quote - merkit ylhäältä ja alhaalta. Sen jälkeen lähetä ja vóila!

 
Olipa kulunut aikaa siitä kuin viimeksi foorumilla kävin (viikko!). Pidin lomaa ja yritin ajatella muita asioita, ja ilmeisesti onnistuinkin, kun oli vaikea muistaa syödä estrogeenit ajallaan. Täällä on siis vain kasvateltu kohdun limakalvoa. Tänään kävin ultrassa, ja ihan hyvältä näyttää. Mun värkkien puolesta päästään ensi viikolla siirtoon. Kun nyt vain alkiokin selviäisi sulatuksesta, ja tällä kertaa tärppi kävisi. On taas ihan älytön lapsenkaipuu!

Zammakko, miten rakenneultra? Selvisikö sukupuoli? Joskus se voi olla vähän epäselvä. Mutta ihan reilu suunnitelma nimestä. Paitsi jos tulisi kaksoset ja eri sukupuolta :) Vai onko asuinmaassa millainen nimilaki, voiko sisaruksilla oll eri nimet?

Kettuperhe, hyvä kun sait lääkityksen. Toivottavasti myös oikea annos löytyy nopeasti.

Lisäsin Vuorikristallin taustailijoista listalle. Onko sulla kierron pituudesta aavistusta? Edellinen lapsi on vielä pieni, onko kierto ehtinyt vakiintua?

Iid@lle piti vielä ihmetellä tuota, että letrot lyhentää kiertoa. Voiko ne kypsäyttääkö munasolun jotenkin ennen aikojaan? Itsellä tuntuu, että letroilla nimenomaan tulee hyvin säännöllinen ja ennakoitava ovulaatio kp14. Luomukierrot saattaa mulla olla sitten mitä sattuu.
 
Kasenja, toivottavasti nyt tosiaan tulis tärppi. :) Mulla taitaa olla Letrot sekoittaneet elimistön kokonaan...pari päivää sitten oli voimakasta nipistelyä munasarjoissa ja tein sen takia ovistestin, joka näyttikin plussaa...mietin että voiskohan olla toinen ovulaatio? Eka liian aikaisin ja toinen tosi myöhään, joten tuskin mihinkään johtaa. Ei oikein voi joka päivä ultrassakaan juosta...:D
 
Hiljaista täällä, mitäs naisille kuuluu?

Meidän simppatestitulokset tuli ja käsittääkseni ne oli ihan normaalit. Ovikseen ostin sellaisia kahden hormonin digitestejä ja hyvin näytti ja vastaa tuntemuksia. Ensin tuli se vilkkuva naama, että ovis lähestyy ja huipun kohdalla se naama lakkaa vilkkumasta. Pitkästä aikaa ovis tuntui oikealta, kun yleensä se on tuntunut vasemmalta. Ovishuippu oli siis perjantaina. Kohti piinapäiviä...
 
Kasenja: tsemppiä siirtoon. Peukut on pystyssä sulle!

Kettuperhe: hyvä kun simpat oli kunnossa! Toivottavasti tästä nyt tulis se kauan kaivattu plussa.

Voiko ovistesti näyttää plussaa vaikka ovista ei tapahtuisikaan? Mä olen niin pihalla näistä. Nyt ei voi kuin yrittää ja toivoa. Josko lääkärissä jotain selvyyttä tulis juttuihin. Alkaa jo puuduttaa tää jatkuva yrittämällä yrittäminen. Mikään kun en osaa tjottailla

Mitäs muille kuuluu? Hiljaista ollut palstalla viime päivinä.
 
Kasenja, 29-30 päivää on kierto. Tsempit limakalvon kasvatukseen :)

Ja siitä päästäänkin seuraavaan valituksen aiheeseen. Ovulaatio täällä käsillä. Lapset (pienimmät) sabotoi kaikki yrityksetkin harrastaa seksiä tässä kierrossa. Nukkuvat huonosti (olleet kipeitä).

Sarvi otsassa jatkaa kasvuaan...
 
Aika hiljaista täällä on tosiaan ollut. Minä olen ollut joulutauolla ja muulla tauolla. Viime kierto jäi tosi lyhyeksi (nyt taas kp 12), mikä laittaa mietityttämään, missä mennään. Ikäkriiseilyä pukkaa, kun sitä lasta niin kovasti kaipaisi.

Seuraavana on tiedossa IVF, jos ei ihmettä tapahdu sitä ennen. Hirvittää kyllä :eek: mutta toisaalta tuntuu mukavalta, että homma etenee.

Tsemppiä piinailijoille! Mites Kasenja siirto meni?
 
Helou mitäs tänne?

Kasenja, onnistuiko siirto?

Ja mites Karhuemon ultra?

Kettuperhe, hyvä on kun sait lääkityksen, onpa sitten sekin asia hoidettu pois. Ja simpatkin kunnossa (y)

Vuorikristalli, toivottavasti pääsitte lapsosilta karkuun edes hetkeksi :whistle:

Tatti55, eikös ovistesti näytä vaan ne hormonit, jotka vaikuttaa munasolun kypsymiseen ja irtoamiseen? Käsittääkseni vain ultraamalla pystyy varmuudella sanomaan, onko ovulaatio sitten oikeasti tapahtunut vai vain yrittänyt tapahtua :unsure:

Iid@ eikoiski kätevä ku ois kotona ultrausvehkeet niin vois tutkiskella, että mitä siellä oikein tapahtuu :LOL:

Aamuska voihan se ihmekin vielä ehtiä tapahtua (y)

ON: Rakenneultrassa käytiin ja siellä oli kuulemma kaikki erinomaisen hyvin. Odotellaan poikaa, eli miehen sukunimi sille sitten laitetaan. Ollaan kerrottu nyt muutamille kavereille, tai en edes tiedä kenelle kaikille mies on kertonut. Ja täällä pikkukylällä nyt kaikki tietää muutenki kaikesta kaiken :cautious: Ite en oo esim työpaikalla puhunu vielä mitään, mutta ei se kyllä enää kauaa pysy salassa tämän pullistuvan mahan kans.

Ensimmäinen vauva-aiheinen ostos on myös suunnitteilla, ja se tuleekin olemaan äidille :rolleyes: Imetysliivit ajattelin hankkia täräyttää, kun en mahdu enää kuin yksiin vanhoihin liiveihin. Ja vähitellen tässä alkaa katteleen muitakin tavaroita.
 
Torstai 25.1.2018


nimi / ikä.....monettako kuumeilee....kp / kierron pituus

Iid@ (44) ........................2.................... 35/26-28
yöeläjä (43) ....................4.................... 30/24-25
kettuperhe (40) ...............2................... 28/28-30
Kasenja (41) ...................2................... 25/26-29
tatti55 (40) ......................3.................... 21/24
Vuorikristalli (41) .............7.................... 21/29-30
Aamuska (40) .................1.................... 16/23-31
Karoliina74 (42)...............2................... ?/52-63

Piinailupäivät:
Kasenja (41) ...................pp 6

Plussanneet ~12kk:
Minzi (40).....................-01/2017
kalabaliikki (40)........... -02/2017
Roxanne (42) ..............-03/2017
Jimima (45)..................-05/2017
zammakko (43) ...........-09/2017
karhuemo75 (42) ....... -12/2017

Taustailijat:
Vilaa (44)
Molly3 (44)
zammakko (43)
KeltainenSeepra
InMyDreams (41)
ThePutsku (41)
nettaliina (45)

*Jokainen voi päivittää listan itse. Kun olet kirjautunut sisään, paina listan kohdalta "vastaa". Muuta päivät ja muokkaa mieleiseksesi, lopuksi poista #/quote - merkit ylhäältä ja alhaalta. Sen jälkeen lähetä ja vóila!

 
No nyt on ollut listalla hiljaista. Itsekin olen kyllä vältennyt internettiä ylipäätään -- ollut töissä kiirettä, ja vapaankin ajan olen sitten touhannut jotain ja vältellyt ruudun ääressä kökkimistä.

Viikko sitten perjantaina mulle siirrettiin 5-päiväinen "keskilaatuinen" alkio. Siirto meni hyvin, eikä mulla niissä siirroissa olekaan koskaan mitään ongelmaa ollut. Nyt vain toivotaan toivotaan, ja saas nähdä miten kauan enää kestän testaamatta. Virallinen testipäivä 30.1.
 
Kasenja: Pidän hurjasti sulle peukkuja, että nyt onnistuu!! Kerro sitten heti testailun tuloksia, toivottavasti plussaa(y)

Zammakolle onnittelut hyvin menneestä ultrasta. Nyt pääsette sitten vähän jo makustelemaan nimiehdotuksia yms.

Kettuperhe: oliko mitään tietoa/arviota kauanko kestää että se kilpirauhaslääke alkaa tehota? Tsemppiä!

Mites muut piinailijat? Onko kukaan päässyt testailemaan?

Itsellä ei mitään oloja. Hassua miten "oireet" voi vaihdella kierrosta toiseen. Ja täällä tuskin edes toiveita saada plussaa, ainakaan ennen kuin myooma kohdusta on saatu pois. Plääh.
 
Kasenjalle isot peukut pystyssä. Tarttuispa nyt kiinni!

Mulla on kilpparista seurantakokeet ens kuussa. Nyt on ollut kaks päivää rinnat tosi kipeenä ja menkkoja odotellaan. Jaiks. Tiistaina tuli pieni tuhru ja olin valmiina heittään pyyhkeen kehään. Kyllä ne sieltä tulee, mutta nuo kipeet bosat kyllä ihmetyttää.
 
Ihania ultrakuulumisia Zammakolla! :) Oma ultralaite ois kyllä huippu! Ei siinä varmaan muuta enää ehtisikään.... :D

Toivottavasti Kasenja pääsee nyt onnistujien listalle! Hengessä mukana..

Kettuperhe: Tuo olojen tarkkailu on kyllä rasittavaa. Aina sitä kuitenkin toivoo parasta, jos vähänkin on oireita. Jospa te onnistuisitte piankin. Tällä palstalla on ollut liian hiljaista plussalistalla pitkään...

Täällä ylipitkän kierron jälkeen kp 4...olin jo tuntevinani kaikki mahdolliset oireet ja varma tärpistä - pah! Nyt päätettiin pitää tauko letroista. Saa nähdä mitä sen jälkeen.

Tsemppiä kaikille omiin vaiheisiinne!
 
Menkat kurvasivat aamulla. Plääh. Nyt täytyy vaan yrittää saada jostain se labra-aika tiistaiaamuun. Piti käydä kierron 2-5 pv ja kaikki aamuajat labroissa menny. Soittaan pääsen vasta ma aamuna, kun ne on auki. Kai niillä jotain ylimääräisiä aikoja on siellä. Vituttaahan tämä, mutta onneksi on se lääkäri tulossa.
 

Yhteistyössä