40+ so what wol.13

Terve vaan kaikille!
Oon tässä ollut hiljakseen taustailemassa, kun tuntuu, ettei mitään kumminkaan tapahdu.
Olen kumminkin lukenut kaikki viestit, joita on tullut harmillisen vähän.
Onkohan kaikilla vähän turnausväymystä?

Mulla jäi viime kierto tosi lyhyeksi olikohan 22 pv, joten tänään on kp11 ja dpo1.
Tosin en tikuttanut, mutta viimeisen vuoden ajan se on kellon tarkkuudella ollut kp10, niin oletan sen olleen nytkin.

Ei suuria odotuksia tästäkään kierrosta, koska ehdittiin talletella vain 2 kertaa ennen ovista ja mulla on ollut penisiliinikuuri päällä koko alkukierron angiinaan takia.
Sekä töissä on sen verran stressaavaa, että alkaa voimat siellä ehtyä. Ei kiireen vaan omien etujen/oikeuksien puolustamisen takia.
Nyt kun kotirintamalla olis seesteistä, niin töissä ei tietenkään. Täytyyhän sitä aina jotain olla mikä vaikeuttaa jo valmiiksi vaikeaa rasksutumista.

Tulipahan valitusta, mutta toivon todella kaikille muille parempia mahdollisuuksia ja rauhallista oloa.
Tsempit omiin vaiheisiinne!
 
Turnausväsymystä tosiaan tuntuu olevan ilmassa. Kävin tänään niissä hormoniverikokeissa ja onpas tylsää, kun niitä ei tule omakantaan ennen kuin on käyty siellä lapsettomuuspolilla. Joudun elämään viikkokaupalla sen tiedon kanssa, että en tiedä onko mun kropassa jotain vikaa :D Kiplirauhasarvot tuli toki, mutta ne ei olleet vielä paljoa laskeneet. Että ei se varmaan senkään takia onnistu. Tästä onneksi soittaa lääkäri, kun yksityiseltä saa soittoajan kun vaan pyytää (ja maksaa). Aion kyllä kysyä, että sattuisko sille näkyyn ne mun muut arvot. Jos lääkäreillä on eri näkymät.

Täältä tähän toistaiseksi. kp 4. Ovista odotellaan siihen kp 14-16 tuntumaan.
 
Miltas Kasenjan testi nayttaa? Taalla pidetaan peukkuja ja varpaita pystyssa et olis napannut kunnolla kiinni.

Onnea matkaan muillekin!

Musta tuntuu kuin just asked vasta olisin plussannut, mut kai siita jo tovi on kun just varattiin tytolle 1v neuvola :eek::ROFLMAO:. o_O mihin see aika katoaa?
 
Torstai 1.2.2018


nimi / ikä.....monettako kuumeilee....kp / kierron pituus

Kasenja (41) ...................2................... 32/26-29
tatti55 (40) ......................3.................... 28/24
Vuorikristalli (41) .............7.................... 28/29-30
Aamuska (40) .................1.................... 23/23-31
yöeläjä (43) ....................4.................... 14/24-25
Iid@ (44) ........................2.................... 9/26-28
kettuperhe (40) ...............2................... 6/28-30
Karoliina74 (42)...............2................... ?/52-63

Piinailupäivät:
yöeläjä (43) ..............dpo 8

Plussanneet ~12kk:
Minzi (40).....................-01/2017
kalabaliikki (40)........... -02/2017
Roxanne (42) ..............-03/2017
Jimima (45)..................-05/2017
zammakko (43) ...........-09/2017
karhuemo75 (42) ....... -12/2017

Taustailijat:
Vilaa (44)
Molly3 (44)
zammakko (43)
KeltainenSeepra
InMyDreams (41)
ThePutsku (41)
nettaliina (45)

*Jokainen voi päivittää listan itse. Kun olet kirjautunut sisään, paina listan kohdalta "vastaa". Muuta päivät ja muokkaa mieleiseksesi, lopuksi poista #/quote - merkit ylhäältä ja alhaalta. Sen jälkeen lähetä ja vóila!

 
Voi ei Kasenja. Hitto kun ei voinut tarttua kiinni.

Minä kävin kuulkaa kiinalaista lääketiedettä osaavalla akupunktiohoitajalla tänään. Lapsitoiveestakin puhuin. Täti kyseli syömiset, kakkaamiset, menkat sun muut tarkkaan. Kieltäkin tutkittiin ja pulssia mitattiin eri paikoista. Kuulemma vatsa, keuhkot ja perna kaipaa hoitoa sekä kohtu lämpöä. Pitäisi syödä lämpimiä ruokia ja sellaisia, jotka eivät kerrytä limaa. Myös kehotti lämmittämään karkeaa merisuolaa uunissa ja laittamaan sen johonkin kangaspussiin, jolla sitten pitäisi lämmittää polvia vuorotellen, koska sieltä lämpö siirtyy mahaan. Laittoi myös akupunktioneuloja ympäri kroppaa ja lämmitti jollain hiilellä mun mahaa. Mun piti sanoa, kun se tuntuu kuumalta, mutta se ei tuntunut liian kuumalta ollenkaan eli mun kroppa kuulemma imi sitä lämpöä. Olenkin kyllä aina jäässä, tosin varmaan toi kilpirauhasen vajaatoiminta voi myös aiheuttaa. Aika jännä kokemus kyllä. Taidan syödä nyt keittoja sun muita lämpimiä jonkin aikaa, jos auttais.
 
Voi harmi Kasenja! Olisi ollut niin ihanaa kuulla plussasta.
No, joku toinen sen varmaan piakkoin tekee.

Mulla on tossa piinailu kohdassa dpot väärin.
Nyt on vasta dpo7.

Kyllä mulla on ollut vuosisadan sairastelu kierre menossa.
Angiinaan perään sain flunssan heti kun menin töihin. Ei ole ollut ainakaan viiteen vuoteen.
Nyt alavatsaa kiristää ja närästää, eli eiköhän se vatsatautikin kohta iske. Vatsa nyt on ollu sekaisin angiinasta lähtien.
Nuorimmaisen koulussa on kuulema vatsatautia liikkeellä.
Toki sitä toivoo, että nää vatsa vaivat olis raskaudesta, mutta päiviä on vasta niin vähän, ettei se realistisesti ajatellen ole edes mahdollista.
Itse uskon tän olevan psykosomaattista, koska töissä on niin V:mäistä tällä hetkellä.
Oloani helpottaakseni olenkin katsellut muita työpaikkoja. Voi olla, että lähdenkin niitä hakemaan.

En ole muutamaan kiertoon testannut raskautta, mutta nyt ajattelin testata dpo10, kun kerran testi on ollut jo jonkun aikaa ostettuna. Voi kunpa ...

Tsempit kaikille!
 
Voi kun kurjaa, Kasenja :( Olisi ollut mukava kuulla täälläkin jo hyviä uutisia.

Turnausväsymystä on kyllä liikkeellä. Odottelen vuodon alkamista ja sitten alkaa siirtyminen IVF:ään. Toivottavasti se toisi tulosta. On kyllä piinaavaa odotella tässä muutama viikko ennen kuin alkaa taas tapahtua. Toisaalta en tiedä, tekisikö "loma" pettymyksistä hyvää. Toivottavasti.

Tsemppiä kaikille!
 
Torstai 6.2.2018


nimi / ikä.....monettako kuumeilee....kp / kierron pituus

Aamuska (40) .................1.................... 28/23-31
yöeläjä (43) ....................4.................... 19/24-25
Iid@ (44) ........................2.................... 14/26-28
kettuperhe (40) ...............2................... 11/28-30
tatti55 (40) ......................3.................... 8/24
Kasenja (41) ...................2................... 4/26-29
Karoliina74 (42)...............2................... ?/52-63
Vuorikristalli (41) .............7.................... ?/29-30

Piinailupäivät:
yöeläjä (43) ..............dpo 9

Plussanneet ~12kk:
Minzi (40).....................-01/2017
kalabaliikki (40)........... -02/2017
Roxanne (42) ..............-03/2017
Jimima (45)..................-05/2017
zammakko (43) ...........-09/2017
karhuemo75 (42) ....... -12/2017

Taustailijat:
Vilaa (44)
Molly3 (44)
zammakko (43)
KeltainenSeepra
InMyDreams (41)
ThePutsku (41)
nettaliina (45)

*Jokainen voi päivittää listan itse. Kun olet kirjautunut sisään, paina listan kohdalta "vastaa". Muuta päivät ja muokkaa mieleiseksesi, lopuksi poista #/quote - merkit ylhäältä ja alhaalta. Sen jälkeen lähetä ja vóila!

 
ON: Uutta alkionsiirtoa kohti mennään estrogeenin voimalla. Jotenkin vaisua ollut kohdallani palstailu viime aikoina. En oikein tiedä, joko tässä alitajuisesti varautuu hoitojen ja yrityksen lopettamiseen ja pettymyksen käsittelyyn.

Tatti, kyllä näissä lääkkellisissä siirroissa lääkkeiden lopettaminen tarkoittaa vuodon alkamista parin päivän päästä. Ja testi on varmistettu niin myöhäisessä vaiheessa, että jotain varmasti jo näkyisi jos niikseen olisi. Ja tyypillisesti varmistetaan vielä varmistuskin, koska jos tosiaan lääkkelliseen kiertoon tehdyssä siirrossa lopettaa lääkkeet, ja olisikin raskaana, kesken menee. Tärpin käydessä kohdalle tukilääkitystä jatketaan muistaakseni rv 10 asti ennen kuin raskaus etenee omillaan.

Joyzy, kiva "nähdä" sinua palstalla. Eikös menekin nopeasti aika pienen lapsen kanssa? Ne kasvaa kauhean nopeasti ja kuitenkin jotenkin salaa.

Kettuperhe, minä kävin akupunktiossa ennen tuota onnistunutta raskautta. Tiedä sitä oliko siitä apua, mutta eipä haittaakaan. Toivottavasti sulla tuo vajaatoiminta saadaan pian paremmaksi, ja lääkitykseen nopeasti just sopiva annostus.

Aamuska - joo, tää odottamaan pääsemisen odottaminen on kyllä yhtä odotusta! Sitkeyttä sinne, ja onnea hoitoihin!

Yöeläjälle parhainta mahdollista onnea testaamiseen huomenna! Nyt on niin hiljaiseloa ollut palstalla, että kyllä jo olisi aika plussa saada kehiin. Olisipa se nyt sitten sulla...
 
Kasenja, kurja että ei onnistunut. Toivottavasti seuraavalla kerralla tärppää <3
Kettuperheellä hauska kokemus akupunktiossa :D Mutta mistäs sen koskaan tietää.

ON: menkat myöhässä laskujeni mukaan 4 päivää. En tiedä onko oireita. Iltaisin palelee ja nukun todella sikeästi. Testi ehkä tuossa viikon kohdalla... Jos uskaltaa... :oops:
 
Vuorikristalli: Millä sä maltat? Minä tuskin malttaisin. Vaan enpä mä koskaan niin pitkälle kierrossa pääsekään.
Yöeläjä: Mikä tilanne?
Aamuska: Oletko jo päässyt testailemaan?
Kasenja: Miten se sun aikataulu nyt menee, mitä lääkäri sanoi?
Kettuperhe: Joko sait oviksen kiinni?
Iid@: Mikäs sun tilanne on?

Anteeksi, jos unohdin jonkun. Ois niin kiva, jos saatais vähän enemmän pöhinää palstalle ja lisää kuumeilijoita :)

Tsemppiä kaikille ja koitetaan pitää lippu korkealla! (y)

Tänne ei ihmeitä, ovista ei vielä näy joten liian lyhyeksi jää taas luteaalivaihe. Vaan mahtaako ovista oikeasti tapahtuakaan vaikka testi olis plussa, en aina jaksa uskoa. Mutta yrittää pitää silti, jos vaikka ihme tapahtuisi:sneaky: Lääkärin varasin taas, että pääsis sinne leikkaukseen niin vois joskus onnistaakin. Samalla jos sais sit vaikka clomit (tai mitä niiden tilalla nykyään onkaan). Ei olla miehen kanssa edes keskusteltu mihin asti ollaan valmiita menemään ja mitä lompakkokaan kestää. Julkiselta ei lääkärin mukaan iän ja lapsimäärän puolesta apuja enää saa. Mutta yksi askel kerrallaan. Jospa tästä vielä pääsisi ostamaan ne punaiset lastenvaunut, jotka olen jo korvamerkannut itselleni:LOL:
 
Oviksen kunniaksi tulin tänään käymään. Vilkkumaton hymynaama (clearbluen kaksoishormonitesti) pamahti tänään tikkuun. Nyt alkoikin jomotus vasemmalla (taas). Että onkohan mun oikea munis jo ihan horroksessa. Olin myös eilen taas akupunktiossa ja pisteltiin taas neuloja kroppaan. Pari viikkoa vielä lapsettomuuspolin aikaan, että saas nähdä. Tulis nyt plussa ennen sitä, niin olis ihan turha käynti.
 
Perjantai 9.2.2018


nimi / ikä.....monettako kuumeilee....kp / kierron pituus

yöeläjä (43) ....................4.................... 22/24-25
Iid@ (44) ........................2.................... 17/26-28
kettuperhe (40) ...............2................... 14/28-30
tatti55 (40) ......................3.................... 11/24-26
Kasenja (41) ...................2.................... 7/26-29
Aamuska (40) .................1.................... 4/23-31
Karoliina74 (42)...............2................... ?/52-63
Vuorikristalli (41) .............7.................... ?/29-30

Piinailupäivät:
yöeläjä (43) ..............dpo 12

Plussanneet ~12kk:
Minzi (40).....................-01/2017
kalabaliikki (40)........... -02/2017
Roxanne (42) ..............-03/2017
Jimima (45)..................-05/2017
zammakko (43) ...........-09/2017
karhuemo75 (42) ....... -12/2017

Taustailijat:
Vilaa (44)
Molly3 (44)
zammakko (43)
KeltainenSeepra
InMyDreams (41)
ThePutsku (41)
nettaliina (45)

*Jokainen voi päivittää listan itse. Kun olet kirjautunut sisään, paina listan kohdalta "vastaa". Muuta päivät ja muokkaa mieleiseksesi, lopuksi poista #/quote - merkit ylhäältä ja alhaalta. Sen jälkeen lähetä ja vóila!

 
Viimeksi muokattu:
Minä olen tainnut seota Vuorikristallin kierron pituudesta. Onko sulla jo kp 37? Testaa, testaa, jos menkkoja ei näy! Tää lista kaipaa kovasti plussaa...

Kettuperhe - Onnea oviksesta ja yrittämisen iloa! Voi tosiaan olla, että toinen munasarja on jostain syystä ahkerampi kuin toinen. Mulla taas on niin, että vaikka ovuloin luomuna vuorotellen vasemmalta ja oikealta, vasemmalta ei juurikaan tunnu mitään jomotuksia. Se vasen munis on myös jotenkin oudossa asennossa, sitä ultralla aina joutuvat etsimään kauemmin.

Tatti, onko sulla kierto aina 24 pv? Yleisesti on kai niin, että juuri luteaalivaihe on aikalailla samanmittainen joka kierrossa, ja kierron pituuden vaihtelu johtuu ovulaation vaihtelusta. Mille kiertopäiville sulla ovis yleensä osuu, jos testit sen näyttää? Mutta jos on yhtään tuosta ovulaatiosta epävarmuutta, pyydä lekurilta clomit (tai letrozolia taitavat mieluummin määrärtä) auttamaan.

Yöeläjälle pahoittelut negasta. Oletko toista kertaa testannut? Olihan tuo testipäivä aika varhainen, vaikka usein tuolloin jo näkyykin jotain merkkiä.

Mikäs Aamuskan tilanne? Onko tarjolla yllätysplussaa vai IVF-kiertoa? (Minähän tulin 4v sitten luomuna raskaaksi heti kun ensimmäinen IVF-hoito oli laitettu vireille...)

ON: ensi viikolla ultra, jossa tsekataan limakalvon tilanne, jonka perusteella sitten aikataulua alkiosiirrolle laaditaan. Toivon hullun lailla menestystä sille viimeiselle pakasteessa odottelevalle alkiolle, mutta vähän väsähtäneetkin fiilikset tässä alkaa olla.
 
Heippa, en tiedä muistaako kukaan mua tältä palstalta, mutta ajattelin tulla kertomaan että meille syntyi 6.1. ihana terve poikavauva. :love: Synnytys ei ollut helpommasta päästä, mutta kaikki meni hyvin ja tuska loppui heti kun pienokaisen sai rinnalleen. Olen niin onnellinen pikku pojastamme (ja tietenkin myös esikoisestamme) ettei sanat riitä. Ikää minulla oli suurimman osan raskaudesta 45 vuotta ja ehdin peräti täyttää 46 vuotta ennen vauvan syntymää, joten aikamoinen ihme hän kyllä on. Neljän vuoden yritys ja kolme keskenmenoa edelsivät tätä (luomu)raskautta, mutta lopulta onnistuimme, joten ihmeitä tapahtuu. :love:

Toivottavasti saatte toivoa tästä minun tapauksestani. Toivon onnistumisia teille jokaiselle!

Jimima ja pikkumies (4 vkoa ja 6 päivää)
 
tatti55 ja Kasenja: Ei tarvitse testailla, kun menkat alkoivat, kp4 tänään. No, toisaalta ihan hyvä, saa tässä nyt rauhassa odotella IVF-kiertoa, joka on luvassa seuraavassa kierrossa. Ihan innoissani odotan sitä, vaikka toki myös jännittää. Antaapahan toivoa, kun menee hoitoihin.

Kiitos Kasenja tsempeistä :) Pidän todella paljon peukkuja alkiolle, että selviäisi ja olisi se toivottu plussa! (y) Olisi kyllä jo kohtuullista tärpätä ja tännekin nyt tarvittaisiin plussia kannustamaan meitä muita.

kettuperhe: kuulostaa hauskalta tuo kokemuksesi akupunktio-hoidosta :D Miksi käyt akupunktiossa, jos saa kysyä? Olen lueskellut kaikenlaista raskautumisen auttamiseksi ja erityisesti IVF-hoitojen yhteydessä mainitaan akupunktio. Mietin, että pitäisikö mennä... mutta mistä ihmeestä osaisi valita itselle sopivan hoitajan ja sellaisen, joka osaisi avittaa nimenomaan hedelmällisyysasioissa :barefoot: Rentoutuminenkaan ei olisi pahitteeksi, kun olen aika stressaantunut eikä tämä yrittäminen ainakaan vähennä stressiä. En tiedä, onko tuo taas ihan hömppää ja rahanmenoa, jos akupunktioon menisi, mutta harkitsen... (Rahanmenoa on kyllä muutenkin riittävästi...)

Jos jollakulla muulla on kokemusta akupunktiosta, niin mielelläni kuulisin, onko siitä ollut edes jotenkin iloa tai apua johonkin :)
 
Jimima huimat onnittelut! Ehkä meillä muillakin on toivoa vielä.

Aamuska käyn akupunktiossa Tampereella ja ihan netin kautta löysin sellaisen, jolla kokemusta lapsettomuutta tai raskautumista tukevasta hoidosta. Ihan siis sen takia menin. Viimeksi juteltiin (olen käynyt siis kaksi kertaa) ja hän kertoi, että tekee myös lapsettomuushoitoja tukevaa hoitoa ja se riippuu aina siitä mitä hoitoa saa. Esim. Kiinnittymiseen ja kiinni pysymiseen antaa hoitoa. Hoito on aina vähän erilaista. Mullakin nyt erilaista kun ekalla kerralla, kun oli lähellä ovulaatiota. Myös stressiin antoi hoitoa eli olikos se maksan pisteitä aktivoitiin. Hoidon piti väsyttää pari päivää, niin tulee levättyä ja kyllä se väsyttikin hieman. Ajattelin, että auttaisi myös siihen ressaamiseen ja ainahan hieronnat sun muut rentouttavat siihen auttaa. Jääpi nähtäväksi.

Kovat tsempin kaikille ja koittakaahan nauttia kauniista keleistä turhia murehtimatta.
 
Jimimalle suuret onnittelut pojasta!❤

Vuorikristalli, miten sä maltat vielä odottaa vai joko olet testannut?
Mulla oli silloin positiivinen kierto, kun ei ollut mitään kiirettä testata eikä se itseasiassa käynyt edes mielessä ennen kuin menkkojen olis pitänyt alkaa.

Tänne ei kuulu mitään, mutta menkkoja odottelen. Alavatsa ollut kipuileva jo viikon, mikä ei ole normaalia, mutta mulla on muutenkin lähes kaikki tuntemukset kiertosss muuttunut voimakkaammiksi. Taitaa enteillä vaihtareita.
 

Yhteistyössä