40+ so what wol.13

Höpsis yöeläjä Oli mullakin edellisessä kierrossa kaikki oireet ja viimeksi ei yhtään mitään. Ei se mitään vaihdevuosia voi kaksvitosilla tarkoittaa Mä en ainakaan tunnusta olevani yhtään sen vanhempi...
Muoks: mun hienot hymiöt ei näy kun puhelimella kirjoitan, pöh.
 
Turnausväsymystä täälläkin. Päätettiin pitää yksi kierto lomaa hormoneista ja nyt näyttää että kropassa ei tapahdu mitään. Ovistestiin ei ole tullut edes hailuraa toista viivaa, joten ovista tuskin on tulossa. Elämässä muuten niin kova vauhti päällä, että oon välillä melkein unohtanut koko vauva-asian...ja sit ku näkee jossain pieniä lapsia, tulee taas kova vauvankaipuu ja sit miettii että pitäiskö lähteä vielä lahjasoluhoitoihin. Toisena päivänä sitä taas on ihan valmis luovuttamaan...aika pessimistinen olo jo on ja realismiahan se tässä iässä on. Parisuhteeseenkin alkaa vaikuttamaan tämä asia - surullista on. :(

Voimahali Kasenjalle ja Yöeläjälle. Kyllä niin toivoin onnistumista teille (ja tietty ihan jokaiselle).

Ja Jimimalle ihan valtavasti onnea pikkumiehen johdosta! <3 Sinulla riitti uskoa ja se palkittiin. Ihana onnistumistarina! :)

Voimia ja iloista mieltä kaikille samassa liemessä oleville! :)
 
Kettuperhe: kiitos tiedosta! :) Kuulostaa ihan hyvältä. Tekisi mieli mennä, mutta jään miettimään vielä (jos olisi loputtomasti rahaa, niin voisi helpommin mennäkin). Jos siitä olisi apua edes stressiin, niin sekin olisi jo jotain.

Voimia kaikille! Olen yrittänyt nauttia upeista talvipäivistä ulkoillen ja se on tehnyt kyllä hyvää. Tämä prosessi on muuten kyllä niin kaikenvievää.
 
Vuorikristalli: joko testasit?

Yöeläjä: pysyykö kivut pois? Toivottavasti.

Täällä ovistesti tänään plussaa eli taas aika myöhään, oisko kp 16 nyt jos oikein lasken. Ei auta kuin hyödyntää ettei ainakaan siitä jää kiinni:)
 
Aivan mahtavaa, upea plussa Vuorikristalli :love:(y) Toivon sydämestäni että on pysyvää laatua ja 9kk päästä on nyytti sylissä.

Tsemppiä ja voimia kaikille, olen taustalta käynyt silloin tällöin lukemassa. En nyt muille kommentoi, mutta Kasenjalle lämmin ajatus että vika alkio tärppää. Palaan paremmalla ajalla kommentoimaan muillekin.

Täällä keskenmenosta toivuttu, jotenkin olen saanut koko vauva-ajatuksen sysättyä hieman taustalle. Eka kunnon kierto menossa, oviksen bongasin vaikka eihän siellä niitä muniksia omasta takaa olekaan. Mutta voihan se ihme aina kai tapahtua. Jännä kun seksiä ennen mietin että pitäiskö ottaa kumit esiin, siis näiden parin vuoden yrityksen ja hoitojen jälkeen tuli ajatus etten ehkä haluaisi edes sen luomuihmeen tapahtuvan. Jännä tämä ihmismieli. Kai se pitäisi tehdä se lopullinen päätös pikku hiljaa. Veikkaan että luovutaan haaveesta ja keskitytään elämään näillä annetuilla asioilla ja minun lapsillani. Mutta täällä hengaan vielä hetken ainakin ja toivon teille kaikille sitä pysyvää plussaa (y)
 
Kettuperhe, minulta mitattiin amh ennen kuin hoitoihin lähdettiin, se oli <0,2 eli käytännössä munasolureservi on nollissa. Normaalia tässä iässä, kohta 45v mittarissa. Lapsia minulle on "helpolla" siunaantunut neljä, eli olen ollut hyvin hedelmällinen aiemmin. No elämä on ja tiedostan että olen saanut moninkertaisesti enemmän mitä moni muu. Nykyinen, nuorempi puoliso on lapseton, se tässä on hieman surullista..
 
Mulla otettiin tuo amh @Molly3 tämän kierron alussa. Sitä vaan ei näy omakannasta ennen kuin lääkäri on tulkinnut sen. Se aikanahan on keskiviikkona. Että saa nähdä mitä se mulla on.

Sydän tykyttänyt viimepäivinä ärsyttävästi. Saattaa johtua kilpirauhaslääkityksestä. Mennyt ylitoiminnalle tai lääkityksen nosto tekee. Sitähän nostettiin tässä kuun alussa. Endo on jossain kaks viikkoa, niin laitoin työterveyteen postia. Terkka pisti heti huomiselle verikokeisiin ja rautavarastot ja perusverenkuvat samalla. Ei tarvinnut paljoakaan pyydellä.

Piinapäiviä elellään. Tissit on taas tosi herkkänä ja muhkeat. Sama oli viime kierrossa. Miksi ei aiemmissa ole ollut loppukierrossa? Onko mun hormonit heränny ton kilpirauhaslääkityksen myötä? Naamakin kukkii, kuin venäläisellä ampumahiihtäjällä :D Joku hormooni pukkaa siitä siis läpi. Jännää sikäli, että nuorena ei ole ikinä ollut akne. Se alkoi oikeastaan lapsen syntymän jälkeen yli 10 vuotta sitten.

Mitäs muut? Miten menee?
 
Tiistai 20.2.2018


nimi / ikä.....monettako kuumeilee....kp / kierron pituus

Iid@ (44) ........................2.................... 28/26-28
kettuperhe (40) ...............2................... 25/28-30
tatti55 (40) ......................3.................... 22/24-26
Kasenja (41) ...................2.................... 18/26-29
Aamuska (40) .................1.................... 15/23-31
yöeläjä (43) ....................4.................... 11/24-25
Karoliina74 (42)...............2................... ?/52-63

Piinailupäivät:

Plussanneet ~12kk:
kalabaliikki (40)........... -02/2017
Roxanne (42) ..............-03/2017
Jimima (45)..................-05/2017
zammakko (43) ...........-09/2017
karhuemo75 (42) ....... -12/2017
Vuorikristalli (41) .........-02/2018

Taustailijat:
Vilaa (44)
Molly3 (44)
zammakko (43)
KeltainenSeepra
InMyDreams (41)
ThePutsku (41)
nettaliina (45)

*Jokainen voi päivittää listan itse. Kun olet kirjautunut sisään, paina listan kohdalta "vastaa". Muuta päivät ja muokkaa mieleiseksesi, lopuksi poista #/quote - merkit ylhäältä ja alhaalta. Sen jälkeen lähetä ja vóila!

 
Jeee, Vuorikristalli! Ihan liian kauan ollaankin jouduttu odottamaan plussaa tuolle listalle.

Kettuperhe, mullakin nostettiin tyroksiiniannosta. Tulokset oli viitearvojen sisällä, mutta TSH korkeampi kuin minulla ikinä on ollut (alle kolme kuitenkin) ja T4V 11 ja jotain. Huomattavia oireita mulla ei ollut. Eikä vieläkään annoksen noston jälkeen. Toivottavasti tämäkin annoksen nosto kuitenkin nyt vaikuttaisi oikeaan suuntaan. Eka käynti klinikalla oli meillä sellainen läpijuoksu kaikista mahdollisista asiaan vaikuttavista asioista (sairaushistoria jne), ultrattiin kohtu ja munasarjat, otettiin joitain labroja (Amh, kilpirauhasarvot, HIV + joitain muita sukupuolitauteja, jotka ilmeisesti aina testataan ennen hoitoja). Meidän tapauksessa tehtiin myös heti alustava hoitosuunnitelma.

Molly, hyvä että olet toipunut. Tuo on jännä, miten nämä päätökset, toiveet, ja sopeutumiset jotenkin tuolla pinnan alla muhii ja kypsyy, usein jossain vaiheessa sitten vasta tajuaa, että mikä päätös on salaa kypsynyt valmiiksi. Itse myös todennäköistä yrittämisestä luopumispäätöstä selvästi hauduttelen, mutta ihan vielä en siihen ole valmis. Vielä tämä alkio! (... ja ehkä yksi munisten kypsyttely + keräys?)

Aamuska, minäkin akupunktiota olen kokeillut. Ensimmäistä lasta tehtäessä oli neulahoitosarja just ennen tärppiä. Ei siitä siis ainakaan haittaa ollut.

Miten tatti, kettuperhe, Iid@ - oletteko testailleet, onko mitään enteitä? Tai yöeläjällä ja aamuskalla oviksen merkkejä?

ON: loppuviikosta siirto tulossa, jos Jumala suo. Viimeinen alkio pakasteesta sulatellaan, ja nyt kädet, sormet ja varpaat ristiin, että sulatus onnistuu ja sattuisi olemaan se alkio joka nappaa kiinni ja kehittyy onnistuneesti.
 
Mulla on nyt ns välikierto.
Ovistuntemukset oli eilen, muttei olla hyödynnetty alkukiertoa ollenkaan. Ei ole ollut aikaa eikä edes tehnyt mielikään.
Nyt on hyvä ihmetellä mitä kaikkia tuntemuksia tulee, kun tietä, ettei ne voi raskaudesta johtua.

Kasenjalle isot tsempit sulatukseen ja siirtoon!
 
Heippa.
Oon 39 vuotias 2 lapsen äiti (9v ja 6v.,)
UUsi suhde, jossa miehellä ei ole vielä lasta. Hän haluaisi isäksi. Mun vauvakuume nousi korkeelle tämän myötä...
Ei siihen koira auttanut! :D
Tänään päätettiin jättää pillerit pois.
Kenellekään ei voi vielä kertoo joten etsin kanavan jossa se on ok.
Tänään alkoi menkat, eli kaikki on vielä edessäpäin.
Miljoona kysymystä pyörii päässä. Jännitys ja epäusko. Voinko, pystynkö, pärjäänkö, onnistuuko.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: ThePutsku
Tervetuloa @valdemaria Tänne saa rauhassa avautua!

@Kasenja sulle kaikki peukut pystyssä tähän kiertoon!

Tulin hetki sitten sieltä lapsettomuuspolilta (kunnallinen) ja jo oli lääkärillä tylyä kieltä. Jos asuisimme Helsingissä, emme edes olisi pääseet sinne. Ihan kuin hän haluaisi hoitaa vain jotain kakskymppisiä naisia. Melkein tuntui, että häntä harmitti, kun miehen simpat oli ok ja mun AMH oli 10 vuotta nuorempien tasolla. Kuulemma meidän tapaus menee johonkin kokoukseen päätettäväksi ja jos joitain hoitoja tulee sen jälkeen niin korkeitaan yksi keinohedelmöitys. (vaikka eikös kela korvaisi kolme) On kuulemma tehokkaampaa hoitaa nuorempia, joilla on enemmän toivoa, kun meitä/minua, kun olen jo niin vanha. Kas kun ei ehdottanut miehelle nuorempaan naiseen siirtymistä. Tämä kokemus siis TAYSista.
Kyllähän sen faktan tiedän, että munasolujen laatu heikkenee, kun ikää tulee, mutta kun yritin kysellä miten itse voimme vaikuttaa asiaan ja onko jotain luonnonmukaisia asioita mitä voisi tehdä, niin lääkäri pamautti, että he ei näin vanhoille mitään kevyitä hoitoja anna, kun onnistumisprosentti on niin huono. Sanoin sille, että tarkoitin lähinnä vitamineeja, ruokavaliota jne. niin sitten vasta alkoi kertomaan mitä vitamiineja kannattaa syödä. Kyllä jäi paska maku suuhun ja tuli sellainen olo, että jos olis herkempi tapaus, niin vähemmästäkin sekoaa. Jonkinlainen empatiakyvyn kasvattaminen ei olisi pahitteeksi. Nyt tuntuu siltä, että vaikka kokouksessaan päättäisivät mitä, niin tuonne en ainakaan mene. (n)(n):cry::cry::cry:

Kierto lopullaan, rinnat hellänä, mutta ei muita oloja. Eiköhän ne menkat sieltä ala, kun kerran oon niin paskan vanha. Ei ultratessa edes katsellut voisko olla elämää. Sentin limakalvo kuulemma, mutta sitäkään ei selitetty onko hyvä vai huono.
 
Vuorikristalli: Onnittelut plussasta! :)

Kasenja: pidän todella paljon peukkuja viimeiselle alkiolle! Voi kunpa nyt kaikki menisi hyvin. (y)

Molly3: hyvä, että olet toipunut. Voimia isojen päätösten tekemiseen!

Valdemaria: tervetuloa :)

Kettuperhe: onpas ollut kamala lääkäri :mad: Ei tuollaisia pitäisi olla, kun on kyse tällaisesta herkästä asiasta kuin lapsen saaminen/saamattomuus :( Käsitykseni on, että sentin limakalvo on oikein hyvä (y)

Olen itse käynyt yksityisellä ja siellä on saanut aivan ihanaa palvelua :) (toki niillä hinnoilla on syytäkin...). Ikivanhaksi itseni tunsin/tunnen, mutta aina siellä ollaan kannustavia. Ikävät tosiasiat käytiin läpi lähinnä masentavien tilastojen myötä, mutta kyllä meillä tämän ikäisillä ON toivoa. Sinulla kettuperhe on vielä hyvä amh, mikä on iso hyvä asia.

Kai tässä iässä se suurin ongelma on huono munasolujen laatu. Netistä löytää kyllä vaikka mitä lisäravinne vinkkiä, kun etsii englanniksi munasolun laadun parantamiseen liittyvillä hakusanoilla. Noista vinkeistä olen itse napannut läjän lisäravinteita, joita popsin. Kun tähän on lähtenyt ja maksaa ihan älyttömästi hoidoista, niin "pakko" yrittää panostaa kaikin tavoin, vaikka en tiedä, onko nuo lisäravinteet vain humpuukia ja rahastusta.

ON: odottelen, että pääsisin piikittelemään itseäni. Olen innoissani tulevasta IVF:stä, mikä tuntuu hieman omituiselta. Kai se tuo taas lisää toivoa, joka kannattelee taas jonkin matkaa eteenpäin.
 
Kettuperhe, olipa tyly lääkäri. Älä mieti sen käytöstä, toiset vaan ovat sosiaalisesti taitamattomia.

Valdemaria, tervetuloa! Toivottavasti visiittisi on lyhyt ja onnistutte pian.
Täällä saa avautua ja kysellä. Ihanan ymmärtäväinen ja kannustava.

Itsellä on tällä hetkellä tunne, että vois elää selibaatissa vaikka hamaan tappiin asti.
Mikähän lie iskenyt? Taas mennään aaltoilevasti haluanko vielä lapsen vai en.
Ei toi haluttomuus ainakaan auta lapsen saamisen onnistumista.
Saas nähdä mikä tilanne, kun seuraava kierto alkaa.
 
Tervehdys kaikille!

Muutamat muistanevat minut syksyltä. Onnea Jimima ja Vuorikristalli! Sormet ja varpaat Vuorikselle ristissä, että kaikki menee hyvin. Kasenja, kovasti toivon, että sinulla onnistuu viimeinen siirto.

On tehnyt hyvää jättää vauvahaaveet taakse. Elämä on ollut huoletonta ja helppoa, vaikka pari letrokiertoa vetelin. Sain kirjeen kuitenkin kotiin, missä tarjottiin vielä yhtä IVF-kiertoa julkisella. Mieheni sitä kovasti toivoi, joten tiedättekö, tässä sitä taas ollaan.

Kettuperhe, TAYSin lääkärit on just tuollaisia. Minä olen kuunnellut samat jorinat. Onneksi siellä on myös tosi ihania lääkäreitä ja erityisesti hoitajat (vai onko he kätilöitä?) saavat minulta pisteet! Millä pistoksilla sinulle tehdään hoito? Menopurilla? Minulle ei ensimmäisessä hoidossa sopinut Gonal-F ja nyt jännään, miten menopurin kanssa käy. Edellisissä hoidoissa pienikin määrä on kasvattanut aika paljon folleja! Mikä sinun AMH oli? Minullekin muuten sanoivat, että kroppa on nuoremman, mutta eipä se mitään munasolujen laadusta kerro! No ei kerro ei, tiedetään!

Tsempit kaikille!
 
  • Tykkää
Reactions: Aamuska ja Kasenja
Perjantai 23.2.2018


nimi / ikä.....monettako kuumeilee....kp / kierron pituus

Iid@ (44) ........................2.................... 31/26-28
kettuperhe (40) ...............2................... 28/28-30
tatti55 (40) ......................3.................... 25/24-26
Kasenja (41) ...................2.................... 21/26-29
Aamuska (40) .................1.................... 18/23-31
yöeläjä (43) ....................4.................... 14/24-25
valdemaria (39) ..............3..................... 4/?
Karoliina74 (42)...............2................... ?/52-63

Piinailupäivät:
Kasenja (41) ................pp 0

Plussanneet ~12kk:
kalabaliikki (40)........... -02/2017
Roxanne (42) ..............-03/2017
Jimima (45)..................-05/2017
zammakko (43) ...........-09/2017
karhuemo75 (42) ....... -12/2017
Vuorikristalli (41) .........-02/2018

Taustailijat:
Virkki (40)
Vilaa (44)
Molly3 (44)
zammakko (43)
KeltainenSeepra
InMyDreams (41)
ThePutsku (41)
nettaliina (45)

*Jokainen voi päivittää listan itse. Kun olet kirjautunut sisään, paina listan kohdalta "vastaa". Muuta päivät ja muokkaa mieleiseksesi, lopuksi poista #/quote - merkit ylhäältä ja alhaalta. Sen jälkeen lähetä ja vóila!

 
Virkki - tervetuloa taas kehiin! Toivottavasti nyt ottaisi ja tärppäisi!

Yöeläjä - kummasti tuntuu halut täälläkin vähän menevän ja tulevan, eikä fyysinen halu ja lapsen saamisen halu tosiaan mene aina samaan suuntaan. Kai se ihmismieli tekee omaa työtään valmistautuessaan toisaalta lisääntymiseen ja toisaalta pettymykseen.

Kettuperheellä ärsyttävä lääkäri. Joskus itse olen miettinyt vastaavia tolvanoita kohdatessani, että onko se joillekin ihmisille niin vaikeaa sanoa jotain, mitä asiakas ei halua kuulla (esim. ettei hoitoja tän ikäiselle tai -painoiselle tms anneta), että sitten ratkaisevat asian alkamalla vituilla sille asiakkaalle. Tympeää joka tapauksessa.

Tervetuloa mukaan, valdemaria! Ja aamuskalle tsemppiä piikittelyjen odotteluun, toivottavasti on heti annokset kohdillaan!

ON: kyytiläinen mukana. Sulatus onnistui, alkio hyvälaatuinen, jatkanut kehitystään hyvin sulatuksen jälkeen. Biologi oli ottanut pallerosta kuvan, ja esitteli kuvaa minulle innostuneena. Ja itse siirtokin onnistui tosi vaivattomasti.
 

Yhteistyössä