40+ so what wol.13

Me ollaan siis koeputkihedelmöityksessä. Kypsyttelen parhaillaan munasoluja hormooneilla eli piikitän joka ilta ja tästä illasta alkaen kaksi piikkiä. Toinen jarruttaa LH-piikkiä eli ovulaatiota, että solut ehtii kypsyä. Piikitys on mennyt ihan hyvin. Jomotusta tulee aina piikityksen jälkeen. Himot on ihan törkeet :love:
Saa nähdä saadaanko munasoluja kuinka paljon ja millaisia ne on. Huomenna on eka ultra. Jonka jälkeen säädetään kenties lääkitystä.

Ubikinonia muuten suositellaan meille, joilla munasolut voi olla jo osin sekundaa. Saattaa parantaa niiden laatua. Syön 2 x 150mg päivässä.
Mistä tuota ubikinonia saa? Ja onnea piikittelyihin! Olette jännän ääärellä :)
 
Keskiviikko 4.4.2018


nimi / ikä.....monettako kuumeilee....kp / kierron pituus

Aamuska (40) .................1.................... 27/23-31
tatti55 (40) ......................3.................... 19/24-26
valdemaria (39) ..............3..................... 13/?
KeltainenSeepra.............3......................11/28-29
Kirsillevauva ...................4.....................10/24-26
kettuperhe (40) ...............2................... 8/28-30
yöeläjä (44) ....................4.................... 8/24-25
Iid@ (44) ........................2.................... 8/26-28
Karoliina74 (42)...............2................... ?/52-63
Kasenja (41) ...................2.................... ?/26-29

Piinailupäivät:


Plussanneet ~12kk:
Roxanne (42) ..............-03/2017
Jimima (45)..................-05/2017
zammakko (43) ...........-09/2017
karhuemo75 (42) ....... -12/2017
Vuorikristalli (41) .........-02/2018

Taustailijat:
Virkki (40)
Vilaa (44)
Molly3 (44)
zammakko (43)
InMyDreams (41)
ThePutsku (41)
nettaliina (45)
MaiMei

*Jokainen voi päivittää listan itse. Kun olet kirjautunut sisään, paina listan kohdalta "vastaa". Muuta päivät ja muokkaa mieleiseksesi, lopuksi poista #/quote - merkit ylhäältä ja alhaalta. Sen jälkeen lähetä ja vóila!

 
Päivittelin listaa. Tuleeko liian usein, jos päivittää näin parin päivän välein silloin, kun ehtii? Helpottaisi muuten päivittämistä, jos laittaisitte päivitettävät tiedot vaikka jollain värillä, niin ne olisi helpompi sieltä tekstin seasta poimia. Kiitos ja kumarrus :geek:

kirsillevauva,
Mukava viikonloppu siis tulossa :whistle: Nauttikaa! Ja onnittelut uudesta asunnosta! Tuo tapettien, maalien ja uusien keittiökaappien suunnittelu ja valinta on niin mukavaa. Ja vaikeaakin kyllä, jos on tällainen päättämätön luonne niin kuin minä :D

Kettuperheelle peukut pystyssä, että munikset kasvaa ja kypsyy mallikkaasti (y)

Aamuskalle tsemppihalit! Kurjaa, ettei tärpännyt. Kaikkea saa nykyisin valmiina, rairuohoakin! Ja keitettyjä munia :D Täytyy sanoa, että molempien näiden kohdalla loksahti leuka hetkeksi alas, kun ensimmäisen kerran kaupassa törmäsin :D

Dippasin eilen ekan ovistikun. Tuli ihan nostalginen olo :D Puhdastakin puhtaampi nega eli ei minkäänlaista viivaa. Jatketaan siis dippailua ja katsotaan tuleeko ovista vai ei. Jos ovis osuu viikonlopulle, niin voikin olla astetta haastavampaa päästä sitä hyödyntämään. Meillä on nimittäin koko viikonlopun tupa täynnä teinejä. Pitää yrittää olla luova ja keksiä joku keino :whistle:
 
  • Tykkää
Reactions: Aamuska
Moikka kaikille.
Uuden liiton myötä tarkoitus vielä kokeilla, josko saataisiin yhteinen vauva. En aio mitään hoitoja enää ottaa, enkä myöskään montaa vuotta yrittää. Mutta ei sitten tarvitse katua yrittämättä jättämistä myöhemmin.
Ikää on, mutta kunto on hyvä, joten uskon jaksavani. Ja mies jolla ei ole aiempia lapsi, odottaa jo kovasti että pääsisi isäksi. Hoitoapua on siis luvassa! (y) Seurailen näitä sivuja, jatkuvaa päivitystä en lupaa.
Mukavaa kevään odotusta ja onnellisia ajatuksia. Toiveilla on tapana toteutua!
 
Keskiviikko 4.4.2018


nimi / ikä.....monettako kuumeilee....kp / kierron pituus

Aamuska (40) .................1.................... 29/23-31
tatti55 (40) ......................3.................... 21/24-26
valdemaria (39) ..............3..................... 15/?
KeltainenSeepra.............3......................13/28-29
Kirsillevauva ...................4.....................12/24-26
kettuperhe (40) ...............2................... 10/28-30
yöeläjä (44) ....................4.................... 10/24-25
Iid@ (44) ........................2.................... 10/26-28
Karoliina74 (42)...............2................... ?/52-63
Kasenja (41) ...................2.................... ?/26-29

Piinailupäivät:


Plussanneet ~12kk:
Roxanne (42) ..............-03/2017
Jimima (45)..................-05/2017
zammakko (43) ...........-09/2017
karhuemo75 (42) ....... -12/2017
Vuorikristalli (41) .........-02/2018

Taustailijat:
Virkki (40)
Vilaa (44)
Molly3 (44)
zammakko (43)
InMyDreams (41)
ThePutsku (41)
nettaliina (45)
MaiMei

*Jokainen voi päivittää listan itse. Kun olet kirjautunut sisään, paina listan kohdalta "vastaa". Muuta päivät ja muokkaa mieleiseksesi, lopuksi poista #/quote - merkit ylhäältä ja alhaalta. Sen jälkeen lähetä ja vóila!

 
Kiitos keltainen seepra listan päivittämistä. Mulla oli kiertopäivä kuitenkin väärin, ehkä olen ilmoittanut epäselvästo, tai kirjoittajalla tullut virhe. Nyt 6.4 on 11/24-26. Epäilen, että ovis oli jo eilen. Oli oviskipuja ja himot korkeella. Me nukutaan toistaiseksi olohuoneessa ja muksut oli kotona, jäi tuo miehen kellistäminen välistä. Tänään oli seksiä, saa nähdä oliko liian myöhäinen ajankohta?
 
Viimeksi muokattu:
Moikka kaikille.
Uuden liiton myötä tarkoitus vielä kokeilla, josko saataisiin yhteinen vauva. En aio mitään hoitoja enää ottaa, enkä myöskään montaa vuotta yrittää. Mutta ei sitten tarvitse katua yrittämättä jättämistä myöhemmin.
Ikää on, mutta kunto on hyvä, joten uskon jaksavani. Ja mies jolla ei ole aiempia lapsi, odottaa jo kovasti että pääsisi isäksi. Hoitoapua on siis luvassa! (y) Seurailen näitä sivuja, jatkuvaa päivitystä en lupaa.
Mukavaa kevään odotusta ja onnellisia ajatuksia. Toiveilla on tapana toteutua!
Tervetuloa mukaan. Oletko siis 45-vuotias? Oletko käynyt gynegologilla?
 
Voi pahoittelut sinulle. En muista yrititkö yksin, vai onko sinulla kumppani? Tosi kurjaa. Oliko mones hoitoyritys?
Kiitos! Kyllä, yritän yksin. Vaihtoehdoiksi jäivät unohtaa koko lapsiasia tai yrittää yksin. En sitten pystynyt siirtymään pysyvään lapsettomuuteen edes yrittämättä, joten käyn nämä hoidot läpi, jotta saisin joko lapsen tai mielenrauhaa siitä, että olen edes yrittänyt. Takanani on siis inssejä ja nyt ensimmäinen IVF. Vielä voin mennä ainakin yhteen IVF:ään ja tuntuu kivalta, että vielä on mahdollisuuksia. Suurimmasta pettymyksestä on siis ryömitty ylös. Minulla on muuten myös mielessä kodin laittaminen. Sain vihdoin vakituisen työn, joten nyt voi suunnitella asumista (muutto?) ja muita kivoja asioita :)
 
  • Tykkää
Reactions: karhuemo75
tatti55: Kiitos! Onneksi on vielä mahdollista yrittää.

KeltainenSeepra: Kiitos! Tsemppiä viikonloppuun, että löytyisi hyviä oviksen hyödyntämishetkiä ;)

Kippe72: tervetuloa mukaan ja onnea yritykseen!

Kettuperhe: tsemppiä punktioon ja toivottavasti tulee hyvä saalis!
 
  • Tykkää
Reactions: Kippe72
Testasin ovista tässä kierrossa, tietääkseni kumpi on lyhentynyt, alku- vai loppukierto.
Eilen kp10 tuli tasavahvat viivat tikkuun, kuten aina, joten luteaaluvaihe on lyhentynyt.
Katsotaan kuinka pitkä se tässä kierrossa sitten on.

Vihdoinkin vapaat osuivat molemmille samaan aikaan ja pääsemme hyödyntämään oviksen.
Toki ennen eilistä ei olla pystytty tallettelemaan.

Eilen vielä ajattelin, et ihan sama, mut tänään mun äiti oli laittanut viestillä ihania vauvakuvia mun teineistä, joten arvaatte varmaan mitä mieltä nyt oon. Kyllä tää on vaikeeta. Edes osata päättää mitä haluaa. Varmaan menee käsi kädessä hormonien kanssa.

Onnenpotku kettuperheelle.

Aamuskalle voimia ja tsempit hoitoihin.
Uteliaisuuttani kysyn, teetkö hoidot spermapankista vai saatko sperman joltain tutulta?

Toivottavasti ryhmän plussa-aalto pian käynnistyisi ja tempaisi kaikki mukaansa!
 
Kiitos! Kyllä, yritän yksin. Vaihtoehdoiksi jäivät unohtaa koko lapsiasia tai yrittää yksin. En sitten pystynyt siirtymään pysyvään lapsettomuuteen edes yrittämättä, joten käyn nämä hoidot läpi, jotta saisin joko lapsen tai mielenrauhaa siitä, että olen edes yrittänyt. Takanani on siis inssejä ja nyt ensimmäinen IVF. Vielä voin mennä ainakin yhteen IVF:ään ja tuntuu kivalta, että vielä on mahdollisuuksia. Suurimmasta pettymyksestä on siis ryömitty ylös. Minulla on muuten myös mielessä kodin laittaminen. Sain vihdoin vakituisen työn, joten nyt voi suunnitella asumista (muutto?) ja muita kivoja asioita :)
Hienoa aamuska, ettet luopunut vauvahaaveesta, jos kumppania ei löytynytkään! Itse olisin päätynyt varmaan samaan ratkaisuun. Omat kolme lastani ovat minulle kaikki kaikessa, ymmärrän sinua täysin <3. Onnea työstä ja hienoa, että sinulla on vielä mahdollisuus hoitoja jatkaa!!!
 
Testasin ovista tässä kierrossa, tietääkseni kumpi on lyhentynyt, alku- vai loppukierto.
Eilen kp10 tuli tasavahvat viivat tikkuun, kuten aina, joten luteaaluvaihe on lyhentynyt.
Katsotaan kuinka pitkä se tässä kierrossa sitten on.

Vihdoinkin vapaat osuivat molemmille samaan aikaan ja pääsemme hyödyntämään oviksen.
Toki ennen eilistä ei olla pystytty tallettelemaan.

Eilen vielä ajattelin, et ihan sama, mut tänään mun äiti oli laittanut viestillä ihania vauvakuvia mun teineistä, joten arvaatte varmaan mitä mieltä nyt oon. Kyllä tää on vaikeeta. Edes osata päättää mitä haluaa. Varmaan menee käsi kädessä hormonien kanssa.

Onnenpotku kettuperheelle.

Aamuskalle voimia ja tsempit hoitoihin.
Uteliaisuuttani kysyn, teetkö hoidot spermapankista vai saatko sperman joltain tutulta?

Toivottavasti ryhmän plussa-aalto pian käynnistyisi ja tempaisi kaikki mukaansa!
Onnea oviksen hyödyntämiseen, aika samoissa päivissä mennään :) Mäkin ajttelin tilata ovistikkuja seuraavaan kiertoon, jotta selviää, ovuloinko. Uskon kyllä ovuloivani, koska halut osuvat kierron puoliväliin.
 
Eilen oli mukava päivä. Ei ollut mitään sovittua menoa, joten hyödynsin sen pitämällä ”mun päivän”.
En tehnyt kotona mitään ja katselin kun mies imuroi ja pesi lattiat. Nuoriso sai käyttää koirat lenkillä.
Kävimme piiiitkästä aikaa ukon kanssa ravintolassa syömässä ja parilla siiderillä/oluella. Olimme ihan julkisilla liikkeellä. Täytyy myöntää, että viime kerrasta on aikaa, kun keskustassa olen käynyt, koska se oli muuttunut aika lailla.
Nautiskelimme toistemme seurasta pikkutunneille asti. Ainut vaan, että kohtu ja munasarjat huusi hoosiannaa, kun puuhastelimme. Olis tehny mieli lopettaa kesken touhut, mut hammasta purren loppuun asti, ettei jää hyödyntämättä. Kyllä siinä mieleen tuli, että pitäiskö käydä ottaa keltarauhasehkäsy, että kivut loppuisi. Eipä tässä nyt niin kauan ole aikaa yritykselle, etteikö sitä kipua kestä ja onnex niitä ei ole joka kerta.

Nyt ei auta kuin toivoa parasta ja valmistautua pahimpaan. =D

Miten musta tuntuu nykyään, että kokoajan on joko ovulaatio tai menkat. Kierrot tuntuu niin lyhyiltä.
Onko muilla sama?

Onko kukaan nyt testailemassa?

Tsempit kaikille vaiheisiinne ja plussatuulia!
 
Moi kaikki!
Kylläpä näköjään muutkin pähkäilee muuttunutta kiertoa. Itse en aikaisempien vuosien aikana ole mitään mittaillut. Nyt tänä keväänä kyllä huomannut, että ei mitenkään tosi ennustettava tuo ovispäivä ole vaikka pari viivaa tulikin. Joten toivoa on, mutta epävarmuutta jo myös. No täytyy vielä uskoa yritykseen.
Kiva kuulla että ainakin Aamuskalla samantyyppinen tilanne, että joku muukin uskaltaa yksin. Pysyhän kirjoittelemassa Aamuska, niin saan kuulla kuulumisia.
Paljon tsemppiä jokaiselle, niin toivottuja olisivat pienet täällä varmasti jokaiselle!
 
  • Tykkää
Reactions: Aamuska
yöeläjä: ihan klinikan spermapankin varassa olen. Sinällään ei olisi mitään "kumppanuusvanhemmuutta" tai muuta luovuttajaa vastaan, mutta nyt mennään tällä. Peukut teille yritykseen, toivottavasti tärppäisi! Mistä nuo kivut oikein nyt johtuu? Kuulostavat kummallisilta. Minusta tuntuu, että omat kierrot ovat saattaneet lyhentyä, kun hoitojen välikierrot ovat kaikki olleet lyhyitä, joten "aina" on tosiaan joko ovis tai menkkojen odottelu tai menkat :unsure:

kirsillevauva: kiitos :) Onhan se ihan super iso päätös tehdä tämä yksin, mutta en halua katua myöhemmin. En tiedä, olisiko siinä jotain lohduttavaa, että jos ei onnistu, en täysin tiedä, mistä jään paitsi, kun lapsia ei ole. No, toivon onnistumista ja toivottua elämänmuutosta.

Peppistiina: kiitos kannustuksesta! Kyllä tämä yrittäminen tässä vielä jatkuu :)
 
Keltsi, kiva tosiaan "nähdä", tai laitetaan "kivakin" lainausmerkkeihin, koska eipä sitä nyt enää täällä huvittaisi YHÄ pyöriä... Mutta, you know! ERA-testiä tässä ootellaan, muuten hiljaiseloa. Oon onnistunut viettämään aika monta viikkoa ilman sen kummempia lapsiajatuksia! Aika hyvin niistä on jo irti, mutta kaipa sitä vielä sitten jotain, vähän aikaa... Mulle voi laittaa iäksi 42. Äsken en hetken aikaa ollu varma, oonko 41 vai 42 mutta kai se totuus on väistämättä tuo jälkimmäinen...
 
Olipas kauhea päivä eilen. Ensin ajttelin, että nytkö se hemmetin pms jo alkoi: vatsakivut, oksettava olo ja vatsa sekaisin. No, vatsakivut heittäytyi ihan kamalaksi ja lopulta oksentelin, joten olikin ihan perinteinen oksennustauti! En tiedä, mistä tuli. Teen asiastyötä ja kättelen päivittäin paljon ihmisiä, joten mistä vaan voinut tulla.

Musta taas tuntuu, että on pms koko ajan. Nykyään pms alkaa jo oviksen jälkeen ja kestää sen 14-10 päivää. Ihan helvettiä suoraan sanoen. Viime kiertoon kokeilin B6-vitamiinia, mutten huomannut mitään muutosta. Tässä kierrossa voisin kokeilla keltarauhashormonia. Pitäisi itse asiassa aloittaa reseptin mukaan tänään. Onko kenelläkään kokemuksia siitä?

Jäi muuten talletukset ihan surkeeksi. Mies oli pahalla tuulella ja mulla ykätauti :(

Kirsi 14/24-26
 
Kiitos!.
45-v on mittarissa!
Tänään poistetaan hormonikierukka gynegologilla ja samalla katsellaan onko siellä enää elämää jäljellä.
Mies jo puhuu pojasta ja minä yritän häntä toppuutella..
Ja näin minäkin jo unta tytöstä isänsä rinnalla...
Ihanaahan se olisi mutta katsotaan nyt.
Aiemmissa raskauksissa kaikki kävi äkkiä, eikä tarvinnut miettiä lapsentekoa , kun vaan antoi mennä.
Silläkin on mielenkiintoista lukea mitä kaikkea "uutta" on tässä touhussa.
Mutta tänään on se tärkein päivä tähän suunnitteluun, ja sitten päästään tositoimiin lähiaikoina.
Mukavaa viikkoa kaikille!
Ja nyt se on pois. ..
Kaikki oli ok
 
Viimeksi muokattu:
Tiistai 10.4.2018


nimi / ikä.....monettako kuumeilee....kp / kierron pituus

Aamuska (40) .................1.................... 35/23-31
tatti55 (40) ......................3.................... 27/24-26
valdemaria (39) ..............3..................... 21/?
KeltainenSeepra.............3......................19/28-29
kettuperhe (40) ...............2................... 16/28-30
yöeläjä (44) ....................4.................... 16/24-25
Iid@ (44) ........................2.................... 16/26-28
Kirsillevauva ...................4.....................15/24-26
Karoliina74 (42)...............2................... ?/52-63
Kasenja (41) ...................2.................... ?/26-29

Piinailupäivät:


Plussanneet ~12kk:
Roxanne (42) ..............-03/2017
Jimima (45)..................-05/2017
zammakko (43) ...........-09/2017
karhuemo75 (42) ....... -12/2017
Vuorikristalli (41) .........-02/2018

Taustailijat:
Virkki (40)
Vilaa (44)
Molly3 (44)
zammakko (43)
InMyDreams (41)
ThePutsku (41)
nettaliina (45)
MaiMei (42)

*Jokainen voi päivittää listan itse. Kun olet kirjautunut sisään, paina listan kohdalta "vastaa". Muuta päivät ja muokkaa mieleiseksesi, lopuksi poista #/quote - merkit ylhäältä ja alhaalta. Sen jälkeen lähetä ja vóila!

 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä