40+ so what wol.13

Kauhea tiöanne yöeläjä. Sinun on täytynyt olla ihan hemmetin kipeä, että umpisuoli oli jo puhjennut. Voimia sinulle <3 Toivottavasti olo lähtee nyt kohenemaan!!!

Omaa napaa: täällä 20/24-26. Viime kierrot olleet 26, eli kuukautiset pitäisi alkaa lauantaina. Mietin, että tällaistako teillä on, joilla EI ole pms-oireita? Itse olen aina voinut olla varma, etten ole raskaana, kun kauhee pms. Nyt ei ole juuri mitään oireita, yksittäisiä hetkiä lukuunottamatta. Ei ole rinnat kipeet, ei oksettava olo, ei turvotusta, eikä vatsa- ja selkäkipuja! Olen ihan ihmeissäni. Pitäisikö tehdä jo raskaustesti? Missä vaiheessa te niitä yleensä teette? Prismasta saa sellaisen, joka on halpa ja ilmoittaa 6 päivää ennen kuukautisia, mutta onko se luotettava näin lyhyellä kierrolla?
 
No nyt sovittiin ettei mietitä mitään ovisjuttuja. (Toisin sanoen minä mietin mutten sano mitään.) Asia johti toiseen ja laskurin mukaan vois vielä onnistaa. Hassua miten se keskustelu poisti pakon ja nyt saan jännätä ja toivoa tässäkin kierrossa!
Hienoa Valdemaria! Eihän miehen tarvitse tietää, jos teet testejä salaa ;)
 
  • Tykkää
Reactions: valdemaria
Kaksi negaa tehty: eilen ja tänään. Olen niin hämmentynyt tästä pms-oireiden puuttumisesta, että olin jo varma, että raskaana. Pettynyt olo :( Pitkästä aikaa ei ole tällaista oloa ollut, kun ei ole ollut mitään toivoa... Ajattelin ottaa käyttöön sulamon, jotta saan painokertoimen alaspäin. Lapsettomuuslääkäri suositteli, että indeksin pitäisi olla korkeintaan 32, joten pudotettavaa on. Keskityn nyt tuohon painonpudotukseen ja juoksemiseen, yritän olla ajattelematta näitä kiertoja. Kesäkuussa sit keskustellaan miehen kans, jos se suostuisi siihen hedelim'llisyyshoitoon :) Olen ilmoittaunut kahteen puolimaratoniin ja kaverin kans puuhataan syksylle kokomaraton matkaa Berliiniin :)
 
Maanantai 16.4.2018


nimi / ikä.....monettako kuumeilee....kp / kierron pituus

valdemaria (39) ..............3..................... 27/?
KeltainenSeepra.............3......................25/28-29
kettuperhe (40) ...............2................... 22/28-30
yöeläjä (44) ....................4.................... 22/24-25
Iid@ (44) ........................2.................... 22/26-28
Kirsillevauva ...................4.....................21/24-26
tatti55 (40) ......................3.................... 3/24-26
Karoliina74 (42)...............2................... ?/52-63
Kasenja (41) ...................2.................... ?/26-29
Aamuska (40) .................1.................... ?/23-31

Piinailupäivät:

KeltainenSeepra ................dpo 5


Plussanneet ~12kk:
Roxanne (42) ..............-03/2017
Jimima (45)..................-05/2017
zammakko (43) ...........-09/2017
karhuemo75 (42) ....... -12/2017
Vuorikristalli (41) .........-02/2018

Taustailijat:
Virkki (40)
Vilaa (44)
Molly3 (44)
zammakko (43)
InMyDreams (41)
ThePutsku (41)
nettaliina (45)
MaiMei (42)

*Jokainen voi päivittää listan itse. Kun olet kirjautunut sisään, paina listan kohdalta "vastaa". Muuta päivät ja muokkaa mieleiseksesi, lopuksi poista #/quote - merkit ylhäältä ja alhaalta. Sen jälkeen lähetä ja vóila!

 
Hui, mikä tilanne Yöeläjällä! Onneksi jo parempaan suuntaan menossa, mutta kurja, ettei ajoissa huomattu että umpilisäkkeestä kyse. Pikaista paranemista!

Kirsillevauva: Älä vielä heitä kirvestä kaivoon. Aikaista on vielä testailla, vaikka jotkut testit lupaavatkin tulosta jo useampia päiviä ennen menkkoja. Mulla ainakin perinteisesti plussa saattaa näkyä vasta useampia päiviä "myöhässä". Näin on ollut sekä keskenmenneissä että onnellisen lopun saaneissa raskauksissa. Aika yksilöllistä on siis, miten nuo testit käyttäytyy. Mahtavia maraton suunnitelmia kyllä! Minäkin joskus olen puolikkaasta haaveillut, mutta mulla ei ole riittävästi itsekuria harjoitteluun :ROFLMAO:

Täällä ei mitään uutta auringon alla. Ihanaa, kun on kevät! Olen nauttinut ulkona puuhailusta ja suunnitellut kasvimaan laittoa. Vielä vaan saisi viimeiset kinokset sulaa, niin pääsisi pihaa kuopsuttelemaan... Jotenkin en ollenkaan usko raskauden mahdollisuuteen tässä kierrossa, kun ovis oli niin myöhään. On siis ihan rauhallinen olo, eikä jännitä ainakaan vielä tippaakaan. Raskaustestejäkään ei taida olla yhtään kaapissa, ellei jotain vanhoja ole sitten jäänyt nurkkaan lojumaan. Enkä osta ennen kuin menkat on myöhässä :whistle: (uskoo ken haluaa...)
 
Voi ei @yöeläjä
Onneksi tuo huomattiin. Sillähän voisi olla pahat seuraukset, jos tulehdus olisi päässyt leviämään suolistomikrobien kanssa.

Luin joskus jostain täältä, että ne herkimmät testit ei itseasiassa ole olleet herkkiä. Tämä tiedoksi @kirsillevauva Että siis ne tavalliset ovat näyttäneet plussaa aiemmin, kuin nuo herkät. En tiedä sitten, kun itse ole plussannut tasan kerran ja siitäkin on kohta tasan 14 vuotta.

Omaa napaa: Ei tule kuuloonkaan mikä hypyttävä liikunta vielä. Munasarjat on varmaan vielä nesteissä, kun ne sen punktion jälkeen kerää kuulemma nestettä. Punktiossahan ne imettiin hienosti tyhjiksi. Pyöräily oli ok, kunhan oli harjattu asfaltti. Mutta jos oli vielä hiekoitussoraa, niin alkoi tuntumaan ikävältä. Salia ajattelin kokeilla huomenna kevyesti. Pari viikkoakin voi olla jomotusta.

Minutkin saa lisätä piinailijoihin. Alkiot ovat tänään 6 päiväisiä, eli onko nyt dpo 6?
 
  • Tykkää
Reactions: Virkki
Hei kaikki!

Olen käynyt lukemassa uutisianne, mutta aina kirjoittaessa tänne mun viestit katoaa tai jotain ihmeellistä sattuu. Hengessä on mukana oltu!

Yöeläjä, sulla on ollut kamalat paikat! Miten kaikki on pystynytkin menemään noin pieleen ensin? Onneksi nyt olet tokenemaan päin!

Kettuperhe, olet saanut hyvän saaliin! Onnea! Nyt peukut pystyssä, että kaikki menisi maaliin saakka. Jos sulla siirrettiin alkiot perjantaina, niin tänään on pp 4. Siirtopäivä on pp 0. Vai miten se nyt olikaan?

Kirsillevauva, entäs jos sulla onkin pidempi kierto tällä kertaa? Harmi, jos nega tulee, mutta älä vielä luovu toivosta.

Aamuska, kurjaa, että nega tuli ja oli vain se yksi siirrettävä alkio. Mikä tilanne sinulla on nyt? Tehdäänkö uusi IVF?

Kaikille yhteisesti, että tsempit itse kunkin vaiheeseen!

ON: mulla olikin tämä kierto sitten pidempi. Venyi 34 päiväiseksi! Tänään alkoi uusi kierto ja nyt sitten uutta aikaa varaamaan ja kohti siirtoa. Onneksi on tulossa kesä, niin on paljon muutakin mietittävää kuin tämä savotta!
 
Tiistai-aamuja kaikille.
Viikko sitten poistettiin kierukka, poistovuoto kesti reilun vuorokauden, ei mitään erikoista. Viikonloppuna vuotoa oli päivän, luulin että nyt alkoi kuukautiset, mutta loppuikin sitten itsestään. Kolmentoista vuoden vuodottomien aikojen jälkeen on mielenkiintoista tämä kierron seuraaminen ja minkälaiseksi se muodostuu. En siis laita itseäni listoille ennen kuin jotain selkoa saisi tästä kierrosta.
Mies kyllä jo ilmoitti viikonlopun tallettelujen jälkeen että poika syntyy Tammikuussa...se on ihan höpelö...
Se nauraa ihan kippurassa, kun puhuin hänelle näistä "talletteluista ja tädin kylään tuloista"
@kettuperhe Pidän sulle peukkuja!
@kirsillevauva ja sulle kans!
 
Yöeläjä: huh, kun sinulla olikin tukala tilanne! Onneksi kipujen todellinen syy selvisi. Nyt hyvää paranemista sinne!

KeltainenSeepra: kiitos listan päivityksestä. Minulle voisi päivittää ikää. Kiertopäivästä minulla ei ole hajuakaan, kun punktiokierto veti jotenkin kropan sekaisin. Tai ainakin tuntemukset ovat olleet kummallisia. Paras arvaus on, että vuoto alkaisi tällä tai ensi viikolla.

Kirsillevauva: kuulostaa hyvältä tuo suunnitelmasi maratoneista :) Olen miettinyt itsekin, että pitäisikö ottaa suunnitelmallisempaa treenaamista kuvioihin, jotta saisi kivaa tavoiteltavaa.

Virkki: minulla on nyt tylsä odotteluvaihe meneillään. Seuraava IVF on muutaman viikon päästä. Ja kun tässä projektissa ei muuten ole "tarpeeksi jännitettävää", niin nyt sitten jännittää se, että miten kierrot menevät ja ehtiikö hoitoon ennen kesätaukoa. No, välillä on kiva keskittyä muuhunkin elämään. Onneksi on tosiaan kevät!

Peukkuja kaikille piinaajille (y)
 
Kiitos kaikille myötäelämisestä.

Tosiaan vatsa oli kauttaaltaan niin kipeä, ettei selkeetä kipeintä kohtaa ollut, kun yleislääkärit tutki.
Suolistopuolen kirurgi tökkäs kerran ja heti oikeaan kohtaan niin että henki salpautui toviksi. Totes vaan, että taitaa olla kummiski suolistopuolen ongelma ja todella kipeä. En pystyny kuin nyökyttää, koska henki ei kulkenu.
Onnex löytyi ja on hoidossa. Tovottavasti paranee pian, kun kipujakin on vielä eikä oikein jaksais niitä enää. Saikkuakin 2vko, joten kiirettä pitää.
Tämän hetkinen huolen aiheeni on parin päivän sisään alkavat menkat ja niiden tuomat lisäkivut. Mulla ei oo koskaan menkat siirtyny minkään takia, mutta nyt toivon hartaasti niiden siirtyvän.

@Virkki mullahan ei nämä tapahtumat koskaan ole olleet hieman erikoisia. Sanotaanko hieman hankalahkoja lääkäreiden näkökulmasta. Jos vielä muistat viimeistä raskautumistani.

Tämäkin täytyy ottaa huumorilla, niin teillekin kevennykseksi:
Yleislääkäri teki sisätutkimusta arpoakseen lähettääkö mut gyne- vai suolistopuolelle. Hänellä siis pohjalla edellisen yleislääkärin kohtutulehdus diagnoosi. Ei varmaan montaa sisätutkimusta tehneenä oli hieman hämillinen ja totes: ” täällä on kyllä todella kuuma!” Mulla nyki suupielestä. Varsinkin sen jälkeen, kun kyse ei ollutkaan siellä sijaitsevasta tulehduksesta. Paljonkohan mulla on siellä lämmöt kun ”käyn kuumana”??!! =D

Ihanaa @kettuperhe sormet ristissä toivon sitä parasta uutista.

Muillekin plussatuulia ja hyvää mieltä kevään myötä.
 
Ihana KeltainenSeepra, että teillä on oma piha ja pääset pihahoommiin. Mä oon asunut 7 vuotta rivarissa ja nyt tosiaan ostettiin asunto, joka on kerrostalossa. Pieni parveke on, sinne joku sisäpuutarha ja kilpikonnalle pesä :)

Kettuperhe, milloin on testin paikka? Pyysitkö kahta alkiota, vai miksi laitettiin kaksi? Sulle kaikkea hyvää, ja peukkuja!

Virkki, missä teillä on hoidot? Onko monta alkiota käytettävänä?

Ihan mies sulla Kippe72. Mähän piinailen koko lailla yksin, kun mies suhtautuu niin tyynesti tähän koko projektiin. Sillä ei ole lapsia ja on ihan levollinen, vaikkei saisikaan. No, se täyttääkin vasta 34-vuotta ja voi halutessaan vaihtaa vaikka nuorempaan vaimoon :(

Soitin Dextralle. Eka hedelmöityshoito on noin 7000 euroa, mutta seuraavat vain tonnin. Tämä vähän piristi mieltä, jos selviäisi "kohtuullisella" summalla. Nyt olen ladannut sulamon, ja tavoitteena pudottaa syksyyn se 10 kiloa, kuten lapsettomuuslääkäri pyysi :)

Menkkaolo selässä ja vähän tulee jo vuotoa. KOhta hanat aukeaa :(
 
Meillä on testipäivä ens viikon perjantaina, mutta jos menkat ei ala ennen sitä, niin varmaan testailen jo aikaisemmin. Ja niistä tuplista. Se punktiolääkäri kysyi siinä punktion jälkeen, että sopiiko että siirretään kaksi. Se parantaisi vähän mahdollisuuksia. Ilmeisesti koska olen niin "vanha". Siinä vaiheessahan ei tiedetty, että alkoista tulee niin hyvälaatuisia. Alkionsiirrossa se kysyttiin uudestaan. Ajateltin, että samaan syssyyn sitten kaksi. :LOL: Maha on ollut pallo kiinnittymispiikin jälkeen, joka pistettiin kun alkio oli 6pv. Ehkä on vielä nestettä vatsaontelossa. Saa ainakin harjoitella tämmöistä raskausmahaa, vaikka sitä ei saisikaan. :):) Ne IVF-hoidon hormoonit kyllä keräs hyvin nestettä tai massaa, kun paino lisääntyi varmaan 5-6 kg. Eikä tunnu lähteneen. Näkyi meinaan ennen vatsalihasten aihiot ja nyt ei toivoakaan. :ROFLMAO::ROFLMAO:
 
@KeltainenSeepra joko olet hakenut testejä?
Entä testannut?

@kettuperhe mitkä on olot? Mä olisin varmaan hernoraunio, jos pitäis odotella viikko. Toki raskautuessani en edes muistanut testata ennen kun menkkojen piti alkaa ja silloinkin tuli vaan yht’äkkiä mieleen, et moneskohan kp mahtaa olla.

Täällä alkaa kivut hellittämään, joten ajattelin hakea tänään r-testin, että sais kierron alkamaan, niin sais ne lusittuna tässä samalla. Ei nyt kumminkaan pysty touhuilemaan ukon kanssa, niin olis sekin sitten pois hoidettuna.
 
Mulle voi päivittää 2/24-26, tällä kertaa kierto 25 päivää. Ehdin tehdä kolme negatiivista testiä, joten kuukautiset eivät yllättäneet.

Juoksukoulussa kovasti toppuuteltiin kokomaraton-suunnitelma. Menen nyt nämä puolikkaan touko- ja kesäkuussa ja yritän kokonaista myöhemmin. On tota ylipainoa sen verran paljon! Nyt keskityn painonpudotukseen :) Ja jospa ton miehen sais suostuteltua hoitoihin :)

Hyvä yöeläjä, että olo helpottanut!

Kettuperheellä jännät paikata!!!
 
Piinailijoihin kuulun ja DPO6. Kierron pituus on 35 eli odoteltava on vielä tovi ennen kuin ssa testiä tehdä.
Tässä on keränny taas liikaa odotuksia ja toiveita. Mitenhän ne sais pidettyä kurissa. Ja sit viime kierron jälkeen yritin ajatella et toisaalta pelottaa ja ehkä ei minusta enää siihen olis.
 
@kettuperhe toivottavasti sun aihiot pysyy ainakin vuodenn poissa. ;)

@valdemaria eiköhän meistä kaikista ole vielä siihen. Nyt tietysti mietityttää, mutta aina sitä jaksaa sen hetken tilanteen mukaan mitä elää. Tietysti on hienoa, jos on tukiverkostoa, niin saa apuja tarvittaessa.

Tänään kp1. Ainakin lasken niin, vaikka on iltaa kohden niukentunut, mutta eiköhän se jatku normaalina viimeistään aamulla.
 
Yöeläjälle toipumista rankasta kokemuksesta. Huh-huh. Onneksi ei käynyt pahemmin..

Täällä jo kp 4. Oon tankkaillut kohta pari kk ubikinonia hevosannostuksella tri Tolosen artikkelin (lapsettomuuteen ja ubikinoniin liittyen) innoittamana. :D Ja liikuntaa oon yrittäny aloitella pitkästä aikaa. Josko niistä sais lisää virtaa. Luomuna menty nyt jo muutamia kiertoja, mutta ehkä vois vielä kokeilla letroja seuraavassa kierrossa. Oon aatellu, että kesä on jonkinlainen rajapyykki meillä. Jos lähdetään kokeilemaan lahjasoluja, pitää pikkuhiljaa alkaa tehdä päätöksiä..

Iloa ja valoa kaikille! :)
 
Viimeksi muokattu:
Yöeläjälle toipumista rankasta kokemuksesta. Huh-huh. Onneksi ei käynyt pahemmin..

Täällä jo kp 4. Oon tankkaillut kohta pari kk ubikinonia hevosannostuksella tri Tolosen artikkelin (lapsettomuuteen ja ubikinoniin liittyen) innoittamana. :D Ja liikuntaa oon yrittäny aloitella pitkästä aikaa. Josko niistä sais lisää virtaa. Luomuna menty nyt jo muutamia kiertoja, mutta ehkä vois vielä kokeilla letroja seuraavassa kierrossa. Oon aatellu, että kesä on jonkinlainen rajapyykki meillä. Jos lähdetään kokeilemaan lahjasoluja, pitää pikkuhiljaa alkaa tehdä päätöksiä..

Iloa ja valoa kaikille! :)
Kerrotko tuosta lahjasolujutusta lisää, kun se meilläkin vaihtoehto? Meillä siis miehen siittiöt hyvät ja niillä hedelmöitettäisi luovuttajan munasolu. Dextrassa hoito. Mies ei ole vielä suostunut, itse olen valmis. Yksi päivä mietin, että rakastan sitä syntymätöntä lasta jo nyt, vaikkei raskaudesta tietoakaan. Niin voimakas on haave :)
 
Miten teillä ympäristö suhtautuu yrittämiseen? Mulla on vain yksi kaveri, joka ymmärtää haluni saada lapsi. Muut päivittelee, kuinka sitä on väsynyt ja vanha, ja pitäisi haluta "omaa aikaa". TYmpii jo tuo suhtautuminen. Minulla on kuitenkin jo kolme lasta, ja esikoinen valvoi viisi ensimmäistä vuotta yöt, joten ihan lapsellinen en odotuksine ole! Ymmärrän, ettei sitä jaksa samalla tavoin kuin nuorena, mutta elämällä on tapana järjestyä. Sen verran paljon vastoinkäymisiä on matkalle tuotu...

Yrityksen suhteen taitaa olla hukkakuu. Laskurin mukaan ovis vapun aikaan ja lapset täällä. Mun mies ei suostu harrastamaan seksiä, jos lapset kotona (nukutaan olohuoneessa). Se pelkää, että muksut yllättää meidät! Pitää yrittää ajaa mukerot ulos kriittisenä päivänä :)

Joko kettuperhe, olet testannut?
 
Ihanaa kettuperhe! Kyllä se on!!!
Ai että, tuli hyvä mieli mullekin.❤
Nyt laitan kaikki mahdolliset ulokkeet ristiin, että jaksaa loppuun asti ja saatte käärön syliin asti.
Enkä laske tuota edes haamuksi vaan selkeäksi plussaksi.
 
Osa iloitsee ja osa kauhistelee. On liian aikaistakin kun suhde on vasta uusi. No ei mulla aikaa kauaa ole eli nyt tai ei lainkaan.

Menkat alkoi toissapäivänä eli kierto on ihan sekaisin. Vaihtelee 29-35 päiväisenä.
Ärsyttää nähdä vauvakuvia somessa. Tiiän että on typerää...
Ja meil on "ehkäsykapseli" joka yöllä tulee viereen omasta sängystään...
No odotetaans nyt tää kolmas yrityskierto ohi ja kyllä (ehkä) ovulaatiokin vielä hyödynnetään.

Miten teillä ympäristö suhtautuu yrittämiseen? Mulla on vain yksi kaveri, joka ymmärtää haluni saada lapsi. Muut päivittelee, kuinka sitä on väsynyt ja vanha, ja pitäisi haluta "omaa aikaa". TYmpii jo tuo suhtautuminen. Minulla on kuitenkin jo kolme lasta, ja esikoinen valvoi viisi ensimmäistä vuotta yöt, joten ihan lapsellinen en odotuksine ole! Ymmärrän, ettei sitä jaksa samalla tavoin kuin nuorena, mutta elämällä on tapana järjestyä. Sen verran paljon vastoinkäymisiä on matkalle tuotu...

Yrityksen suhteen taitaa olla hukkakuu. Laskurin mukaan ovis vapun aikaan ja lapset täällä. Mun mies ei suostu harrastamaan seksiä, jos lapset kotona (nukutaan olohuoneessa). Se pelkää, että muksut yllättää meidät! Pitää yrittää ajaa mukerot ulos kriittisenä päivänä :)

Joko kettuperhe, olet testannut?
 
Kettuperhe, selvä plussahan tuo on. Muistelen vaan jostakin keskustelusta, että ne tukilääkitykset voi antaa vääriä plussia? Onkohan niin? Eli en uskalla onnitella vielä, jos johtuukin lääkkeistä. Tarkoitus ei ole olla ilonpilaaja, mutta muistelen näin. Toivottavasti on oikeua plussa <3
 

Yhteistyössä