40 + so what, wol 14 (2019)

Tervetuloa @Hannele80! :)
@Mirumarumoru Tsemppiä suuresti ultraan, eiköhän siellä kaikki ole hyvin! @Helmiina1978 Toivottavasti sielläkin olisi tärpännyt! Tämä yritysaika on kyllä piinaa. @kirsillevauva Tylsää, ettei hormoniarvo ole laskenut. Toivottavasti ei tule kaavintaa, mutta selviät siitäkin, vaikka tulisikin. Ja sitten pian uuteen yritykseen! :)

Mulla tosiaan on hormoneissa häikkää, ja lääkäri lupasi, että asia korjataan. Toiveikas olo, kun mahdollinen syy tärppäämättömyydelle löytyi! :love: Toivon ihan kippurassa, että nyt saataisiin pian homma kuntoon ja se plussa tulisi vihdoin testiin.
 
Iid@ (45).......2/ yritys aloitettu 4/2016/ lahjamunasolut
aamuska (41)....1/ ? /IVF/luovutetut solut
hulbertiina (42)...3/ aloitettu1/2015 /IVF
miumau-82 (36)....1
Rusakkonen (46).....1/ aloitettu 1/2017/ IVF (luovutettut munasolut ja omat)
Tatti55 (41)... 3/ yritys alkanut 8/2017 / luomu
kirsillevauva (45).......4/ aloitettu 12/2013/ 1. PAS/luovutetut munasolut/
MatildaM ...............3/lahjamunasolut
M4rianne77.................3/aloitettu 6/2018
mary18 (41/....3/aloitettu 12/2017/luomu
emmastiina77 (42)...3/luomu
Angervo75 (42)............3/aloitettu 6/2018/ kevyet hoidot
Helmiina1978 (41)...........6/aloitettu 2/2019/luomu
Hannele80 (39v)...........2/aloitettu 3/2019/luomu
MInttu-82 (37v)..........5. lapsi/ aloitettu 12/2018/luomu
Palleroita (39v).........9. lapsi./aloitettu 6/2017/luomu

Taustalla:
Yöeläjä

Plussanneet:

Marraskuu 2018:

Katti75 (43).........2/yritys alkanut 4/2018 /IVF

Tammikuu 2019:

kirsillevauva (45).......4/ aloitettu 12/2013/ 1. IVF/luovutetut munasolut/ keskenmeno 8+0 (2/2019)

Momon (39)......5/ aloitettu 1/2018/terolut/ la 14.10

Maaliskuu 2019:

mirumarumoru (43)....4 / aloitettu 6/2018 / luomu
 
Viimeksi muokattu:
@Mary18, en lisännyt sinua vielä plussanneihin. Ilmoita, kun voin? Miten menee?

@Hannele80, sut lisäsin yrittäjiin! Onnea yritykseen :)

@miumiu_82, hienoa, että menitte tutkimuksiin ja asiat etenee :)

Itse olen ihan romuna. Oli Naistenklinikan käynti tänään. Istukan pala on vielä kiinni kohdussa ja joudun kaavintaan. Aika pe. Se tutkimus oli varsin kammottava. Kohtuun laitettiin vettä, koska näkyvyys oli huono... Pelottaa ihan sikana se nukutus, kun mulla on uniapnea, joka on riskitekijä. Kait mua sit valvotaan erityisen tarkaan ja otan cpap-laitteen mukaan leikkaukseen. Hermot on niin kireellä, olen huomisen saikulla sen takia.
 
Ää, en ala, menkat alkoi niagarana vaikka testi näytti jo toistakin kertaa plussaa alkuviikosta.
Surulliset fiilikset, että ei tästä mitään tule. Yritys silti jatkukoon jatkossa taas, hedelmällisyyslääkityksellä siis.
Yritän laihduttaa välissä vähän, kun ylipainokin varmana vaikuttaa. :(
 
Nyt selostus mun kaavinnasta. Eli illalla piti ottaa antibiootti ja aamulla ennen viittä. Sit sairaalassa 7.45. Sain rauhoittavan ja kipulääkkeen, joiden avulla nukahdin ketkeksi ennen toimenpidettä. Salissa kysyi, miten voin. Totesin, että huonosti, sillä pelottaa, että kohtu menee rikki tai kuolen. Ne suhtautui ihan mukavasti ja rauhoitteli <3 . Kotia pääsin jo klo 13.00 ja mitään kipuja ei ole ollut, tosin syön särkylääkkeitä varalta. Lääkäri soitti Dexytalta ja sanoi, että jos seuraava kierto alkaa noin kuukauden päästä, voidaan siirto tehdä ja kohtu ultrataan tosi tarkkaan.
 
@Mary18 Tsemppiä! Mä niin ymmärrän tuon fiiliksen ja se toivon menetyksen. Mutta minullakin 5 kemiallisen/alkuraskauden keskenmenon jälkeen 6 kerta onnistui. Tai toki aina voi jtn käydä mutta nyt jo melko turvalliset viikot.
Ei tosiaan pidä menettää toivoa!!! Toki on hyvä jossain vaiheessa selvittää löytyisikö jtn vikaa minkä voisi hoitaa.
 
Voimia kaikille teille
kevät lähenee ja uuden odottelu on toisinaan kestämätöntä. Itsellä kierto Terolutin avulla oli vihdoin ja viimein suht normaali ,27pvää. Raskautta ei vieläkään kuulu. Toivoa on vihdoinkin, kun ensimmäinen normaalikierto oli vasta nyt. Miten voi keskenmeno heittää kropan näin pitkäksi aikaa sekaisin? Km mulla oli 08/18.
Olen taustalla käynyt lukemassa teidän vaiheista. Oma henkinen jaksaminen on vaan ollut alhaalla. Tulee väkisinkin mietittyä, että laskettuaika olisi ollut huhtikuun lopulla. Tässä sitä vaan edelleen yritetään ilman tulosta...
 
Voimia @M4rianne77 ja muut!

ON: Meillakin tosiaan nyt asiat edistyvat... Luovuttaja on aloittanut pistokset ja meilla molemmilla on ultra 1.4. Ostin miehelle ja minulle liput Suomeen, tulee pidempi “loma”, koska aikataulua ei tuoresiirrossa pysty lyomaan lukkoon samalla tavalla kuin pakastetuissa ja puolipakastetuissa, mutta siis, uskaltauduin kertoa toissa uudelle managerille ja han oli aivan ihana, tukee kaikkea, ymmartaa, etta vauva on tarkein juttu ja etta tulen sitten kylla vauvan jalkeen takaisin. Saan myos tyoskennella etatyona Suomesta kasin 4 paivaa, niin ettei tarvitse niin monta paivaa ottaa lomaa, kun ei oikein ehtisikaan, ja kerayksen jalkeen mutta ennen alkionsiirtoa sita aikaa kuitenkin on. Siis ottaen huomioon, etta aloitin tassa tyossa vasta helmikuun loppupuolella, suhtautuminen oli kylla mahtavaa. Myos HR:n kanssa tuli puheeksi ja tuki oli mahtavaa, se manageri oli itsekin aikoinaan ollut hoidoissa. Tama oli aivan liikuttavan ihanaa, minunhan piti viime vuonna irtisanoutua yhdesta tyopaikasta erityisesti sen vuoksi, etten jaksanut hoitoja yhdistettyna valtaviin matkoihin ja silloisen esimiehen nuivaan suhtautumiseen koskien kaikkea hoitoihiini liittyvaa. Eli aivan kuin eri planeetalta tama suhtautumistapa! Nyt sitten kun vain myos onnistuisi hoito sitten! :)
 
Mitä lääkäri on arvellut raksutumisne mahdollisuuksista, @M4rianne77? Onko suositellut järeempiä keinoja kuin terolut?

Itsellä on mieliala nyt hyvä ja toiveikas. Varmaan nuo raskaushormonit sotki mielialan, luulin, että on vaan tavallista pahempi pms. Nyt normaali ja hyvä olo, yritän jaksaa odottaa siirtoa :)
 
@kirsillevauva gynen mukaan kaikki ok ja mahdollisuudet hyvät, kun yrityksen alkaessa viime kesänäkin tärppäs lähes heti. Ikää tosin ei voi muuttaa, joten km riski on tietty korkea. MUTTA kun en ole jäänyt sen jälkeen edes raskaaksi. Teroja gyne laittoi 6kk, josta 3 käytetty. Pitää kait jo ottaa taas yhteyttä ja varailla aikaa.
On muuten taas aivan kauheat menkkakivut:sick: vatsa ja selkä, ei tunnu 3g panadolia vuorokauteen riittävän.
 
Heips. Aprillipäivän kunniaksi tein testin: negaa näyttää dpo11. (oviksen tarkkaa kp en tiedä, mut kp27 tänään, ja kierto ollut maks 30 nyt vikat 4)
Olis se ollu kiva laittaa kavereille +testin tulos.

Tilasin ovistestejä ison kasan, joten niitä pääsee sit koittamaan ajallaan. (hölmö minä mut jotenkin haluan sen plussan nähdä edes siinä.
 
Kirsillevauva, onpa ikävä viivästys. Nyt nopeaa toipumista toivon ja pian uuteen siirtoon pääsyä teille.

Rusakkosella siellä selvät kuviot. Kuulostaa kyllä tosi ymmärtäväiseltä porukalta työpaikalla. Mukavampi jatkaa hoitojakin, kun ei tarvitse töissä miettiä muiden suhtautumista asiaan. Toivottavasti saatte luovuttajalta paljon siirrettävää ja etenkin tärppiä jo ekasta siirrosta.

M4rianne77, tuttuja tunteita nuo lasketun ajan murehtimiset. Meillä poika olisi helmikuun lopussa täyttänyt vuoden ja mieliala oli kyllä tosi matalalla niihin aikoihin. Kyllä se helpottaa jossain vaiheessa, mutta aikansa ottaa. Hyvä, että kierto alkaa tasoittua. Mahdollisuudet ainakin parantuvat.

Helmiina1978, pahoittelut negasta. Tsemppiä oviksen metsästämiseen!

Mary18, pahoittelut myös sinulle. Kurjaa että jäi kemialliseksi. Jospa seuraava tarraisi kunnolla kiinni.

Itse oon koittanut taas tikutella ovista. Tänään jo alkoi viiva haalistua eilisestä, vaikkei se eilenkään ollut kuin juuri ja juuri silmillä havaittava. Ei siis edes lähelläkään plussaa. Viime yönä tuntui jotain jomotusta tuolla muniksen paikkeilla. On kyllä yritetty hyödyntää, vaikkei selkeää ovista tikkuihin taaskaan tarttunut. Ei auta kuin toivoa parasta.
 
Hei, pikaisesti se, etta ultrassa meni tanaan hyvin. Kohdun limakalvo 9.5mm, kolmikerrosrakenne, munasarjat lepotilassa.

Muuta ultrassa: Kohtu on kuulemma ‘isokokoinen’ (ei kuitenkaan sentaan ‘suurentunut’); en tieda, miksi, Eli onko tassa kyseessa jokin ‘syy’ (kun voisi liittya vaikkapa PCOS:iin, jota kyllakaan minulta ei ole todettu) taikka ‘seuraus’ hoidoista - mahdollisesti liittyen siis myos tahan hormonirumbaan, kun suunnilleen joka toinen kuukausi on jotain hormonia tyonnetty kehoon noin vuoden ajan naiden hoitojen takia. Kyseessa voi lukemani mukaan olla myos ika. Oli talla kertaa aivan eri ultraaja, niin han puhui eri asioista, tata ei ole ennen mainittu. Han kyllakin korosti, etta kaikki on siella hyvin.

Toisen munasarjan paalla oli kysta, joka ei kuulemma haittaa, koska se on munasarjan paalla jotenkin eika se kuulunut ‘kaiutettaessa’... mita sitten onkin. Laittoi ultralaitteeseen aanen paalle, ja kuulin ironista kylla OMAT sydanaaneni ilmeisestikin siis, kovasti jumputti. Ajattelin siina, etta jos vaikka paasisi vauvaakin joskus kuuntelemaan. :)

Talla hetkella hiukan huolestuttaa se, etta on ollut virtsaputken tykona kutinaa (minulla on usein ilman mitaan hiivaa tai muutakaan - siteet yms. taitavat herkistaa), johon olen nyt noin viikon laittanut Bepanthenia. Mutta nyt oli parina paivana (ei perakkaisina) hiukan sinertavanvihertavaa tahraa pikkuhousunsuojassa. Ei pitaisi olla tulehdusta, mutta tuohan voisi olla tulehduksen oire; tosin Bepanthen voi ehka reagoida jonkin kanssa... olen kysynyt asiaa laakarilta, katsotaan, mita tehdaan. En ainakaan kylla enaa mihinkaan laakariin paase ennen perjantaita ja Suomea. Tamanpaivainen laakari ei kuulemma nahnyt mitaan, mutta huoneessakin oli niin pimeaa, etta olisiko nahnytkaan.

Luovuttajasta ei viela tietoja. Suomen laakari arin kanssa Skype-sessio huomenna, jossa suunnitellaan enemman.
 
Helmiina1978, oijoi, olisiko sittenkin pikkuinen tarrannut! Toivotaan nyt parasta oikein kovasti!

Rusakkonen, tietääkseni PCOS aiheuttaa vain munasarjojen suurentumista. Kohdun suurentumisesta en ole kyseisen taudin yhteydessä kuullut. Itsellänihän se vaivaa edelleen. Todennäköisesti lääkäri etsi kystasta verenkiertoa, joka voi olla merkki syövästä. Sinun kystasi ilmeisesti luokiteltiin hyvänlaatuiseksi.
 
Oi, onnea Helmiinalle! :)

Kirsillevauva: Voi ei, mitä olet joutunut kokemaan... :( Voimia kovasti toipumiseen ja tsemppiä uuden siirron odotteluun. Samoin Rusakkoselle!

ON:Vasta tänään laitoimme lahjasoluasian eteenpäin. Näin kauan on kestänyt työstää ajatusta ja luopua toivosta onnistua omilla soluilla. Nyt siis on luovuttajan etsintä käynnissä, joten saa nähdä kauanko menee, että päästään tositoimiin. Kuukautiset viimeksi tammikuussa ja sen jälkeen kemiallinen raskaus. Kohtu ultrattiin ja HCG katstottiin ja mitään ei näkynyt. Oman kohdun tilanne tsekataan seuraavaksi vasta sitten, kun luovuttaja on löytynyt. Jännää! :) Nyt on toisaalta tosi toiveikas ja iloinen fiilis. Meille ehkä sittenkin voi vielä tulla vauva. :)

Aurinkoista kesän odotusta ja plussatuulia kaikille!
 
@Helmiina1978 Huippua, onnittelut! :love:
@kirsillevauva Paljon voimia kaavinnasta toipumiseen! Toivottavasti pian koittava uusi yritys tuo sulle toivoa ja jaksamista ikävään vaiheeseen.
@Rusakkonen Ihanaa, että saat työpaikalta tukea tilanteeseen! Jännittäviä aikoja teilläkin meneillään. :) Eiköhän kohta se tärppi sieltä tule!
@Iid@ Hienoa, että menette iloisin mielin eteenpäin! Tsemppiä!

Meille tulee inssi maanantaina, viikonlopun piikittelen Ovitrellea ja Orgalutrania limiksen tueksi ja liian aikaisen ovulaation estämiseksi. Siellä oli kaksi follia irtoamassa! Onneksi näin, sillä ekassa ultrassa näkyi neljä, silloinhan inssiä ei olisi voitu tehdä.Kaksosten mahdollisuus on 2-3%, eli ei kovin iso.

Eniten jännittää tuo limakalvo. Se oli nytkin kiertopäiviin nähden vähän liian ohut, mutta tuon Ovitrellen pitäisi auttaa, ja onhan maanantaihin vielä onneksi aikaa. Loppukiertoon tulee vielä joku tukilääke, sillä ongelma oli ennen kaikkea loppukierron limiksessä. Jotain mulla tuossa limiksen kasvussa siis hannaa, mutta onneksi siihen on lääkkeitä. Jännää! Nyt on sellainen tunne, että vihdoinkin pääsee OIKEASTI piinistelemään! Kunpa kaikki nyt vaan menisi sen limiksen kanssa hyvin.
 
Kiitos kaikille onnitteluista.
Olo on kyllä kuin raskaana mut silti pelottaa. En tietenkään halua antaa pelolle valtaa.
Kuukautisten piti alkaa eilen tai jonkun laskurin ja epäsäännöllisen kierron mukaan huomenna.
Oon noita testejä tehnyt ja toivon vaan että ne siitä reilusti vahvistuisivat; noita alkuperäisiä ei enää ole,joten tyhmästi vertaan muihin eikä viiva ole vahvistunut (kuten kuvittelen että pitäisi )
Noh. Uskotaan ja toivotaan :love:
Tsemppiä hoitoihin; mulla on kokemusta melkein kaikista; clomifen, inseminaatio, ivf, icsi, pas, luovutetut siittiöt, omat solut, ollaan luovutettu alkioita (joista yksi lapsi <3) - oliko vielä jotain. 2017 lapsi ensimmäinen luomu ja nyt tämä toinen luomu+.
En voisi olla kiitollisempi tästä matkasta; vielä kun tämä pikkuinen tulisi ehjänä maailmaan ja minäkin selviäisin. Neljäs sektio todellakin pelottaa. Mut luottavaisin mielin.
 
Jaahas, nyt sitten taas ollaan matkalla Suomeen, talla kertaa mies mukana. Ultrassa kaikki hyvin, limakalvo 9.3-9.5mm, kolmikerroksinen, munasarjat lepotilassa. Uskoisin, etta ne aikaisemmin kirjoittamani “varivaiva” johtui Bepanthenista, eika laakarikaan ollut huolissaan, meilla oli hyva Skype-keskustelu tiistaina. Todennakoisesti luovutus ja hedelmoitys (ICSI) maanantaina ja alkionsiirto kolmipaivaisella torstaina. Akupunktiot myos varattu. Allons-y!!!
 
  • Tykkää
Reactions: yöeläjä ja Momon

Yhteistyössä