40 + so what, wol 14 (2019)

Iid@ (45).......2/ yritys aloitettu 4/2016/ lahjamunasolut
aamuska (41)....1/ ? /IVF/luovutetut solut
hulbertiina (42)...3/ aloitettu1/2015 /Letrozole
miumau-82 (36)....1
Rusakkonen (46).....1/ aloitettu 1/2017/ IVF (luovutettut munasolut ja omat)
Tatti55 (41)... 3/ yritys alkanut 8/2017 / luomu
kirsillevauva (45).......4/ aloitettu 12/2013/ 1. PAS/luovutetut munasolut/
MatildaM ...............3/lahjamunasolut
M4rianne77.................3/aloitettu 6/2018
mary18 (41/....3/aloitettu 12/2017/luomu
emmastiina77 (42)...3/luomu
Angervo75 (42)............3/aloitettu 6/2018/ kevyet hoidot
Helmiina1978 (41)...........6/aloitettu 2/2019/luomu
Hannele80 (39v)...........2/aloitettu 3/2019/luomu
MInttu-82 (37v)..........5. lapsi/ aloitettu 12/2018/luomu
Palleroita (39v).........9. lapsi./aloitettu 6/2017/luomu
mirumarumoro (43v)........4/aloitettu 7/2018/luomu
Silmu75 (43v)................1. lapsi/ ya 2013/luomu/ Lahjasolut harkinnassa
Mammakatri (40+)..........?/ya 3/2019/luomu
Mymmeli43 (43)..........6/1/2019/luomu

Taustalla:
Yöeläjä

Plussanneet:

Marraskuu 2018:

Katti75 (43).........2/yritys alkanut 4/2018 /IVF

Tammikuu 2019:

kirsillevauva (45).......4/ aloitettu 12/2013/ 1. IVF/luovutetut munasolut/ keskenmeno 8+0 (2/2019)

Momon (39)......5/ aloitettu 1/2018/terolut/ la 14.10

Maaliskuu 2019:

mirumarumoru/ km 8+0 (4/2019)

Huhtikuu 2019

minttu-82
Mary18
Rusakkonen (la 30.12)

Toukokuu 2019

palleroita (la 21.1.2020)
MatildaM
kirsillevauva (la 31.1.2020)
 
Viimeksi muokattu:
@Hulbertiina Vielä se ehtiipi siitä plussaksi muuttua!!:rolleyes:
@kirsillevauva Aivan upeeta!!!:love:
@Mammakatri Hyvä et tilanne selvisi, mut täytyy kyllä sanoa että oli kyllä kovin erikoinen testikimara sinulla. Kunpa tämä kierto toisi teille sen pysyvän plussan.:geek:
@Helmiina1978 Meillä mies on lähinnä ollut sitä mieltä, et hän ei pysty siittämään. Hänellä on spermatoseele, joka hänen mielestään on tehnyt hänestä hedelmättömän. Mä olisin kirveellä voinu huitasta kun plussattiin... "Kuka on isä?" kuului, eikä mulla ihan huumori silloin riittänyt. :D
 
  • Tykkää
Reactions: Helmiina1978
Hei vaan kaikki, mahtuuko sekaan? Olen aiemmin palstaillut vuosia sitten tuolla lapsettomuuspuolella, minulla on diagnosoitu PCOS ja ikää (vielä) 39. Meidän 2 lasta on saaneet alkunsa hormoniavusteisesti ja nyt on 3 haaveissa, yritys aloitettu 11/2018. Tänään gynellä päädyttiin Letrozolien lisäksi pistoshoitoihin (Pergoveris + Ovitrelle irrotukseen), koska letroilla ei kunnollista vastetta ja limiskin alle 5mm (KP11) :( Tukihoitona menee metformiini ja terolut sitten luteaalivaiheessa. Tarvis melkein dosetin näiden lääkkeiden kanssa.

kirsillevauva Onnea!!!
 
  • Tykkää
Reactions: Mirumarumoru
Tikkerituu, tervetuloa mukaan. Toivottavasti pikkuinen tulee noilla tukihormoneilla.

On: tänään iski menkkaränkkä aamupäivällä ja nyt illalla alkoi jo hieman tuhruttaa. Jotenkin olikin sellainen olo, ettei ole pikkuinen kiinni tarrannut. Tilasin jo aiemmin kuukupin, jonka pitäisi pian postissa tulla. Luin, että siitä voi olla apua raskaaksi tulemiseen. Voihan sitä ainakin kokeilla...
 
@Hulbertiina harmi kun/jos ei nyt tärpännyt.. Oon kans jotain kuukupista lukenut, mut mikä sulla on käsitys?
Voihan siinä jotain perää ollakin. Mitään virallista tutkimustietoahan siitä ei ole, mutta itse ainakin alan olla siinä tilanteessa, että kaikkia keinoja on kokeiltava. Tuntuu järkeenkäyvältä, kun siinä poistetaan yhtälöstä yksi reitti, joten siitiöillä on enää yksi mahdollinen reitti munasolun luo. Tai siis mulla ainakin, kun on vain tuo yksi munasarja johtimineen paikoillaan. Mietityttää vain sen paikoilleen laitto sitten seksin jälkeen, että miten se onnistuu. Kerroin jo rakkaallenikin tästä systeemistä ja ehdotin, että hän laittaisi sen paikalleen. Ei ainakaan heti tyrmännyt asiaa. Toki myös mietityttää, että onko siinä jotain esim. tulehdusvaaraa tms. olemassa. No, täytyy nyt kokeilla ainakin.
 
Itsekin tuota kuukuppia mietin, mut katsotaan nyt vielä pari kiertoa. Joku kirjoitti netissä ettei oikein "usko" siihen kun silloin tulee se alipaine että estääkö se siittiöiden menon eteen päin...


Omaa napaa: ovis plussa eilen mut the ovis ei oo vielä tapahtunut. Pientä painetta oikealla havaittavissa. Aamuinen ovistesti liuska eilisen vahvuinen. Testaan nyt nuo loppuun mitä kaapissa on.
Varasin ajan kuulemma hyvältä gynekologilta, joka käy kaupungissamme harvakseltaan; juhannuksen jälkeen sain ajan. Tuttu kertoi että niin ihana ja asialleen omistautuva gyne; hoitaa myös lapsettomuutta ja tekee raskauden ultria sekä lääkäripalveluja raskaana oleville. Jos olenkin raskaana niin ehkä sitten otetaan ultra. :whistle:
 
Itsekin tuota kuukuppia mietin, mut katsotaan nyt vielä pari kiertoa. Joku kirjoitti netissä ettei oikein "usko" siihen kun silloin tulee se alipaine että estääkö se siittiöiden menon eteen päin...

Voi se olla niinkin. Toisaalta luulisi, että se emättimen liikkuessa/paineessa tavallaan pumppaan niitä ylöspäin ja vasta pois otettaessa imaisee tavarat mukaansa. Tiedä sitten mikä on paikkansa pitävää. Joka tapauksessa mun kuppi tuli tänään postissa ja nyt on hyvää aikaa harjoitella sen käyttöä vuodon alkaessa.
 
Nyt ei saa unta ku mietin vaan että eikö se ovis nyt sit tapahtunutkaan /tapahdu lainkaa. (n) plussa tuli o-tikkuun tiistaina ja limat kunnolliset. Eilen kipuilua ja painetta alavatsalla. Lämmöt kuitenkin edelleen todella alhaalla (35,9) kun pitäs olla oviksen jälkeen 36,6. Ennen ovista on 36,3. Tätäkö se tiputtelu tiesi. Alavatsa tuntemukset väheni kyllä... Oon kyl aika pettynyt jos nyt lämmöt ei nouse; tuntuu aika rikkinäiseltä. Ei edes mahdollisuutta jos ei kroppa toimi.
 
Jatkan yksinpuhelua. Mitkä ne ovis kivut sit eilen oli? Oli kyl niin tutut kivut. Jos en olis mitannut lämpöjä niin en ihmettelisi mitään. Koko aamun ne on ollut tosi alhaiset; viitaten ihan siihen että tänään vasta olis ovis tuloillaan. Ilman eilisiä kipuilua olisi asia näinkin selvä..
Ei auta ku odotella; tulee entistä pidemmät 2 viikkoa jos nää lämmöt ei tästä nouse. Tai toivon sit et kierto jää tosi lyhyeksi. (joulukuussa oli 27 päivän kierto, jollaista ei oo koskaan ollut)
 
@Helmiina1978 En ole itse koskaan lämpöjä mittaillut, mutta eikö ne voi herkästi vaihdella ihan olosuhteiden mukaan. Etenkin kun kyse on pienistä eroista. Siis ihan mittausteknisistä syistä ja mitä on itse puuhaillut, vaatetus yms.
Luottaisin testiin ja kipuihin..
 
@Momon toivotaan. Luulen vaan tietäväni ku oon niitä mittaillut samasta kohdasta kielen alta. Ja nousu on ollut selkeä kun olen oviksen jälkeen mitannut..
Mut toivotaan että lämmöt nousee vaan hitaasti tai mittarissa vikaa tai tai tai kuun asento..
 
Tohon ovulaation lämmön nousuun: aloin selvittämään sitä enemmän ja sain selville, ettei se aina nouse heti seuraavana päivänä. Eikä ne lämpökäyrät tosiaan oo selkeitä vaikka olosuhteet olisikin. Toivon niin sydämestäni että lämmöt nousee huomenna. (silti ihmettelen miten tänään voi olla näin alhaiset lämmöt...)
 
Onnea plussanneille ja tsemppiä jännääjille. Kiirettä pitänyt perheen opintojen ja työn parissa niin en ole paljoa ehtinyt muiden kuulumisia lukemaan.
Sain tämmöisen eilen päiväpissasta 2.5 tunnin pidättelyn jälkeen. Tein tänä aamuna uuden testin ja viiva oli vähän vahvistunut. Mulla ei ole vain nyt kuvaa siitä. En tiedä miten näihin pitäisi suhtautua.

20190522_180057.jpg
 
Viimeksi muokattu:
@Mymmeli43 oioi! Kyllä aika selvä on viiva. Ja vielä jos toinen tehty on vahvempi niin voisi pitää paikkansa..(y)


Jeee!  :love::rolleyes:
Voiko ihminen olla näin onnellinen lämmön noususta. :whistle::p
Nyt ne pomppasi sinne minne kuuluukin. 36,8! (y)
Tästä on hyvä lähteä jännäilemään.. Olinko hiukan kärsimätön? o_O:D
 

Yhteistyössä