40 + so what, wol 14 (2019)

https://aijaa.com/Uv05AB
En hitto taas ymmärrä.
Taas jotain pientä PC:ssä ja katsokaa miten selvä
raskauskeijun 25 herkkyyden liuskassa. Samasta pissasta.
Ja miksi testasin, en edes tiedä.
Se yksi pc näytti jo maanantaina negaa.
Yritin soittaa neuvolaankin, mut niin myöhään että siellä ei kukaan vastannut.
Sieltä terveysneuvosta sinne käskivät siis soittaa.
Ei nyt vuotoja, ei kipuja.
 
@Mammakatri mitäh? ! Mikä sun vointi? Miten se vuoto eteni? Kyllä noissa molemmissa näkyy viiva.
Voinnissa ei oikeastaan ole mitään valittamista.
Ei mitään ihmeellisiä oireita.
Vuoto oli ihan menkkamainen, ehkä jopa runsaampi yhtenä päivänä ainakin.

En oikein tiedä mitä ajatella. Kemialisessa olisi viiva kyllä hävinnyt jo.
Melkoista laskien olisi rv 5+3 ja oviksesta pari päivää vähemmän. Eli ei kai mitään oireita kohdunulkoisesta olisikaan, jos sitä olisi.

Täytyy sanoa, että mua alkaa oikeasti pelottaa. Miten nopeasti pääsen selvittämään tilanteen. Otetaanko tilanteeni tosissaan?
 
@kirsillevauva Onnea :love:

Omaa napaa: Kesken meni sitten tämäkin raskaus. Kävin ihanalla lääkärillä ultrassa ja hän kovin kannustavasti totesi, että hedelmällisyydessä ei näyttäisi olevan vikaa, kun niin helposti tulen raskaaksi. Keskenmenojen mahdolliseksi syyksi epäili, että iästä johtuen keltarauhashormonia voi erittyä jo liian vähän. Ehdotteli vähän keltarauhashormonilisää tukemaan raskautta, jos vielä keskenmenoja tulee. En ole ehtinyt vielä selvittämään, mitä se käytännössä tarkoittaisi, enkä tajunnut kysyä lääkäriltä tarkemmin. Täältä varmaan löytyy tietoa ja kokemusta tästäkin? :D Oma mieli on ollut koko ajan ihan rauhallinen ja hyvä, Alusta asti olin niin epäileväinen tämän raskauden suhteen, että en kovin korkealta tippunut, kun vuoto alkoi. Ja onhan mulla näistä jo kokemusta ihan riittävästi...

Ajattelin, että josko varaisin ajan yksityiselle gynelle ja kyselisin lisää tuosta keltarauhashormoni jutusta. Kai sitä voisi koittaa :)
 
@KeltainenSeepra no, voi harmi. mutta sun intuitio oli oikeassa.
Keltarauhashormonia on emätinpuikkoina ainakin, itse niitä käyttänyt hoidoissa tukena.
Itsekin pelkään että mullasama ongelmaa. Jos nyt tästä ei tärppää niin kyselen näitäasioita sitten juhannuksen jälkeen lääkäriltä, jolle varasin ajan. Hän on kuulemma huippu hyvä lapsettomuus-asioissa. se käynti on pari päivää seuraavan oletetun oviksen jälkeen.

harmittaa kyllä myöntää, että ikä ei tuu pelkkinä numeroina. Jotenkin vaan toivoisi, että kaikki toimisi kuten vielä 2-3 vuotta sitten.
Jotenkin tämäkin kierto ollut niin kummallinen eikä luotto ovulaatioon vieläkään ole hyvä. Ei ne lämmöt oo noussut mihinkään, sitä samaa ne on kuin alkukierrossa. Eilen päivällä oli tuo korkea piikki ja illemmalla pari vähän korkeampaa. Toki vain aamulämmöt lasketaan, mut kyl mulla keskiverrosti lämpö nousee koko päivän ajaksi oviksen jälkeen.
Muita oviksen jälkeisiä oireita kyl on; kuumottaa, alavatsa arka ja tuttuja tuntemuksia sekä lievää pahoinvointia. Mut voihan olla että ovulaatio ei silti ollut täydellinen.
toki toivon että tämä yllättäisi positiivisesti ja ensi viikon lopulla olis plussaa r-tikussa.
 
Viimeksi muokattu:
KeltainenSeepra, pahoittelut! Voimia uuteen yritykseen! Keltarauhashormonia Helmiinan mainitsemien emättimeen laitettavien puikkojen/kapselien lisäksi nyttemmin on alettu käyttää myös Terolutia suun kautta otettavana muotona. Erona niillä on se, että kapselit ovat luontaista naishormonia ja tabletit synteettisesti valmistettua hormonia. Kannattaahan sitä kokeilla, josko siitä olisi apua.

Helmiina1978, jospa se ovis on kuitenkin ollut ja ihana ylläri testiin ilmestyisi. Tsemppiä piinailuun!

Mammakatri, onpa kyllä outo tilanne. Toivottavasti pian saat yhteyden jonnekkin ja pääset tutkituttamaan, mitä kropassasi tapahtuu.

Täällä vuoto alkoi eilen. Ei kyllä yllättänyt yhtään. Koko kierto on ollut jotenkin tympeän mitään sanomaton. Limojen loputtua olo oli heti sellainen ettei tärppiä tule ja odotti vain vuodon alkua. Nyt uudella innolla seuraavaa yritystä kohti.
 
Lämmöistä puheen ollen o_O ööö.. Otin kahdella samanlaisella mittarilla peräkkäin mittaukset.. 36,38 ja 36,83. Että joo. Luota nyt noihin sitten.  :alien:
Mutta! Bongasin äsken ison klöntin venyvää limaa!! Öö?! Todellakin venyi sormien välissä; muutenkin ollut tosi kosteaa alakerrassa.. Tänään pitäs olla dpo2.
 
@KeltainenSeepra Pahoittelut keskenmenosta. Minulla otettiin verikokeita mistä selvisi hormonitasot. Toinen gyne määräsi sitä ennen terolutit kun itse otin asian esille. Söin niitä kp 14 -> muistaakseni14 päivää.
Niiden kohdalla ilmeisesti tulisi olla jo ovulaation tapahtunut ennen kuin aloittaa koska voivat ilmeisesti estää ovulaation.
 
@kirsillevauva lämpimät onnittelut plussasta! :love: Kiva jos käyt täällä vielä kertoilemassa, miten raskaus etenee. :) Mulla on vahva usko siihen, että tällä kertaa kaikki menee hienosti loppuun asti.

@Mymmeli43 lle samoin onnea plussasta, toivottavasti viiva jatkaa vahvistumista! (y)

@Mammakatri , toivottavasti pääset pian jonnekin ultraan tarkistuttamaan tilanteen ja varmistamaan, ettei kyseessä ole kohdunulkoinen raskaus. Tosin kuten @Mirumarumoru sanoi, joskus testissä voi näkyä viivaa vielä vuodon alkamisen jälkeenkin, joten toivotaan että olisi vain siitä kyse ja viiva haalistuisi pian kokonaan pois.

@Helmiina1978 , toivotaan että ovis tosiaan tuli ajallaan ja oli kunnollinen. Mä en ole koskaan edes mittaillut lämpöjä, olen vaan luottanut siihen että ovulaatio on tullut, jos ovistesti on näyttänyt plussaa ja muutkin oireet on täsmänneet. Ei mullakaan oireet aina just ovikseen lopu vaan esim. venyviä limoja voi kyllä tulla vielä sen jälkeenkin.

@KeltainenSeepra , pahoittelut keskenmenosta. :( Hyvä kuitenkin, että olet jo saanut suunnattua katseet tulevaan. On varmasti hyvä ajatus käydä yksityisen gynen vastaanotolla ja kysellä lisäapuja. Keltarauhashormonia (joko suun tai emättimen kautta otettavaa) käytetään lapsettomuushoidoissa yleisesti tukihoitona. Toki meidän iässä munasolujen heikentynyt laatu lienee tärkein syy keskenmenojen taustalla, mutta ilman muuta kannattaa katsoa myös tuo keltarauhaskortti ja ylipäätään kokeilla kaikki avut mitä on helposti saatavilla! (y)

ON: Täällä lähdetään taas uuteen yrittykseen, alkionsiirto on tulossa reilun viikon päästä. Vähän uusia kikkoja kokeillaan taas. Pitäkäähän peukut pystyssä, josko meidän alkioista vielä olisi johonkin! :barefoot:
 
  • Tykkää
Reactions: Mirumarumoru
@Roxanne ihana ku otit kantaa mun limoihin. En oo ehtinyt googlaamaan et onko yleistä.. Jospa ihan normaalia kuitenkin ja ovis oli ja meni.

Teille tsemppiä ja onnea siirtoon (y):love:
 
Helmiina1978, joillakin ne limojen jatkumiset on ollut oire raskaudesta. Minäkään en ole lämpöjä mittaillut, kun ei tuo elämisen rytmi ole säännöllistä. Yötyöt vaikuttaa siihen rytmiin niin paljon. Limoja olen seuraillut sitäkin tarkemmin. Toivottavasti siellä pikkuinen piakkoin tarraa kiinni.
 
@Hulbertiina niistä raskauslimoista minäkin heti luin, mut mitäs sitä turhia toiveita herättelee. Aika pessimistinen tällä hetkellä muuten olen. Sais heittää noi lämpömittarit hukkaan. :unsure: mut pakko nyt mitata ku aloitin. Otan molemmilla laitteilla. Nyt illalla sainkin 2 krt molemmilla suht saman. Mut ihan outoja lukuja; eka 36,12 ja tokan 36,8. Että miten tää mun kroppa oikein pelaa.. :geek:
Toki eka oli sen jälkeen ku olin nuorinta nukuttanut ja itsekin melkein nukahtanut; toinen siitä puol - 1 tuntia.
Toivon todella että aamulla näyttää edes hieman enemmän kuin tähän asti..

@Mammakatri saitko ketään kiinni lopulta ?
 
Nyt taas raskaustestissä ei niin mitään.
Ovistestinkin tein. Melko tumma viiva siinä, mutta ei plussaa.
Lämmöt normaalia korkeammalla, mutta flunssa päällä, joten sehän ei kerro mitään. Vähän oli lämmöt alempana pari päivää vuodon alettua.
On tää mun kroppa kummallinen.
Paikat ollut nyt pari päivää kosteammat.
 
@Tikkerituu tervetuloa! Onko sulla verensokereissa todettu häikkää vai vain pcos diagnoosilla nuo metut??
Ei oo sokereissa ollut mitään eli PCOS:n tukena on nuo. Toivottavasti sulle on ollut kunnollinen ovis.

Toivottavasti Mammakatri tilanteesi selkiää pian, vähän oudolta tuo kuulostaa.

KeltainenSeepra voimia! Mulle on nyt määrätty terot huomisesta (DPO1) ja pitää kuulemma jatkaa jos tulisi plussa testiin. Eli mun gyne ainakin tykkää että annetaan keltarauhaselle tukea.
 
Ei oo sokereissa ollut mitään eli PCOS:n tukena on nuo. Toivottavasti sulle on ollut kunnollinen ovis.

Toivottavasti Mammakatri tilanteesi selkiää pian, vähän oudolta tuo kuulostaa.

KeltainenSeepra voimia! Mulle on nyt määrätty terot huomisesta (DPO1) ja pitää kuulemma jatkaa jos tulisi plussa testiin. Eli mun gyne ainakin tykkää että annetaan keltarauhaselle tukea.
Vielä noihin metuihin.. Onko sulla ohjeistusta siitä, että lopetatko ne vai jatkatko, jos/kun tulee plussaa?
 

Yhteistyössä