40 + so what, wol 14 (2019)

Pitkästä aikaa täällä. Plussasin tosiaan toukokuussa ja raskaus päätyi keskeytyneeseen keskenmenon mikä todettiin ekassa ultrassa 8+1. Alkion kehitys oli pysähtynyt viikolle 6+1. Odotin lopullista keskenmenoa viikon. Tuli onneksi luomusti ulos ei tarvinnut kaapia tms.. nyt sitten ootellaan kierron käynnistymistä jotta pääsee yrittämään uudestaan.
 
Pitkästä aikaa täällä. Plussasin tosiaan toukokuussa ja raskaus päätyi keskeytyneeseen keskenmenon mikä todettiin ekassa ultrassa 8+1. Alkion kehitys oli pysähtynyt viikolle 6+1. Odotin lopullista keskenmenoa viikon. Tuli onneksi luomusti ulos ei tarvinnut kaapia tms.. nyt sitten ootellaan kierron käynnistymistä jotta pääsee yrittämään uudestaan.

Tsemppiä.. ainakin tulit raskaaksi, joten on mahdollista tulla uudelleenkin! (y)
 
@Mymmeli43 voimia <3 Toivottavasti pääsette uuteen yritykseen pian.

@Eloveera-79 mulla meni jotenkin oma ajatus sekaisin ja olin vaan ajatellut että sullakin on ovulaatiossa ongelmaa kun on hoitona ovulaation induktio eli en osannut ajatella että näitä lääkkeitä käytetään tosiaan muidenkin ongelmien hoitona. Hoitomuodot on sikäli kyllä tuttuja. Mulla gyne ei joka kiertoon määrää irrotuspiikkiä vaan vasta jos omaa ovisplussaa ei testiin tule, siksi ei viitsi ostaa lääkkeitä kaappiin jos jää käyttämättä. Mulla on ollut tässä yrityksessa munarakkulan kasvattamiseen letrot, letrot + pistokset (Pergoveris) ja nyt pelkät pistokset.

Tulispa nyt hyviäkin uutisia tähän porukkaan taas!
 
  • Tykkää
Reactions: Eloveera-79
@Mymmeli43 voimia <3 Toivottavasti pääsette uuteen yritykseen pian.

@Eloveera-79 mulla meni jotenkin oma ajatus sekaisin ja olin vaan ajatellut että sullakin on ovulaatiossa ongelmaa kun on hoitona ovulaation induktio eli en osannut ajatella että näitä lääkkeitä käytetään tosiaan muidenkin ongelmien hoitona. Hoitomuodot on sikäli kyllä tuttuja. Mulla gyne ei joka kiertoon määrää irrotuspiikkiä vaan vasta jos omaa ovisplussaa ei testiin tule, siksi ei viitsi ostaa lääkkeitä kaappiin jos jää käyttämättä. Mulla on ollut tässä yrityksessa munarakkulan kasvattamiseen letrot, letrot + pistokset (Pergoveris) ja nyt pelkät pistokset.

Tulispa nyt hyviäkin uutisia tähän porukkaan taas!

Lääkärit kai katsoivat, että on parempi vahvistaa ovulaatiota, kun yritys alkoi vasta 39v. Kuukautiset oli ennen keskenmenoa kuin kello ja ultrassa näkyi aina johtofolli ilmankin Letroja. Sen sijaan sitä LH-huippua en saa tikkuun kuin haaleana. Siitä huolimatta lääkärit oli sitä mieltä, että se tapahtuu ja uskoivat luomuraskauteen, kuten sitten periaatteessa kävikin. Silti seuraava vaihe on ivf, koska ikä on nyt 40v. Toivon, että kierto palautuisi omaan uomaansa eli että Pregnyl olisi irroittanut follit/kystat. Toivon että viimeisin lääkäri tiesi oikein :whistle:.. Hirveää vaan odottaa.
 
@Mymmeli43 mulla oli eka keskenmeno keväällä (hoidoista), jossa laskettu aika oli 10.10. Tämä toinen oli muistaakseni 30.1. Ensimmäinen keskenmeno suretti todella paljon, toinen lähinnä vitutti! Ensimmäisessä ehdittiin nähdä sykkivä sydän ultrassa... Viikko minullakin meni pahimmasta toipumiseen. Miten teillä jatko?

Mulla on seuraava siirto kuukauden päästä alkaviin kuukautisiin, eli elokuun loppuun menee.
 
@Mymmeli43 mulla oli eka keskenmeno keväällä (hoidoista), jossa laskettu aika oli 10.10. Tämä toinen oli muistaakseni 30.1. Ensimmäinen keskenmeno suretti todella paljon, toinen lähinnä vitutti! Ensimmäisessä ehdittiin nähdä sykkivä sydän ultrassa... Viikko minullakin meni pahimmasta toipumiseen. Miten teillä jatko?

Mulla on seuraava siirto kuukauden päästä alkaviin kuukautisiin, eli elokuun loppuun menee.

Mä itkin kolme viikkoa putkeen koko ajan. Eikä meinannut tulla loppua. Itkin töissäkin vielä pari , johon palasin kolmen viikon jälkeen. Laskettuaika olisi ollut 1.10..

Toivotaan, että seuraava yrityksenne onnistuu! (y)
 
Ymmärrän. Kova tie on teilläkin ollut.. Annetaan toivoa ja sitten se viedään pois. Julkinenkin hoitaa nykyisin yli 40v, jos hoidot on aloitettu alle 40v ja on mahdollisuuksia eli esimerkiksi vastikään alkanut raskaus yms. Minulle kaavailivat jo kevääksi pitkää kaavaa, mutta tulin juuri ennen aloitusta raskaaksi. Syksyllä uusi aika suunnittelulle. Millä tavalla hoitoja muutettiin, että tuli noin monta hyvää solua?

Uskoisin että vanhemmalla iällä juuri irrotuspiikki olisi hyvä varmistamaan ovulaation. Pregnyl maksaa n. 14 euroa, mutta toki gynekologin pitäisi ensin seurata Letrozolin vaste ja määrätä irrotus ajankohta. Mulla tehtiin kolme kertaa seuratusti ovulaation induktio ja viimeisen onnistuneen kerran tuikkasin lääkkeet itse ilman ultraa.

Työpaikan kauttakin voi hakeutua gynelle. Tavallinenkin gyne (joka hoitaa esim. lapsettomuuden esitutkimuksia) voi kirjoittaa tarvittaessa lääkkeitä.. :)
Kahdessa ensimmäisessä stimulaatiossa käytettiin gonal-f+pregnyl, viimeisessä aloitettiin gonalilla, joka suunnitellusti vaihdettiin 4 pistospäivän jälkeen pergoverikseen ja irrotus ovitrellellä. Vanhemmilla naisilla kuulemma tuolla pergoveriksellä on saatu parempia tuloksia.
 
  • Tykkää
Reactions: Eloveera-79
Kahdessa ensimmäisessä stimulaatiossa käytettiin gonal-f+pregnyl, viimeisessä aloitettiin gonalilla, joka suunnitellusti vaihdettiin 4 pistospäivän jälkeen pergoverikseen ja irrotus ovitrellellä. Vanhemmilla naisilla kuulemma tuolla pergoveriksellä on saatu parempia tuloksia.

Hyvä tietää. Pitkään kaavaan määräsivät minulle Menopuria ja Pregnylin ja lyhyeen taas Elonvan ja Pregnylin. Kumpaakaan ei ole vielä toteutettu. Ystävälläni taas käytettiin pitkässä kaavassa Gonal-F ja Ovitrellea 39-vuotiaana. Kysyn lääkäreiltä tuosta Pergoveriksestä o_O.
 


Mitä ihmettä? Heräsin vasemman puoleiseen kipuun. Pissin kippoon ja tulos tämä.
Onko Pco pahentunut? Vai kohdunulkoinen?
Voiko noin räikeä plussa tulla R-testiin LH-piikistä?
Kp12/30 eikä oo ennen näin aikaisin tullut ovisplussaa. Ei oo edes limoja. Halut hiukan lisääntyneet parin viime päivän aikana, mut vähän.
Voiko royal geleet ym tehdä tän?

Mä oon vähän jopa paniikissa.
Parasta olis jo olis se ovis, vaikka sitä nyt ei oo kyllä hyödynnetty. Kaikki muut vaihtoehdot pelottaa.
 


Nyt kyllä veti jännäksi.
Kunnon kuukautiset oli ja meni. Sain niitä ihme haamuja mutta lopetin testaamisen kun vuoto alkoi.
Pakko soittaa johonkin.
Mitä tässä vaiheessa nyt saa seville? Ei vielä mitään?
 


Nyt kyllä veti jännäksi.
Kunnon kuukautiset oli ja meni. Sain niitä ihme haamuja mutta lopetin testaamisen kun vuoto alkoi.
Pakko soittaa johonkin.
Mitä tässä vaiheessa nyt saa seville? Ei vielä mitään?
Saa. Ainakin sen onko raskausmatsku oikeessa paikkaa. Muutahan siel ei näy jos hcg ei oo yli viittätonnia (muistaakseni se on se raja et näkyy jotain sikiömatskua). Mut ainakin se et pussi löytyy. Ystävällä oli hcg vajaa 2000 ja näkyi selkeesti että pussi oli munanjohtimessa.
 
Saa. Ainakin sen onko raskausmatsku oikeessa paikkaa. Muutahan siel ei näy jos hcg ei oo yli viittätonnia (muistaakseni se on se raja et näkyy jotain sikiömatskua). Mut ainakin se et pussi löytyy. Ystävällä oli hcg vajaa 2000 ja näkyi selkeesti että pussi oli munanjohtimessa.
Noni. Verta housuissa punertavan rusehtavaa.
:(
 
Noni. Verta housuissa punertavan rusehtavaa.
:(
Ehdottomasti soitto hoitavaan yksikköön ja ainakin hcg-verestä. Jos käyt yksityisellä, niin kannattaa kysyä testaisivatko ne äitiysneuvolankin kautta. Julkisella verikoe on ilmainen. Kuukautisethan voi tulla, vaikka onkin raskaana, joten peukku pystyyn että hän on kiinnittynyt myöhään ja siksi hcg kasvaa viiveellä.

Jos on kipuja, niin ultraan heti. Jos ei ole kipuja, niin hoitoyksikkö osaa kertoa koska kannattaa ultrata.
 
Ultrassa ja hcg otettu.
Ultratessa ei löytynyt raskauteen viittaavaa, hcg 300+. Odotellaan maanantain kontrolli verikoetta. Jos kovat kivut niin heti näytille.

Kyllä nyt masentaa. Tietysti se että raskaus alkanut, mutta ei oikeassa paikassa ja se että mitä jos tästä ei selvitä säikähdyksellä ja se että seuraava yritys venyy. En itse uskonut oikeaan raskauteen yhtään; toki olisin Halunnut.

Voi blääh.
 
Viimeksi muokattu:
@kirsillevauva Juu. Onneksi on matala, koska oikea raskaus ei voinut olla. Viimeinen yhdyntä juhannuksena eli 4vko sitten. Rv:t pitäs olla 6, ja normaali hcg korkeampi.
Jos olis ollut nyt korkeampi eikä kohdussa mitään, olisin vielä enemmän paniikissa.
Toki nyt taas kivut alkaneet ja vaikeaa kävellä, kipua myös oikealla.
 
Ultrassa ja hcg otettu.
Ultratessa ei löytynyt raskauteen viittaavaa, hcg 300+. Odotellaan maanantain kontrolli verikoetta. Jos kovat kivut niin heti näytille.

Kyllä nyt masentaa. Tietysti se että raskaus alkanut, mutta ei oikeassa paikassa ja se että mitä jos tästä ei selvitä säikähdyksellä ja se että seuraava yritys venyy. En itse uskonut oikeaan raskauteen yhtään; toki olisin Halunnut.

Voi blääh.

Voi ei.. Toivottavasti selviät säikähdyksellä. Tsemppiä!

Joskus pitää etsimällä etsiä positiivisuutta. Ainakin kiinnittymisyritystä on ollut. Kaikille ei tule sitäkään. Kiinnittymisyritys antaa osviittaa, että raskautuminen on vielä mahdollista (y).
 
Joo @Eloveera-79 (y) näin yritän ajatella. Jo toinen alkanut raskaus helmikuun jälkeen, kun yritys aloitettiin. Toivotaan että pääsen säikähdyksellä!
 
@Tammityttö Juu. Nyt kaikki hyvin. Tonne toiseen ketjuun jo kirjoitinkin.

Muille tiedoksi; kivut yltyi tänään ja lähdin polille. Ultrattiin eikä raskautta näkynyt missään. Vasemmalla 2-3cm kysta, joka ilmeisesti syynä kipuiluun ja vuotoon? Sattumaako että nyt puhkesi?
En jotenkaan voi käsittää että oikea raskaus kohdussa olis alkanut, kun testasin ennen menkkoja melkein negat ja vuoto tuli 2pv myöhässä. Viimeksi biokemiallisessa sain plussia ennen kuin menkat olis pitänyt alkaa ja viivat heikkeni niin että vuoto myöhästyi 4pv.
Nyt on mielestäni eri juttu, mut jospa se alkio on alkanut surkastumaan itsestään siellä missä ikinä olikaan eikä siksi löydetty enää. Toivotaan näin.
Ja toivotaan että hcg laskenut.
 

Yhteistyössä