40 + so what, wol 14 (2019)

Viestiketju alueella 'Vauvakuume' , aloittaja kirsillevauva, 30.12.2018.

1. Helmiina1978

Helmiina1978 Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    21.07.2016
    Saadut tykkäykset:
    262
    Me ei olla hoidossa.
    Mä kyl uskon vitamiinien ja muiden luontaistuotteiden voimaan sekä ruokavalioon/elämäntapoihin. Kyllähän sitä tietty narkkaritkin paksuksi pamahtaa...

Mä käytän joka päivä kasan pillereitä; vitamiineja ja hivenaineita. Tärkeimpinä tätä ajatellen myo-inositol, folaatti, D, royal gelee ja rauta+C sekä maca. Toki muutkin on tärkeitä; kalaöljyt, lesitiini, sinkki, magnesium, B6+muut B:t, kupari, maitohappobakteerit(kun muistan), lactoferriini ja tauriini tukemaan raudan imeytymistä.
    Suurinta osaa oon syönyt vuosia, tilanteen mukaan.

Tänään hcg 15. Arvasinkin aamun rfsu:n testin mukaan ettei voit olla enää yli 20. Ei tainnut mitään testissä näkyä; ainakin tosi hailakka.
    Harmi nyt että pitää vielä odottaa melkein 2 viikkoa ennen kuin voi pelehtiä ilman ehkäisyä. Ei me kyllä varmaan uskalleta edes kumin kanssa ennensitä, joten mahtaa olla miehen veitikat aika sekaisin. Hänellä ei kai oo tapana hoidella itseään. :whistle:

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  2. kärhö

kärhö Jäsen

Rekisteröitynyt:
    23.10.2012
    Saadut tykkäykset:
    12
    Tein nyt sitten toisen testin ja kahta viivaa näyttää.. sain lääkäriajan ensi viikolle niin saan mielenrauhan että onko se nyt edes siellä missä pitäisi.

Päässä pyörii satoja ajatuksia. Pelkotiloja eniten.. Koitan päästä tähän ryhmään mukaan kunhan ajatukset selkenee!

Onnea kaikille!

• Ihana! Ihana! x 5
    • Tykkään Tykkään x 1
    • List
  3. Helmiina1978

Rekisteröitynyt:
    21.07.2016
    Saadut tykkäykset:
    262
    @kärhö ihanaa! Niin sen pitikin näyttää plussaa. :love: tsemppiä paljon jännitykseen. Mulla just hoidettu kohdunulkoinen; tein +testin 18.7. ja raskaus alkanut juhannuksen ovulaatiosta. Kuukautiset oli normaalisti heinäkuun alussa, mutta 2 pv myöhässä. Testejä tein mutta näytti vaan jotain haamujen esiäitiä. Sit ajattelin et joku kemiallinen, kun normaalit menkat tuli enkä enää testannut. Sain 24.7. metotreksaatin, jonka jälkeen hcg alkoi laskea tai oikeastaan 8 päivää siitä. Hcg oli kokeimmillaan 1100. Eli meinasivat tuikata toisen mtx mut kieltäydyin ja vaadin uuden kontrollin seuraavaan aamuun. Ja sitten olikin laskenut 750:een. Mistään eivät löytäneet raskautta. Jotenkin en oo osannut tätä kovin surra; vain silloin romahdin hetkellisesti, kun lääkäri soitti ettei hcg ole laskenut ja pitää laittaa toinen mtx. Kai ne surut ja pelot vielä tulee; nyt on vaan odottanut että hcg laskee.

@kirsillevauva paljon onnenliimaa huomiseen pienelle kyytiläiselle! :love:

4. kirsillevauva

kirsillevauva Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    11.03.2018
    Saadut tykkäykset:
    481
    Kiitoksia myötäelämisestä. Siirto oli helppo ja nopea, ei minulla ole ikinä ollut niissä mitään vaikeuksia. Blasto oli selvinnyt hyvin sulatuksesta ja hyvälaatuinen. Jostian bb:stä se puhui?

Siirron jälkeen tiputettiin intralipid. Oli aavistuksen ikävä, kun mulla on surkeet suonet ja piti kämmenestä laittaa kanyyli. No, kerran se kirapisi. Liuos oli ihanan halpa tässä konkurssissa, yhteensä n. 100 euroa.

Kysyin, voidaanko keltarauhashormonipitoisuus mitata, mutta sellaisia ei kuulemma Suomessa mitata. No, lupasi kuitenkin lääkäri, että voin mahdollisen plussauksen jälkeen saada emätingeelinä lisää keltarauhashormonia ja uusi tiputus 2-3 viikon välein.

Nyt on rahat käytetty ja jos ei nyt onnaa, tulee hemmetin pitkä tauko, että saan rupusesta palkasta säästettyä 1000 euroa. Testipäivä 23.8 ja toiveet eivät ole korkealla, on jo kisaväsymystä. Kummittelee ne keskenmenot.

• Ihana! Ihana! x 4
    • Tykkään Tykkään x 1
    • List
  5. Ellinoora38

Ellinoora38 Jäsen

Rekisteröitynyt:
    31.01.2019
    Saadut tykkäykset:
    45
    @kirsillevauva Siis jos pyysit progesteronimittausta niin kyllä minulta ainakin mitattiin. Onkohan olemassa vielä joku muu mittaus, jota Suomessa ei sitten tehdä. Laitan peukut pystyyn, että tämä siirto tuo teille nyytin syliin.

6. Montecea

Montecea Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    12.02.2018
    Saadut tykkäykset:
    60
    @kirsillevauva kyllä multakin on progesteroni mitattu useempaankin otteeseen, muistaakseni jo niissä alkuselvityksissä. Mutta en tiedä kyllä yhtään onko niitä useammanlaisia keltarauhashormonitestejä, varmaan on. Sulla on niin hyvällä prosentilla raskaus alkanu noissa hoidoissa että varmasti tässäkin, jospa tämä tarrais tiukemmin!

Täällä CB vilkuttelee edelleen, alan jo pohtia kun siinä sanotaan että ikäli ei testaa pisimmän unijaksonsa jälkeen, se voi johtaa virheellisiin vilkutuspäiviiin. Noh, mulla on herkkäuninen ipana, ei mulla ole mitään pisimpiä unipätkiä! Huoh...

7. kirsillevauva

Rekisteröitynyt:
    11.03.2018
    Saadut tykkäykset:
    481
    Kummallista, pitää selvittää sitä testiä vielä. Mutta jos saan mahdollisen plussan jälkeen geelit, on turvallinen olo :)

Ylihuomenna eka testaus <3

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  8. Eloveera-79

Eloveera-79 Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    12.07.2019
    Saadut tykkäykset:
    45
    Täällä kp 1. Kierto palautui lopulta heinäkuun keskivaiheilla tuikkastun Pregnylin avustamana omin voimin 26 päivään ja alkuperäiseen kehon aikatauluun.. (y). Pregnylistä vuoto tuli 2 vk päästä ja nyt siitä vuodosta lääkkeetön vuoto 26 pv jälkeen. On edes jotain toiveita, että ovulaatio tapahtuu/on omaa hormonitoimintaa olemassa.

Julkisen hoidonsuunnittelukäynti on ensi viikolla, joten olen kohta varmaan tuolla ivf-ryhmässäkin (y).. Viimeksi tulin juuri raskaaksi suunnittelukäynnin jälkeen ennen ekaa ivf:ää.. Toivottavasti suostuvat hoitamaan etten jää taas "omilleni". Oli jo karu kokemus kokea keskiraskauden keskenmeno ja sitten jäädä koko kesäksi "yksin" ilman hoitoa. Tästä palstasta on ollut paljon apua asioiden käsittelyyn. Kiitos siitä!

Pelottaa että miten sekaisin se pitkä kaava pistää kehon, kun keskenmenosta palautumiseen meni 3.5 kuukautta.. o_O

• Tykkään Tykkään x 2
    • List
  9. kirsillevauva

Rekisteröitynyt:
    11.03.2018
    Saadut tykkäykset:
    481
  10. Eloveera-79

Rekisteröitynyt:
    12.07.2019
    Saadut tykkäykset:
    45

Voi ei :cry:. Josko on liian aikaista testata. Tsemppiä!

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  11. kirsillevauva

Rekisteröitynyt:
    11.03.2018
    Saadut tykkäykset:
    481
    testattu haamulainen <3 pp7. Perjantaina verikoe :) Tulen kertomaan tulokset :)

• Ihana! Ihana! x 8
    • Tykkään Tykkään x 1
    • List
  12. Eloveera-79

Rekisteröitynyt:
    12.07.2019
    Saadut tykkäykset:
    45
    Toivotaan että tämä on the kerta! (y) On upeaa ettet luovuta. Olet esimerkki meille muille!

13. kärhö

kärhö Jäsen

Rekisteröitynyt:
    23.10.2012
    Saadut tykkäykset:
    12
    Kävin tänään ultrassa, 6+2 laski viikoiksi ja kohdussa näkyi pienen pieni syke ja ruskuaispussi.
    Onni on se että on kohdussa, mutta pieni pelko silti vielä enkä uskalla hyppiä ilosta.
    Kohdun suulla oli vähän verensekaista hyytymää, muttei vielä kuulema pidä siitä huolestua..

Voi että, toisaalta sitä vaan miettii miks tähän prosessiin taas tuli lähdettyä.. sydän huolesta sykkyrällä :confused:

14. Montecea

Montecea Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    12.02.2018
    Saadut tykkäykset:
    60
    @kirsillevauva onnea! Mukava kun pääset heti verikokeeseen varmistaan.

@kärhö sinnekin onnea hyvistä ultrakuulumisista!

Täällä vilkuu edelleen kaikki valot hallissa, liekö ovuloimaton kierto. Tosi tarkemmkn Clearbluen ohjetta tavattuani huomasin että siinä kielletään käyttämästä kahden ensimmäisen kierron aikana raskauden jälkeen, joten se siitä. Ei kyllä kerrota että miksei? Siksi kun kierron pituutta ei voi ennustaa vai siksi kun joku hormoni (mikä?) sotkee tulosta? Samapa tuo, ei tullu bongausta tähän kiertoon. Yllätyin muuten siitäkin että pakkauksessa kehotetaan tekeen toi digi useaan kertaan päivässä ettei mee ovis ohi. Kallista lystiä, mutta elämä on.

Noh, kaipa siirryn hiljalleen menkkojen odotteluun täällä.

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  15. kirsillevauva

Rekisteröitynyt:
    11.03.2018
    Saadut tykkäykset:
    481
    Mulla on upee olo! Olen päättänyt opiskella töiden ohessa uuden tutkinnon ja olen tästä ihan tohkeissaan. On sellainen olo, ettei onnistuta tässä vauvajutussa ja en halua pitää muuta elämää hyllyllä sen takia. Pitää mennä elämässä eteenpäin. Jos siihen kuuluu huhtikuussa syntyvä vauva, olen superonnellinen, mutta jos ei, en muserru siitä.

@kärhö, ihania uutisia!

• Tykkään Tykkään x 4
    • List
  16. Hulbertiina

Hulbertiina Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    07.06.2018
    Saadut tykkäykset:
    83
    Kärhö, ihanaa! Nyt vaan toivotaan parasta!

Montecea, jospa se ovis olisi kuitenki ollut tai vasta tulossa. Tsemppiä!

Kirsillevauva, peukut pystyssä täällä toivon, että pikkuinen tällä kertaa pysyy mukana. Hyvältä kuulostaa tuo into opiskeluun ja positiivinen asenne elämään. Nyt onkin hyvä elää mahdollisimman normaalia elämää.

On: ovista tässä odotellaan olevan loppuviikosta. Ihmetyttää vain nuo ovistikkujen viivat, kun piruuttani kokeilin kp 4 tehdä testin ja viiva siinä oli melko vahva, vaikka menkat oli juuri loppuneet. Eilen kp 11 tein taas ovistestin, joka oli paljon hailumpi kuin edellinen. No joka tapauksessa ovislimaa on alkanut jo tulla, joten kai täällä päästään taas piinailemaan.

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  17. Angervo76

Angervo76 Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    19.07.2018
    Saadut tykkäykset:
    5
    Hei kaikille!

Olen täällä ollut aiemminkin, mutta palasin taas lukemaan teidän kuulumisia. Meinaa vaan käydä niin, että ahdistuu siitä mitä lukee, kun niin paljon on vaikeuksia 40+ ikäisillä tulla raskaaksi niin, että se myös kestää. Edelleen hämmästyttää monien täällä olevien sinnikkyys yrittää uudelleen kierto toisensa perään. Nostan hattua teille kaikille ja hurjasti onnea kaikille, jotka ovat onnistuneet plussaamaan.

Olen näköjään pudonnut tuolta kuumeilijoiden listalta pois, mutta olen siis Angervo76 - yritys aloitettu 6/2018 ja ennestään on lapset -06 ja -09 aiemmasta liitosta.

Oma kuume ei ole mihinkään kadonnut, päinvastoin. Kävimme ensimmäisissä lapsettomuustutkimuksissa keväällä. Kaikki näytti olevan kunnossa, ainakin teoriassa. Epäilin itse, että en ovuloi, mutta ultrassa kyllä nähtiin selvät ovulaation merkit. Toki lääkäri sanoi, että todennäköisyydet eivät ole puolellamme iän vuoksi. Siltikään emme ole vielä luovuttaneet. Ikää molemmilla tänä vuonna jo 43. Lääkäri sanoi, että jos aiomme hakeutua IVF hoitoihin, sen aika olisi viimeistään nyt tänä syksynä. En ole lainkaan varma olemmeko siihen valmiita, niin rahallisesti kuin muutenkaan.

• Tykkään Tykkään x 2
    • List
  18. Helmiina1978

Rekisteröitynyt:
    21.07.2016
    Saadut tykkäykset:
    262
    @kirsillevauva ihanaa! :love: testasit negan vaan liian aikaisin. Jippii! (y) Onnea ja tsemppiä kaikkeen.

Mäkin aloittelen uutta tutkintoa ja koulu alkaa 2.10. Mielessä toki on että mitä järkeä jne... Mitä järkeä nää vauvatouhut siis. Tuo koulutus ois mun unelmajuttu, mut kai sitä voi sit jatkaa jos käy niin onnellisesti, että nappaa vauva kiinni.

Mulla kohdunulkoinen taputeltiin viime viikolla (hcg ma 15,8 joten varmaan negaa to) , ja eilen lääkäri soitti että nyt maanantaina oli negatiivinen hcg. Ovista olen tikutellut mutta haaleaa näyttää. Pitäsköhän laskut aloittaa siitä hcg:n nollauksesta? Eli jostain torstaista kp1 - >? Nyt on vuodosta kp16, jolloin ennen ollut ovulaatio, mut nyt näyttää ku sekoittaneen hommat, mikä nyt ihan luonnollista. Jotenkin toivoisi, että pääsis oikeesti eteen päin. Lääkäri antoi vihreän valon ehkäisyn jättämiselle. :p
    Onneksi tosiaan on se koulu mulla, työn ohessa. Työn joka ehkä sitten muuttuu oppisopimukseksi.
    Ei kannata ainakaan liikaa suunnitella näitä raskausasioita, kun vaikea niihin on vaikuttaa.

Miehen kanssa käytiin keskustelu yhtenä iltana. Valittelin siinä että jestas ku oon poikki, ja joka paikkaa sattuu. Mies totesi saman. Jatkoin sitten että onkohan tää vauvanteko nyt ihan järkevää kun molemmat ollaan ihan poikki. Molemmilla on uus työ ja remonttia pitää tehdä, joten ei ihme että ollaan poikki. Mies sit kuitenkin totesi, että sähän jäät sitten kotiin että saa vaan olla. (niin kai... Olla... 4 lapsen kanssa) sanoin sit vielä et ei kuule kauaa pysty kun tulee kalliiksi. Siihen hän ei sit sanonut mitään. Pitää ehkä kysellä, että onko rahoitus kunnossa... :cool: että kauanko voin olla kotona. Mehän ei edes asuta virallisesti yhdessä vaan suunnitteilla on tässä lähiaikoina laittaa hynttyyt yhteen.

19. M4rianne77

M4rianne77 Jäsen

Rekisteröitynyt:
    03.09.2018
    Saadut tykkäykset:
    21
    Oi että, kuulumisethan on hyviä @kirsillevauva (y)(y)

Meillä eka lapsettomuuskäynti takana ja kaikki minulla kunnossa. Reserviä näytti olevan ja yritys jatkukoon. Miehellä siittiövasta-aineita, liekö se syynä ettei yhtään plussaa ole keskenmenon jälkeen tullut. Siittiöitä kyllä oli kaksinkerroin, että ihan ruuhkaa ilmeisesti mut vauhti kai porukalla hitaampaa;) Ennen kuin tämä selvisi mietti lääkäri mulle letroja, mutta nyt puhui lausunnossaan inseminaatiosta.

• Tykkään Tykkään x 2
    • List
  20. kirsillevauva

Rekisteröitynyt:
    11.03.2018
    Saadut tykkäykset:
    481
    Nimimerkki (+ikä) / yritys alkanut / monesko lapsi / keinot

hulbertiina (42)...3./ aloitettu1/2015 / Letrozole
    Tatti55 (41)... 3./ yritys alkanut 8/2017 / luomu
    M4rianne77.................3./ aloitettu 6/2018
    Helmiina1978 (41)...........6./ aloitettu 2/2019 / luomu
    mirumarumoro (43v)........4. / aloitettu 7/2018 / luomu
    Silmu75 (43v)................1./ ya 2013 / luomu/ lahjasolut harkinnassa
    Mammakatri (40+)..........?/ ya 3/2019 / luomu
    Mymmeli43 (43)..........6./ 1/2019 / luomu
    Kolmannen kuumeilija (39).....3. / 3/2019 / luomu

tammityttö (43).....4/luomu
    nelli5 (42) 5/aloitettu 2019/luomu
    Tikkerituu (39v)...........3./ aloitettu 11/2018/ ovulaation induktio
    Salli79 (40v)...........4./ aloitettu 2/2019 / luomu
    Montecea (40)....2./ ya 7/2019 / luomu
    Eloveera-79, ovulaation induktio 10/2018, "luomuraskaus" 1/2019, keskenmeno
    Ellinoora38, ikä 38, ya 12/18, 1. lapsi, luomu + ivf
    Angervo76 /ya 6/2018/kolmas lapsi

Taustalla:
    Yöeläjä
    Roxanne

Plussanneet:

Marraskuu 2018:
    Katti75 (43).........2/yritys alkanut 4/2018 /IVF

Tammikuu 2019:
    Momon (39)......5/ aloitettu 1/2018/terolut/ la 14.10

Huhtikuu 2019:
    MInttu-82 (37v)..........5./ aloitettu 12/2018/luomu
    Mary18 (41)....3./ aloitettu 12/2017 / luomu
    Rusakkonen (46).....1/ aloitettu 1/2017/ IVF (luovutettut munasolut ja omat) (la 30.12)

Toukokuu 2019:
    Palleroita (39v).........9./aloitettu 6/2017 / luomu (la 21.1.2020)
    MatildaM ...............3./ lahjamunasolut

Kesäkuu 2019:
    Iid@ (45).......2/ yritys aloitettu 4/2016/ lahjamunasolut

Heinäkuu 2019
    Hannele80 (39v)...........2./ aloitettu 3/2019 / luomu

Elokuu 2019
    kirsillevauva (46).......4/ aloitettu 12/2013/ luovutetut munasolut /km 2/2019 ja 6/2019/ LA 30.4.2020

21. kirsillevauva

Rekisteröitynyt:
    11.03.2018
    Saadut tykkäykset:
    481
    Lisäsin itsesni plussanneihin,m kun testi oli vahvistunut <3.

@Angervo76, tervetuloa takaisin! Siivosin passiivisia kirjoittajia välillä pois.

Itse siirryn nyt pois, sillä tämä on nyt tässä. Seuraavaan yritykseen (jos vielä tarvitaan) on varaa vasta joskus keväällä/ensi kesänä. Toivon ja rukoilen, että saadaan tämä vauva pitää <3

Onnea yrityksiinne!

22. Hulbertiina

Rekisteröitynyt:
    07.06.2018
    Saadut tykkäykset:
    83
    Omaa napaa tähän väliin. Ovistikun viivat oli vihdoinkin eilen vähintäänkin tasavahvat. Illalla lemmiskeltiin vielä varmuuden vuoksi. Viikonloppu meni muuten vähälempisenä, kun appiukko oli rakentamassa meidän terassia ja rakkaani oli pe ja la yöt töissä. No toivottavasti tästä jotain tulee. Gelee royalesta oon nyt lueskellut ja suunnittelinkin sitä hakevani kokeiluun, kun oli monella raskaus sen käytön alkamisen jälkeen alkanut.

• Tykkään Tykkään x 3
    • List
  23. Tikkerituu

Tikkerituu Jäsen

Rekisteröitynyt:
    19.05.2012
    Saadut tykkäykset:
    10
    Nimimerkki (+ikä) / yritys alkanut / monesko lapsi / keinot

hulbertiina (42)...3./ aloitettu1/2015 / Letrozole
    Tatti55 (41)... 3./ yritys alkanut 8/2017 / luomu
    M4rianne77.................3./ aloitettu 6/2018
    Helmiina1978 (41)...........6./ aloitettu 2/2019 / luomu
    mirumarumoro (43v)........4. / aloitettu 7/2018 / luomu
    Silmu75 (43v)................1./ ya 2013 / luomu/ lahjasolut harkinnassa
    Mammakatri (40+)..........?/ ya 3/2019 / luomu
    Mymmeli43 (43)..........6./ 1/2019 / luomu
    Kolmannen kuumeilija (39).....3. / 3/2019 / luomu

tammityttö (43).....4/luomu
    nelli5 (42) 5/aloitettu 2019/luomu
    Salli79 (40v)...........4./ aloitettu 2/2019 / luomu
    Montecea (40)....2./ ya 7/2019 / luomu
    Eloveera-79, ovulaation induktio 10/2018, "luomuraskaus" 1/2019, keskenmeno
    Ellinoora38, ikä 38, ya 12/18, 1. lapsi, luomu + ivf
    Angervo76 /ya 6/2018/kolmas lapsi

Taustalla:
    Yöeläjä
    Roxanne

Plussanneet:

Marraskuu 2018:
    Katti75 (43).........2/yritys alkanut 4/2018 /IVF

Tammikuu 2019:
    Momon (39)......5/ aloitettu 1/2018/terolut/ la 14.10

Huhtikuu 2019:
    MInttu-82 (37v)..........5./ aloitettu 12/2018/luomu
    Mary18 (41)....3./ aloitettu 12/2017 / luomu
    Rusakkonen (46).....1/ aloitettu 1/2017/ IVF (luovutettut munasolut ja omat) (la 30.12)

Toukokuu 2019:
    Palleroita (39v).........9./aloitettu 6/2017 / luomu (la 21.1.2020)
    MatildaM ...............3./ lahjamunasolut

Kesäkuu 2019:
    Iid@ (45).......2/ yritys aloitettu 4/2016/ lahjamunasolut

Heinäkuu 2019
    Hannele80 (39v)...........2./ aloitettu 3/2019 / luomu

Elokuu 2019
    Tikkerituu (39v)...........3./ aloitettu 11/2018/ ovulaation induktio LA 14.4.
    kirsillevauva (46).......4/ aloitettu 12/2013/ luovutetut munasolut /km 2/2019 ja 6/2019/ LA 30.4.2020

24. Tikkerituu

Tikkerituu Jäsen

Rekisteröitynyt:
    19.05.2012
    Saadut tykkäykset:
    10
    @Hulbertiina Tsemppiä piinailuun!

@M4rianne77 hienoa että teillä homma etenee.

Päivitin tuon listan vielä ja lisäsin itseni plussanneisiin. Tänään 7+0 varhaisultrassa näkyi pieni syke :love: Näkymä oli kuitenkin huono taaksepäin kallistuneen kohdun vuoksi, joten käyn vielä varmistusultrassa parin viikon päästä.

Siirryn tässä takavasemmalle mutta käyn varmasti välillä vilkuilemassa mitä teille kuuluu, Toivottavasti tänne saadaan pian uusia plussia!

• Ihana! Ihana! x 4
    • Tykkään Tykkään x 1
    • List
  25. Hulbertiina

Rekisteröitynyt:
    07.06.2018
    Saadut tykkäykset:
    83
    Tikkerituu, ihania uutisia. Onnea!

On: limat loppui eilen, joten kai tänään on sitten dpo1. Eilen kivistystä oikealla puolella, jossa munasarja vielä tallella. Tänään nännejä kihelmöi. Jospa siellä olisi keltarauhanen toiminnassa.

• Tykkään Tykkään x 3
    • List
Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi