40 + so what, wol 14 (2019)



Tommonen tuli tänä aamuna. Ilmeisesti se voi näyttää jopa 6 päivää tota? Tänään siis oikeasti Kp12.
Oltiinkin niin väsyneitä eilen ukon kanssa, ettei kumpikaan jaksanut. Mahtaa olla miehen veitikat jo pyörryksissä kun siellä viikkokausia uiskentelevat päin seiniä. Tästä johtuen toivon ovista vasta kp 18 eli ensi perjantaille. Mut eipä nämä asiat oo itse päätettävissä.
 
  • Tykkää
Reactions: Kaneli41
Hyvä, että näkyy! Voi näyttää montakin päivää tai sitten vain yhden. Riippuu kierrosta.
Kannattaa niitä simppoja tyhjennellä ennen ovisaikaa, että silloin on sitten hyvälaatuisia käytettävissä. Luin tällä viikolla jostain sellaisenkin, että siemennesteen laatu paranee muutenkin, jos seksiä on useammin. Aina ei vaan huvita saati jaksa.
 
  • Tykkää
Reactions: Helmiina1978
Hyvä, että näkyy! Voi näyttää montakin päivää tai sitten vain yhden. Riippuu kierrosta.
Kannattaa niitä simppoja tyhjennellä ennen ovisaikaa, että silloin on sitten hyvälaatuisia käytettävissä. Luin tällä viikolla jostain sellaisenkin, että siemennesteen laatu paranee muutenkin, jos seksiä on useammin. Aina ei vaan huvita saati jaksa.
Uskoisin edellisten kiertojen mukaan, että ovis ei ainakaan ennen kp16 oo(tai sit geleet on superkamaa). Tein kaksi liuskaa myös, ja hailua näyttää.
Parissa kierrossa heiluteltiin peittoja 6pv putkeen siinä ennen ovista, ovispäivä mukaan lukien. Ei tuottanut tulosta, joten sit ollaan menty joka toinen pivä ovisplussaan ja sit vaika pari päivää peräkkäin siinä ovista ennen ja ovispäivänä. Maaliskuun kemiallinen tuli puskista ku oli vaan 2 heiluttelua ennen ovista. Kesäkuinen KU tärppäsi 13-15-16 heilutteluilla. Toi 13-15-16 on ollut semmonen mihin oo tähdännyt. Toki aloitettu välillä 9 tai 11. Ovis ollut siis noissa tärppikierroissa kp16. Nyt KU:n jälkeen kp18 ja vikassa kierrossa kaikki heiluttelut oli kyl kohdillaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Kaneli41


Kp14 ohho. Eipä oo ennen tullut ovisplussa näin aikaisin kierrossa. Tai sit on eka plussa mennyt ohi. Testasin 5 jälkeen. Testaus ikkuna tossa laitteessa on mulla 5-11.
Ja toki just nyt tässä kierrossa, kun ei tänään ja huomenna päästä hommailemaan. :cautious:
Miksi muuten tuo käskee vieläkin testaamaan? Kyllä mä Testaan, mut muistaakseni luin jotain ettei sit enää tarvi testata. Vai johtuuko siitä, et on eka kierto laitteella...

Ja tossa näkee eron rsfu:n ja one step:n välillä. Huima ero!
No, eilen on talletettu ja limat oli kyl messevät koko päivän. :whistle:
 
Heh, täälläkin huippu tänään. Vihdoin. Mulla, kun useammin nyt tullut kp10-12 välillä, nyt kp15. Voihan ne normaalistikin vaihdella, on mulla kerran ollut vasta kp18kin.

Toi tosiaan aina neuvoo jatkamaan testausta huipun jälkeen, en tiedä ihan varmasti ees miks. Kyllähän jotkut oviksen jälkeenkin vielä tallettelee, kun munis elää sen tietyn ajan, mutta mä oon luottanut siihen lämmön nousuun plus siihen tietoon, että siittiöiden ois hyvä olla jo holleilla, kun munasolu irtoaa. Siinä mielessä teiän eilinen on oikein hyvin ajoitettu!
 
Laitoin viestiä tuonne otavamedialle noista pomppivista mainoksista. Olin ainakin herättänyt huomiota, koska kysyivät millä keskustelupalstoilla näin tapahtuu. Toivottavasti saavat mainokset kuriin.

Sitten omaa napaa: nyt menossa kp 12 eikä limoista vielä tietoakaan. Tosin nyt voisi olla tuon vasemman puolen vuoro, josta munasarja poistettu, joten en kovin paljoa ovista tähän kiertoon odotakaan, vaikka geleet käytössä onkin.
 


Näin nämä ovistikut käyttäytyy. Toki oon testannut vain aamuisin. Mut toi laite on kyl hyvä. On mennyt tosi vähän tikkuja. Ei tarvi miettiä koska testaa ja onko pissa ollut tarpeeksi rakossa jne.
Painetta tuntuu alavatsalla eli tänään varmaankin poksahtaa.
On kyl tosi hyvä tuuri, kun nyt kp15 eikä mulla oo ovis ollut näin aikaisin tänä vuonna. Ja just nyt ku ollaan miehen kanssa eri paikoissa. :X3:
Juu - pitäs siellä olla valmiina veitikoita, mut oltas silti hommailtu eilen ja vielä tänään.
Pitää silti olla toiveikkaana. (y)(y)
 
Meillä niskaturvotusultra takana. Pieni nukkui ensin ja hoitaja joutu herättämään kaverin. Siellä se sit huitoi menemään ja näytti peukkuakin <3. Olin niin onnellinen. Palkitsin itseni lounalla. Ilmeisesti ruoka ei sopinut vatsalleni, sillä tuli kiire vessaan ja oksensin lounaan ulos :( Yleensähän olen fodmap-ruokavaliolla, mutta nyt on perjantaina gastroskopia, jota varten olen syönyt vehnää, papuja ja sipulia. Aloitan kyllä heti lauantaina fodmapin uudestaan, ollut ikävän tuntuinen maha ja paljon ilmavaivoja, ärsyttävää.
 
Kirsillevauva, onpa ihanaa! Eipä pikkuinen ainakaan pahakseen pistänyt herätyksestä, jos peukkuakin näytti.

Helmiina1978, onpa kätevän oloinen vekotin. Pitäisköhän itsekkin hankkia semmonen... Toivottavasti siimahännät ovat siellä terhakoina valmiina hyökkäykseen heti, kun vastapelaaja ilmaantuu paikalle.

On: ovistikussa hailakka viivanalku, joten kai se sieltä on pikkuhiljaa tuloillaan. Lueskelin, että jos toinen munasarja on poistettu, niin jäljellä oleva toimisi joka kierrossa. Tosin vaihdevuodet voivat alkaa aikaisemmin, kun munasolureservit tyhjentyvät nooeammin. "Onneksi" on ikää jo näinkin paljon, kun ne vaihdevuodet muutenkin häämöttävät. Eri asia olisi jos olisin parikymppinen.
 
Heiii, kiva kuulla sinusta @Rusakkonen pitkästä aikaa! Onko raskausaika sujunut hyvin?
Hei @Mirumarumoru! :) Juu, on yleisesti ottaen sujunut oikein hyvin. Olen enemman nyt kirjoitellut tuonne Alkionsiirrosta plussanneet -ketjuun ja jonkin verran myos Luovutetut munasolut -ketjuun. Muut ketjut eli tama ja IVF-ketju ovat jaaneet vahemmalle, vaikka olen yrittanyt lueskella taustalla. Nyt raskaana siis 30+4, laskettu aika 28.12. Iso kysymys on, etta paadynko yrittamaan alatiesynnytysta vaiko valitsenko suoraan sektion. En osaa viela yhtaan sanoa. Haluaisin vaan, etta synnytys olisi vauvalle mahdollisimman turvallinen ja erityisesti, etta hapenpuutteen riski minimoitaisiin.

Tsemppia teille yritykseen! Hienoa, etta paasette yrittamaan luovutetuilla munasoluilla. Meillahan toimi sitten vasta 2. luovuttajasta, eli viiden omasolusiirron jalkeen kaytimme ekasta luovuttajasta saadut 3 munasolua, kaikki aina vain negaa. Sitten vahennettiin erikoislaakitykset minulta uudella klinikalla (ylitin ensimmaisen klinikan aktiivihoitoikarajan 45), ja toisen luovuttajan soluista ekalla yrittamalla tuoresiirrosta tarppasi.

Meille taisi iso asia olla se, etta mies oli siina vaiheessa syonyt noin 7kk Sermatropia ja muita vitamiineja ja antioksidantteja. Hanellehan oli aina sanottu, etta arvot olivat hienoja, mutta kun aluksi oli tutkittu vain siittioiden maara ja liikkuvuus. Sitten, kun tutkittiin myos niiden oksidaatio ja defragmentaatio, niin olikin parantamisen varaa. Onneksi miehen kohdalla naita voidaan parantaa vitamiineilla ja antioksidanteilla. Lisaksi hanella todettiin keliakiaan viittaavia oireita, joiden johdosta han siirtyi gluteenittomaan ruokaan. Tama sitten kaikki varmasti auttoi.

Itsellani varmasti auttoivat 23kg:n painonpudotus seka lisaravinteet. Lopullinen tukilaakekombo oli 2+2 progynovaa, 3x1 Terolutia, ylimaarainen Lutinus iltaisin, Metforem 3 x 500mg ja tyroksiini pitamaan kilppariarvot (tai siis TSH:n) lahempana ykkosta. Olen lisaksi ottanut raskausajan monivitamiinia ja elavamuotoista folaattia, plus nyt syksysta D-vitamiinia 20mikrog paivassa. Progynova, Terolut ja Lutinus sitten lopetettiin raskauden 1. kolmanneksen lopulla; muut jatkuvat yha, ja tyroksiinia on raskaana lisattykin. Tassa alkionsiirrossa en myoskaan ekaa kertaa kayttanyt Klexanea, mika siis varmaan oli hyva juttu. Nyt kylla sita taas sitten pistan verta ohentamaan 28:lta raskausviikolta. Lisaksi kaytossa aspiriini raskausmyrkytysta estamassa noin viikolta 15 alkaen. Pari viimeista viikkoa olen tassa myos syonyt lisarautaa, kun raskaana arvot putosivat liian alas.

Toivotan teille sita parasta mahdollista tulosta pian! :)
 
Viimeksi muokattu:
Viimeinen mahdollisuus ennen hoitoihin lähtöä koittaa viikonloppuna. Tänään ovistestiin tuli jo selkeä viiva, mutta ei yhtä vahva kuin kontrolliviiva. Tarkoittaako tulos sitä, että sieltä se ovis nyt on tulossa?
Ihan tuli ääneen sanottua viivoja katsellessa, että kyllä minä nuo haluisin ihan jossain muussa testissä jo nähdä. Oi oi, on tämä yhtä tunteiden vuoristorataa toivon ja epätoivon välillä.
 
Viimeinen mahdollisuus ennen hoitoihin lähtöä koittaa viikonloppuna. Tänään ovistestiin tuli jo selkeä viiva, mutta ei yhtä vahva kuin kontrolliviiva. Tarkoittaako tulos sitä, että sieltä se ovis nyt on tulossa?
Ihan tuli ääneen sanottua viivoja katsellessa, että kyllä minä nuo haluisin ihan jossain muussa testissä jo nähdä. Oi oi, on tämä yhtä tunteiden vuoristorataa toivon ja epätoivon välillä.
Tarkoittaa, jos viiva selkeä, eli nyt viimeistään kannattaa ns. tallettelut aloittaa, jos vain mahdollista. Oma lääkärini, lapsettomuuteen perehtynyt, sanoi, että jo ennen tuota testin todentamaa LH-huippuakin olisi hyvä olla jo aloittanut. Tsemppiä! ☺
 
vierailija
Viimeinen mahdollisuus ennen hoitoihin lähtöä koittaa viikonloppuna. Tänään ovistestiin tuli jo selkeä viiva, mutta ei yhtä vahva kuin kontrolliviiva. Tarkoittaako tulos sitä, että sieltä se ovis nyt on tulossa?
Ihan tuli ääneen sanottua viivoja katsellessa, että kyllä minä nuo haluisin ihan jossain muussa testissä jo nähdä. Oi oi, on tämä yhtä tunteiden vuoristorataa toivon ja epätoivon välillä.
Se riippuu niin testimerkistä ja ihmisestä, jotkut ei saa koskaan yhtä vahvaa viiva vaikka ultraamalla on vahvistettu että ovuloi, jotkut taas saa vahvoja viivoja vaikkei ovuloi, ja kaikkea siltä väliltä. Minä raskauduin kierrosta jossa en tikkujen mukaan ovuloinut, joten nyt koitan ottaa jo ne melkein yhtä vahvat viivat tosissani. Jos on epäselvää niin kannattaa yhdessä kierrossa tikuttaa melkein joka päivä, niin näkee missä tahdissa viiva tummenee ja taas haalenee.
 
Psykologi jututettu ja hoitosuunnitelma tehty. Positiivista oli, kun lääkäri ultrasi, että kroppa tosiaan edelleen toimii kuin se junan vessa. Limakalvo olis ihan täydellinen raskauden alkuun ja vasemmasta munasarjasta oli munasolu tällä kertaa irronnut. Löytyi silmien väriä vaille ihan match luovuttaja eli sama pituus, paino ja hiusten väri ja hänellä jo omia lapsia ennestään. Nyt vaan aletaan kiertoja sovittaa yhteen ellei sitten pakastusta mietitä ja luonnolliseen kiertoon istutusta. Tai siis kunhan nyt ensin saatais hyvä määrä munasoluja, jotka myös hedelmöittyvät :)
Kerrotaanko siellä luovuttajan painokin? :eek: Me ei edes tiedetä oliko tämä luovuttajalle eka kerta tai onko hänellä omia lapsia. Ja hei nyt vaan tuonne lahjasoluketjuun keskustelemaan!
 
Mirumarumoru, onpa hienoa että hommat etenee. Toivottavasti saatte monta hyvää alkiota ja lopulta sen jackpotin.

Täällä kp 17 ja ovistesti lähes positiivinen. Limailu alkoi vasta viime yönä, joten melko nopea lh:n nousu tässä kierrossa. Eilinen testi näytti vielä kovin haaleaa viivaa. Toivottavasti ovis ei ehdi tulla ennen huomista. On ollut niin paljon eriaikaisuutta meidän kotona olemiselle, ettei lemmiskelylle ole ollut aikaa. Rakkaani on ollut päivät koulun työharjoittelussa ja sieltä mennyt suoraan töihin. Illalla sitten hänen kotiin tullessaan olen yleensä jo lähtenyt omiin töihini. Niinpä me ollaan nähty aamuisin muutaman minuutin, jos sitäkään. Huomenna voisi olla mahdollisuuksia päästä yhtä aikaa peiton alle.
 
  • Tykkää
Reactions: Mirumarumoru
Joo, itsekin hieman ihmettelin, että niin paljon infoa saatiin. Ikää ei kuitenkaan kerrottu, vain että luovuttaja voi olla 20 - 35 vuotias.
Uskoisin, etta saatte tietaa ian, jos ja kun raskaudut, koska tarvitset sen tiedon NT-testeihin. Meille kerrottiin vain pituus ja silmien ja hiusten vari ennen tuota, plus kysyin, etta onko han suomalainen, ja vastattiin, etta on, koska halusin suomalaisen luovuttajan mieluiten. (Jos muuten ei sitten ollutkaan jollain tavalla ihan suomalainen, niin ei silla valia. Ainakin oli hyvin suomalaisen nakoinen piirteiltaan, varmaan enemman kuin mina jopa, kun oli vaaleampi! Ilmeisesti hanella ainakin siis Suomen passi siis oli!) Ika kerrottiin vasta plussattua. Painoa ei kerrottu, mutta tietty ainakin painoi vahemman kuin mina, kun uskoisin luovuttamiseen olevan painoindeksirajan. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Mirumarumoru
Klinikalta soittivat. Luovuttaja on valmis aloittamaan heti ja hänellä kierto viikkoa omaa perässä. Kun nyt oma vuoto alkaa loppuviikosta, aloitan oman hormonilääkityksen siinä vaiheessa toisena vuotopäivänä. Punktio luovuttajalle tehdään todennäköisesti viikolla 47 ja mahdollinen tuoresiirto joko samalla tai seuraavalla viikolla riippuen viljelypäivien määristä. Hurjaa, tämähän etenee tosi nopeesti :)
Oih ❤ Onnea matkaan!
 
Onnea luovuttaja löytymisestä Mirumarumoru!:love:

Minulla tosiaan jäi ensimmäinen letrokierto kemiallisesti, kun (haamu)viivat lähti parin päivän päästä vaalenemaan. Nyt letrokierto nro 2 menossa, 10 päivää Ovitrelle pistämisestä ja viivoissa ei ole mitään tulkinnanvaraa! :love: :love:Yritän lisätä kuvan. https://aijaa.com/33GeZf Mutta nyt siis huolenaiheena se että onko viiva päiviin nähden liian vahva? Nyt kuitenkin vasta dpo 8 tai 9? Mulla ei Ovitrellen viivat missään vaiheessa lähteneet kokonaan pois vaan muutaman päivän haalenemisen jälkeen pysyivät ensin monta päivää yhtävahvoina ja sitten lähtivät vahvistumaan (kyllä, olen himotestaaja). Ei kai vaan viittaa kohdunulkoiseen kun hormonia alkoi erittymään niin nopeasti? Aina pitää olla jostain huolissaan!(n)
 
  • Tykkää
Reactions: Mirumarumoru
Onnea luovuttaja löytymisestä Mirumarumoru!:love:

Minulla tosiaan jäi ensimmäinen letrokierto kemiallisesti, kun (haamu)viivat lähti parin päivän päästä vaalenemaan. Nyt letrokierto nro 2 menossa, 10 päivää Ovitrelle pistämisestä ja viivoissa ei ole mitään tulkinnanvaraa! :love: :love:Yritän lisätä kuvan. https://aijaa.com/33GeZf Mutta nyt siis huolenaiheena se että onko viiva päiviin nähden liian vahva? Nyt kuitenkin vasta dpo 8 tai 9? Mulla ei Ovitrellen viivat missään vaiheessa lähteneet kokonaan pois vaan muutaman päivän haalenemisen jälkeen pysyivät ensin monta päivää yhtävahvoina ja sitten lähtivät vahvistumaan (kyllä, olen himotestaaja). Ei kai vaan viittaa kohdunulkoiseen kun hormonia alkoi erittymään niin nopeasti? Aina pitää olla jostain huolissaan!(n)

Voi olla monikkoraskauskin. Mulla tuli tosi vahvat viivat pari pv siitä, kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa.. (y) Ovitrelle näkyy kai n.10 pv testeissä, mutta en tiedä, kuinka vahvana.
 
Voi olla monikkoraskauskin. Mulla tuli tosi vahvat viivat pari pv siitä, kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa.. (y) Ovitrelle näkyy kai n.10 pv testeissä, mutta en tiedä, kuinka vahvana.
Oliko niin että sulla oli kaksinkappalein nyt mahassa? :) Ihana selitys tuo tuplat olisi, mutta seurantaultrassa ei näkynyt kuin yksi folliehdokas kp 12. Lisäksi en saanut lähellekkään ovisplussaa ennen pistosta, niin olin ihan varma että tästä kierrosta ei ainakaan tärppää. Tai sain ovisplussan kp 9 tai 10, mutta ultrassa ei ainakaan keltarauhasta näkynyt. Tuohon aikaisempaan ajankohtaan tuo viivojen vahvistuminenkin sopisi paremmin, mutta kai munasolun irtoaminen olisi pitänyt ultratessa näkyä? No, ei kai tässä auta odotella ja katsoa mitä tuleman pitää. Digin ajattelin tehdä vielä perjantaina ja katsoa mitä se sanoo viikoista..
 
Kolmannen kuumeilija, hienot on viivat! Kyllä minäkin ennemmin olisin monikkojen kannalla. Mulla kohdun ulkoinen näkyi testissä vasta viikon jälkeen menkkojen odotetusta päivästä. Silloinkaan viiva ei ollut kuin ihan haalea, eikä missään vaiheessa vahvistunut ollenkaan. Toivottavasti pikkuinen pysyy tiukasti kiinni!

Mirumarumoru, teilläkin päästään pian piinailemaan. Ihanaa kun noin nopeasti pääsette eteenpäin.
 
Mullakin kohdunulkoinen näkyi testissä vasta myöhemmin eli ei oikein lainkaan ennen kuukautisten alkua. Eli jotain haamujen haamuja sain loppukierrossa, mut vuoto alkoi ja lopetin testaamisen. Sit Kp12 uudessa kierrossa tein tommosen rsfu:n
 

Yhteistyössä