40 + so what, wol 14 (2019)

Viestiketju alueella 'Vauvakuume' , aloittaja kirsillevauva, 30.12.2018.

1. Satuvauva

Satuvauva Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    14.10.2019
    Saadut tykkäykset:
    7
    Hei. Täältä ilmoittautuu 41v nainen. Yrityksiä takana 3 ja nyt menossa kp 23/30. Heräsin yöllä kun rintoja kivisti ihan kiitettävästi ja pientä menkka juilimista tuntuu. Oviksen bongasin 16/30 tajuttomana kipuna oikealla puolella. Lapsia neljä, 21,19,17 ja 10v. Saapa nähdä olenko jo liian vanha munasolujen suhteen. Jänskättää ihan samallalailla kun 10v sittekin

• Tykkään Tykkään x 5
    • List
  2. Mirumarumoru

Mirumarumoru Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    28.08.2017
    Saadut tykkäykset:
    27
    @Satuvauva lisäsin sinut tuonne listalle mukaan :)

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  3. Kaneli41

Kaneli41 Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    12.10.2019
    Saadut tykkäykset:
    11
    Kiitos @Mirumarumoru! ☺️

On tämä labratulosten odottaminen aika kidutusta. Tänään tuli kaikki muut paitsi amh. Osaako joku sanoa onko follikulaarivaiheen LH 3,3 ja FSH 7, 1 minkälaiset arvot? Varastoraudat mulla melkein tyhjät, pitää lisätä rautaa entisestään. Sentään kilppariarvot parantuneet. Lääkäri onkin sitten vasta seuraavassa kierrossa joskus marraskuussa. Että sen lisäksi, että odotellaan ovulaatiota, odotellaan nyt myös noita testejä ja tapaamisia. Siihenkin kai tottuu?

Onko moni teistä käynyt näitä kierto-, siemenneste- ynnä muita asioita kartoittamassa jo yritystä aloittaessa vai vasta, jos alkanut venymään? Siis teistä, jotka olette käyneet.

Kiva nähdä noita plussia etenkin tässä ketjussa!

Ps. Googlettamalla löytyikin jotain noista arvoista jotain, pahoittelut hätiköinnistä. Kai nuo ovat sitten aika normaalit.. ehkä

Viimeksi muokattu: 14.10.2019
  4. Helmiina1978

Helmiina1978 Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    21.07.2016
    Saadut tykkäykset:
    349
    Tervetuloa uudet! :barefoot:

Mä sain yllättäen tänään mun uuden lelun. Toki sitä tähän kiertoon odotin, mutta en näin ajoissa. Tilasin eBay :sta eikä siinä siis montaa päivää mennyt.
    Monitorin mukaan tässä kierrossa testausta ei kuitenkaan enää voisi aloittaa. Tänään kp7 ja olisi pitänyt aloittaa 1-4. Koska olen epätoivoinen ja innokas, huijaan konetta. :ROFLMAO: laitoin kierron alkaneeksi viime pe eli olen nyt kp 4 sen mukaan. Siinä testaus ilmeisesti aloitetaan kp6 ja silloin mulla on kai kp 9 eli ihan sopiva mun kiertoon. Viimeiset 2 kiertoa on ollut ovis kp18.

• Tykkään Tykkään x 3
    • List
  5. Kaneli41

Kaneli41 Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    12.10.2019
    Saadut tykkäykset:
    11
    Hei mulla on tuo sama! ☺️
    Oon keväästä asti käyttänyt ja tehnyt muutamia kuukausia niin, että en niin monia testejä käytä, koska pidemmän päälle aika kallista.. Yleensä jätän kp6 ja kp7 väliin ja kone ilmoittaa vain, että testi unohtui. Mä, kun mittaan myös aina aamulämmöt ja muistaakseni poikkeuksetta mun lämmöt nousee ekan LH-päivän jälkeisenä päivänä, niin en enää tee niitä loppupätkänkään testejä. Alussa ne toki kannattaa tehdä ja muutenkin, jos ei just vaikka lämmöistä voi päätellä oviksen jo menneen.

Kivoja testailuja! ☺️

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  6. tatti55

tatti55 Jäsen

Rekisteröitynyt:
    27.10.2017
    Saadut tykkäykset:
    15
    Hei pitkästä aikaa ja onnittelut kaikille plussanneille!! Upeaa!!
    Täällä ei uutta, masentaa kun ei mitään tapahdu. Menkat oli viime viikolla 3 päivää normista myöhässä mut sieltä ne sit tuli kuitenkin. Ehti jo kovasti toivoa, mut se siitä. Taidan nyt teidän muiden innoittamana hankkia noita luontaistuotteita avuksi monivitamiinin lisäksi josko niissä olis taikaa Olette ihania kun jaksatte tsempata. Ja mun ikä jo 42, jonka saa listalle korjata...
    T.tatti55 odotuksen odotuksen ääreltä

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  7. Satuvauva

Satuvauva Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    14.10.2019
    Saadut tykkäykset:
    7
    Huomenta. Kivan näköinen lelu, tuon kun yhdistää 100 raskaustestiin niin ei ole tekemisen puutetta hihi, toivottavasti on apua

Omanapa 24/30, tissit ei enää niin kipeät mutta alaselkä on sitäkin enemmän. Aivan kun olisi tulessa. Miettinyt virtsarakontulehduksen mahdollisuutta. Pieniä juilimisia alavatsassa enää, jos ollenkaan. Eilen vielä olin, että jesjes nyt jospa se sitten onnistuisi. Tänään on just päin vastainen olo.
    Oireita kyttään koko ajan.. nii no nukuin kyllä 4h päikkärit kun oli vapaa päivä ja yöunetkin 9h. Heräsin painajaiseen keskellä yötä kiljuen. Luulin että joku oli sängyn vieressä.. kiva herätys, mies yövuorossa vielä.

Kumpa voisi unohtaa tuon oman iän niin ei heittelisi mielialat niin paljon onnistumisen puolesta. Meinasin to tai pe alkaa jo tikuttaa mutta mulla ei oo raskaudet näkyny testissä kun 2-7pv menkkojen myöhästymisen jälkeen että voi olla liian aikaista ja sitten vuoto alkaakin.
    Muutaman päivän ku jaksaisi.. niin mulla ei ole ollut ehkäisyä 10v. Varmoja päiviä käytetty tai kondomia. Kk aina suurin piirtein ajallaan. Viime vuosina muutama kierto 32-45pv mutta sitten tasaantunut 30-32pv.

Semmosta, laittakaa tulemaan oireita kun olette oikeasti plussanneet niin ois kuva lukea niitäkin, saa sitten kehitellä itselle samoja.. Halit sinne kaikille

8. Eloveera-79

Eloveera-79 Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    12.07.2019
    Saadut tykkäykset:
    86
    Mullahan on ollut oireita a:sta ö:hön noin kiinnittymisestä asti. Portaissa hengästyminen alkoi jo viikkoa ennen kuukautisten tulematta jättämistä. Aloin myös juoda maitoa, mitä en muuten juo lainkaan. Ruokamielitekoja on ollut aika paljon. Ensin söin suklaata, vaikka en yleensä syö. Nyt en voi syödä mitään makeaa, koska ei tee mieli. Sitten teki mieli sipsejä, vaikka en ole vuosiin syönyt sipsejä. No nyt en voi syödä niitäkään. Tekee mieli vain normaalia ruokaa (y). Väsymys ja jatkuva pissaaminen ovat olleet läsnä alusta alkaen. Rinnat on arat kauttaaltaan, mutta nännit ei niinkään. Vatsa pömpöttää kuin olisin jo pidemmällä. Pyörryttää ja on huono olo, jos ei muista syödä. Oksentanut en ole kertaakaan. Olen selvästi hidastanut tahtia, koska en jaksa :p. Kasvamiskipuja on ollut toistaiseksi aika vähän.

• Tykkään Tykkään x 2
    • List
  9. Satuvauva

Satuvauva Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    14.10.2019
    Saadut tykkäykset:
    7
    Niitä varmaan itsekukanenkin kuvittelee ja sitten on jo niin sekaisin ku plussaa että ei muista mikä erona pms oireisiin. Tänään suihkussa taivastelin tissejäni että no jopas mun muhkeat. Mieskin sanoi, että joo niin on. Nännipihoissa näkyi kohtuullisen paksuja verisuonia ja nystyröitä nänneihin tullut minusta enemmän.. ehkä. Ja selvästi tummemmat kun nännipiha, värisokea en ole hihi. Kylläpä sitä hakee oireita oireiden perään.. no viikon päästä viimeistään nähdään olenko loihtinut itselleni kuppikokoa isommat tissit ym muut muutokset vai olisiko baby ajoissa jo valmistelemassa ruokailutilat kuntoon. Nyt taas sellainen jessss fiilis. Illalla varmaan ei oo enää :D

• Tykkään Tykkään x 2
    • List
  10. Mirumarumoru

Rekisteröitynyt:
    28.08.2017
    Saadut tykkäykset:
    27
    Pientä päivitystä tuli taas listaan :)

Nimimerkki (+ikä) / monesko lapsi / yritys alkanut / keinot

Hulbertiina (43 v.), 3. / aloitettu1/2015 / Letrozole, gelee royale
    Tatti55 (42 v.), 3. / yritys alkanut 8/2017 / luomu
    M4rianne77 (42 v.), 3. / aloitettu 6/2018 / inseminaatio
    Helmiina1978 (41 v.), 6. / aloitettu 2/2019 / luomu
    Mirumarumoru (43 v.), 4. / aloitettu luomuna 7/2018 / ivf x 3 vuonna 2017, sterilisaation purku 06/2018 --> luomuraskaus 03/2019 päätyi keskenmenoon + tulossa lahjamunasolut
    Silmu75 (43 v.), ? / aloitettu 2013 / luomu, lahjasolut
    Mymmeli43 (43 v.), 6. / aloitettu 1/2019 / luomu
    Kolmannen kuumeilija (39 v.), 3. / aloitettu 3/2019 / luomu
    Tammityttö (43 v.), 4. / aloitettu ? / luomu
    Nelli5 (42 v.), 5. / aloitettu 2019 / luomu
    Salli79 (40 v.), 4. / aloitettu 2/2019 / luomu
    Montecea (40 v.), 2. / aloitettu 7/2019 / luomu
    Ellinoora38, (38 v.), 1. / aloitettu 12/18 / luomu + ivf
    Angervo76 (43 v.), 3. / aloitettu 6/2018 / luomu + mahdollisesti ivf
    Vielä kerran ❤️ (43 v.), 3. / aloitettu 01/2019 / luomu + ivf tulossa
    Kaneli41 (41 v.), 2. / aloitettu 3/2019 / luomu (apuna aamulämmön mittaukset, valkkarimuutosten ja kohdunnapukan muutosten tarkkailu sekä hedelmällisyysmonitori, rauta, vitamiinit ja parapähkinät, fertility friendin maksettu versio)
    Satuvauva (41 v.), 5. / aloitettu 7/2019 / luomu

Taustalla:

Yöeläjä
    Roxanne

Plussanneet (y):love: elokuun 2019 jälkeen:

Tikkerituu (39 v.), 3./ aloitettu 11/2018 / ovulaation induktio --> positiivinen 9.8.
    kirsillevauva (46 v.), 4. / aloitettu 12/2013 / luovutetut munasolut --> LA 30.4.2020
    kärhö (40 v.), 2. / ilman ehkäisyä jo kauan / luomu --> 20.8. tilanne 6+2
    Mammakatri (40 +), ? / aloitettu 3/2019 / luomu --> 9.10. tilanne 5+4 / laskettu aika 6.6.2020
    Eloveera-79 (40 v.), aloitettu 10/2018 --> luomuraskaus, 9.10. tilanne 7+3 / laskettu aika 24.5.2020
    Buah Hatiku (42 v.), / inseminaatio luovutetuilla siittiöillä --> 12.10. tilanne rv 12

Viimeksi muokattu: 17.10.2019
  11. Silmu75

Silmu75 Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    26.08.2018
    Saadut tykkäykset:
    129
    Milloinkohan oon viimeksi tänne kirjoitellut? Meillä olisi viimein kaksi lahjamunasoluista alkunsa saanutta blastoa pakkasessa ja nyt odottelen vaan omia menkkoja (tänä vuonna pisin kierto ollu 69 päivää, tänään kp51) ja jännään osuuko töistä arkivapaata sopivaan väliin.

Onko täällä muita jotka epäilee, että saattaa olla vaihdevuodet aluillaan? Nuo pitkät kierrot nyt varmaan vähän enteilee sitä, lisäksi tosi herkästi kaikki itkettää. Siis ei nyt sillee kunnolla, mutta ei tarvita kuin jokin artikkeli ihmisten hyvyydestä ja mä vuodatan muutaman kunnon kyyneleen. Mietityttää, että miten nuo siirtoon valmistavat lääkkeet vaikuttaa - tasaantuuko mieliala vai olenko entistä tasapainottomampi kun se annostus on kuitenkin suurempi kuin hormonikorvaushoidossa käytetty.

12. Mirumarumoru

Rekisteröitynyt:
    28.08.2017
    Saadut tykkäykset:
    27

Eikös vaihdevuosien alussa kierto lyhene, muistelin jostain lukeneeni? Mutta joo, samaa on tullut pohdittua, että milloin mahtaa ne vuodet iskeä. Ei mitään tietoa, miten suvussa naisilla ovat alkaneet, kun äitiä ei ole kertomassa.

https://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk01118

13. Silmu75

Silmu75 Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    26.08.2018
    Saadut tykkäykset:
    129
    Ensin kai lyhenee ja sitten pitenee. Mulla on ollut reilun kuukauden kierrot, välillä oli tässä vain 25pv ja sitten alkoikin mennä yli 60pv. Varmaan ainakin esivaihe menossa jo, mutta onneks se ei lahjasoluhoidoissa haittaa.

14. Helmiina1978

Helmiina1978 Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    21.07.2016
    Saadut tykkäykset:
    349
    Eli siis reilusti voisi jättää ne ekat päivät testtaamatta. En liuskoillakaan testaisi ennen kuin kp13 alkaen, koska ovis aikaisintaan kp16 ja plussa tullut 15 ja 16. Jos nyt tämän kierron testaan joka päivä ja ensi kierrossa (toivottavasti sitä ei tule) sitten aloitan vasta kp jotain? Nyt on kp9 ja ihan turhalta tuntuu tuhlata niitä. Ihmetteln kovin miksei siihen voi syöttää aiempia kiertoja, joista se saisi vähän vihiä naisen kierrosta yleensä.

15. Mirumarumoru

Rekisteröitynyt:
    28.08.2017
    Saadut tykkäykset:
    27
    Monestiko olette lahjasoluilla koettaneet? Ollaan samaan itse lähdössä ja hoito on SUPERKALLISTA. Kovasti sitä toivoisi, että sillä rahalla saisi oikeasti sitten onnistuneen raskaudenkin alkamaan.

16. Mirumarumoru

Rekisteröitynyt:
    28.08.2017
    Saadut tykkäykset:
    27
  17. Hulbertiina

Hulbertiina Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    07.06.2018
    Saadut tykkäykset:
    99
    Hei pomppaako muilla nuo kirjamainokset ärsyttävästi koko ruudulle viestien päälle? Mulla tabletin gromella selatessa ne pomppaa lähes koko ruudulle eikä niitä saa pois ku vasta ihan sivun alalaidassa ne häviää. Ei niitä aina siihen tuu, välillä menee viikkoja ihan ilman mainoksia, mutta ärsyttää silloin kun ne siihen pomppaa. Ei pysty lukemaan viestejä ku tabletin ollessa pystysuunnassa ja silloinkin vain pari riviä kerrallaan.

18. Hulbertiina

Rekisteröitynyt:
    07.06.2018
    Saadut tykkäykset:
    99
    Mirumarumoru, mä tilasin just vitaminsilta englannista. Sain 180 kapselia suunnilleen samaan hintaan kuin tuo lifen 60 kapselia. Tilasin samalla sitä myo-inositoliakin. Tulee ihan muutamassa päivässä postilla kotiin.

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  19. Silmu75

Silmu75 Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    26.08.2018
    Saadut tykkäykset:
    129
    Eka hoito vasta, en päässyt töiden takia tuoresiirtoon niin pas on eka yritys kunhan sinne asti päästään. Kallista on, mutta olen silti miettinyt vieläkö uskaltaisi laittaa rahaa toiseen kierrokseen jos kumpikaan siirto ei onnistu. Olisihan sitä oltava rahaa vaunuihin ym tarvikkeisiinkin jos tässä joskus onnistuu...

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  20. Mirumarumoru

Rekisteröitynyt:
    28.08.2017
    Saadut tykkäykset:
    27
    Kyllä ne pomppii ärsyttävästi eteen niin lukiessa kuin jos yrittää kirjoittaa kommenttia. Ei tuu kauppoja tuon mainostajan kanssa :D

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  21. Hulbertiina

Rekisteröitynyt:
    07.06.2018
    Saadut tykkäykset:
    99
    No "kiva" että muillakin pomppii. Aloin jo kuvitella, että mulla on selaimessa jotain häikkää. Mut laittaisivat mainoksensa tuonne sivuun niinku muutkin.

22. vierailija

vierailija Vieras

Hei vaan kaikille!
    Täällä testasin tänään kp 26/30 joku viivan paikka EHKÄ tossa on. Asun nyt ulkomailla väliaikaisesti niin täällä herkkyys 20 mikä on herkin eli jätän suosiolla myöhemmäksi loput testit vai miten aikaisin muilla näyttänyt aikaisemmin teillä?

Täältä lämpimästä puhallan plussatuulia teille kaikille!

• Tykkään Tykkään x 2
    • List
  23. Satuvauva

Satuvauva Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    14.10.2019
    Saadut tykkäykset:
    7
    Jostain syystä heitti ulos sivulta niin, minä tuossa vierailijana kirjottelin :)

24. Solunen

Solunen Jäsen

Rekisteröitynyt:
    15.09.2019
    Saadut tykkäykset:
    21
    Hei! Voisinpa tännekin liittyvä, tuolla IVF-puolella jo olenkin, mutta tämä lienee lähinnä tilannettani vastaava. Eli olen 41-vuotias toista lasta toivova. Esikoinen (7/-16) sai alkunsa suht helposti, puolen vuoden yrittämisen jälkeen hakeuduin gynelle ihan vaan varmistamaan tilanteen kun olin jo 37v. Mitään varsinaista vikaa ei löytynyt, mutta tulin heti ekasta letrokierrosta raskaaksi. Se meni kuitenkin kesken heti alussa, mutta tulinkin sitten heti perään spontaanisti raskaaksi ja siitä siis nyt 3v poika.

Mulla oli aika paljon ongelmia oman jaksamisen kanssa ekat 1,5 vuotta ja aloitettiin toisen yrittäminen vasta kun poika oli täyttänyt 2v eli reilu vuosi sitten. Letrojakin käytin 5 kiertoa ilman tulosta ja toukokuussa sitten hakeuduin Dextraan täällä Hgissä. Muuten kaikki ok, mutta amh laskenut 3 vuodessa 2,3:sta 0,75:een eli munasolut alkaneet tosissaan hupenemaan. Ekasta IVF-hoidosta saatiin kaksi hidasta blastoa, jotka ei sitten kiinnittyneet. Toinen IVF-yritys muuttui inseminaatioksi, koska vain 3 isoa munasolua oli kasvamassa. Tästä oli jotain kiinnittymisyritystä ja hurjat oireet, mutta viiva haaleni ja nyt odotan menkkoja. Ensi viikolla soittelen sitten Dextraan jatkoista. Ubikinonia olen nyt n. kk ottanut 200mg aamulla ja 200mg illalla, ja inositolin meinaan nyt aloittaa.

Aika epätoivoiset on tunnelmat, vaikka ajattelin tän olevan helpompaa kun yksi jo kuitenkin on :(. Mutta tsemppiä kaikille eri vaiheisiin!:)

• Tykkään Tykkään x 1
    • Ihana! Ihana! x 1
    • List
  25. Kaneli41

Kaneli41 Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    12.10.2019
    Saadut tykkäykset:
    11
    @Hulbertiina, pomppaa täälläkin ja mokoman mainoksen takia jäänyt lukematta ja vastaamatta useana päivänä, kun ei vain ole onnistunut.

@Mirumarumoru, mulla samat nyt käytössä kuin sulla. Vasta tällä viikolla ostin ja aloitin kyllä.

@Helmiina1978 tekisin niin. Testejä menee muuten tosiaan hukkaan ja kalliiksi tulisi. Loppupään mittailut jätän väliin, koska seuraan aamulämmön nousua. Tuo laite näyttää automaattisesti aina käsittääkseni 2 huippupäivää, joten en ole enää mitannut ekan huipun jälkeisenä päivänäkään. Silloin mulla kyllä yleensä nousee aamulämpökin. Kolmena kuukautena käynyt niin, että laite ei ole havainnut ollenkaan estrogeenin nousua ja yhtäkkiä onkin ollut jo huippupäivä. Oon sitä ennen luottanut jo omiin havaintoihini, esim.tälläkin viikolla aloitettiin joka 2.päiväinen tallettelu tiistaina, vaikka tänään vasta eka päivä, kun laite havaitsi ees estrogeenin. Nyt kp12. Voisihan tuo laite parempikin olla, mutta pääosin oon ollut ihan tyytyväinen hankintaan. Toivottavasti sun mittailut sujuu hyvin!

@Solunen Tsemppiä kovasti, kuten kaikille muillekin toki! ☺️

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy