40 + so what, wol 14 (2019)

Viestiketju alueella 'Vauvakuume' , aloittaja kirsillevauva, 30.12.2018.

1. Helmiina1978

Helmiina1978 Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    21.07.2016
    Saadut tykkäykset:
    352
    @Kaneli41 onko sulla se raskauden testaava? Koskahan siihen semmosen tikun voi sit työntää? Veikkaan ettei sovi tämmösille hätähousuille :sneaky:
    Joo. Ohjeessakin taitaa lukea ettei tarvi enää testata sen jälkeen ku huippu siihen tulee.
    Täällä kp11 ja ehkä tänään ekat tallettelut tähän kiertoon.. Sunnuntaina sit lisää ja sit ollaankin ma ja ti illat eri osoitteissa... Toivottavasti ovis vasta to tai pe. Kyllähän keskiviikonkin tallettelut teoriassa ois ookoo, mut mun ovis on kyl niin nopee...

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  2. Kaneli41

Kaneli41 Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    12.10.2019
    Saadut tykkäykset:
    11

On juuri se ja oon tainnut kolmesti ainakin mitata vääriin aikoihin. Kolme päivää ennen oletettua kuukautisten alkamispäivää voi ainakin alkaa testata. Kerran mittasin myös varmuuden vuoksi alkukierrosta outojen oireiden takia ja sekin onnistui, vaikka olikin turhaa. Noi tallettelut välillä hämmentää mua, kun netin perusteella jotkut lääkäritkin neuvoo eri tavalla. Joka 2.päivää harvemmin ei uskalla olla, vaikka välillä juurikin tuollaiset käytännön pulmat sanelee. Teinä tallettelisin ke:nakin, jos saa ottaa suoraan kantaa. ☺️ Meiän lääkäri näytti kuvan kanssa, miten ois hyvä, että siittiöt olisi talletettu jo ennen huippupäivää eli joko edellisenä tai sitä edellisenä päivänä, mutta että toki vielä huippupäivänä kannattaa myös jatkaa. Tsemppiä odotteluun! ☺️

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  3. Rusakkonen

Rusakkonen Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    06.12.2017
    Saadut tykkäykset:
    594
    Mulla oli tuo sama, tai sitten myos Life:sta se toinen, ruskeassa lasipurkissa, joka oli puolet vahvempi ja yksi tabletti paivassa riitti. Ei tainnut olla gelee kuitenkaan kaytossa ihan sen viimeisen hoitokierroksen aikana.

Neljannesta lahjasolusta (2. lahjoittajan/lahjasolukierroksen tuoresiirrosta) lahti kayntiin meilla.

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  4. Helmiina1978

Rekisteröitynyt:
    21.07.2016
    Saadut tykkäykset:
    352
    Mul on kans tota ja sit on sitä ruskeassa lasipurkissa. 0on mys tilannut iHerbistä kahta eri merkkiä, jotka muistaakseni on kuitenkin semmosessa kapselissa eikä tommosena vastaavana pallurana. Jossain blogikirjoituksessa ylistettiin sitä varsinaista hunajan muodossa olevaa guningatarhyytelöä, mut en sitä oo sit tilannut vaikka meinannut olen.

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  5. Helmiina1978

Rekisteröitynyt:
    21.07.2016
    Saadut tykkäykset:
    352

Tommonen tuli tänä aamuna. Ilmeisesti se voi näyttää jopa 6 päivää tota? Tänään siis oikeasti Kp12.
    Oltiinkin niin väsyneitä eilen ukon kanssa, ettei kumpikaan jaksanut. Mahtaa olla miehen veitikat jo pyörryksissä kun siellä viikkokausia uiskentelevat päin seiniä. Tästä johtuen toivon ovista vasta kp 18 eli ensi perjantaille. Mut eipä nämä asiat oo itse päätettävissä.

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  6. Kaneli41

Kaneli41 Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    12.10.2019
    Saadut tykkäykset:
    11
    Hyvä, että näkyy! Voi näyttää montakin päivää tai sitten vain yhden. Riippuu kierrosta.
    Kannattaa niitä simppoja tyhjennellä ennen ovisaikaa, että silloin on sitten hyvälaatuisia käytettävissä. Luin tällä viikolla jostain sellaisenkin, että siemennesteen laatu paranee muutenkin, jos seksiä on useammin. Aina ei vaan huvita saati jaksa.

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  7. Helmiina1978

Rekisteröitynyt:
    21.07.2016
    Saadut tykkäykset:
    352
    Uskoisin edellisten kiertojen mukaan, että ovis ei ainakaan ennen kp16 oo(tai sit geleet on superkamaa). Tein kaksi liuskaa myös, ja hailua näyttää.
    Parissa kierrossa heiluteltiin peittoja 6pv putkeen siinä ennen ovista, ovispäivä mukaan lukien. Ei tuottanut tulosta, joten sit ollaan menty joka toinen pivä ovisplussaan ja sit vaika pari päivää peräkkäin siinä ovista ennen ja ovispäivänä. Maaliskuun kemiallinen tuli puskista ku oli vaan 2 heiluttelua ennen ovista. Kesäkuinen KU tärppäsi 13-15-16 heilutteluilla. Toi 13-15-16 on ollut semmonen mihin oo tähdännyt. Toki aloitettu välillä 9 tai 11. Ovis ollut siis noissa tärppikierroissa kp16. Nyt KU:n jälkeen kp18 ja vikassa kierrossa kaikki heiluttelut oli kyl kohdillaan.

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  8. Helmiina1978

Rekisteröitynyt:
    21.07.2016
    Saadut tykkäykset:
    352

Kp14 ohho. Eipä oo ennen tullut ovisplussa näin aikaisin kierrossa. Tai sit on eka plussa mennyt ohi. Testasin 5 jälkeen. Testaus ikkuna tossa laitteessa on mulla 5-11.
    Ja toki just nyt tässä kierrossa, kun ei tänään ja huomenna päästä hommailemaan. :cautious:
    Miksi muuten tuo käskee vieläkin testaamaan? Kyllä mä Testaan, mut muistaakseni luin jotain ettei sit enää tarvi testata. Vai johtuuko siitä, et on eka kierto laitteella...

Ja tossa näkee eron rsfu:n ja one step:n välillä. Huima ero!
    No, eilen on talletettu ja limat oli kyl messevät koko päivän. :whistle:

• Tykkään Tykkään x 2
    • List
  9. Kaneli41

Kaneli41 Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    12.10.2019
    Saadut tykkäykset:
    11
    Heh, täälläkin huippu tänään. Vihdoin. Mulla, kun useammin nyt tullut kp10-12 välillä, nyt kp15. Voihan ne normaalistikin vaihdella, on mulla kerran ollut vasta kp18kin.

Toi tosiaan aina neuvoo jatkamaan testausta huipun jälkeen, en tiedä ihan varmasti ees miks. Kyllähän jotkut oviksen jälkeenkin vielä tallettelee, kun munis elää sen tietyn ajan, mutta mä oon luottanut siihen lämmön nousuun plus siihen tietoon, että siittiöiden ois hyvä olla jo holleilla, kun munasolu irtoaa. Siinä mielessä teiän eilinen on oikein hyvin ajoitettu!

• Tykkään Tykkään x 2
    • List
  10. Mirumarumoru

Mirumarumoru Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    28.08.2017
    Saadut tykkäykset:
    27
    Heiii, kiva kuulla sinusta @Rusakkonen pitkästä aikaa! Onko raskausaika sujunut hyvin?

11. Hulbertiina

Hulbertiina Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    07.06.2018
    Saadut tykkäykset:
    99
    Laitoin viestiä tuonne otavamedialle noista pomppivista mainoksista. Olin ainakin herättänyt huomiota, koska kysyivät millä keskustelupalstoilla näin tapahtuu. Toivottavasti saavat mainokset kuriin.

Sitten omaa napaa: nyt menossa kp 12 eikä limoista vielä tietoakaan. Tosin nyt voisi olla tuon vasemman puolen vuoro, josta munasarja poistettu, joten en kovin paljoa ovista tähän kiertoon odotakaan, vaikka geleet käytössä onkin.

• Tykkään Tykkään x 3
    • List
  12. Mirumarumoru

Rekisteröitynyt:
    28.08.2017
    Saadut tykkäykset:
    27
    Tykkäys Otavamedian palautteelle. Oman navan osalta toivotaan vielä parasta...

13. Helmiina1978

Rekisteröitynyt:
    21.07.2016
    Saadut tykkäykset:
    352

Näin nämä ovistikut käyttäytyy. Toki oon testannut vain aamuisin. Mut toi laite on kyl hyvä. On mennyt tosi vähän tikkuja. Ei tarvi miettiä koska testaa ja onko pissa ollut tarpeeksi rakossa jne.
    Painetta tuntuu alavatsalla eli tänään varmaankin poksahtaa.
    On kyl tosi hyvä tuuri, kun nyt kp15 eikä mulla oo ovis ollut näin aikaisin tänä vuonna. Ja just nyt ku ollaan miehen kanssa eri paikoissa. :X3:
    Juu - pitäs siellä olla valmiina veitikoita, mut oltas silti hommailtu eilen ja vielä tänään.
    Pitää silti olla toiveikkaana. (y)(y)

• Tykkään Tykkään x 2
    • List
  14. kirsillevauva

kirsillevauva Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    11.03.2018
    Saadut tykkäykset:
    513
    Meillä niskaturvotusultra takana. Pieni nukkui ensin ja hoitaja joutu herättämään kaverin. Siellä se sit huitoi menemään ja näytti peukkuakin <3. Olin niin onnellinen. Palkitsin itseni lounalla. Ilmeisesti ruoka ei sopinut vatsalleni, sillä tuli kiire vessaan ja oksensin lounaan ulos :( Yleensähän olen fodmap-ruokavaliolla, mutta nyt on perjantaina gastroskopia, jota varten olen syönyt vehnää, papuja ja sipulia. Aloitan kyllä heti lauantaina fodmapin uudestaan, ollut ikävän tuntuinen maha ja paljon ilmavaivoja, ärsyttävää.

15. Mirumarumoru

Rekisteröitynyt:
    28.08.2017
    Saadut tykkäykset:
    27
    @kirsillevauva Hienoja uutisia :) Montako viikkoa sinulla nyt on jo kasassa?

16. kirsillevauva

kirsillevauva Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    11.03.2018
    Saadut tykkäykset:
    513
    12+5.

• Tykkään Tykkään x 1
    • Ihana! Ihana! x 1
    • List
  17. Hulbertiina

Hulbertiina Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    07.06.2018
    Saadut tykkäykset:
    99
    Kirsillevauva, onpa ihanaa! Eipä pikkuinen ainakaan pahakseen pistänyt herätyksestä, jos peukkuakin näytti.

Helmiina1978, onpa kätevän oloinen vekotin. Pitäisköhän itsekkin hankkia semmonen... Toivottavasti siimahännät ovat siellä terhakoina valmiina hyökkäykseen heti, kun vastapelaaja ilmaantuu paikalle.

On: ovistikussa hailakka viivanalku, joten kai se sieltä on pikkuhiljaa tuloillaan. Lueskelin, että jos toinen munasarja on poistettu, niin jäljellä oleva toimisi joka kierrossa. Tosin vaihdevuodet voivat alkaa aikaisemmin, kun munasolureservit tyhjentyvät nooeammin. "Onneksi" on ikää jo näinkin paljon, kun ne vaihdevuodet muutenkin häämöttävät. Eri asia olisi jos olisin parikymppinen.

18. Rusakkonen

Rusakkonen Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    06.12.2017
    Saadut tykkäykset:
    594
    Hei @Mirumarumoru! :) Juu, on yleisesti ottaen sujunut oikein hyvin. Olen enemman nyt kirjoitellut tuonne Alkionsiirrosta plussanneet -ketjuun ja jonkin verran myos Luovutetut munasolut -ketjuun. Muut ketjut eli tama ja IVF-ketju ovat jaaneet vahemmalle, vaikka olen yrittanyt lueskella taustalla. Nyt raskaana siis 30+4, laskettu aika 28.12. Iso kysymys on, etta paadynko yrittamaan alatiesynnytysta vaiko valitsenko suoraan sektion. En osaa viela yhtaan sanoa. Haluaisin vaan, etta synnytys olisi vauvalle mahdollisimman turvallinen ja erityisesti, etta hapenpuutteen riski minimoitaisiin.

Tsemppia teille yritykseen! Hienoa, etta paasette yrittamaan luovutetuilla munasoluilla. Meillahan toimi sitten vasta 2. luovuttajasta, eli viiden omasolusiirron jalkeen kaytimme ekasta luovuttajasta saadut 3 munasolua, kaikki aina vain negaa. Sitten vahennettiin erikoislaakitykset minulta uudella klinikalla (ylitin ensimmaisen klinikan aktiivihoitoikarajan 45), ja toisen luovuttajan soluista ekalla yrittamalla tuoresiirrosta tarppasi.

Meille taisi iso asia olla se, etta mies oli siina vaiheessa syonyt noin 7kk Sermatropia ja muita vitamiineja ja antioksidantteja. Hanellehan oli aina sanottu, etta arvot olivat hienoja, mutta kun aluksi oli tutkittu vain siittioiden maara ja liikkuvuus. Sitten, kun tutkittiin myos niiden oksidaatio ja defragmentaatio, niin olikin parantamisen varaa. Onneksi miehen kohdalla naita voidaan parantaa vitamiineilla ja antioksidanteilla. Lisaksi hanella todettiin keliakiaan viittaavia oireita, joiden johdosta han siirtyi gluteenittomaan ruokaan. Tama sitten kaikki varmasti auttoi.

Itsellani varmasti auttoivat 23kg:n painonpudotus seka lisaravinteet. Lopullinen tukilaakekombo oli 2+2 progynovaa, 3x1 Terolutia, ylimaarainen Lutinus iltaisin, Metforem 3 x 500mg ja tyroksiini pitamaan kilppariarvot (tai siis TSH:n) lahempana ykkosta. Olen lisaksi ottanut raskausajan monivitamiinia ja elavamuotoista folaattia, plus nyt syksysta D-vitamiinia 20mikrog paivassa. Progynova, Terolut ja Lutinus sitten lopetettiin raskauden 1. kolmanneksen lopulla; muut jatkuvat yha, ja tyroksiinia on raskaana lisattykin. Tassa alkionsiirrossa en myoskaan ekaa kertaa kayttanyt Klexanea, mika siis varmaan oli hyva juttu. Nyt kylla sita taas sitten pistan verta ohentamaan 28:lta raskausviikolta. Lisaksi kaytossa aspiriini raskausmyrkytysta estamassa noin viikolta 15 alkaen. Pari viimeista viikkoa olen tassa myos syonyt lisarautaa, kun raskaana arvot putosivat liian alas.

Toivotan teille sita parasta mahdollista tulosta pian! :)

• Tykkään Tykkään x 6
    • List
    Viimeksi muokattu: 23.10.2019
  19. Vielä kerran ❤️

Vielä kerran ❤️ Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    06.10.2019
    Saadut tykkäykset:
    15
    Viimeinen mahdollisuus ennen hoitoihin lähtöä koittaa viikonloppuna. Tänään ovistestiin tuli jo selkeä viiva, mutta ei yhtä vahva kuin kontrolliviiva. Tarkoittaako tulos sitä, että sieltä se ovis nyt on tulossa?
    Ihan tuli ääneen sanottua viivoja katsellessa, että kyllä minä nuo haluisin ihan jossain muussa testissä jo nähdä. Oi oi, on tämä yhtä tunteiden vuoristorataa toivon ja epätoivon välillä.

• Tykkään Tykkään x 2
    • Ihana! Ihana! x 2
    • List
  20. Kaneli41

Kaneli41 Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    12.10.2019
    Saadut tykkäykset:
    11
    Tarkoittaa, jos viiva selkeä, eli nyt viimeistään kannattaa ns. tallettelut aloittaa, jos vain mahdollista. Oma lääkärini, lapsettomuuteen perehtynyt, sanoi, että jo ennen tuota testin todentamaa LH-huippuakin olisi hyvä olla jo aloittanut. Tsemppiä! ☺️

• Tykkään Tykkään x 2
    • List
  21. vierailija

vierailija Vieras

Se riippuu niin testimerkistä ja ihmisestä, jotkut ei saa koskaan yhtä vahvaa viiva vaikka ultraamalla on vahvistettu että ovuloi, jotkut taas saa vahvoja viivoja vaikkei ovuloi, ja kaikkea siltä väliltä. Minä raskauduin kierrosta jossa en tikkujen mukaan ovuloinut, joten nyt koitan ottaa jo ne melkein yhtä vahvat viivat tosissani. Jos on epäselvää niin kannattaa yhdessä kierrossa tikuttaa melkein joka päivä, niin näkee missä tahdissa viiva tummenee ja taas haalenee.

• Tykkään Tykkään x 2
    • List
  22. Mirumarumoru

Rekisteröitynyt:
    28.08.2017
    Saadut tykkäykset:
    27
    Sama täällä! Eilen just puolison kans sanottiin, että voi kunpa nyt tärppäis ennen kuin hoidot alkaa! Huomenna mennään psykologin puheille ja Inovaan hoidon suunnitteluun. Viikon päästä taas nähdään, onko kierto yhtä varma kuin junan vessa...

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
    Viimeksi muokattu: 24.10.2019
  23. Mirumarumoru

Rekisteröitynyt:
    28.08.2017
    Saadut tykkäykset:
    27
    Psykologi jututettu ja hoitosuunnitelma tehty. Positiivista oli, kun lääkäri ultrasi, että kroppa tosiaan edelleen toimii kuin se junan vessa. Limakalvo olis ihan täydellinen raskauden alkuun ja vasemmasta munasarjasta oli munasolu tällä kertaa irronnut. Löytyi silmien väriä vaille ihan match luovuttaja eli sama pituus, paino ja hiusten väri ja hänellä jo omia lapsia ennestään. Nyt vaan aletaan kiertoja sovittaa yhteen ellei sitten pakastusta mietitä ja luonnolliseen kiertoon istutusta. Tai siis kunhan nyt ensin saatais hyvä määrä munasoluja, jotka myös hedelmöittyvät :)

24. Silmu75

Silmu75 Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    26.08.2018
    Saadut tykkäykset:
    131
    Kerrotaanko siellä luovuttajan painokin? :eek: Me ei edes tiedetä oliko tämä luovuttajalle eka kerta tai onko hänellä omia lapsia. Ja hei nyt vaan tuonne lahjasoluketjuun keskustelemaan!

25. Mirumarumoru

Rekisteröitynyt:
    28.08.2017
    Saadut tykkäykset:
    27
    Joo, itsekin hieman ihmettelin, että niin paljon infoa saatiin. Ikää ei kuitenkaan kerrottu, vain että luovuttaja voi olla 20 - 35 vuotias.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri