40 + so what, wol 14 (2019)

Viestiketju alueella 'Vauvakuume' , aloittaja kirsillevauva, 30.12.2018.

1. Eloveera-79

Eloveera-79 Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    12.07.2019
    Saadut tykkäykset:
    132

Kiitos :p:p:p. Olen ollut aika väsynyt, mutta muuten ei ole ollut mitään ylitsepääsemättömiä oireita. Oksentanut en ole kertaakaan, mutta huono olo on tullut, jos en ole syönyt.

Aiemmin urheilin kuutena päivänä viikossa, mutta nyt on ollut pakko hidastaa tahtia. Aiemmin hankittu hyvä kunto auttaa todennäköisesti kestämään paremmin monikkoraskauden, mutta kyllähän se on 40-vuotiaalle aika rasitus. Olen 168cm ja ollut n. 62kg, mutta vatsa on jo siinä määrin kasvanut, että kiloja on jo tullut lisää.

Sain keskenmenon viime keväänä, joten nyt olisi kerralla tulossa ensimmäinen, toinen ja kolmaskin, jos kaikki menee hyvin :geek:. Miehellä ei ole tukiverkkoja, mutta minulla on +70v vanhemmat ja veljien perhe, joissa nuorimmat on viisi vuotiaita.

Alkuperäinen ajatus oli yrittää tehdä pari lasta peräkkäin, joten ymmärrän kuumeesi (y). Tällä iällä, kun ei voi odottaa liian pitkään. Lääkärit eivät uskaltaneet vuosi sitten 39v antaa mitään toiveita munasolujen laadusta ja raskautumiskyvystä, mutta näin jännästi kävi, että kolme solua oli riittävän hyviä kehittyäkseen. Ihmettelyn aihehan se on minullekin edelleen joka päivä :LOL:.

2. M4rianne77

M4rianne77 Jäsen

Rekisteröitynyt:
    03.09.2018
    Saadut tykkäykset:
    38
    @Kaneli41 meillä tosiaan oli onnistunut raskautuminen kesällä -18, mutta meni kesken. Eli sen mukaan se saattaisi luomusti onnistuakin mutta iän puolesta ei aikaa odotteluun ole. Sanoi sen olevan myös epätodennäköistä, koska noin pitkä yritys keskenmenon jälkeen ei ollut tuottanut tulosta.

Inssiä suunniteltiin ihan luomukiertoon, kun mun puolesta asiat on kunnossa. Eka mahdollisuus kariutui ovulaation osuessa viikonloppuun ja laskujen mukaan seuraava olisi ollut myös. Siksi päädyttiin kevyellä avustuksella eli pistin Gonal F pienimmällä annostuksella ja ultrassa kp10 katsottiin tilanne jolloin paras ajankohta inssiin oli perjantai kp14. Siitä parin päivän päästä aloitin Luget emättimeen aamuin illoin ja jos testi positiivinen jatketaan niitä varhaisraskauden ultraan saakka. Oireita ei ole tullut kuin nännien arkuus:LOL: luget kuulemma voivat tehdä näitä raskausoireita..
    Toivon teille onnea koitokseen, on se luomuna tai mahdollisilla hoidoilla(y)(y)täällä peukut isosti pystyssä:love:

@Eloveera-79 oon lukenut moneen kertaa sun uutisen, on se vaan aivan huikeeta tuo, onnea uudelleen!!:love::love:

3. Reetaleena

Reetaleena Jäsen

Rekisteröitynyt:
    27.12.2017
    Saadut tykkäykset:
    20
    Huh, kyllä sinulla on kova työ edessä vielä pitkään, mutta he päättivät kaikki tulla kerralla ja sitten on vaan otettava vastaan. Toivottavasti kaikki menee hyvin❤️.

Hyvä, että sinulla on tukiverkkoja. Itselläni ei oikein ole, kun olen muuttanut maaseudulta pääkaupunkiseudulle ja isovanhemmat sekä muut sukulaiset jäivät sinne ja miehen tukiverkot ovat ulkomailla. Nyt jos tulee vaikka hammaslääkärissä käynti miehen työaikana, niin olen jo pikkuisen pulassa...

Harmittaa, kun varmaan katoat kohta täältä... Ala kirjoittamaan blogia..? Olisi kiva seurata, miten tuollainen harvinainen odotusaika ja synnytys sujuu. (Sen jälkeen voi olla vähänlaisesti kirjoitushetkiä...)

• Tykkään Tykkään x 3
    • List
  4. Eloveera-79

Rekisteröitynyt:
    12.07.2019
    Saadut tykkäykset:
    132

Olen miettinyt kanssa tuota blogia, mutta odottelen ainakin rakenneultraan asti. :LOL: Lääkärit koko ajan varoittelevat riskeistä. Pitää vaan yrittää pitää pää kylmänä.

Mulla on myös kaksi rescue-karvalasta, joten vipinää riittää. Mulla on pääasiallinen koti maaseudulla ja pieni asunto Helsingissä. Tukiverkot ei asu Uudellamaalla, joten siinä mielessä vähän samansuuntainen tilanne. Miehen äitiä ei ole ja kasvatti-isä suosii omia biologisia sukulaisiaan ja koittaa lypsää rahaa niiden suosimiseen, joten heihin ei tule olemaan koskaan mitään kontaktia. Periaatteessa ollaan omillamme, mutta mun suvun tukiverkot auttaa tarvittaessa, kun siitä on sovittu riittävän ajoissa.

Oletko saanut ystäviä pääkaupunkiseudulta, jotka voisivat jeesiä tarvittaessa? Mulla on lähinnä työkavereita, mutta heistä ei ole lastenvahdeiksi :whistle:.

5. Eloveera-79

Rekisteröitynyt:
    12.07.2019
    Saadut tykkäykset:
    132

Toivottavasti toi inssi onnistuu (y)! Vaikka aina sanotaan, että naisen ikä, naisen ikä, naisen ikä, niin ei se aina merkkaa mitään. Myös sillä 40 vuoden aikana eletyllä elämällä on merkitystä. En ole koskaan polttanut, juonut tai käyttänyt muitakaan päihteitä. Olen ollut hoikka ja urheilullinen. Toisilla elintavatkaan ei heikennä raskautumista. Mulla on silti olo, että mun tapauksessa alentuneella AMH:lla juuri elintavoilla on ollut merkitystä munien laadun kannalta.

Raskautuminen on tilannekohtaista ja pienellä avulla ihmeitä tapahtuu ;). Munkin keho ehkä akvivoitui, kun käytin letroja ja irrotuspiikkejä ennen ekaa raskautta. Sen jälkeen rakkuloiden määrä lisääntyi vastoin kaikkia todennäköisyyksiä. Keho kai yritti korjata keskenmenoa uudella raskaudella ja teki jopa viisikin johtavaa rakkulaa heinäkuussa. Lääkärit luuli niitä kystiksi. No syyskuu todistaa ettei ollut kystia :ROFLMAO:.

• Tykkään Tykkään x 4
    • List
  6. Mirumarumoru

Mirumarumoru Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    28.08.2017
    Saadut tykkäykset:
    53
    Heissan Reetaleena! Haluatko, että lisään sinut listoille mukaan?

7. Reetaleena

Reetaleena Jäsen

Rekisteröitynyt:
    27.12.2017
    Saadut tykkäykset:
    20
    Minullakin on lähinnä työkavereita, kun olen asunut täällä vasta vähän aikaa. Mutta on onneksi yksi ystävä, jolla on vieläpä samanikäinen vauva ja autamme toisiamme tarvittaessa. Minun vauvalla on ruoka-allergioita, ja hänelle ei voi antaa muuta maitoa kuin äidinmaitoa, joten minä en ole voinut olla missään kauan, kun rintapumpulle en ole saanut oikein hyvin herumaan. Nyt vauvalle on löytynyt muutamia sopivia kiinteitäkin ja hän on onneksi nukkunut paremmin. :) Olen ollut välillä tosi väsynyt sen vuoksi, etten ole saanut nukuttua yhtään 3h:n yhtenäistä pätkää, kun vauvalla on ollut allergioiden vuoksi mahavaivoja. Se väsymys on sellaista, mitä en ole ennen kokenut. Olen miettinyt suihkussa pesinkö jo hiukset shampoolla tai ollut niin väsynyt, että en enää ole uskaltanut lähteä autolla ajamaan.

Sinä varmaan tulet saamaan apua kunnalliselta puolelta. Sitten lähempänä ota valmiiksi selvää, miten sitä saa. Juttelin kerran yhden kolmosten isän kanssa ja hän sanoi, ettei muista paljon mitään lasten vauvavuodesta. :rolleyes:

Laita minulle viestiä, jos aloitat blogin. :geek: Yritä pysyä terveenä ja vältä antibiootteja, jos vaan mahdollista! Voimia! ❤️

8. Reetaleena

Reetaleena Jäsen

Rekisteröitynyt:
    27.12.2017
    Saadut tykkäykset:
    20
    Moi! Taustalle voisin tulla, vaikka toisen lapsen saaminen on epätodennäköistä, kun aion imettää pitkään ja ei nuo menkat näy alkavan.

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  9. Kaneli41

Kaneli41 Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    12.10.2019
    Saadut tykkäykset:
    11
    Kiitos paljon!! ❤️ Onpa hyvä, miten vähillä oireilla oot selvinnyt! Pitelen peukkuja ja ilmoittele miten teillä käy.

Oon nyt yrittänyt etsiä tietoa tuosta ja sen myötä oma mieli jo alkanut valmistautua inseminaatioihin. Yhtään en tiedä miten mies suhtautuu, sille kaikki lääketieteelliset tutkimukset ja toimenpiteet on muutenkin vaikeita. Mun munanjohdinten aukiolotutkimuskin sai sen aivan vitivalkoiseksi ja huonovointiseksi. Ei kestä oikein sitäkään, kun minuun sattuu. No, joka tapauksessa. Mulle tuli jo peräti sellainen olo, että voispa sittenkin aloittaa jo joulukuussa, mutta se on varmaan epärealistista. Saa nähdä miten tässä vielä käy.

Toiveikasta torstaita kaikille! ❤️

10. Eloveera-79

Rekisteröitynyt:
    12.07.2019
    Saadut tykkäykset:
    132

Musta tuntuu, että mulla on tuollaista väsymystä ilmassa jo nyt. Välillä olin jo pirteämpi, mutta tänään tuntui, että olen nukahtaa töihin. Haukottelen koko ajan jne. Jatkuva wc:ssä ravaaminen toki katkoo yöunet, mutta ei liene ainoa syy :p.

Hyvä kun sulla on edes yksi ihminen ympärillä, jolla on sama tilanne. Mulla ei ole ketään, joka olisi nyt raskaana tai juuri synnyttänyt.

Onneksi olen harvoin kipeä, niin vauvojen vastustuskyky ei heikenny antibiooteista. En syö kipulääkkeitäkään, vaikka välillä särkeekin pää. Koitan vaan kestää (y). Mies onneksi hieroo pyynnöstä niskoja ja usein sekin jo auttaa.

Noi allergiat ja vatsavaivat on ikäviä. Kummallakaan meistä ei ole allergioita. Pitää koittaa välttää ekat 6kk flunssia ja vastaavia ettei tule jälkiseuraamuksia. En rehellisesti sanottuna tiedä, miten selviän, jos yhdelle tai useammalle tulee koliikki tai infektiokierre.. No turha murehtia etukäteen, mutta toki voi miettiä keinoja välttää pahimpia altistavia tekijöitä :ROFLMAO:.

11. Solunen

Solunen Jäsen

Rekisteröitynyt:
    15.09.2019
    Saadut tykkäykset:
    39
    Moikka! Enemmän kirjoittelen tuola IVF-puolella, mutta pakko tulla onnittelemaan kaikkia plussista ja erityisesti @Eloveera-79 - ihan mahtavaa ja käsittämätöntäkin! :eek: Mitä ovat neuvolassa sanoneet? Ihan varmasti saat jotain kotiapua, ehkä jopa tarjoavat jotain automaattisesti, mutta jos ei, niin kannattaa pyytää. Mutta ihmeellistä tämä on.

Pakko mainostaa täälläkin puolella kirjaa https://itstartswiththeegg.com/ - luin sen juuri ja on tosi hyvä katsaus (nimenomaan 2019 vuoden versio) uusimmista tutkimustuloksista, millä eri tavoin munasolujen laatuun voi edes vähän yrittää vaikuttaa. Suosittelen, erityisesti meille kypsempään ikään ehtineille:) On toki englanniksi, mutta jos se sujuu, niin on aika helppolukuinen minusta muuten..

• Tykkään Tykkään x 3
    • List
  12. Eloveera-79

Rekisteröitynyt:
    12.07.2019
    Saadut tykkäykset:
    132

Kiitos :p. Neuvolan täti meni niin sekaisin, että unohti puolet veriarvoista, joten olen joutunut käymään kolmesti verikokeissa. Täti pöpisi jotain hoitoavusta, mutta ei jatkanut siitä vielä pidempään. Mitään taloudellista apua ei saa, vaikka kaikkea, myös vaippoja, tarvitaan kolminkertainen määrä :whistle:..

Munasolujen laatuun koitin vaikuttaa syömällä myös Inocapseja eli myo-inositolia. En tiedä, auttoiko, mutta greippiä söin myös koko syksyn.

• Tykkään Tykkään x 2
    • List
  13. Helmiina1978

Helmiina1978 Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    21.07.2016
    Saadut tykkäykset:
    418
    ihania kuulumisia @Eloveera-79 :barefoot::barefoot::barefoot:

samoin @KeltainenSeepra :love:

sekä @Kolmannen kuumeilija :love:

Kyllä nyt on positiivisia uutisia tällä palstalla. En ole muistanut käydä täällä, kun ei ole s-postia tullut uusista viesteistä.
    Meillä alkas olla ovulaatio muutaman päivän sisällä.

Kiitti tuosta linkkivinkistä; mahtaakohan olla jotain uutta itselle... En ehtinyt vielä katsomaan.

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  14. Hulbertiina

Hulbertiina Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    07.06.2018
    Saadut tykkäykset:
    113
    Omaa napaa tähän väliin... Nyt alkaa pikkuhiljaa sarastaa kp 37. Vuotoa olen odotellut alkavaksi jo tiistaina. Ovisplussa tuli kp 17, jolloin lopetin nuo geleet. R-testin ollessa maanantaina nega aloitin geleet uudelleen, jolloin alkoi myös uudet ovislimailut sekä ovistestien viivat lähteneet tummumaan. Mielenkiinnolla nyt ihmetellään mitä tapahtuman pitää.

15. Helmiina1978

Rekisteröitynyt:
    21.07.2016
    Saadut tykkäykset:
    418
    @Hulbertiina no, onpas outoa tosiaan. Mikäs plussa se oikein oli silloin kp17...

Mä kans syön noita Geelejä, mut en tosiaan lopeta niitä negaan vaan syön yhden loppu kierrossakin. Muuten siis syön kaksi tai jopa kolme.
    Selkeästi nyt ton lisäksen takia ovis aikaistui viime kierrossa, ja näyttää nytkin tulevan kp15. Tänään kp12 ja monitorissa lukee high eli estrogeenin nousu havaittu kuten viime kierrossa. Voihan se tosiaan olla koholla pidemmänkin aikaa ennen ovista, ettei se 100% tarkoita että samalla kaavalla menee kuin viime kierrossa.

Todellakin suosittelen kaikille Royal Gelee, sekä MYO-inositol sekä tuolla linkissäkin olevia muita lisaäravinteita/vitamiineja. E-vitamiini yksi tärkeimmistä. Myös miehelle samat ja sinkkiä kans.
    Eihän tämä ovulaatio tietenkään raskautta takaa; niin monta asiaa siihen vaikuttaa.

Niin ja piti vielä viime viestiin tosiaan mainita, että TODELLAKIN LUO TOIVOA, se että noin monta plussaa saatu meidän ikäisille ja vielä KOLME munasolua kerralla. :love::barefoot:(y)

• Tykkään Tykkään x 1
    • Ihana! Ihana! x 1
    • List
  16. Eloveera-79

Rekisteröitynyt:
    12.07.2019
    Saadut tykkäykset:
    132
    Tiedä sitten, mikä oli ratkaiseva tekijä, mutta söin raskausvitamiineja, Inocapseja, greippejä, D-vitamiinia ja rautaa. Ei lainkaan kipulääkkeitä, alkoholia, tupakkaa - ei edes passiivisessa muodossa. Vältin myös yksityiselämän pultteja ja tressiä töissä ihan tietoisesti. Koitin nukkua enemmän.

Mies lopetti alkoholin ja tupakan sekä nikotiinin korvaustuotteet kokonaan. Syötin hänelle myös Inomania ja katsoin, että söi myös kasviksia jonkin verran. Hoidatutti myös hampaat kuntoon, koska kehon tulehdustilakin voi vaikuttaa siittiöiden kykyyn hedelmöittää.

Toivottavasti tähän ketjuun tulee lisää plussia! (y)

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  17. Solunen

Solunen Jäsen

Rekisteröitynyt:
    15.09.2019
    Saadut tykkäykset:
    39

Pakko tulla heti viisastelemaan, että tuossa It starts with the egg -kirjassa tuo Gelee Royale mainittiin lisäravinteena, jota EI suositeltu käytettäväksi, koska ei ole tarpeeksi tieteellistä näyttöä + se voi jotenkin sotkeakin hormonitasapainoa huonolla tavalla eli siitä voisi kirjan mukaan olla joillekin jopa haittaao_O. Mutta tiedä näitä nyt sitten...Ylipäänsä tossa kirjassa oli tarkemmin tietoa kun noilla sivuilla. Eikä mulla siis ole itsellä kaupallisia intressejä kirjassa kiinni :)

18. Helmiina1978

Rekisteröitynyt:
    21.07.2016
    Saadut tykkäykset:
    418
    Tiedä näistä sitten.

19. Hulbertiina

Hulbertiina Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    07.06.2018
    Saadut tykkäykset:
    113
    Enpä tiedä onko hyötyä tai haittaa sen kummemmin, mutta ainakin omaa kroppaa kuunnellen geleellä sain viime kierrossa elämäni ensimmäisen selkeän plussan ovistikkuun, kierto oli vain 30 pv ja luteaalivaihe sen optimaalisen 14 pv. Kierrothan mulla on ilman lääkkeitä niinkin pitkiä että vuotoja tulee 1-2 krt/vuosi. Niin tai näin jatkan geleen käyttöä.. Toimii se kun vain lujasti siihen uskoo.

• Tykkään Tykkään x 3
    • List
  20. Reetaleena

Reetaleena Jäsen

Rekisteröitynyt:
    27.12.2017
    Saadut tykkäykset:
    20
    Minunkin pitää kommentoida vielä, että greippiä minäkin söin viime vuonna kun aloin odottaa tätä kuopusta. En ehtinyt pitkään toivoa raskaaksi tulemista, joten en ole hirveän hyvin perillä näistä asioista. Pitää laittaa tuo Inocaps-vinkki johonkin muistiin, jos kokeilisi sitten, kun kierto lähtee käyntiin (jos uskallan:LOL:). Lohdulliselta kyllä tuntuu, että on tällainen ketju ja monta plussaa on tullut, vaikka on varmaan niitäkin, joilla ei ole enää onnistunut.

Onko teillä mitään vinkkejä tähän minun tilanteeseen, kun imetän 7kk ikäistä vauvaa ja haaveissani olisi imettää ainakin vuoden ikään tai ehkä 2-vuotiaaksikin asti, että voiko imetysaikana mitenkään kuukautiskiertoon vaikuttaa..? Niitä kuukautisia ei siis vielä ole. Imetys on minun mielestä helppoa ja ihanaa, kun on aina vauvalle sopivaa maitoa. Ajattelin, että imettäisin vaikka tandemina, jos sattuisiko tulemaan uudelleen raskaaksi. Toisaalta nyt kun tietää, mitä vauvanhoito on 40-vuotiaana, niin kyllähän se huolettaa, miten jaksaisi sitten kahden kanssa (voiko tällaisesta edes puhua kolmosten odottajan kuullen... :rolleyes:) Onneksi minun mies hoitaa paljon lasta ja hän on minua nuorempi. Minäkin olen ihan hyvässä fyysisessä kunnossa.

Eloveeralle vielä, että on se kyllä hurjaa, kun joudutte sitten hankkimaan kaikkea kolminkertaisesti. Ei kannata uutena ostaa kaikkea. Onneksi lapsilisäkin tulee kolmelle ja ainakin meillä lapsilisä on riittänyt vaippoihin ja muuhunkin, vaikka on ostettu kalleimmasta päästä olevia Libero Touch -vaippoja, kun iho pysyy niillä niin hyvänä. Se on helpottanut, että meidän ei ole tarvinnut ostaa korvikkeita (niihin kyllä kolmosten kanssa varmasti uppoaa rahaa) eikä valmisruokia juurikaan vielä pystytä käyttämään, kun vauva ei voi syödä esim. perunaa. Minä kyllä ”syytän” näistä allergioista perintötekijöitä ja syömiäni antibiootteja. Sairastuin raskaana ollessa siis viime talvena influenssaan ja sen jälkeen keuhkokuumeeseen. Ennen sitä tein liian paljon töitä, en levännyt tarpeeksi ja en ollut ottanut influenssarokotusta.

21. Valoa79

Valoa79 Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    17.11.2019
    Saadut tykkäykset:
    5
    Moikka!

Mahtuuko mukaan joukkoon? :) Olen 40-vuotias kahden lapsen äiti ja kolmannen yritys alkoi syyskuussa. Hieman kahdenvaiheilla olen tästä projektista.. toisaalta vauvakuume on kova, toisaalta pelkään miten voimat riittää vauvan kanssa. Jokatapauksessa yritystä on nyt kolmen kierron verran ollut. Ekassa kierrossa sain haalean plussan raskaustestiin, mutta menkat alkoi kuitenkin. Tokassa kierrossa en tainnut ovuloida ollenkaan ja nyt on siis meneillään kolmas kierto. Gynen mukaan kohdallani voisi olla aiheellista aloittaa jonkinlainen hormoni ovulaatiota tehostamaan, ja se on nyt harkinnan alla.

Toivon plussatuulia kaikille ja onnea jo raskautuneille! Kolmoset kuulostaa ihanan hurjalta :X3::love::)

• Tykkään Tykkään x 2
    • List
  22. Vau mikä plussavyöry, onnea raskautuneille! Kolmosuutiset vielä kolmoisonnitteluilla. Tosiaan neuvolasta kannattaa kysyä perhetyön palveluista, monikkoperheet yleensä saa sieltä apuja arkeen.

@Reetaleena mulla on kanssa imetys muuttujana tässä yritystouhussa. Mun kierto käynnistyi helokkiöljyä käyttämällä kun vauva tais olla 8 kk. Kovasti pähkäilen ja ahdistelen pitäisikö imetys lopettaa että tärppäisi, toisaalta mieluusti imettäisin vaikka sitten tandemina jos tärppäisi. Se vaan pelottaa uskaltaako tässä iässä enää kauaa odotella imetyksen lopettamisen kanssa jos toistakin haluaisi yrittää... Vaikka voihan se olla ettei toista tule, imetti tai ei.

Uusille tervetuloa ketjuun!

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  23. Eloveera-79

Rekisteröitynyt:
    12.07.2019
    Saadut tykkäykset:
    132
    @Reetaleena Pitää käydä itsekin ottamassa influenssarokotus. Olen pitkittänyt sitä nyt kaksi viikkoa. Pakotan itseni menemään ensi viikolla. En vielä tiedä, millaista on hoitaa kolmea, joten :p ei haittaa. Hyvä vinkki noi vaipat. Osan tarvikkeista ostan käytettynä ja osan uutena. Jonkin verran aleostovaatteita ja esim. kallis rintareppu on varastossa. Rintarepun ostan henkilöltä, joka ei sitä tarvinnut kun sai kaksoset. No ei siihen kolme mahdu, mutta kukin vuorollaan. Koitan panostaa vauvojen ja siten myös itseni hyvin vointiin, kun he voivat hyvin, itsekin voi hyvin.

@Valoa79 Tervetuloa ja kiitos! (y) Mulla auttoi Letrozol ja Pregnyl stimuloimaan kehoa. Sitten ei tarvittu enää lääkkeitäkään kuukausiin, kun pamahti nämä kolme.

@Montecea Eiköhän se raskautuminen ole vielä mahdollista, kun juuri hetki sitten olit raskaana. Liian pitkään ei toki kannata odottaa. Mähän täytän jo 41, kun he mahdollisesti saapuvat maailmaan. Siitä toipuminen vie 6kk-9kk.. Sitten alkaakin häämöttää jo 42 jonkin ajan kuluttua. :p Kiitos. Pakko kai sitä on jotain apua vastaanottaa.. Kun ei ole aiempia lapsia, niin ei oikein tiedä mitä odottaakaan.

24. Helmiina1978

Rekisteröitynyt:
    21.07.2016
    Saadut tykkäykset:
    418
    Mä en raskaana ottaisi mitään rokotusta. :( olen niistä kyl sen verran lukenut. Anteeksi negatiivinen kommentti. Jokaisen oma päätös kyl.

25. Reetaleena

Reetaleena Jäsen

Rekisteröitynyt:
    27.12.2017
    Saadut tykkäykset:
    20
    Rokotukset jakaa kyllä mielipiteitä. Näin jälkikäteen ajateltuna minä olisin sen rokotuksen ottanut, jos olisin sillä estänyt tuon viime talven taudin. :( Menin siitä keuhkokuumeesta niin huonoon kuntoon, että jouduin muutamassa tunnissa työkykyisestä perusterveestä ihmisestä päivystyksen sänkypaikkaa tarvitsevaksi potilaaksi. Keuhkoihin koski niin kuin joku ois istunut rinnan päällä. Pahinta oli kuitenkin se antibioottien vaikutus vauvan suolistoon. Se oli meillä varmaan pahempi kuin influenssarokotus olisi mahdollisesti ollut. Vaikea päättää... Minäkin nyt yritän miettiä, otanko sitä nyt ja otanko vauvalle, kun yleensä me ollaan nyt vaan kotona. Viime vuonna olin töissä ihmispaljouden keskellä. Rota-rokotteita otin vauvalle, mutta ne vaikutti suolistoon tosi negatiivisesti, kun suolisto oli jo ennestään heikossa kunnossa. Viimeinen annos jätettiin ottamatta. Allergialääkäri sanoi, että rotarokote on tärkeä sellaisille vauvoille, joilla on päiväkodissa käyviä isompia sisaruksia. (Ja meillä ei ole..)

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri