40 + so what, wol 14 (2019)

@kirsillevauva Hieno hedelmöittymistulos, vaikuttaa erittäin lupaavalta! :)

@Hulbertiina Tsemppiä sekä leikkaukseen että yritykseen! :love:

@Rusakkonen Itsehän en aiheesta (vielä :whistle:) mitään empiiristä tiedä, mutta alkuraskauden vuoto on yleistä. Voit siis hyvin olla raskaana, ja toivottavasti olet, kiinnittymisvuoto ainakin kuulosti tosi lupaavalta! Tsemppiä, ja onnittelut myös työpaikasta! Kyllä ne asiat tuppaavat järjestymään.

@Roxanne Onnea alkionsiirtoon! Oliko teillä vielä pakastimessa edellisen hoidon alkioita?

Onpa jännää, kun täällä on nyt niin monella tilanne päällä! Meillä alkoi yrityskierto nro N, hienot viivat taas ovistikussa, mutta ovis tuli jo kp 10. (n) Pari päivää normaalia aikaisemmin siis. Olin jo suunnitellut, että tänä viikonloppuna talletellaan joka päivä, jotta ovulaation aikaan olisi monta pataljoonaa simppoja paikalla. Suunnitelma meni nyt ihan myttyyn, hirveällä kiireellä ehdittiin nyt kuitenkin vähän tallettelemaan. Välillä mietin, että johtuukohan tämä koko tärppäämättömyys osittain meidän huonosta ajoituksesta ja liian vähäisestä tallettelusta... :unsure: En ole kauhean positiivisella mielellä tästä kierrosta, koska ovis oli niin "väärään" aikaan, mutta eipä niistä hyvistä kierroistakaan ole tärpännyt, eli jonon jatkoksi tämä yrityskierto vaan. :D
 
@Roxanne paljon onnea kyytiläisestä ja kovasti tarrasukkia! :love: Ota tosiaan lähipäivät ihan rennosti, ehdit hyvin testailla joskus ensi viikolla. Kaipa noita vanhentuneitakin testejä voi käyttää, mutta jos tulisi jotenkin epäselvä tulos niin varmaan kannattaa varmistaa uudella.

@Rusakkonen , mullahan oli tässä onnistuneessa siirrossa pientä ruskeaa tuhrua jossain pp8-9 tienoilla. En muista tarkkaan, mutta joka tapauksessa jo aika lähellä testipäivää eikä sopinut kiinnittymisvuodoksi enää tuossa vaiheessa, joten olin kyllä huolestunut. Tosi niukkaa, jatkui ehkä toista vuorokautta ja sitten yhtäkkiä loppuikin. Pienet tiputtelut on ihan tavallisia eikä se välttämättä mitään ikävää tarkoita, vaikka tietenkin herättää huolen. Pidän täällä peukkuja sun puolesta että olisi ihan harmitonta. Ruskehtava värihän muuten viittaa siihen että vanhasta verestä ois kyse. Niin, ja onnittelut työtarjouksesta!

@Hulbertiina , nopeaa toipumista leikkauksesta ja menestystä letroiluun sen jälkeen!

@miumiu_82 , toivottavasti tärppäsi nyt, vaikka ette alkuperäistä tehosuunnitelmaanne päässeetkään toteuttamaan. Kyllähän se yksikin satsi oikeaan aikaan riittää! Pidän peukkuja teille. :)

@kirsillevauva , onpa hyvä määrä hedelmöittyneitä! (y) Paljon onnea tiistain siirtoon!

@M4rianne77 tervetuloa mukaan!

Sain itse todella ihania uutisia tällä viikolla. NIPT-tuloksista soitettiin, ja kaikki kromosomit on normaalit, ja poika on tulossa. :barefoot::love:
 
@Rusakkonen, mulla on kesken menneissä tullut ihan kirkasta verta ja voimakasta viiltävää/pistävää kipua alaselässä. Ihan kuin selkärangan sisällä.
Noi ”vanhat veret” voivat johtua myös emättimen kuivuudesta tai muusta alapään ronklaamisesta, ei välttämättä tule kohdusta.
Mielestäni ei tarvitse olla huolissaan, niin kauan kun vuoto ei muutu runsaaksi ja kirkkaaksi. Varsinkaan, jos selkäkipua tai hartiapistosta ei ole.
 
@yöeläjä - Kiitos! Vuoto on nyt kylla kirkasta variltaan, mutta vahaista. Eli yolla ei tullut, mutta sitten kun kavin aamulla vessassa, niin silloin taas pieni punainen hitunen. Voi kylla olla, etta vuodon lahtopaikka on ematin eika kohtu. Aika vain nayttaa, etta eneneeko vuoto. Tallaisenaan se ei ole keskenmenoa, koska maara on niin vahainen. Toki minulla on mielessa edelliset yrityskerrat, joissa vuoto alkoi vahitellen ja sitten lopulta kuukautisia tuli ja testissa tulos oli se nolla, ei edes kiinnittymisyritysta, mutta jotenkin erilaista on nyt. Niin vain toivon, etta tama olisi terve ja elinkelpoinen alkio ja etta tama pelastettaisiin. En valitettavasti oikein pysty vain pelkastaan lepaamaan, olen kaynyt toissa yms,. mutta verentulon maara ei kuitenkaan nayta olevan suhteessa omiin liikkeisiini, esim. eilen tuli istuessa mutta sitten ei pienen kavelylenkin jalkeen.
 
@Roxanne, jännittävää. Milloin testipäivä? Minkä ikäinen kyytiläinen on? Onnea piinailuun, ja @miumiu_82 kanssa :)

@Katti75, onnittelut terveestä pojasta <3

@Rusakkonen ja @MaiMei kiitoksia suosituksesta, eka hoito takana. Mulle tulee 5 kerran hoito, kaksi ennen operaatiota ja kolme jälkeen ennen raskaustestia. Hinta 360 euroa. Palvelu oli ihanaa ja lämmintä, minulla valui kyyneleet siellä. Ohjeeksi sain juoda ja syödä lämmintä ja huoneenlämpöistä ja lampöhoitaa kohdun seutua. Äsken katsoin telkkaa lämpöpullo vatsan päällä :) Minulla oli hoitajan mukaan ongelma huono verenkierto kohdun alueella, jota nyt yritetään elvyttää. Mitä teillä "diagnosoitiin"? On kyllä tosi hyvä fiilis. Laina on nyt kolmeen siirtoon ja jos ei onnistu, ja alkioita on jäljellä, pitää säästää. Toivottavasti @Rusakkonen sun vuoto on harmitonta ja vauva voi hyvin <3
 
Hei kaikille. Mukava lukea onnistumisista, superonnittelut kaikille<3. Minä jatkan piinailua tänään on pp11. Rinnat on olleet tosi kipeät ovulaatiosta saakka, mutta tänään mielestäni vähemmän arat. Siitä tietysti nyt paha mieli, mutta eipä se auta kuin yrittää sinnitellä vielä viikko. 20 vuotta sitten kun olin raskaana ei rinnat kipeytyneet lainkaan vaikka samat lääkkeet. Leukaan on ilmestynyt jalkapallon kokoinen finni (vaikka aina on ollu hyvä iho) eikä tukkaakaan saa kuulemma nyt värjätä. Pikkujuttuja, mutta nyt ärsyttää vähän kaikki. Onneksi arki on touhukasta ettei liikaa ehdi murehtia ja kuulostella kroppaansa. Ja oma inttipoikakin lomalla :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
@Katti75 , olipa hienoja uutisia! :love: Lämpimät onnittelut nipt-tuloksesta ja poikalupauksesta!

@Rusakkonen , onpas tylsää että vuodot siellä säikyttelee, mutta kuten muutkin on jo sanoneet, näissä hoidoissa ne on tosi yleisiä eikä välttämättä tarkoita mitään pahaa. Oletko muuten kysynyt klinikalta asiasta? Toivon niin kovin, että teitä nyt onnistaisi. :love: Hieno juttu, että uusi työkin on löytynyt! (y)

@miumiu_82 , toivotaan että tässä kierrossa kumminkin tärppäisi - ja jos ei, niin sama suunnitelma sitten käyttöön seuraavassa kierrossa! (y):D

@kirsillevauva , hyvältä kuulostaa akupunktiohoidot ja muukin tilanne teillä, nyt vaan hyvillä mielin siirtoon ensi viikolla! :)

@MatildaM , mun kokemukseni mukaan oireista tai oireettomuudesta ei voi päätellä oikein mitään, ja eri raskaudetkin voi olla keskenään erilaisia. Pidän kovasti peukkuja, että siellä olisi kaikki kunnossa ja pikkuinen tekisi juuri pesää itselleen. :love: Milloin ajattelit testata?

Kiitos onnentoivotuksista! :) Mun kyytiläiseni on siis 6-päiväinen blastokysti, joka ehti viettää melkein kaksi vuotta pakastimessa. Se selvisi hyvin sulatuksesta ja oli jo alkanut laajentua, mikä on kuulemma hyvä merkki. Virallinen testipäivä on su 27.1., mutta aion kyllä testailla jo aiemmin. Kokemuksesta tiedän että mulla alkaneet raskaudet näkyy testeissä haaleana jo pp6-7 paikkeilla, joten heitän kyllä kirveen kaivoon perjantaina viimeistään, jos ei silloin mitään näy.
 
Moi kaikille! Mukavaa, että täällä on paljon keskustelua ja tapahtumaa. Moni viettää jännittäviä hetkiä ja olen lueskellut ja pitänyt peukkuja :) Omalla kohdalla ei tapahdu nyt mitään, vaan jonotan luovutettuja munasoluja, joten ei ole kerrottavaakaan. Olen silti seurannut, miten teillä täällä menee :)

@kirsillevauva Kiitos kysymisestä :) Minulla ei tosiaan tapahdu mitään, mutta teillä on huikean jännittävät hetket meneillään! Mahtava tuo munasolusaalis ja hedelmöittymistulos, ihan huikea! Kyllä tuosta joukosta se toivottu pieni löytyy :) Jännitän täällä taustalla jatkoa. Ei siirrossa tarvitse rakon ihan täynnä olla, sekin on kuulemma huono (minulla oli viimeksi kuplakin jo otsassa ja piti käydä hieman "helpottamassa" tilannetta ennen siirtoa - tämä siitä huolimatta, että tuntia aiemmin kävin pissalla). Riittää tosiaan, että tuntia ennen käy vessassa. Tsemppiä siirtoon (y)

@Katti75 Lämpimät onnittelut :love:

@Rusakkonen Kylläpä sinua nyt koitellaan! Toivottavasti vuoto olisi harmitonta!! Kaikenlaisista hurjistakin vuodoista olen kuullut, mutta silti raskaus on jatkunut, joten ei kai tuossa voi kuin odotella, että miten tilanne kehittyy. Kaikkea hyvää!

@Roxanne Onnittelut kyytiläisestä (y) Toivottavasti tämä olisi sitkeä yksilö!

@Hulbertiina Tsemppiä leikkaukseen!

@Virkki Ymmärrettävää. Kaikkea hyvää jatkoon!

Paljon tsemppiä piinailijoille ja muille tilanteisiinne! Toivotaan, että tämä vuosi alkaisi plussavyöryllä (y)
 
Hei, eipa tainnut onnistua, kylla se vuoto taisi lopulta eilen illalla eli pp10 muuttua kuukautisiksi. En paase ennen perjantaita testiin, mutta luultavasti tulos on taas se nolla. Jatkan viela laakitysta testiin asti.

Harmillista, jos ja kun tosiaan ei kai voi saada selville, mika meni vikaan, eli olikos se vain sitten se alkio niin huono, vai onko miehella tai minulla jotain todella perustavanlaatuisesti vialla, jonka kuitenkin ehka toivottavasti voisi korjata. Ainakin laihdutus ja vitamiinit tulevat jatkumaan. Meillehan tuli alun perinkin minua huomattavasti nuoremmalta luovuttajalta vain 8 solua, joista hedelmoittyi 5 ja sitten kayttoon 3 - kun jopa itsekin tallaisena kypsaan ikaan ehtineena sain aina aikaiseksi sellaiset 20 solua per kerays - niin ehka luovutus ei sitten valitettavasti ollut paras mahdollinen laadultaankaan. Mieheni on kylla nyt myos syonyt niita vitamiineja ja antioksidantteja, niin jos sitten toivon mukaan saataisiin parempilaatuinen saalis. Se on kylla mielessa, etta pitaisiko tassa menna sinne Locus Medicus -klinikalle Ateenaan etsimaan mielta joitain piilevia tulehduksia, jos tama ei tasta lahde kayntiin.

Eli nyt taidan ainakin yrittaa keskittya saamaan stressitason uuden pysyvat tyon myota pysyvasti hiukan alemmas ja sitten ensi viikosta aion yrittaa saada myos sen uuden luovutusohjelman kohtapian kayntiin. Varmaan kommunikoin taalla hiukan vahemman taas tassa vaiheessa, ennen kuin uutta tulee, mutta toki seuraan palstaa. Toivottavasti kuitenkin se nyytti viela joskus tulee, kun ihan viela kuitenkin tuntuu, etta sellainen siunaus olisi meille viela luvattu.
 
@Rusakkonen Voi miten kurja uutinen! :cry: On tämä niin tuuripeliä ja joskus tuntuu tosi epäreilulta. Uskon, että se vauva vielä tulee teille, mutta jostain syystä antaa nyt odottaa itseään pitkään. Tsemppiä jatkoon, ihanaa, että olet toiveikkaalla mielellä kuitenkin! Hyvä, että mieskin on vitamiinikuurilla!

@Roxanne ja @MatildaM Tsemppiä piinailuun! Plussa-aaltoa kaivattaisiin! (y)

@Aamuska Hienoa, että sielläkin projekti etenee omalla painollaan!
 
  • Tykkää
Reactions: Aamuska
Voi @Rusakkonen, pidin niin peukkuja teille! :( :( Voimia!!
Onkos @Roxanne jo tehnyt testejä? Jännää!
Ihanaa, @Katti75! Onnea! Me ei NIPTissä käytykään siis, mutta seulasta tuli kirje: normaali <3 Se oli iso huojennus!
@kirsillevauva Hieno kuulla! Varaudu siihen, että joka kerta ei hoitokokemus ehkä ole aivan yhtä lämmin, mutta uskon, että asiansa osaa! No onhan siitä nyt todiste :) Mun diagnoosi oli stressi, pulssi oli korkea, vaikka sanoin, että olen rauhallinen. Siinä kun hän kyseli, aloin kyllä tiedostaa, että en mä varsinaisesti rauhallinen ollut ollut aikoihin... Joo, unohdinkin mainita tuon, että vatsan seutu lämpimäksi! Mäkin kaurapussilla lämmittelin, ja huovilla. Mutta ei sitten enää siirron jälkeen. Onnea matkaan!
 
Voih @Rusakkonen , olen tosi pahoillani puolestanne. :( Kuulostaa tosiaan vähän siltä, että teille ei sattunut ihan paras mahdollinen luovuttaja - tosi huonoa tuuria! Onneksi jaksat säilyttää noin hienon ja positiivisen asenteen. Minäkin uskon vahvasti, että teille vielä oma nyytti suodaan. :love:

@Aamuska , kiva kuulla sinustakin! Tsemppiä lahjasolun odotteluun - onko vielä tietoa siitä, kuinka pitkä jonotusaika tulee olemaan?

@MaiMei, mahtava juttu ettei seula hälyttänyt! (y):love:

@kirsillevauva , joko sulla oli siirto? Miten meni? :)
 
  • Tykkää
Reactions: Aamuska
@Mirumarumoru, mulla on nyt kyytiläinen mukana ja tähän mennessä on mennyt n. 7500 euroa ja pakastuskulut vielä uupuu. Dextrassa/luovutetut munasolut.

@Roxanne, minäkin kyselen, oletko jo testannut?

mitä tuo merkintä pp tarkoittaa?

@Aamuska oli kiva kuulla sinustakin :) Tsemppiä odotteluun, toivottavasti saat yhtä tuottoisan luovuttajan kuin minä :)

@MaiMei onnittelut hyvistä uutisistqa.

Ja omaa kuulumista: 5 päiväinen huippulaatuinen plastokysti on nyt kyydissä. Oma lääkäri oli sairaana ja joku toinen teki siirron. Oli kyllä varsin kliinistä touhua. Pissaamatta olin tunnin ennen siirtoa ja hyvin riitti. Näin itse siirron taululta. Oli siis tuoresiirto ja kolme viisipäiväistä meni pakkaseen. 11 jatkaa kasvua huomiseen ja ilmoittavat, moniko päätyy pakkaseen. Miksi ne kasvatetaan noin vanhoiksi? Nyt on huippufiilis. Olin vielä akupuntiossa jälkeenpäin ja juttelin alkiolle <3. Virallinen testipäivä 2.2, mutta aion alkaa testaamaan jo sunnuntaina 27.1
 
  • Tykkää
Reactions: Aamuska
Saanko olla utelias, mitä missäkin hoitolaitoksessa maksaa luovutetuilla (tai omilla) munasoluilla hoito? Katsoin jonkun klinikan hinnastoa (tallinnalainen) ja hinta oli tuplat Inovan hintaan verrattuna (joka sekin oli kallis ilman Kela-korvausta). Jäätävää rahastustahan tämä on kaiken kaikkiaan :(
@Mirumarumoru - kuule en muista tarkkaan, mutta Dextralla on ainakin viime vuoden hinnasto netissa, siita saa osviittaa. Yhteensa olisi hyva varata sellainen kymppitonni vahintaan, mielellaan enemmankin, kun jokainen siirto maksaa. InOvassa voi olla halvempaa, kun ovat Kuopiossa. Mulle kaikki on aina viela kalliimpaa, kun en kuulu Suomen kelaan, niin maksan hoidoista ja laakkeista tayden hinnan. Suomessa kasittaakseni ainoat vaihtoehdot minulle ian puolesta ovat uusille hoidoille Ovumia ja InOva. Paadyttiin Ovumiaan, ja minulla tulee siellakin (aivan kuten Dextrassa oli myos) olemaan ihana ja huippupateva laakari.
 
Update - olin yhteyksissa uuteen laakariini, aloitettiin uuden luovuttajan etsinta ja suunnittelu muutenkin saman tien!!! Yesss! Onwards and upwards!!! Kunhan nyt vain parannun tasta, talla kertaa kivut ovat niin hirveat, etta olen toista paivaa sairaslomalla, en pysty istumaan kuin muutaman minuutin kerrallaan ja Panadolia menee. On tama hurjaa!
 
  • Tykkää
Reactions: Roxanne
@kirsillevauva , olipas huippusaalis teillä! (y) Kovasti onnea ja tarrasukkia pikku alkiolle, toivotaan että tarttuu tiukasti kiinni! :love:

@Rusakkonen , onpas hienoa että pääsette heti eteenpäin hoidoissa! (y):)

Mä aloitin testailun jo pp5 (pp siis on lyhenne sanasta piinapäivä, pp0 = siirtopäivä jne.) ja olin silloin näkevinäni jonkun punertavan häivähdyksen testitikussa, mutta ilmeisesti kyse oli vain Ovitrellen jäämistä, koska pp6 ja pp7 testeissä ei ole parhaalla tahdollakaan näkynyt enää mitään. :( Vaikka virallinen testipäivä onkin vasta sunnuntaina, niin tiedän kyllä kokemuksesta, että mulla pitäisi jo tässä vaiheessa näkyä haaleaa viivaa, jos jotain olisi tekeillä. Eli eiköhän tämä ollut tässä. En toki uskonut plussaan alun alkaenkaan, mutta vähän tyhjä olo on silti, sillä meidän pakkanen on nyt tyhjä ja mahikset saada lapsi uusilla hoidoilla tässä iässä lienee aika olemattomat. :notworthy:
 
@kirsillevauva , olipas huippusaalis teillä! (y) Kovasti onnea ja tarrasukkia pikku alkiolle, toivotaan että tarttuu tiukasti kiinni! :love:

@Rusakkonen , onpas hienoa että pääsette heti eteenpäin hoidoissa! (y):)

Mä aloitin testailun jo pp5 (pp siis on lyhenne sanasta piinapäivä, pp0 = siirtopäivä jne.) ja olin silloin näkevinäni jonkun punertavan häivähdyksen testitikussa, mutta ilmeisesti kyse oli vain Ovitrellen jäämistä, koska pp6 ja pp7 testeissä ei ole parhaalla tahdollakaan näkynyt enää mitään. :( Vaikka virallinen testipäivä onkin vasta sunnuntaina, niin tiedän kyllä kokemuksesta, että mulla pitäisi jo tässä vaiheessa näkyä haaleaa viivaa, jos jotain olisi tekeillä. Eli eiköhän tämä ollut tässä. En toki uskonut plussaan alun alkaenkaan, mutta vähän tyhjä olo on silti, sillä meidän pakkanen on nyt tyhjä ja mahikset saada lapsi uusilla hoidoilla tässä iässä lienee aika olemattomat. :notworthy:
@Roxanne - kaikki meidan viela pakkasessa olevat alkiot on muodostettu minulta 45-vuotiaana keratyista munasoluista. Onhan todennakoistyys niilla onnistumiseen pieni, mutta on olemassa kuitenkin. Niita sitten aina joskus laitan. :) Ja olet kuitenkin tuotakin ikaa nuorempi, niin eikohan kuitenkin mahiksia ole. :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Roxanne
Lista: ikä/ monettako yrittää/ yritys aloitettu/ millä keinoin:


Iid@ (45).......2/ yritys aloitettu 4/2016/ lahjamunasolut
kirsillevauva (45).......4/ aloitettu 12/2013/ 1. IVF/luovutetut munasolut
aamuska (41)....1/ ? /IVF
hulbertiina (42)...3/ aloitettu1/2015 /IVF
miumau-82 (36)....1
mirumarumoru (43)....4 / aloitettu 6/2018 / luomu
Rusakkonen (46).....1/ aloitettu 1/2017/ IVF (luovutettut munasolut ja omat)
Roxanne (44).......2/ ?/ luomu, IVF
lolu (39)....4/ ? /luomu
Tatti55 (41)... 3/ yritys alkanut 8/2017 / luomu
Annamaija76 (42)....3/aloitettu 6/2018/luomu
Momon (39)......5/ aloitettu 1/2018/terolut
MatildaM ...............3/lahjamunasolut
M4rianne77.................3/aloitettu 6/2018

Taustalla:
Yöeläjä

Plussanneet:

Marraskuu 2018:

Katti75 (43).........2/yritys alkanut 4/2018 /IVF
 
@Roxanne, kannattaa varmaan puhua lääkärin kanssa? Onnistuihan @Katti75 omilla soluilla :) Onko lahjasolut teille vaihtoehto?

@Iid@, onko teillä hoito pyörähtänyt käyntiin?

Käyn ostamassa apteekista raskaustestejä, niitä suositeltiin klinikalta. ilmeisesti kaupan ei ole niin luotettavia. En vääriä plussia halua... Tää on ihan kriippiä touhua, koko ajan tarkkailee itseään. Eilen oli kauheet ilmavaivat ja mietin, johtuuko kiinnittymisestä ;) Oireita ei ole vielä suuntaan tai toiseen.
 
@Roxanne, onpa kurjaa ettei testeissä ole näkynyt mitään. :( Kannattaa varmasti silti jatkaa tukilääkettä ja katsoa se testi vielä varsinaisena testipäivänä ihan varmuuden vuoksi. Mun mielestä kannattaa vielä jutella oman lääkärin kanssa siitä, voisiko omilla soluilla vielä kokeilla (jos olette siihen valmiita), hän kuitenkin tuntee sinut ja osaa tehdä yksilöllisen arvion. Onhan se totta, että tilastojen valossa onnistumisprosentit on heikot, mutta se on silti mahdollista.

@Rusakkonen pahoitteluni. Olin niin toiveikas sen suhteen että nyt ois tärpännyt. Luulen että ongelma tosiaan on alkiossa, sinulla on kuitenkin niin paljon tukikeinoja käytössä ja ERAkin tehtynä, että ei luulisi olevan kohdun vastaanottavuudesta kiinni. Onneksi teillä on jo uudet suunnitelmat vireillä ja olet pystynyt säilyttämään positiivisen mielialan. Sinnikkyytesi varmasti vielä palkitaan!

@kirsillevauva , kaupan testeistä Pregcheckit on ok, mutta RFSU:n teksteistä monet ovat kertoneet saaneensa vääriä haamuja/viivanpaikkoja, joten niitä en ostaisi.

@MatildaM milloin sulla on testipäivä? Pidän sulle peukkuja! (y)

@MaiMei onnittelut hyvistä seulatuloksista!
 
Kiitos myötätunnosta ja kannustuksesta, @Rusakkonen, @kirsillevauva ja @Katti75! Katin esimerkki antaa toki toivoa, vaikka olenkin vuoden vanhempi. :) Me mietitään nyt muutama päivä miehen kanssa jatkosuunnitelmia. Mulle hoidot on aina olleet fyysisesti helppoja, eli siinä mielessä ajatus uudesta hoitokierroksesta olisi ihan ok, mutta en tiedä onko järkeä sijoittaa siihen tuhansia euroja, kun onnistumisen todennäköisyys on niin pieni. Lahjasolut ei ole ihan poissuljettu vaihtoehto, mutta se ajatus vaatii vielä vähän sulattelua, eikä tässä enää ole kovin paljon aikaa siinäkään suhteessa... :notworthy:

@Rusakkonen , montako omilla soluilla aikaansaatua alkiota teillä on vielä pakkasessa? Eihän sitä tiedä, vaikka joku päivä saisitte vauvan vielä sitäkin kautta! :love:
 
Tein illalla r-testin ja nyt aamulla, puhdas nega. JOtenkin meni mieliala ihan alas, vaikka ymmärränkin että on tosi aikaista. Olin aamulla ihan väsynyt ja ärtynyt, hyvä että töihin selvisin :( Varmaan tää 5 vuoden yritys alkaa ottaa veronsa... Olemme toki siunattuja siinä, että pakkasessa on 10 alkiota, ja hyvälaatuisia. Mitä te ajattelette: mulla nousi paino noilla estrogeeneillä entisestään ja indeksi on nyt 39 (vaikea ylipaino). Yrittäisinkö pudottaa painoa ennen seuraavaa siirtoa, vai otanko putkeen toisen siirron? Itse kallistusin siihen, että helmikuussa vielä yksi yritys ja sit tauko (ihan jo rahojenki vuoksi).

@Roxanne pahoittelut negasta. Jos teillä vaan rahat riittää, ehkä yksi kierros omilla soluilla? Tää lahjasolujen käyttö vaatii kuitenkin sulattelua :)
 
Kiitos myötätunnosta ja kannustuksesta, @Rusakkonen, @kirsillevauva ja @Katti75! Katin esimerkki antaa toki toivoa, vaikka olenkin vuoden vanhempi. :) Me mietitään nyt muutama päivä miehen kanssa jatkosuunnitelmia. Mulle hoidot on aina olleet fyysisesti helppoja, eli siinä mielessä ajatus uudesta hoitokierroksesta olisi ihan ok, mutta en tiedä onko järkeä sijoittaa siihen tuhansia euroja, kun onnistumisen todennäköisyys on niin pieni. Lahjasolut ei ole ihan poissuljettu vaihtoehto, mutta se ajatus vaatii vielä vähän sulattelua, eikä tässä enää ole kovin paljon aikaa siinäkään suhteessa... :notworthy:

@Rusakkonen , montako omilla soluilla aikaansaatua alkiota teillä on vielä pakkasessa? Eihän sitä tiedä, vaikka joku päivä saisitte vauvan vielä sitäkin kautta! :love:
Meilla on 7 tai 8 omaa viela pakkasessa. Ensimmainen laakari olisi halunnut minun PGS-testaavan ne ja kun en suostunut, niin koko ajan ovat mielestani melkeinpa suunnilleen niita heittamassa roskikseen, kun eivat niihin usko, mutta en anna. Minakin uskon, etta voi niistakin viela loytya jokin toimiva, ja voin koettaa niiden tehoa vahitellen viisikymppiseksi. Nyt vain kuitenkin ensin kiireella tuo uusi hoito! :)
 

Yhteistyössä