40 + so what, wol 14 (2019)

Älähän nyt hätäile, @kirsillevauva ! :) En ole kuullut kenestäkään, joka olisi noin aikaisina päivinä saanut jotain raskaustestiin näkyviin. Mulla on näkynyt tosi haaleaa viivaa pp6 blaston siirrosta, ja tiedän monia joilla plussa näkynyt vasta myöhemmin. Jos ei nyt jostain syystä tärppiä tule, niin ihan hyvältä nuo jatkosuunnitelmasi kuulostavat. Oletko muuten kokeillut vähähiilihydraattista ruokavaliota? Jotkut suosittelevat sitä lapsettomuudesta kärsiville vaikkei ylipainoa olisikaan.

@Rusakkonen , teillähän on tosi hyvä määrä omiakin alkioita pakkasessa vielä! (y) Mun lääkärini arvioi, että meidän iässä keskimäärin yksi viidestä alkiosta olisi normaali, joten ihan hyvinhän tuohon porukkaan voi sellainen mahtua. :) Mutta ymmärrän hyvin että haluatte nyt ensisijaisesti luovutetuilla soluilla yrittää, onhan niillä toki paljon suuremmat mahdollisuudet onnistua.
 
@Roxanne, kiitos rauhoittelusta. En nyt testaile ennen tiistaita, jolloin viikko siirrosta :) Miksihän ne mainostaa, että 5-7 päivää hedelmöittymisestä voi tulos näkyä? Olen lisännyt proteiineja, mutten ole jättänyt hiilareita pois, ehkä vähentänyt vähän. Nyt olen tipattomalla tammikuulla, jääpähän ainakin alkoholin kalorit pois.

Täälä ei oireita puoleen tai toiseen. Positiivista on se, ettei ole pms-oireita tai, mutta toisaalta on menkkamaista juilintaa selässä.
 
Rusakkoselle ja Roxannelle pahoittelut ja voimia jatkopohdintoihin! Tämä on kyllä kestävyyslaji, joka toivottavasti palkitaan. <3

Kirsillevauvan tilannetta olen jännäillyt myös taustalla. Kyllä se plussa siellä vielä hyvin voi tulla - älä tosiaan hätäile. :)

Täällä ollaan nyt nollapisteessä. Kaksi luomukiertoa lisää yritystä takana ilman tulosta. Ens viikolla varmaan ois jo syytä olla yhteydessä klinikalle ja laittaa lahjasolut tilaukseen. Pakko luovuttaa ja todeta, että ei tullut enää omaa biologista lasta - surullista. :(
 
Rusakkonen, pahoittelut negasta! Oireesi kuulostivat niin hyviltä, että uskoin positiiviseen lopputulokseen. Toivottavasti seuraava siirto tuo toivotun plussan testiin. Ja onnittelut uudesta työpaikasta!

Roxanne, pahoittelut myös teille. Tsemppiä jatkosuunnitelmien pohdintaan!

Kirsillevauva, aikaistahan se tosiaan on vielä testailulle. Toki jotkut saavat haaleaa viivaa testiin jo alkion iän ollessa 7 pv. Alkiohan kiinnittyy yleensä 6 pv ikäisenä, joku vähän hitaampi voi kiinnittyä 7 pv ikäisenä. Hcg alkaa nousta vasta kiinnittymisen jälkeen ja on yksilöllistä miten nopeasti se arvo nousee ja riippuu paljon lähtötasosta (hcg:tä on aina vähän elimistössä), milloin se näkyy testissä. Tsemppiä piinailuun!

Iid@, isoja pohdintoja myös teillä. Tsemppiä lahjasolusuunnitelmille! Kuten olen jo aiemmin (muistaakseni tässä ketjussa, vai oliko se jossain toisessa ketjussa) sanonut, niin ei se rakkaus biologiaa tarvitse. Lahjasoluista alkunsa saanutta lasta rakastaa taatusti yhtä paljon kuin omista soluista alkunsa saanutta. Asenne ratkaisee. Ja niin kuin olen omasta elämästäni huomannut, niin myös kokonaan toisen ihmisen lapsia oppii rakastamaan kuin omiaan, kun antaa siihen tilaisuuden.

Olikos täällä vielä jotain muuta menossa, kun ei muista kaikkea, kun niin harvoin oon kommentoinut mitään. Tsemppiä kuitenkin jokaiselle!

On: maanantaina olin siinä leikkauksessa ja nyt toipilaana kotona vielä ensi viikonkin. Oli sen verran täynnä kiviä sappirakko, että oli tehty vähän isompi viilto sen kokonaisena ulos saamiseksi. Nyt vielä kiertoliikkeet ja kumartelut aiheuttavat välillä viiltävää ja välillä polttavaa kipua. Mutta se ei pelaa joka pelkää, joten aloitin taas letrot saman tien kun pääsin kotiin kierron ollessa sopivassa vaiheessa.
 
Kirsillevauva, ihanaa, ihanaa! Vahvistukoon se kunnon viivaksi ja pikkuinen isoksi!

Leikkaus saatiin tehtyä tähystämällä, viillot ylävatsalla, joten ne kyllä ehtii parantua mikäli raskaus nyt alkaisi. En kyllä sen suhteen kuitenkaan ole kovin luottavainen, mitenkä se nyt alkaisi, kun ei ole tähänkään mennessä alkanut.
 
@kirsillevauva Ihanaa!!! Ihan huippua! Vahvistumista viivalle. :love:
Kuinka olitte sopineet ultran ja verikokeet?

@Rusakkonen Pahoittelut. Niin kovasti jo olin puolestasi toiveikas.

Olen seuraillut kaikkien vaiheita vaikka kirjoittelu on jäänyt. :barefoot:
Täällä on turnausväsymystä. Olen miettinyt koko asian suhteen luovuttamista ja jatkamista eteenpäin. On ollut lannistunut olo eikä tunnu paukut riittävän itsensä tsemppaamiseen.
Ihailen teidän monien positiivista ja sinnikästä asennetta. Olette supernaisia!!!
 
Viimeksi muokattu:
@Rusakkonen Suuret pahoittelut negasta, tuo on aina niin kohtuutonta :( Paljon onnea jatkoon! Ainakin suunnitelmat kuulostaa tosi hyviltä (y)

@Roxanne Pahoittelut teillekin, jos kierto tosiaan negaan päättyi :( Jonotusaika munasoluihin on kai noin kolme kuukautta, joten sen mukaan jonottaa saa vielä ainakin muutaman viikon. Saa nähdä, positiivista on se, että ei ole kiirettä.

@Mirumarumoru Klinikoilla on tosiaan hinnastoja netissä, ne antavat hyvin suuntaa, millaisella budjetilla kannattaa olla liikkeellä. Näin kun lahjasoluhoitoja on suunnitteilla, niin olen ajatellut, että varmaan 10000 olisi hyvä olla, ihan jäätävä summa :cautious:

@kirsillevauva Vautsi, miten hienosti teillä on mennyt ja tuo haamulainen testissä kuulostaa tosi hyvältä :love: Jännittävät ajat nyt meneillään :) En tule missään nimessä saamaan tuollaista määrää munasoluja kuin teillä, kun omalla klinikalla niitä saa max 10. Kai se realistinen määrä alkioita on jotain 1-3. Aika vähän tuohon hintaan, tosin kai tuo voi olla mitä tahansa nollan ja saatujen munasolujen määrän välillä. Inhottavaa, kun tämä on tällaista tuuripeliä :cautious:

Onnea ja voimia kaikille jatkoon!
 
Tein testin aamulla, ei ollut vahvistunut yhtään. Sellainen tihrusteltava viiva... Ostan huomiseksi apteekin digin.

@Hulbertiina, hyvä kuulla ettei leikkaus ole este yrittämiselle :) Toivotaan teille kovasti plussaa!

@Momon, mäkin olin luovuttaa monta kerta aton viiden vuoden aikana, mutta onneksi sain miehen lopulta puhuttua hoitoihin :)

@Aamuska, en ymmärrä, miten solujen määrä on rajattua? heitetäänkö ylimääräiset roskiin vai mitä...?
 
  • Tykkää
Reactions: Momon
Kirsillevauva, hcg tuplaantuu noin joka toinen pv, joten hyvin on vielä aikaa viivalla vahvistua.

Kovasti toivon minäkin plussaa, mutta jotenkin usko siihen on mennyt noiden aktiivisten hoitojen loputtua. No kierto ainakin toimii vielä noilla letroilla, mut ei niitäkään enää kovin montaa kiertoa voi käyttää.
 
@kirsillevauva mahtava juttu, varovaiset onnittelut! Tuossa vaiheessa voi viivojen vahvistuminen olla vielä hidasta ja virtsan vahvuuskin vaihdella, joten tuskin on syytä huoleen. Toivottavasti viiva lähtee vahvistumaan ja kaikki menee hienosti loppuun saakka! :love:

@Iid@ , pahoittelut ettei teille sitten luomuonnistumista tullut, ymmärrän hyvin tuon pettymyksen. :( Mutta toivotaan että pahin suru hälvenee kun pääsette hoidoissa vauhtiin. Tule sitten raportoimaan, miten homma etenee!

@Aamuska , eihän siellä sitten kovin paha jonotilanne ole, joten aika pian pääset sinäkin tositoimiin! Täällä on peukut pystyssä. (y) Kieltämättä tulee sellainen olo, että vähän arpapeliä nuo lahjamunasoluhoidotkin ovat, kun alkioita voi tulla mikä vaan määrä eikä takeita juuri ole. :oops: Mutta sellaista kai tämä elämä muutenkin on…

@Momon ja @Hulbertiina, tsemppiä ja voimia teille yritykseen! Ymmärrän tuon turnausväsymyksen, mutta toisaalta eihän sitä luomuyritykseen tarvita muuta kuin kerran-pari seksiä ovulaation aikoihin, ja muuten homma meneekin aika lailla omalla painollaan. ;)

Me nyt sitten päädyttiin siihen, että yksi hoitokiekka vielä kokeillaan omilla soluilla, jos ei muuten niin uteliaisuudesta – jännä nähdä mitä munasarjat saadaan tässä iässä tuottamaan. Voi hyvin käydä niinkin, ettei mitään siirrettävää saada, mutta eipä sitten tarvitse jälkeenpäin miettiä ja jossitella kun on tämäkin kortti katsottu. Olisin ollut valmis hoitoon vaikka saman tien, mutta menkat ehti jo viikonlopun aikana alkaa ja laskeskelin muutenkin, että optimaalisin punktiopäivä olisi tässä kierrossa voinut osua viikonlopulle. Joten odotellaan siis ensi kiertoon asti. Tässä välissä ehtiikin nyt hyvin tankata vitskuja ja lisäravinteita – kaivoin jo myo-inositolit kaapin pohjalta ja olen myös alkanut ottaa ubikinonia suuremmalla annostuksella. Lisäksi yritän vielä tsempata elämäntapojen osalta ja jättää sokeriset herkut minimiin. Saa nähdä miten onnistuu tällaiselta suklaaholistilta! :rolleyes:
 
  • Tykkää
Reactions: Aamuska ja Momon
Kiitos kaikille tervetulotoivotuksista(y)

Kiireistä arkea tässä ollut, joten välillä olen pikaisesti käynyt sivuja selailemassa. Paljon luettavaa ja tapahtumaa.

Viimesyksyinen keskenmeno sai aikaan järkyttävän runsaat, kivuliaat nyt kahden viikon välein tulevat ja pitkään kestävät menkat! Olenkin ravannut lääkärissä ja tänään sain Terolut-kuurin. Mulle se on uusi tuttavuus, mutta jonkun verran ehdin luskella sen tuomia hyötyjä myös. Toki toivon, että ahkera yrittämisemme palkitaan ja uutta raskautta ei vaan ole siksi alkanut, kun kierto mennyt hieman sekasin...
Oviksia tikuttelin parissa kierrossa, että ne näyttää tulevan kunhan alkio vaan kiinnittyisi.

Saako kunnalliselta puolelta tämän kummempia apua, kun ikää on 40+?
Täällä tuntuu olevan asiantuntijoita ja teitä kokemusta omaavia paljon!
Teille piinailijoille suuret tsempit ja plussatuulia!!:)
 
Lista: ikä/ monettako yrittää/ yritys aloitettu/ millä keinoin:


Iid@ (45).......2/ yritys aloitettu 4/2016/ lahjamunasolut

aamuska (41)....1/ ? /IVF
hulbertiina (42)...3/ aloitettu1/2015 /IVF
miumau-82 (36)....1
mirumarumoru (43)....4 / aloitettu 6/2018 / luomu
Rusakkonen (46).....1/ aloitettu 1/2017/ IVF (luovutettut munasolut ja omat)
Roxanne (44).......2/ ?/ luomu, IVF
lolu (39)....4/ ? /luomu
Tatti55 (41)... 3/ yritys alkanut 8/2017 / luomu
Annamaija76 (42)....3/aloitettu 6/2018/luomu
Momon (39)......5/ aloitettu 1/2018/terolut
MatildaM ...............3/lahjamunasolut
M4rianne77.................3/aloitettu 6/2018

Taustalla:
Yöeläjä

Plussanneet:

Marraskuu 2018:

Katti75 (43).........2/yritys alkanut 4/2018 /IVF

Tammikuu2019

kirsillevauva (45).......4/ aloitettu 12/2013/ 1. IVF/luovutetut munasolut/la 10.10
 
Mä jo laitoin itseni plussanneihin, vaikka vasta 3+5 :) Pääseehän sieltä pois, jos huonosti käy. Perjantaina verikoe, ultra 25.2 ja eka neuvola 27.2. Jännittävää. ON jotenkin luottavainen ja hyvä olo. Jos menee kesken, niin olen varmaan murheen murtama, mutta en sitä nyt jaksa stressata <3

@Roxanne teitte varmasti hyvän päätöksen :)

@MatildaM, joko olet päässyt testaamaan?
 
  • Tykkää
Reactions: Mirumarumoru
@kirsillevauva Vautsi, varovaiset onnittelut :love: Niin, omalla klinikalla käytetään munasolupankkia eli munasolut tulevat pakastettuina ja ne on pakastettu kai sitten max 10 solun paketteina. Eli jos luovuttajalta tulee 18 solua, ne jaetaan kahteen erään. Näin olen ymmärtänyt. Varmaan hyvää bisnestä. Toisaalta tuo asettaa solujen saajat enemmän samalle viivalle, kun solujen määrä ei juuri vaihtele. Hyvää on myös se, että hoitoon voi mennä koska vain, kun ei tarvitse luovuttajan ja vastaanottajan kiertoja synkronoida. Tiedä sitten, ovatko hoitotulokset tällä tavalla huonommat, en tiedä.

@Roxanne kiitos tsempeistä :) Ei tämä odottelu ole pitkältä tuntunut ja se on hieman yllättävääkin. On jotenkin rauhallinen olo asian kanssa ja sellainen fiilis, että tässä on vielä hyvin aikaa ja se on kiva :) Teidän päätöksenne kuulostaa hyvältä varsinkin, jos rahaa on hoitoihin. Eipähän tosiaan tarvitse sitten jälkeenpäin miettiä, että ei olisi omilla yrittänyt. Paljon onnea hoitoon :)
 
  • Tykkää
Reactions: Roxanne
Mainiota, että plussiakin on tänne saatu! :) Onnea @kirsillevauva! Täällä odotellaan menkkoja, testi dpo11 oli ihan blankko, enkä jaksa oikein elätellä toivoa. Päätin, että varataan aika yksityiseltä klinikalta ja aloitetaan hoidot, mieluiten IVF, en jaksa mitään inseminaatiokikkailuja tai odottelua. Järkevää tai ei, mutta yksi luomukierto vielä ja sitten menoksi! :D
 
Kirsillevauva, lämpimät onnittelut!

Roxanne, tsemppiä tulevaan koitokseen!

Momon, samaistun kyllä hyvin tuohon turnausväsymykseen, kun asiaa on vuosikausia tahkottu, eikä ole päästy maaliin saakka vieläkään. Onneksi täältä löytyy tukea tähän vaiheeseen elämää.

M4rianne77, valitettavasti julkisella puolella nostetaan kädet pystyyn, kun ikää tulee yli 40. Jos on jo hoitoihin kirjautuneena ennen 39 v, niin mahdollista on jatkaa hoitoja n. 42 vuotiaaksi asti yksilöllisen tuloksen sekä hoitavan yksikön käytännön perusteella.

On: ovis ilmeisesti tekee tuloaan. Limat ainakin on runsaammat kuin aiemmissa kierroissa on ollut. Toki mitään takeita ei ole siitä, että rakkulan sisällä solua olisi tai että se ylipäätään edes irtoaisikaan. No, toivossa on hyvä elää, vai miten se meni...
 
Onnea @kirsillevauva aivan superihana juttu. Ja onnea muillekin plussanneille. Minulla alkoi ihan hirveä vuoto pp16. Sitä sitten kesti 4 päivää enkä ole ennen moista kokenut. Limakalvo oli parisenttinen joten ihmekös tuo. Pettymys oli ihan jäätävä ja sitä työstetään edelleen. Kaksi alkiota on vielä pakkasessa mutta niiden suhteen olo ei ole luottavainen. Vaikea sanoa miten nyt jatketaan, ehkäpä ajatukset selkiytyvät. Tsemppiä kuitenkin kaikille teille sisukkaille naisille!
 
MatildaM, pahoittelut! Toivottavasti saatte pettymyksen käsiteltyä ja suunnitelmat selkiytyvät. Ei ne huonoja alkioita lähde pakastamaan, joten ihan hyvin niistä kahdesta voi tärppi tulla.

Täällä limailu loppui lauantain jälkeen. Limoja oli kyllä samalla tyylillä kun pistoksien aikana ja tissit yhtä lailla herkkinä, mut pettymys tuli, kun ovistesteissä ei näkynyt yhtään mitään. Talleteltua kyllä tuli, mutta luultavasti mitään ei irronnut.
 
Onnea vielä raskaudesta @kirsillevauva , ihanaa että tänne tulee onnistumisiakin välillä! :) Toivottavasti uniongelmat ja muutkin hormonimyrskyt helpottavat pian.

@miumiu_82 , onnea teille tuleviin hoitoihin! (y) On varmasti hyvä päätös lähteä niihin jo tässä vaiheessa ja yksityiselle puolelle, missä apuja saa nopeammin ja hoito on yksilöllisempää.

@MatildaM voi miten ikävää, olen todella pahoillani. :cry: Hyvä että teillä on kuitenkin pari alkiota pakkasessa vielä. Minä kyllä uskon että niillä on ihan hyvät mahdollisuudet onnistua.

@Hulbertiina , harmi jos ovis jäi tulematta, mutta olisko se sittenkin voinut mennä niin nopsaan ettei testeissä näkynyt? Pidetään peukkuja, hyvä kun ehditte kaiken varalta talletella! (y)

Mitenkäs @Rusakkonen , onko uuden hoidon askelmerkit jo selvinneet? :)

Täällä ei mitään ihmeempää kerrottavaa, tämä alkupuolella oleva kierto pitäisi lusia ennen kuin päästään hoidoissa eteenpäin. :whistle:
 

Yhteistyössä