40 + so what, wol 14 (2019)

@Rusakkonen Ihana kun luovuttaja löytyi! :love:

On. Plussasin jälleen.
Mä olen nyt viikon ajan vertaillut testiviivojen vahvuuksia lähes päivittäin. Tämä kierto on ollut stressaava. Kävin ovulaatioultrassa jossa näkyi folli ja kun menin seuraavaan niin se oli hävinnyt mutta jälkeä ovulaatiosta ei ollut. Lääkäri sanoi että se on voinut tapahtua juuri hetki sitten ja rakkula on ikäänkuin lytyssä. Tai sitten ei.
Juuri niin oli onneksi käynyt ja plussasin.
Siitä asti on jännitystä jatkunut.
Testi ei vahvistunut välillä ja taas heitin toivoni.
Epätietoisuus on kamalaa enkä osaa rentoutua ja vain odottaa. Epäusko myös että voisiko tämäkään jatkua kun ei aiemmatkaan.
Kävin ottamassa hcg ja niiden mukaan asiat kunnossa. Ja ensi maanantaina ultra. Siellä ei toki vielä kovin näy (5+0) mutta lääkäri sanoi että sen verran kuitenkin että voidaan katsoa jos se saisi mieltä rauhallisemmaksi.
Jos näin hyvin asia olisi niin silloin olisi myös intralibid tiputus.
Tässä kierrossa mulla oli uutena kortisoni. Nähtäväksi jää miten käy. Tulee todella pitkä vkloppuo_O
 
@Rusakkonen Ihana kun luovuttaja löytyi! :love:

On. Plussasin jälleen.
Mä olen nyt viikon ajan vertaillut testiviivojen vahvuuksia lähes päivittäin. Tämä kierto on ollut stressaava. Kävin ovulaatioultrassa jossa näkyi folli ja kun menin seuraavaan niin se oli hävinnyt mutta jälkeä ovulaatiosta ei ollut. Lääkäri sanoi että se on voinut tapahtua juuri hetki sitten ja rakkula on ikäänkuin lytyssä. Tai sitten ei.
Juuri niin oli onneksi käynyt ja plussasin.
Siitä asti on jännitystä jatkunut.
Testi ei vahvistunut välillä ja taas heitin toivoni.
Epätietoisuus on kamalaa enkä osaa rentoutua ja vain odottaa. Epäusko myös että voisiko tämäkään jatkua kun ei aiemmatkaan.
Kävin ottamassa hcg ja niiden mukaan asiat kunnossa. Ja ensi maanantaina ultra. Siellä ei toki vielä kovin näy (5+0) mutta lääkäri sanoi että sen verran kuitenkin että voidaan katsoa jos se saisi mieltä rauhallisemmaksi.
Jos näin hyvin asia olisi niin silloin olisi myös intralibid tiputus.
Tässä kierrossa mulla oli uutena kortisoni. Nähtäväksi jää miten käy. Tulee todella pitkä vkloppuo_O
Onnittelut @Momon ! Hieno uutinen!!!

Kuule, pahoittelen etta (taas?) kysyn, mutta kun yritan oppia: miten paadyitkaan ottamaan kortisonia eli oliko jokin “syy” ja milloin/kuinka usein otit/otat intralipidia? Sinullahan oli myos Nivestim kaytossa? Pistitko sen mahaan 1vk ennen siirtoa, vai miten tama meni? Oliko muita laakkeita? Kovasti kiittelen...
 
@Momon, onko lääkärillä teoria toistuviin keskenmenoihin? Mulla meni unet heti, kun näkyi haaleaa plussaa. Vaikea sanoa oliko stressistä, vai hormoneista. Nyt 5+2 ja unet ovat jo palautuneet. Sain saikkua tämän viikon, mikä on varmaan auttanut. Nyt vaan normaali raskausväsymys, imuri on osottanut viikon lattialla inspiraatiota siivoukseen ;)

@Rusakkonen, @Momon raskautuu siis luomusti, ei siirto :)
 
  • Tykkää
Reactions: Momon
@Rusakkonen Mielelläni jaan oman kokemukseni. Olen luomusti raskautunut sen 6 kertaan mutta menee kesken varhain vk 5-7 vuotanut itsekseen. Yhdessä kierrossa oli pergoveris limakalvoa kasvattamaan ja ovitrelle varmistamassa irtoamisen, muissa ei apuja.
Vika ajateltiin olevan kiinnittymisessä ja/tai istukan kehityksessä. Tai sitten soluissa...
Nyt laitoin nivestimin 2 päivää ovulaation jälkeen ja aloitin kortisonin 2 tb aamuisin (prednison 5mg). Lisäksi terolutin aloitin 3 päivää ovulaatiosta 1 aamulla ja 1 illalla.
Jos maanantaina (vastaisi 5+0) ultra näyttää siltä että jtn on kehittymässä niin laitetaan intralibid ja toinen nivestim.
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
Eilen oli ultra ja siellä näkyi ruskuaispussi nyt 5+0. Näyttäisi siis lupaavalta että jtn olisi kehittymässä.
Ensiviikolla uusi ultra ja silloin näkyy jo syke jos kaikki on kunnossa.
On edessä piinaava viikko. Ei uskalla vielä innostua. Lähinnä yritän unohtaa asian jos sillä saisi mahdollisimman "normaalin" fiiliksen.
Helpommin toki sanottu kuin tehty o_O
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
@kirsillevauva kiitos. Katsotaan ensiviikon ultran jälkeen pussanneisiin siirtyminen.:rolleyes:

Itse syön kovin vähän lääkkeitä ylipäätään ja tuntuu hurjalta että raskausaikana voi unilääkkeitäkin ottaa. Nyt kun on tuo kortisoni päällä ja kyselin voiko siitä olla haittaa. Ei kuulema muuten kun unettomuus. Se on kyllä huomattu:eek: nyt annostus puolitettiin niin toivottavasti auttaa siihen.
 
@kirsillevauva kiitos. Katsotaan ensiviikon ultran jälkeen pussanneisiin siirtyminen.:rolleyes:

Itse syön kovin vähän lääkkeitä ylipäätään ja tuntuu hurjalta että raskausaikana voi unilääkkeitäkin ottaa. Nyt kun on tuo kortisoni päällä ja kyselin voiko siitä olla haittaa. Ei kuulema muuten kun unettomuus. Se on kyllä huomattu:eek: nyt annostus puolitettiin niin toivottavasti auttaa siihen.
Onhan hyva, etta siirryt pussanneisiin, kun vauvakin tulee (sori, en voinut vastustaa! :) ).
 
Onko täällä kirjottelemassa joitakin muita jotka yrittää lähes "luomuna" vielä päälle 40v...? Menkat kadoksissa täällä, nyt Terolutteja tasaamaan. Sitten kokeillaan jotain hormonilääkityksiä, joskos tulisi hyvä ovulaatio edes. Pari hailakkaa plussaa tikutellut menkkojen kadoksissa aikana, mutta negaa enimmäkseen ja ultrat ja verikokeet vahvistaneet negat. Toivottavasti edes ne menkat tulisi takaisin! Ihme olisi jos tästä vielä raskautuisi luomuna normisti ikää 41, pian 42..
 
Onnittelut @kirsillevauva ja @Momon! :love:

@Mary18, täällä myös saman ikäinen ja täysin luomuna yrittävä. Mulla oli keskenmeno lokakuussa ja sen jälkeen ei ihan rytmi ole vielä palautunut, kierto joko tosi lyhyt tai sit tosi pitkä. Nyt huomiselle/lauantaille odotan seuraavia, ainakin oviksen mukaan. Jos ei näy, niin vasta maanantaina ekaa testiä kehiin, tuskin tarvitsee tehdä.

Ketäs on meidän ketjun seuravia piinailijoita eli kenen puolesta saa seuraavaksi jännittää? :)
 
Lista: ikä/ monettako yrittää/ yritys aloitettu/ millä keinoin:


Iid@ (45).......2/ yritys aloitettu 4/2016/ lahjamunasolut

aamuska (41)....1/ ? /IVF/luovutetut solut
hulbertiina (42)...3/ aloitettu1/2015 /IVF
miumau-82 (36)....1
mirumarumoru (43)....4 / aloitettu 6/2018 / luomu
Rusakkonen (46).....1/ aloitettu 1/2017/ IVF (luovutettut munasolut ja omat)
lolu (39)....4/ ? /luomu
Tatti55 (41)... 3/ yritys alkanut 8/2017 / luomu
Annamaija76 (42)....3/aloitettu 6/2018/luomu
Momon (39)......5/ aloitettu 1/2018/terolut
MatildaM ...............3/lahjamunasolut
M4rianne77.................3/aloitettu 6/2018

Taustalla:
Yöeläjä

Plussanneet:

Marraskuu 2018:

Katti75 (43).........2/yritys alkanut 4/2018 /IVF

Tammikuu2019

kirsillevauva (45).......4/ aloitettu 12/2013/ 1. IVF/luovutetut munasolut/la 10.10
 
@kirsillevauva
Minut voi lisätä listaan:
41/ 3/ 12/2017/ luomu/terolut,"jotain ovulaatiohormoneja"

Tosin nyt jännittelen, kävin tekemässä testin, ja siihen heti tuli punaista, piti hieraista ihan silmiä, mutta taisi olla viivanpaikka tai haamu joka siellä kummitteli, kun hävisi siitä pois pikkuhiljaa kuivuessa, eli pitää odottaa pari päivää vaan ja testata myöhemmin uudestaan... toivottavasti vahvistuisi tai sitten tämä joku ihmeen 70+ kierto kunnolla alusta
 
  • Tykkää
Reactions: lolu ja Momon
Sattuiko kukaan katsomaan akuutin dokkarin "kipeä lapsettomuus" eilen illalla? Siinä lääkäri sanoi urallaan vanhimman hoidoissa omilla soluilla raskautuneen olleen 46 v.

Mary18, toivottavasti viiva vahvistuu! Jännät paikat siellä.

Emmastiina77, tervetuloa mukaan!

Oman kierron pitäisi piakkoin päättyä. Sunnuntaille odottelen vuotoa alkavaksi, mutta alun merkkinä oleva limailun lisääntyminen ei ole vieläkään alkanut, mikä on vähintäänkin outoa. No pianhan se selviää, miten käy...
 
Lista: ikä/ monettako yrittää/ yritys aloitettu/ millä keinoin:


Iid@ (45).......2/ yritys aloitettu 4/2016/ lahjamunasolut

aamuska (41)....1/ ? /IVF/luovutetut solut
hulbertiina (42)...3/ aloitettu1/2015 /IVF
miumau-82 (36)....1
mirumarumoru (43)....4 / aloitettu 6/2018 / luomu
Rusakkonen (46).....1/ aloitettu 1/2017/ IVF (luovutettut munasolut ja omat)
lolu (39)....4/ ? /luomu
Tatti55 (41)... 3/ yritys alkanut 8/2017 / luomu
Annamaija76 (42)....3/aloitettu 6/2018/luomu
Momon (39)......5/ aloitettu 1/2018/terolut
MatildaM ...............3/lahjamunasolut
M4rianne77.................3/aloitettu 6/2018
mary18 (41/....3/aloitettu 12/2017/luomu
emmastiina77 (42)...3/luomu

Taustalla:
Yöeläjä

Plussanneet:

Marraskuu 2018:

Katti75 (43).........2/yritys alkanut 4/2018 /IVF

Tammikuu2019

kirsillevauva (45).......4/ aloitettu 12/2013/ 1. IVF/luovutetut munasolut/la 10.10
 
@Mary18 Jänniä aikoja! Vahvistumista viivoille:love: millä testillä testasit?

Itse olen käyttänyt raskauskeijun one step puikkoja joiden herkkyys on 10. Ne on näyttänyt dpo 9-10 jo hyvin haaleaa haamua. Pregcheck taas tummunut hyvin paljon myöhemmin mut onhan ne herkkyydeltään 25.
 

Yhteistyössä