40 + so what, wol 14 (2019)

Täällä vietetty hiljaiseloa taustalla lukien. Olen yrittänyt viimeaikoina huijata kehoani ottamalla muka rennosti tämän raskautumistoiveen kanssa:ROFLMAO:
Eka lapsettomuustutkimus aika varattu, joten ihan niin paljon ei ole tarvinut asiaa tässä kierrossa stressata vaan odottaa vain. Nyt tosin kuukautiset pitäisi alkaa tänään. Yleensä on pienen pientä tuhrua ollut jo pari päivää tässä vaiheessa. Pari negaa ehdin tuossa viime viikon lopulla jo testata.
@Helmiina1978 luinkin tästä sinun kokemuksestasi ja onneksi kaikki päättyi siltä osin hyvin ja pääset uuteen kiertoon!(y)
 
  • Tykkää
Reactions: Helmiina1978
@Eloveera-79 tottahan se on, kyllä ovisplussa tikussa on jo askelen lähempänä maalia.

@Mammakatri täsmääkö tuo vähän lyhyempi kierto oletetun oviksen aikaan, vai lyhenikö sulla luteaalivaihe? Sehän vois olla yksi selitys, liian lyhyellä luteaalivaiheella ei ehdi kunnolla kiinnittyä. Siihen kai pystytään ihan hormonaalisesti puuttumaan.

( . ) Omaa napaa, löysin kaappien kätköistä vanhaksi menneen Clearbluen digitaalisen ovispaketin, ajalta ennen esikoista. Näinköhän tuo toimii päiväysvanhana? Sehän selviää kokeilemalla. Yleensä oon saanu nuo kalliit digit kestämään kauemmin kun testaan halpisliuskoilla ensin, ja digillä vasta sitten kun on mun silmään liuskoilla plussantapaista. Sillä taktiikalla pärjää 1-3 digitestillä per kierto, jollon paketti riittää monelle kierrolle sen luvatun yhden sijaan. Että tällainen pirkkaniksi täältä. :) Ja tokihan ne liuskatkin puolitan. :D Tosin en tiedä paljonko iloa näistä testitouhuista on, kun se tärppi sitten iski sellaisesta kierrosta jolloin en testien mukaan ovuloinut. Ehkä mulla on niin nopea se LH-piikki etten ehdi saada sitä kiinni jos testaan vaan kerran päivässä. Joskus oon testannu sekä aamulla että iltapäivällä, ja välillä se plussa on tullu vaan yhteen iltapäivän testiin. Ovistestaus on kyllä turhauttavaa hommaa kun saa Tikkurilan värikartan kanssa olla pohtimassa onkohan tää ny melkeen plussa vai plussa vai tosi plussa. Mulla siis viiva tulee koko kierron ajan, sävy vaan vaihtelee.
 
@Eloveera-79 tottahan se on, kyllä ovisplussa tikussa on jo askelen lähempänä maalia.

@Mammakatri täsmääkö tuo vähän lyhyempi kierto oletetun oviksen aikaan, vai lyhenikö sulla luteaalivaihe? Sehän vois olla yksi selitys, liian lyhyellä luteaalivaiheella ei ehdi kunnolla kiinnittyä. Siihen kai pystytään ihan hormonaalisesti puuttumaan.

( . ) Omaa napaa, löysin kaappien kätköistä vanhaksi menneen Clearbluen digitaalisen ovispaketin, ajalta ennen esikoista. Näinköhän tuo toimii päiväysvanhana? Sehän selviää kokeilemalla. Yleensä oon saanu nuo kalliit digit kestämään kauemmin kun testaan halpisliuskoilla ensin, ja digillä vasta sitten kun on mun silmään liuskoilla plussantapaista. Sillä taktiikalla pärjää 1-3 digitestillä per kierto, jollon paketti riittää monelle kierrolle sen luvatun yhden sijaan. Että tällainen pirkkaniksi täältä. :) Ja tokihan ne liuskatkin puolitan. :D Tosin en tiedä paljonko iloa näistä testitouhuista on, kun se tärppi sitten iski sellaisesta kierrosta jolloin en testien mukaan ovuloinut. Ehkä mulla on niin nopea se LH-piikki etten ehdi saada sitä kiinni jos testaan vaan kerran päivässä. Joskus oon testannu sekä aamulla että iltapäivällä, ja välillä se plussa on tullu vaan yhteen iltapäivän testiin. Ovistestaus on kyllä turhauttavaa hommaa kun saa Tikkurilan värikartan kanssa olla pohtimassa onkohan tää ny melkeen plussa vai plussa vai tosi plussa. Mulla siis viiva tulee koko kierron ajan, sävy vaan vaihtelee.

Toi oli kyllä hauska niksi toi ovisliuskan puolittaminen :ROFLMAO:. Ärsyttääkin kun rahat häviää ovistesteissä ilmaan. Mulla on vaikeuksia saada ovisplussaa kiinni, koska LH-huippu on kai supernopea. Lääkärit on sitä mieltä, että aiemmin ovulaatio tapahtui, mutta en tiedä. Sitä vahvistettiin ovulaation induktiolla neljästi ennen hetkellistä onnistumista. Jonkinlainen viiva näkyy testissä vain kaksi päivää kierrossa kunnes katoaa täysin. Koskaan en saa täysin yhtä vahvaa viivaa. Mulla on käytännössä "aina" wc-hätä, joten harvoin pystyn pidättämään jalat ristissä kolmea tuntia. Tuntikin tekee tiukkaa, joten hormonimäärä voi olla liian laimea (n).
 
Mun kaveri jo aikanaan 10 vuotta sitten puolitti kaikki r-liuskatkin. Itekkin oon välillä tehnyt niin, mut nykyään ne on halvempia kuin silloin. En oo sit viitsinyt kun jos siinä jotain hailua viivalaseilla näkyy niin on kuitenkin pakko kastaa kokonainen. :X3:
 
Tänneppä oli viestejä sadellut :) voi harmitus kaikista negoista ym. Vievät voimia melkosesti :( On se vaan se pettymys aina niin suuri, kun menkat alkaa.. Meillä ei haamun haamuja tms. Lääkäri käynti poiki heinäkuussa sen, että ainakin ovulaatio tapahtuu ja "päällisin puolin" kaikki kunnossa. Ostettiin sitten kokeiluun digitaalinen ovis testi, ja näyttöön tuli kuin tulikin hymynaama, eli ovuloin tässäkin kierrossa. Minä en vaan itse osaa sitä itsestäni bongata... Oltiin sitten miehen kanssa juuri sopimoilleen vkonloppu mökillä ihan kahdelleen ja voin vaikka vannoa, että yritys oli kova ;) Saas nähdä miten käy. Tuntuu vain mahdottomalta kun on kuitenkin melkein puoltoista vuotta oltu ilman ehkäisyä, että vielä onnistuisi. Pian napsahtaa 43mittariin ja mennään nyt ainakin vuoden loppuun näin ja sitten siirrytään todennäköisesti suunnitelma termoablaatioon ja sterilisaatioon. Syyskuussa olisi hysteroskopia edessä. Plussaonnea alkavaan syksyyn kaikille.
 
  • Tykkää
Reactions: Mirumarumoru
Moi! Saako tänne tulla tämmöinen ihan kohta 39v kuokkimaan, kun tuo yli 35-vuotiaiden ryhmä ei ole oikein ottanut tuulta alleen. Mun taustana että yritystä viime joulukuusta ja huhtikuussa oli varhainen keskenmeno tai kemiallinen. Muuta elämää en ole havainnut viivojen muodossa kertaakaan. Eka lapsi haaveissa. Niinpä painelin tässä kesällä suoraan lapsettomuusklinikalle ja lääkäri totesi että turhaa tässä odotella sen enempää kun ikää jo on, vaan aletaan hommiin. Nyt on ivf-suunnittelukäynti tämän kuun lopussa ja syyskuussa kerätään munasolut jne. Jännittää kun en tajunnut että yksityisellä homma on näin nopeaa settiä. Yksi luomukierto ehtii siis vielä olla ennen syyskuuta. Niin ja nyt on dpo 11. Testasin eilen negan ja huomenna ehkä seuraava testi ellei menkat ala. Eilen oli törkeät menkkakivut ja olin ihan varma että olis alkanu jo viime yönä. Ei alkanut mutta se oliski ollu liian aikaista. Huomenna tai lauantaina tai ihan viimeistään sunnuntaina pitäis alkaa.

Lueskelen vähän juttuja taaksepäin kunhan ehdin niin pääsen vähän kärryille muiden jutuista. Tsemppiä kaikille!
 
@Ellinoora38 tervetuloa. Mä tulin tänne 2016 hetkeksi vähän ennen kuin täytin 39, ja 3. kierrosta tulin raskaaksi. Toivotaan että tärppäisi teilläkin.
 
  • Tykkää
Reactions: Ellinoora38
@Mirumarumoru Juurikin tuota yrityksen lopettamista. Tuntuu vaan, että tuota ikää alkaa jo olla aikalailla. Mutta täytyy nyt toivoa että tärppäis. "Raskaampiin" hoitoihin ei lähdetä. Eri asia jos ei olis yhtään muksua. Meillä on kuitenkin jo kuusi yhteensä eli mukavankokoinen uusperhe :)Mutta se yhteinen olisi enemmän ku toivottu :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Mirumarumoru
Nyt tulee vaan lyhyt omanapailu kun en meinaa pysyä järjissäni enää. Mulla on ollut ovitrellen puolikkaita tässä kierrossa kiinnittymisen tukemiseen (+ terot) joten vuodot on nyt pysyneet poissa. Lääkärin määräämä testipäivä on sunnuntai mutta en mitenkään malttanut olla testaamatta jo tänään ja vahvaa plussaa näytti. Nyt vaan pitäisi pysyä nahoissaan ja odottaa ettei tuo ollut virheplussa ovitrellesta mutta miten kestän nämä pari päivää??? :sleep:
 
Nyt tulee vaan lyhyt omanapailu kun en meinaa pysyä järjissäni enää. Mulla on ollut ovitrellen puolikkaita tässä kierrossa kiinnittymisen tukemiseen (+ terot) joten vuodot on nyt pysyneet poissa. Lääkärin määräämä testipäivä on sunnuntai mutta en mitenkään malttanut olla testaamatta jo tänään ja vahvaa plussaa näytti. Nyt vaan pitäisi pysyä nahoissaan ja odottaa ettei tuo ollut virheplussa ovitrellesta mutta miten kestän nämä pari päivää??? :sleep:
Toivottavasti on ihan oikea plussa! :love: Tuolla IVF-puolella oli ihan hetki sitten juttua tuosta Ovitrellesta.
 
  • Tykkää
Reactions: Tikkerituu
Toivottavasti on ihan oikea plussa! :love: Tuolla IVF-puolella oli ihan hetki sitten juttua tuosta Ovitrellesta.
Kiitos vinkistä! Kävinkin heti lueskelemassa. Tuo Ovitrelle tukena on näemmä jonkin verran käytössä IVF-puolella. Jotain se itselläni ainakin tekee kun mulla tiputtelu on alkanut viime kierroissa jo kp 24/28 ja nyt ei viirun viirua verta vaikka päiviä 31/28.

Tervetuloa @Ellinoora38 :)
 
Nimimerkki (+ikä) / yritys alkanut / monesko lapsi / keinot

hulbertiina (42)...3./ aloitettu1/2015 / Letrozole
Tatti55 (41)... 3./ yritys alkanut 8/2017 / luomu
M4rianne77.................3./ aloitettu 6/2018
Helmiina1978 (41)...........6./ aloitettu 2/2019 / luomu
mirumarumoro (43v)........4. / aloitettu 7/2018 / luomu
Silmu75 (43v)................1./ ya 2013 / luomu/ lahjasolut harkinnassa
Mammakatri (40+)..........?/ ya 3/2019 / luomu
Mymmeli43 (43)..........6./ 1/2019 / luomu
Kolmannen kuumeilija (39).....3. / 3/2019 / luomu
kirsillevauva (46).......4/ aloitettu 12/2013/ luovutetut munasolut /km 2/2019 ja 6/2019
tammityttö (43).....4/luomu
nelli5 (42) 5/aloitettu 2019/luomu
Tikkerituu (39v)...........3./ aloitettu 11/2018/ ovulaation induktio
Salli79 (40v)...........4./ aloitettu 2/2019 / luomu
Montecea (40)....2./ ya 7/2019 / luomu
Eloveera-79, ovulaation induktio 10/2018, "luomuraskaus" 1/2019, keskenmeno
Ellinoora38, ikä 38, ya 12/18, 1. lapsi, luomu + ivf

Taustalla:
Yöeläjä
Roxanne

Plussanneet:

Marraskuu 2018:
Katti75 (43).........2/yritys alkanut 4/2018 /IVF

Tammikuu 2019:
Momon (39)......5/ aloitettu 1/2018/terolut/ la 14.10

Huhtikuu 2019:
MInttu-82 (37v)..........5./ aloitettu 12/2018/luomu
Mary18 (41)....3./ aloitettu 12/2017 / luomu
Rusakkonen (46).....1/ aloitettu 1/2017/ IVF (luovutettut munasolut ja omat) (la 30.12)

Toukokuu 2019:
Palleroita (39v).........9./aloitettu 6/2017 / luomu (la 21.1.2020)
MatildaM ...............3./ lahjamunasolut

Kesäkuu 2019:
Iid@ (45).......2/ yritys aloitettu 4/2016/ lahjamunasolut

Heinäkuu 2019
Hannele80 (39v)...........2./ aloitettu 3/2019 / luomu
 
@Ellinoora38, tervetuloa :) Ei me olla ikärasisteja, nuoremmatkin ovat tervetulleita. Toivottavasti pluussaat pian!

@Tikkerituu, toivottavasti plussa säilyy :)

Itsellä siirto tiistaina ja aloitin Terolutit torstaina. No, oltiin laivalla torstaina ja nukahdin jo kahdeksalta ja unohtui lääke. Olin aika paniikissa, meneekö pilalle koko siirto, mutta lääkärin mukaan ei pitäisi juuri vaikuttaa. Toivotaan niin!
 
Tikkerituu, toivottavasti viiva johtuu raskaudesta. Jännät paikat nyt on. Tsemppiä piinaan!

Ellinoora38, tervetuloa mukaan! Toivotaan parasta!

Kirsillevauva, pääset sinäkin piinailemaan. Kovasti toivon, että kaikki menee tällä kerralla hyvin loppuun saakka.
 
Nyt tulee vaan lyhyt omanapailu kun en meinaa pysyä järjissäni enää. Mulla on ollut ovitrellen puolikkaita tässä kierrossa kiinnittymisen tukemiseen (+ terot) joten vuodot on nyt pysyneet poissa. Lääkärin määräämä testipäivä on sunnuntai mutta en mitenkään malttanut olla testaamatta jo tänään ja vahvaa plussaa näytti. Nyt vaan pitäisi pysyä nahoissaan ja odottaa ettei tuo ollut virheplussa ovitrellesta mutta miten kestän nämä pari päivää??? :sleep:

Toivottavasti plussa on oikea plussa! Itse en ole uskaltanut testata, vaikka rinnat ovat olleet kipeät ja on ollut hieman huono olo muutamia päiviä. :whistle: Selitän itselleni, että se on jotain muuta, koska mitään lääkkeitä ei ole ollut käytössä.
 
  • Tykkää
Reactions: Mirumarumoru
Mitä kaikkia lääkkeitä teillä on tukemassa yritystä?

Mulla ei ole mitään vielä. Vitamiineja olen popsinut itekseni ja nyt jännittää, että mitä kaikkea pitää alkaa ottaa sitten sitä ekaa ivf varten. Todella tiukka syksy tulossa töissä, joten en tiedä miten saan tämän kaiken aikatauluttamisen soviteltua yhteen, niin ettei tarttis kovin monelle kertoa, mutta olen päättänyt, että päivä ja viikko kerrallaan mennään.

Oletteko muut hoidoissa käyvät joutuneet kertomaan töissä?

Mulla alkoi nyt eilen viimeinen luomukierto ennen hoitoja. On se niin masentavaa joka kerta, mutta tänään on jo parempi fiilis ja katse kohti tulevaa.
 
  • Tykkää
Reactions: M4rianne77
Heissan!
Täält mukaan tulen hyvin varovaisesti.. meillä 6-vuotias lapsi, jonka jälkee yksi kohdun ulkoinen 2015, ja häntä ennen yksi spontaani keskenmeno 2012.
Ilman ehkäisyä menty ja ajateltu että jos tulee, on tullakseen.

Usko loppunut eikä vauva ole enää edes ajatuksissa ollut.

Eilen havahduin miettimään että millonhan mulla on ollut viimeset menkat ja kalenteria muistellen, ne alko 8.7.

Kaapista löyty testi joka ”vanhentunut” 06/16.. voikohan siihen luottaa kun kaksi vahvaa viiva ilmesty muutamassa sekunnissa?

Ikää itsellä 40, ja mielessä kaikki pelot ja pettymykset. Ei uskalla iloita vielä..
 
Heissan!
Täält mukaan tulen hyvin varovaisesti.. meillä 6-vuotias lapsi, jonka jälkee yksi kohdun ulkoinen 2015, ja häntä ennen yksi spontaani keskenmeno 2012.
Ilman ehkäisyä menty ja ajateltu että jos tulee, on tullakseen.

Usko loppunut eikä vauva ole enää edes ajatuksissa ollut.

Eilen havahduin miettimään että millonhan mulla on ollut viimeset menkat ja kalenteria muistellen, ne alko 8.7.

Kaapista löyty testi joka ”vanhentunut” 06/16.. voikohan siihen luottaa kun kaksi vahvaa viiva ilmesty muutamassa sekunnissa?

Ikää itsellä 40, ja mielessä kaikki pelot ja pettymykset. Ei uskalla iloita vielä..

Äkkiä ostamaan uusi testi niin varmistuu! (y)
 
Heippa!

Onpa täällä paljon uusia ja monta plussaakin tullut, hienoa! Tervetuloa uudet ja superonnittelut plussanneille!

Olen pitänyt taukoa kun tuntuu et mitään ei vaan tapahdu. Menkat tulee varmasti eikä oo tarvinnut edes kuvitella testaavansa. Meillä varmaan vielä hetki yritystä ja sit pitänee luovuttaa kun ei onnistu niin ei voi mitään.

Tsempit kaikille, erityisesti @kirsillevauva
 

Yhteistyössä