40 + so what, wol 14 (2019)

@Ellinoora38 mulla samat kysymykset mielessä.
Työkuvioissa myös tiukkaa tulee tekemään ja jännitän, etten paljastuisi juuri mahd hoitojen vuoksi. Ensi viikolla vihdoinkin käyntiaika lapsettomuuslääkärille Felisitakseen(y) Uutta kiertoa mennään nyt kp4.
Mietin kans Felisitasta mutta päädyin logistisista syistä lopulta toiseen. Jäi kyllä tosi hyvä fiilis ekasta käynnistä. Henkisesti tärkeä askel, että homma lähtee nyt pyörimään niin, että joku muu päättää, mitä tehdään eikä tartte yksin yrittää selvitä. Jännittää soittaako lääkäri mun verikokeista ens viikolla. Soittaa vaan jos jotakin häikkää ilmennyt.
 
@Ellinoora38 Toivon, ettei tarvitse töissä kertoa. Periaatteessa to ja pe on sellaisia päiviä, että voin olla helposti töistä poissa mutta siirtohan voi osua mille tahansa päivälle. Ajattelin mutista jotain epämääräistä gynekologisesta toimenpiteestä ja toivoa, ettei pomo kysele sen tarkemmin.
 
@kärhö jännää! Luulis ettei se nyt niin paljon väärin voi näyttää. (n) toivon plussaa toiseenkin testiin (y):love:
 
Kyllä täällä plussaa edelleen näyttää :love::love::love:

Mitä kaikkia lääkkeitä teillä on tukemassa yritystä?
Mulla on aika arsenaali... Taustalla siis PCOS, minkä vuoksi en ovuloi melkein koskaan luonnollisesti, ja muutama muu perussairaus mutta lääkitys tällä hetkellä: Taustalla menee koko ajan Thyroxin, Metforem ja nyt olen ottanut myös pienellä annoksella kortisonia. Munasolun kasvatukseen kierron alussa (reilu viikko) Pergoveris-pistokset 125IU/vrk, Ovitrelle irrotukseen, Terolut DPO 1 -> ja 4 x ovitrelle-pistos (1/2 annos, alk. DPO3) tukemaan kiinnittymistä koska mulla tuhruvuoto alkaa yleensä DPO8-9 jopa terojen läpi.

@kärhö Uutta testiä kehiin!! Hyvältä kuulostaa :love:

@Eloveera-79 Täällä sulle peukut pystyssä!

Oletteko muut hoidoissa käyvät joutuneet kertomaan töissä?
Selvisin kuin ihmeen kaupalla kertomatta, pari kertaa kerroin vaan lähteväni lääkäriin kun piti pikkuisen aiemmin lähteä töistä klinikalle eikä kukaan kysellyt enempää. Nyt on sitten se tilanne että joudun kertomaan heti, työssäni altistuu ajoittain säteilylle ja näitä tehtäviä en voi luonnollisestikaan hoitaa raskaana ollessa. Ei tekisi mieli kertoa vielä kun pelottaa niin ettei tämä kestä mutta ei auta.

Tsemppiä @M4rianne77 ja @Ellinoora38 hoitoihin ja @kirsillevauva nyt tarraliimaa sinne (y)
 
  • Tykkää
Reactions: Ellinoora38
Tikkerituu, onnea! Toivottavasti pikkuinen pysyy tiukasti kiinni.

Kirsillevauva, peukut pystyssä huomiselle siirrolle. Tsemppiä matkaan!

On: vuoto on ollut kummallisen vähäistä. Ekana päivänä tuli sentään siteeseen saakka. Eilen olisi jo selvinnyt ph-suojalla. Tänään kp 3 hieman tulee enää pyyhkiessä paperiin. Outoa. Aloitin kuitenkin letrot tänään, joten ensi viikolla kovasti lempeä ja ripaus tuuria mukaan.
 
Onnea @Tikkerituu!

Noista lääkkeistä, mulla ei siis oo nyt mitään käytössä, mutta hoitojen aikaan oli kaikenlaista mahdollista. Muistaakseni kolme-neljä vuotta sitten sain heitettyä pois sellasen lääkelaukun joka Felicitakselta ekassa hoidossa saatiin, ja jossa säilytin myöhempien kertojen lääkkeitäkin. Aattelin sillon että en enää ikinä hoitoihin ala eikä pistolaukkuakaan tarvi. Muistaakseni purkki clomifeneja löyty jostain kaapin nurkasta kun viimeks siivosin, luultavaksi vanhaksi menneitä, pitää viedä apteekkiin. Nyt syön imetyksen takia multivitamiinia, ja taikauskon vuoksi helokkiöljyä + kalanmaksaöljyä. Nykyään kai väittävät tuota helokkia jo humpuukiksi, mutta mulla kierto on ilman sitä 32-65 päivää ja sen kanssa 28. Kun alotin sen taas vuosien tauon jälkeen, tuli luomuplussa, ja kun alotin sen nyt viime kuun puolella, käynnisty kierto imetyksen jäljiltä. Joten jos vaikutus on pelkkää plaseboa niin mulle ihan sama, mulle sopii. :)

Hoidoista kertomisesta, mä onnistuin aika hyvin sovitteleen menot niin ettei tarvinnu selitellä, ja ennalta tiedossa olevia varten otin lomapäiviä. Sit kun ei muuten onnistunu mutisin pari kertaa miespomolle jotain naisten vaivoista ja gynekologista, ja eipä tullu jatkokysymyksiä. Ja eipä se nyt kovin kaukana totuudesta ollut.

(.) Aamulla pärähti CBlle välkkyvä hymynaama mittariin. Tää on eka kerta kun käytän tuota kahta hormonia mittaavaa, joten en tiedä kuinka monta välkkyvää mulle tulee ennen sitä pysyvää. Paketissa lupailtiin ovis yleensä 3-9 päivän päähän ekasta välkkyvästä, jatkamme tutkimuksia!
 
Me ei olla hoidossa.
Mä kyl uskon vitamiinien ja muiden luontaistuotteiden voimaan sekä ruokavalioon/elämäntapoihin. Kyllähän sitä tietty narkkaritkin paksuksi pamahtaa...

Mä käytän joka päivä kasan pillereitä; vitamiineja ja hivenaineita. Tärkeimpinä tätä ajatellen myo-inositol, folaatti, D, royal gelee ja rauta+C sekä maca. Toki muutkin on tärkeitä; kalaöljyt, lesitiini, sinkki, magnesium, B6+muut B:t, kupari, maitohappobakteerit(kun muistan), lactoferriini ja tauriini tukemaan raudan imeytymistä.
Suurinta osaa oon syönyt vuosia, tilanteen mukaan.

Tänään hcg 15. Arvasinkin aamun rfsu:n testin mukaan ettei voit olla enää yli 20. Ei tainnut mitään testissä näkyä; ainakin tosi hailakka.
Harmi nyt että pitää vielä odottaa melkein 2 viikkoa ennen kuin voi pelehtiä ilman ehkäisyä. Ei me kyllä varmaan uskalleta edes kumin kanssa ennensitä, joten mahtaa olla miehen veitikat aika sekaisin. Hänellä ei kai oo tapana hoidella itseään. :whistle:
 
  • Tykkää
Reactions: Mirumarumoru
Tein nyt sitten toisen testin ja kahta viivaa näyttää.. sain lääkäriajan ensi viikolle niin saan mielenrauhan että onko se nyt edes siellä missä pitäisi.

Päässä pyörii satoja ajatuksia. Pelkotiloja eniten.. Koitan päästä tähän ryhmään mukaan kunhan ajatukset selkenee!

Onnea kaikille!
 
  • Tykkää
Reactions: Eloveera-79
@kärhö ihanaa! Niin sen pitikin näyttää plussaa. :love: tsemppiä paljon jännitykseen. Mulla just hoidettu kohdunulkoinen; tein +testin 18.7. ja raskaus alkanut juhannuksen ovulaatiosta. Kuukautiset oli normaalisti heinäkuun alussa, mutta 2 pv myöhässä. Testejä tein mutta näytti vaan jotain haamujen esiäitiä. Sit ajattelin et joku kemiallinen, kun normaalit menkat tuli enkä enää testannut. Sain 24.7. metotreksaatin, jonka jälkeen hcg alkoi laskea tai oikeastaan 8 päivää siitä. Hcg oli kokeimmillaan 1100. Eli meinasivat tuikata toisen mtx mut kieltäydyin ja vaadin uuden kontrollin seuraavaan aamuun. Ja sitten olikin laskenut 750:een. Mistään eivät löytäneet raskautta. Jotenkin en oo osannut tätä kovin surra; vain silloin romahdin hetkellisesti, kun lääkäri soitti ettei hcg ole laskenut ja pitää laittaa toinen mtx. Kai ne surut ja pelot vielä tulee; nyt on vaan odottanut että hcg laskee.


@kirsillevauva paljon onnenliimaa huomiseen pienelle kyytiläiselle! :love:
 
Kiitoksia myötäelämisestä. Siirto oli helppo ja nopea, ei minulla ole ikinä ollut niissä mitään vaikeuksia. Blasto oli selvinnyt hyvin sulatuksesta ja hyvälaatuinen. Jostian bb:stä se puhui?

Siirron jälkeen tiputettiin intralipid. Oli aavistuksen ikävä, kun mulla on surkeet suonet ja piti kämmenestä laittaa kanyyli. No, kerran se kirapisi. Liuos oli ihanan halpa tässä konkurssissa, yhteensä n. 100 euroa.

Kysyin, voidaanko keltarauhashormonipitoisuus mitata, mutta sellaisia ei kuulemma Suomessa mitata. No, lupasi kuitenkin lääkäri, että voin mahdollisen plussauksen jälkeen saada emätingeelinä lisää keltarauhashormonia ja uusi tiputus 2-3 viikon välein.

Nyt on rahat käytetty ja jos ei nyt onnaa, tulee hemmetin pitkä tauko, että saan rupusesta palkasta säästettyä 1000 euroa. Testipäivä 23.8 ja toiveet eivät ole korkealla, on jo kisaväsymystä. Kummittelee ne keskenmenot.
 
  • Tykkää
Reactions: Momon
@kirsillevauva kyllä multakin on progesteroni mitattu useempaankin otteeseen, muistaakseni jo niissä alkuselvityksissä. Mutta en tiedä kyllä yhtään onko niitä useammanlaisia keltarauhashormonitestejä, varmaan on. Sulla on niin hyvällä prosentilla raskaus alkanu noissa hoidoissa että varmasti tässäkin, jospa tämä tarrais tiukemmin!

Täällä CB vilkuttelee edelleen, alan jo pohtia kun siinä sanotaan että ikäli ei testaa pisimmän unijaksonsa jälkeen, se voi johtaa virheellisiin vilkutuspäiviiin. Noh, mulla on herkkäuninen ipana, ei mulla ole mitään pisimpiä unipätkiä! Huoh...
 
Täällä kp 1. Kierto palautui lopulta heinäkuun keskivaiheilla tuikkastun Pregnylin avustamana omin voimin 26 päivään ja alkuperäiseen kehon aikatauluun.. (y). Pregnylistä vuoto tuli 2 vk päästä ja nyt siitä vuodosta lääkkeetön vuoto 26 pv jälkeen. On edes jotain toiveita, että ovulaatio tapahtuu/on omaa hormonitoimintaa olemassa.

Julkisen hoidonsuunnittelukäynti on ensi viikolla, joten olen kohta varmaan tuolla ivf-ryhmässäkin (y).. Viimeksi tulin juuri raskaaksi suunnittelukäynnin jälkeen ennen ekaa ivf:ää.. Toivottavasti suostuvat hoitamaan etten jää taas "omilleni". Oli jo karu kokemus kokea keskiraskauden keskenmeno ja sitten jäädä koko kesäksi "yksin" ilman hoitoa. Tästä palstasta on ollut paljon apua asioiden käsittelyyn. Kiitos siitä!

Pelottaa että miten sekaisin se pitkä kaava pistää kehon, kun keskenmenosta palautumiseen meni 3.5 kuukautta.. o_O
 
Kävin tänään ultrassa, 6+2 laski viikoiksi ja kohdussa näkyi pienen pieni syke ja ruskuaispussi.
Onni on se että on kohdussa, mutta pieni pelko silti vielä enkä uskalla hyppiä ilosta.
Kohdun suulla oli vähän verensekaista hyytymää, muttei vielä kuulema pidä siitä huolestua..

Voi että, toisaalta sitä vaan miettii miks tähän prosessiin taas tuli lähdettyä.. sydän huolesta sykkyrällä :confused:
 
@kirsillevauva onnea! Mukava kun pääset heti verikokeeseen varmistaan.

@kärhö sinnekin onnea hyvistä ultrakuulumisista!

Täällä vilkuu edelleen kaikki valot hallissa, liekö ovuloimaton kierto. Tosi tarkemmkn Clearbluen ohjetta tavattuani huomasin että siinä kielletään käyttämästä kahden ensimmäisen kierron aikana raskauden jälkeen, joten se siitä. Ei kyllä kerrota että miksei? Siksi kun kierron pituutta ei voi ennustaa vai siksi kun joku hormoni (mikä?) sotkee tulosta? Samapa tuo, ei tullu bongausta tähän kiertoon. Yllätyin muuten siitäkin että pakkauksessa kehotetaan tekeen toi digi useaan kertaan päivässä ettei mee ovis ohi. Kallista lystiä, mutta elämä on.

Noh, kaipa siirryn hiljalleen menkkojen odotteluun täällä.
 
  • Tykkää
Reactions: kirsillevauva
Mulla on upee olo! Olen päättänyt opiskella töiden ohessa uuden tutkinnon ja olen tästä ihan tohkeissaan. On sellainen olo, ettei onnistuta tässä vauvajutussa ja en halua pitää muuta elämää hyllyllä sen takia. Pitää mennä elämässä eteenpäin. Jos siihen kuuluu huhtikuussa syntyvä vauva, olen superonnellinen, mutta jos ei, en muserru siitä.

@kärhö, ihania uutisia!
 
Kärhö, ihanaa! Nyt vaan toivotaan parasta!

Montecea, jospa se ovis olisi kuitenki ollut tai vasta tulossa. Tsemppiä!

Kirsillevauva, peukut pystyssä täällä toivon, että pikkuinen tällä kertaa pysyy mukana. Hyvältä kuulostaa tuo into opiskeluun ja positiivinen asenne elämään. Nyt onkin hyvä elää mahdollisimman normaalia elämää.

On: ovista tässä odotellaan olevan loppuviikosta. Ihmetyttää vain nuo ovistikkujen viivat, kun piruuttani kokeilin kp 4 tehdä testin ja viiva siinä oli melko vahva, vaikka menkat oli juuri loppuneet. Eilen kp 11 tein taas ovistestin, joka oli paljon hailumpi kuin edellinen. No joka tapauksessa ovislimaa on alkanut jo tulla, joten kai täällä päästään taas piinailemaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Eloveera-79

Yhteistyössä