40 + so what, wol 14 (2019)

Hei kaikille!

Olen täällä ollut aiemminkin, mutta palasin taas lukemaan teidän kuulumisia. Meinaa vaan käydä niin, että ahdistuu siitä mitä lukee, kun niin paljon on vaikeuksia 40+ ikäisillä tulla raskaaksi niin, että se myös kestää. Edelleen hämmästyttää monien täällä olevien sinnikkyys yrittää uudelleen kierto toisensa perään. Nostan hattua teille kaikille ja hurjasti onnea kaikille, jotka ovat onnistuneet plussaamaan.

Olen näköjään pudonnut tuolta kuumeilijoiden listalta pois, mutta olen siis Angervo76 - yritys aloitettu 6/2018 ja ennestään on lapset -06 ja -09 aiemmasta liitosta.

Oma kuume ei ole mihinkään kadonnut, päinvastoin. Kävimme ensimmäisissä lapsettomuustutkimuksissa keväällä. Kaikki näytti olevan kunnossa, ainakin teoriassa. Epäilin itse, että en ovuloi, mutta ultrassa kyllä nähtiin selvät ovulaation merkit. Toki lääkäri sanoi, että todennäköisyydet eivät ole puolellamme iän vuoksi. Siltikään emme ole vielä luovuttaneet. Ikää molemmilla tänä vuonna jo 43. Lääkäri sanoi, että jos aiomme hakeutua IVF hoitoihin, sen aika olisi viimeistään nyt tänä syksynä. En ole lainkaan varma olemmeko siihen valmiita, niin rahallisesti kuin muutenkaan.
 
@kirsillevauva ihanaa! :love: testasit negan vaan liian aikaisin. Jippii! (y) Onnea ja tsemppiä kaikkeen.

Mäkin aloittelen uutta tutkintoa ja koulu alkaa 2.10. Mielessä toki on että mitä järkeä jne... Mitä järkeä nää vauvatouhut siis. Tuo koulutus ois mun unelmajuttu, mut kai sitä voi sit jatkaa jos käy niin onnellisesti, että nappaa vauva kiinni.

Mulla kohdunulkoinen taputeltiin viime viikolla (hcg ma 15,8 joten varmaan negaa to) , ja eilen lääkäri soitti että nyt maanantaina oli negatiivinen hcg. Ovista olen tikutellut mutta haaleaa näyttää. Pitäsköhän laskut aloittaa siitä hcg:n nollauksesta? Eli jostain torstaista kp1 - >? Nyt on vuodosta kp16, jolloin ennen ollut ovulaatio, mut nyt näyttää ku sekoittaneen hommat, mikä nyt ihan luonnollista. Jotenkin toivoisi, että pääsis oikeesti eteen päin. Lääkäri antoi vihreän valon ehkäisyn jättämiselle. :p
Onneksi tosiaan on se koulu mulla, työn ohessa. Työn joka ehkä sitten muuttuu oppisopimukseksi.
Ei kannata ainakaan liikaa suunnitella näitä raskausasioita, kun vaikea niihin on vaikuttaa.

Miehen kanssa käytiin keskustelu yhtenä iltana. Valittelin siinä että jestas ku oon poikki, ja joka paikkaa sattuu. Mies totesi saman. Jatkoin sitten että onkohan tää vauvanteko nyt ihan järkevää kun molemmat ollaan ihan poikki. Molemmilla on uus työ ja remonttia pitää tehdä, joten ei ihme että ollaan poikki. Mies sit kuitenkin totesi, että sähän jäät sitten kotiin että saa vaan olla. (niin kai... Olla... 4 lapsen kanssa) sanoin sit vielä et ei kuule kauaa pysty kun tulee kalliiksi. Siihen hän ei sit sanonut mitään. Pitää ehkä kysellä, että onko rahoitus kunnossa... :cool: että kauanko voin olla kotona. Mehän ei edes asuta virallisesti yhdessä vaan suunnitteilla on tässä lähiaikoina laittaa hynttyyt yhteen.
 
Oi että, kuulumisethan on hyviä @kirsillevauva (y)(y)

Meillä eka lapsettomuuskäynti takana ja kaikki minulla kunnossa. Reserviä näytti olevan ja yritys jatkukoon. Miehellä siittiövasta-aineita, liekö se syynä ettei yhtään plussaa ole keskenmenon jälkeen tullut. Siittiöitä kyllä oli kaksinkerroin, että ihan ruuhkaa ilmeisesti mut vauhti kai porukalla hitaampaa;) Ennen kuin tämä selvisi mietti lääkäri mulle letroja, mutta nyt puhui lausunnossaan inseminaatiosta.
 
Nimimerkki (+ikä) / yritys alkanut / monesko lapsi / keinot

hulbertiina (42)...3./ aloitettu1/2015 / Letrozole
Tatti55 (41)... 3./ yritys alkanut 8/2017 / luomu
M4rianne77.................3./ aloitettu 6/2018
Helmiina1978 (41)...........6./ aloitettu 2/2019 / luomu
mirumarumoro (43v)........4. / aloitettu 7/2018 / luomu
Silmu75 (43v)................1./ ya 2013 / luomu/ lahjasolut harkinnassa
Mammakatri (40+)..........?/ ya 3/2019 / luomu
Mymmeli43 (43)..........6./ 1/2019 / luomu
Kolmannen kuumeilija (39).....3. / 3/2019 / luomu

tammityttö (43).....4/luomu
nelli5 (42) 5/aloitettu 2019/luomu
Tikkerituu (39v)...........3./ aloitettu 11/2018/ ovulaation induktio
Salli79 (40v)...........4./ aloitettu 2/2019 / luomu
Montecea (40)....2./ ya 7/2019 / luomu
Eloveera-79, ovulaation induktio 10/2018, "luomuraskaus" 1/2019, keskenmeno
Ellinoora38, ikä 38, ya 12/18, 1. lapsi, luomu + ivf
Angervo76 /ya 6/2018/kolmas lapsi

Taustalla:
Yöeläjä
Roxanne

Plussanneet:

Marraskuu 2018:
Katti75 (43).........2/yritys alkanut 4/2018 /IVF

Tammikuu 2019:
Momon (39)......5/ aloitettu 1/2018/terolut/ la 14.10

Huhtikuu 2019:
MInttu-82 (37v)..........5./ aloitettu 12/2018/luomu
Mary18 (41)....3./ aloitettu 12/2017 / luomu
Rusakkonen (46).....1/ aloitettu 1/2017/ IVF (luovutettut munasolut ja omat) (la 30.12)

Toukokuu 2019:
Palleroita (39v).........9./aloitettu 6/2017 / luomu (la 21.1.2020)
MatildaM ...............3./ lahjamunasolut

Kesäkuu 2019:
Iid@ (45).......2/ yritys aloitettu 4/2016/ lahjamunasolut

Heinäkuu 2019
Hannele80 (39v)...........2./ aloitettu 3/2019 / luomu

Elokuu 2019
kirsillevauva (46).......4/ aloitettu 12/2013/ luovutetut munasolut /km 2/2019 ja 6/2019/ LA 30.4.2020
 
Lisäsin itsesni plussanneihin,m kun testi oli vahvistunut <3.

@Angervo76, tervetuloa takaisin! Siivosin passiivisia kirjoittajia välillä pois.

Itse siirryn nyt pois, sillä tämä on nyt tässä. Seuraavaan yritykseen (jos vielä tarvitaan) on varaa vasta joskus keväällä/ensi kesänä. Toivon ja rukoilen, että saadaan tämä vauva pitää <3

Onnea yrityksiinne!
 
Omaa napaa tähän väliin. Ovistikun viivat oli vihdoinkin eilen vähintäänkin tasavahvat. Illalla lemmiskeltiin vielä varmuuden vuoksi. Viikonloppu meni muuten vähälempisenä, kun appiukko oli rakentamassa meidän terassia ja rakkaani oli pe ja la yöt töissä. No toivottavasti tästä jotain tulee. Gelee royalesta oon nyt lueskellut ja suunnittelinkin sitä hakevani kokeiluun, kun oli monella raskaus sen käytön alkamisen jälkeen alkanut.
 
Nimimerkki (+ikä) / yritys alkanut / monesko lapsi / keinot

hulbertiina (42)...3./ aloitettu1/2015 / Letrozole
Tatti55 (41)... 3./ yritys alkanut 8/2017 / luomu
M4rianne77.................3./ aloitettu 6/2018
Helmiina1978 (41)...........6./ aloitettu 2/2019 / luomu
mirumarumoro (43v)........4. / aloitettu 7/2018 / luomu
Silmu75 (43v)................1./ ya 2013 / luomu/ lahjasolut harkinnassa
Mammakatri (40+)..........?/ ya 3/2019 / luomu
Mymmeli43 (43)..........6./ 1/2019 / luomu
Kolmannen kuumeilija (39).....3. / 3/2019 / luomu

tammityttö (43).....4/luomu
nelli5 (42) 5/aloitettu 2019/luomu
Salli79 (40v)...........4./ aloitettu 2/2019 / luomu
Montecea (40)....2./ ya 7/2019 / luomu
Eloveera-79, ovulaation induktio 10/2018, "luomuraskaus" 1/2019, keskenmeno
Ellinoora38, ikä 38, ya 12/18, 1. lapsi, luomu + ivf
Angervo76 /ya 6/2018/kolmas lapsi

Taustalla:
Yöeläjä
Roxanne

Plussanneet:

Marraskuu 2018:
Katti75 (43).........2/yritys alkanut 4/2018 /IVF

Tammikuu 2019:
Momon (39)......5/ aloitettu 1/2018/terolut/ la 14.10

Huhtikuu 2019:
MInttu-82 (37v)..........5./ aloitettu 12/2018/luomu
Mary18 (41)....3./ aloitettu 12/2017 / luomu
Rusakkonen (46).....1/ aloitettu 1/2017/ IVF (luovutettut munasolut ja omat) (la 30.12)

Toukokuu 2019:
Palleroita (39v).........9./aloitettu 6/2017 / luomu (la 21.1.2020)
MatildaM ...............3./ lahjamunasolut

Kesäkuu 2019:
Iid@ (45).......2/ yritys aloitettu 4/2016/ lahjamunasolut

Heinäkuu 2019
Hannele80 (39v)...........2./ aloitettu 3/2019 / luomu

Elokuu 2019
Tikkerituu (39v)...........3./ aloitettu 11/2018/ ovulaation induktio LA 14.4.
kirsillevauva (46).......4/ aloitettu 12/2013/ luovutetut munasolut /km 2/2019 ja 6/2019/ LA 30.4.2020
 
@Hulbertiina Tsemppiä piinailuun!

@M4rianne77 hienoa että teillä homma etenee.

Päivitin tuon listan vielä ja lisäsin itseni plussanneisiin. Tänään 7+0 varhaisultrassa näkyi pieni syke :love: Näkymä oli kuitenkin huono taaksepäin kallistuneen kohdun vuoksi, joten käyn vielä varmistusultrassa parin viikon päästä.

Siirryn tässä takavasemmalle mutta käyn varmasti välillä vilkuilemassa mitä teille kuuluu, Toivottavasti tänne saadaan pian uusia plussia!
 
  • Tykkää
Reactions: Mirumarumoru
Ihanaa @Tikkerituu :love:

@Hulbertiina Jes! Pääset jännittämään.

Mulla oli myös ovulaatio pe/la. Hcg tosiaan oli nollassa vasta 8.8. jolloin oli kp8. Normaalisti ovis on ollut kp16, kuten viime viestissä mainitsin. Nyt se tuli kuitenkin jo kp18/19 ku:sta huolimatta eli just silloin kun mtx-piikistä oli 1kk. Jes! Oon tankkaillut foolihappoa 1-1,4mg. Eli isolla kädellä.
Saa nähdä, olisko hyvää tuuria ja nalli napsahtaisi. :rolleyes: tänään dpo3/4.
 
On tää kyllä rasittavaa. Touhukkaat päivät saa hetkeksi unohtamaan nämä hommat.
Mut miksi nyt tärppäisi, jos ei tähänkään mennessä? Mut miksi ei tärppäisi, jos kerran jo 2krt on puolessa vuodessa tärpännyt?
Nyt pitäisi jo olla oireita vaikka muille jakaa - dpo 5 tai 6. :cautious:
 
Helmiina1978, kaikki on mahdollista niin kauan kuin ne pelätyt vaihdevuodet pysyvät poissa. Pitkää pinnaa piinailuun! Toivottavasti oot keksinyt paljon tekemistä.

Täällä tänään oletettavasti dpo 6, joten luultavasti kiinnittyminen tapahtuisi näillä näppäimillä. Nännejä edelleen kihelmöi, tissit muutenkin pyöristyneet ja toiveet taas korkealla. Kunpa viikko menisi nopeasti...
 
@Hulbertiina toivotaan parasta molemmille.
Mulla ei mitään tissioireita ole oviksen takia ollut oikeastaan lainkaan sen jälkeen kun kierto viime vuoden keväänä taas alkoi. Kuopusta kun aloin odottamaan, tuli rinnat kipeiksi sivuilta ja nännitkin kai oli arat. Mut en muista tuliko vasta testin teon jälkeen...

Nyt dpo 8 tai 9. Oon tehnyt 3 päivää testejä. Ja virallisella ajalla kaikki negaa. Aamulliseen first responseen oli kuivunut toinen hailu viiva.
Pitää lähteä ostamaan PC-paketti. Mut ei mulla kyl oo semmonen olo et plussaa tulis.
 
Helmiina1978, ootko jatkanut testailuja? Kovasti toivon, että plussa tulisi.

Mulla on oudon rauhallinen olo. Tänään kai dpo 9. Hieman oon miettinyt testaamista, mutta sellainen sormia syyhyttävä himo testaamiseen puuttuu. Tissioireet on lakannut, eikä muutakaan oiretta ole. 28 päivän kierrolla vuodon pitäisi alkaa lauantaina, mutta oletetun oviksen mukaan vasta ensi viikon ma tai ti.
 
Helmiina1978, ootko jatkanut testailuja? Kovasti toivon, että plussa tulisi.

Mulla on oudon rauhallinen olo. Tänään kai dpo 9. Hieman oon miettinyt testaamista, mutta sellainen sormia syyhyttävä himo testaamiseen puuttuu. Tissioireet on lakannut, eikä muutakaan oiretta ole. 28 päivän kierrolla vuodon pitäisi alkaa lauantaina, mutta oletetun oviksen mukaan vasta ensi viikon ma tai ti.
Tänään DPO12 ja olen testannut joka aamu PC ja RSFU. Negaa kaikki. Lauantaina pitäs vuoto alkaa ja sitä kyllä vahvasti odottelen, ellei ihmeitä tapahdu. Tää kierto onkin ollut oireettomin yrityksen aikana.
 
Tänään DPO12 ja olen testannut joka aamu PC ja RSFU. Negaa kaikki. Lauantaina pitäs vuoto alkaa ja sitä kyllä vahvasti odottelen, ellei ihmeitä tapahdu. Tää kierto onkin ollut oireettomin yrityksen aikana.
No onpa harmi, jos ei plussaa tullut. Olikos teillä jotain jatkosuunnitelmia?

Mulla loppui eilen viimeinen luomupiina kun menkat alkoi. Pieni toive eli loppuun asti, mutta hoidot on jo aloitettu ja ivf vielä tässä kuussa. Hurjan jännittävää. Lääkärin mukaan pitäisi olla 30-40% mahdollisuus raskautua eli melkein tuplat luomuyritykseen verrattuna meidän tilanne huomioon ottaen.
Toivottavasti hoidot tuovat teille toivotun nyytin syliin. Onnea hoitoihin!
 
  • Tykkää
Reactions: Ellinoora38
@Hulbertiina samalla kaavalla jatketaan, luomuna - tulee jos tulee. Oon kyl jo miettinyt hoitoja mut en taida jaksaa.
Nyt ainakin Ferritiini on noussut kesäkuu 33 - > viime viikko 65. Rautavarasto oli kyl vielä tyhjä: sF-Fe 12 (9-34). Myös B12 oli alarajoilla, mikä voi vaikuttaa tohon raudan imeytymiseen. Täytyy ottaa selvää.
 
@Mirumarumoru Tsemppiä ajatuksiin.

Täällä KP1. Ovis oli kp18 ja luteaali tasan 14 pv. Ihan hienoa KU:n jälkeen! Se sekoitti kierron vain kahdella päivällä. Pelkäsin jo hetken uutta KU:ta, kun vasemmalla tuntui yhtenä päivänä viiltävää kipua, ja testeihin sain viivanpaikkoja. Tänään testi ihan valkoinen. Huhhuh.
Uuteen mahdollisuuteen taas jatketaan. Oon tehnyt aiemminkin saman huomion, että ovisplussa eli LH on vielä samaan aikaan ovistuntemusten kanssa. Toki näyttää plussaa vuorokautta aiemminkin, mutta vosi tapahtuu nopeasti LH:n ollessa koholla. Mut niihän ne kaaviot näyttää, olen katsellut. VArsinkin jotkut testit on herkkiä(10ui) ja näyttää plussaa LH:n laskiessa.
 
  • Tykkää
Reactions: Mirumarumoru
Mirumarumoru, onhan se valitettava tosiasia, että tässä iässä munasoluista suurin osa on huonoja. Lahjasolut nostaisivat raskauden mahdollisuuksia samalle tasolle kuin nuoremmillakin. Onhan toki niitä onnistumisiakin, joten ihan kaikki on mahdollista.

Helmiina1978, pahoittelut vuodosta. Hyvä kuitenkin, että kierto ei venynyt pidemmäksi. Kunpa tämä kierto toisi pysyvän plussan.

On: tänään olisi dpo 12 ja testi nega. Vuotoa odotellessa.
 
  • Tykkää
Reactions: Mirumarumoru
Mulla loppui eilen viimeinen luomupiina kun menkat alkoi. Pieni toive eli loppuun asti, mutta hoidot on jo aloitettu ja ivf vielä tässä kuussa. Hurjan jännittävää. Lääkärin mukaan pitäisi olla 30-40% mahdollisuus raskautua eli melkein tuplat luomuyritykseen verrattuna meidän tilanne huomioon ottaen.

Olen periaatteessa samassa tilanteessa kuin sinä. Jos kk alkaa 5 päivän päästä, pitkä kaava alkaa julkisella syyskuussa. Jännittää, kuinka sekaisin keho menee sumuttelusta, mutta ylilääkäri oli sitä mieltä, että mun tapauksessa pitkä kaava on parempi, jotta ne muutamat rakkulat alkaisivat kasvamaan samassa tahdissa ja valmistuisivat kypsiksi. Itse olisin halunnut lyhyen kaavan, mutta se on edessä seuraavaksi, jos pitkä ei toimi. Kävin yksityisellä ja sieltä sanottiin, että kannattaa hyödyntää julkisen hoito ennen yksityistä. Olin aika yllättynyt.

Munasolujen laadusta julkinen sanoi sen verran ettei ne kovin huonoja voi olla, kun tulit raskaaksi luomusti 2kk vajaa 40. Se oli vuoden alussa, joten jännittää, ovatko ne pahastikin huonontuneet. Julkisen ultrassa rakkuloita oli enemmän kuin ennen raskautta, mikä oli erikoista. Keho lienee jotenkin stimuloitunut korjaamaan keskenmenon tuottamalla enemmän rakkuloita. Toivottavasti eivät ole tyhjiä. Elämäntapojen kannalta en olisi voinut elää terveellisemmin: en ole koskaan juonut, polttanut tai käyttänyt muitakaan päihteitä. Vuoteen en ole käyttänyt edes kipulääkkeitä silloin kun on migreeni. Raskausravintolisiä ja Donafertyä/inocapseja olen syönyt reilun vuoden.. Yritän levätä mahdollisimman paljon, ja vaikka töissä uusi esimies yrittää ylityöllistää :whistle:, en aio ottaa siitä tressiä. Työpäivä on 8h :ROFLMAO:. Piste.
 
  • Tykkää
Reactions: Helmiina1978
Olen periaatteessa samassa tilanteessa kuin sinä. Jos kk alkaa 5 päivän päästä, pitkä kaava alkaa julkisella syyskuussa. Jännittää, kuinka sekaisin keho menee sumuttelusta, mutta ylilääkäri oli sitä mieltä, että mun tapauksessa pitkä kaava on parempi, jotta ne muutamat rakkulat alkaisivat kasvamaan samassa tahdissa ja valmistuisivat kypsiksi. Itse olisin halunnut lyhyen kaavan, mutta se on edessä seuraavaksi, jos pitkä ei toimi. Kävin yksityisellä ja sieltä sanottiin, että kannattaa hyödyntää julkisen hoito ennen yksityistä. Olin aika yllättynyt.

Munasolujen laadusta julkinen sanoi sen verran ettei ne kovin huonoja voi olla, kun tulit raskaaksi luomusti 2kk vajaa 40. Se oli vuoden alussa, joten jännittää, ovatko ne pahastikin huonontuneet. Julkisen ultrassa rakkuloita oli enemmän kuin ennen raskautta, mikä oli erikoista. Keho lienee jotenkin stimuloitunut korjaamaan keskenmenon tuottamalla enemmän rakkuloita. Toivottavasti eivät ole tyhjiä. Elämäntapojen kannalta en olisi voinut elää terveellisemmin: en ole koskaan juonut, polttanut tai käyttänyt muitakaan päihteitä. Vuoteen en ole käyttänyt edes kipulääkkeitä silloin kun on migreeni. Raskausravintolisiä ja Donafertyä/inocapseja olen syönyt reilun vuoden.. Yritän levätä mahdollisimman paljon, ja vaikka töissä uusi esimies yrittää ylityöllistää :whistle:, en aio ottaa siitä tressiä. Työpäivä on 8h :ROFLMAO:. Piste.
Yritän kans pitää työstressin minimissä vaikka just nyt aika hektinen tilanne töissä. Suurin stressi oli hoitojen aikatauluttaminen töiden kanssa ja kun se onnistuu nyt näköjään erinomaisesti, niin muusta en jaksa stressata.

Mä menin suoraan yksityiselle, koska olen malttamaton luonne ja suorittaja enkä jaksa näin tärkeässä asiassa akatusta minkäänlaisesta odottelusta. Tai siis kun ajatus julkisesta ja mahdollisesta odottelusta sai aikaan stressiä, joten tämä sopi minulle paremmin. Mutta tämä on vain luonnekysymys ja tottakai muuten olisin mielelläni säästänyt jokaisen euron mitä voi ja hoidot varmasti yhtö hyviä molemmissa :D

Mulla mennään lyhyellä kaavalla. Tänään pistin elonvan, ke ultra ja sitte seuraavalla viikolla keräys. Munasolujen laadusta kun ei ole mitään käsitystä, niin siihenhän se jännitys keskittyy.

Tähän asti on ollu ehkä vähän turvonneempi olo. Siis niinkuin olisi nestettä jaloissa tms. Ja rinnat kipeytyny lääkkeistä.

Mutta kiva, että joku on samassa vaiheessa ja voidaan jakaa ensikertalaisen kokemuksia ja ajatuksia myös Jospa ne sun menkat ei nyt alkaiskaan ja säästyisit vielä hoidoilta. Pidän peukkuja
 
Yritän kans pitää työstressin minimissä vaikka just nyt aika hektinen tilanne töissä. Suurin stressi oli hoitojen aikatauluttaminen töiden kanssa ja kun se onnistuu nyt näköjään erinomaisesti, niin muusta en jaksa stressata.

Mä menin suoraan yksityiselle, koska olen malttamaton luonne ja suorittaja enkä jaksa näin tärkeässä asiassa akatusta minkäänlaisesta odottelusta. Tai siis kun ajatus julkisesta ja mahdollisesta odottelusta sai aikaan stressiä, joten tämä sopi minulle paremmin. Mutta tämä on vain luonnekysymys ja tottakai muuten olisin mielelläni säästänyt jokaisen euron mitä voi ja hoidot varmasti yhtö hyviä molemmissa :D

Mulla mennään lyhyellä kaavalla. Tänään pistin elonvan, ke ultra ja sitte seuraavalla viikolla keräys. Munasolujen laadusta kun ei ole mitään käsitystä, niin siihenhän se jännitys keskittyy.

Tähän asti on ollu ehkä vähän turvonneempi olo. Siis niinkuin olisi nestettä jaloissa tms. Ja rinnat kipeytyny lääkkeistä.

Mutta kiva, että joku on samassa vaiheessa ja voidaan jakaa ensikertalaisen kokemuksia ja ajatuksia myös Jospa ne sun menkat ei nyt alkaiskaan ja säästyisit vielä hoidoilta. Pidän peukkuja

Mulla on sama luonne ja siksi menin ensin yksityiselle. Yksityinen oli sitä mieltä, että ovulaation induktio riittää ja se riitti. neljännellä OI-kierrolla julkisella tulin raskaaksi. Tai no se neljäs oli lääkkeetön kierto, koska viides kierto olisi ollut ivf-kierto.. Yritysmahdollisia kierroksia miehen siittiöiden takia ehti olla vain neljä.

Iän takia sain pikalähetteen julkiselle, joten yksityisen hoito olisi tapahtunut about samaan aikaan. Keskiraskauden keskenmeno keväällä sekoitti kehon ja kierto palautui vasta elokuussa. Yksityinen tai julkinen ei voinut hoitaa ennenkuin keho toipui.

Nyt meneillään oleva kierto olisi voinut tapahtua yksityisellä lyhyellä kaavalla Elonvalla ja tuleva kierto pitkällä kaavalla julkisella Menopurilla. Yksityinen oli kuitenkin sitä mieltä, että kuukauden odottelulla ei ole merkitystä ja että heille pääsee marraskuussa tarvittaessa takaisin, jos pitkä kaava ei tuota tulosta.

Edelleen iästä huolimatta julkisen lääkäri sanoi, että luomuraskaus on mahdollista.. Ettei ne munasolut voi kovin huonoja olla, kun tulit luomusti raskaaksi. Se vaan voi kestää ja en jaksa odottaa.

On kiva, että ollaan melkolailla samaan aikaan hoidoissa. Sinä vähän etukenossa ellen tosiaan ole nyt sitten taas luomusti pam (y) ennen ivf:ää.
 
  • Tykkää
Reactions: Ellinoora38
Mulla on sama luonne ja siksi menin ensin yksityiselle. Yksityinen oli sitä mieltä, että ovulaation induktio riittää ja se riitti. neljännellä OI-kierrolla julkisella tulin raskaaksi. Tai no se neljäs oli lääkkeetön kierto, koska viides kierto olisi ollut ivf-kierto.. Yritysmahdollisia kierroksia miehen siittiöiden takia ehti olla vain neljä.

Iän takia sain pikalähetteen julkiselle, joten yksityisen hoito olisi tapahtunut about samaan aikaan. Keskiraskauden keskenmeno keväällä sekoitti kehon ja kierto palautui vasta elokuussa. Yksityinen tai julkinen ei voinut hoitaa ennenkuin keho toipui.

Nyt meneillään oleva kierto olisi voinut tapahtua yksityisellä lyhyellä kaavalla Elonvalla ja tuleva kierto pitkällä kaavalla julkisella Menopurilla. Yksityinen oli kuitenkin sitä mieltä, että kuukauden odottelulla ei ole merkitystä ja että heille pääsee marraskuussa tarvittaessa takaisin, jos pitkä kaava ei tuota tulosta.

Edelleen iästä huolimatta julkisen lääkäri sanoi, että luomuraskaus on mahdollista.. Ettei ne munasolut voi kovin huonoja olla, kun tulit luomusti raskaaksi. Se vaan voi kestää ja en jaksa odottaa.

On kiva, että ollaan melkolailla samaan aikaan hoidoissa. Sinä vähän etukenossa ellen tosiaan ole nyt sitten taas luomusti pam (y) ennen ivf:ää.
Olikos sinulla lasta ennestään vai onko ensimmäinen? Täällä ensimmäistä yritellään ja myös sen takia kaikki uutta ja jännittävää.
 
  • Tykkää
Reactions: Eloveera-79

Yhteistyössä