40 + so what, wol 14 (2019)

Kuulumisia minultakin. Eilen siis käytiin ensikäynnillä klinikalla ja aika pöllämystyneinä täällä nyt ollaan. Ja innokkaina toivosta.

Mun osalta kaikki kunnossa. Ultraus näytti, että olen kuulemma kuin nuori nainen. Rakkuloita löytyi paljon, sisuskalut puhtaat eikä merkkejä mistään ylimääräisestä. Hormoniverikokeetkin antoivat mulle ikään verrattuna priimatuloksen. Näiltä osin päällisin puolin siis kaikki hyvin.

Juteltiin, käytiin läpi kaikki vaihtoehdot. Lääkäri kertoi myös negatiiviset asiat hyvin suoraan ja nehän olivat luonnollisesti iän tuomat haasteet ja siksi onnistumisprosentti on jo huomattavan pieni. Kyllä niitä onnistumisprosenttilukuja läpikäytessä tuli varsin selväksi, että suoranainen ihmehän se on, jos me vauva vielä joskus kotiin kannetaan. Ihmehän lapsi on aina, mutta näillä lukemilla se on vielä suurempi ihme ❤

No, kalenteria kun siinä katseltiin niin hokattiin, että liikkeelle pitäis lähteä heti.
Ja niinhän me sitten tehtiin! Koeputkihedelmöitystä kohti nyt matkataan.

Nenäsumutelääkityksen aloitin tänään. Se kestää 11.11. saakka, jolloin menen klinikalle ultraan. Tuolloin tehdään suunnitelma jatkosta ja aloitetaan piikkihoito.

Ollaan innoissamme ja vielä ehkä aika naiivistikin (ainakin minä) täynnä uskoa ja toivoa. Yhdessä mennään, tuli mitä tuli. Kovasti jännitettiin päivää. Nyt on hyvä fiilis ❤
 
Tänään tein vielä digitestin https://aijaa.com/GXBtKq ja sen mukaan viikkoja olisi 3+, eli huomattavasti enemmän näyttää viikkoja kun pitäisi, sillä omien laskujen mukaan tänään vasta dpo 12 (Ovitrelle pistetty la 19.10). Yritän nyt kuitenkin olla stressaamatta tästä asiasta, kun ei sitä todellista tietoa tilanteesta kuitenkaan ennen varhaisultraa varmaankaan saa.. Yritän nyt asennoitua siihen, että jotain siellä kasvaa (tosin tissikipu loppui eilen o_O) ja tulen sitten takaisin tänne piinailemaan jos huonosti käy!

Kovasti tsemppiä kaikille eri tilanteisiin ja hurjasti puhaltelen plussatuulia tänne!:love:
 
  • Tykkää
Reactions: Mirumarumoru
Tänään tein vielä digitestin https://aijaa.com/GXBtKq ja sen mukaan viikkoja olisi 3+, eli huomattavasti enemmän näyttää viikkoja kun pitäisi, sillä omien laskujen mukaan tänään vasta dpo 12 (Ovitrelle pistetty la 19.10). Yritän nyt kuitenkin olla stressaamatta tästä asiasta, kun ei sitä todellista tietoa tilanteesta kuitenkaan ennen varhaisultraa varmaankaan saa.. Yritän nyt asennoitua siihen, että jotain siellä kasvaa (tosin tissikipu loppui eilen o_O) ja tulen sitten takaisin tänne piinailemaan jos huonosti käy!

Kovasti tsemppiä kaikille eri tilanteisiin ja hurjasti puhaltelen plussatuulia tänne!:love:
Onnea ja tsemppiä sinullekin!
 
Voi olla monikkoraskauskin. Mulla tuli tosi vahvat viivat pari pv siitä, kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa.. (y) Ovitrelle näkyy kai n.10 pv testeissä, mutta en tiedä, kuinka vahvana.
Siis mitä täällä tapahtuu!? @Eloveera-79 !? Tulin lukemaan pitkästä aikaa kuulumisia. SiiS onks sulla se luomupylläri monikko!? Sähän kävit alku-ultrassa kun viel täällä roikuin, eiks sillo näkyny mitään merkkejä monikosta? Siis apua, kerrro kaikki? Onnea ihan hirveesti matkaan!!
 
Onnea matkaan siis muillekin! Ja onnea @Kolmannen kuumeilija ! Mulla oli yhdessä luomussa hcg menkkojen alkupäivänä (dpo12)
500 ja siitä vain muutama päivä jo tuhansia. Ovis oli tiedossa. Lääkäri sanoi että hcg vastaisi monikkoja mutta yksi oli. Sanoi että
Eipähän se sinänsä kerro kuin siitä että istukka toimii hyvin. Joskus harvoin pilvissä
Oleva hcg voi kertoa rypäleraskaudesta mutta onneksi aniharvoin. KUssa hcg on pääsääntöisesti matala ja hitaasti nouseva.
 
Siis mitä täällä tapahtuu!? @Eloveera-79 !? Tulin lukemaan pitkästä aikaa kuulumisia. SiiS onks sulla se luomupylläri monikko!? Sähän kävit alku-ultrassa kun viel täällä roikuin, eiks sillo näkyny mitään merkkejä monikosta? Siis apua, kerrro kaikki? Onnea ihan hirveesti matkaan!!
No kyllä se näkyi :whistle:, mutta en halunnut siinä vaiheessa vielä erottautua joukosta. Tosiaan useampi tulossa, mutta vielä ei tiedetä kuinka moni jaksaa kyydissä.. Kolme sydäntä on kuitenkin tällä hetkellä :love::love::love: ja hcg hipoi ylirajan yli viikolla 5+2 = 14800.
 
Viimeksi muokattu:
Oliko niin että sulla oli kaksinkappalein nyt mahassa? :) Ihana selitys tuo tuplat olisi, mutta seurantaultrassa ei näkynyt kuin yksi folliehdokas kp 12. Lisäksi en saanut lähellekkään ovisplussaa ennen pistosta, niin olin ihan varma että tästä kierrosta ei ainakaan tärppää. Tai sain ovisplussan kp 9 tai 10, mutta ultrassa ei ainakaan keltarauhasta näkynyt. Tuohon aikaisempaan ajankohtaan tuo viivojen vahvistuminenkin sopisi paremmin, mutta kai munasolun irtoaminen olisi pitänyt ultratessa näkyä? No, ei kai tässä auta odotella ja katsoa mitä tuleman pitää. Digin ajattelin tehdä vielä perjantaina ja katsoa mitä se sanoo viikoista..

Öö.. täällä kolmin kappalein :love::love::love:.. elokuun ultrassa näkyi 1 johtofolli oikealla, mutta lääkäri missasi kaksi vasemmalta.. Lokakuun ultrassa näkyi vain 1 keltarauhanen oikealla, vasemman rauhaset jotenkin vinosti takana, joren niitä ei saatu näkyviin.. Silti kaikki ovat eri munaisia.

Onnea @Kolmannen kuumeilija! (y)
 
  • Tykkää
Reactions: Eloveera-79
Öö.. täällä kolmin kappalein :love::love::love:.. elokuun ultrassa näkyi 1 johtofolli oikealla, mutta lääkäri missasi kaksi vasemmalta.. Lokakuun ultrassa näkyi vain 1 keltarauhanen oikealla, vasemman rauhaset jotenkin vinosti takana, joren niitä ei saatu näkyviin.. Silti kaikki ovat eri munaisia.

Onnea @Kolmannen kuumeilija! (y)
Apua, miten ihanaa Eloveera-79!!! Nyt pidetään kaikki sormet ja varpaat ristissä, että kaikki kolme jaksavat kyydissä mukana loppuun asti.:love::love::love:
 
  • Tykkää
Reactions: Eloveera-79
No kyllä se näkyi :whistle:, mutta en halunnut siinä vaiheessa vielä erottautua joukosta. Tosiaan useampi tulossa, mutta vielä ei tiedetä kuinka moni jaksaa kyydissä.. Kolme sydäntä on kuitenkin tällä hetkellä :love::love::love: ja hcg hipoi ylirajan yli viikolla 5+2 = 14800.
No voi onnee :love:!! Onhan tämä melekonen ”pää kylmänä-raskaus” mut ny kaikki ulokkeet ristiin että kaikki menis noin ylipäätään onnellisesti ja turvallisesti:notworthy:! Onni että erimunaisia, vähän lisää todennäköisyyksiä kuitenkin sille että kaikki jaksaa hienosti.
Oliks sulla letrot? En muista sun taustaa mut oliks niin et sulla oli kuitenkin munasoluja/folleja hyvin, ei mitkään vaisut munasarjat?
 
Ooooh Wau mitä uutisia täällä!! Onnea plussista ja plussien plussista!:love::love::p

Olen lueskellut taustalla silloin tällöin. Meidän yritys on nyt siinä vaiheessa, että VIHDOINKIN oikeasti osuu aika kohdalleen ja inssi tehdään perjantaina. Odotukset korkealla(y) meillähän lapsettomuus on miehestä johtuva siittiöiden vasta-aineet.
 
Ooooh Wau mitä uutisia täällä!! Onnea plussista ja plussien plussista!:love::love::p

Olen lueskellut taustalla silloin tällöin. Meidän yritys on nyt siinä vaiheessa, että VIHDOINKIN oikeasti osuu aika kohdalleen ja inssi tehdään perjantaina. Odotukset korkealla(y) meillähän lapsettomuus on miehestä johtuva siittiöiden vasta-aineet.
Onnea matkaan ❤
 
No voi onnee :love:!! Onhan tämä melekonen ”pää kylmänä-raskaus” mut ny kaikki ulokkeet ristiin että kaikki menis noin ylipäätään onnellisesti ja turvallisesti:notworthy:! Onni että erimunaisia, vähän lisää todennäköisyyksiä kuitenkin sille että kaikki jaksaa hienosti.
Oliks sulla letrot? En muista sun taustaa mut oliks niin et sulla oli kuitenkin munasoluja/folleja hyvin, ei mitkään vaisut munasarjat?

Kiitos. Varovaisesti eteenpäin (y). Siis mulla on alentunut amh, mutta ultrassa aina 10-12 rakkulaa, ikä 40v. Ei ollut letroja, kun seuraavista kuukautisista, joita ei tullut, piti alkaa pitkän kaavan ivf :geek:. Kovasti lääkäri huokaili lapsettomuuspolilla, kun ultrasi. Taisin olla joku tilastoihme.
 
Viimeksi muokattu:
Hei pitkästä aikaa!

Täällähän on puhaltaneet oikein plussatuulet! Onnea jokaiselle ❤

Minä jäin taustalle jo jonkin aikaa sitten, kun ajattelin, että tuskin meille enää vauvaa tulee. Ollaan luomuna koko ajan menty, eikä ehkäisyä toki ole ollut käytössä. Tänään tuli sitten tällainen kp 27. Hui :love:
20191107_121254.jpg
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
Onnea KeltainenSeepra!:love:Mahtava plussa-aalto täällä ollut viimeaikoina!

Kävin tänään hcg-mittauksessa. Just oli tulleet vastaukset Mehiläinen appiin ja lukee vaan, että arvo yli 10.000. En tiedä miksi ei tarkkaa arvoa, mutta hurjalta luku kuulostaa. Oliskohan mola sitten kuitenkin..:cry:
 
Mikä viikko sulla on kyseessä? Mulla oli 14800 jo 5+2 ja kolme :love::love::love:.
Eilen kun kävin kokeessa, oli kuukautisten mukaan 4+6. Tänään 5+0. Mutta Ovitrellen pistin vasta 19.10 kp 16 ja ovis sitten ehkä kp 17, eli vähän kierron puolen välin jälkeen vasta. Siihen nähden luku kuulostaa tosi hurjalta. Soitin äsken Mehiläisen hoitajalle ja se koitti rauhoitella, että ei sillä arvolla ole mitään ylärajaa ja että mitä korkeampi sen parempi. No en nyt tiedä onko noinkaan.(n)Se mola mua nyt eniten pelottaa. Vauvahaaveet varmasti jäisi siihen, kun siinä on niin pitkä se karenssikin ennen uutta yritystä. Onko sulla ollut kovasti oireita korkeasta hcg:stä? Mulla nyt ei kyllä mitään erityistä, pientä kuvotusta silloin tällöin mutta tissikipukin hävinnyt kokonaan, joten en kyllä millään uskoisi että hormonia erityisen paljon, ellei testejä olisi. Varasin varhaisultran 22.11, tuun sitten kertomaan mitä näkyi!:barefoot:
 
Eilen kun kävin kokeessa, oli kuukautisten mukaan 4+6. Tänään 5+0. Mutta Ovitrellen pistin vasta 19.10 kp 16 ja ovis sitten ehkä kp 17, eli vähän kierron puolen välin jälkeen vasta. Siihen nähden luku kuulostaa tosi hurjalta. Soitin äsken Mehiläisen hoitajalle ja se koitti rauhoitella, että ei sillä arvolla ole mitään ylärajaa ja että mitä korkeampi sen parempi. No en nyt tiedä onko noinkaan.(n)Se mola mua nyt eniten pelottaa. Vauvahaaveet varmasti jäisi siihen, kun siinä on niin pitkä se karenssikin ennen uutta yritystä. Onko sulla ollut kovasti oireita korkeasta hcg:stä? Mulla nyt ei kyllä mitään erityistä, pientä kuvotusta silloin tällöin mutta tissikipukin hävinnyt kokonaan, joten en kyllä millään uskoisi että hormonia erityisen paljon, ellei testejä olisi. Varasin varhaisultran 22.11, tuun sitten kertomaan mitä näkyi!:barefoot:

Mulla alkoi oireet jo viikko ennen testiä. Hengästyin portaissa, pyörrytti, pissatti. Aloin juoda maitoa. Sitten iski tajuton väsymys rv 6-10. Edelleen hengästyn ja pissaan usein. Väsymys ehkä jo vähän laantunut. Tissit oli vain vähän arat eikä ne ole kovin arat nytkään. Kuvotusta on ollut nälkäisenä vain vähän ja nyt sekin on loppu. Vuotoja ei ole ollut, paitsi paljon nestemäistä valkovuotoa. Vatsa on jo pyöreä ja rinnat kasvaneet. Tänään 11+6 .

Tiedän että on vaikea olla murehtimatta, mutta mulle ne sanoi että 14800 on ylärajalla, mutta ei tarkoita vielä monikkoa tai mitään poikkeavaa. Itsellä oli olo, että usea on matkassa jo ennen ultraa. Hcg-arvo on yksilöllinen ja vaihtelee eri raskauksissa. Tsemppiä!
(y)

Onko mahdollista, että irtoaminen tapahtui ennen Ovitrellea eli oletkin jo pidemmällä? Mullahan ei koskaan tule LH-huippua tikkuun, mutta niin vaan irtoaa ainakin joskus. Ja näköjään montakin.
 
NIPT-vastaus soitettiin juuri ja se on negatiivinen :love::love::love:. Huh-helpotusta. En vaan tajua, että kun tässä iässä munasolujen laadun pitäisi olla huono ja nyt sitten ilmeisesti olikin ainakin kolme hyvää solua samassa kierrossa :rolleyes::rolleyes::rolleyes:. Maailma on ihmeellinen ja kertoo ettei yli 40v:kään kannata luovuttaa, vaikka tilastot sanoisivat mitä. Olisi varmaan sitten ivf:lläkin tullut hyviä soluja ainakin muutama.
 
Onnea kuulumisista @Eloveera-79 !!
Ja @Kolmannen kuumeilija mulla ei oo nyt enää muistissa mitkä pv ihan tarkalleen oli verikokeiden aikaan mutta yhdessä raskaudessa (ovis oli tiedossa) hcg oli 4+0 jo 500 ja tästä pari kolme päivää jo 5000 tai 6000. Eli hyvinkin olis ollu noina päivinä yli 10t. Yksi sikiö oli ja sinänsä ok vaikka kromosomivika olikin. Mutta se ei liittyny hcg määrään. Tsemppiä ja toivotaan ettei ole Mola!!
 
Isot onnittelut puhtaista seulatuloksista Eloveera-79! Uskomaton onnenkantamoinen nuo kolmoset vielä meidän iässä (itsekin 79) on kyllä!:love:

Harmittaa vähän että en saanut mitään tarkempaa lukua verikokeesta, hoitaja sanoi ettei sitä tarkkaa lukua enää noin isoilla lukemilla saada selville. Tämähän nyt sitten ei pidä paikkaansa kun sinäkin olet tarkan luvun saanut. Mutta näin ilmeisesti Mehiläisessä sitten. Periaatteessa kai aikaisempikin hedelmöittymisen on mahdollinen, kun sain kp 9 ovisplussan testiin, mutta kontrolliultrassa kp 12 ei lääkäri ainakaan löytänyt keltarauhasta. En tiedä voiko sitä olla huomaamatta, jos ovis kuitenkin tapahtunut?! Sitä toivoisi että pääsisi pikakelaamaan kaksi viikkoa eteenpäin ja näkisi mitä siellä oikein kasvaa.. Tietämättömyys on kaikkein hankalinta mulle, kun sitten googlettelen kaiken vaikkei kannattais.

Kiitos tsempeistä myös Tammityttö. Kiva kuulla, että korkeita arvoja voi olla ihan yhdenkin kanssa. Eli mitään vaihtoehtoa ei ole vielä poissuljettu!(y)
 

Yhteistyössä